Connect with us

SDG's

Millennials: Ενδιαφέρονται για τη βιώσιμη μόδα αλλά τι αγοράζουν;

Υπάρχει χάσμα μεταξύ του ενδιαφέροντος που δείχνουν οι millennials για τη βιωσιμότητα και των πραγματικών προτύπων που ακολουθούν όταν ψωνίζουν, γεγονός που δεν οφείλεται στην έλλειψη πεποίθησης αλλά στη διαθεσιμότητα των προϊόντων και στο ασαφές marketing, σύμφωνα με πρόσφατες έρευνες.

Της Σοφίας Εμμανουήλ (semm@csrindex.gr)

H βιωσιμότητα θα είναι το επόμενο πεδίο μάχης, όπου τα σήματα θα ανταγωνίζονται για τα μερίδια στις δαπάνες των millennials.

Μόνο στις ΗΠΑ το 2017 οι millennials ξόδεψαν περίπου 200 δις. δολ. και εκτιμάται ότι μέχρι το τέλος του 2018 θα έχουν μεγαλύτερη αγοραστική δύναμη από οποιαδήποτε άλλη γενιά.

Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι πρόκειται για μια γενιά με ξεχωριστές αξίες και ιδιαίτερη καταναλωτική συμπεριφορά. Μεταξύ άλλων δίνουν ιδιαίτερη σημασία στη βιωσιμότητα των προϊόντων.

Σύμφωνα με την Bloode, την ελληνική ψηφιακή κοινότητα εθελοντών αιμοδοτών, από τα μηνύματα της ελληνικής αγοράς, οι νέοι ψάχνουν εταιρείες με κοινωνική υπευθυνότητα. Το 62% των millennials αναζητούν αναζητούν και εταιρείες-εργοδότες με θετική επίδραση στην κοινωνία. Επικαλούμενη έρευνες (PwC, Global Tolerance, Stanford Graduate School of Business κ.α.) η Bloode αναφέρει ότι οι απόφοιτοι των τελευταίων ετών θα θυσίαζαν το 14% του μισθού τους για να δουλέψουν σε μία εταιρεία με κοινωνική υπευθυνότητα ενώ το 79% των millennials που είχαν συμμετάσχει σε εθελοντικές δράσεις μέσω της εταιρείας τους, ένιωσαν ότι έφεραν θετικό αντίκτυπο μέσω της συμμετοχής τους.

Ας σημειωθεί επίσης ότι το 66% των millennials σε όλο τον κόσμο είναι διατεθειμένοι να δαπανήσουν περισσότερα χρήματα για μάρκες που είναι βιώσιμες, σύμφωνα με την έκθεση State of Fashion 2018 των BoF και McKinsey. Ένα ποσοστό που φθάνει στο 90% πιστεύει ότι θα συμβάλει στη δημιουργία πιο βιώσιμων προϊόντων, διότι θεωρεί ότι θα πείσει τις επιχειρήσεις και τις κυβερνήσεις να αλλάξουν τις υπάρχουσες πρακτικές τους, σύμφωνα με έρευνα του LIM College, που αναπτύσσει προγράμματα γύρω από την επιχειρηματικότητα στο χώρο της μόδας. Στην ίδια μελέτη, που απευθύνθηκε σε κοινό ηλικίας 18-37 ετών, ανάλογο είναι το ποσοστό των ερωτηθέντων που δήλωσαν ότι θα ήταν διατεθειμένοι να μποϋκοτάρουν μια μάρκα μόδας αν δεν είναι βιώσιμη.

Οι millennials έχουν επίσης μεγαλύτερη επίγνωση των περιβαλλοντικών και κοινωνικών αδυναμιών της βιομηχανίας της μόδας συγκριτικά με παλαιότερες γενιές, σύμφωνα με την διεθνή ένωση OekoTex που εστιάζει στην έρευνα και τις δοκιμές γύρω από την οικολογική βιομηχανία ένδυσης. Δείχνουν επίσης μεγαλύτερη ευαισθησία για τις επιβλαβείς ουσίες και τα υλικά που χρησιμοποιεί στα ρούχα η βιομηχανία της ένδυσης και της κλωστοϋφαντουργίας.

Η Oeko-Tex διαπίστωσε ότι 60% των millennials ενδιαφέρονται για πιστοποιημένα βιώσιμα ρούχα, ενώ 69% ελέγχουν τις ενδείξεις τύπου «φιλικό προς το περιβάλλον» ή «βιώσιμο» κατά την αγορά ρούχων. Αυτό αποδεικνύει ότι οι millennials ενδιαφέρονται για τη βιώσιμη μόδα. Αλλά το θέμα είναι ότι δεν την αγοράζουν. Τουλάχιστον αυτό δείχνουν τα στοιχεία. Μόνο 34% των millennials λένε ότι οδηγούνται να κάνουν μια αγορά επειδή ένα προϊόν ήταν βιώσιμο, σύμφωνα με την έρευνα του LIM College ενώ σύμφωνα με την Oeko-Tex, αν και ποσοστό 60% ενδιαφέρεται για πιστοποιημένα ρούχα, μόνο το 37% δηλώνει ότι τα αγόρασε.

Η αειφορία θα είναι το επόμενο μείζον πεδίο μάχης όπου οι μάρκες θα ανταγωνίζονται για τις δαπάνες των millennials και το χάσμα φαίνεται να σχετίζεται με την έλλειψη στην αγορά πιστοποιημένων βιώσιμων προϊόντων αλλά και τα ανεπαρκή προγράμματα προώθησης δράσεων προς την κατεύθυνση της βιωσιμότητας από υφιστάμενα brands. Δηλαδή η βιομηχανία της μόδας δεν παρέχει στους millennials επαρκείς βιώσιμες επιλογές.

Σήμερα οι millennials, ειδικότερα στην Ελλάδα που το διαθέσιμο εισόδημα για δαπάνες ένδυσης έχει περικοπεί λόγω της κρίσης, αγοράζουν με κριτήριο την τιμή. Τα σήματα από το χώρο της μόδας που υιοθετούν πρότυπα βιωσιμότητας είναι τόσο λίγα που μπορούν να μετρηθούν στα δάχτυλα του ενός χεριού. Το ίδιο ισχύει και διεθνώς. Υπάρχουν ετικέτες όπως Εverlane, Patagonia ή Reformation που προωθούν ενεργά τη βιωσιμότητα ως βασικό στοιχείο της δραστηριότητάς τους, ωστόσο, η συντριπτική πλειοψηφία των εμπορικών σημάτων δεν προσφέρει την ποικιλία των βιώσιμων ειδών μόδας για να ανταποκριθεί στις προσδοκίες και τα γούστα των millennials.

Η σήμανση

Θα πρέπει επίσης να ληφθεί υπόψη ότι λίγοι καταναλωτές θα βρουν το χρόνο να επισκεφθούν την εταιρική ιστοσελίδα ενός εμπορικού σήματος για να διαβάσουν μια έκθεση βιωσιμότητας. Οι πληροφορίες σχετικά με τη βιωσιμότητα πρέπει να είναι σαφείς, ορατές και εύκολα προσβάσιμες τόσο στο κατάστημα όσο και στο διαδίκτυο. Αυτό σημαίνει ότι πρέπει να υπάρχει περιγραφή των προϊόντων με λεπτομέρειες σχετικά με τα περιβαλλοντικά και δεοντολογικά ζητήματα στις αναφορές των προϊόντων στο ηλεκτρονικό εμπόριο αλλά και στις ετικέτες των φυσικών προϊόντων, καθώς και στις αφίσσες που είναι αναρτημένες στα καταστήματα λιανικής πώλησης. Σε αυτό θα μπορούσε να βοηθήσει η σήμανση βιωσιμότητας όπως π.χ. με το Παγκόσμιο Πρότυπο για τα Βιολογικά Κλωστοϋφαντουργικά Προϊόντα (GOTS) ή τα πιστοποιημένα δέρματα (LWG). Επίσης ορισμένοι λιανέμποροι έχουν υιοθετήσει κατηγορίες τύπου Eco στις ηλεκτρονικές τους σελίδες για να βοηθήσουν τους πελάτες τους να εντοπίσουν και να μάθουν περισσότερα για τα βιώσιμα προϊόντα που διαθέτουν ή δίνουν τη δυνατότητα φιλτραρίσματος των προϊόντων με οικολογικά χαρακτηριστικά: “δίκαιο εμπόριο” ή “100% βιολογικό βαμβάκι” – όπως και γίνεται με βάση την τιμή, το εμπορικό σήμα ή το χρώμα.

Σκοπός αυτής της ιστοσελίδας είναι να αναδείξει τις δράσεις των εταιρειών που έχουν επενδύσει στην Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη. Να παρουσιάζει τις δράσεις τους, τις απόψεις τους αλλά και τις κυβερνητικές και Ευρωπαϊκές οδηγίες που κατά καιρούς προστίθενται. Η βιώσιμη ανάπτυξη τόσο της κοινωνίας όσο και του ιδιωτικού επιχειρείν είναι υπόθεση όλων μας. Από τα εκπαιδευτικά ιδρύματα μέχρι τις διοικήσεις των επιχειρήσεων και από τα αρμόδια υπουργεία μέχρι τα διοικητικά συμβούλια των τοπικών κοινοτήτων.

Περισσότερα
Διαφημίσεις
Σχολιάστε

Σχολιάστε το άρθρο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

4# Ποιοτική Εκπαίδευση

Με την Υποστήριξη του ΙΣΝ, το Πανεπιστήμιο Rockefeller Επεκτείνει τις Ερευνητικές Εγκαταστάσεις του

Την Παρασκευή, 17 Μαΐου 2019, το Πανεπιστήμιο Rockefeller της Νέας Υόρκης, εγκαινίασε τη νέα πανεπιστημιούπολη Stavros Niarchos Foundation–David Rockefeller River Campus, μετά από πέντε χρόνια εντατικών εργασιών και ως επισφράγιση μίας φιλίας παραπάνω από 50 ετών.

Η νέα πανεπιστημιούπολη, Stavros Niarchos Foundation–David Rockefeller River Campus, επεκτείνει κατά δύο στρέμματα την έκταση του κορυφαίου πανεπιστημίου βιοϊατρικής έρευνας, περιλαμβάνοντας υποδομές με σύγχρονες εργαστηριακές εγκαταστάσεις, ειδικά σχεδιασμένες για σύνθετες και προηγμένες βιοϊατρικές έρευνες.

Το νέο κτίριο καταλαμβάνει τον εναέριο χώρο που βρίσκεται πάνω από το FDR Drive, έναν πολυσύχναστο δρόμο ανάμεσα στην πανεπιστημιούπολη και τον ποταμό East River.

Οι εγκαταστάσεις, συνολικής επιφάνειας 12.600 τετραγωνικών μέτρων, έχουν τη δυνατότητα να φιλοξενήσουν επιστημονικό προσωπικό άνω των 600 ατόμων και την ευελιξία να προσαρμόζονται στις εκάστοτε εν εξελίξει ερευνητικές ανάγκες.

Η επέκταση αυξάνει τους χώρους πρασίνου, λειτουργώντας ως «συνδετικός ιστός» της πανεπιστημιούπολης του Rockefeller, και ως νέος τόπος συνάντησης για την ακαδημαϊκή κοινότητα. Το σχέδιο κατασκευής της νέας πανεπιστημιούπολης τέθηκε σε εφαρμογή με δύο ισόποσες δωρεές από το Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος (ΙΣΝ) και τον David Rockefeller αντίστοιχα, συνολικού ύψους $150 εκατομμυρίων.

Για περισσότερο από μισό αιώνα, ο ιδρυτής του ΙΣΝ, ο αείμνηστος Σταύρος Νιάρχος και ο David Rockefeller, ο οποίος απεβίωσε το 2017, ήταν στενοί φίλοι και επιχειρηματικοί συνεργάτες. Η απόφαση του Rockefeller να αντιμετωπίσει την κατασκευαστική πρόκληση, που συνεπαγόταν η ανέγερση ενός κτιρίου πάνω από ένα πολυσύχναστο δρόμο, αντανακλά τη δέσμευση του πανεπιστημίου να δώσει προτεραιότητα στις ανάγκες της ερευνητικής κοινότητας, με σεβασμό παράλληλα στις ανάγκες της ευρύτερης περιοχής.

Η διοίκηση του πανεπιστημίου διαπίστωσε ότι η κατακόρυφη διαρρύθμιση των εργαστηριακών κτιρίων που στη συνέχεια χωρίζονται σε μικρότερους ορόφους, είχε ως συνέπεια την απομόνωση των εργαστηρίων.

Ωστόσο, ένα οριζόντια προσανατολισμένο κτίριο, με μεγάλους, ανοιχτούς ορόφους για τη στέγαση πλήθους εργαστηρίων και κοινόχρηστων χώρων, προϋπόθετε επιπλέον χώρο που ο οργανισμός δεν ήταν σε θέση να διαθέσει. Ήδη από το 1973, ο Rockefeller είχε προβλέψει για το Πανεπιστήμιο να αγοράσει το δικαίωμα να επεκτείνει το κτίριο πάνω από το FDR Drive, συμβάλλοντας στην επίλυση τυχόν μεταγενέστερων περιορισμών που θα εμπόδιζαν την αξιοποίησή του.

Ογκώδη προκατασκευασμένα δομικά στοιχεία μεταφέρονταν με φορτηγά-πλοία από τον ποταμό, και τοποθετούνταν στη θέση τους, για ένα περιορισμένο χρονικό διάστημα κατά τη διάρκεια της νύχτας, όταν ο δρόμος FDR Drive ήταν κλειστός και οι παλίρροιες ευνοϊκές. «Το έργο αυτό δεν αφορά απλώς και μόνο την ανέγερση νέων εγκαταστάσεων», δήλωσε ο Πρόεδρος του ΙΣΝ, Ανδρέας Δρακόπουλος.

«Η ουσία του έγκειται στο ότι προσφέρει σε μια από τις σημαντικότερες ερευνητικές κοινότητες παγκοσμίως τη δυνατότητα να εργαστούν και να συνεργαστούν με ένα τρόπο που αξιοποιεί στο μέγιστο τις δυνατότητές τους. Αυτή η αναμορφωτική επέκταση και αναβάθμιση του Πανεπιστημίου Rockefeller θα ενισχύσει ουσιαστικά τη συμβολή του στην επιστήμη προς όφελος της ανθρωπότητας». Σχεδιασμένο από το Αρχιτεκτονικό Γραφείο του Raphael Viñoly, το κτίριο, εκτός από υπερσύγχρονες ερευνητικές εγκαταστάσεις, περιλαμβάνει μία αίθουσα συνεδριάσεων, ένα ακαδημαϊκό κέντρο, και μία κοινή τραπεζαρία.

Πέραν της επέκτασης του πράσινου χώρου, το έργο έχει μεταμορφώσει και αναβαθμίσει τον δημόσιο παραλιακό δρόμο (East River Esplanade) που βρίσκεται δίπλα στην πανεπιστημιούπολη Stavros Niarchos Foundation–David Rockefeller River Campus, κατά μήκος του ποταμού. Η συντήρηση του στο μέλλον θα υποστηριχθεί με ειδική επιχορήγηση κεφαλαίου, προσθέτοντας απαραίτητο δημόσιο χώρο στις γύρω κοινότητες.

Το ΙΣΝ έχει συστηματικά στηρίξει το Πανεπιστήμιο Rockefeller από το 2001, συμπεριλαμβανομένης της υποστήριξης του Προγράμματος Κλινικών Υποτρόφων, το οποίο αποσκοπεί στην εκπαίδευση γιατρών-επιστημόνων. Διαβάστε ολόκληρη την ομιλία του κ. Δρακόπουλου κατά την εκδήλωση εγκαινίων.

Περισσότερα

SDG's

H Alpha Bank στη Θηρασιά με τα προγράμματα “Μαζί με στόχο την υγεία” και “Νόμος – Νομίζω – Νόμισμα”

Την Τετάρτη, 15 Μαΐου 2019, η Alpha Bank επισκέφθηκε το νησί της Θηρασιάς, μέσω του προγράμματος Εταιρικής Υπευθυνότητας “Μαζί με στόχο την υγεία” και του εκπαιδευτικού προγράμματος της Νομισματικής Συλλογής της Τραπέζης “Νόμος – Νομίζω – Νόμισμα”. Στο πλαίσιο του προγράμματος “Μαζί, με στόχο την υγεία”, παραδόθηκε από Στελέχη της Τραπέζης ιατρικός εξοπλισμός στο Πολυδύναμο Περιφερειακό Ιατρείο Θηρασιάς.

Το τοπικό ιατρείο παρέλαβε, βάσει των καταγεγραμμένων αναγκών του, 10 ιατρικά μηχανήματα, συσκευές και είδη ιατροφαρμακευτικού εξοπλισμού. Το πρόγραμμα “Μαζί, με στόχο την υγεία”, πραγματοποιείται από το 2014 σε συνεργασία με Αστική Μη Κερδοσκοπική Εταιρία “Άγονη Γραμμή Γόνιμη”, και έχει ως στόχο να συμβάλει στη βελτίωση των παροχών υγείας σε ελληνικά νησιά, μέσω της προσφοράς ιατρικών μηχανημάτων και ιατροφαρμακευτικού υλικού.

Στα έξι χρόνια διεξαγωγής του, το Πρόγραμμα έχει επισκεφθεί συνολικά 47 νησιά, ενώ επισκέψεις σε 4 ακόμα νησιά είναι προγραμματισμένες για το 2019. Παράλληλα, την ίδια ημέρα, μαθητές του Δημοτικού Σχολείου της Θηρασιάς γνώρισαν το εκπαιδευτικό πρόγραμμα της Νομισματικής Συλλογής της Τραπέζης, “Νόμος-ΝομίζωΝόμισμα”, και παρέλαβαν τη διαδραστική και πρωτότυπη βαλίτσα του Προγράμματος που περιέχει ειδικά σχεδιασμένo εκπαιδευτικό υλικό.

Οι μαθητές Γυμνασίου και Λυκείου παρακολούθησαν ομιλία από την Δρ. Δήμητρα Τσαγκάρη, Επιμελήτρια της Νομισματικής Συλλογής της Alpha Bank, με θέμα “Η συναρπαστική ιστορία του νομίσματος”, ενώ η Βιβλιοθήκη του Σχολείου εμπλουτίσθηκε με τις εκδόσεις της Νομισματικής Συλλογής της Τραπέζης. Το πρόγραμμα “Νόμος – Νομίζω – Νόμισμα”, που ξεκίνησε το 2017, προσφέρει στους μαθητές την ευκαιρία να γνωρίσουν την ιστορία του νομίσματος, και να εξοικειωθούν με την εικονογραφία, την κυκλοφορία και τη χρήση του ως μέσου συναλλαγής

Περισσότερα

SDG's

Ευρωπαϊκή Πίστη: Ανάπλαση της παραλίας Κόκκινο Λιμανάκι στη Ραφήνα

Η Ευρωπαϊκή Πίστη έχοντας ενσωματώσει στο πλάνο της Εταιρικής Κοινωνικής της Ευθύνης και στις δράσεις της, τη μέριμνα για κοινωνικά και περιβαλλοντικά θέματα, προχώρησε την Κυριακή 19 Μαΐου 2019, σε ανάπλαση της παραλίας Κόκκινο Λιμανάκι στη Ραφήνα Αττικής.

Πιο συγκεκριμένα, η Εταιρία ανέλαβε μέσω εξειδικευμένων συνεργείων, τον καθαρισμό και δενδροφύτευση της παραλίας, καθώς και την ανάπλαση της εισόδου προς την παραλία.

Παράλληλα, η Εταιρία προχώρησε σε μια συμβολική κίνηση, δωρίζοντας δενδρύλλια στους πυρόπληκτους κατοίκους της περιοχής.

Η συγκεκριμένη εθελοντική κίνηση οργανώθηκε από την Ευρωπαϊκή Πίστη, σε συνεργασία με την Επιτροπή Πληγέντων «Κόκκινο Λιμανάκι» και το Δήμο Ραφήνας- Πικερμίου, με στόχο να ανακουφιστεί το περιβάλλον της περιοχής και αγκαλιάστηκε θερμά από το ανθρώπινο δυναμικό της Εταιρίας, καθώς στη δράση συμμετείχαν πάνω από 80 εργαζόμενοι.

Η Ευρωπαϊκή Πίστη, από την πρώτη μέρα της λειτουργίας της έχει ως στόχο να στέκεται πάντα δίπλα σε αυτούς που το έχουν ανάγκη. Βάσει του φιλόδοξου πλάνου Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης που έχει αναπτύξει από το 2011, έχει υλοποιήσει 323 ενέργειες στήριξης της ελληνικής κοινωνίας, οι 154 εκ των οποίων έχουν πραγματοποιηθεί την τελευταία διετία.

Η δέσμευση της Εταιρίας για παροχή βοήθειας σε ευπαθείς κοινωνικές ομάδες, μέσω δράσεων που έχουν ως στόχο την ανακούφιση σημαντικών προβλημάτων τους, αποτελεί και θα συνεχίσει να αποτελεί αναπόσπαστο και βασικό κομμάτι του στρατηγικού της σχεδιασμού.

Περισσότερα

Ετικέτες

Εγγραφή στο Newsletter

ΔΗΜΟΦΙΛΗ