Connect with us

SDG's

Millennials: Ενδιαφέρονται για τη βιώσιμη μόδα αλλά τι αγοράζουν;

Υπάρχει χάσμα μεταξύ του ενδιαφέροντος που δείχνουν οι millennials για τη βιωσιμότητα και των πραγματικών προτύπων που ακολουθούν όταν ψωνίζουν, γεγονός που δεν οφείλεται στην έλλειψη πεποίθησης αλλά στη διαθεσιμότητα των προϊόντων και στο ασαφές marketing, σύμφωνα με πρόσφατες έρευνες.

Της Σοφίας Εμμανουήλ (semm@csrindex.gr)

H βιωσιμότητα θα είναι το επόμενο πεδίο μάχης, όπου τα σήματα θα ανταγωνίζονται για τα μερίδια στις δαπάνες των millennials.

Μόνο στις ΗΠΑ το 2017 οι millennials ξόδεψαν περίπου 200 δις. δολ. και εκτιμάται ότι μέχρι το τέλος του 2018 θα έχουν μεγαλύτερη αγοραστική δύναμη από οποιαδήποτε άλλη γενιά.

Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι πρόκειται για μια γενιά με ξεχωριστές αξίες και ιδιαίτερη καταναλωτική συμπεριφορά. Μεταξύ άλλων δίνουν ιδιαίτερη σημασία στη βιωσιμότητα των προϊόντων.

Σύμφωνα με την Bloode, την ελληνική ψηφιακή κοινότητα εθελοντών αιμοδοτών, από τα μηνύματα της ελληνικής αγοράς, οι νέοι ψάχνουν εταιρείες με κοινωνική υπευθυνότητα. Το 62% των millennials αναζητούν αναζητούν και εταιρείες-εργοδότες με θετική επίδραση στην κοινωνία. Επικαλούμενη έρευνες (PwC, Global Tolerance, Stanford Graduate School of Business κ.α.) η Bloode αναφέρει ότι οι απόφοιτοι των τελευταίων ετών θα θυσίαζαν το 14% του μισθού τους για να δουλέψουν σε μία εταιρεία με κοινωνική υπευθυνότητα ενώ το 79% των millennials που είχαν συμμετάσχει σε εθελοντικές δράσεις μέσω της εταιρείας τους, ένιωσαν ότι έφεραν θετικό αντίκτυπο μέσω της συμμετοχής τους.

Ας σημειωθεί επίσης ότι το 66% των millennials σε όλο τον κόσμο είναι διατεθειμένοι να δαπανήσουν περισσότερα χρήματα για μάρκες που είναι βιώσιμες, σύμφωνα με την έκθεση State of Fashion 2018 των BoF και McKinsey. Ένα ποσοστό που φθάνει στο 90% πιστεύει ότι θα συμβάλει στη δημιουργία πιο βιώσιμων προϊόντων, διότι θεωρεί ότι θα πείσει τις επιχειρήσεις και τις κυβερνήσεις να αλλάξουν τις υπάρχουσες πρακτικές τους, σύμφωνα με έρευνα του LIM College, που αναπτύσσει προγράμματα γύρω από την επιχειρηματικότητα στο χώρο της μόδας. Στην ίδια μελέτη, που απευθύνθηκε σε κοινό ηλικίας 18-37 ετών, ανάλογο είναι το ποσοστό των ερωτηθέντων που δήλωσαν ότι θα ήταν διατεθειμένοι να μποϋκοτάρουν μια μάρκα μόδας αν δεν είναι βιώσιμη.

Οι millennials έχουν επίσης μεγαλύτερη επίγνωση των περιβαλλοντικών και κοινωνικών αδυναμιών της βιομηχανίας της μόδας συγκριτικά με παλαιότερες γενιές, σύμφωνα με την διεθνή ένωση OekoTex που εστιάζει στην έρευνα και τις δοκιμές γύρω από την οικολογική βιομηχανία ένδυσης. Δείχνουν επίσης μεγαλύτερη ευαισθησία για τις επιβλαβείς ουσίες και τα υλικά που χρησιμοποιεί στα ρούχα η βιομηχανία της ένδυσης και της κλωστοϋφαντουργίας.

Η Oeko-Tex διαπίστωσε ότι 60% των millennials ενδιαφέρονται για πιστοποιημένα βιώσιμα ρούχα, ενώ 69% ελέγχουν τις ενδείξεις τύπου «φιλικό προς το περιβάλλον» ή «βιώσιμο» κατά την αγορά ρούχων. Αυτό αποδεικνύει ότι οι millennials ενδιαφέρονται για τη βιώσιμη μόδα. Αλλά το θέμα είναι ότι δεν την αγοράζουν. Τουλάχιστον αυτό δείχνουν τα στοιχεία. Μόνο 34% των millennials λένε ότι οδηγούνται να κάνουν μια αγορά επειδή ένα προϊόν ήταν βιώσιμο, σύμφωνα με την έρευνα του LIM College ενώ σύμφωνα με την Oeko-Tex, αν και ποσοστό 60% ενδιαφέρεται για πιστοποιημένα ρούχα, μόνο το 37% δηλώνει ότι τα αγόρασε.

Η αειφορία θα είναι το επόμενο μείζον πεδίο μάχης όπου οι μάρκες θα ανταγωνίζονται για τις δαπάνες των millennials και το χάσμα φαίνεται να σχετίζεται με την έλλειψη στην αγορά πιστοποιημένων βιώσιμων προϊόντων αλλά και τα ανεπαρκή προγράμματα προώθησης δράσεων προς την κατεύθυνση της βιωσιμότητας από υφιστάμενα brands. Δηλαδή η βιομηχανία της μόδας δεν παρέχει στους millennials επαρκείς βιώσιμες επιλογές.

Σήμερα οι millennials, ειδικότερα στην Ελλάδα που το διαθέσιμο εισόδημα για δαπάνες ένδυσης έχει περικοπεί λόγω της κρίσης, αγοράζουν με κριτήριο την τιμή. Τα σήματα από το χώρο της μόδας που υιοθετούν πρότυπα βιωσιμότητας είναι τόσο λίγα που μπορούν να μετρηθούν στα δάχτυλα του ενός χεριού. Το ίδιο ισχύει και διεθνώς. Υπάρχουν ετικέτες όπως Εverlane, Patagonia ή Reformation που προωθούν ενεργά τη βιωσιμότητα ως βασικό στοιχείο της δραστηριότητάς τους, ωστόσο, η συντριπτική πλειοψηφία των εμπορικών σημάτων δεν προσφέρει την ποικιλία των βιώσιμων ειδών μόδας για να ανταποκριθεί στις προσδοκίες και τα γούστα των millennials.

Η σήμανση

Θα πρέπει επίσης να ληφθεί υπόψη ότι λίγοι καταναλωτές θα βρουν το χρόνο να επισκεφθούν την εταιρική ιστοσελίδα ενός εμπορικού σήματος για να διαβάσουν μια έκθεση βιωσιμότητας. Οι πληροφορίες σχετικά με τη βιωσιμότητα πρέπει να είναι σαφείς, ορατές και εύκολα προσβάσιμες τόσο στο κατάστημα όσο και στο διαδίκτυο. Αυτό σημαίνει ότι πρέπει να υπάρχει περιγραφή των προϊόντων με λεπτομέρειες σχετικά με τα περιβαλλοντικά και δεοντολογικά ζητήματα στις αναφορές των προϊόντων στο ηλεκτρονικό εμπόριο αλλά και στις ετικέτες των φυσικών προϊόντων, καθώς και στις αφίσσες που είναι αναρτημένες στα καταστήματα λιανικής πώλησης. Σε αυτό θα μπορούσε να βοηθήσει η σήμανση βιωσιμότητας όπως π.χ. με το Παγκόσμιο Πρότυπο για τα Βιολογικά Κλωστοϋφαντουργικά Προϊόντα (GOTS) ή τα πιστοποιημένα δέρματα (LWG). Επίσης ορισμένοι λιανέμποροι έχουν υιοθετήσει κατηγορίες τύπου Eco στις ηλεκτρονικές τους σελίδες για να βοηθήσουν τους πελάτες τους να εντοπίσουν και να μάθουν περισσότερα για τα βιώσιμα προϊόντα που διαθέτουν ή δίνουν τη δυνατότητα φιλτραρίσματος των προϊόντων με οικολογικά χαρακτηριστικά: “δίκαιο εμπόριο” ή “100% βιολογικό βαμβάκι” – όπως και γίνεται με βάση την τιμή, το εμπορικό σήμα ή το χρώμα.

Σκοπός αυτής της ιστοσελίδας είναι να αναδείξει τις δράσεις των εταιρειών που έχουν επενδύσει στην Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη. Να παρουσιάζει τις δράσεις τους, τις απόψεις τους αλλά και τις κυβερνητικές και Ευρωπαϊκές οδηγίες που κατά καιρούς προστίθενται. Η βιώσιμη ανάπτυξη τόσο της κοινωνίας όσο και του ιδιωτικού επιχειρείν είναι υπόθεση όλων μας. Από τα εκπαιδευτικά ιδρύματα μέχρι τις διοικήσεις των επιχειρήσεων και από τα αρμόδια υπουργεία μέχρι τα διοικητικά συμβούλια των τοπικών κοινοτήτων.

Περισσότερα
Διαφημίσεις
Σχολιάστε

Σχολιάστε το άρθρο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

11# Βιώσιμες πόλεις & Κοινότητες

P&G – ΑΒ: Συνεργασία για καθαρότερες ελληνικές θάλασσες

Για τρίτη συνεχή χρονιά, η P&G και η ΑΒ Βασιλόπουλος, μέσω του προγράμματος «Προσφέρω» ένωσαν ξανά τις δυνάμεις τους με την περιβαλλοντική οργάνωση iSea, ολοκληρώνοντας τον υποβρύχιο καθαρισμό 20 παραλιών σε όλη την Ελλάδα.

Το φετινό πρόγραμμα δράσεων που ξεκίνησε τον Μάιο και ολοκληρώθηκε τον Ιούνιο, περιλάμβανε τον υποβρύχιο καθαρισμό 20 παραλιών σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη και Βόλο. Οι δράσεις σχεδιάστηκαν και υλοποιήθηκαν από την καταδυτική ομάδα της iSea σε συνεργασία με τοπικά καταδυτικά κέντρα και άλλους φορείς. Στο πλαίσιο των φετινών υποβρύχιων καθαρισμών και με τη συμμετοχή περισσότερων από 21 δυτών, συλλέχθηκαν και απομακρύνθηκαν πάνω από 3,5 τόνοι απορριμμάτων με κυρίαρχους τους ρύπους από πλαστικές συσκευασίες μιας χρήσης, ελαστικά, σακούλες κ.α. 

Όπως κάθε χρόνο, την προσπάθεια αυτή υποστηρίζουν ενεργά οι καταναλωτές, μέσω της αγοράς προϊόντων της P&G αποκλειστικά στα καταστήματα ΑΒ Βασιλόπουλος, συνδράμοντας το έργο της iSea για καθαρότερες θάλασσες και ακτές για όλους. 

Η Αναστασία Χαρίτου, Υπεύθυνη προγραμμάτων Περιβαλλοντικής Οργάνωσης iSea, δήλωσε σχετικά: «Φέτος, παρά τις πρωτόγνωρες συνθήκες που αντιμετωπίζουμε, το πρόγραμμα δράσεων όχι μόνο δεν ματαιώθηκε, αλλά προσαρμόστηκε σύμφωνα με τα έκτακτα μέτρα αντιμετώπισης του κορωνοϊού, και έτσι αυτή η σημαντική προσπάθεια συνεχίστηκε για ακόμη μια χρονιά, με υποβρύχιους καθαρισμούς.  Στόχος του προγράμματος «Προσφέρω» που σχεδιάσαμε και υλοποιούμε για τρίτη χρονιά, είναι να συμβάλλουμε στη διάδοση και την αντιμετώπιση του ζητήματος των υδάτινων απορριμμάτων που αποτελεί παγκοσμίως μια από τις πιο σημαντικές σύγχρονες περιβαλλοντικές προκλήσεις και βρίσκεται στο προσκήνιο πιο έντονα από ποτέ. Μέσω της ευαισθητοποίησης των πολιτών και της ενίσχυσης της περιβαλλοντικής συνείδησης, ενθαρρύνουμε τον σεβασμό στο θαλάσσιο περιβάλλον, τις ορθές επιλογές και την εμπλοκή των πολιτών στην αντιμετώπισή του. Γιατί όλοι έχουμε ανάγκη να επιστρέψουμε σε καθαρές θάλασσες και ακτές, να απολαύσουμε, αλλά και να αναδείξουμε τον μεγαλύτερο πλούτο της χώρας μας».

Συνολικά, στο πλαίσιο του προγράμματος «Προσφέρω» έχουν πραγματοποιηθεί από τον Μάιο του 2018 μέχρι σήμερα, περισσότεροι από 78 καθαρισμοί σε όλη την Ελλάδα, ενώ έχουν απομακρυνθεί περισσότεροι από 10 τόνοι απορριμμάτων. Η πρωτοβουλία αυτή θα συνεχιστεί με στόχο να ολοκληρώσουμε 100 δράσεις σε όλη την Ελλάδα και να απαλλάξουμε τις ελληνικές θάλασσες από ακόμα περισσότερους τόνους απορριμμάτων. 

Περισσότερα

13# Δράση για το κλίμα

Lamda Hellix: Εξασφαλίζει 100% ανανεώσιμη ενέργεια

Η Lamda Hellix ανακοίνωσε συνεργασία με την Enel Green Power, εκκινώντας μια νέα εποχή στην μετάβαση προς την «πράσινη» ενέργεια στην Ελλάδα και τη βιομηχανία των data centers.

Με βάση αυτή τη συμφωνία τα  Data Centers της Lamda Hellix εξασφαλίζουν ότι το σύνολο της καταναλισκόμενης ηλεκτρικής ενέργειας θα προέρχεται από 100% ανανεώσιμη ενέργεια, που παράγεται από την Enel Green Power, μέσω του μεγάλου χαρτοφυλακίου έργων ανανεώσιμων πηγών ενέργειας που διαθέτει στην Ελλάδα. Η συμφωνία αυτή είναι απόδειξη της αφοσίωσης και των δύο επιχειρήσεων σε ένα πράσινο και πιο βιώσιμο μέλλον.

Η Lamda Hellix έχει βραβευθεί πολλαπλώς από την αρχή της λειτουργίας της, για την περιβαλλοντική πολιτική και τις πρακτικές της. Η εταιρεία έχει δεσμευτεί πλήρως ως προς τη βιωσιμότητα και την ενεργειακή απόδοση των υποδομών της ενσωματώνοντας φιλικές προς το περιβάλλον πολιτικές με στόχο τη μείωση του ενεργειακού της αποτυπώματος, ενώ αποτελεί ενεργό μέλος του EU Code of Conduct για την ενεργειακή αποδοτικότητα των data centers . Η Lamda Hellix έχει επίσης αναπτύξει μια εκτεταμένη αρχιτεκτονική για την παρακολούθηση της ενεργειακής κατανάλωσης, ήταν το πρώτο data center παγκοσμίως που πιστοποιήθηκε για την «πράσινη» λειτουργία του με LEED O+M v4 Gold και έχει επίσης πιστοποιηθεί κατά ISO 14001 & 50001 για την περιβαλλοντική και ενεργειακή της πολιτική.

Η Enel Green Power στην Ελλάδα κατέχει ήδη ηγετική θέση στις Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας, έχοντας σε λειτουργία 57 έργα σε 24 νομούς, με συνολική εγκατεστημένη ισχύ 464MW, εκ των οποίων 354 MW προέρχονται από αιολική ενέργεια, 90MW από ηλιακή ενέργεια και 20MW από μικρά υδροηλεκτρικά έργα.

Ο Απόστολος Κάκκος, Πρόεδρος & Διευθύνων Σύμβουλος της Lamda Hellix, σχολίασε: «Η Ελλάδα εισέρχεται σε μια νέα εποχή καινοτομίας, ψηφιακού μετασχηματισμού και βιωσιμότητας και είμαστε υπερήφανοι που είμαστε μέρος αυτής της μετάβασης. Τα τελευταία 17 χρόνια, έχουμε καθιερώσει τη Lamda Hellix ως το μεγαλύτερο neutral world-class data center πάροχο της ΝΑ Ευρώπης και πιο πρόσφατα δημιουργήσαμε το SEECIX.net, το πρώτο cloud & Interconnection hub της περιοχής. Η συνεργασία μας με την Enel Green Power αποτελεί μέρος της στρατηγικής μας να αναδείξουμε την Ελλάδα ως information hub μειώνοντας ταυτόχρονα το περιβαλλοντικό μας αποτύπωμα (όπως και των πελατών μας) χρησιμοποιώντας ενέργεια από 100%  ανανεώσιμες πηγές. Τα τελευταία χρόνια έχουμε επενδύσει και σε δική μας παραγωγή ανανεώσιμων πηγών ενέργειας και προγραμματίζουμε νέες επενδύσεις σε ΑΠΕ για τα επόμενα χρόνια». 

Περισσότερα

16# Ειρήνη, Δικαιοσύνη & Ισχυροί Θεσμοί

Λήξη της αγωνιστικής σεζόν για τους LG Αθλητές του Αύριο

Τo τέλος της σεζόν στις εγκαταστάσεις του Eurohoops Dome, γιόρτασε η Ομάδα LG Αθλητές του Αύριο σε μια αποχαιρετιστήρια εκδήλωση, την Παρασκευή 26 Ιουνίου.

Στην τελετή λήξης, παρευρέθηκαν οι 20 αθλητές που έχουν λάβει υποτροφία από την LG Electronics Hellas (LG) για τη συμμετοχή τους στην Eurohoops Academy Eξέλιξις Α.Σ., εκπρόσωποι της LG και ο διευθυντής της Ακαδημίας Θοδωρής Παπαλουκάς, τηρώντας πάντα τα απαραίτητα μέτρα προφύλαξης. Oι αθλητές της ομάδας, έλαβαν αναμνηστικά διπλώματα, μετάλλια και δώρα από την LG, ενώ στη συνέχεια, ανακοινώθηκαν οι 5 νέες υποτροφίες για τη σεζόν 2020-2021. 

Η αγωνιστική σεζόν, πλαισιώθηκε και φέτος από δράσεις που διοργανώθηκαν από την Eurohoops Academy και την LG με στόχο να αναπτύξουν περεταίρω τις δεξιότητες και τις γνώσεις των νέων γύρω από το basket. Εκτός από το σύνολο των προπονήσεων αλλά και τη διαρκή αξιολόγηση της προόδου τους, οι αθλητές είχαν την ευκαιρία αναμετρηθούν σε φιλικό αγώνα με την Sports Academy of Larissa ενώ παρακολούθησαν σεμινάριο εκμάθησης τακτικών και λήψεων αποφάσεων στο μπάσκετ “Basketball school” από τον head coach της Eurohoops Academy Κ. Σταμάτη.

Η Τζώρτζια Σταυροπούλου, Corporate & Business Units Senior Marketing Manager της LG Electronics Eλλάς, δήλωσε σχετικά: «Είναι μεγάλη χαρά για εμάς να βλέπουμε την ομάδα «LG Αθλητές του Αύριο» να εξελίσσεται μέσα στον χρόνο. Η επιτυχημένη συνεργασία της LG με την Eurohoops Academy Εξέλιξις Α.Σ., στηρίζεται στον κοινό μας στόχο, να δώσουμε την ευκαιρία σε νέα παιδιά να αναπτύξουν τις ικανότητές τους στο αγαπημένο τους άθλημα και να προπονηθούν με την καθοδήγηση των έμπειρων προπονητών της Ακαδημίας. Παρά τη δύσκολη χρονιά που διανύουμε, η φετινή σεζόν ολοκληρώνεται με αισιοδοξία και ανυπομονησία για να συνεχίσουμε να προσφέρουμε τα κατάλληλα εφόδια στα παιδιά, ώστε να γίνουν καλύτεροι αθλητές και συναθλητές».

Ο Θοδωρής Παπαλουκάς, Διευθυντής της Eurohoops Academy, δήλωσε σχετικά: «Είμαστε ιδιαίτερα χαρούμενοι που ολοκληρώνεται με επιτυχία η δεύτερη χρονιά της συνεργασίας μας με την LG, ειδικά σε μια δύσκολη περίοδο που διανύσαμε, καθώς δίνεται η δυνατότητα στα παιδιά αυτά να γνωρίσουν τη φιλοσοφία της Ακαδημίας μας, καλλιεργώντας παράλληλα τις αξίες του αθλητισμού. Θέλουμε να παροτρύνουμε τα νέα παιδιά να συνεχίσουν να ασχολούνται με το μπάσκετ και με τις αγαπημένες τους δραστηριότητες, αλλά και να ενισχύσουν περαιτέρω τις δεξιότητές τους, ώστε να εξελίσσονται και ως προσωπικότητες».

Περισσότερα

Ετικέτες

Εγγραφή στο Newsletter

ΑΠΟΨΕΙΣ