Connect with us

Δράσεις

Κομποστοποίηση: Το επόμενο βήμα στην Ανακύκλωση κάνει ο Δ.Ηρακλείου

Έτοιμος να κάνει το επόμενο βήμα στην Ανακύκλωση με κύρια δράση τη διαχείριση των απορριμμάτων της πόλης, είναι ο Δήμος Ηρακλείου Αττικής.

Στόχος τους προγράμματος είναι ο σχεδιασμός και η υλοποίηση δράσεων, προκειμένου να προωθήσει τη διαλογή των απορριμμάτων στην πηγή, σε συνδυασμό με την ενημέρωση και την ενεργή συμμετοχή του Ηρακλειώτη.

Η αρχή θα γίνει με την κομποστοποίηση βιοαποβλήτων και με τη χρήση του λεγόμενου καφέ κάδου, στον οποίο τα νοικοκυριά και οι επιχειρήσεις θα μπορούν να ρίχνουν τα υπολείμματα των τροφίμων, προκειμένου αυτά να ανακυκλώνονται και να επαναχρησιμοποιούνται ως κόμποστ (λίπασμα σε καλλιέργειες). Ήδη ο Δήμος έχει προμηθευτεί τους απαιτούμενους καφέ κάδους και το επόμενο διάστημα θα τους εγκαταστήσει στην πόλη, πραγματοποιώντας παράλληλα καμπάνια ενημέρωσης στους πολίτες του Δήμου Ηρακλείου. Σκοπός του προγράμματος είναι η προστασία του περιβάλλοντος, η μείωση των απορριμμάτων και η ελαχιστοποίηση των επιπτώσεων στην υγεία των πολιτών.

Ενδεικτικό της βαρύτητας που δίνει ο Δήμος στον τομέα της Ανακύκλωσης είναι πως ο δήμαρχος Ηρακλείου Αττικής, Νίκος Μπάμπαλος, στο πλαίσιο του σχεδιασμού και της υλοποίησης των δράσεων του επίμαχου προγράμματος, όρισε ειδικό εντεταλμένο δημοτικό σύμβουλο στον τομέα Υλοποίησης και Προώθησης, τον Νίκο Μπαρμπούνη.

«Ο σεβασμός στο περιβάλλον είναι βασικό χαρακτηριστικό της κάθε κοινωνίας. Με την ανακύκλωση προστατεύεται το περιβάλλον, γίνεται εξοικονόμηση πρώτων υλών & ενέργειας ωφελώντας το περιβάλλον, την υγεία και την οικονομία. Για την επιτυχία του προγράμματος της Ανακύκλωσης χρειάζεται να συμμαχήσουν και να ενώσουν τις δυνάμεις τους όλοι. Ο Δήμος θα εξασφαλίσει τις απαραίτητες υποδομές και οι πολίτες θα αποτελέσουν τον κινητήριο μοχλό, το φορέα διαλογής στην πηγή. Πιστεύουμε στον Ηρακλειώτη, στην αγάπη που έχει για την πόλη του, στη διάθεσή του να προσφέρει στην προσπάθειά μας να την κάνουμε καλύτερη. Καταλύτης στην επιτυχία του προγράμματος είναι η ενημέρωση του πολίτη και η ενεργή συμμετοχή του στην καθημερινότητα της ανακύκλωσης», σχολιάζει ο κ. Μπαρμπούνης.

Σκοπός αυτής της ιστοσελίδας είναι να αναδείξει τις δράσεις των εταιρειών που έχουν επενδύσει στην Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη. Να παρουσιάζει τις δράσεις τους, τις απόψεις τους αλλά και τις κυβερνητικές και Ευρωπαϊκές οδηγίες που κατά καιρούς προστίθενται. Η βιώσιμη ανάπτυξη τόσο της κοινωνίας όσο και του ιδιωτικού επιχειρείν είναι υπόθεση όλων μας. Από τα εκπαιδευτικά ιδρύματα μέχρι τις διοικήσεις των επιχειρήσεων και από τα αρμόδια υπουργεία μέχρι τα διοικητικά συμβούλια των τοπικών κοινοτήτων.

Περισσότερα
Διαφημίσεις
Σχολιάστε

Σχολιάστε το άρθρο

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Τρόφιμα / Ποτά

Rainbow Waters: Πακέτα αγάπης στα Ιωάννινα

Με σεβασμό στην περιοχή που προσφέρει το νερό ΔΙΩΝΗ, η Rainbow Waters στήριξε για μία ακόμα φορά συνανθρώπους μας που έχουν ανάγκη.

Τα Χριστούγεννα, σε συνεννόηση με το Δήμο Δωδώνης παρέδωσε 56 πακέτα αγάπης και αλληλεγγύης για την ανακούφιση των ευπαθών ομάδων της περιοχής. Τα πακέτα, που περιλάμβαναν τρόφιμα πρώτης ανάγκης διανεμήθηκαν σε οικογένειες που αντιμετωπίζουν σοβαρά οικονομικά προβλήματα με σκοπό να αποτελέσουν μια μικρή ενίσχυση για τις ημέρες των εορτών.

Παράλληλα, θέλοντας να συμβάλλει στην καλύτερη λειτουργία του Αγροτικού Ιατρείου Μπάφρας του Δήμου Ιωαννιτών, προσέφερε τεχνολογικό εξοπλισμό.

Η ιδιαίτερη ευαισθησία της Rainbow Waters για την περιοχή που προσφέρει το πολύτιμο νερό ΔΙΩΝΗ εκφράζεται συχνά με δράσεις εταιρικής κοινωνικής ευθύνης για τη στήριξη του τόπου.

Περισσότερα

Ασφάλειες

ΠαΠει: Αναγνώριση του έργου της Interamerican στον χρηματοοικονομικό αλφαβητισμό των παιδιών

Το Πανεπιστήμιο Πειραιώς αναγνώρισε σε πρόσφατη εκδήλωση την προσφορά της Interamerican στο θέμα του χρηματοοικονομικού αναλφαβητισμού των παιδιών.

H Interamerican, ως οργανισμός χρηματοοικονομικών-ασφαλιστικών προϊόντων, ενδιαφέρεται ιδιαίτερα για την ανάπτυξη της σχετικών γνώσεων. Η εταιρεία έχει παρουσιάσει, ήδη, δύο εύχρηστες εικονογραφημένες εκδόσεις για τον οικονομικό αλφαβητισμό των παιδιών, βασισμένες στην επιστημονική προσέγγιση και εργασία του Νικολάου Φίλιππα, καθηγητή Χρηματοοικονομικής στο τμήμα Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων του Πανεπιστημίου Πειραιώς και ιδρυτή του Ινστιτούτου Χρηματοοικονομικού Αλφαβητισμού (Hellenic Financial Literacy Institute), στο πλαίσιο της συνεχούς συνεργασίας του Ινστιτούτου με την εταιρεία και του ερευνητικού αντικειμένου του Interamerican Research Center, που λειτουργεί από το 2016.

Πρόσφατα, σε εορταστική εκδήλωση που οργάνωσε το Πανεπιστήμιο Πειραιώς, πριν τα Χριστούγεννα, για τα παιδιά του διδακτικού και διοικητικού προσωπικού του, διανεμήθηκαν -μετά από προσφορά της εταιρείας- πολλά αντίτυπα των βιβλίων του Ν. Φίλιππα. Ο πρύτανης του Πανεπιστημίου, καθηγητής Άγγελος Κότιος εξήρε αυτή την πρωτοβουλία της Interamerican με τη συνεργασία του συγγραφέα καθηγητή και τη συνέδεσε με την ευρύτερη ανάγκη βασικής εκπαίδευσης και κουλτούρας που πρέπει να δομείται από τις μικρές ηλικίες, περί τα χρηματοοικονομικά θέματα.

Όπως επισημαίνει ο καθηγητής Ν. Φίλιππας, «εταιρείες με πολυεπίπεδες δράσεις κοινωνικής υπευθυνότητας οφείλουν να συμβάλλουν στη δημιουργία μίας νέας γενιάς ενημερωμένων πολιτών, όπως πράττει η Interamerican. Η χρηματοοικονομική άγνοια κοστίζει ακριβά. Ο χρηματοοικονομικός αναλφαβητισμός αποτελεί σήμερα ένα οξύ κοινωνικό πρόβλημα, καθώς οι περισσότεροι πολίτες φαίνεται να έχουν σχετική ή ακόμα και πλήρη άγνοια για βασικές χρηματοοικονομικές έννοιες και χρηματοοικονομικά προϊόντα. Δύο στους τρείς πολίτες σε ολόκληρο τον κόσμο χαρακτηρίζονται ως χρηματοοικονομικά αναλφάβητοι, αφού αδυνατούν να απαντήσουν σε απλές ερωτήσεις  ανατοκισμού, πληθωρισμού και  διασποράς του κινδύνου».

Η Interamerican μελετά συστηματικά το φαινόμενο του χρηματοοικονομικού αλφαβητισμού μέσω του Interamerican Research Center και σχεδιάζει την αντιμετώπιση του, στο πλαίσιο της Εταιρικής Υπευθυνότητας. Παράλληλα, για τον οικονομικό προγραμματισμό της ατομικής και οικογενειακής ζωής, η εταιρεία διαθέτει μία ομάδα «αιχμής» χρηματοοικονομικών συμβούλων (financial planners) στο εταιρικό της δίκτυο πωλήσεων. Στο σημερινό πολύπλοκο περιβάλλον, ο ρόλος των financial planners καθίσταται εξαιρετικά σημαντικός, δεδομένου ότι έχουν τη δυνατότητα να καταγράφουν και να αναλύουν τις εξατομικευμένες ανάγκες και στόχους των ατόμων και των οικογενειών τους, προτείνοντας αποταμιευτικά-επενδυτικά χαρτοφυλάκια προσαρμοσμένα στις ανάγκες τους.

Στη φωτογραφία: Στιγμιότυπο από την εορταστική εκδήλωση του Πανεπιστημίου Πειραιώς, με τους Άγγελο Κότιο, πρύτανη και Νίκο Φίλιππα, καθηγητή και συγγραφέα των βιβλίων που διανεμήθηκαν στα παιδιά.

Περισσότερα

17# Συνεργασία για τους Στόχους

Alpha Bank: Η κουλτούρα του “Μαζί” – Πώς μια τράπεζα χτίζει γύρω από τις αξίες του εθελοντισμού

Ακιβισμός, άμισθη εργασία, αξιοποίηση ελεύθερου χρόνου, συμμετοχή σε δράσεις ΕΚΕ, ένταξη σε ΜΚΟ, επιστροφή στην κοινωνία συναισθηματικών ή υλικών αποθεμάτων… Όπως κι αν εκφράζεται κανείς με τον εθελοντισμό, δηλώνει: “είμαστε μαζί”. Με τον τρόπο αυτό προσφέρει θετικό έργο στην κοινωνία και μέσα από την ανιδιοτελή προσφορά του συμβάλλει στην προάσπιση των θεμελιωδών δικαιωμάτων των πολιτών και στην ενδυνάμωση της κοινωνικής αλληλεγγύης και συνοχής.

Της Σοφίας Εμμανουήλ (semmanouil@csrindex.gr)

Αυτή η κουλτούρα του “Μαζί”, που υπάρχει σε κάθε κοινωνία, σε εθνικό και παγκόσμιο επίπεδο – και στην Ελλάδα ειδικότερα αναδείχθηκε με την οικονομική κρίση των τελευταίων ετών, που αφύπνισε τους πολίτες υπογραμμίζοντας τη δύναμη της κοινωνικής αλληλεγγύης και της συλλογικότητας στην επίλυση προβλημάτων – αποκτά διαφορετική σημασία όταν καλλιεργείται και αναπτύσσεται μέσα στους οργανισμούς, καθώς πέρα από την αξία που δημιουργεί στην κοινωνία επιστρέφει αξία στους ίδιους τους οργανισμούς.

Τα παραδείγματα εταιρειών που επιχειρούν να καλλιεργήσουν κουλτούρα εθελοντισμού είναι αρκετά κι ένα ενδεικτικό είναι αυτό της Alpha Bank. Η τράπεζα έχει συνδέσει την δραστηριότητά της με το “Μαζί” εδώ και πολλές δεκαετίες. Όταν υιοθέτησε αυτή την πολιτική, για λόγους επικοινωνίας και marketing, δεν φανταζόταν κανείς ότι θα έρθει καιρός που θα ανταποκρίνεται τόσο εύστοχα στις προκλήσεις της εποχής. Το “Μαζί” συνοδεύει από προϊόντα μέχρι πρωτοβουλίες, δράσεις και προγράμματα ΕΚΕ και εκφράζει την κουλτούρα εθελοντισμού που καλλιεργήθηκε στην τράπεζα επί σειρά ετών – και η οποία διατηρείται σε μεγάλο βαθμό παρά τις παρενέργειες της οικονομικής κρίσης που επηρέασε τον τραπεζικό κλάδο αλλάζοντας τα δεδομένα σε επίπεδο ανθρώπινου δυναμικού.

Η μηνιαία ηλεκτρονική έκδοση εσωτερικής επικοινωνίας «Μαζί», που εκδίδεται από τον Ιανουάριο του 1984 (σε συνέχεια άλλων εκδόσεων όπως «Το περιοδικό μας» και «Ειδήσεις – Αστραπή» που κυκλοφόρησαν την περίοδο 1970 – 1982), αποτελεί πηγή πληροφόρησης ποικίλων δράσεων στις οποίες πρωταγωνιστές είναι οι εργαζόμενοι του ομίλου τόσο στην Ελλάδα όσο και στις υπόλοιπες χώρες που έχει παρουσία.

Δεδομένου ότι ο εθελοντισμός συχνά καλλιεργείται σε παγκόσμια γεγονότα, όπως για παράδειγμα στους Ολυμπιακούς Αγώνες, είναι σημαντικό να αναφερθεί ότι η Alpha Bank, με σκοπό την προαγωγή του αθλητικού ιδεώδους και της ευγενούς άμιλλας, υποστηρίζει δραστηριότητες, με χορηγικό σταθμό την ανακήρυξή της σε Μέγα Εθνικό Χορηγό των Ολυμπιακών Αγώνων ΑΘΗΝΑ 2004, την 8η Φεβρουαρίου 2001.

Έτσι στήριξε τόσο την Οργανωτική Επιτροπή όσο και κάθε επιχείρηση ή ιδιώτη που είχε ως σκοπό να συμμετάσχει καθ΄οιονδήποτε τρόπο στην προετοιμασία και υλοποίηση των Αγώνων.

Δράσεις και Προγράμματα

Η τράπεζα από το 2009 έχει θεσμοθετήσει την “Ημέρα Εθελοντισμού Ομίλου Alpha Bank”, στο πλαίσιο της οποίας οι εργαζόμενοι της Alpha Bank ενθαρρύνονται να συμμετέχουν, εθελοντικά, σε μία σειρά ενεργειών κοινωνικού και περιβαλλοντικού χαρακτήρα. Το 2017 η δράση αυτή διοργανώθηκε στις 18 Ιουνίου με τη συμμετοχή 350 εργαζομένων σε Ελλάδα, Κύπρο, Ρουμανία και Αλβανία.

Η Σύλβια Κουρκουλή, Προϊσταμένη Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης της Alpha Bank, εξηγεί στο CSRIndex ότι ο εθελοντισμός στον οργανισμό αποτυπώνεται τόσο σε κοινωνικές όσο και σε περιβαλλοντικές δράσεις ενώ η τράπεζα δίνει ιδιαίτερη έμφαση στις συνεργασίες με εξειδικευμένους φορείς για την ανάπτυξη και υποστήριξη προγραμμάτων.

Ειδικότερα, στο πλαίσιο δράσεων κοινωνικής προσφοράς η Alpha Bank υλοποιεί το πρόγραμμα “Χέρι Βοηθείας”. Φέτος υλοποιήθηκε για έκτη συνεχή χρονιά με στόχο τη δωρεά τροφίμων σε ευπαθείς ομάδες του πληθυσμού της χώρας (απόρους, πολυτέκνους, ηλικιωμένους, πληγέντες από φυσικές καταστροφές) αλλά και την υποστήριξη των εγχώριων προϊόντων, μέσω της συνεργασίας με ελληνικές επιχειρήσεις για την προμήθεια των τροφίμων που προσφέρονται.

Επίσης τον περασμένο Σεπτέμβριο κινητοποιήθηκαν εργαζόμενοι σε διάφορα μέρη της Ελλάδας από την Καβάλα μέχρι το Ρέθυμνο συγκεντρώνοντας σχολικά είδη για την υποστήριξη παιδιών που φιλοξενούνται σε Ιδρύματα. Τον Απρίλιο, με την ίδια ζέση, οι εργαζόμενοι της τράπεζας συγκέντρωσαν τρόφιμα, είδη πρώτης ανάγκης και ρουχισμού και τα διέθεσαν σε κοινοφελείς οργανισμούς.

Χάρη στη συμμετοχή των εργαζομένων η Alpha Bank υλοποιεί και μια σειρά περιβαλλοντικών προγραμμάτων καταδεικνύοντας την ευαισθητοποίηση του οργανισμού σε θέματα που αφορούν την ορθή χρήση των φυσικών πόρων, την ενίσχυση της πρωτογενούς παραγωγής κ.α.

Πολλές περιβαλλοντικές εθελοντικές ενέργειες γίνονται σε συνεργασία με ειδικούς φορείς, όπως το “Μάζεμα της Ελιάς” στο Αισθητικό Δάσος της Καισαριανής που υλοποιήθηκε φέτος σε συνεργασία με τη Φιλοδασική Ένωση Αθηνών και αντίστοιχα στη Θεσσαλονίκη στις εγκαταστάσεις της Αμερικανικής Γεωργικής Σχολής, όπου οι εθελοντές της τράπεζας ενημερώθηκαν για την διαδικασία ελαιοποιήσεως στο Κέντρο Ελιάς Κρίνος ενώ τα παιδιά των εθελοντών παρακολούθησαν βιωματικό εκπαιδευτικό πρόγραμμα.

Σημαντική επιτυχία είχε και το πρόγραμμα “Μαζί με τα παιδιά στο Μουσείο και στο Θέατρο”, που περιλαμβάνει τη διοργάνωση θεατρικών παραστάσεων και ξεναγήσεων σε μουσεία, αποκλειστικά για παιδιά που φιλοξενούνται σε ιδρύματα, το οποίο επίσης υλοποιείται με τη βοήθεια εθελοντών από το προσωπικό της τράπεζας.

Περισσότερα

Εγγραφή στο Newsletter

ΔΗΜΟΦΙΛΗ