Connect with us

SDG's

Μελέτη για την κοινωνική και οικονομική επίδραση της INTERAMERICAN στην Ελλάδα

Τη σημαντική συμβολή της INTERAMERICAN στην εθνική οικονομία και την κοινωνία αποτυπώνει πρόσφατη μελέτη της EY Ελλάδος. Με ενσωματωμένη την προοπτική της Βιώσιμης Ανάπτυξης στον στρατηγικό σχεδιασμό της και σε φάση σχετικής ωριμότητας, πλέον, η INTERAMERICAN προχώρησε φέτος στη διερεύνηση και καταγραφή της κοινωνικής και οικονομικής επίδρασής της (SocioEconomic Impact) στην Ελλάδα.
Σύμφωνα με τη μελέτη, που βασίστηκε στα στοιχεία για το 2018, ο οργανισμός της INTERAMERICAN -οι τρεις εταιρείες: ασφαλίσεων Ζωής, κατά Ζημιών και Βοήθειας-υποστηρίζει, συνολικά, 4.655 θέσεις εργασίας στη χώρα. Επισημαίνεται ότι κάθε μια άμεση θέση εργασίας στον οργανισμό υποστηρίζει, επιπλέον, τρεις θέσεις εργασίας στην ευρύτερη οικονομία, ενώ συνολικά οι πολίτες των οποίων το εισόδημα υποστηρίζεται έμμεσα από τις δραστηριότητες του οργανισμού ξεπερνούν τους 10.700. Η INTERAMERICAN συνεισφέρει στο ΑΕΠ της Ελλάδος 352 εκατ. ευρώ, ποσόν που αντιστοιχεί σε 0,19% του ΑΕΠ. Η άμεση προστιθέμενη αξία συνεισφοράς ανέρχεται σε 221 εκατ. και η έμμεση σε 94 εκατ., ενώ η επαγόμενη αξία φθάνει στα 37 εκατ. ευρώ. Για κάθε ένα ευρώ άμεσης συνεισφοράς δημιουργείται επιπλέον 0,59 του ευρώ προστιθέμενη αξία για την οικονομία του τόπου μας. Ειδικότερα σε φόρους, η συνολική συνεισφορά ανέρχεται σε 114 εκατ. ευρώ, ποσόν που αποτελεί το 0,15% των φορολογικών εσόδων του κράτους.
Κατά την εκδήλωση παρουσίασης της μελέτης, που πραγματοποιήθηκε στις 11 Δεκεμβρίου στα κεντρικά γραφεία της INTERAMERICAN, ο Γιάννης Καντώρος, Διευθύνων Σύμβουλος, αναφέρθηκε στον μετασχηματισμό του επιχειρηματικού μοντέλου του οργανισμού και στον τρόπο με τον οποίο αυτό δημιουργεί αξία για όλα τα ενδιαφερόμενα μέρη. Υπογράμμισε ότι η άμεση και η έμμεση συμβολή στην εθνική οικονομία και κοινωνία αξιολογείται ως το πιο ουσιαστικό θέμα στον δρόμο της INTERAMERICAN προς τη Βιώσιμη Ανάπτυξη και παρατήρησε πως η ανταπόκριση του οργανισμού στις προκλήσεις της ψηφιακής – τεχνολογικής κοσμογονίας, της αναθεώρησης των προτύπων οργάνωσης της διοίκησης καθώς και του τρόπου εργασίας, διευρύνουν τον ορίζοντα της INTERAMERICAN σε βάθος χρόνου.
Εκ μέρους της ΕΥ Ελλάδος ο Βασίλης Καμινάρης, Partner, ανέλυσε τη μεθοδολογία της μελέτης, επισημαίνοντας τη σημασία της κατανόησης, της μέτρησης και της αποτίμησης της συνολικής αξίας που δημιουργούν οι επιχειρήσεις με τη δραστηριότητά τους. Όπως τόνισε, αυτή η αξία αποκτά όλο και μεγαλύτερη σημασία στις εκτιμήσεις και τη διαδικασία λήψης αποφάσεων των ενδιαφερομένων μερών όπως είναι οι επενδυτές, οι πελάτες, οι εργαζόμενοι, κ.ά., οι οποίες αποφάσεις καθορίζουν το παρόν και το μέλλον των επιχειρήσεων. Ο Γιάννης Ρούντος, Διευθυντής Εταιρικών Υποθέσεων της INTERAMERICAN, παρουσίασε τα ενδιαφέροντα αποτελέσματα της μελέτης, συνδέοντάς τα με τους Στόχους Βιώσιμης Ανάπτυξης (Global Sustainable Development Goals) του Ο.Η.Ε.. Εστίασε στη συνεισφορά του οργανισμού  για την επίτευξη του 8ου Στόχου, που αναφέρεται στην «Αξιοπρεπή Εργασία και Οικονομική Ανάπτυξη» και αναφέρθηκε σε άλλες σημαντικές προτεραιότητες ως προς τους Στόχους σε συνάφεια με τις επιχειρηματικές δραστηριότητες, όπως είναι η υγεία των πολιτών και η διαχείριση των καταστροφικών κινδύνων σε σχέση με την αντιμετώπιση της κλιματικής κρίσης.
Μετά την ολοκλήρωση της παρουσίασης, ο κ. Καντώρος δήλωσε: «Η μελέτη του Socio-Economic Impact έρχεται να επιβεβαιώσει τη σημαντική συνεισφορά της INTERAMERICAN στη χώρα και την αξία που δημιουργεί για τα ενδιαφερόμενα μέρη. Θα συνεχίσουμε να επενδύουμε στην καινοτομία και στη βελτίωση του μοντέλου λειτουργίας στοχεύοντας στην μακροπρόθεσμη βιωσιμότητα του οργανισμού μας και στην μεγιστοποίηση των θετικών επιδράσεων για την ελληνική κοινωνία και οικονομία, υπηρετώντας τη σταθερή αποστολή μας να βοηθάμε τους ανθρώπους να ζουν ασφαλέστερα, περισσότερο και καλύτερα». Με τη μελέτη, επισφραγίζεται η πρωτοπορία της INTERAMERICAN στον τομέα της οργανωμένης υπευθυνότητας στην ασφαλιστική αγορά, εδώ και 15 χρόνια. Ο οργανισμός έχει δημοσιοποιήσει οκτώ απολογιστικές Εκθέσεις Βιώσιμης Ανάπτυξης κατά τη δεκαετία 2008-2018, καθώς και ενοποιημένες Εκθέσεις από το 2017, κατά τον νόμο 4403/2016, που περιλαμβάνουν  στοιχεία μη χρηματοοικονομικής πληροφόρησης.

Περισσότερα
Διαφημίσεις
Σχολιάστε

Σχολιάστε το άρθρο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

11# Βιώσιμες πόλεις & Κοινότητες

Ανθεκτικές στον Covid-19 οι ΜΚΟ, μετά το “σχολείο” της δεκαετούς κρίσης

Aβεβαιότητα για το μέλλον εκφράζουν δύο στις πέντε ΜΚΟ (61%), το 1/4 (ή 24%) τοποθετείται με αισιοδοξία και μία στις δέκα (13,4%) εκφράζει ουδέτερη στάση, σύμφωνα με έρευνα του HIGGS που επιβεβαιώνει την ανθεκτικότητα των οργανώσεων, οι οποίες μετά από 10 χρόνια πρωτοφανούς οικονομικής κρίσης, έχουν αναπτύξει μηχανισμούς για να ανταποκρίνονται σε περιόδους άλλων κρίσεων, όπως η πανδημία.

Της Σοφίας Εμμανουήλ (semmanouil@gmail.com)

Αν και η κρίση έφερε τα πάνω – κάτω στις δράσεις των ΜΚΟ (όπως τουλάχιστον αναφέρει το 80%) δημιουργώντας ανησυχίες για το μέλλον, τo 76% των οργανώσεων στην Ελλάδα, εκτιμά ότι θα συνεχίσει να λειτουργεί και μετά την τρέχουσα κρίση, με μόλις 7% να σχεδιάζει μείωση προσωπικού και 13% μείωση υπηρεσιών.

Η έρευνα του HIGGS αποκάλυψε επίσης ότι το 74% των οργανώσεων διαφωνούν με την προοπτική συγχώνευσης με άλλη ΜΚΟ, στο πλαίσιο της καλύτερης ανταπόκρισης στην κρίση. Η συγκεκριμένη τοποθέτηση έρχεται σε αντίθεση με την κύρια κατεύθυνση σε πολλά οικοσυστήματα του εξωτερικού όπου οι συγχωνεύσεις αλλά και οι προγραμματικές συνεργασίες αποτελούν βασικό αντικείμενο συζητήσεων. Ουσιαστικά η ανθεκτικότητα των ελληνικών ΜΚΟ καθιστά την ανάγκη για συγχώνευση περιορισμένη, αν και θα πρέπει να σημειωθεί ότι τα επίπεδα αισιοδοξίας υποβαθμίζονται στις οργανώσεις με έως 20 χιλ. ευρώ κύκλο εργασιών. 

Ένα άλλο σημείο προσοχής είναι ότι η πανδημική κρίση επηρέασε τις περισσότερες οργανώσεις όσον αφορά στην ανεύρεση πόρων, με το 60% του δείγματος να αναφέρει ότι επηρεάστηκε αρνητικά, ενώ μόλις ένα 16% είδε μια θετική επίδραση. Από την περαιτέρω ανάλυση των δεδομένων προκύπτει ότι οι μικρότερες οργανώσεις (έως 10 άτομα προσωπικό) μπόρεσαν να ανταποκριθούν καλύτερα από τις μεγάλες και μεσαίες οργανώσεις όσον αφορά στην ανεύρεση πόρων.

Αξίζει δε να σημειωθεί ότι το 80% των οργανώσεων με έδρα στην περιφέρεια, έναντι του 57% των οργανώσεων με έδρα στην Αθήνα ή τη Θεσσαλονίκη, αντιμετώπισε προβλήματα στην ανεύρεση πόρων. Αντίστοιχα, οι οργανώσεις που σημείωσαν θετική επίδραση της πανδημικής κρίσης στην ανεύρεση πόρων είναι σημαντικά μειωμένες στην περιφέρεια (10% έναντι 17% στο κέντρο).

Ο Σωτήρης Πετρόπουλος, Διευθυντής του HIGGS, εξηγεί στο csrindex ότι “η πανδημία έχει επηρεάσει αρνητικά τη λειτουργία των Μη Κερδοσκοπικών Οργανώσεων, όπως θα ήταν αναμενόμενο. Παρόλα αυτά, μετά από σχεδόν 10 χρόνια οικονομικής κρίσης, διαπιστώνουμε μια ανθεκτικότητα στον τρόπο που αντιμετωπίζουν την τρέχουσα υγειονομική κρίση, χωρίς σπασμωδικές κινήσεις και χωρίς πανικό και αυτό από μόνο του είναι ιδιαίτερα ελπιδοφόρο για τους επόμενους μήνες. Προφανώς και τις απασχολούν οι εξελίξεις στον τομέα των χρηματοδοτήσεων – ο οποίος, προεξαρχούσης της Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης, έχει στραφεί σε μεγάλο βαθμό στην Υγεία – αλλά τηρούν στάση αναμονής, προσπαθώντας παράλληλα να μετασχηματίσουν ψηφιακά τις λειτουργίες τους στο μέγιστο δυνατό, ώστε να ανταποκριθούν στις προκλήσεις των επόμενων μηνών”.

Η χρηματοδότηση

Σε σχέση με τους υπάρχοντες χρηματοδότες, πάνω από τις μισές οργανώσεις, συγκεκριμένα το 55%, δεν αντιμετώπισαν κάποιο πρόβλημα στη ροή των χρηματοδοτήσεων, σε αντίθεση με ένα 13% το οποίο είδε χρηματοδοτήσεις του να διακόπτονται. Από την άλλη μεριά το 32% των οργανώσεων αντιμετώπισε αναβολή χρηματοδοτήσεων. 

Οι οργανώσεις μικρού μεγέθους (με 20-50 χιλ. ευρώ ετήσιο κύκλο εργασιών) και μεσαίου μεγέθους (500 χιλ. – 1 εκατ. ευρώ) είχαν τα καλύτερα σχετικά αποτελέσματα. Σημειώνεται, επίσης, η σχετικά καλή διαχείριση των πιέσεων στις χρηματοδοτήσεις από τις πολύ μεγάλες οργανώσεις (10 εκατ. ευρώ).

Σχετικά με τις επιπτώσεις στην ανεύρεση πόρων οι συμμετέχουσες στην έρευνα ΜΚΟ υπέδειξαν τη μετατόπιση χρηματοδοτήσεων των Κοινωφελών Ιδρυμάτων και της ΕΚΕ προς τον τομέα της υγείας και δη τις κρατικές δομές. Καταγράφονται επίσης οι δυσκολίες στο να πραγματοποιηθούν συναντήσεις με εκπροσώπους χρηματοδοτών αλλά και η αναβολή επ’ αόριστον ή ακύρωση εκδηλώσεων όπως bazaar, γεύματα υποστήριξης στην Ελλάδα και το εξωτερικό, πωλήσεις περιοδικών και πασχαλινών ειδών κ.ο.κ.. Την ίδια στιγμή ενισχύθηκαν οι δράσεις crowd-funding, οι επιλογές δωρεών μέσω διαδικτύου και sms, τα e-shops, οι επί πληρωμή διαδικτυακές εκδηλώσεις και σεμινάρια και oι δημόσιες εκκλήσεις για υποστήριξη. 

Σύμφωνα με τα ευρήματα της έρευνας ως προς την ανεύρεση πόρων οι περισσότερες οργανώσεις (23%) έχουν προβεί στην υλοποίηση εξ αποστάσεως δράσεων ζητώντας τη συμμετοχή των (δυνητικών) χρηματοδοτών τους. Σχετικά με τις σημαντικότερες τρέχουσες ανάγκες των οργανώσεων προβάλλονται κυρίως: η κάλυψη πάγιου κόστους (π.χ. ενοίκια), το προσωπικό αλλά και ο ηλεκτρονικός εξοπλισμός που κρίνεται απαραίτητος, ειδικά σε περίπτωση ενός δεύτερου lockdown.

Το 76% των οργανώσεων δηλώνουν ότι τους είναι αναγκαία μια έκτακτη χρηματοδότηση για τους επόμενους 6 μήνες. Αλλά υπάρχει κι ένα 24% περίπου που δηλώνει πως δεν χρειάζεται έκτακτη χρηματοδότηση, επιβεβαιώνοντας το συμπέρασμα για ανθεκτικότητα μερίδας οργανώσεων κατά την τρέχουσα κρίση. Σχετικά με το εύρος της έκτακτης χρηματοδότησης, η πλειονότητα των οργανώσεων, συγκεκριμένα το 44%, χρειάζεται έκτακτη χρηματοδότηση έως 50.000 ευρώ για τους επόμενους 6 μήνες ενώ το 4% άνω των 200.000 ευρώ. Το αποτέλεσμα αυτό ενδεχομένως να αιτιολογείται από το μέγεθος των οργανώσεων που συμμετείχαν στην έρευνα, οι οποίες, ως επί το πλείστον είναι μικρομεσαίες οργανώσεις με έως 40 άτομα διοικητικό προσωπικό.

Όσον αφορά, τέλος, στις εκτιμήσεις των οργανώσεων για το επόμενο διάστημα στο πεδίο της ανεύρεσης πόρων, το 43% είναι αισιόδοξο αναμένοντας η κατάσταση να βελτιωθεί, ενώ ένα 37% έχει την αντίθετη εκτίμηση. Ενδιαφέρον παρουσιάζει το γεγονός ότι η πιο αισιόδοξη κατηγορία οργανώσεων βάσει κύκλου εργασιών είναι αυτή των 20-50 χιλ. ευρώ όπου μόλις το 8% θεωρεί ότι η κατάσταση θα χειροτερεύσει.

Ποιες ΜΚΟ επηρεάζονται περισσότερο

Η ανάλυση των απαντήσεων βάσει γεωγραφικής στόχευσης, νομικής μορφής και μεγέθους (κύκλος εργασιών) αποκάλυψε ότι ο Covid-19 δεν είχε πανομοιότυπη επίδραση σε όλες τις οργανώσεις. Η κρίση επηρέασε περισσότερο οργανώσεις με τη μορφή της ΑΜΚΕ, πιθανώς διότι περιλαμβάνει κατά κύριο λόγο πιο νέες οργανώσεις, καθώς και οργανώσεις της περιφέρειας έναντι των δύο μεγάλων αστικών κέντρων (Αθήνα και Θεσσαλονίκη). 

Οι οργανώσεις με μεγάλο μέγεθος (3 εκατ. ευρώ και πάνω) δεν επηρεάστηκαν τόσο αρνητικά όσο οργανώσεις μικρότερου μεγέθους ενώ οι μεγαλύτερες οργανώσεις κατάφεραν να εξουδετερώσουν τις όποιες επιδράσεις της πανδημικής κρίσης. Όσον αφορά στις ίδιες τις δράσεις περίπου 80% του οικοσυστήματος ανέστειλε παρεμβάσεις. Μάλιστα, από αυτές το μεγαλύτερο ποσοστό (16%) προχώρησαν σε αναστολή δράσεων σε ποσοστό 80%, ενώ το δεύτερο μεγαλύτερο σχετικό ποσοστό οργανώσεων (12%) ανέστειλαν το 50% των δράσεών τους.

Απροθυμία για περικοπές

Ας σημειωθεί ότι οι οργανώσεις δεν τοποθετούνται θετικά σε πιθανές απολύσεις. Πέραν του 66% του συνολικού δείγματος που δεν τοποθετείται θετικά προς μια τέτοια εξέλιξη, οι ισχυρότερες τάσεις υπέρ (αν και μικρές) καταγράφονται στις οργανώσεις με κύκλο εργασιών έως 50 χιλ. ευρώ, καθώς και σε οργανώσεις με κύκλο εργασιών μεταξύ 200 χιλ. και 1 εκατ. ευρώ. Στον αντίποδα, στις μεγάλες οργανώσεις καθώς και σε οργανώσεις με προϋπολογισμούς από 50 έως 200 χιλ. ευρώ σχεδόν δεν καταγράφεται η τάση αυτή αλλά προκύπτει μια ξεκάθαρη τοποθέτηση κατά των απολύσεων.

Παρά το δυσμενές αυτό περιβάλλον, η πλειονότητα των οργανώσεων δεν προχώρησε σε μείωση προσωπικού αν και οι περισσότερες έκαναν χρήση της δυνατότητας να θέσουν σε αναστολή μέρος ή το σύνολο του προσωπικού τους. Πιο συγκεκριμένα, μόνο ένα 10% προχώρησε σε απολύσεις, ενώ ένα 55% τήρησε στάση αναμονής παρουσιάζοντας μηδενική μεταβολή όσον αφορά στον αριθμό των εργαζομένων τους. Ενδιαφέρον παρουσιάζει ότι από τις οργανώσεις που είδαν τις δράσεις τους να μειώνονται, μόλις 15% περίπου προχώρησε σε μείωση προσωπικού. Στον αντίποδα, από τις οργανώσεις που αύξησαν τις δράσεις τους μόνο το 14% ενίσχυσε το προσωπικό τους. Προκύπτει, λοιπόν, μια συντηρητική διαχείριση του ζητήματος του ανθρώπινου δυναμικού από τις οργανώσεις συνυπολογίζοντας χρηματοδοτικά προβλήματα αλλά και αύξηση των κοινωνικών αναγκών.

Για τις οργανώσεις που δραστηριοποιούνται σε ευπαθείς ομάδες, όπως οι άστεγοι, οι υπηρεσίες τους διευρύνθηκαν, δεδομένης της ανάγκης προστασίας της συγκεκριμένης ευπαθούς ομάδας, η οποία δεν έχει σταθερό σημείο διαμονής. Ακόμη και οργανώσεις που, κατά κύριο λόγο, έως τώρα είχαν δράσεις πρόληψης και ενημέρωσης, προσαρμόστηκαν στα νέα δεδομένα με δράσεις παροχής ειδών πρώτης ανάγκης και υπηρεσιών υγείας.

Περισσότερα

11# Βιώσιμες πόλεις & Κοινότητες

COSMOTE: Στηρίζει την έκθεση «ίχνη: Η Αρχαιολογία των Κουφονησιών»

Σπουδαία ευρήματα από τις αρχαιολογικές έρευνες στα Κουφονήσια παρουσιάζονται συγκεντρωμένα για πρώτη φορά στην περιοδική έκθεση «ίχνη: Η Αρχαιολογία των Κουφονησιών» στο Άνω Κουφονήσι – που διοργανώνεται από την Εφορία Αρχαιοτήτων Κυκλάδων με αποκλειστικό χορηγό την COSMOTE και θα διαρκέσει έως τις 15 Οκτωβρίου 2020.

Η έκθεση «ίχνη: Η Αρχαιολογία των Κουφονησιών» αναπτύσσεται γύρω από μοναδικά ευρήματα – μαρμάρινα ειδώλια, κεραμικά αγγεία και μαρμάρινα σκεύη -από την εποχή του Χαλκού έως και τους Μεταβυζαντινούς χρόνους- που καταδεικνύουν τη σημασία του συμπλέγματος των νησιών για τη διαμόρφωση και άνθιση του Κυκλαδικού πολιτισμού. Επιπλέον, εκτίθεται πρωτότυπο φωτογραφικό και σχεδιαστικό υλικό των ίδιων των ανασκαφέων που μεταφέρουν τη μοναδικότητα μια άλλης εποχής, αλλά και της αρχαιολογικής ανακάλυψης. 

Το κυκλαδικό κέντρο της Κέρου σημαντικό κομμάτι της αρχαιολογικής έρευνας 

H εισαγωγή της έκθεσης περιλαμβάνει και τις έρευνες στο σημαντικό κυκλαδικό κέντρο της Κέρου που αποτέλεσε το σημείο εκκίνησης για όλη την αρχαιολογική έρευνα στην περιοχή, προσελκύοντας το διεθνές ενδιαφέρον. Για τις ανάγκες της ανασκαφής στην Κέρο και στο Δασκαλιό τα τελευταία χρόνια, η COSMOTE παρείχε τον απαιτούμενο τεχνολογικό εξοπλισμό για τις καθημερινές ανάγκες καταγραφής και τεκμηρίωσης της αρχαιολογικής ομάδας. Επίσης, ενίσχυσε τις δυνατότητες του δικτύου COSMOTE 4G στην περιοχή, ώστε να παρέχει γρήγορες ταχύτητες Internet και αδιάλειπτη συνδεσιμότητα στους ανασκαφείς, μέσα από το μεγαλύτερο 4G δίκτυο της χώρας.   

«Ο πολιτιστικός πλούτος από τις ανασκαφές στα Κουφονήσια έχει βάλει την περιοχή στο χάρτη του παγκόσμιου πολιτιστικού ενδιαφέροντος. Είναι τιμή μας να στηρίζουμε την προβολή του κυκλαδικού πολιτισμού μέσα από τη συγκεκριμένη έκθεση, αλλά και να βλέπουμε την ψηφιακή τεχνολογία να γίνεται σύμμαχος στον εμπλουτισμό και την προβολή της ελληνικής πολιτιστικής κληρονομιάς μέσα από το έργο σπουδαίων αρχαιολόγων και των ομάδων τους», σημειώνει η Executive Director Εταιρικής Επικοινωνίας του Ομίλου ΟΤΕ, Ντέπη Τζιμέα.

Ντοκιμαντέρ «ΚΕΡΟΣ: ΤΟ ΜΥΣΤΗΡΙΟ ΤΩΝ ΣΠΑΣΜΕΝΩΝ ΕΙΔΩΛΙΩΝ» 

Ο Κυκλαδικός πολιτισμός ταξιδεύει εκτός συνόρων και αποκτά παγκόσμια εμβέλεια μέσα από το ντοκιμαντέρ «ΚΕΡΟΣ: ΤΟ ΜΥΣΤΗΡΙΟ ΤΩΝ ΣΠΑΣΜΕΝΩΝ ΕΙΔΩΛΙΩΝ», μια συμπαραγωγή της COSMOTE TV και του National Geographic,  που θα κάνει σύντομα πρεμιέρα στο COSMOTE HISTORY HD.

Το ντοκιμαντέρ μας μεταφέρει στο νησί της Κέρου, το αρχαιότερο ναυτικό ιερό της ανθρωπότητας και γενέτειρα ενός νέου τρόπου ζωής, όπου η ανακάλυψη εκατοντάδων σπασμένων, μαρμάρινων ειδωλίων αποτελεί αντικείμενο πολυετούς επιστημονικής μελέτης.  Στο ντοκιμαντέρ παρουσιάζονται και τα ευρήματα στην περιοχή του Δασκαλιού, που στο παρελθόν συνδεόταν χερσαία με την Κέρο. Το νησί εκτιμάται ότι καλυπτόταν από επιβλητικές κατασκευές, μαρμάρινες σκάλες και ένα πολύπλοκο σύστημα αποστραγγιστικών αγωγών, αποτελώντας έναν από τους πιο εξελιγμένους οικισμούς της πρώιμης Εποχής του Χαλκού. 

Πληροφορίες για την έκθεση «ίχνη: Η ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΑ ΤΩΝ ΚΟΥΦΟΝΗΣΙΩΝ»

Η έκθεση πραγματοποιείται στο Άνω Κουφονήσι, στην «Αρχαιολογική Συλλογή Κουφονησίου». Τον γενικό συντονισμό της έκθεσης είχε ο κ. Δημήτρης Αθανασούλης, Έφορος Αρχαιοτήτων Κυκλάδων. Την επιμέλεια ο κ. Στέφανος Κεραμίδας, αρχαιολόγος – μουσειολόγος της Εφορείας Αρχαιοτήτων Κυκλάδων και η κα Μαργαρίτα Δρίλλια, αρχαιολόγος – υπεύθυνη επικοινωνίας, με τη συνεργασία αρχαιολόγων της Εφορίας. 

Η έκθεση είναι ανοιχτή για το κοινό με ελεύθερη είσοδο, τηρώντας τα μέτρα για την πρόληψη και προστασία από τον COVID-19. Ώρες λειτουργίας: Δευτέρα – Τρίτη: 14:00 – 21:00 και Τετάρτη – Κυριακή: 09:00 – 21:00.

Περισσότερα

9# Βιομηχανία, Καινοτομία & Υποδομές

Συνεργασία LafargeHolcim και IBM για αειφόρες λύσεις οδοποιίας

Η LafargeHolcim ανακοίνωσε ότι θα συνεργαστεί με την IBM Services, προκειμένου οι δύο εταιρίες να αναπτύξουν περαιτέρω την πρώτη ψηφιακή πλατφόρμα για τη βελτιστοποίηση της μελέτης έργων οδοποιίας, “ORIS”.

Η λύση αυτή μπορεί να μειώσει το κόστος των έργων οδοποιίας έως και κατά το ένα τρίτο καθώς και τις εκπομπές άνθρακα κατά το ήμισυ, τριπλασιάζοντας ταυτόχρονα την ανθεκτικότητα και τη διάρκεια ζωής των δρόμων.

Η πλατφόρμα ORIS προσφέρει τη δυνατότητα στις αρμόδιες αρχές υποδομών και τους επενδυτές και υπεύθυνους έργων να βελτιώνουν την κατασκευή και τη βιωσιμότητα των δρόμων, καθώς και να αντιμετωπίζουν προκλήσεις μέσω της έξυπνης μελέτης έργων. Πρόκειται για μία εξαιρετικά επίκαιρη λύση, επειδή οι κυβερνήσεις σχεδιάζουν πακέτα κινήτρων για την αναβίωση της οικονομικής δραστηριότητας μετά την πανδημία του ιού COVID-19 ανταποκρινόμενοι παράλληλα στις επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής.

Κάθε χρόνο κατασκευάζονται κατά μέσο όρο 700.000 χιλιόμετρα νέων δρόμων σε όλο τον κόσμο. Η βελτίωση της ποιότητας και της αντοχής των δρόμων θα συμβάλει στη μείωση της ποσότητας εκπομπών άνθρακα που παράγονται από τις μεταφορές. Δεδομένου ότι οι δρόμοι διαφέρουν ανάλογα με την τοποθεσία, το κλίμα, τους τύπους οχημάτων και τους όγκους κυκλοφορίας που εξυπηρετούν, ο προσδιορισμός του πλέον αειφόρου και οικονομικά αποδοτικού μίγματος δομικών υλικών και τεχνολογιών στην πρώιμη φάση της μελέτης αποτελεί μεγάλη πρόκληση. Η πλατφόρμα ORIS αξιολογεί τις μελέτες οδοποιίας από διαφορετικές οπτικές γωνίες και προτείνει αποδοτικούς τρόπους κατασκευής και συντήρησης σε συνδυασμό με τη διαθεσιμότητα υλικών και τις δυνατότητες σε τοπικό επίπεδο. Παράλληλα, υποστηρίζει τις δημόσιες πολιτικές που προστατεύουν τους φυσικούς πόρους, προάγοντας την κυκλική οικονομία στην οδοποιία.

«Επιταχύνουμε την ψηφιοποίηση των λύσεων που προσφέρουμε για αειφόρες κατασκευές υψηλής απόδοσης» δήλωσε ο Marcel Cobuz, Επικεφαλής Περιφέρειας Ευρώπης, Μέλος της Εκτελεστικής Επιτροπής και Υπεύθυνος στη LafargeHolcim για την καινοτομία σε παγκόσμιο επίπεδο. «Με λύσεις καθολικής εμβέλειας όπως η πλατφόρμα ORIS, είμαστε αποφασισμένοι να πρωτοπορούμε στις βιώσιμες κατασκευές, καθώς και στην υπεύθυνη κατανάλωση φυσικών πόρων στην οδοποιία και όχι μόνο. Έχουμε ήδη ξεκινήσει πιλοτικά έργα με διάφορους εταίρους, όπως αρχές οδοποιίας, διεθνή χρηματοπιστωτικά ιδρύματα και τεχνικές εταιρείες, για τη χρήση της πλατφόρμας ORIS τόσο σε ανεπτυγμένες όσο και σε αναδυόμενες αγορές», πρόσθεσε.

Η LafargeHolcim θα αξιοποιήσει το χαρτοφυλάκιο ψηφιακών προϊόντων, υβριδικών cloud, ψηφιακών υπηρεσιών σχεδιασμού της IBM καθώς και την εξειδίκευσή της στη μηχανική εκμάθηση, την τεχνητή νοημοσύνη, το Διαδίκτυο των Πραγμάτων (Internet of Things) και την ανάλυση δεδομένων, με στόχο να βελτιώσει περαιτέρω την τεχνογνωσία αναφορικά με το τσιμέντο και το έτοιμο σκυρόδεμα, καθώς και τις λύσεις και τα προϊόντα που προσφέρει, όπως προκατασκευασμένα προϊόντα σκυροδέματος, άσφαλτος και κονιάματα. 

«Οι λύσεις που βασίζονται σε δεδομένα και ψηφιακές τεχνολογίες έχουν τη δυνατότητα να μετασχηματίσουν τον τομέα της οδοποιίας, υιοθετώντας πιο αειφόρες, οικονομικά αποδοτικές και χαμηλότερου ανθρακικού αποτυπώματος τεχνικές που προωθούν την κυκλική οικονομία. Η πλατφόρμα ORIS διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο στην υπόδειξη κατάλληλων και εξειδικευμένων μεθόδων οδοποιίας, ελαχιστοποιώντας με αυτό τον τρόπο το κόστος, το περιβαλλοντικό αποτύπωμα και τις καθυστερήσεις των έργων» ανέφερε ο Hervé Rolland, Αντιπρόεδρος για τις Βιομηχανικές Λύσεις της IBM Ευρώπης.

Περισσότερα

Ετικέτες

Εγγραφή στο Newsletter

ΑΠΟΨΕΙΣ