Connect with us

SDG's

KPMG (Δ. Αποστολίδης): SDGs και η πορεία των εταιρειών “από τη θεωρία στην πράξη”

Οι επιχειρήσεις σε όλο τον κόσμο και στην Ελλάδα ειδικότερα, αναζητούν βηματισμό στην πορεία προς τους Στόχους Βιώσιμης Ανάπτυξης του ΟΗΕ με ορίζοντα το 2030 και αποτελεί ευκαιρία αλλά και πρόκληση το να περάσουν από τη θεωρία στην πράξη, όπως τονίζει στο csrindex.gr ο Δημήτρης Αποστολίδης, Διευθυντής στον Τομέα Υπηρεσιών Κλιματικής Αλλαγής & Βιώσιμης Ανάπτυξης της KPMG.

Της Σοφίας Εμμανουήλ (csrindex.gr)

Ο κ. Αποστολίδης εξηγεί στο csrindex.gr ότι οι επιχειρήσεις βρίσκονται εν πολλοίς στη φάση της ενημέρωσης γύρω από τους ΣΒΑ (Στόχους Βιώσιμης Ανάπτυξης – Sustainable Development Goals, SDGs) και της σύνδεσής τους με τον αντίκτυπο της δραστηριότητάς τους ενώ έχουν ακόμη να διανύσουν αρκετό δρόμο για να φτάσουν σε μετρήσιμα αποτελέσματα βάζοντας κατάλληλους στόχους.

Οι παγκόσμιες τάσεις

Έρευνα της KPMG δείχνει ότι μέσα σε δύο χρόνια από την εισαγωγή των ΣΒΑ οι 4 στις 10 (40%) μεγαλύτερες εταιρείες του κόσμου (“G250”) αναγνωρίζουν τους παγκόσμιους στόχους στους εταιρικούς τους απολογισμούς.

Από αυτές το 84% ξεχωρίζει συγκεκριμένους ΣΒΑ, ο οποίοι είναι συναφείς στις επιχειρηματικές τους δραστηριότητες αλλά παρ’ όλα αυτά λιγότερο από το 10% των εταιρειών επιδεικνύει εμπεριστατωμένα την επιχειρηματική δραστηριοποίησή της (business case) για τους ΣΒΑ (8%) ή έχει θέσει συγκεκριμένους και μετρήσιμους (SMART) στόχους επίδοσης, οι οποίοι σχετίζονται με τους ΣΒΑ (μόνο το 10%).

Τα τρία τέταρτα των εταιρειών που αναφέρουν τους ΣΒΑ στους Απολογισμούς τους συζητούν τις επιπτώσεις που έχουν οι επιχειρηματικές τους δραστηριότητες ως προς τους στόχους, αλλά η αναφορά αυτή γίνεται σε μεγάλο βαθμό μόνο για τις θετικές επιπτώσεις και όχι για τις αρνητικές.

Επίσης 4 στις 10 εταιρείες που αναφέρονται τους ΣΒΑ, περιλαμβάνουν σχετικές αναφορές στο μήνυμα που απευθύνει ο CEO/ Πρόεδρος.

Έχει επίσης ενδιαφέρον ότι οι γερμανικές εταιρείες φαίνεται να έχουν προβάδισμα στη δημοσίευση στοιχείων με γνώμονα τους ΣΒΑ. Το ποσοστό τους φθάνει το 83% των κορυφαίων εταιρειών της τοπικής αγοράς. Ακολουθούν οι γαλλικές (63%), οι βρετανικές (60%), οι ιαπωνικές (46%) και οι αμερικάνικες (31%).

H τρέχουσα μελέτη αποτελεί συνέχεια της διετούς έκθεσης της KPMG για την πρόοδο των επιχειρήσεων στην κατάρτιση Απολογισμών Βιώσιμης Ανάπτυξης και εστιάζει σε μια ομάδα 250 εταιρειών που αποτελούν τους leaders της παγκόσμιας αγοράς.

Στην Ελλάδα

Από δείγμα μεγάλων επιχειρήσεων στην Ελλάδα, ο κ. Αποστολίδης διαπιστώνει ότι οι ΣΒΑ στους οποίους φαίνεται να εστιάζουν περισσότερο είναι η δράση για το κλίμα (Στόχος #13), η αξιοπρεπής εργασία και οικονομική ανάπτυξη (#8) και η καλή υγεία και ευημερία (#3) ενώ αυτοί που συναντώνται λιγότερο στους Απολογισμούς, φαίνεται να είναι οι στόχοι για τη ζωή στη στεριά (#15), τη ζωή στο νερό (#14) καθώς και η μηδενική φτώχεια (#1) και η εξάλειψη της πείνας (#2).

Την ίδια στιγμή οι κορυφαίες εταιρείες στον κόσμο κατά κανόνα δίνουν προτεραιότητα στη δράση για το κλίμα (#13), στην αξιοπρεπή εργασία και οικονομική ανάπτυξη (#8) και στην καλή υγεία και ευεξία (#3). Οι ΣΒΑ που συναντώνται λιγότερο στους Απολογισμούς των κορυφαίων εταιρειών είναι η ζωή στη στεριά (#15), η μηδενική πείνα (#2) και η ζωή στο νερό (#14).

Μια άτυπη σύγκριση των τάσεων στην ελληνική και στην παγκόσμια αγορά – που δίνει αφορμή για προβληματισμό – φαίνεται να δείχνει μια «σύγκλιση» ως προς την υποβάθμιση του στόχου #2, για την εξάλειψη της πείνας.

Θα πρέπει να σημειωθεί ότι στη χώρα μας έχει θεσπιστεί πλέον νομοθετικό πλαίσιο για την ενσωμάτωση μη χρηματοοικονομικών στοιχείων στις Εκθέσεις Διαχείρισης. Κι ενώ οι επιχειρήσεις, κυρίως οι εισηγμένες είναι εξοικειωμένες με τις υποχρεώσεις τους γύρω από τη δημοσίευση Οικονομικών Απολογισμών, πλέον καλούνται να αναβαθμίσουν το επίπεδο λογοδοσίας τους συμπεριλαμβάνοντας και μη χρηματοοικονομικά στοιχεία.

Μετά την ψήφιση του ν. 4403/2016, που θεσπίζει κανόνες και υποχρεώσεις ως προς τη δημοσίευση μη χρηματοοικονομικών στοιχείων για τις επιχειρήσεις, απαιτείται επαγρύπνηση. Αν και κατά καιρούς έχει συζητηθεί η επιβολή πιθανών μέτρων, οι αρμόδιες αρχές σε αυτή την πρώιμη φάση, δείχνουν να εστιάζουν σε ενημερωτικές συστάσεις ως προς τα μη χρηματοοικονομικά στοιχεία.

Έμφαση στο reporting

Με βάση την έρευνα, οι επιχειρήσεις καλούνται να δώσουν μεγαλύτερη σημασία στο reporting, δηλαδή στον τρόπο με τον οποίο παρουσιάζουν τον αντίκτυπο των δραστηριοτήτων τους και την πρόοδό τους ως προς την ικανοποίηση συγκεκριμένων στόχων στους οποίους έχουν δεσμευθεί στο ευρύ κοινό.

Ο κ. Αποστολίδης σημειώνει ότι η μελέτη “How to report on the SDGs: What good looks like and why it matters” της KPMG, αν και εστιάζει στις μεγάλες διεθνείς εταιρείες, έχει ενδιαφέρον για την Ελληνική πραγματικότητα καθώς πολύ συχνά οι πρωτοπόροι (leaders) προβλέπουν τάσεις οι οποίες στη συνέχεια υιοθετούνται ευρέως ως καλές πρακτικές από τις επιχειρήσεις σε όλο τον κόσμο.

Έτσι, τα αποτελέσματα της έρευνας είναι χρήσιμα για τα στελέχη των εταιρειών, τα οποία έχουν την ευθύνη της διαμόρφωσης του απολογισμού βιώσιμης ανάπτυξης και των ΣΒΑ. Επιπλέον, μπορεί να βοηθήσει επενδυτές, διαχειριστές κεφαλαίων και οίκους αξιολόγησης με ενδιαφέρον σε περιβαλλοντολογικά, κοινωνικά και θέματα διακυβέρνησης ώστε να καταλάβουν ποια στοιχεία πρέπει να ζητούν και να μελετούν στους απολογισμούς ΣΒΑ στις επιχειρήσεις στις οποίες θέλουν να επενδύσουν.

Εν κατακλείδι, ο κ. Αποστολίδης σημειώνει ότι “οι ελληνικές επιχειρήσεις είναι αντιμέτωπες με μια πρόκληση και ευκαιρία ταυτόχρονα ώστε να συνδυάσουν τη νομοθετική απαίτηση με τις καλές πρακτικές και τις διεθνείς τάσεις οι οποίες προκύπτουν από τη μελέτη, προκειμένου να καινοτομήσουν αξιοποιώντας τις ευκαιρίες που προσφέρει η πορεία προς την ικανοποίηση των ΣΒΑ”.

Σκοπός αυτής της ιστοσελίδας είναι να αναδείξει τις δράσεις των εταιρειών που έχουν επενδύσει στην Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη. Να παρουσιάζει τις δράσεις τους, τις απόψεις τους αλλά και τις κυβερνητικές και Ευρωπαϊκές οδηγίες που κατά καιρούς προστίθενται. Η βιώσιμη ανάπτυξη τόσο της κοινωνίας όσο και του ιδιωτικού επιχειρείν είναι υπόθεση όλων μας. Από τα εκπαιδευτικά ιδρύματα μέχρι τις διοικήσεις των επιχειρήσεων και από τα αρμόδια υπουργεία μέχρι τα διοικητικά συμβούλια των τοπικών κοινοτήτων.

Περισσότερα
Διαφημίσεις
Σχολιάστε

Σχολιάστε το άρθρο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

1# Μηδενική Φτώχεια

«Εθελοντές εν Δράσει» από τη Eurolife ERB

Ο Όμιλος Eurolife ERB, στο πλαίσιο του προγράμματος εταιρικής κοινωνικής του ευθύνης, +πράτουμε, διοργάνωσε στα γραφεία του Εβδομάδα Εθελοντισμού, από τις 16 έως και τις 20 Σεπτεμβρίου.

Η ενέργεια σχεδιάστηκε και υλοποιήθηκε σε συνεργασία με την ethelon. Με το σύνθημα «Εθελοντές εν Δράσει», οι εργαζόμενοι συμμετείχαν σε μια σειρά από δραστηριότητες, με στόχο να προσφέρουν σε ανθρώπους που χρειάζονται υποστήριξη και βοήθεια. Κάθε μέρα ο Όμιλος φιλοξενούσε διαφορετική δράση στις εγκαταστάσεις του, υποστηρίζοντας συνολικά το έργο πέντε διαφορετικών ΜΚΟ.

Η Εβδομάδα Εθελοντισμού ξεκίνησε δυναμικά, με τους εργαζόμενους να υποτιτλίζουν παλιές ταινίες του ελληνικού κινηματογράφου, βοηθώντας με τον τρόπο αυτό να τις απολαύσουν άνθρωποι που έχουν δυσκολίες στην ακοή. Με τη συγκεκριμένη δράση, ο Όμιλος Eurolife ERB υποστήριξε τη ΜΚΟ ΔΡΩ, της οποίας το έργο απευθύνεται κυρίως σε κωφά ή βαρήκοα άτομα.

Στη συνέχεια, οι εγκαταστάσεις της εταιρείας μετατράπηκαν σε γραμμή παραγωγής, με τους εργαζόμενους να ετοιμάζουν τσάντες με όλα τα απαραίτητα είδη για την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς. Από τετράδια και μολύβια, μέχρι πλαστελίνη και τέμπερες, οι συνολικά 500 τσάντες μοιράστηκαν σε οικογένειες με παιδιά που ζουν κάτω από δύσκολες συνθήκες, μέσω της ΜΚΟ Ένα Παιδί – Ένας Κόσμος.

Οι «Εθελοντές εν Δράσει» συνέχισαν το έργο τους, φτιάχνοντας hygiene kits με είδη πρώτης ανάγκης, όπως σαπούνι και οδοντόβουρτσες, για άστεγους, χρόνια άνεργους, ευάλωτες οικογένειες και ηλικιωμένους. Στο τέλος της ημέρας, οι εργαζόμενοι της εταιρείας παρέδωσαν στη ΜΚΟ Emfasis Foundation 700 hygiene kits, για να μοιραστούν σε συνανθρώπους μας.

Σειρά είχαν την επόμενη ημέρα τα family kits για οικονομικά ευάλωτες οικογένειες. Οι εργαζόμενοι της Eurolife ERB συσκεύασαν συνολικά 700 κιβώτια με τρόφιμα πρώτης ανάγκης, όπως γάλα, μακαρόνια και ρύζι. Η δράση υποστήριξε το έργο της ΜΚΟ Equal Society, η οποία ανέλαβε να μοιράσει τα κιβώτια στις ωφελούμενες οικογένειες.

Η Εβδομάδα Εθελοντισμού ολοκληρώθηκε με την προετοιμασία παιδικών snacks για το σχολείο. Προωθώντας την αξία της σωστής και ισορροπημένης διατροφής, οι εργαζόμενοι της Eurolife ERB έφτιαξαν 300 πακέτα με snacks και χυμούς, για να μοιραστούν, στη συνέχεια, στα παιδιά που φροντίζει η ΜΚΟ Φίλοι του Παιδιού.

Η Αναστασία Καφίρη, Γενικός Διευθυντής της ethelon, δήλωσε ότι «Χαιρόμαστε ιδιαίτερα για τη στρατηγική συνεργασία που έχουμε με τον Όμιλο Eurolife ERB, αποτελώντας τον συνδετικό κρίκο με την Κοινωνία των Πολιτών και έχοντας αφουγκραστεί τις ανάγκες των οργανισμών, που συμμετείχαν στη συγκεκριμένη δράση».

Οι «Εθελοντές εν Δράσει» του Ομίλου Eurolife ERB συμμετείχαν καθημερινά στις δράσεις και απέδειξαν ότι αφιερώνοντας μόλις λίγα λεπτά από το χρόνο τους, ήταν αρκετό για να κάνουν τη διαφορά!

Περισσότερα

4# Ποιοτική Εκπαίδευση

Στην τελική ευθεία ο διαγωνισμός NBG Business Seeds

Λίγες εβδομάδες έχουν απομείνει για την συμμετοχή στον 10ο επετειακό διαγωνισμό Καινοτομίας & Τεχνολογίας του προγράμματος NBG Business Seeds της Εθνικής Τράπεζας, που έχει ως στόχο να αναδείξει και να επιβραβεύσει πρωτότυπες ιδέες βασισμένες στις νέες τεχνολογίες και να προωθήσει την καινοτομία στην Ελλάδα.

Ο Διαγωνισμός αποσκοπεί στην ενίσχυση και τη στήριξη της δημιουργικότητας, ειδικά των νέων, και στην καλλιέργεια κουλτούρας καινοτομίας. Η αξιολόγηση των προτάσεων θα πραγματοποιηθεί σε συνεργασία με τα Πανεπιστημιακά Ιδρύματα: Πανεπιστήμιο Αθηνών, Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο, Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, Πανεπιστήμιο Πειραιά καθώς και τα Πανεπιστήμια Πατρών, Κρήτης, Μακεδονίας, Πελοποννήσου, Θεσσαλίας και το Πολυτεχνείο Κρήτης.

Οι νικητές κερδίζουν χρηματικά βραβεία συνολικής αξίας 49.000 ευρώ και μεγάλη προβολή στον έντυπο και ηλεκτρονικό τύπο. Η υποβολή είναι ηλεκτρονική και αφορά σε ένα κείμενο έως 1.000 λέξεις στο www.nbg.gr/competition. Η συμμετοχή στον Διαγωνισμό μπορεί να είναι ατομική ή ομαδική με αντικείμενο που εντάσσεται σε μία από τις παρακάτω θεματικές ενότητες: ηλεκτρονική επιχειρηματικότητα, περιβάλλον και τεχνολογία και πολιτισμός και τεχνολογία.

Περισσότερα

10# Λιγότερες Ανισότητες

World of Difference: 10 χρόνια πορείας και νέος κύκλος

Το Ίδρυμα Vodafone ανακοινώνει την έναρξη των αιτήσεων για τον 10ο κύκλο του προγράμματος World of Difference.

Φέτος, το πρόγραμμα συμπληρώνει 10 χρόνια υλοποίησης και προσφέρει σε 10 νέους, με πάθος για την τεχνολογία, τη δυνατότητα να εργαστούν για 6 μήνες στον Μη Κερδοσκοπικό Οργανισμό της επιλογής τους, καλύπτοντας τον μισθό και τις εργοδοτικές τους εισφορές. Με αφορμή αυτή την επετειακή χρονιά, το Ίδρυμα Vodafone ενισχύει ακόμα περισσότερο το πρόγραμμα και εγκαινιάζει μια νέα συνεργασία με το HIGGS – Higher Incubator Giving Growth & Sustainability. Η ομάδα του HIGGS, του 1ου Incubator & Accelerator για ΜΚΟ στην Ελλάδα, θα προσφέρει τόσο στους συμμετέχοντες όσο και στους νέους νικητές και τις αντίστοιχες ΜΚΟ που θα προκύψουν, τις γνώσεις και τα απαραίτητα εργαλεία, που θα φέρουν την καινοτομία στη δουλειά τους.

Παράλληλα, μέσα από σειρά σεμιναρίων και υπηρεσιών συμβουλευτικής πάνω σε θεματικές όπως στρατηγική, ανεύρεση πόρων, πρακτικές εταιρικής κοινωνικής ευθύνης, marketing, εθελοντισμός αλλά και νομικά και λογιστικά ζητήματα, οι συμμετέχοντες θα λάβουν την απαραίτητη υποστήριξη και τεχνογνωσία, προκειμένου να μετουσιώσουν τις ιδέες τους σε πράξη με κοινωνικό αντίκτυπο.

Όσοι νέοι, ηλικίας 18-35, ενδιαφέρονται να δηλώσουν συμμετοχή στο πρόγραμμα θα πρέπει να επιλέξουν τον ΜΚΟ που τους εμπνέει, να λάβουν τη στήριξή του, να συμφωνήσουν σε ένα συγκεκριμένο έργο που θα αναλάβουν να υλοποιήσουν το διάστημα της απασχόλησής τους και να βρουν την τεχνολογία που θα βελτιώσει τη δράση του, την αναγνωρισιμότητα του ή τη βιωσιμότητά του. Στη συνέχεια, μπορούν να δηλώσουν συμμετοχή, μέσω της ιστοσελίδας www.vodafone.gr/vodafone-ellados/vodafone-world-of-difference/ με καταληκτική ημερομηνία στις 18 Οκτωβρίου 2019.

Η Ρούλη Χριστοπούλου, Υπεύθυνη Τμήματος Βιώσιμης Ανάπτυξης και Ιδρύματος Vodafone, ανέφερε χαρακτηριστικά: «Στόχος, μας μέσω του World of Difference, είναι κάθε χρόνο να στηρίζουμε, τόσο τους νέους όσο και το σπουδαίο έργο των ΜΚΟ της χώρας. Φέτος, και με αφορμή τα 10 χρόνια του προγράμματος, θέλοντας να ενισχύσουμε ακόμα πιο ουσιαστικά τη στήριξη στους συμμετέχοντες, εγκαινιάζουμε τη συνεργασία μας με το HIGGS, που θα τους δώσει την απαραίτητη καθοδήγηση και τεχνογνωσία για το έργο τους. Είμαστε σίγουροι πώς η εμπειρία και οι υψηλού επιπέδου υπηρεσίες της ομάδας του Higgs δίνει στο πρόγραμμα, αλλά κυρίως στους επωφελούμενους, σημαντική προστιθέμενη αξία. Γιατί με την πολύτιμη συμβολή όλων των συμμετεχόντων στο πρόγραμμα, 10 χρόνια προσπαθούμε ν’ αλλάξουμε τον κόσμο προς το καλύτερο, με τη δύναμη της τεχνολογίας. Και έπεται συνέχεια!»

Ο Σωτήρης Πετρόπουλος, Διευθυντής του HIGGS, δήλωσε: «Το Vodafone World of Difference σε μόλις 10 χρόνια έχει δώσει πνοή στις οργανώσεις που το έχουν κερδίσει, καθώς είναι ένα από τα ελάχιστα στον τομέα που υποστηρίζουν λειτουργικές ανάγκες. Το HIGGS, έχοντας ενδυναμώσει πάνω από 120 ΜΚΟ σε όλη την Ελλάδα, ήταν ένθερμος υποστηρικτής του προγράμματος από την πρώτη στιγμή και νιώθουμε ιδιαιτέρως περήφανοι που πλέον είμαστε οργανικό μέρος του. Ευχαριστούμε θερμά το Ίδρυμα Vodafone για την εμπιστοσύνη και την εξαιρετική συνεργασία και ανυπομονούμε για τα επόμενα βήματα».

Περισσότερα

Ετικέτες

Εγγραφή στο Newsletter

ΔΗΜΟΦΙΛΗ