Περισσότερα από 8.000 παιδιά ηλικίας 0-14 ετών έχουν σκοτωθεί σε τροχαία δυστυχήματα τα τελευταία 10 χρόνια στην Ευρωπαϊκή Ένωση.
Τα μισά από τα παιδιά που σκοτώθηκαν ήταν μέσα σε οχήματα, το 1/3 περπατούσαν και το 13% ποδηλατούσαν, σύμφωνα με την τελευταία έκθεση που δημοσιεύθηκε προ ημερών από το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Ασφαλών Μεταφορών (European Transport Safety Council – ETSC), του πλέον έγκριτου Οργανισμού για την Οδική Ασφάλεια στην ΕΕ, ενεργό Μέλος του οποίου αποτελεί το Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας (Ι.Ο.ΑΣ.) «Πάνος Μυλωνάς».
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αναμένεται να αναγγείλει μία αναθεώρηση των προδιαγραφών ασφάλειας οχημάτων στις 2 Μαϊου 2018, περίπου μία δεκαετία μετά από την τελευταία αναθεώρηση. Επίσης, η ΕΕ ετοιμάζει ένα στρατηγικό σχέδιο οδικής ασφάλειας για την επόμενη δεκαετία.
Το ETSC αναφέρει ότι τα μέτρα που μειώνουν την ταχύτητα είναι κρίσιμα για την πρόληψη περισσότερων παιδικών θανάτων και καλεί την ΕΕ να απαιτήσει την εφαρμογή νέων τεχνολογιών όπως το Intelligent Speed Assistance (ISA) και Automated Emergency Braking (AEB) που μπορούν να ανιχνεύσουν πεζούς και ποδηλάτες ενσωματωμένοι ως βασικός εξοπλισμός σε όλα τα καινούργια αυτοκίνητα.
Ο Antonio Avenoso, Εκτελεστικός Διευθυντής του ETSC δήλωσε:
«Ευφυείς και αποτελεσματικές τεχνολογίες ασφάλειας οχημάτων όπως το Automated Emergency Braking και Intelligent Speed Assistance μπορεί να είναι τόσο σημαντικές για την ασφάλεια των παιδιών όπως οι ζώνες ασφαλείας. Αλλά η πραγματική αλλαγή θα επέλθει όταν, όπως και με τις ζώνες ασφαλείας, αυτές οι τεχνολογίες είναι εγκατεστημένες ως βασικός εξοπλισμός για όλα τα οχήματα και όχι ως πρόσθετη επιλογή σε μερικά μόνο οχήματα. Δεν περνάει μέρα χωρίς έναν πολιτικό ή κατασκευαστή οχημάτων που να υπόσχεται ότι τα αυτόνομα οχήματα θα λύσουν τα προβλήματα της οδικής ασφάλειας. Αλλά, εάν αυτή η μέρα έρθει, θα έχουν περάσει δεκαετίες. Μπορεί έως το 2030 να υπάρχουν μερικά εκατομμύρια αυτόνομα οχήματα στους δρόμους της υφηλίου, συγκρινόμενα με τα πάνω από 1 δισεκατομμύρια άλλα οχήματα. Υπάρχει ένα μεγάλο ρίσκο αν οι κυβερνήσεις σήμερα αγνοήσουν τα τεράστια οφέλη που μπορούν να επιτευχθούν με αποδεδειγμένες τεχνολογίες υποβοήθησης των οδηγών».