Connect with us

SDG's

Mercedes-Benz Ελλάς: 6ος Aπολογισμός Εταιρικής Υπευθυνότητας

Το 2013 η Mercedes-Benz Ελλάς εξέδωσε για πρώτη φορά Απολογισμό Εταιρικής Υπευθυνότητας, αποτελώντας την πρώτη εταιρεία από το χώρο του αυτοκινήτου που προέβη σε τέτοιου είδους κίνηση όσον αφορά στη διαφάνεια.

Σήμερα, έξι χρόνια μετά, συνεχίζει σταθερά να εκδίδει ετήσιο Απολογισμό παραμένοντας η μοναδική εταιρεία από το χώρο στην Ελλάδα και καθιστώντας πλέον αυταπόδεικτο ότι η Υπεύθυνη Λειτουργία αποτελεί δομικό κομμάτι της εταιρικής της κουλτούρας και λειτουργίας.

Η Ακεραιότητα, η Κοινωνία, η Χώρα, οι Εργαζόμενοι και το Περιβάλλον αποτελούν τους πυλώνες της Υπευθυνότητας για τη Mercedes-Benz Ελλάς. Η εταιρεία εστιάζει σε αυτούς και σε όλους τους άμεσα εμπλεκόμενους Κοινωνικούς Εταίρους, αντανακλώντας την εξωστρέφεια και τη δέσμευσή της για υπεύθυνη ανάπτυξη και στους πέντε προαναφερόμενους τομείς.

O Απολογισμός αφορά στην περίοδο 01.01.2018 – 31.12.2018 και σε όλες τις δραστηριότητες της Mercedes-Benz Ελλάς στην Ελλάδα, συμπεριλαμβανομένων των δραστηριοτήτων της στον τομέα των οικονομικών υπηρεσιών, ενώ έχει συνταχθεί ακολουθώντας τις Κατευθυντήριες Οδηγίες GRI Standards του Global Reporting Initiative σε επίπεδο συμφωνίας «Core».

Σε αυτόν παρουσιάζει τη φιλοσοφία της, τις ενέργειές της, τα επιτεύγματά της, καθώς και τις περιοχές για περαιτέρω βελτίωση, κάνοντας αναφορά σε 29 μελλοντικούς στόχους, 67 δημοσιοποιήσεις GRI και συνολικά σε 205 ποσοτικούς δείκτες (από 195 την προηγούμενη χρονιά).

Τα κυριότερα σημεία του Απολογισμού της έχουν ως εξής:

  • Παρήγαγε ηλεκτρική ενέργεια από ανανεώσιμες πηγές (φωτοβολταϊκά) που αντιστοιχεί στο 28,5% της συνολικής της ανάγκης σε ηλεκτρική ενέργεια.
  • Αύξησε τον αριθμό των οχημάτων με τουλάχιστον ένα προηγμένο σύστημα οδικής ασφάλειας που πουλήθηκαν κατά 1,4%, σε σχέση με το 2017.
  • Διέθεσε το 89% του συνολικού προϋπολογισμού αγορών σε εγχώριους προμηθευτές.
  • Έχει συνεισφέρει στη δημιουργία 781 θέσεων εργασίας στο Εξουσιοδοτημένο Δίκτυο Διανομέων και Επισκευαστών.
  • Δεν δέχθηκε κανένα παράπονο για θέματα προστασίας προσωπικών δεδομένων, περιβάλλοντος ή παραπλανητικής διαφήμισης.
  • Έχει παραδώσει Κώδικα Ηθικής Ακεραιότητας στο 100% των εργαζόμενών της.
  • H Mercedes-Benz Ελλάς πέτυχε να μειώσει τη συνολική κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας και τις συνολικές εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα κατά 4,3% και 4,8% αντίστοιχα (δηλαδή 68,9 MWh και 75,9 τόνοι CO2), σε σχέση με το 2017.

Σκοπός αυτής της ιστοσελίδας είναι να αναδείξει τις δράσεις των εταιρειών που έχουν επενδύσει στην Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη. Να παρουσιάζει τις δράσεις τους, τις απόψεις τους αλλά και τις κυβερνητικές και Ευρωπαϊκές οδηγίες που κατά καιρούς προστίθενται. Η βιώσιμη ανάπτυξη τόσο της κοινωνίας όσο και του ιδιωτικού επιχειρείν είναι υπόθεση όλων μας. Από τα εκπαιδευτικά ιδρύματα μέχρι τις διοικήσεις των επιχειρήσεων και από τα αρμόδια υπουργεία μέχρι τα διοικητικά συμβούλια των τοπικών κοινοτήτων.

Περισσότερα
Διαφημίσεις
Σχολιάστε

Σχολιάστε το άρθρο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

8# Αξιοπρεπής Εργασία & Οικονομική Ανάπτυξη

EY: πλαίσιο για ασφαλή επιστροφή στην εργασία

Η EY παγκοσμίως, ανακοινώνει τη διάθεση ενός πλαισίου εργαλείων και λύσεων για τον χώρο εργασίας, για επιχειρήσεις και ομάδες Ανθρώπινου Δυναμικού που προετοιμάζονται για μία σταδιακή και ασφαλή επιστροφή των εργαζομένων στους φυσικούς χώρους εργασίας.

Το πλαίσιο «Φυσικής Επιστροφής και Επαναπροσδιορισμού της Εργασίας» (Physical Return & Work Reimagined) έχει σχεδιαστεί για τη στήριξη και ενδυνάμωση του ανθρώπινου δυναμικού και τη διευκόλυνση της ασφαλούς επιστροφής του στο εργασιακό περιβάλλον, καθώς διάφορα κράτη ανά τον κόσμο προχωρούν σε αποκλιμάκωση των μέτρων περιορισμού της κυκλοφορίας που επιβλήθηκαν εξαιτίας του COVID-19, με σκοπό την επιστροφή της οικονομικής δραστηριότητας σε μία κανονικότητα. 

Το διευρυμένο πλαίσιο της EY αποτελείται από δύο στάδια (Gear One και Gear Two) και περιλαμβάνει ένα χαρτοφυλάκιο εργαλείων analytics και αξιολόγησης τεχνολογίας, που έχουν σχεδιαστεί για να υποστηρίξουν τη διαχείριση κινδύνων και την κανονιστική συμμόρφωση, ενισχύοντας, παράλληλα, την εμπειρία των εργαζομένων στον χώρο εργασίας.  

Το Πρώτο Στάδιο παρέχει άμεσα και εφαρμόσιμα βήματα για τη διασφάλιση της ασφάλειας των εργαζομένων και την αύξηση της επιχειρησιακής και λειτουργικής ικανότητας της επιχείρησης. Βασίζεται σε μια ευρεία προσέγγιση του ελέγχου ετοιμότητας και περιλαμβάνει ένα επιχειρησιακό κέντρο διοίκησης για τη διαχείριση της σταδιακής επιστροφής του εργατικού δυναμικού. 

Οι παράμετροι του Πρώτου Σταδίου, περιλαμβάνουν:

  • Επιστροφή στον χώρο εργασίας και επανασχεδιασμός των τρόπων εργασίας, συμπεριλαμβανομένου και ενός διαγνωστικού μοντέλου σχετικά με τον προγραμματισμό ανθρωπίνου δυναμικού, για το ποιος μπορεί και θα πρέπει να εργάζεται στον φυσικό χώρο εργασίας ή απομακρυσμένα.
  • Την ανθεκτικότητα του ανθρώπινου δυναμικού, που περικλείει την παρακολούθηση της υγείας, την κοινωνική αποστασιοποίηση, την ασφάλεια στον χώρο εργασίας και τη δυνατότητα σχεδιασμού ενός υγιούς, φιλόξενου και ασφαλούς εργασιακού περιβάλλοντος. 
  • Την επιχειρησιακή συνέχεια, συμπεριλαμβανομένης της τεχνολογίας για τη διαχείριση του ανθρώπινου δυναμικού που εργάζεται απομακρυσμένα, καθώς και τη διαχείριση σεναρίων και των διαφόρων επιχειρησιακών δυνατοτήτων. 
  • Την εμπειρία του ανθρώπινου δυναμικού, που συμπεριλαμβάνει την ενισχυμένη επικοινωνία με τους εργαζομένους, την κατάρτισή τους και την εξασφάλιση της συμμετοχή τους.

Επιπροσθέτως των τακτικών βημάτων και των πόρων που απαιτούνται για την ανάκαμψη και την επανεκκίνηση των επιχειρησιακών δραστηριοτήτων την «Πρώτη Ημέρα», το Δεύτερο Στάδιο παρέχει στις επιχειρήσεις ένα πλαίσιο μακροπρόθεσμου σχεδιασμού, καθώς και δεδομένα και πληροφορίες που εξάγονται με τη βοήθεια της τεχνολογίας, για να τις βοηθήσει στον εντοπισμό λειτουργικών αδυναμιών, τον μετασχηματισμό του ανθρώπινου δυναμικού, που απαιτείται με βάση τα νέα δεδομένα, και την προετοιμασία για την «επόμενη κανονικότητα». 

Σχολιάζοντας το επιχειρησιακό πλαίσιο που ανέπτυξε η ΕΥ, η Ευτυχία Κασελάκη, Εταίρος στο Τμήμα Συμβουλευτικών Υπηρεσιών, Υπηρεσίες Ψηφιακού Μετασχηματισμού και Επικεφαλής των Συμβουλευτικών Υπηρεσιών Ανθρώπινου Δυναμικού της ΕΥ Ελλάδος, παρατηρεί: «Οι επιχειρήσεις και στην Ελλάδα, καλούνται σήμερα να σχεδιάσουν, αφενός, τη σταδιακή και ασφαλή επιστροφή των εργαζόμενων στον χώρο εργασίας και, αφετέρου, τη μετάβαση σε μια νέα κανονικότητα, η οποία θα τοποθετεί τον άνθρωπο στο επίκεντρο, μέσα στο νέο αβέβαιο περιβάλλον που αναδύεται. Οι επιχειρήσεις που θα σχεδιάσουν και θα διαχειριστούν έγκαιρα τον μετασχηματισμό αυτό, αξιοποιώντας αποτελεσματικά την τεχνολογία, θα ενισχύσουν σημαντικά την αξιοπιστία και την ανθεκτικότητά τους, στη μετά-COVID-19 εποχή».  

Περισσότερα

8# Αξιοπρεπής Εργασία & Οικονομική Ανάπτυξη

Xerox: Μπορούν οι επιστήμονες να εργαστούν απομακρυσμένα;

Για τους επαγγελματίες που εργάζονται σε γραφείο, η μετάβαση στην εργασία από το σπίτι αποτέλεσε μια σχετικά εύκολη υπόθεση. Εάν η εργασία γίνεται αποκλειστικά με τη χρήση ηλεκτρονικού υπολογιστή, τότε η μετάβαση αυτή δεν είναι μια τεράστια αλλαγή. Τί συμβαίνει όμως με όσους εργάζονταν σε ένα απαιτητικό εργαστηριακό περιβάλλον; Τότε τα πράγματα είναι πιο δύσκολα, αλλά όχι απαγορευτικά, σύμφωνα με τους ειδικούς του PARC, του περίφημου ερευνητικού κέντρου της Xerox.

Ο Sean Garner, Αντιπρόεδρος και Διευθυντής Εργαστηριακών Συστημάτων και ο Ross Bringans, Αντιπρόεδρος και Διευθυντής Ηλεκτρονικών Υλικών και Εργαστηριακών Συσκευών στο Xerox, είναι δύο καταρτισμένοι κι έμπειροι επιστήμονες και επικεφαλής ομάδων. Αναφέρουν ότι για τους μηχανικούς, τους φυσικούς και τους επιστήμονες υλικών με τους οποίους συνεργάζονται – καθώς και για εκείνους οι οποίοι έχουν την έδρα τους στο εργαστήριο – η νέα αυτή μετάβαση στην απομακρυσμένη εργασία είναι δυνατή, αρκεί να γίνουν μερικές προσαρμογές.

Διατηρήστε την εστίαση στην έρευνά σας.

Μην υιοθετήσετε την ιδέα ότι η πρόοδος και η εξέλιξη της εργασίας σας θα σταματήσει. Παρόλο που οι μηχανικοί και οι επιστήμονες δεν θα μπορούν να υλοποιούν φυσικά πειράματα στο εργαστήριο, θα εξακολουθούν να έχουν πρόσβαση στα δεδομένα των εργασιών τους, που στηρίζονται σε κάποιο λογισμικό, συνεπώς η εξέλιξη της εργασίας τους δεν θα επιβραδυνθεί απαραιτήτως.

«Οι άνθρωποι μπορούν και πρέπει να δαπανούν το χρόνο τους σε έργα με τα οποία ασχολούνταν, σαν να είναι η πρώτη τους προτεραιότητα» λέει ο Bringans. «Η ανάλυση και η ερμηνεία δεδομένων, ο σχεδιασμός νέων πειραμάτων, καθώς και η σύνταξη εργασιών και προτάσεων αποτελούν δραστηριότητες που πραγματοποιούν όλοι οι επιστήμονες υπό φυσιολογικές συνθήκες και σαφώς μπορούν να συνεχίσουν να τις κάνουν και από το σπίτι».

Αποκτήστε νέες δεξιότητες.

Ανεξαρτήτως κλάδου, στη λίστα ενός επαγγελματία υπάρχουν πάντοτε ενέργειες που αφορούν στην προσωπική του βελτίωση, οι οποίες όμως πολύ συχνά μετατίθενται πιο πίσω χρονικά, λόγω άλλων προτεραιοτήτων που σχετίζονται με τις εργασίες που πρέπει να γίνουν. Η εργασία από το σπίτι μπορεί να αποτελέσει την τέλεια ευκαιρία για τέτοιες πρωτοβουλίες – όπως είναι για παράδειγμα η εκμάθηση ενός νέου λογισμικού. 

«Οι εργαστηριακοί επιστήμονες βρίσκουν συχνά ωφέλιμο να χρησιμοποιούν κάποιο νέο λογισμικό, αλλά η καμπύλη εκμάθησης είναι αρκετά απότομη» δηλώνει με τη σειρά του ο Garner. «Για τους περισσότερους από εμάς, αυτό υπάγεται στην κατηγορία: “Το είχα πάντα κατά νου”. Εάν η εταιρεία στην οποία απασχολείστε μπορεί να εξασφαλίσει άδειες για τη χρήση εξελιγμένων λογισμικών ή σχεδιαστικών πακέτων, τώρα είναι η κατάλληλη στιγμή για να θέσετε την απόκτηση μιας νέας δεξιότητας ως προτεραιότητα».

Ασχοληθείτε περισσότερο με το διάβασμα και το γράψιμο.

Ο Bringans συμφωνεί ότι υπάρχει μια ολόκληρη κατηγορία εργασιών των οποίων οι επιστήμονες και οι μηχανικοί αναγνωρίζουν τη σπουδαιότητα, αλλά ταυτόχρονα τις παραμερίζουν εξ’ αιτίας της πίεσης και των ευθυνών. 

«Η ανάγνωση επιστημονικών άρθρων και βιβλίων αποτελεί μια ακόμη ποιοτική επιλογή για να αφιερώσετε κάπου τον χρόνο σας» προσθέτει. Η ενημέρωση γύρω από πρόσφατες επιστημονικές εργασίες, σας  επιτρέπει να παρακολουθήσετε τις εξελίξεις στο γνωστικό σας πεδίο, να καταγράψετε ποιος σημειώνει πρόοδο, να σκεφτείτε ιδέες για νέες συνεργασίες και, πιθανά, να βρείτε νέες κατευθύνσεις που αφορούν στην έρευνά σας.

Αυτή είναι μια ευκαιρία και για να δημοσιεύσετε τα αποτελέσματα των ερευνών σας σε σχετικά επιστημονικά περιοδικά. «Για τους επιστήμονες που εργάζονται σε εταιρείες, η δημοσίευση σε επιστημονικά περιοδικά δεν είναι κάτι που απαιτείται στον ίδιο βαθμό, όσο για τους επιστήμονες που δραστηριοποιούνται στην ακαδημαϊκή κοινότητα. Παρόλα αυτά, είναι αρκετά σημαντικό να κάνετε τέτοιες δημοσιεύσεις αν δεν υπάρχουν περιορισμοί που σχετίζονται με τον  ανταγωνισμό» τονίζει ο Garner. «Είναι μέρος της συμμετοχής σας στην επιστημονική κοινότητα – και είναι επίσης χρήσιμο όταν προσπαθείτε να δημιουργήσετε επίγνωση για αυτό με το οποίο ασχολείστε». 

Περισσότερα

11# Βιώσιμες πόλεις & Κοινότητες

EE: 1 στις 4 ανθρώπινες ζωές χάνονται σε τροχαία με βαρέα οχήματα

1 στους 4 πολίτες χάνουν τη ζωή τους στους δρόμους της Ευρωπαϊκής Ένωσης λόγω της εμπλοκής τους σε τροχαίες συγκρούσεις με βαρέα οχήματα, σύμφωνα με το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Ασφάλειας Μεταφορών (ETSC), μέλος του οποίου είναι το Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας (Ι.Ο.ΑΣ.) «Πάνος Μυλωνάς».

Σύμφωνα με τη νέα Έκθεση που συνέταξε το ETSC για την ασφάλεια των οδικών εμπορευματικών μεταφορών, 3.310 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους με βάση τα επίσημα στοιχεία σε τροχαία δυστυχήματα όπου εμπλέκονταν βαρέα οχήματα (Heavy Goods Vehicles – HGV) άνω των 3,5 τόνων, σε 27 χώρες της ΕΕ το 2018.  Την ίδια χρονιά, 2.630 άνθρωποι σκοτώθηκαν σε τροχαίες συγκρούσεις όπου εμπλέκονταν ελαφρά εμπορευματικά οχήματα (Light Goods Vehicles – LGV) κάτω των 3,5 τόνων. 

Το ETSC ανησυχεί ιδιαίτερα για τους κινδύνους που συνδέονται με τα βαρέα οχήματα. Με βάση τα δεδομένα, πολλοί περισσότεροι χρήστες του δρόμου χάνουν τη ζωή τους σε τροχαίες συγκρούσεις όπου εμπλέκονται βαρέα οχήματα, από ό, τι σε συγκρούσεις με τα υπόλοιπα οχήματα. Επιπροσθέτως, κατά τη χρονική περίοδο των 9 ετών που εξετάζει η συγκεκριμένη έκθεση, οι θάνατοι σε τροχαίες συγκρούσεις με βαρέα οχήματα μειώθηκαν με πολύ πιο αργό ρυθμό από ό,τι σε συγκρούσεις που αφορούσαν άλλα οχήματα.

Από το 2010 στην ΕΕ, οι θάνατοι από τροχαία όπου εμπλέκονταν βαρέα οχήματα έχουν μειωθεί κατά 1,8% ετησίως, σε αντίθεση με μείωση κατά 2,8% για όλα τα άλλα οχήματα.

Την περσινή χρονιά, η ΕΕ συμφώνησε να αυξήσει τα ελάχιστα όρια ασφαλείας για τα νέα φορτηγά από το 2026, όπως π.χ. με το να δώσει τη δυνατότητα στους οδηγούς να βλέπουν πολύ ευκολότερα τους άλλους χρήστες της οδού με μεγαλύτερα παρμπρίζ και διαφανείς επιφάνειες στις πόρτες, και απαιτώντας συστήματα ανίχνευσης πεζών και ποδηλατών. 

Καθώς οι τεχνικές λεπτομέρειες βρίσκονται στο στάδιο της επεξεργασίας, το ETSC ζητά την εφαρμογή υψηλών προδιαγραφών. Σε βραχυπρόθεσμο επίπεδο, το ETSC προτείνει στις τοπικές αρχές να ακολουθήσουν το παράδειγμα πόλεων όπως του Λονδίνου, που δίνει την άδεια σε φορτηγά να εισέρχονται στο κέντρο της πόλης ανάλογα με το επίπεδο ασφαλείας τους. 

 To ETSC ζητά επίσης τη δημιουργία υποδομών που προστατεύουν καλύτερα τους ευάλωτους χρήστες από την επαφή με οχήματα που μεταφέρουν εμπορεύματα, όπως ποδηλατοδρόμους διαχωρισμένους από την υπόλοιπη κυκλοφορία.

Περισσότερα

Ετικέτες

Εγγραφή στο Newsletter

ΑΠΟΨΕΙΣ