Microsoft – Εκπαιδευτήρια Αυγουλέα Λιναρδάτου: Συμμαχία για το Στόχο 4 των ΗΕ

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on email
Share on print

Η Microsoft και τα ιδιωτικά Εκπαιδευτήρια Αυγουλέα-Λιναρδάτου, ως ο μόνος εταίρος σε θέματα εκπαιδευτικής τεχνολογίας, συνεισφέρουν στην Ποιοτική Εκπαίδευση.

Της Σοφίας Εμμανουήλ semmanouil@gmail.com

Το csrindex είχε την ευκαιρία να διαπιστώσει πώς μια συνεργασία ανάμεσα σε ένα ιδιωτικό σχολείο και μια εταιρεία τεχνολογίας μπορεί να συνεισφέρει αποτελεσματικά στην ικανοποίηση ενός εκ των Παγκόσμιων Στόχων Βιώσιμης Ανάπτυξης του Οργανισμού Ηνωμένων Εθνών, του Στόχου 4, για την ποιοτική εκπαίδευση, που είναι η βάση για τη βελτίωση της ανθρώπινης ζωής και της βιώσιμης ανάπτυξης.

Αν και έχει επιτευχθεί σημαντική πρόοδος όσον αφορά την πρόσβαση στην εκπαίδευση σε όλα τα επίπεδα, απαιτούνται τολμηρότερες προσπάθειες για την υλοποίηση του στόχου της ποιοτικής εκπαίδευσης, ειδικά σε μια εποχή που η τεχνολογία εξελίσσεται ραγδαία δημιουργώντας χάσμα ερεθισμάτων για τους μαθητές εντός και εκτός της σχολικής τάξης.

Αυτό το χάσμα έχουν αντιμετωπίσει τα ιδιωτικά Εκπαιδευτήρια Αυγουλέα-Λιναρδάτου, ένα ιδιωτικό σχολείο με 70 χρόνια ιστορία, από το 1949 που ιδρύθηκε ως οικογενειακή επιχείρηση. Πρόκειται για το μεγαλύτερο ιδιωτικό σχολείο των Δυτικών Προαστίων, με 1.510 μαθητές, το οποίο αναπτύχθηκε μέσα στην κρίση. Από 300-320 παιδιά Δημοτικού Σχολείου τη δεκαετία του `90, το 1998 επεκτάθηκε με Γυμνάσιο και Λύκειο και πλέον αριθμεί πάνω από 1.500 εγγεγραμμένους μαθητές. Είναι το πρώτο ιδιωτικό σχολείο που εισήγαγε ξένες γλώσσες στο Δημοτικό και από το 1981 ανέπτυξε και εργαστήριο πληροφορικής. Το ενδιαφέρον είναι ότι πρόκειται για ένα πρωτοπόρο σχολείο σε ότι αφορά την υιοθέτηση νέων τεχνολογιών, αν και δραστηριοποιείται σε σχετικά υποβαθμισμένες περιοχές της Δυτικής Αττικής, από Θρακομακεδόνες μέχρι Κερατσίνι και από Ομόνοια μέχρι Μεγάλο Πεύκο.

Σε συνάντηση του csrindex με στελέχη των Εκπαιδευτηρίων Αυγουλέα Λιναρδάτου και της Microsoft ο Γιώργος Λιναρδάτος, διευθύνων σύμβουλος των Εκπαιδευτηρίων περιέγραψε τον ζήλο του για την ανάπτυξη του σχολείου. Με τεχνοκρατικό background μηχανικού, καθώς ξεκίνησε από ναυπηγός, βρέθηκε να ηγείται της οικογενειακής επιχείρησης θέτοντας υψηλούς στόχους για συνεχή αναβάθμιση της ποιότητας της παρεχόμενης εκπαίδευσης.

Στο πλαίσιο αυτό εντάσσεται και η στρατηγική σχέση που έχει αναπτύξει με τη Μicrosoft, μέσω της οποίας έχει αναβαθμίσει το e-school, ένα εργαλείο που δίνει λύσεις στην καθημερινή λειτουργία του σχολείου. Πλέον, μέσω επιδραστικών λύσεων, με βασικό όχημα το Microsoft Teams που χρησιμοποιούν πλέον τα ιδιωτικά Εκπαιδευτήρια Αυγουλέα-Λιναρδάτου, παρέχεται ένα άρτιο πλαίσιο για τη βελτίωση της εμπειρίας διδασκαλίας και μάθησης.

Πέρα από τον έλεγχο της προόδου του μαθητή που μπορούν να έχουν οι γονείς αλλά και την ενημέρωση που μπορούν να λαμβάνουν για τα τις υποχρεώσεις της επόμενης ημέρας – ακόμη και για τη θέση του σχολικού λεωφορείου σε πραγματικό χρόνο – οι μαθητές ανακάλυψαν δημιουργικούς τρόπους να μελετούν τα μαθήματά τους αλλά και να επικοινωνούν με τους καθηγητές τους.

Μεγάλο μέρος των διαδικασιών και των ενεργειών που σχετίζονται με την εκπαιδευτική διαδικασία -όπως οι σημειώσεις και οι ηλεκτρονικές καταγραφές σημαντικών μαθημάτων- γίνονται, πλέον, σε ψηφιακό περιβάλλον με το Microsoft Teams, ενώ το περιεχόμενό τους βρίσκεται σε εύχρηστη τοποθεσία και είναι συνεχώς διαθέσιμο στους μαθητές και τους διδάσκοντες. Με αυτόν τον τρόπο, οι μαθητές λαμβάνουν την καλύτερη δυνατή υποστήριξη και γίνεται πιο εφικτός ο στόχος της μετάβασης προς μια μαθητοκεντρική ψηφιακή τάξη.

Τα αποτελέσματα

Τα αποτελέσματα της συνεργασίας του σχολείου με τη Microsoft έγιναν σύντομα ορατά, με τη μέση βαθμολογία των μαθητών σε βασικά μαθήματα να αυξάνεται κατά μία ή δύο μονάδες. Αξίζει να σημειωθεί ότι η μεγαλύτερη βελτίωση σημειώθηκε από μαθητές που έδειχναν να συμμετέχουν λιγότερο στην εκπαιδευτική διαδικασία.

Οι ίδιοι οι μαθητές έχουν “αγκαλιάσει” τον ψηφιακό μετασχηματισμό της διδασκαλίας και αυτό αποτυπώνεται και σε πρόσφατη διαδικτυακή έρευνα που διεξήχθη στο σχολείο, με το 77% αυτών να θεωρεί ότι το Microsoft Teams έχει συμβάλει στην αποδοτικότερη συνεργασία μεταξύ των μαθητών. Παρόμοια αποδοχή εμφανίζεται και από την πλευρά των εκπαιδευτικών, οι οποίοι αναφέρουν ότι η χρήση του Microsoft Teams και του OneNote Class Notebook αποδεσμεύει καθημερινά έως και 25% του χρόνου τους στην αίθουσα, κάτι που συνεπάγεται αυξημένο χρόνο διδασκαλίας.

“Είναι εμφανές ότι η χρήση του Microsoft Teams έδωσε άμεση ώθηση στις επιδόσεις των μαθητών. Επιπλέον, οι εκπαιδευτικοί μπορούν να εστιάσουν πλήρως στο σχέδιο των μαθημάτων τους και στην αλληλεπίδραση με τους μαθητές. Από τη στιγμή της συνεργασίας με τη Microsoft, όλα τα προβλήματα εξανεμίστηκαν”, τόνισε από την πλευρά της η Στέηβη Λιναρδάτου, υποδιευθύντρια των Εκπαιδευτηρίων και καθηγήτρια Μαθηματικών.

Ο Πλούταρχος Ρήγας, Industry Sector Lead in Education, Microsoft για Ελλάδα, Κύπρο και Μάλτα εξηγεί πώς ήρθε το θετικό αποτέλεσμα από τη συνεργασία ενός σχολείου που είχε ως κύριο στόχο τα καλύτερα εκπαιδευτικά αποτελέσματα και τη συνεχή βελτίωση και μιας ομάδας 74 Microsoft Innovative Educators Experts με πραγματικό ζήλο για την εκπαιδευτική διαδικασία και με διάθεση για την εξερεύνηση νέων μεθόδων διδασκαλίας για την πλήρη ενεργοποίηση των μαθητών. Όπως σημειώνει τα δύο αυτά στοιχεία μαζί έδωσαν εξαιρετικά επιτυχημένα αποτελέσματα, αλλά και αναγνώριση μεταξύ των Microsoft Showcase Schools παγκοσμίως.

Από την άλλη μεριά θα πρέπει να σημειωθεί ότι το πρόβλημα του αποκλεισμού από την καινοτομία σημαντικού μέρους του πληθυσμού στη χώρα μας είναι ευθύνη της Πολιτείας, καθώς άλλες χώρες επενδύουν κεντρικά σε παρόμοια εργαλεία, όπως επισημαίνει η Ευγενία Μπόζου, Διευθύντρια Επικοινωνίας της Microsoft. Αναφερόμενη ειδικότερα σε περιπτώσεις όπως η Κύπρος, η Μάλτα, η Αγγλία, σημειώνει ότι σε αυτές τις χώρες η Microsoft έχει αναπτύξει κεντρικά συνεργασίες με τις τοπικές κυβερνήσεις που επενδύουν σε τέτοια εργαλεία προκειμένου να τα εισάγουν στα δημόσια σχολεία. Στην Ελλάδα τέτοιες επενδύσεις κάνουν μόνο τα ιδιωτικά σχολεία. Τέτοια είναι τα εκπαιδευτήρια Δούκα, Μαντουλίδη, καθώς και το Κολλέγιο Αθηνών, αν και τα Εκπαιδευτήρια Αυγουλέα Λιναρδάδου ηγούνται έχοντας κάνει ένα βήμα μπροστά στην αναβάθμιση του e-school. Εξάλλου, τα Εκπαιδευτήρια Αυγουλέα Λιναρδάδου έχουν διακριθεί γι` αυτό σε ευρωπαϊκό επίπεδο ενώ έχουν ενισχύσει σημαντικά την εξωστρέφεια του σχολείου.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Εγγραφή στο Newsletter

Γίνε και εσύ ένας από τους 3,000 κοινωνικά υπεύθυνους συνδρομητές μας!

τα πιο πρόσφατα νέα της ΕΚΕ

το Εβδομαδιαίο Newsletter του CSR

Γίνε και εσύ ένας από τους 3,000 κοινωνικά υπεύθυνους συνδρομητές μας!