Connect with us

12# Υπεύθυνη Κατανάλωση & Παραγωγή

KPMG: Στηρίζει το πρόγραμμα «Μπορούμε στο Σχολείο»

Η KPMG, στο πλαίσιο των δράσεων της εταιρικής κοινωνικής της ευθύνης για τη δια βίου μάθηση και σε συνέπεια με τους Βιώσιμους Στόχους Ανάπτυξης 1 – Μηδενική Φτώχεια, 2 – Μηδενική Πείνα και 4 – Ποιοτική Εκπαίδευση, αποφάσισε να στηρίξει το διαδραστικό, εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Μπορούμε στο Σχολείο» που έχει δημιουργήσει η μη κερδοσκοπική οργάνωση «Μπορούμε».

Στόχοι του προγράμματος είναι η ενημέρωση των μαθητών σχολείων σχετικά με τη σημασία και τις επιπτώσεις της σπατάλης τροφίμων, η συλλογική προσπάθεια για τη μείωση αυτού του φαινομένου και η στήριξη των συνανθρώπων μας σε διατροφική ανάγκη.

Τα τελευταία τέσσερα χρόνια περισσότερα από 16.000 παιδιά έχουν επιμορφωθεί στο πλαίσιο του προγράμματος «Μπορούμε στο Σχολείο». Μέχρι στιγμής μέσω της στήριξης του προγράμματος από την KPMG έχουν ενημερωθεί 770 μαθητές σε 5 σχολεία (10 Δημοτικό Σχολείο Πετρούπολης, Λακωνική Σχολή, Εκπαιδευτήρια Φραγκή, 2ο Γυμνάσιο Γέρακα, και Δημοτικό Κολλέγιο Αθηνών) και έως το τέλος του σχολικού έτους αναμένεται να επωφεληθούν συνολικά 3 500 παιδιά.

«Οι δράσεις του Μπορούμε χωρίζονται σε δύο βασικούς πυλώνες, την καθημερινή διάσωση και προσφορά τροφίμων από τα διάφορα επίπεδα της διατροφικής αλυσίδας και την προσπάθεια αύξησης της ενημέρωσης της ελληνικής κοινωνίας σχετικά με το θέμα της σπατάλης τροφίμων. Σε αυτό το δεύτερο πυλώνα, ίσως η πιο σημαντική μας δράση είναι το ”Μπορούμε στο Σχολείο”», δηλώνει ο συνιδρυτής του «Μπορούμε» Αλέξανδρος Θεοδωρίδης.

Από τη μεριά της KPMG, η Σιάνα Κυριάκου, Γενική Διευθύντρια και COO της εταιρείας δηλώνει: «Η πρωτοβουλία αυτή αποτελεί την έκφραση της κουλτούρας και των αξιών της εταιρείας μας. Η KPMG εστιάζει στη δια βίου μάθηση καθώς και στη στήριξη της κοινωνίας με πολλά έργα και δράσεις. Η ενίσχυση του προγράμματος ”Μπορούμε στο Σχολείο”» ήρθε ως φυσική συνέχεια μετά την επιτυχημένη τριετή συνεργασία μας με το “Μπορούμε” στη δράση “Cook for Good”. Το πρόγραμμα αυτό εμπνέει τη νέα γενιά να αναπτύξει την κριτική σκέψη σχετικά με τη λελογισμένη κατανάλωση τροφίμων, καθώς και τη θετική στάση έναντι στον εθελοντισμό και την κοινωνική συνεισφορά. Είμαστε ιδιαίτερα χαρούμενοι που στηρίζουμε αυτό το έργο, το οποίο συνδυάζει τη συνεισφορά με την εκπαίδευση».

Σκοπός αυτής της ιστοσελίδας είναι να αναδείξει τις δράσεις των εταιρειών που έχουν επενδύσει στην Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη. Να παρουσιάζει τις δράσεις τους, τις απόψεις τους αλλά και τις κυβερνητικές και Ευρωπαϊκές οδηγίες που κατά καιρούς προστίθενται. Η βιώσιμη ανάπτυξη τόσο της κοινωνίας όσο και του ιδιωτικού επιχειρείν είναι υπόθεση όλων μας. Από τα εκπαιδευτικά ιδρύματα μέχρι τις διοικήσεις των επιχειρήσεων και από τα αρμόδια υπουργεία μέχρι τα διοικητικά συμβούλια των τοπικών κοινοτήτων.

Περισσότερα
Διαφημίσεις
Σχολιάστε

Σχολιάστε το άρθρο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

12# Υπεύθυνη Κατανάλωση & Παραγωγή

P&G: Ariel, Pantene και Fairy ηγούνται στο “Ambition 2030”

Σε πρόσφατη ανακοίνωσή της, η Procter & Gamble γνωστοποίησε ότι έχει σημειώσει σημαντική πρόοδο στα ευρωπαϊκά προγράμματα βιώσιμης ανάπτυξης στο πλαίσιο των στόχων που έχει θέσει για το Ambition 2030. 

Η P&G προωθεί την κυκλική οικονομία για το ανακυκλωμένο πλαστικό στην Ευρώπη μέσω της χρήσης ρητίνης (από κυκλικές διαδικασίες παραγωγής), στις συσκευασίες των προϊόντων για τα μαλλιά (τερεφθαλικό πολυαιθυλένιο – PET) και στα μπουκάλια  των υγρών απορρυπαντικών Ariel (συνεργασία για την παροχή ανακυκλωμένου πολυαιθυλενίου υψηλής πυκνότητας – HDPE). Επιπλέον γιορτάζει αξιοσημείωτες διακρίσεις στην προσπάθειά της να ηγηθεί του κλάδου στη συσκευασία, τη διαλογή, και την τροφοδοσία ανακυκλωμένης ρητίνης (PCR) με το πρόγραμμα έξυπνων συσκευασιών HolyGrail, το οποίο έχει κερδίσει το βραβείο στην κατηγορία Circular Economy Innovation of the Year στα βραβεία “Edie Sustainability Leaders Awards” στο Ηνωμένο Βασίλειο, αλλά και την ετικέτα “1000 Efficient Solutions Label” από το Solar Impulse Foundation. Οι μάρκες Lenor, Unstoppables και Fairy θα αποτελέσουν τις πρώτες εμπορικές εφαρμογές του προγράμματος έξυπνων συσκευασιών HolyGrail στην Ευρώπη. Το Ariel Cold Wash και το Fairy, στο πλαίσιο του προγράμματος Fairycology, έχουν λάβει επίσης την ετικέτα 1000 Efficient Solutions Label από το Solar Impulse Foundation, καθώς αποτελούν λύσεις βιώσιμου καθαρισμού μέσω της μείωσης της κατανάλωσης ενέργειας και νερού, χωρίς συμβιβασμούς. 

Το «Ambition 2030» της P&G έχει ως στόχο του να δημιουργήσει και να εμπνεύσει έναν θετικό αντίκτυπο στο περιβάλλον και την κοινωνία μέσα από τις μάρκες, την εφοδιαστική αλυσίδα και τους εργαζομένους, ενώ παράλληλα θα δημιουργεί αξία για την Εταιρεία και τους καταναλωτές. 

«Το 2020 είναι μια χρονιά όπου η δράση – η συλλογική δράση – θα μας τοποθετήσει στη σωστή τροχιά» ανέφερε η Virginie Helias, Επικεφαλής Βιωσιμότητας της P&G. «Για την P&G, το 2020 θα είναι μια χρονιά ανανεωτικής δράσης, όπου θα ενεργοποιήσουμε τους στόχους του Ambition 2030 σε όλες μας τις μάρκες, μέσω καινοτομίας και συνεργασιών. Στόχος δεν είναι απλώς να μειώσουμε τον αντίκτυπό μας, αλλά να αποτελέσουμε και μια δύναμη αλλαγής υπέρ του περιβάλλοντος, για την αντιμετώπιση των προκλήσεων των πλαστικών απορριμμάτων, της λειψυδρίας και της απώλειας της βιοποικιλότητας. Θα ηγηθούμε σε όλα αυτά τα μέτωπα για να προωθήσουμε την αλλαγή σε μεγάλη κλίμακα, αλλά και για ένα μακροπρόθεσμο αποτέλεσμα», πρόσθεσε.

Η κατηγορία περιποίησης μαλλιών της P&G δεσμεύεται στη χρήση ανακυκλωμένης ρητίνης , αυξάνοντας το ανακυκλωμένο περιεχόμενο στις συσκευασίες 

Η κατηγορία περιποίησης μαλλιών της P&G  θα δοκιμάσει νέες συσκευασίες με ανακυκλωμένο πλαστικό για τα προϊόντα Pantene, ξεκινώντας με τα διαφανή μπουκάλια της συγκεκριμένης μάρκας. Το υλικό κατασκευάζεται μέσω προηγμένης ανακύκλωσης PET, η οποία πραγματοποιείται μέσω μιας προηγμένης διαδικασίας διάσπασης του πολυμερούς σε μονομερή, κάτι που σημαίνει ότι το υλικό μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε συσκευασίες καλλυντικών επανειλημμένα. Το νέο υλικό, το οποίο θα παρασκευάζεται από την Indorama Ventures, είναι κατάλληλο για όλες τις μάρκες που συσκευάζονται σε μπουκάλια από PET. Μέσω της δέσμευσής της για τη χρήση του υλικού αυτού, η P&G προωθεί μια νέα κυκλική εφοδιαστική αλυσίδα, δημιουργώντας μια τελική αγορά για ανακυκλωμένα πλαστικά. 

Το Ariel σχεδιάζει να εξοικονομήσει το ισοδύναμο 200 εκατομμυρίων μπουκαλιών από πρωτογενές πλαστικό σε πέντε χρόνια χάρη στη νέα συνεργασία μεταξύ της P&G και της Viridor στον τομέα της κυκλικής οικονομίας.  

Η P&G και μια εταιρεία ανακύκλωσης και ανάκτησης ενέργειας του Ηνωμένου Βασιλείου, η Viridor, έχουν συνάψει μια πενταετή συμφωνία συνεργασίας, η οποία προβλέπει την ανακύκλωση και την επανεπεξεργασία πλαστικού από πολυαιθυλένιο υψηλής πυκνότητας (HDPE) για χρήση στα μπουκάλια απορρυπαντικών πλυντηρίου Ariel.  Μεταξύ άλλων η P&G έχει αναλάβει για το brand δέσμευση ότι όλες οι συσκευασίες θα είναι ανακυκλώσιμες έως το 2022 και ότι η χρήση πλαστικών θα μειωθεί κατά 30% έως το 2025.

Στις τεχνολογίες Ariel Cold Wash και τις τεχνολογίες του Fairy απονεμήθηκε η ετικέτα 1000 Efficient Solutions Label από το Solar Impulse Foundation 

Στις καινοτόμες τεχνολογίες του Ariel, οι οποίες προσφέρουν εξαιρετικά αποτελέσματα καθαρισμού σε χαμηλές θερμοκρασίες, και στο Fairy με το πρόγραμμα “Fairycology” έχει απονεμηθεί η ετικέτα 1000 Efficient Solutions Label από το Solar Impulse Foundation. Αυτή η καινοτόμα ετικέτα έχει ως στόχο της να απεικονίσει και να ενθαρρύνει τις τεχνολογίες που προστατεύουν το περιβάλλον, ενώ παράλληλα υποστηρίζουν την καθαρή οικονομική ανάπτυξη. Οι τεχνολογίες Ariel Cold Wash έχουν αναγνωριστεί για το ότι αποτελούν λύσεις βιώσιμου καθαρισμού, χάρη στην εξαιρετική τους απόδοση σε κρύο νερό, κάτι που συμβάλλει στη σημαντική εξοικονόμηση ενέργειας, μέσω της μείωσης της θερμοκρασίας στο πλυντήριο. Το Fairy έχει αναγνωριστεί ως η βέλτιστη λύση, καθώς απαιτεί λιγότερη ενέργεια, λιγότερο νερό και δημιουργεί λιγότερα απορρίμματα.

Το πρόγραμμα έξυπνων συσκευασιών HolyGrail 2.0 έλαβε την ετικέτα 1000 Efficient Solutions Label από το Solar Impulse Foundation, αλλά και το βραβείο Circular Economy Innovation of the Year στα βραβεία Edie Sustainability Leaders Awards 2020. 

Το πρόγραμμα έξυπνων συσκευασιών HolyGrail έχει βραβευθεί στην κατηγορία Circular Economy Innovation of the Year για τις σημαντικές αλλαγές που θα μπορούσε να φέρει στις συσκευασίες, τη διαλογή, την τροφοδοσία ανακυκλωμένης ρητίνης (PCR) και για πολλά άλλα. Το HolyGrail 2.0 είναι η δεύτερη φάση του προγράμματος που θα εξερευνήσει μια πιθανή δοκιμαστική αγορά το 2021, μέσω της δημιουργίας μιας μεγάλης κοινοπραξίας εταιρειών σε ολόκληρη την αλυσίδα αξίας (με περισσότερους από 115 εταίρους).

Οι μάρκες Lenor, Unstoppables και Fairy θα γίνουν οι πρώτες μάρκες που θα εφαρμόσουν το πρόγραμμα έξυπνων συσκευασιών HolyGrail

Η P&G ηγείται του προγράμματος HolyGrail υπό την αιγίδα του Ellen MacArthur Foundation από το 2016. Πρόκειται για μια συνεργατική προσπάθεια, η οποία σχεδιάστηκε για να αντιμετωπίσει ένα από τα μεγαλύτερα εμπόδια που αντιμετωπίζει η ανακύκλωση των πλαστικών: την ανεπαρκή διαλογή στις εγκαταστάσεις ανακύκλωσης. Οι νέες συσκευασίες ενισχυτικών αρωμάτων Unstoppables και Lenor υπολογίζεται ότι θα κυκλοφορήσουν στην αγορά της Γερμανίας έως τον Οκτώβριο του 2020 και, στη συνέχεια, θα φτάσουν και στα ράφια της υπόλοιπης Ευρώπης. Το Fairy θα αποτελέσει τη δεύτερη μάρκα που θα ενσωματώσει τα ψηφιακά υδατογραφήματα HolyGrail στις συσκευασίες των προϊόντων της στην Ευρώπη. Καθώς τα ψηφιακά υδατογραφήματα δεν είναι ορατά από το ανθρώπινο μάτι, αλλά ανιχνεύονται από τις συσκευές οπτικής σάρωσης και τα smartphone, η τεχνολογία αυτή μπορεί να χρησιμοποιηθεί, σε επόμενο στάδιο, και για την ευαισθητοποίηση και την εκπαίδευση των καταναλωτών από τις διάφορες μάρκες.

Περισσότερα

12# Υπεύθυνη Κατανάλωση & Παραγωγή

H&M: Συνεργασία με P.E Nation για βιώσιμη συλλογή

Η H&M ανακοίνωσε τη δημιουργία μιας limited edition athleisure συλλογής με πιο βιώσιμα υλικά σε συνεργασία με την P.E Nation. 

Το αυστραλιανό brand με έδρα το Σύδνεϋ ξεχωρίζει για τις πολύπλευρες, fashion-forward αθλητικές του συλλογές, σχεδιασμένες για γυναίκες.

Η συλλογή P.E Nation x H&M περιλαμβάνει ρούχα, μαγιό, εσώρουχα και αξεσουάρ, όλα σχεδιασμένα από την εσωτερική ομάδα σχεδίασης της Η&Μ. Η συλλογή θα είναι διαθέσιμη στα καταστήματα Η&Μ που διαθέτουν τμήμα Sport, καθώς και online στο hm.com, από τις 5 Μαρτίου.

Η συλλογή συνδυάζει με τρόπο ανεπιτήδευτο το αθλητικό στυλ με το σύγχρονο street style, ενώ οι εμβληματικές γραμμές της P.E Nation επανεφευρίσκονται, με τη χρήση πιο βιώσιμων υφασμάτων. 

Περισσότερα

12# Υπεύθυνη Κατανάλωση & Παραγωγή

Β. Αδαμίδου (Lidl): Το ολιστικό μοντέλο υπευθυνότητας

Αδαμίδου,lidl

Η Lidl Hellas, η εταιρεία που πρώτη απέσυρε οριστικά τις πλαστικές σακούλες µιας χρήσης 4 λεπτών από το δίκτυό της, στοχεύει σε 100% ανακυκλώσιμες συσκευασίες στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας και υιοθετεί μοντέλο περιορισμού της σπατάλης τροφίμων από το στάδιο της παραγωγής, αντίθετα με τη φιλοσοφία του ανταγωνισμού, που ορίζει ως μέτρο καταπολέμησης της σπατάλης τη δωρεά των τροφίμων που περισσεύουν, όπως τονίζει στο csrindex η Βασιλική Αδαμίδου, Διευθύντρια Εταιρικής Επικοινωνίας και Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης Lidl Hellas.

Συνέντευξη στη Σοφία Εμμανουήλ (semmanouil@gmail.com)

Το ολιστικό μοντέλο υπευθυνότητας της Lidl Hellas, που ξεκινάει από τους παραγωγούς, περνάει μέσα από την εφοδιαστική αλυσίδα, τη μεταφορά και αποθήκευση για να καταλήξει στον τελικό καταναλωτή, περιγράφει στο csrindex η Βασιλική Αδαμίδου, Διευθύντρια Εταιρικής Επικοινωνίας και Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης Lidl Hellas, αναλύοντας τους στόχους που έχει θέσει η εταιρεία σε τομείς όπως τα προϊόντα, το περιβάλλον και η κοινωνία. 

ΕΡ: Τα τελευταία χρόνια η Lidl Ελλάς έχει εστιάσει περισσότερο στα θέματα βιώσιμης ανάπτυξης. Ποιοι είναι οι βασικοί πυλώνες της στρατηγικής του ομίλου με ορίζοντα τα επόμενα χρόνια;

ΑΠ: Στη Lidl Ελλάς στόχος μας είναι η αναβάθμιση του βιοτικού επιπέδου μέσω μιας υπεύθυνης χρήσης φυσικών πόρων και μιας σύγχρονης οικονομίας που συμβάλλει σε ένα βιώσιμο μέλλον για τον πλανήτη και την ευημερία των πολιτών. Εφαρμόζουμε ένα ολιστικό μοντέλο υπευθυνότητας που ξεκινάει από τους παραγωγικούς πόρους, τη γεωργία και την κτηνοτροφία, περνάει μέσα από την εφοδιαστική αλυσίδα και τη διαχείριση εμπορευμάτων, τη μεταφορά και αποθήκευση για να καταλήξει στον τελικό καταναλωτή και την κοινωνία. Εξάλλου, η βιώσιμη ανάπτυξη προϋποθέτει πάνω απ’ όλα τη βιώσιμη κοινωνία. Γι’ αυτό και ενσωματώνουμε πρακτικές υπεύθυνης επιχειρηματικότητας στην καθημερινή λειτουργία μας, μέσα από την αλληλεγγύη, τη στήριξη, και την ενδυνάμωση, κυρίως των λιγότερο προνομιούχων συμπολιτών μας, στοχεύοντας στη διαμόρφωση ενός καλύτερου αύριο για όλους. Με προσανατολισμό στους Στόχους Βιώσιμης Ανάπτυξης των Ηνωμένων Εθνών καθορίσαμε τα ουσιαστικά θέματα για τη διαμόρφωση της δικής μας Στρατηγικής Βιώσιμης Ανάπτυξης που ενσωματώνει συγκεκριμένες αξίες και πρακτικές υπεύθυνης επιχειρηματικότητας και αφορά στα 5 ακόλουθα πεδία: τα προϊόντα μας, το περιβάλλον, τους εργαζομένους μας, την κοινωνία και τους εξωτερικούς μας συνεργάτες. 

EΡ: Ποιοι είναι, πιο συγκεκριμένα, οι στόχοι που έχουν τεθεί;

ΑΠ: Ως μία από τις μεγαλύτερες αλυσίδες λιανικής πώλησης τροφίμων, έχουμε επίγνωση της ευθύνης που μας αναλογεί, η οποία ολοένα και μεγαλώνει λόγω του μεγέθους, αλλά και της παρουσίας μας σε πολλά σημεία της χώρας. 

Απόδειξη πως είμαστε όχι μόνο κοινωνοί του μηνύματος της βιώσιμης ανάπτυξης αλλά και πρωτεργάτες στην υιοθέτηση των τακτικών της, είναι οι πρωτοβουλίες που έχουμε πάρει. Συγκεκριμένα εδώ και 2 χρόνια περίπου η Lidl Ελλάς, πρώτη, απέσυρε οριστικά τις πλαστικές σακούλες µιας χρήσης 4 λεπτών από τα καταστήµατά της αντικαθιστώντας την µε µια νέα σακούλα πολλαπλών χρήσεων, ανθεκτικότερη, η οποία αποτελείται κατά 80% από ανακυκλωµένα υλικά, είναι 100% ανακυκλώσιµη και στην οποία µπορούν να τοποθετηθούν προϊόντα βάρους 10 κιλών. Αξίζει να σημειωθεί, ότι είμαστε η μόνη εταιρία στην Ελλάδα που από την πρώτη στιγμή χρέωνε την πλαστική σακούλα για αποφυγή σπατάλης πλαστικού. Εκτός από την κατάργηση της πλαστικής σακούλας µιας χρήσης, µειώσαµε το πάχος στα πλαστικά µπουκάλια αναψυκτικού και το πλαστικό περίβληµα του χαρτιού υγείας που είχε ως αποτέλεσμα τη συνολική μείωση πάνω από 1.300 τόνους πλαστικού. 

Είμαστε η πρώτη εταιρία λιανικού εμπορίου στην Ελλάδα, που καταργήσαμε στις 31.12.2019, 2 χρόνια νωρίτερα από την Ευρωπαϊκή οδηγία, οριστικά από τα καταστήματά μας τα πλαστικά μίας χρήσης, όπως καλαμάκια, ποτήρια, πιάτα, μαχαιροπίρουνα και μπατονέτες. Στόχος μας είναι να μειώσουμε τη χρήση πλαστικού κατά 20% στις συσκευασίες προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας και να γίνουν όλες (100%) οι συσκευασίες των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας ανακυκλώσιμες. 

Η προσπάθεια μας για ένα καλύτερο αύριο αποτυπώνεται και στη συμμετοχή της Lidl Ελλάς στην ξεχωριστή για τα ελληνικά δεδομένα πρωτοβουλία προστασίας του περιβάλλοντος της Σαντορίνης “Plastic Free Santorini”. Πρόκειται για μια κοινή πρωτοβουλία του Υπουργού Τουρισμού, κ. Χάρη Θεοχάρη, του Δημάρχου Σαντορίνης, κ. Αντώνη Σιγάλα και του Προέδρου της Διοίκησης της Lidl Ελλάς, κ. Ιακώβου Ανδρεανίδη, που έχει ως στόχο την ανακήρυξη της Σαντορίνης ως ενός νησιού με ιδιαίτερες περιβαλλοντικές ευαισθησίες, αλλά και διαχρονικό συμβολισμό. Με αυτήν, η Σαντορίνη γίνεται η καρδιά μιας σπείρας περιβαλλοντικής ευαισθητοποίησης για τη μείωση της αλόγιστης χρήσης πλαστικού σε όλη την Ελλάδα, με στόχο να απλωθεί σταδιακά σε όλες τις Κυκλάδες και τα νησιά του Αιγαίου. 

Για τον καθορισμό των κριτηρίων ποιότητας στα προϊόντα μας προσανατολιζόμαστε σταθερά στις τελευταίες εξελίξεις και τα νεότερα δεδομένα που αφορούν την υγεία, την επιστήμη και την τεχνολογία. Έτσι τοποθετούμε συνέχεια στο μικροσκόπιο την γκάμα των  προϊόντων της ιδιωτικής μας ετικέτας, δίχως να ξεχνάμε ποτέ τον λόγο για τον οποίο οι πελάτες μας εμπιστεύονται τα προϊόντα μας. 

Έχοντας σαν βάση τα επιστημονικά ευρήματα, έχουμε ως στόχο τη μείωση της περιεκτικότητας σε αλάτι και ζάχαρη και της ποσότητας των κορεσμένων λιπαρών οξέων, με στόχο 20% λιγότερη ζάχαρη και αλάτι μέχρι το 2025. Επιπλέον, στόχος μας είναι να μειώσουμε όσο το δυνατόν περισσότερο τη χρήση των συντηρητικών ή να τα αποφύγουμε εντελώς. Στην ουσία, βελτιστοποιούμε τη σύσταση των προϊόντων μας χωρίς να θυσιάσουμε τη γεύση τους. Μόνο στις περιπτώσεις που το επιδιωκόμενο γευστικό αποτέλεσμα δεν μπορεί να επιτευχθεί χωρίς αρώματα ή αν η χρήση των εκχυλισμάτων και των φυσικών αρωμάτων δεν είναι αρκετή, τότε μόνο εξετάζουμε τη χρήση τεχνητών αρωμάτων.

Επιθυμούμε να προσφέρουμε ολοένα και περισσότερα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας τα οποία χαρακτηρίζονται από περιβαλλοντική υπευθυνότητα. Μέσα από τη διαμόρφωση της γκάμας μας στηρίζουμε τις προσπάθειες αναγνωρισμένων προτύπων πιστοποίησης όπως το Fairtrade, το UTZ, το Bio ή Rainforest Alliance και προσφέρουμε αντίστοιχα πιστοποιημένα προϊόντα που φέρουν τα ανάλογα σήματα. Εδώ και χρόνια, η Lidl δεσμεύεται για την προώθηση της βιώσιμης καλλιέργειας του καφέ, του κακάο και του τσαγιού. Τα φρούτα και τα λαχανικά αλλά και τα άνθη και τα φυτά που εμπορευόμαστε διαθέτουν όλα την πιστοποίηση GLOBAL G.A.P., Fairtrade ή του ολλανδικού Milieu Project Sierteel. Μεριμνούμε ιδιαιτέρως και για τα προϊόντα ζωικής προέλευσης (κρέας, γαλακτοκομικά, αυγά, ψάρια) στηρίζοντας τα πρότυπα πιστοποίησης, όπως MSC, BIO και ASC.

ΕΡ: Με ποια εργαλεία προωθείτε τη βιώσιμη διαχείριση πόρων;

ΑΠ: Ενσωματώνουμε τις αρχές της κυκλικής οικονομίας σε ολόκληρη την αλυσίδα αξίας μας, θέτοντας προδιαγραφές οικολογικού σχεδιασμού στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, αναλαμβάνοντας μέτρα για να «κλείσει» ο κύκλος ζωής των προϊόντων φυτικής και ζωικής προέλευσης και αναπτύσσοντας προϊόντα και υπηρεσίες που συνεισφέρουν στην ορθολογική διαχείριση των φυσικών πόρων. Mε γνώμονα την ολιστική υπεύθυνη διαχείριση διασφαλίζουμε ότι οι πρώτες ύλες της παραγωγής που δεν θα καταναλωθούν, θα εξοικονομηθούν και ότι αυτά που ίσως περισσέψουν, δεν θα πεταχτούν αλλά θα αξιοποιηθούν, ενώ με σύμμαχο την τεχνολογία οι παραγγελίες μας εξασφαλίζουν το σωστό απόθεμα και τη λιγότερη σπατάλη τροφίμων. Δεν λειτουργούμε απλά με τη φιλοσοφία του ανταγωνισμού που ορίζει ως μέτρο καταπολέμησης της σπατάλης τη δωρεά των τροφίμων που περισσεύουν. Φυσικά, κι εμείς εδώ και χρόνια δωρίζουμε όσα τρόφιμα και μη τρόφιμα περισσεύουν σε ΜΚΟ κι άλλες ευπαθείς ομάδες. Όμως για να μπορούμε να μιλάμε πραγματικά για μείωση της σπατάλης τροφίμων, αυτή οφείλει να γίνεται στην πηγή. Για αυτό εμείς σχεδιάζουμε προσεκτικά από το πρώτο στάδιο του ολιστικού μοντέλου υπεύθυνης διαχείρισης που είναι οι πρώτες ύλες, να παράγουμε μόνο όσα χρειάζονται προς κατανάλωση οπότε δεν φτάνουμε καν στο τελικό στάδιο του να έχουμε να διαχειριστούμε μεγάλες ποσότητες τροφίμων για υπεύθυνη διαχείριση. Φροντίζουμε λοιπόν ώστε να μην «παράγουμε» αρχικά σπατάλη τροφίμων, και όχι απλά να την «μειώνουμε» στο τελικό στάδιο κάνοντας προϊοντικές δωρεές ή μετατρέποντάς την σε ζωοτροφές, βιοαέριο και λίπασμα.  

ΕΡ: Σε επίπεδο ομίλου, με ποιους από τους 17 Παγκόσμιους Στόχους Βιώσιμης Ανάπτυξης έχετε συνδέσει κατά βάση τη στρατηγική σας;

ΑΠ: Η στρατηγική βιώσιμης ανάπτυξης της εταιρίας μας βασίζεται στο Μοντέλο Υπευθυνότητας της Lidl, το οποίο αποτελείται από 4 επίπεδα: τους πόρους, την εφοδιαστική αλυσίδα, τη λειτουργία και τους πελάτες. Κάθε ένα από αυτά τα επίπεδα συνδέεται με διαφορετικούς παγκόσμιους στόχους, προκειμένου το σύνολο της επιχειρηματικής μας δραστηριότητας να χαρακτηρίζεται από υπευθυνότητα και να είναι προσανατολισμένο στη βιώσιμη ανάπτυξη. Οι δύο κύριοι στρατηγικοί πυλώνες που έχουν αναδειχθεί στο πλαίσιο υπευθυνότητας της εταιρίας μας είναι η κοινωνία και το περιβάλλον. Δράσεις οι οποίες υλοποιούνται στο πλαίσιο του πυλώνα κοινωνία, όπως προϊοντικές δωρεές, υποτροφίες, δράσεις για μείωση food waste, κ.λπ. συνδέονται με τον 2ο, 3ο, 4ο και 12ο στόχο βιώσιμης ανάπτυξης και οι δράσεις για το περιβάλλον, όπως μείωση πλαστικού, δράσεις ευασισθητοποίησης για μείωση του ατομικού περιβαλλοντικού αποτυπώματος, κ.λ.π. συνδέονται με τον 13ο, 14ο και 15ο στόχο βιώσιμης ανάπτυξης.

ΕΡ: Ο Στόχος 14 συνδέεται με το Project Stop. Θέλετε να μας μιλήσετε λίγο γι’ αυτό;

ΑΠ: Το Project Stop (Stop Ocean Plastics) είναι μια ηγετική πρωτοβουλία που έχει ως στόχο την πρόληψη της συσσώρευσης πλαστικών απορριμμάτων στους ωκεανούς και συνεργάζεται πρωτίστως με τοπικές κοινότητες στην Ινδονησία. Συνεργάζεται με πόλεις και τοπικές κοινότητες για τη δημιουργία αποτελεσματικού συστήματος διαχείρισης απορριμμάτων, προκειμένου να προλαμβάνεται η ρύπανση των ωκεανών με πλαστικά απορρίμματα, στα ανοιχτά των ακτών της νοτιοανατολικής Ασίας. Το Project Stop έχει τη στήριξη εταίρων από τον κλάδο της βιομηχανίας, αλλά και κρατικών φορέων. Ένας από αυτούς είναι ο όμιλος Schwarz, στον οποίο ανήκει και η Lidl. 

ΕΡ: Πόσο σημαντικές είναι οι συνεργασίες στην υλοποίηση προγραμμάτων τέτοιας έκτασης;

ΑΠ: Δεν είναι μόνο η ηθική μας υποχρέωση, αλλά κυρίως η ευθύνη μας απέναντι στις μελλοντικές γενιές να επιταχύνουμε εκείνες τις πρακτικές που είναι απαραίτητες για να εξασφαλίσουμε ένα καλύτερο αύριο ξεκινώντας από σήμερα. Μόνο με συνέργειες και ενωμένες δυνάμεις μας δίνεται η δυνατότητα να μετατρέψουμε την αλυσίδα αξίας σε αλυσίδα επιτυχίας ευθύνης.

Περισσότερα
Test

Ετικέτες

Εγγραφή στο Newsletter

ΑΠΟΨΕΙΣ