Connect with us

11# Βιώσιμες πόλεις & Κοινότητες

Lucy Xu: Από την πόλη των ευκαιριών (Νέα Υόρκη) στην Aθήνα

“Όπου υπάρχει μια κρίση, εγώ βλέπω μια ευκαιρία” λέει η Lucy Xu, ιδρύτρια της εταιρείας The Port, η οποία παραχώρησε συνέντευξη στο csrindex.gr ενόψει της ομιλίας της στο 17ο ετήσιο συνέδριο Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης του Ελληνο-Αμερικανικού Εμπορικού Επιμελητηρίου στις 7 Νοεμβρίου.

Συνέντευξη στη Σοφία Εμμανουήλ

semmanouil@gmail.com

Μετακομίσατε από τη Νέα Υόρκη, μια πόλη με σημαντική επίδραση στο εμπόριο, την οικονομία, τα ΜΜΕ, την τέχνη, τη μόδα, για να έρθετε στην Αθήνα μια από τις αρχαιότερες πόλεις στον κόσμο. Τι ήταν αυτό που βάρυνε στη …ζυγαριά και σας ώθησε σε αυτή την απόφαση;

Για εμένα, η απάντηση είναι απλή, τόσο σε προσωπικό όσο και σε επαγγελματικό επίπεδο και, φυσικά, ο ήλιος και η θάλασσα είναι μικρά μόνο κομμάτια αυτής της εξίσωσης.

Πέρασα το πρώτο μισό της ζωής μου μεγαλώνοντας ανάμεσα σε δύο πολιτισμούς (της Κίνας και της Αμερικής), και αυτό με βοήθησε να ανακαλύψω το καινοτόμο κενό που δημιουργείται όταν συνδυάζεις διαφορετικούς τρόπους ζωής και σκέψης. Είναι η δύναμη του να ζεις σε αυτό το κενό μεταξύ των κόσμων που μου δίνει την ώθηση να συνεχίζω. Αυτό το κενό εμπνέει νέες προοπτικές, ενεργοποιεί την ικανότητα εφαρμογής της αντικειμενικότητας ενός «ξένου» στους κόσμους με τους οποίους είσαι εξοικειωμένος και έπειτα σου δίνει τη δυνατότητα να εκμεταλλευτείς τα πλεονεκτήματα του κάθε πολιτισμού και περιβάλλοντος.

Από επαγγελματική οπτική, ο τομέας ενασχόλησής μου εκτείνεται στο μάρκετινγκ και την τεχνολογία. Είμαι ευγνώμων που έχω αποκτήσει όλες αυτές τις εμπειρίες και την εξάσκηση – από ένα πτυχίο Διοίκησης Επιχειρήσεων στο Wharton, μέχρι το να εργάζομαι για μεγάλους συνεταιρισμούς όπως η IBM και την ενασχόλησή μου με νεοφυείς επιχειρήσεις. Μετά από κάποια χρόνια λοιπόν στη Νέα Υόρκη, ένιωσα ότι η ψυχή μου λαχταρούσε κάτι περισσότερο – μια ευκαιρία να δοκιμάσω τις ικανότητές μου σε μια εντελώς διαφορετική αγορά με πολύ διαφορετικούς πόρους.

Για πολλούς, μπορώ να κατανοήσω πώς μπορεί να φανεί όλη αυτή η πορεία μου κοιτάζοντάς την “προς τα πίσω”, αλλά ανέκαθεν αγαπούσα τις προκλήσεις και επιζητούσα ενεργά το ρίσκο. Όπου υπάρχει μια κρίση, εγώ βλέπω μια ευκαιρία. Ο μόνος τρόπος να ανακαινίσεις πλήρως ένα κτήριο είναι να το κατεδαφίσεις πρώτα. Εδώ, η κάθε μέρα είναι μια έμπνευση. Βρίσκομαι ενώπιον της απτής ελπίδας της νέας γενιάς της Ελλάδας, καθώς και του επόμενου κύματος φωτεινών παγκόσμιων μυαλών που επιλέγουν να κάνουν ένα άλμα εμπιστοσύνης και να χτίσουν τη ζωή τους εδώ.

Μιλήστε μας λίγο για την εταιρεία σας. Πότε συστάθηκε και ποιο είναι σήμερα το προφίλ της;

Το The Port είναι μια συμβουλευτική εταιρεία μάρκετινγκ και επιχειρηματικότητας, η οποία συνεργάζεται με ελληνικές και αμερικάνικες επιχειρήσεις για να δημιουργήσει στρατηγικές μάρκετινγκ που απευθύνονται σε παγκόσμιο κοινό. Το όραμά μας είναι να ενθαρρύνουμε μια διεθνή νοοτροπία και να χτίσουμε έναν κόσμο συνεργασίας μέσω της ανταλλαγής και κατανόησης των βέλτιστων πόρων και πρακτικών.

Ίδρυσα το The Port στις αρχές του 2018, έχοντας εμπνευσθεί από την ανάπτυξη του τοπικού τεχνολογικού οικοσυστήματος και την ανάγκη για διεθνή εμπειρία και επαγγελματισμό που θα βοηθούσε να επεκταθούν οι τοπικές επιχειρήσεις σε διεθνές επίπεδο. Αυτή η ανάγκη, συνδυαζόμενη με την εισροή άνω των 300 εκατομμυρίων ευρώ που εισήλθαν στο ελληνικό τεχνολογικό οικοσύστημα ως άμεση επένδυση από την Ευρωπαϊκή Ένωση και ιδιώτες επενδυτές, σήμανε την κατάλληλη στιγμή να ξεκινήσει μια επιχείρηση, η οποία θα εξοπλίσει το επερχόμενο κύμα επιχειρηματιών, με τις βέλτιστες πρακτικές που θα χρειαστούν για να εκκινήσουν και να κλιμακώσουν τις επιχειρηματικές ιδέες τους.

Σήμερα, το The Port συνεργάζεται με αναπτυσσόμενες επιχειρήσεις τόσο της Ελλάδας όσο και της Αμερικής υποστηρίζοντας την επέκτασή τους και κατασκευάζοντας τις πρωτοβουλίες τους στο μάρκετινγκ. Συνεργαζόμαστε με πελάτες διαφόρων βιομηχανιών – συμπεριλαμβανομένων και των B2B SaaS, αλλά και των βιομηχανιών της τεχνολογίας, των μεταφορών, του τουρισμού, της σίτισης, της αγροτεχνολογίας, και άλλες βιομηχανίες που προέρχονται από την αμερικανική και την ελληνική αγορά. Μπορείτε να βρείτε περισσότερες πληροφορίες για τους τωρινούς μας πελάτες και τα πρότζεκτ μας εδώ.

Πόσους εργαζόμενους-συνεργάτες έχετε και ποιοι είναι οι στρατηγικοί σας στόχοι για το μέλλον;

Αυτή τη στιγμή, έχουμε πέντε μέλη στην ομάδα μας και τρεις συνεργαζόμενους οργανισμούς που λειτουργούν σε πολλαπλές ζώνες ώρας. Η μακρινή ομάδα μας έχει έδρα τη Φιλαδέλφεια και τη Νέα Υόρκη, και οι συνεργάτες μας όπως η Dodo Design και η Outside Tech διανέμονται σε ολόκληρο τον κόσμο και παρέχουν επιπλέον υποστήριξη σε εκτεταμένα έργα ενώ ταυτόχρονα ενισχύουν την παγκόσμια προοπτική του The Port για την οικοδόμηση brand και εκστρατειών. Τοπικά εδώ στην Ελλάδα, έχουμε και τη βοήθεια σπουδαίων ανερχόμενων ταλέντων, όπως η Ελίζα Τουλή, η οποία μας βοήθησε να προσαρμόσουμε στα δεδομένα της χώρας την ιστοσελίδα μας και τη συνολική παρουσία της εταιρείας μας.

Στο μέλλον θα συνεχίσουμε να χτίσουμε την επιχείρηση μας: να δουλεύουμε με τοπικές πρωτοβουλίες workshops στην Αθήνα με κοινότητες όπως το Stone Soup, masterclasses στην Θεσσαλονίκη με φανταστικούς accelerators της περιοχής όπως το OK!Thess και να δουλέψουμε με τοπικούς επιχειρηματίες και startups. Μακροπρόθεσμα, η ομάδα μας θα προσπαθήσει να φέρει την επόμενη πρωτοβουλία του οράματος του The Port στη ζωή: να διευκολύνει την εισροή ξένου κεφαλαίου και χρηματοδότησης στην τοπική ελληνική αγορά. Είμαστε σε θέση να εργαστούμε για την επίτευξη αυτού του στόχου, καθώς έχουμε ήδη θέσει τις βάσεις με την εισαγωγή των βέλτιστων πρακτικών και πόρων από το εξωτερικό. Με αυτή τη νέα ώθηση, στόχος μας είναι να συνεχίσουμε να εκτελούμε την αποστολή μας. Να υποστηρίζουμε δηλαδή επιχειρήσεις κάθε επιπέδου ανάπτυξης στην προσέλκυση παγκόσμιου κοινού και στην ανάπτυξη της επιχειρηματικής δραστηριότητας, μέσω της συμβουλευτικής μάρκετινγκ, της επιχειρηματικής συμβουλευτικής και της ανταλλαγής γνώσεων και κεφαλαίων μεταξύ των παγκόσμιων τεχνολογικών αγορών.

Τι πιστεύετε ότι διαφοροποιεί την The Port από άλλες εταιρείες του ανταγωνισμού;

Οι βασικές αξίες της εταιρείας μας είναι οι εξής: αισιοδοξία, συνεργασία, προσαρμοστικότητα και επαγγελματισμός – και όλα αυτά στο πλαίσιο μιας παγκόσμιας νοοτροπίας. Από αυτό έρχονται οι τρεις σημαντικοί διαφοροποιητικοί παράγοντες των υπηρεσιών του The Port: η παγκόσμια προοπτική, το δίκτυο και η εμπειρία μας.

Ο χρόνος που έχω περάσει στην Ελλάδα μου έχει διδάξει ότι από κάθε αγορά και πολιτισμό υπάρχουν πλεονεκτήματα που πρέπει να παρατηρηθούν, διδάγματα που πρέπει να περάσουν και ευκαιρίες που πρέπει να ληφθούν. Συγκεκριμένα, το The Port στηρίζεται στην καλλιεργημένη σχέση μεταξύ αφενός του αμερικανικού επαγγελματισμού και πρακτικής κριτικής σκέψης, αφετέρου της δημιουργικότητας και της αίσθησης της αφήγησης που είναι εγγενώς ελληνική.

Η Αθήνα βρίσκεται στο δρόμο για να γίνει παγκόσμιος τεχνολογικός κόμβος, αλλά για να φτάσουμε εκεί, πρέπει να κοιτάξουμε πέρα από τα σύνορά μας για να κατανοήσουμε τις βασικές δεξιότητες και τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα που έχουν ήδη καθιερώσει άλλοι ηγέτες και αγορές. Για το λόγο αυτό, στο The Port, η αποστολή μας είναι να υιοθετήσουμε τις βέλτιστες πρακτικές από τη γη των ευκαιριών (την πατρίδα μου, την Αμερική, και συγκεκριμένα την πρωτεύουσα της έντονης ζωής και της κινητικότητας, τη Νέα Υόρκη) και να την συνδυάσουμε με το DNA της αφηγηματικότητας που προέρχεται από την καθιερωμένη γη της δημιουργικότητας και της καινοτομίας (Ελλάδα). Με αυτά τα δύο στοιχεία μαζί, προσπαθούμε να εξοπλίσουμε τις επιχειρήσεις με τους αναγκαίους πόρους για να κατασκευάσουν ένα ισχυρό, αξιόπιστο, παγκόσμιο brand.

Ποια είναι η θέση της Εταιρικής Υπευθυνότητας και της Βιώσιμης Ανάπτυξης στη δουλειά σας;

Το όραμά μας είναι να εμπνεύσουμε μια διεθνή νοοτροπία και να χτίσουμε έναν κόσμο συνεργασίας μέσω της ανταλλαγής και της κατανόησης των καλύτερων πόρων και πρακτικών. Και, φυσικά, η Εταιρική Υπευθυνότητα και η Αειφόρος Ανάπτυξη είναι ζωτικής σημασίας για να πραγματοποιήσουμε αυτό το όραμα σε τοπικό επίπεδο και να εφοδιάσουμε το οικοσύστημα νεοφυούς επιχειρηματικότητας της χώρας με την εκπαίδευση, τη στρατηγική μάρκετινγκ και τη νοοτροπία που απαιτείται για να είναι αυτό ανταγωνιστικό σε παγκόσμιο επίπεδο.

Διενεργούμε τοπικά workshop σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη (στο κυρίαρχο τοπικό επιταχυντή της νεοφυούς επιχειρηματικότητας, OK!Thess) για να συνεργαστούμε με φιλόδοξους αναπτυσσόμενους επιχειρηματίες, εκπαιδεύοντάς τους στις βασικές αρχές του ανακαθορισμού του οράματός τους, κατασκευάζοντας τις στρατηγικές τους στο μάρκετινγκ, βοηθώντας τους να εξελιχθούν, και πολλά περισσότερα. Θα μας βρείτε επίσης να παρέχουμε συμβουλές και καθοδήγηση σε τοπικές εκδηλώσεις όπως το Startup Weekend Thessaloniki και το Tech and the City.

Επιπροσθέτως, παρέχουμε ειδικές τιμές και επιπλέον παροχές για συγκεκριμένα εγχειρήματα ή πρωτοβουλίες και των δύο αγορών με βιώσιμο και/ή μη κερδοσκοπικό σκοπό. Στη Νέα Υόρκη, συνεργαστήκαμε στενά με τη BeSomeone Worldwide για να τους βοηθήσουμε να δημιουργήσουν και να προωθήσουν τα προγράμματά τους σε ΗΠΑ, Νεπάλ και Τανζανία. Στην Ελλάδα, το πιο πρόσφατο πρότζεκτ μας ήταν με τη Sustainable Food Movement, για να κατασκευάσουμε και να λανσάρουμε την ιστοσελίδα ενός από τα νεότερα brand τους, το οποίο συνεργάζεται με τοπικά εστιατόρια και καταστήματα τροφίμων, για να εξαλείψει τα απόβλητα τροφίμων σε όλη την Ελλάδα και την Ευρώπη.

Στο συμβουλευτικό μας σώμα περιλαμβάνεται και η Αθηνά Νουσιοπούλου, Συντονιστής Επικοινωνίας και Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης της ISOMAT Ελλάδας, η οποία μας βοηθά να οικοδομήσουμε τοπικές πρωτοβουλίες ΕΚΕ σε κάθε μελλοντικό βήμα που κάνουμε.

Η Εταιρική Υπευθυνότητα και η Αειφόρος Ανάπτυξη είναι θεμελιώδεις για την εκτέλεση των εργασιών μας. Ως εταιρεία που εξαρτάται από τους αναδυόμενους ηγέτες, είναι προς το συμφέρον αλλά και την εταιρική μας ευθύνη να καλλιεργούμε την επόμενη γενιά.

Η Αθήνα έχει μακρά ιστορία. Ως marketer πιστεύετε ότι οι ελληνικές εταιρείες “αφηγούνται” αποτελεσματικά αυτή την ιστορία όταν αναζητούν πελάτες στο εξωτερικό;

 Η αφήγηση ιστοριών βρίσκεται πράγματι στο ελληνικό DNA. Είναι κάτι που χρονολογείται στην εποχή ήδη του Ομήρου και της Οδύσσειας (δεν είναι βέβαια σύμπτωση ότι μέχρι και σήμερα, η ιστορία του Οδυσσέα παραμένει ένα από τα αρχαιότερα, πιο αξιοθαύμαστα και σε μεγάλη εκτίμηση έργα της λογοτεχνίας). Ένα ακόμη διακεκριμμένο ελληνικό χαρακτηριστικό που επιτρέπει αυτή την ισχυρή ικανότητα αφήγησης, είναι η γοητεία και το πάθος που είναι φυσικό για τον ελληνικό πολιτισμό στον πυρήνα του.

Όταν εργαζόμαστε με τις ελληνικές επιχειρήσεις, μια από τις βασικές προκλήσεις που τους βοηθάμε να ξεπεράσουν, είναι το να εκμεταλλευτούν όλη αυτή τη φυσική ενέργεια αφήγησης και να την ανακατευθύνουν με έναν εστιασμένο τρόπο που θα συμβαδίζει με τις μη ελληνικές αγορές. Αυτό συμβαίνει για δύο κυρίως λόγους. Πρώτον, οι διαφορετικοί πολιτισμοί θα επικοινωνούν φυσικά με διαφορετικούς τρόπους και τα μηνύματα θα λαμβάνονται διαφορετικά ανάλογα με το πλαίσιο στο οποίο μεταδίδονται. Και δεύτερον, η άνοδος της τεχνολογίας στη σημερινή εποχή επιβάλλει όλο και περισσότερη προσοχή από το ακροατήριό μας.

Αυτό σημαίνει ότι, ως ιδρυτές, πρέπει να γνωρίζουμε ότι η ιστορία που καλλιεργούσαμε από την πρώτη κιόλας σύλληψη των ιδεών μας – αυτή που αναγνωρίζουμε εμείς και οι ομάδες μας – δεν είναι απαραιτήτως και η ίδια με αυτή που θα αντιληφθούν οι υπόλοιποι. Για να βελτιωθεί αυτό, και να δημιουργήσουμε μηνύματα που ανταποκρίνονται καλύτερα με τους πελάτες στο εξωτερικό, προτείνουμε την υιοθέτηση μιας πολύ στοχευμένης και σωστά εκτιμώμενης προσέγγισης στην οικοδόμηση όλων τα εξωτερικών μηνυμάτων και της επικοινωνίας – μια προσέγγιση που ξεκινά με την εξακρίβωση των Κατηγοριών Αγοραστών. Μόλις κατανοήσουμε τις κατηγορίες των αγοραστών μας, μπορούμε να αντιληφθούμε πώς να επικοινωνούμε πιο αποτελεσματικά – και πώς ακριβώς να μοιραστούμε την ιστορία μας μαζί τους. Και αυτό αφορά το οτιδήποτε, από το μήκος του pitch των πωλήσεων, μέχρι την αργκό και τη γραμματική που μπορεί να χρειαστεί για τη μετάφραση από τα Greeklish στα παγκόσμια Αγγλικά.

Ποιες πιστεύετε ότι είναι οι μεγαλύτερες αδυναμίες τους (και αντίστοιχα τα ανταγωνιστικά τους πλεονεκτήματα) ως προς την διείσδυση σε ξένες αγορές;

 Όσον αφορά τις δυνατότητες και τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα, υπάρχουν τέσσερις κύριοι παράγοντες. Πρώτον, ο ισχυρός ελληνικός πολιτισμός ο οποίος βασίζεται στις ανθρώπινες σχέσεις δημιουργεί βαθύτερους δεσμούς από ότι οι πολιτισμοί που βασίζονται σε συναλλαγές και οδηγεί σε εντονότερη ανθρώπινη δραστηριότητα από άλλες αγορές. Δεύτερον, τα τελευταία χρόνια, παρατηρούμε ότι η ελληνική δύναμη της δημιουργικότητας σε όλους τους τομείς, αρχίζει να μεταφράζεται και να τροφοδοτεί σύγχρονα σχέδια, καινοτομίες και brands. Τρίτον, μια βαθιά ριζωμένη κουλτούρα έχει δημιουργήσει ένα θεμέλιο ακλόνητης αυτοπεποίθησης και αντοχής που είναι, σε μεγάλο βαθμό, ασύγκριτο με άλλες αγορές. Και από αυτό, έρχονται οι τολμηροί και γενναίοι σύγχρονοι εκπρόσωποι του Οδυσσέα, έτοιμοι να ξεκινήσουν τα νέα τους προσωπικά εγχειρήματα. Τέλος, υπάρχει μια δύναμη που είναι κοντά στην καρδιά μου, δεδομένης της κινεζικής ανατροφής μου, η οποία είναι η εκπαίδευση. Το γεγονός ότι η εκπαίδευση αποτελεί βασική αξία στην ελληνική κουλτούρα σημαίνει ότι θα είναι μια φυσική επέκταση που θα οδηγήσει σε μια νέα εποχή σύγχρονης επαγγελματικής κατάρτισης και ανάπτυξης τόσο στο οικοσύστημα νεοφυούς επιχειρηματικότητας όσο και πέρα από αυτό.

Όσον αφορά τα πλεονεκτήματα που μπορεί να μάθει και να υιοθετήσει η τοπική αγορά από άλλες αγορές, υπάρχουν τρεις τομείς δραστηριοποίησης. Πρώτον, αρχίζοντας να δημιουργεί μια ισχυρότερη κατανόηση και πιο φιλική σχέση βασισμένη στην ανατροφοδότηση. Σε μέρη όπως οι ΗΠΑ, έχουμε μια κουλτούρα έντονα βασισμένη στην ανατροφοδότηση, η οποία στηρίζεται στην κατανόηση της αρχής ότι η ανατροφοδότηση οδηγεί σε βελτίωση. Η αρχή αυτή έχει βοηθήσει να υπενθυμίσουμε στους επιχειρηματίες και τους επαγγελματίες να μην είναι ποτέ «υπερβολικά παντρεμένοι με το προϊόν ή τις ιδέες τους» γιατί η καινοτομία και η ανάπτυξη ανθίζουν στο χώρο της ελευθερίας της ανατροφοδότησης.

Δεύτερον, να μην υποτιμάται ποτέ η δύναμη του καθαρού μάρκετινγκ. Δεν μιλάμε για ψηφιακό μάρκετινγκ ή εξάντληση των χρημάτων σας σε διαφημίσεις Facebook, αλλά καθαρό, συνεπές μάρκετινγκ, που προέρχεται από μια πολύ μελετημένη και στοχευμένη στρατηγική. Επειδή, ειδικά στις αγορές του εξωτερικού, το μάρκετινγκ είναι αυτό που βοηθάει τις φαινομενικά ξένες επιχειρήσεις να αρχίσουν να δημιουργούν ένα ισχυρό, αξιόπιστο, παγκόσμιο brand. Τέλος, είναι η ενθάρρυνση της διαφορετικής σκέψης και η διατήρηση μιας παγκόσμιας νοοτροπίας που ωθεί τις ομάδες σε νέα επίπεδα δημιουργικότητας και σε ένα μοναδικό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα. Και πάλι όμως, σε διαφορετικές αγορές, όπως η Νέα Υόρκη, θεωρούμε δεδομένη την τεράστια δύναμη της βούλησης και της καινοτομίας, η οποία θρέφεται από μια μεγάλη ποικιλία προοπτικών που ενοποιούνται σε μία αγορά. Είναι αναμφισβήτητο γεγονός – η δύναμη να βρίσκονται μαζί διαφορετικά φύλα, περιβάλλοντα και νοοτροπίες σε συμβούλια, ομάδες και δίκτυα, δημιουργεί νέες οδούς σκέψης που δεν θα μπορούσαν ποτέ να υπάρξουν προηγουμένως.

Σκοπός αυτής της ιστοσελίδας είναι να αναδείξει τις δράσεις των εταιρειών που έχουν επενδύσει στην Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη. Να παρουσιάζει τις δράσεις τους, τις απόψεις τους αλλά και τις κυβερνητικές και Ευρωπαϊκές οδηγίες που κατά καιρούς προστίθενται. Η βιώσιμη ανάπτυξη τόσο της κοινωνίας όσο και του ιδιωτικού επιχειρείν είναι υπόθεση όλων μας. Από τα εκπαιδευτικά ιδρύματα μέχρι τις διοικήσεις των επιχειρήσεων και από τα αρμόδια υπουργεία μέχρι τα διοικητικά συμβούλια των τοπικών κοινοτήτων.

Περισσότερα
Διαφημίσεις
Σχολιάστε

Σχολιάστε το άρθρο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

1# Μηδενική Φτώχεια

Bayer: Δεσμεύσεις δεκαετίας για βιωσιμότητα

Ενόψει της νέας δεκαετίας που ξεκινά η Bayer αναλαμβάνει δράση ώστε να υλοποιήσει μια σειρά μέτρων και δεσμεύσεων βιωσιμότητας.

Σε συμφωνία με τους στόχους βιώσιμης Ανάπτυξης των Ηνωμένων Εθνών και της Συμφωνίας των Παρισίων, η εταιρεία έχει θέσει φιλόδοξους στόχους που θα επιτευχθούν μέχρι το 2030. «Κάνοντας τη βιωσιμότητα ένα ακόμα ισχυρό κομμάτι της στρατηγικής και των λειτουργιών μας, επιδιώκουμε να επιτύχουμε μακροπρόθεσμες αποδόσεις και να έχουμε θετικό αντίκτυπο στην κοινωνία και το περιβάλλον», δήλωσε ο Werner Baumann, Πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου της Bayer AG.

Όλος ο πλανήτης αντιμετωπίζει μια πρωτοφανή πρόκληση προκειμένου να εξασφαλίσει ότι ο ολοένα αυξανόμενος σε αριθμό και ηλικία παγκόσμιος πληθυσμός θα μπορεί να έχει ευημερία, χρησιμοποιώντας τους διαθέσιμους πόρους  με πιο βιώσιμο τρόπο. «Το μέγεθος της εταιρείας μας, μας δημιουργεί ευθύνη αλλά ταυτόχρονα μας δίνει και την ευκαιρία να δράσουμε. Γι’ αυτό, τώρα ενισχύουμε σημαντικά τις προσπάθειες μας για βιωσιμότητα» δήλωσε ο κ. Baumann.

Από εδώ και στο εξής η Bayer θα καταγράφει τους στόχους για βιωσιμότητα με την ίδια αυστηρότητα και ευθύνη που διαχειρίζεται τους οικονομικούς της στόχους. Επιπλέον, η Bayer θα ιδρύσει ένα ανεξάρτητο Συμβούλιο Βιωσιμότητας το οποίο θα απαρτίζεται από εξωτερικούς εμπειρογνώμονες στον τομέα  της βιωσιμότητας και ρόλος του θα είναι αφενός να συμβουλεύει το διοικητικό συμβούλιο και αφετέρου να παρακολουθεί και να ενισχύει περαιτέρω τις προσπάθειες  της Bayer για βιωσιμότητα.

Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση, οι πρωτοβουλίες της Bayer έχουν σχεδιαστεί έτσι ώστε να βοηθήσουν ακόμη περισσότερους ανθρώπους να ευημερήσουν και να κάνουν αποδοτικότερη χρήση των φυσικών πόρων. Αυτός είναι και ο λόγος για τον οποίο η Bayer θέτει τους ακόλουθους λεπτομερείς στόχους.

Πρόσβαση σε υγεία και υψηλής ποιότητας διατροφή για εκατοντάδες εκατομμύρια ανθρώπους

Ως το 2030 η Bayer στοχεύει να υποστηρίξει 100 εκατομμύρια μικροκαλλιεργητές σε χώρες χαμηλού και μεσαίου εισοδήματος παρέχοντας τους πρόσβαση σε περισσότερες καινοτομίες, γνώσεις και συνεργασίες. Η υποστήριξη της Bayer θα συμβάλει στην αύξηση της τοπικής προσφοράς τροφίμων και στη μείωση της φτώχειας στις αγροτικές κοινότητες. Σήμερα υπάρχουν περίπου 550 εκατομμύρια μικρές φάρμες παγκοσμίως οι οποίες παράγουν τρόφιμα για το 80% του πληθυσμού στις αναπτυσσόμενες χώρες. Ωστόσο, λόγω της μικρής παραγωγής, πολλοί αγρότες υποφέρουν και οι ίδιοι από την έλλειψη τροφής ή τον υποσιτισμό. 

Εντός του ίδιου χρονικού πλαισίου, η Bayer σκοπεύει να προσφέρει σε 100 εκατομμύρια γυναίκες από χώρες με χαμηλό και μεσαίο εισόδημα, τη δυνατότητα οικογενειακού προγραμματισμού, διασφαλίζοντας τους πρόσβαση σε σύγχρονα αντισυλληπτικά χάπια με προσιτή τιμή. Η Bayer παρέχει ήδη αντισυλληπτικά χάπια σε περίπου 40 εκατομμύρια γυναίκες σε χώρες με χαμηλό και μεσαίο εισόδημα. Οι μέθοδοι οικογενειακού προγραμματισμού είναι ζωτικής σημασίας για την υποστήριξη της υγείας, των δικαιωμάτων και της οικονομικής κατάστασης των γυναικών. Αυτή τη στιγμή, περισσότερα από 200 εκατομμύρια γυναίκες σε χώρες με χαμηλό και μεσαίο εισόδημα έχουν ανάγκη για σύγχρονη αντισύλληψη.

Σε γενικές γραμμές, η Bayer εργάζεται για την προσαρμογή των τιμών των προϊόντων της στην εκάστοτε τοπική αγοραστική δύναμη και την ενίσχυση των προγραμμάτων πρόσβασης ασθενών προκειμένου να αυξήσει αφενός τη διαθεσιμότητα των προϊόντων και αφετέρου να καταστήσει ακόμη πιο προσιτή την τιμή τους. Η Bayer θα εξακολουθεί να υποστηρίζει τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας (ΠΟΥ) για την  καταπολέμηση των παραμελημένων τροπικών νόσων μέσω δωρεάς προϊόντων και παροχής οικονομικής υποστήριξης.

Επιπλέον, η Bayer στοχεύει να διευρύνει την προσβασιμότητα στην υγεία για 100 εκατομμύρια ανθρώπους σε ευπαθείς ομάδες σε όλο τον κόσμο. Σήμερα, τουλάχιστον ποσοστό 50% του παγκόσμιου πληθυσμού δεν έχει πρόσβαση σε βασικές υπηρεσίες υγείας, συμπεριλαμβανομένης της ίδιας της αυτοφροντίδας. Επεκτείνοντας την πρόσβαση σε λύσεις αυτοφροντίδας και στην εκπαίδευση στον τομέα της υγείας, η Bayer βοηθάει ενεργά στην πρόληψη ασθενειών και προσφέρει περίθαλψη σε κοινότητες όπου η μόνη επιλογή μπορεί να είναι η αυτοφροντίδα. Εστιάζοντας με προτεραιότητα στην υγεία των γυναικών και την διεύρυνση της πρόσβασης σε θρεπτικά ιχνοστοιχεία για εγκύους και παιδιά, η Bayer σκοπεύει να αυξήσει τη διαθεσιμότητα και την οικονομική προσιτότητα των αξιόπιστων προϊόντων της και να υποστηρίξει πρωτοβουλίες αυτοφροντίδας.

Σημαντικά μέτρα για την προστασία του κλίματος και του περιβάλλοντος

Η Bayer έχει ασχοληθεί με την προστασία του κλίματος για δεκαετίες και θα εντείνει περαιτέρω τις προσπάθειές της για την καταπολέμηση της κλιματικής αλλαγής και την προστασία της βιοποικιλότητας.

Η εταιρεία σκοπεύει έως το 2030 να καταστήσει ουδέτερες σε εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα όλες τις δραστηριότητές της. Για να επιτευχθεί αυτό, η Bayer σκοπεύει να εφαρμόσει μέτρα ενεργειακής απόδοσης, να κάνει χρήση 100% ανανεώσιμων πηγών και να αντισταθμίσει τις υπόλοιπες εκπομπές μέσω της δέσμευσης άνθρακα που θα ενισχύει τη βιοποικιλότητα. 

Η Bayer έχει δεσμευτεί σαφώς για την πρωτοβουλία “Science Based Targets”. Το έργο αυτό ξεκίνησε από το Disclosure Project  (CDP), το Παγκόσμιο Σύμφωνο των Ηνωμένων Εθνών, το Παγκόσμιο Ινστιτούτο Πόρων (WRI) και τον Παγκόσμιο Οργανισμό για τη Φύση (WWF) και σήμερα περισσότερες από 700 εταιρείες έχουν δεσμευτεί να αναλάβουν δράση για την κλιματική αλλαγή και να θέσουν στόχους μείωσης των εκπομπών προκειμένου να διατηρήσουν την αύξηση της παγκόσμιας θερμοκρασίας κάτω των 2°C. Με αυτά τα δεδομένα, η Bayer επιδιώκει την εξάλειψη των εκπομπών σε ολόκληρη την αλυσίδα αξιών, μέσω της συνεργασίας με προμηθευτές και πελάτες, καθώς και με την εφοδιαστική αλυσίδα της εταιρίας.

Η Bayer ακόμα, σκοπεύει στα μέρη όπου δραστηριοποιείται να συνεργαστεί με τους αγρότες για να μειώσει το περιβαλλοντικό αποτύπωμα της στη γεωργία. Στοχεύει επίσης να μειώσει τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου – ανά χιλιόγραμμο καλλιεργειών που παράγονται σε μεγάλες γεωργικές αγορές – και τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις της φυτοπροστασίας κατά 30%  μέχρι το 2030. Για το σκοπό αυτό, η Bayer θα βοηθήσει τους αγρότες να εφαρμόσουν πιο βιώσιμες πρακτικές, όπως μείωση της άροσης και ακριβέστερη χρήση της φυτοπροστασίας και των λιπασμάτων μέσω καινοτόμων προϊόντων και ψηφιακών εργαλείων.

Συνεισφορά στους στόχους Βιώσιμης Ανάπτυξης των Ηνωμένων Εθνών

Οι δεσμεύσεις της Bayer για βιωσιμότητα στοχεύουν στην επίτευξη αποτελεσμάτων σύμφωνα με τους στόχους για Βιώσιμη Ανάπτυξη των Ηνωμένων Εθνών (SDGs). Τα Ηνωμένα Έθνη συμφώνησαν σε 17 στόχους για Βιώσιμη Ανάπτυξη (SDGs) προκειμένου έως το 2030 να διασφαλίσουν ένα καλύτερο κόσμο για τους ανθρώπους και τον πλανήτη μας. Ωστόσο, σύμφωνα με τον ΟΗΕ, απαιτείται επείγουσα και ταχύτερη πρόοδος. «Με μόνο δέκα χρόνια περιθώριο, οι εταιρείες πρέπει να ανταποκριθούν στις ευθύνες τους και να ενεργήσουν αναλόγως», δήλωσε ο κ. Werner Baumann. «Η Bayer συμβάλλει όσο λίγες εταιρείες στους στόχους της Βιώσιμης Ανάπτυξης και αυτό ακριβώς είναι η δέσμευσή μας».

Εκτός από την καταπολέμηση της πείνας (SDG 2) και την προώθηση της υγείας και της ευημερίας (SDG 3), η Bayer δεσμεύεται να συμβάλει ουσιαστικά στη λήψη μέτρων για το κλίμα (SDG 13) και στην προστασία της ζωής στον πλανήτη (SDG 15). Οι γυναίκες διαδραματίζουν βασικό ρόλο στις μικροκαλλιέργειες, στον οικογενειακό προγραμματισμό και στη διασφάλιση της υγείας των οικογενειών τους. Βοηθώντας τις να συνειδητοποιήσουν την δυναμική τους συμβάλουμε στην επίτευξη της ισότητας των φύλων (SDG 5) το οποίο με την σειρά του θα προσφέρει σημαντικά κοινωνικοοικονομικά οφέλη στις τοπικές κοινότητες και στις οικονομίες.

Περισσότερα

11# Βιώσιμες πόλεις & Κοινότητες

Mέχρι τις 25/2 oι συμμετοχές στα βραβεία LafargeHolcim

Η αντίστροφη μέτρηση για την υποβολή των συμμετοχών στα Διεθνή Βραβεία LafargeHolcim, τον μεγαλύτερο και πλέον καταξιωμένο θεσμό στον τομέα των βιώσιμων κατασκευών, έχει ήδη ξεκινήσει, καθώς μέχρι τις 25 Φεβρουαρίου 2020 τόσο επαγγελματίες όσο και η νέα γενιά του κατασκευαστικού κλάδου έχουν την ευκαιρία να καταθέσουν έργα και καινοτόμες ιδέες για αειφόρες κατασκευές στις δύο κατηγορίες του διαγωνισμού και να διεκδικήσουν βραβεία ύψους 2 εκατ. δολ.. 

Η διεθνούς κύρους αυτή διοργάνωση του Ιδρύματος για Αειφόρες Κατασκευές της LafargeHolcim, μητρικής του Ομίλου ΗΡΑΚΛΗΣ, λαμβάνει χώρα για 6η χρονιά σε πέντε γεωγραφικές περιοχές: Ευρώπη, Βόρεια Αμερική, Λατινική Αμερική, Μέση Ανατολή-Αφρική και Ασία-Ειρηνικός. Σε κάθε περιοχή έχει συσταθεί κριτική επιτροπή από ανεξάρτητους εμπειρογνώμονες, οι οποίοι αναζητούν και αναδεικνύουν έξυπνες λύσεις για βιώσιμες πόλεις. 

Πιο αναλυτικά, η κύρια κατηγορία του διαγωνισμού των Βραβείων LafargeHolcim απευθύνεται σε αρχιτέκτονες, μηχανικούς, κατασκευαστές και κατασκευαστικές εταιρίες, που δίνουν αειφόρες λύσεις στις σύγχρονες κατασκευές. Τα υποψήφια έργα θα πρέπει να βρίσκονται σε προχωρημένο στάδιο μελέτης και να έχουν μεγάλη πιθανότητα εκτέλεσης, ενώ η κατασκευή τους δεν θα πρέπει να έχει ξεκινήσει πριν από την 1η Ιανουαρίου 2019. Επιπλέον, φοιτητές και νέοι επαγγελματίες έως 30 ετών έχουν την ευκαιρία να συμμετέχουν στην κατηγορία «Επόμενη Γενιά» και να υποβάλουν τις φρέσκες ιδέες τους που βρίσκονται σε προκαταρκτικό στάδιο μελέτης.

Τα κριτήρια αξιολόγησης των υποψήφιων έργων βασίζονται στους πέντε στόχους για αειφόρες κατασκευές του Ιδρύματος LafargeHolcim: καινοτομία και δυνατότητα μεταφοράς τεχνογνωσίας, δεοντολογικά πρότυπα και κοινωνική ένταξη, αποδοτική χρήση πόρων και περιβαλλοντική επίδοση, οικονομική βιωσιμότητα και συμβατότητα, καθώς και αισθητική.

Οι νικητές της κάθε επιμέρους περιοχής θα ανακοινωθούν σε ειδικές εκδηλώσεις που θα πραγματοποιηθούν στο δεύτερο μισό του 2020. Τα κορυφαία έργα προκρίνονται αυτομάτως στον παγκόσμιο διαγωνισμό Διεθνών Βραβείων LafargeHolcim 2021, ώστε να αξιολογηθούν από κριτική επιτροπή, της οποίας ηγείται ο κ. Hashim Sarkis, επιμελητής της 17ης Biennale Αρχιτεκτονικής της Βενετίας. 

Περισσότερα

1# Μηδενική Φτώχεια

2020: Ορόσημο της δεκαετίας για τους Παγκόσμιους Στόχους

Μια κρίσιμη δεκαετία δράσης για τον επιχειρηματικό κόσμο ανατέλλει το 2020, σύμφωνα με μελέτη του Global Compact (Παγκόσμιο Σύμφωνο των Ηνωμένων Εθνών) και της Accenture για τη στρατηγική των CEOs, που καθίσταται επίκαιρη λόγω των σημαντικών προκλήσεων που αναδύονται σε τοπικό και διεθνές επίπεδο. 

Της Σοφίας Εμμανουήλ (semmanouil@gmail.gr)

Ο γενικός γραμματέας του Οργανισμού Ηνωμένων Εθνών Αντόνιο Γκουτέρες με αφορμή την ένταση στη Μέση Ανατολή προειδοποίησε προ ημερών για “τις γεωπολιτικές εντάσεις που βρίσκονται στο υψηλότερο επίπεδό τους αυτό τον αιώνα” και κάλεσε τους ηγέτες του κόσμου να σταματήσουν την κλιμάκωση της έντασης, να επιδείξουν τη μέγιστη δυνατή αυτοσυγκράτηση και να ξαναρχίσουν τον διάλογο. “Αυτή η πυριτιδαποθήκη των εντάσεων οδηγεί όλο και περισσότερες χώρες να λαμβάνουν απρόβλεπτες αποφάσεις με απρόβλεπτες συνέπειες και με σοβαρό κίνδυνο”, πρόσθεσε.

Την ίδια στιγμή ο κ. Γκουτέρες σε εισαγωγικό σημείωμά του στην μελέτη του Global Compact και της Accenture σημειώνει ότι πρέπει να κινητοποιήσουμε τον ιδιωτικό τομέα, που αντιστοιχεί στο 75% του παγκόσμιου ΑΕΠ. Στην πορεία προς τα εμπρός, είναι κρίσιμης σημασίας για την επίτευξη των στόχων βιώσιμης ανάπτυξης και ειδικότερα για την καταπολέμηση της αλλαγής του κλίματος και την εξάλειψη της ακραίας φτώχειας μέχρι το 2030, η συνεργασία των επιχειρήσεων και των κορυφαίων διευθυνόντων συμβούλων σε όλο τον κόσμο. Δυστυχώς “δεν είμαστε σε καλό δρόμο”, σύμφωνα με τον κ. Γκουτέρες.

Πάντως θα πρέπει να σημειωθεί ότι δημιουργείται μια κρίσιμη μάζα επιχειρήσεων στις οποίες οι CEOs βλέπουν στην τρέχουσα συγκυρία την ευκαιρία για να αναπτύξουν ανταγωνιστικό πλεονέκτημα μέσω της εστίασης της στρατηγικής τους σε περιβαλλοντικά, κοινωνικά και ζητήματα εταιρικής διακυβέρνησης. 

Είναι σαφές όμως ότι αυτή η τάση δεν αρκεί για να καθησυχάσει τις ανησυχίες, καθώς πλησιάζουμε το 2030, που αποτελεί ορόσημο για την επίτευξη των παγκόσμιων στόχων που καθορίστηκαν από κυβερνήσεις, επιχειρήσεις και άλλους ενδιαφερόμενους, και όπως είπε και γενικός γραμματέας του ΟΗΕ, δεν είμαστε σε καλό δρόμο. Παράλληλα, οι ηγέτες των επιχειρήσεων αναφέρουν ότι αντιμετωπίζουν όλο και πιο ανταγωνιστικό επιχειρηματικό περιβάλλον αλλά και πιέσεις. Από τις παγκόσμιες αβεβαιότητες στον τομέα του εμπορίου και τον επενδυτικό ακτιβισμό μέχρι τις ραγδαίες εξελίξεις στην τεχνολογία η δεκαετία που ανατέλλει αναδύει μεγάλες προκλήσεις.

Η έρευνα δείχνει επίσης ότι οι επιχειρήσεις αντιμετωπίζουν αυξανόμενες προσδοκίες από τους καταναλωτές και τους εργαζομένους για υιοθέτηση επιχειρηματικών μοντέλων και εργαλείων λογοδοσίας που θα ευνοούν την πρόοδο σε θέματα περιβάλλοντος, κοινωνίας και εταιρικής διακυβέρνησης.

Κι ενώ το 2016 το 49% των CEOs δήλωνε ότι ο επιχειρηματικός κόσμος θα είναι καταλύτης στην επίτευξη των παγκόσμιων στόχων, με το 78% να διακρίνει επενδυτικές ευκαιρίες και το 90% να δηλώνει δέσμευση στην ατζέντα βιώσιμης ανάπτυξης, το 2019 ο πήχης φαίνεται ότι υποχώρησε. Το 48% των CEOs αναφέρει ότι εφαρμόζει αρχές βιώσιμης ανάπτυξης στις δραστηριότητές του, μόλις 21% πιστεύει ότι η επιχείρηση την οποία αντιπροσωπεύει μπορεί να παίξει σήμερα έναν κρίσιμο ρόλο για την επίτευξη των παγκόσμιων στόχων ενώ το 71% πιστεύει ότι με αυξημένη δέσμευση και δράση οι επιχειρήσεις μπορούν να διαδραματίσουν σημαντικό ρόλο στην παγκόσμια προσπάθεια.

Οι προκλήσεις που αντιμετωπίζουν στην δεκαετία που άρχισε είναι πολλές, με τρεις στους δέκα να αναγάγουν σε μείζον πρόβλημα την αλλαγή του επιχειρηματικού μοντέλου από το παραδοσιακό, που ήθελε τις επιχειρήσεις να αναπτύσσουν προϊόντα και υπηρεσίες με γνώμονα τις ανάγκες που προκύπτουν από τους καταναλωτές και την αγορά. Σήμερα δεν αναδύονται τέτοιες ανάγκες, λόγω της πρόσβασης σε νέες τεχνολογίες και οι επιχειρήσεις πρέπει να δημιουργούν νέες ανάγκες και πάνω σε αυτή τη βάση να αναπτύσσουν δράση.

Το 43% των μεγαλύτερων επιχειρήσεων παγκοσμίως αναφέρουν ότι οι προτεραιότητες που θέτει στη στρατηγική το περιβάλλον του ανταγωνισμού είναι το μεγαλύτερο εμπόδιο για την υιοθέτηση πολιτικών βιώσιμης ανάπτυξης ενώ η πλειοψηφία εγείρει θέματα κόστους και πολιτικής αβεβαιότητας που αναστέλλουν σχέδια αειφορίας για το 42% των εταιρειών.

Αποφασιστική δράση

Κοινή πεποίθηση πάντως είναι ότι οι επιχειρήσεις πρέπει να αναλάβουν πιο αποφασιστική δράση για την επίτευξη των στόχων στο πλαίσιο της Ατζέντας 2030 και στο πλαίσιο αυτό το 63% αναφέρει ως κρίσιμο παράγοντα τις εξελίξεις γύρω από την 4η βιομηχανική επανάσταση, το 78% εκτιμά ότι πρέπει να αποσυνδέσουμε την οικονομική ανάπτυξη από τη χρήση των φυσικών πόρων και την υποβάθμιση του περιβάλλοντος ενώ το 76% θεωρεί ότι η εμπιστοσύνη των πολιτών θα είναι καθοριστική για την ανταγωνιστικότητα των επιχειρήσεων τα επόμενα χρόνια.

Συμπερασματικά, οι επιχειρηματικοί ηγέτες εμφανίζονται να θέλουν αλλά να μην …μπορούν να κάνουν περισσότερα λόγω των περιορισμών της αγοράς και του ολοένα και πιο απαιτητικού επιχειρηματικού περιβάλλοντος, με τις πιέσεις να συνεχίζουν να επιβραδύνουν τη μετάβαση σε βιώσιμες πρακτικές σε ευρεία κλίμακα. 

Υπάρχουν τρεις άξονες στους οποίους συγκλίνουν οι απόψεις για να υπάρξει αποφασιστική πρόοδος κατά την τρέχουσα δεκαετία:

  1. Κινητοποίηση των επιχειρήσεων με δράσεις που θα ξεκινούν από χαμηλότερο επίπεδο ώστε να διευκολυνθεί σταδιακά η μετατόπιση 
  2. Αλλαγή του τρόπου συνεργασίας με προώθηση της συλλογικής δράσης και του διαλόγου πέρα από ανταγωνισμούς και 
  3. Αναβάθμιση της ευθύνης των επιχειρηματικών ηγετών

Σύμφωνα με τον Jean-François van Boxmeer, διευθύνοντα σύμβουλο της Heineken, οι διευθύνοντες σύμβουλοι είναι υπεύθυνοι για τη δική τους επιχείρηση και θα πρέπει να επικεντρωθούν στο πού μπορούν να κάνουν τη διαφορά. “Δεν μπορώ μόνος μου να βελτιώσω τον κόσμο, αλλά μπορώ να βελτιώσω τη Heineken”, λέει χαρακτηριστικά.

Με στόχο η πρόοδος να γίνει εφικτή για μεγαλύτερη μερίδα επιχειρήσεων εντοπίζονται κατώτατα όρια στους στόχους, τα οποία οι εταιρείες μπορούν να εφαρμόσουν μέσω των βασικών τους δραστηριοτήτων ώστε να έχουν ουσιαστικό αντίκτυπο στην κάλυψη του χάσματος έως το 2030. Για παράδειγμα, σύμφωνα με το Ινστιτούτο Έρευνας Πολιτικής Γυναικών (Women’s Policy Research) οι επιχειρήσεις θα μπορούσαν να αποκομίσουν κέρδη 447 δισ. δολ. για τις γυναίκες και τις οικογένειες τους, εξασφαλίζοντας ισότιμη αμοιβή και εκπροσώπηση μεταξύ των εργαζομένων παγκοσμίως και αυτό θα μπορούσε να βελτιώσει σημαντικά τις συνθήκες διαβίωσης περισσότερων από 450 εκατομμυρίων ατόμων. 

Έτσι, για παράδειγμα, προωθείται ο στόχος 8 για την αξιοπρεπή εργασία, αλλά και ο στόχος 1 για τον τερματισμό της φτώχειας, ο στόχος 2 για τη μείωση της πείνας, ο στόχος 3 για τη βελτίωση της υγείας και ευημερίας και ο στόχος 4 για την ποιοτική εκπαίδευση των εργαζομένων και των οικογενειών τους.

Στο πλαίσιο αυτό παρακάτω παρουσιάζεται το ποσοστό επίτευξης του καθενός από τους 17 Παγκόσμιους Στόχους Βιώσιμης Ανάπτυξης και οι δράσεις στο κατώτερο όριο που μπορούν να αναλάβουν οι επιχειρήσεις.

Πρόοδος στους 17 Παγκόσμιους Στόχους Βιώσιμης Ανάπτυξης και προτεινόμενες δράσεις

  1. Μηδενική φτώχεια (25%)

Προώθηση δίκαιων μισθών για την αξιοπρεπή διαβίωση των εργαζόμενων, από τις επιχειρήσεις στις τοπικές αγορές που έχουν παρουσία

2. Μηδενική πείνα (20%)

Αύξηση της παραγωγικότητας, της αποτελεσματικότητας και της διατροφικής αξίας των τροφίμων στο χαρτοφυλάκιο των επιχειρήσεων

3. Καλή υγεία και ευημερία (60%)

Υγειονομική περίθαλψη σε όλους τους εργαζομένους, συμπεριλαμβανομένων παροχών για τον οικογενειακό προγραμματισμό

4. Ποιοτική εκπαίδευση (47%)

Συνεργασία με ιδρύματα για τον καθορισμό των απαιτούμενων δεξιοτήτων και πόρων ανθρώπινου δυναμικού για το μέλλον της εργασίας

5. Ισότητα των φύλων (61%)

Δέσμευση για ισότητα των φύλων στο εργατικό δυναμικό των εταιρειών και υποχρεωτική συμμετοχή τουλάχιστον τριών γυναικών στα ΔΣ

6. Καθαρό νερό και αποχέτευση (32%)

Προώθηση δράσεων για ορθή διαχείριση του νερού στις επιχειρηματικές δραστηριότητες με παροχή στις τοπικές κοινότητες και οικοσυστήματα

7. Φθηνή και καθαρή ενέργεια (40%)

Στροφή σε ενέργεια από 100% ΑΠΕ και εξασφάλιση πρόσβασης στο δίκτυο για τις τοπικές αγορές και κοινότητες όπου έχουν παρουσία οι επιχειρήσεις

8. Αξιοπρεπής εργασία και οικονομική ανάπτυξη (66%)

Εξασφάλιση ίσων αμοιβών για ίδια εργασία στην κάθε εταιρεία και προετοιμασία του εργατικού δυναμικού για δια βίου μάθηση

9. Βιομηχανία, καινοτομία και υποδομές (48%)

Εξασφάλιση της βιωσιμότητας όλων των επενδύσεων με καθορισμένα κριτήρια καθώς και επέκταση της τεχνογνωσίας για βελτίωση υποδομών

10. Λιγότερες ανισότητες (39%)

Διασφάλιση της ποικιλομορφίας του εργατικού δυναμικού στις επιχειρήσεις και προσβασιμότητας των προϊόντων και υπηρεσιών σε ΑμεΑ

11. Βιώσιμες πόλεις και κοινότητες (34%)

Οι επιχειρήσεις πρέπει να επιβεβαιώνουν ότι η δραστηριότητα τους συμβάλλει θετικά στις τοπικές κοινότητες στις οποίες έχουν παρουσία

12. Υπεύθυνη κατανάλωση και παραγωγή (50%)

Ανακύκλωση ή επαναχρησιμοποίηση αποβλήτων στην παραγωγή και στα απορρίμματα τροφίμων και υιοθέτηση κυκλικού μοντέλου κατανάλωσης

13. Δράση για το Κλίμα (48%)

Καθορισμός στόχου για μείωση της αύξησης της θερμοκρασίας κάτω από 1.5 βαθμό C, με βάση τις συστάσεις των επιστημόνων

14. Ζωή στο νερό (13%)

Επέκταση ευθύνης παραγωγού στο τέλος της ζωής των προϊόντων και διασφάλιση ότι τα απόβλητα δεν καταλήγουν στους ωκεανούς

15. Ζωή στη στεριά (21%)

Διασφάλιση ότι σταματά η αποψίλωση των δασών σε περιοχές που απειλούνται 

16. Ειρήνη, Δικαιοσύνη και ισχυροί θεσμοί (28%)

Υποστήριξη φορέων που προωθούν τους ισχυρούς θεσμούς και υιοθέτηση πρακτικών που δεν εισάγουν διακρίσεις στις χώρες δράσης

17. Συνεργασία για τους στόχους (39%)

Προώθηση της συνεργασίας και κοινοπρακτικών επενδύσεων στις τοπικές αγορές όπου δραστηριοποιείται κάθε επιχείρηση.

Περισσότερα

Ετικέτες

Εγγραφή στο Newsletter

ΔΗΜΟΦΙΛΗ