Connect with us

SDG's

Millennials: Ενδιαφέρονται για τη βιώσιμη μόδα αλλά τι αγοράζουν;

Υπάρχει χάσμα μεταξύ του ενδιαφέροντος που δείχνουν οι millennials για τη βιωσιμότητα και των πραγματικών προτύπων που ακολουθούν όταν ψωνίζουν, γεγονός που δεν οφείλεται στην έλλειψη πεποίθησης αλλά στη διαθεσιμότητα των προϊόντων και στο ασαφές marketing, σύμφωνα με πρόσφατες έρευνες.

Της Σοφίας Εμμανουήλ (semm@csrindex.gr)

H βιωσιμότητα θα είναι το επόμενο πεδίο μάχης, όπου τα σήματα θα ανταγωνίζονται για τα μερίδια στις δαπάνες των millennials.

Μόνο στις ΗΠΑ το 2017 οι millennials ξόδεψαν περίπου 200 δις. δολ. και εκτιμάται ότι μέχρι το τέλος του 2018 θα έχουν μεγαλύτερη αγοραστική δύναμη από οποιαδήποτε άλλη γενιά.

Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι πρόκειται για μια γενιά με ξεχωριστές αξίες και ιδιαίτερη καταναλωτική συμπεριφορά. Μεταξύ άλλων δίνουν ιδιαίτερη σημασία στη βιωσιμότητα των προϊόντων.

Σύμφωνα με την Bloode, την ελληνική ψηφιακή κοινότητα εθελοντών αιμοδοτών, από τα μηνύματα της ελληνικής αγοράς, οι νέοι ψάχνουν εταιρείες με κοινωνική υπευθυνότητα. Το 62% των millennials αναζητούν αναζητούν και εταιρείες-εργοδότες με θετική επίδραση στην κοινωνία. Επικαλούμενη έρευνες (PwC, Global Tolerance, Stanford Graduate School of Business κ.α.) η Bloode αναφέρει ότι οι απόφοιτοι των τελευταίων ετών θα θυσίαζαν το 14% του μισθού τους για να δουλέψουν σε μία εταιρεία με κοινωνική υπευθυνότητα ενώ το 79% των millennials που είχαν συμμετάσχει σε εθελοντικές δράσεις μέσω της εταιρείας τους, ένιωσαν ότι έφεραν θετικό αντίκτυπο μέσω της συμμετοχής τους.

Ας σημειωθεί επίσης ότι το 66% των millennials σε όλο τον κόσμο είναι διατεθειμένοι να δαπανήσουν περισσότερα χρήματα για μάρκες που είναι βιώσιμες, σύμφωνα με την έκθεση State of Fashion 2018 των BoF και McKinsey. Ένα ποσοστό που φθάνει στο 90% πιστεύει ότι θα συμβάλει στη δημιουργία πιο βιώσιμων προϊόντων, διότι θεωρεί ότι θα πείσει τις επιχειρήσεις και τις κυβερνήσεις να αλλάξουν τις υπάρχουσες πρακτικές τους, σύμφωνα με έρευνα του LIM College, που αναπτύσσει προγράμματα γύρω από την επιχειρηματικότητα στο χώρο της μόδας. Στην ίδια μελέτη, που απευθύνθηκε σε κοινό ηλικίας 18-37 ετών, ανάλογο είναι το ποσοστό των ερωτηθέντων που δήλωσαν ότι θα ήταν διατεθειμένοι να μποϋκοτάρουν μια μάρκα μόδας αν δεν είναι βιώσιμη.

Οι millennials έχουν επίσης μεγαλύτερη επίγνωση των περιβαλλοντικών και κοινωνικών αδυναμιών της βιομηχανίας της μόδας συγκριτικά με παλαιότερες γενιές, σύμφωνα με την διεθνή ένωση OekoTex που εστιάζει στην έρευνα και τις δοκιμές γύρω από την οικολογική βιομηχανία ένδυσης. Δείχνουν επίσης μεγαλύτερη ευαισθησία για τις επιβλαβείς ουσίες και τα υλικά που χρησιμοποιεί στα ρούχα η βιομηχανία της ένδυσης και της κλωστοϋφαντουργίας.

Η Oeko-Tex διαπίστωσε ότι 60% των millennials ενδιαφέρονται για πιστοποιημένα βιώσιμα ρούχα, ενώ 69% ελέγχουν τις ενδείξεις τύπου «φιλικό προς το περιβάλλον» ή «βιώσιμο» κατά την αγορά ρούχων. Αυτό αποδεικνύει ότι οι millennials ενδιαφέρονται για τη βιώσιμη μόδα. Αλλά το θέμα είναι ότι δεν την αγοράζουν. Τουλάχιστον αυτό δείχνουν τα στοιχεία. Μόνο 34% των millennials λένε ότι οδηγούνται να κάνουν μια αγορά επειδή ένα προϊόν ήταν βιώσιμο, σύμφωνα με την έρευνα του LIM College ενώ σύμφωνα με την Oeko-Tex, αν και ποσοστό 60% ενδιαφέρεται για πιστοποιημένα ρούχα, μόνο το 37% δηλώνει ότι τα αγόρασε.

Η αειφορία θα είναι το επόμενο μείζον πεδίο μάχης όπου οι μάρκες θα ανταγωνίζονται για τις δαπάνες των millennials και το χάσμα φαίνεται να σχετίζεται με την έλλειψη στην αγορά πιστοποιημένων βιώσιμων προϊόντων αλλά και τα ανεπαρκή προγράμματα προώθησης δράσεων προς την κατεύθυνση της βιωσιμότητας από υφιστάμενα brands. Δηλαδή η βιομηχανία της μόδας δεν παρέχει στους millennials επαρκείς βιώσιμες επιλογές.

Σήμερα οι millennials, ειδικότερα στην Ελλάδα που το διαθέσιμο εισόδημα για δαπάνες ένδυσης έχει περικοπεί λόγω της κρίσης, αγοράζουν με κριτήριο την τιμή. Τα σήματα από το χώρο της μόδας που υιοθετούν πρότυπα βιωσιμότητας είναι τόσο λίγα που μπορούν να μετρηθούν στα δάχτυλα του ενός χεριού. Το ίδιο ισχύει και διεθνώς. Υπάρχουν ετικέτες όπως Εverlane, Patagonia ή Reformation που προωθούν ενεργά τη βιωσιμότητα ως βασικό στοιχείο της δραστηριότητάς τους, ωστόσο, η συντριπτική πλειοψηφία των εμπορικών σημάτων δεν προσφέρει την ποικιλία των βιώσιμων ειδών μόδας για να ανταποκριθεί στις προσδοκίες και τα γούστα των millennials.

Η σήμανση

Θα πρέπει επίσης να ληφθεί υπόψη ότι λίγοι καταναλωτές θα βρουν το χρόνο να επισκεφθούν την εταιρική ιστοσελίδα ενός εμπορικού σήματος για να διαβάσουν μια έκθεση βιωσιμότητας. Οι πληροφορίες σχετικά με τη βιωσιμότητα πρέπει να είναι σαφείς, ορατές και εύκολα προσβάσιμες τόσο στο κατάστημα όσο και στο διαδίκτυο. Αυτό σημαίνει ότι πρέπει να υπάρχει περιγραφή των προϊόντων με λεπτομέρειες σχετικά με τα περιβαλλοντικά και δεοντολογικά ζητήματα στις αναφορές των προϊόντων στο ηλεκτρονικό εμπόριο αλλά και στις ετικέτες των φυσικών προϊόντων, καθώς και στις αφίσσες που είναι αναρτημένες στα καταστήματα λιανικής πώλησης. Σε αυτό θα μπορούσε να βοηθήσει η σήμανση βιωσιμότητας όπως π.χ. με το Παγκόσμιο Πρότυπο για τα Βιολογικά Κλωστοϋφαντουργικά Προϊόντα (GOTS) ή τα πιστοποιημένα δέρματα (LWG). Επίσης ορισμένοι λιανέμποροι έχουν υιοθετήσει κατηγορίες τύπου Eco στις ηλεκτρονικές τους σελίδες για να βοηθήσουν τους πελάτες τους να εντοπίσουν και να μάθουν περισσότερα για τα βιώσιμα προϊόντα που διαθέτουν ή δίνουν τη δυνατότητα φιλτραρίσματος των προϊόντων με οικολογικά χαρακτηριστικά: “δίκαιο εμπόριο” ή “100% βιολογικό βαμβάκι” – όπως και γίνεται με βάση την τιμή, το εμπορικό σήμα ή το χρώμα.

Σκοπός αυτής της ιστοσελίδας είναι να αναδείξει τις δράσεις των εταιρειών που έχουν επενδύσει στην Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη. Να παρουσιάζει τις δράσεις τους, τις απόψεις τους αλλά και τις κυβερνητικές και Ευρωπαϊκές οδηγίες που κατά καιρούς προστίθενται. Η βιώσιμη ανάπτυξη τόσο της κοινωνίας όσο και του ιδιωτικού επιχειρείν είναι υπόθεση όλων μας. Από τα εκπαιδευτικά ιδρύματα μέχρι τις διοικήσεις των επιχειρήσεων και από τα αρμόδια υπουργεία μέχρι τα διοικητικά συμβούλια των τοπικών κοινοτήτων.

Περισσότερα
Διαφημίσεις
Σχολιάστε

Σχολιάστε το άρθρο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

11# Βιώσιμες πόλεις & Κοινότητες

Η Huawei ολοκληρώνει την προσφορά της για την στήριξη των πυρόπληκτων

Την έμπρακτη στήριξη της στην ελληνική κοινωνία και τους ανθρώπους που αποδεδειγμένα χρειάζονται κοινωνική αλληλεγγύη επιβεβαίωσε για μία ακόμα αφορά η Huawei, με την παράδοση ποσού ύψους €20.000 σε πυρόπληκτες οικογένειες της Αττικής.

Η Huawei, στο πλαίσιο του Προγράμματος Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης (ΕΚΕ) της εταιρείας, ανταποκρίθηκε άμεσα στην πρωτοβουλία του ΣΕΒ για στήριξη των συμπολιτών μας που επλήγησαν από τις καταστροφικές πυρκαγιές στην Αττική το προηγούμενο καλοκαίρι.

Το συνολικό ποσό που συγκεντρώθηκε από τις εταιρείες – μέλη του ΣΕΒ προσέγγισε τα €400.000, με την προσφορά της Huawei να καλύπτει ένα σημαντικό μέρος αυτού.

O κος Άκης Σκέρτσος, Γενικός Διευθυντής του ΣΕΒ, ευχαρίστησε θερμά την Huawei και ανέφερε σχετικά: «Η Huawei, ήταν από την πρώτη στιγμή δίπλα στην πρωτοβουλία του ΣΕΒ, συμμετέχοντας σε όλες τις φάσεις αυτής της προσπάθειας που ολοκληρώθηκε την Δευτέρα 4 Φεβρουαρίου 2019 με την προσφορά της ενίσχυσης σε 13 οικογένειες, που πληρούσαν συγκεκριμένα εισοδηματικά και κοινωνικά κριτήρια».

Ο κος Jacky Chen, Managing Director της Huawei Τεχνολογίες Ελλάδος, δήλωσε: «Στην Huawei στηρίζουμε ένθερμα ενέργειες κοινωνικής προσφοράς και είμαστε ιδιαίτερα περήφανοι όπου μέσω του ετήσιου προγράμματος Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης (ΕΚΕ) της εταιρείας είμαστε παρόντες σε σημαντικά θέματα της ελληνικής κοινωνίας που απαιτούν στήριξη και κοινωνική αλληλεγγύη. Με την ίδια αποτελεσματικότητα που επιτελούμε το επιχειρηματικό μας έργο θέλουμε να συνεισφέρουμε και στην κοινωνία, γιατί θεωρούμε τους δύο αυτούς τομείς αναπόσπαστους στο έργο μίας υπεύθυνης εταιρείας».

Περισσότερα

SDG's

Οι μαθητές εκπαιδεύονται στην Οδική Ασφάλεια

Πάνω από 3.000 μαθητές σε Γυμνάσια και Λύκεια, στην Αθήνα και την Πάτρα, θα εκπαιδευτούν με το καινοτόμο βιωματικό πρόγραμμα για την οδική ασφάλεια του Ινστιτούτου Οδικής Ασφάλειας (Ι.Ο.ΑΣ.) «Πάνος Μυλωνάς» και με τη χρήση των προσομοιωτών του Ινστιτούτου.

Το πρόγραμμα που τελεί υπό την ευγενική υποστήριξη της Bosch Hellas έχει ήδη ξεκινήσει και αποσκοπεί στο να ενημερώσει και να ευαισθητοποιήσει τη νέα γενιά στο πόσο σημαντική είναι η σωστή οδική και οδηγική συμπεριφορά ώστε να προστατεύονται οι ανθρώπινες ζωές στο δρόμο.

Η πρωτοβουλία αυτή είναι πιο επίκαιρη παρά ποτέ καθώς σύμφωνα με τη νέα έκθεση του Π.Ο.Υ. για την οδική ασφάλεια παγκοσμίως (Global Status Report for Road Safety, WHO 2018), η 1η αιτία θανάτου για τις ηλικίες 5-29 είναι τα τροχαία δυστυχήματα.

«Τα παιδιά είναι η πιο ευάλωτη ομάδα των χρηστών της οδού, αλλά ταυτόχρονα και το μέλλον της χώρας μας. Δεκατέσσερα χρόνια τώρα επενδύουμε στην εκπαίδευσή τους στον τομέα της κυκλοφοριακής αγωγής και της οδικής ασφάλειας, με ειδικά σχεδιασμένα εκπαιδευτικά προγράμματα ανάλογα με τις ανάγκες της κάθε ηλικίας. Μέχρι σήμερα έχουμε εκπαιδεύσει πάνω από 190.000 μαθητές, και συνεχίζουμε! Για εμάς, είναι μεγάλη χαρά και τιμή που η Bosch, με εφευρέσεις ορόσημο για την ασφάλεια του αυτοκινήτου, συνεργάζεται μαζί μας για την εκπαίδευση των αυριανών οδηγών και υπεύθυνων πολιτών», δηλώνει η κυρία Βασιλική Δανέλλη-Μυλωνά, Πρόεδρος του Ινστιτούτου.

«Η Bosch ως ο μεγαλύτερος προμηθευτής της αυτοκινητοβιομηχανίας έχει από την ίδρυσή της ως βασικό σκοπό και στόχο να παρέχει καινοτόμο τεχνολογία για το αυτοκίνητο, κάνοντάς το όσο το δυνατόν πιο ασφαλές και φιλικό προς το περιβάλλον. Θεωρούμε ως υποχρέωσή μας, πέραν από την τεχνολογία μας που αδιαμφισβήτητα συμβάλλει στη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και σώζει ζωές, να συνεισφέρουμε και στην καινοτόμο εκπαίδευση των οδηγών και για αυτό επιλέξαμε να συνεργαστούμε με το Ι.Ο.ΑΣ. Πλέον επικεντρωνόμαστε στην ασφάλεια των οδηγών όχι με έμμεσο αλλά με άμεσο τρόπο, θωρακίζοντάς τους με γνώσεις, βιωματικές εμπειρίες και νέα κουλτούρα. Είμαστε ιδιαίτερα περήφανοι που υποστηρίζουμε το έργο του Ι.Ο.ΑΣ για την οδική ασφάλεια και την πρόληψη και μείωση των τροχαίων συμβάντων» αναφέρει ο κύριος Ιωάννης Κάπρας, Διευθύνων Σύμβουλος της Bosch Hellas.

Περισσότερα

1# Μηδενική Φτώχεια

Η Anytime υποστηρίζει τον Ξενώνα Βρεφών των Παιδικών Χωριών SOS

Η Anytime, ακολουθώντας την κουλτούρα εταιρικής υπευθυνότητας που έχει αναπτύξει η INTERAMERICAN, προχώρησε σε μια ιδιαίτερη ενέργεια με σκοπό να ευαισθητοποιήσει τους πελάτες της και τους ακολούθους της στα social media.

Επισκέφθηκε τα Παιδικά Χωριά SOS, προσεγγίζοντας με ιδιαίτερη ευαισθησία και ενδιαφέρον τον Ξενώνα Βρεφών SOS στο Μαρούσι, προκειμένου να συναντήσει τους ανθρώπους του, που δίνουν τον καλύτερο εαυτό τους για τα παιδιά, ενώ παράλληλα θέλησε να «ξεναγήσει» ψηφιακά το κοινό στον ειδικά διαμορφωμένο, φιλόξενο χώρο του Ξενώνα.

Για τις ανάγκες αυτής της ξενάγησης, η Anytime δημιούργησε μια σειρά videos, στα οποία ο Ανδρέας Μποζώνης, Υπεύθυνος του Ξενώνα Βρεφών SOS και η Έλσα Σταθοπούλου, Διευθύντρια Επικοινωνίας και Εύρεσης Πόρων των Παιδικών Χωριών SOS, εξηγούν την αποστολή τους και μιλούν για τα παιδιά που φιλοξενούνται στον Ξενώνα. Οι άνθρωποι του οργανισμού μιλούν, ακόμη, για τα θέματα και τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν, καθώς και για την προσπάθεια δημιουργίας μιας ομαλής συνέχειας με προοπτική στη ζωή των παιδιών.

Επιπλέον, σε συνέχεια της έμπρακτης και μακρόχρονης υποστήριξης της INTERAMERICAN στα Παιδικά Χωριά SOS, η Anytime για ακόμη μια χρονιά προσέφερε 10.000 ευρώ στον οργανισμό για τις ανάγκες ηλεκτροδότησης και θέρμανσης του Ξενώνα Βρεφών.

O Ξενώνας Βρεφών SOS στο Μαρούσι Αττικής είναι ένα πρόγραμμα αποκατάστασης και θεραπείας βρεφών και παιδιών ως 5 ετών, που έχουν υποστεί κακοποίηση ή σοβαρή παραμέληση ή έχουν εγκαταλειφθεί στα μαιευτήρια. Σκοπός της λειτουργίας του Ξενώνα είναι η άμεση προστασία των παιδιών προσφέροντάς τους ένα ασφαλές σπίτι, καθώς και η υποστήριξη των βιολογικών οικογενειών τους με στόχο την ασφαλή επιστροφή των παιδιών σε αυτές. Στην περίπτωση που αυτό δεν είναι εφικτό, ο Ξενώνας φροντίζει για την επιλογή, την εκπαίδευση και την υποστήριξη αναδόχων οικογενειών που θα αναλάβουν τη φροντίδα των παιδιών.

Η Anytime καλεί τους ακολούθους της στα social media να ενισχύσουν με την επικοινωνία τους αυτή την ενέργεια, στηρίζοντας έμπρακτα τα Παιδικά Χωριά SOS με την αποστολή ενός SMS ή καλώντας σε συγκεκριμένο τηλεφωνικό αριθμό.

Παιδικά Χωριά SOS

Περισσότερα

Ετικέτες

Εγγραφή στο Newsletter

ΔΗΜΟΦΙΛΗ