Connect with us

SDG's

KPMG (Δ. Αποστολίδης): SDGs και η πορεία των εταιρειών “από τη θεωρία στην πράξη”

Οι επιχειρήσεις σε όλο τον κόσμο και στην Ελλάδα ειδικότερα, αναζητούν βηματισμό στην πορεία προς τους Στόχους Βιώσιμης Ανάπτυξης του ΟΗΕ με ορίζοντα το 2030 και αποτελεί ευκαιρία αλλά και πρόκληση το να περάσουν από τη θεωρία στην πράξη, όπως τονίζει στο csrindex.gr ο Δημήτρης Αποστολίδης, Διευθυντής στον Τομέα Υπηρεσιών Κλιματικής Αλλαγής & Βιώσιμης Ανάπτυξης της KPMG.

Της Σοφίας Εμμανουήλ (csrindex.gr)

Ο κ. Αποστολίδης εξηγεί στο csrindex.gr ότι οι επιχειρήσεις βρίσκονται εν πολλοίς στη φάση της ενημέρωσης γύρω από τους ΣΒΑ (Στόχους Βιώσιμης Ανάπτυξης – Sustainable Development Goals, SDGs) και της σύνδεσής τους με τον αντίκτυπο της δραστηριότητάς τους ενώ έχουν ακόμη να διανύσουν αρκετό δρόμο για να φτάσουν σε μετρήσιμα αποτελέσματα βάζοντας κατάλληλους στόχους.

Οι παγκόσμιες τάσεις

Έρευνα της KPMG δείχνει ότι μέσα σε δύο χρόνια από την εισαγωγή των ΣΒΑ οι 4 στις 10 (40%) μεγαλύτερες εταιρείες του κόσμου (“G250”) αναγνωρίζουν τους παγκόσμιους στόχους στους εταιρικούς τους απολογισμούς.

Από αυτές το 84% ξεχωρίζει συγκεκριμένους ΣΒΑ, ο οποίοι είναι συναφείς στις επιχειρηματικές τους δραστηριότητες αλλά παρ’ όλα αυτά λιγότερο από το 10% των εταιρειών επιδεικνύει εμπεριστατωμένα την επιχειρηματική δραστηριοποίησή της (business case) για τους ΣΒΑ (8%) ή έχει θέσει συγκεκριμένους και μετρήσιμους (SMART) στόχους επίδοσης, οι οποίοι σχετίζονται με τους ΣΒΑ (μόνο το 10%).

Τα τρία τέταρτα των εταιρειών που αναφέρουν τους ΣΒΑ στους Απολογισμούς τους συζητούν τις επιπτώσεις που έχουν οι επιχειρηματικές τους δραστηριότητες ως προς τους στόχους, αλλά η αναφορά αυτή γίνεται σε μεγάλο βαθμό μόνο για τις θετικές επιπτώσεις και όχι για τις αρνητικές.

Επίσης 4 στις 10 εταιρείες που αναφέρονται τους ΣΒΑ, περιλαμβάνουν σχετικές αναφορές στο μήνυμα που απευθύνει ο CEO/ Πρόεδρος.

Έχει επίσης ενδιαφέρον ότι οι γερμανικές εταιρείες φαίνεται να έχουν προβάδισμα στη δημοσίευση στοιχείων με γνώμονα τους ΣΒΑ. Το ποσοστό τους φθάνει το 83% των κορυφαίων εταιρειών της τοπικής αγοράς. Ακολουθούν οι γαλλικές (63%), οι βρετανικές (60%), οι ιαπωνικές (46%) και οι αμερικάνικες (31%).

H τρέχουσα μελέτη αποτελεί συνέχεια της διετούς έκθεσης της KPMG για την πρόοδο των επιχειρήσεων στην κατάρτιση Απολογισμών Βιώσιμης Ανάπτυξης και εστιάζει σε μια ομάδα 250 εταιρειών που αποτελούν τους leaders της παγκόσμιας αγοράς.

Στην Ελλάδα

Από δείγμα μεγάλων επιχειρήσεων στην Ελλάδα, ο κ. Αποστολίδης διαπιστώνει ότι οι ΣΒΑ στους οποίους φαίνεται να εστιάζουν περισσότερο είναι η δράση για το κλίμα (Στόχος #13), η αξιοπρεπής εργασία και οικονομική ανάπτυξη (#8) και η καλή υγεία και ευημερία (#3) ενώ αυτοί που συναντώνται λιγότερο στους Απολογισμούς, φαίνεται να είναι οι στόχοι για τη ζωή στη στεριά (#15), τη ζωή στο νερό (#14) καθώς και η μηδενική φτώχεια (#1) και η εξάλειψη της πείνας (#2).

Την ίδια στιγμή οι κορυφαίες εταιρείες στον κόσμο κατά κανόνα δίνουν προτεραιότητα στη δράση για το κλίμα (#13), στην αξιοπρεπή εργασία και οικονομική ανάπτυξη (#8) και στην καλή υγεία και ευεξία (#3). Οι ΣΒΑ που συναντώνται λιγότερο στους Απολογισμούς των κορυφαίων εταιρειών είναι η ζωή στη στεριά (#15), η μηδενική πείνα (#2) και η ζωή στο νερό (#14).

Μια άτυπη σύγκριση των τάσεων στην ελληνική και στην παγκόσμια αγορά – που δίνει αφορμή για προβληματισμό – φαίνεται να δείχνει μια «σύγκλιση» ως προς την υποβάθμιση του στόχου #2, για την εξάλειψη της πείνας.

Θα πρέπει να σημειωθεί ότι στη χώρα μας έχει θεσπιστεί πλέον νομοθετικό πλαίσιο για την ενσωμάτωση μη χρηματοοικονομικών στοιχείων στις Εκθέσεις Διαχείρισης. Κι ενώ οι επιχειρήσεις, κυρίως οι εισηγμένες είναι εξοικειωμένες με τις υποχρεώσεις τους γύρω από τη δημοσίευση Οικονομικών Απολογισμών, πλέον καλούνται να αναβαθμίσουν το επίπεδο λογοδοσίας τους συμπεριλαμβάνοντας και μη χρηματοοικονομικά στοιχεία.

Μετά την ψήφιση του ν. 4403/2016, που θεσπίζει κανόνες και υποχρεώσεις ως προς τη δημοσίευση μη χρηματοοικονομικών στοιχείων για τις επιχειρήσεις, απαιτείται επαγρύπνηση. Αν και κατά καιρούς έχει συζητηθεί η επιβολή πιθανών μέτρων, οι αρμόδιες αρχές σε αυτή την πρώιμη φάση, δείχνουν να εστιάζουν σε ενημερωτικές συστάσεις ως προς τα μη χρηματοοικονομικά στοιχεία.

Έμφαση στο reporting

Με βάση την έρευνα, οι επιχειρήσεις καλούνται να δώσουν μεγαλύτερη σημασία στο reporting, δηλαδή στον τρόπο με τον οποίο παρουσιάζουν τον αντίκτυπο των δραστηριοτήτων τους και την πρόοδό τους ως προς την ικανοποίηση συγκεκριμένων στόχων στους οποίους έχουν δεσμευθεί στο ευρύ κοινό.

Ο κ. Αποστολίδης σημειώνει ότι η μελέτη “How to report on the SDGs: What good looks like and why it matters” της KPMG, αν και εστιάζει στις μεγάλες διεθνείς εταιρείες, έχει ενδιαφέρον για την Ελληνική πραγματικότητα καθώς πολύ συχνά οι πρωτοπόροι (leaders) προβλέπουν τάσεις οι οποίες στη συνέχεια υιοθετούνται ευρέως ως καλές πρακτικές από τις επιχειρήσεις σε όλο τον κόσμο.

Έτσι, τα αποτελέσματα της έρευνας είναι χρήσιμα για τα στελέχη των εταιρειών, τα οποία έχουν την ευθύνη της διαμόρφωσης του απολογισμού βιώσιμης ανάπτυξης και των ΣΒΑ. Επιπλέον, μπορεί να βοηθήσει επενδυτές, διαχειριστές κεφαλαίων και οίκους αξιολόγησης με ενδιαφέρον σε περιβαλλοντολογικά, κοινωνικά και θέματα διακυβέρνησης ώστε να καταλάβουν ποια στοιχεία πρέπει να ζητούν και να μελετούν στους απολογισμούς ΣΒΑ στις επιχειρήσεις στις οποίες θέλουν να επενδύσουν.

Εν κατακλείδι, ο κ. Αποστολίδης σημειώνει ότι “οι ελληνικές επιχειρήσεις είναι αντιμέτωπες με μια πρόκληση και ευκαιρία ταυτόχρονα ώστε να συνδυάσουν τη νομοθετική απαίτηση με τις καλές πρακτικές και τις διεθνείς τάσεις οι οποίες προκύπτουν από τη μελέτη, προκειμένου να καινοτομήσουν αξιοποιώντας τις ευκαιρίες που προσφέρει η πορεία προς την ικανοποίηση των ΣΒΑ”.

Σκοπός αυτής της ιστοσελίδας είναι να αναδείξει τις δράσεις των εταιρειών που έχουν επενδύσει στην Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη. Να παρουσιάζει τις δράσεις τους, τις απόψεις τους αλλά και τις κυβερνητικές και Ευρωπαϊκές οδηγίες που κατά καιρούς προστίθενται. Η βιώσιμη ανάπτυξη τόσο της κοινωνίας όσο και του ιδιωτικού επιχειρείν είναι υπόθεση όλων μας. Από τα εκπαιδευτικά ιδρύματα μέχρι τις διοικήσεις των επιχειρήσεων και από τα αρμόδια υπουργεία μέχρι τα διοικητικά συμβούλια των τοπικών κοινοτήτων.

11# Βιώσιμες πόλεις & Κοινότητες

Το δίκτυο των καφέ κάδων στον Δήμο Ηρακλείου Αττικής μείωσε τα δημοτικά τέλη

Συνεχίζεται η επέκταση του δικτύου των καφέ κάδων στις γειτονιές του Ηρακλείου. Ο Δήμος Ηρακλείου Αττικής τοποθέτησε επιπλέον 30 καινούργιους κάδους αυτή την φορά στην περιοχή της Καναπίτσας. Θυμίζουμε, οι καφέ κάδοι χρησιμοποιούνται για την ανακύκλωση των βιοαποβλήτων – οργανικών δηλαδή απορριμμάτων, όπως υπολείμματα τροφών – τα οποία κομποστοποιούνται για να επαναχρησιμοποιηθούν ως λίπασμα στην ενίσχυση και την φροντίδα του αστικού πρασίνου.

Στον ένα, περίπου, χρόνο που το πρόγραμμα εφαρμόζεται στον Δήμο Ηρακλείου Αττικής η ανταπόκριση των πολιτών είναι, μήνα με το μήνα, μεγαλύτερη καθώς ολοένα και περισσότεροι Ηρακλειώτες μαθαίνουν μέσα από την καμπάνια του Δήμου να χρησιμοποιούν τους καφέ κάδους.

Είναι αυτή η αυξανόμενη συμμετοχή των κατοίκων της πόλης, και στο συγκεκριμένο αλλά και στα υπόλοιπα προγράμματα Ανακύκλωσης τα οποία έφερε στο Ηράκλειο η δημοτική αρχή, που συνέβαλε δραστικά στο πλάνο της διοίκησης του Δήμου να ρίξει το κόστος για την διαχείριση των απορριμμάτων και να μπορέσει να μετακυλήσει αυτή την έκπτωση στον οικογενειακό προϋπολογισμό των Ηρακλειωτών: αρχικά με τη μείωση στα δημοτικά τέλη το 2018 κατά 10% για όλα τα νοικοκυριά, συνεχίζονται δε και φέτος με επιπλέον μείωση 10% για όλα τα σπίτια και 6% για όλα τα επαγγελματικά ακίνητα.

Ας υπενθυμίσουμε πως χρησιμοποιούμε τον καφέ κάδο;

Με απλά βήματα: διαχωρίζουμε καθημερινά τα οργανικά μας υλικά από τα υπόλοιπα. Τα οργανικά τα ρίχνουμε στον καφέ κάδο (προσοχή, οι σακούλες που πετάμε μέσα να είναι κατά προτίμηση βιοαποσπώμενες και οπωσδήποτε όχι δεμένες σακούλες).

Τι μπορούμε να πετάμε στον καφέ κάδο;

Υπολείμματα μαγειρεμένου φαγητού (κατά προτίμηση αποστραγγισμένα από λάδια και λίπη), φρούτα και λαχανικά, φλούδες και κοτσάνια, ψωμί και ζυμαρικά, τσόφλια αυγών, υπολείμματα καφέ ή αφέψημα, ξερά ή χλωρά φύλλα, στάχτη.

Γιατί είναι σημαντική η χρήση του καφέ κάδου;

Κυριότερα γιατί με την διεύρυνση της Ανακύκλωσης βοηθάμε το περιβάλλον. Επιπλέον, γιατί τα υπολείμματα τροφών που οδηγούνται στο ΧΥΤΑ της Φυλής έχουν κόστος για τον Δήμο, το οποίο αποτυπώνεται στην χρέωση των δημοτικών τελών. Επέκταση της ανακύκλωσης και μείωση των απορριμμάτων, που καταλήγουν για ταφή, σημαίνει μικρότερο κόστος για το δημοτικό ταμείο κάτι που οδηγεί σε εκπτώσεις στα δημοτικά τέλη, όπως αυτές που έχει εφαρμόσει τα δύο τελευταία χρόνια η δημοτική αρχή Ηρακλείου Αττικής.

Τι γίνεται αφού πετάξουμε τα βιοαπόβλητα στον καφέ κάδο;

Ειδικό απορριμματοφόρο του Δήμου περνάει και αδειάζει μόνο τους καφέ κάδους. Το υλικό οδηγείται στη Μονάδα Κομποστοποίησης (ΕΜΑΚ) με σκοπό να γίνει εδαφοβελτιωτικό υψηλής ποιότητας (κόμποστ). Το κομπόστ θα πιστοποιηθεί και χρησιμοποιηθεί στα πάρκα της πόλης, έτσι ώστε να αυξηθεί η γονιμότητα του εδάφους και να μειωθούν και οι δαπάνες σε εδαφοβελτιωτικά.

Τι ΔΕΝ μπορούμε να πετάμε στον καφέ κάδο;

Κόκαλα, μπαταρίες, ξύλινα αντικείμενα, οικοδομικά υλικά, υφάσματα. Οι ηλεκτρικές συσκευές πετιούνται στους ειδικούς κάδους ή, όταν πρόκειται για ογκώδεις, τηλεφωνούμε στο 8018019090 προκειμένου να απομακρυνθούν δωρεάν από το σπίτι μας, στο πλαίσιο του σχετικού Προγράμματος Ανακύκλωσης που υλοποιεί ο Δήμος Ηρακλείου Αττικής. Πλαστικά, γυάλινα, χάρτινα, αλουμινένια, λευκοσίδερα υλικά και συσκευασίες πάνε στον μπλε κάδο.

Περισσότερα

10# Λιγότερες Ανισότητες

COSMOTE: Χρυσό βραβείο για την υπηρεσία εξυπηρέτησης πελατών στη νοηματική γλώσσα

Για την υπηρεσία Εξυπηρέτησης Πελατών στη νοηματική γλώσσα διακρίθηκε η COSMOTE στα φετινά e-volution awards αποσπώντας το χρυσό βραβείο, στην κατηγορία «Εξυπηρέτηση / Ικανοποίηση Πελατών». H υπηρεσία δίνει τη δυνατότητα στα άτομα που αντιμετωπίζουν προβλήματα ακοής να εξυπηρετηθούν στη νοηματική γλώσσα από εκπρόσωπο της Εξυπηρέτησης Πελατών, μέσω video κλήσης.

Η υπηρεσία είναι διαθέσιμη στο www.cosmote.gr (Δευτέρα έως Παρασκευή, 09:00-21:00), αλλά και σε περισσότερα από 125 καταστήματα COSMOTE, σε όλη την Ελλάδα, ενώ στόχος είναι να επεκταθεί και στα καταστήματα ΓΕΡΜΑΝΟΣ μέσα στο 2019. Στα καταστήματα που φέρουν την ειδική σήμανση, ο επισκέπτης μπορεί, μέσω υπολογιστή και web κάμερας, να επικοινωνήσει απευθείας με τον εκπρόσωπο της Εξυπηρέτησης Πελατών ο οποίος με τη σειρά του ενημερώνει τον πωλητή, ώστε ο επισκέπτης να εξυπηρετηθεί γρήγορα και εύκολα. Η υπηρεσία εξυπηρέτησης στη νοηματική καλύπτει όλα τα προϊόντα COSMOTE (σταθερή, κινητή τηλεφωνία, ευρυζωνικές υπηρεσίες, συνδρομητική τηλεόραση, λύσεις ICT).

Διακρίσεις για την COSMOTE στα e-volution awards

Εκτός από το χρυσό βραβείο, στα φετινά e-volution awards, η COSMOTE απέσπασε, επίσης, βραβείο Bronze, στην κατηγορία “Mobile Commerce”, για το SelfieCare, την πρωτοποριακή λύση που αυτοματοποιεί με απλό και ασφαλή τρόπο διαδικασίες ανταλλαγής εγγράφων μέσα από το smartphone ή το tablet του πελάτη.

Για το COSMOTE@ΥourService, το Mobileapp που παρέχει ένα ολοκληρωμένο πακέτο υποστήριξης και επίλυσης εξειδικευμένων θεμάτων τεχνολογίας, τιμήθηκε η εταιρεία στην κατηγορία “Digital Transformation”, με ένα ακόμα Bronze βραβείο.

Αξιοποιώντας τεχνολογίες αιχμής και με σεβασμό στις ανάγκες και τις ιδιαιτερότητες κάθε ατόμου, η COSMOTE συνεχίζει να εμπλουτίζει με νέες ψηφιακές υπηρεσίες και σύγχρονες λύσεις την εξυπηρέτηση των πελατών της.

Με προτεραιότητα στην εμπειρία του πελάτη, η εξυπηρέτηση γίνεται πιο άμεση, πιο ευέλικτη και προσαρμοσμένη στο προφίλ κάθε πελάτη ξεχωριστά. Τα e-volution awards επιβραβεύουν τις καλύτερες πρακτικές στο ηλεκτρονικό εμπόριο και επιχειρείν της χώρας.

Διοργανώθηκαν φέτος για όγδοη συνεχή χρονιά από την Boussias Communications και το Εργαστήριο Ηλεκτρονικού Εμπορίου, ELTRUN, του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, υπό την αιγίδα του Ελληνικού Συνδέσμου Ηλεκτρονικού Εμπορίου (GRECA).

Περισσότερα

SDG's

Σημαντικές παροχές της INTERAMERICAN στους εργαζομένους της

Στο πλαίσιο της εταιρικής στρατηγικής για την κατά προτεραιότητα προσέγγιση ζητημάτων σχετικών με τον κομβικό τομέα της εργασίας και το ανθρώπινο κεφάλαιο, που συνδέονται καθοριστικά με τον εκσυγχρονιστικό μετασχηματισμό της INTERAMERICAN και τη βιώσιμη ανάπτυξη, η εταιρεία προχώρησε από το νέο έτος σε σειρά βελτιωτικών αλλαγών στις παροχές της προς τους εργαζομένους.

Συγκεκριμένα, η INTERAMERICAN ενθαρρύνει περαιτέρω τη μέριμνα κεφαλαιοποιητικής αποταμίευσης, αυξάνοντας την εργοδοτική εισφορά της στο Ταμείο Επαγγελματικής Ασφάλισης (ΤΕΑ) των εργαζομένων από 4,25% σε 5,25% και ενισχύοντας με αυτό τον τρόπο τη συνολικότερη υποστήριξη που παρέχει σε αυτόν τον πρωτοποριακό θεσμό υπέρ των υπαλλήλων της. Υπενθυμίζεται πως το ΤΕΑ των εργαζομένων της εταιρείας είναι το μοναδικό στην ελληνική ασφαλιστική αγορά και ένα από τα 14 ομοειδή επαγγελματικά ταμεία προαιρετικής ασφάλισης που λειτουργούν έως σήμερα στη χώρα μας. Το ΤΕΑ των εργαζομένων διαθέτει αποθεματικό 17.291.603,70 εκατ. ευρώ, αριθμεί 1238 μέλη και έχει δώσει έως και το τέλος του 2018 συνολικά εφάπαξ παροχές σε μέλη του 2.683.916,07 εκατ. ευρώ.

Παράλληλα, μεριμνώντας ιδιαίτερα για τη φροντίδα υγείας, η εταιρεία βελτιώνει την παρεχόμενη έκπτωση στο προσωπικό της και τα εξαρτώμενα μέλη που έχουν κάλυψη στο Βασικό και το Συμπληρωματικό Πρόγραμμα Ομαδικής Ασφάλισης των Υπαλλήλων και επιθυμούν να ασφαλιστούν με ατομικό συμβόλαιο υγείας. Ειδικότερα, η παρεχόμενη έκπτωση ασφάλισης με τα προγράμματα Medisystem και Medihospital αυξάνεται σε 40%, ενώ προβλέπεται παροχή έκπτωσης 30% και στην ατομική ασφάλιση υγείας με το νέο σύστημα «bewell». Ακόμη, παρέχεται το δικαίωμα μεταφοράς της ασφαλισιμότητας από το ομαδικό ασφαλιστήριο συμβόλαιο στο ατομικό σε όλους ανεξαιρέτως τους ασφαλισμένους με Ομαδικό Βασικό και Συμπληρωματικό Πρόγραμμα. Η μεταφορά ασφαλισιμότητας για τα προγράμματα του «bewell» θα εφαρμόζεται για καλύψεις νοσηλείας από ατύχημα ή ασθένεια, κλινικές εξετάσεις (ιατρούς) και νοσοκομειακό/χειρουργικό επίδομα. Όλες οι εκπτωτικές παροχές στους εργαζομένους ισχύουν για έκδοση ατομικού συμβολαίου απευθείας από την εταιρεία.

Επιπλέον, από τον Φεβρουάριο η INTERAMERICAN θα παρέχει στο προσωπικό της έκπτωση 10% στα ασφάλιστρα νέων συμβολαίων και ανανεωτηρίων για ασφάλιση αυτοκινήτου με το πρόγραμμα «Auto Total Personnel», με ετήσια επανεξέταση αυτής της παροχής.

Στρατηγικά, η εταιρεία επενδύει ιδιαίτερα στην εκπαίδευση του ανθρώπινου δυναμικού της, στο πλαίσιο της ανάπτυξης μιας νέας μορφής οργάνωσης και ενός νέου τρόπου εργασίας. Μοχλούς της μετάβασης στο νέο τρόπο εργασίας αποτελούν η εισαγωγή μεθοδολογιών (agile, lean), η δημιουργία νέων, συγχρόνων ρόλων, περιοχών ευθύνης και προοπτικών εξέλιξης για τους ταλαντούχους εργαζομένους και ακόμη, η ενθάρρυνση της συμμετοχής και συνεργασίας για την ανάπτυξη της καινοτομίας (πρόγραμμα accelerator) με την κατάθεση ιδεών και την προώθηση της εφαρμογής των προκρινομένων, μετά από στάδια δοκιμασίας, για λειτουργικές ανάγκες της INTERAMERICAN.

Περισσότερα

Ετικέτες

Εγγραφή στο Newsletter

ΔΗΜΟΦΙΛΗ