Connect with us

SDG's

KPMG (Δ. Αποστολίδης): SDGs και η πορεία των εταιρειών “από τη θεωρία στην πράξη”

Οι επιχειρήσεις σε όλο τον κόσμο και στην Ελλάδα ειδικότερα, αναζητούν βηματισμό στην πορεία προς τους Στόχους Βιώσιμης Ανάπτυξης του ΟΗΕ με ορίζοντα το 2030 και αποτελεί ευκαιρία αλλά και πρόκληση το να περάσουν από τη θεωρία στην πράξη, όπως τονίζει στο csrindex.gr ο Δημήτρης Αποστολίδης, Διευθυντής στον Τομέα Υπηρεσιών Κλιματικής Αλλαγής & Βιώσιμης Ανάπτυξης της KPMG.

Της Σοφίας Εμμανουήλ (csrindex.gr)

Ο κ. Αποστολίδης εξηγεί στο csrindex.gr ότι οι επιχειρήσεις βρίσκονται εν πολλοίς στη φάση της ενημέρωσης γύρω από τους ΣΒΑ (Στόχους Βιώσιμης Ανάπτυξης – Sustainable Development Goals, SDGs) και της σύνδεσής τους με τον αντίκτυπο της δραστηριότητάς τους ενώ έχουν ακόμη να διανύσουν αρκετό δρόμο για να φτάσουν σε μετρήσιμα αποτελέσματα βάζοντας κατάλληλους στόχους.

Οι παγκόσμιες τάσεις

Έρευνα της KPMG δείχνει ότι μέσα σε δύο χρόνια από την εισαγωγή των ΣΒΑ οι 4 στις 10 (40%) μεγαλύτερες εταιρείες του κόσμου (“G250”) αναγνωρίζουν τους παγκόσμιους στόχους στους εταιρικούς τους απολογισμούς.

Από αυτές το 84% ξεχωρίζει συγκεκριμένους ΣΒΑ, ο οποίοι είναι συναφείς στις επιχειρηματικές τους δραστηριότητες αλλά παρ’ όλα αυτά λιγότερο από το 10% των εταιρειών επιδεικνύει εμπεριστατωμένα την επιχειρηματική δραστηριοποίησή της (business case) για τους ΣΒΑ (8%) ή έχει θέσει συγκεκριμένους και μετρήσιμους (SMART) στόχους επίδοσης, οι οποίοι σχετίζονται με τους ΣΒΑ (μόνο το 10%).

Τα τρία τέταρτα των εταιρειών που αναφέρουν τους ΣΒΑ στους Απολογισμούς τους συζητούν τις επιπτώσεις που έχουν οι επιχειρηματικές τους δραστηριότητες ως προς τους στόχους, αλλά η αναφορά αυτή γίνεται σε μεγάλο βαθμό μόνο για τις θετικές επιπτώσεις και όχι για τις αρνητικές.

Επίσης 4 στις 10 εταιρείες που αναφέρονται τους ΣΒΑ, περιλαμβάνουν σχετικές αναφορές στο μήνυμα που απευθύνει ο CEO/ Πρόεδρος.

Έχει επίσης ενδιαφέρον ότι οι γερμανικές εταιρείες φαίνεται να έχουν προβάδισμα στη δημοσίευση στοιχείων με γνώμονα τους ΣΒΑ. Το ποσοστό τους φθάνει το 83% των κορυφαίων εταιρειών της τοπικής αγοράς. Ακολουθούν οι γαλλικές (63%), οι βρετανικές (60%), οι ιαπωνικές (46%) και οι αμερικάνικες (31%).

H τρέχουσα μελέτη αποτελεί συνέχεια της διετούς έκθεσης της KPMG για την πρόοδο των επιχειρήσεων στην κατάρτιση Απολογισμών Βιώσιμης Ανάπτυξης και εστιάζει σε μια ομάδα 250 εταιρειών που αποτελούν τους leaders της παγκόσμιας αγοράς.

Στην Ελλάδα

Από δείγμα μεγάλων επιχειρήσεων στην Ελλάδα, ο κ. Αποστολίδης διαπιστώνει ότι οι ΣΒΑ στους οποίους φαίνεται να εστιάζουν περισσότερο είναι η δράση για το κλίμα (Στόχος #13), η αξιοπρεπής εργασία και οικονομική ανάπτυξη (#8) και η καλή υγεία και ευημερία (#3) ενώ αυτοί που συναντώνται λιγότερο στους Απολογισμούς, φαίνεται να είναι οι στόχοι για τη ζωή στη στεριά (#15), τη ζωή στο νερό (#14) καθώς και η μηδενική φτώχεια (#1) και η εξάλειψη της πείνας (#2).

Την ίδια στιγμή οι κορυφαίες εταιρείες στον κόσμο κατά κανόνα δίνουν προτεραιότητα στη δράση για το κλίμα (#13), στην αξιοπρεπή εργασία και οικονομική ανάπτυξη (#8) και στην καλή υγεία και ευεξία (#3). Οι ΣΒΑ που συναντώνται λιγότερο στους Απολογισμούς των κορυφαίων εταιρειών είναι η ζωή στη στεριά (#15), η μηδενική πείνα (#2) και η ζωή στο νερό (#14).

Μια άτυπη σύγκριση των τάσεων στην ελληνική και στην παγκόσμια αγορά – που δίνει αφορμή για προβληματισμό – φαίνεται να δείχνει μια «σύγκλιση» ως προς την υποβάθμιση του στόχου #2, για την εξάλειψη της πείνας.

Θα πρέπει να σημειωθεί ότι στη χώρα μας έχει θεσπιστεί πλέον νομοθετικό πλαίσιο για την ενσωμάτωση μη χρηματοοικονομικών στοιχείων στις Εκθέσεις Διαχείρισης. Κι ενώ οι επιχειρήσεις, κυρίως οι εισηγμένες είναι εξοικειωμένες με τις υποχρεώσεις τους γύρω από τη δημοσίευση Οικονομικών Απολογισμών, πλέον καλούνται να αναβαθμίσουν το επίπεδο λογοδοσίας τους συμπεριλαμβάνοντας και μη χρηματοοικονομικά στοιχεία.

Μετά την ψήφιση του ν. 4403/2016, που θεσπίζει κανόνες και υποχρεώσεις ως προς τη δημοσίευση μη χρηματοοικονομικών στοιχείων για τις επιχειρήσεις, απαιτείται επαγρύπνηση. Αν και κατά καιρούς έχει συζητηθεί η επιβολή πιθανών μέτρων, οι αρμόδιες αρχές σε αυτή την πρώιμη φάση, δείχνουν να εστιάζουν σε ενημερωτικές συστάσεις ως προς τα μη χρηματοοικονομικά στοιχεία.

Έμφαση στο reporting

Με βάση την έρευνα, οι επιχειρήσεις καλούνται να δώσουν μεγαλύτερη σημασία στο reporting, δηλαδή στον τρόπο με τον οποίο παρουσιάζουν τον αντίκτυπο των δραστηριοτήτων τους και την πρόοδό τους ως προς την ικανοποίηση συγκεκριμένων στόχων στους οποίους έχουν δεσμευθεί στο ευρύ κοινό.

Ο κ. Αποστολίδης σημειώνει ότι η μελέτη “How to report on the SDGs: What good looks like and why it matters” της KPMG, αν και εστιάζει στις μεγάλες διεθνείς εταιρείες, έχει ενδιαφέρον για την Ελληνική πραγματικότητα καθώς πολύ συχνά οι πρωτοπόροι (leaders) προβλέπουν τάσεις οι οποίες στη συνέχεια υιοθετούνται ευρέως ως καλές πρακτικές από τις επιχειρήσεις σε όλο τον κόσμο.

Έτσι, τα αποτελέσματα της έρευνας είναι χρήσιμα για τα στελέχη των εταιρειών, τα οποία έχουν την ευθύνη της διαμόρφωσης του απολογισμού βιώσιμης ανάπτυξης και των ΣΒΑ. Επιπλέον, μπορεί να βοηθήσει επενδυτές, διαχειριστές κεφαλαίων και οίκους αξιολόγησης με ενδιαφέρον σε περιβαλλοντολογικά, κοινωνικά και θέματα διακυβέρνησης ώστε να καταλάβουν ποια στοιχεία πρέπει να ζητούν και να μελετούν στους απολογισμούς ΣΒΑ στις επιχειρήσεις στις οποίες θέλουν να επενδύσουν.

Εν κατακλείδι, ο κ. Αποστολίδης σημειώνει ότι “οι ελληνικές επιχειρήσεις είναι αντιμέτωπες με μια πρόκληση και ευκαιρία ταυτόχρονα ώστε να συνδυάσουν τη νομοθετική απαίτηση με τις καλές πρακτικές και τις διεθνείς τάσεις οι οποίες προκύπτουν από τη μελέτη, προκειμένου να καινοτομήσουν αξιοποιώντας τις ευκαιρίες που προσφέρει η πορεία προς την ικανοποίηση των ΣΒΑ”.

Σκοπός αυτής της ιστοσελίδας είναι να αναδείξει τις δράσεις των εταιρειών που έχουν επενδύσει στην Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη. Να παρουσιάζει τις δράσεις τους, τις απόψεις τους αλλά και τις κυβερνητικές και Ευρωπαϊκές οδηγίες που κατά καιρούς προστίθενται. Η βιώσιμη ανάπτυξη τόσο της κοινωνίας όσο και του ιδιωτικού επιχειρείν είναι υπόθεση όλων μας. Από τα εκπαιδευτικά ιδρύματα μέχρι τις διοικήσεις των επιχειρήσεων και από τα αρμόδια υπουργεία μέχρι τα διοικητικά συμβούλια των τοπικών κοινοτήτων.

Περισσότερα
Διαφημίσεις
Σχολιάστε

Σχολιάστε το άρθρο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

3# Καλή Υγεία & Ευημερία

«Bleed For The Throne» για καλό σκοπό

Με προσέλευση κοινού που ξεπέρασε κάθε προσδοκία, ολοκληρώθηκε η εθελοντική δράση αιμοδοσίας «Bleed For The Throne», η οποία υλοποιήθηκε στο πλαίσιο του προγράμματος δράσεων Κοινωνικής Ευθύνης της Nova σε συνεργασία με το Εθνικό Κέντρο Αιμοδοσίας (Ε.ΚΕ.Α).

Η προωθητική καμπάνια της δράσης χρησιμοποίησε ως βασική ιδέα τους ήρωες της σειράς «Game of Thrones», οι οποίοι για εφτά ολόκληρες σεζόν «αιμορραγούν» στην προσπάθειά τους να αποκτήσουν τον θρόνο του Westeros και προσκάλεσε τους φίλους της σειράς – και όχι μόνο – στο να συμμετάσχουν και αυτοί «δίνοντας το αίμα τους» για έναν καλό σκοπό. Η Nova, αγκαλιάζοντας με θέρμη αυτή την πρωτοβουλία της HBO, καθώς αποτελεί και το αποκλειστικό μέσο μετάδοσης της δημοφιλούς σειράς στην Ελλάδα, πραγματοποίησε αιμοδοσίες σε κεντρικά σημεία της Λάρισας, της Θεσσαλονίκης και της Αθήνας από τις 18 έως και τις 27 Μαρτίου.

Η ανταπόκριση των φίλων της σειράς ήταν εντυπωσιακή, καθώς εκατοντάδες επισκέφτηκαν τα κεντρικά σημεία αιμοδοσίας για να συμμετάσχουν στην ενέργεια. Στους εθελοντές αιμοδότες δόθηκε από ένα συλλεκτικό μπλουζάκι «Bleed For The Throne», ενώ είχαν την ευκαιρία να συμμετάσχουν σε σχετικούς διαγωνισμούς, κερδίζοντας επιπλέον δώρα. Από την πλευρά της Nova, η κκ. Κατερίνα Κασκανιώτη, Pay TV Executive Director, δήλωσε σχετικά:


«Ήταν μια ενέργεια πολύ ξεχωριστή, την οποία αγκάλιασαν με ενθουσιασμό εκατοντάδες φίλοι της δημοφιλέστερης σειράς όλων των εποχών, τους οποίους και θέλω θερμά να ευχαριστήσω! Με όχημα το «Game of Thrones» – και σε συνεργασία με την HBO και με το Εθνικό Κέντρο Αιμοδοσίας – πολλοί από τους δυναμικούς φίλους της σειράς συμμετείχαν με το «ίδιο τους το αίμα» στον ιδιαίτερα σημαντικό για τη χώρα μας κοινωφελή σκοπό της εθελοντικής αιμοδοσίας».

Κατερίνα Κασκανιώτη_Pay TV Executive Director Forthnet

Η κα Χάρις Ματσούκα, Πρόεδρος του Ε.ΚΕ.Α. δήλωσε σχετικά: «Αυτή η συνεργατική δράση του Ε.ΚΕ.Α. με τη Nova έγινε με στόχο τη δημιουργία μίας καινοτόμας καμπάνιας προσέλκυσης του κοινού στην εθελοντική αιμοδοσία και κυρίως της νέας γενιάς στην οποία η δημοφιλής σειρά «Game of Thrones» έχει πολύ μεγάλη απήχηση». Το «Bleed For The Throne» είναι μία από τις μεγαλύτερες, διεθνούς εμβέλειας, εθελοντικές δράσεις αιμοδοσίας που πραγματοποιήθηκαν ποτέ από μία εταιρεία στο χώρο του entertainment, καθώς αποτελεί μία πρωτοβουλία της HBO, σε συνεργασία με τους αντίστοιχους παρόχους συνδρομητικής τηλεόρασης σε 15 χώρες σε όλο τον κόσμο, με όχημα τον τελευταίο κύκλο της δημοφιλούς σειράς «Game of Thrones».

Περισσότερα

8# Αξιοπρεπής Εργασία & Οικονομική Ανάπτυξη

Με την υποστήριξη της Global Sustain η Πειραιώς Asset στo PRI Initiative

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ Δευτέρα 1η Απριλίου 2019 Με την υποστήριξη της Global Sustain η Πειραιώς Asset Management ΑΕΔΑΚ στo Principles for Responsible Investment Initiative Η Global Sustain υποστήριξε την Πειραιώς Asset Management ΑΕΔΑΚ, στην ένταξή της στην παγκόσμια πρωτοβουλία Principles for Responsible Investment (PRI Initiative) για την υιοθέτηση και εφαρμογή των Aρχών Yπεύθυνων Eπενδύσεων και την προώθηση Υπεύθυνης Επενδυτικής Πολιτικής. Η Πειραιώς Asset Management AΕΔΑΚ, με τη συμμετοχή της στην πρωτοβουλία PRI, δεσμεύεται πλέον να εφαρμόζει τις παρακάτω αρχές Υπεύθυνων Επενδύσεων:

-Ενσωμάτωση ESG κριτηρίων στις διαδικασίες ανάλυσης επενδύσεων και λήψης επενδυτικών αποφάσεων Επιδίωξη ανάλογης εφαρμογής ESG κριτηρίων από τις εταιρείες στις οποίες επενδύει η ΑΕΔΑΚ

-Προώθηση της αποδοχής και εφαρμογής των αρχών υπεύθυνων επενδύσεων εντός του κλάδου διαχείρισης κεφαλαίων Συνεργασία με τους εμπλεκόμενους φορείς για την ενίσχυση της αποτελεσματικότητας της εταιρείας στην εφαρμογή των αρχών υπεύθυνων επενδύσεων

-Δημοσίευση ετήσιας έκθεσης σχετικά με τις δραστηριότητες της εταιρείας και την πορεία προς την εφαρμογή των αρχών υπεύθυνων επενδύσεων.

Ο κ. Μπαμπλέκος Ηρακλής, Διευθύνων Σύμβουλος της Πειραιώς Asset Management AΕΔΑΚ δήλωσε σχετικά ότι: «Στο πλαίσιο υπεύθυνων πολιτικών του Ομίλου, η Πειραιώς Asset Management AΕΔΑΚ προχώρησε στην προσυπογραφή των Principles for Responsible Investment (PRI) δηλώνοντας έμπρακτα τη δέσμευσή της σε πρωτοβουλίες που συμβάλλουν σε θέματα βιώσιμης ανάπτυξης.» Ο κ. Σπανός Μιχάλης, Διευθύνων Σύμβουλος της Global Sustain δήλωσε ότι: «Στόχος μας στο πλαίσιο της παγκόσμιας πρωτοβουλίας PRI είναι όλο και περισσότερες επιχειρήσεις, οργανισμοί και φορείς να ενημερώνονται και να ενστερνίζονται αρχές βιώσιμης ανάπτυξης και υπεύθυνης επιχειρηματικότητας». Η πρωτοβουλία PRI αριθμεί περισσότερα από 2.300 μέλη, τα οποία εντάσσουν στο πλαίσιο της στρατηγικής τους τη διασύνδεση των επενδυτικών τους αποφάσεων με την περιβαλλοντική βιωσιμότητα, την κοινωνική υπευθυνότητα και εταιρική διακυβέρνηση (ESG – Environmental, Social, Governance). Η πρωτοβουλία αυτή υποστηρίζει τους 17 Στόχους Βιώσιμης Ανάπτυξης (Sustainable Development Goals) οι οποίοι θεσπίστηκαν το 2015 από τα Ηνωμένα Έθνη

Περισσότερα

10# Λιγότερες Ανισότητες

Η Bayer Hellas στο “StartUp Your Life”

Η Bayer Ελλάς θα συμμετάσχει στην εκδήλωση “StartUp Your Life” που διοργανώνει η AIESEC Ελλάδος αύριο Τρίτη 2 Απριλίου στο Πανεπιστήμιο Πειραιώς και μεθαύριο Τετάρτη 3 Απριλίου στο Πανεπιστήμιο Μακεδονίας. Με βασικό στόχο την ανάδειξη της σημασίας που διαδραματίζει η ανάληψη ρίσκου στην επιτυχία κάθε νέου επιχειρηματία η AIESEC Ελλάδος – ο μεγαλύτερος οργανισμός παγκοσμίως που διοικείται και αποτελείται αποκλειστικά από νέους και προωθεί την ανάπτυξη ηγετικών δεξιοτήτων για άτομα ηλικίας 18-30 ετών – προσκάλεσε τη Bayer Ελλάς για να μοιραστεί με το κοινό όχι μόνο τις προκλήσεις που καλείται να αντιμετωπίσει κάθε ανερχόμενος επιχειρηματίας αλλά και την υποστήριξη και καθοδήγηση από στελέχη ή οργανισμούς. Μέσα από τις τέσσερεις ενότητες που συνθέτουν την εκδήλωση, οι συμμετέχοντες θα έχουν την ευκαιρία να αποκτήσουν μια συνολική εικόνα για τα βασικά στάδια που διανύει κανείς πριν γίνει επιχειρηματίας και συγκεκριμένα:

– Το στάδιο «Dreaming», πώς δημιουργείται η πρώτη σπίθα στο μυαλό ενός entrepreneur

– Το στάδιο «Building», το σθένος που χρειάζεται για να επιμείνει στην ιδέα του

– Το στάδιο «Succeeding», πώς τελικά ένας entrepreneur φτάνει και ξεπερνά τους στόχους του και τέλος

– Το στάδιο «Supporting», πώς οι startuppers μπορούν να λάβουν υποστήριξη και καθοδήγηση από στελέχη ή οργανισμούς

Στο πλαίσιο της ευρύτερης συνεργασίας της με την AIESEC Ελλάδος, η Bayer Ελλάς θα χορηγήσει 10 θέσεις για το πρόγραμμα Global Volunteer και 3 υποτροφίες σε ισάριθμους φοιτητές των Πανεπιστημίων Πειραιώς και Μακεδονίας προκειμένου να συμμετάσχουν στο Global Entrepreneur, το διεθνές πρόγραμμα επιχειρηματικότητας της AIESEC Ελλάδος που Σελ. 2 / 2 εξασφαλίζει σε 3 νέους κάτω των 30 ετών, τη δυνατότητα να αποκτήσουν επαγγελματική εμπειρία στο εξωτερικό. Η Διευθύντρια του Τμήματος Επικοινωνίας και Δημοσίων Σχέσεων της Βayer Ελλάς, κα Σόνια Μουσαβερέ δήλωσε σχετικά: «Το brain drain έχει επηρεάσει σημαντικά τη χώρα μας και είναι χρέος κάθε εταιρείας που δραστηριοποιείται στη χώρα να καταβάλει κάθε δυνατή προσπάθεια προκειμένου να στηρίξει τους νέους όχι μόνο να ακολουθήσουν τα όνειρά τους αλλά και να τα πραγματοποιήσουν. Για τη Bayer η πρόκληση αυτή αποτελεί σημαντική δέσμευση και όπως κάθε χρόνο έτσι και φέτος υποστηρίζουμε έμπρακτα τις δράσεις της AIESEC Ελλάδος.» Όσοι επιθυμούν να παρακολουθήσουν την εκδήλωση μπορούν να υποβάλλουν την αίτησή τους στο https://bit.ly/2ECWk1u.

Περισσότερα

Ετικέτες

Εγγραφή στο Newsletter

ΔΗΜΟΦΙΛΗ