Connect with us

12# Υπεύθυνη Κατανάλωση & Παραγωγή

ΜΟΔΑ: Η πανδημία βάζει τη βιωσιμότητα ψηλά στην ατζέντα

Οι καταναλωτές θέλουν οι επιχειρήσεις και τα brand μόδας να ενεργούν υπεύθυνα και να λαμβάνουν υπόψη τις κοινωνικές και περιβαλλοντικές επιπτώσεις της δραστηριότητάς τους αναβαθμίζοντας αυτό το κριτήριο στις επιλογές αγοράς τους.

Της Σοφίας Εμμανουήλ (semmanouil@gmail.com)

Η τάση των καταναλωτών να πριμοδοτούν τις υπεύθυνες εταιρείες αποκτά ειδικό βάρος σε μια περίοδο που οι καταναλωτές μειώνουν τις δαπάνες τους δημιουργώντας πιέσεις στην βιομηχανία για μεγαλύτερη δέσμευση στην αειφορία. 

Ας σημειωθεί ότι ειδικότερα στην Ελλάδα, που οι επιχειρήσεις επέδειξαν αντανακλαστικά στην υγειονομική κρίση, τελικά αυτό που διαπιστώνεται, σύμφωνα με έρευνα της ICAP Group, είναι ότι οι εταιρείες που αναπτύσσουν συστηματικά δράσεις για τους ανθρώπους τους, την κοινωνία ή το περιβάλλον αποτελούν ένα περιορισμένο ποσοστό εταιρειών. 

Σε έρευνα της McKinsey σχεδόν 7 στους 10 καταναλωτές είπαν ότι η πανδημία κάνει ακόμη πιο σημαντική την ανάγκη οι εταιρείες να αναλάβουν δράση για να περιορίσουν τις επιπτώσεις της δραστηριότητάς τους στην κλιματική αλλαγή. Σε ποσοστό 88% οι καταναλωτές πιστεύουν ότι πρέπει να δοθεί περισσότερη προσοχή στη μείωση της ρύπανσης και σε ποσοστό 67% θεωρούν τη χρήση βιώσιμων υλικών έναν σημαντικό παράγοντα αγοράς προϊόντων συγκεκριμένης μάρκας. 

Επιπλέον, οι καταναλωτές περιμένουν ότι οι εταιρείες μόδας φροντίζουν τους υπαλλήλους τους (55%), καθώς και τους εργαζόμενους στις γραμμές παραγωγής που διατηρούν στην Ασία (38%) κατά τη διάρκεια της κρίσης του Covid-19. Αυτό υπογραμμίζει την ανάγκη οι μάρκες να διατηρούν αυστηρούς κανόνες δεοντολογίας παρά την κρίση.

Οι αναλυτές της McKinsey σημειώνουν ότι είναι επιτακτική ανάγκη να δημιουργηθεί εμπιστοσύνη και διαφάνεια στη σχέση με τους καταναλωτές, καθώς το 70% επιλέγει μάρκες που εμπιστεύεται κατά τη διάρκεια της κρίσης. Το 75% θεωρεί μια αξιόπιστη μάρκα ως σημαντικό παράγοντα αγοράς, ενώ οι νεότεροι καταναλωτές είναι πιο πιθανό να πειραματιστούν με μικρότερες ή λιγότερο γνωστές μάρκες κατά τη διάρκεια της κρίσης.

Αναθεώρηση της αγοραστικής συμπεριφοράς

Με το 88% των καταναλωτών να αναμένουν αργή ανάκαμψη η εμπιστοσύνη των καταναλωτών στις μάρκες μόδας κρίνεται χαμηλή. Ως αποτέλεσμα, οι καταναλωτικές δαπάνες για τη μόδα αλλάζουν με πάνω από το 60% να αναφέρουν ότι δαπανούν λιγότερο για είδη μόδας κατά τη διάρκεια της κρίσης, και περίπου οι μισοί λένε ότι η τάση θα συνεχιστεί και μετά την κρίση. Οι καταναλωτές μειώνουν  σε πρώτη φάση τις δαπάνες για αξεσουάρ και κοσμήματα και μετά αυτές για ενδύματα και υποδήματα. Ταυτόχρονα ισχυροποιείται το ψηφιακό κανάλι αφού πάνω από 4 στους 10 που δεν χρησιμοποιούσαν το διαδίκτυο για αγορές ειδών μόδας το έπραξαν εν μέσω πανδημίας και το 28% αναφέρει ότι στο εξής θα επισκέπτεται λιγότερο τα φυσικά καταστήματα.

Μια άλλη διαπίστωση στην έρευνα της McKinsey είναι ότι η νοοτροπία των καταναλωτών δεν συνδέεται πλέον στενά με τον κύκλο της μόδας, αφού περίπου 65% ενδιαφέρεται περισσότερο για ανθεκτικά είδη μόδας και πάνω από 70% σχεδιάζει να διατηρήσει τα ρούχα που έχει ήδη για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα, με ένα 57% να σχεδιάζει να επιδιορθώσει ορισμένα για να παρατείνει τη χρήση τους. Μάλιστα στις νεώτερες γενιές των Ευρωπαίων περίπου 50% δείχνει ενδιαφέρον για αγορά μεταχειρισμένων ειδών μόδας εν μέσω πανδημίας. 

Συνολικά, η καταναλωτική συμπεριφορά υποδηλώνει ότι η κρίση του Covid-19 θα μπορούσε να αποτελέσει ευκαιρία επανατοποθέτησης για τους παίκτες στους τομείς ένδυσης, υποδημάτων και πολυτελών ειδών, να ενισχύσει τις δεσμεύσεις τους για βιωσιμότητα και να επιταχύνει τις αλλαγές σε ολόκληρη τη βιομηχανία, όπως η μειωμένη εποχικότητα και η υιοθέτηση κυκλικών επιχειρηματικών μοντέλων.

Σκοπός αυτής της ιστοσελίδας είναι να αναδείξει τις δράσεις των εταιρειών που έχουν επενδύσει στην Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη. Να παρουσιάζει τις δράσεις τους, τις απόψεις τους αλλά και τις κυβερνητικές και Ευρωπαϊκές οδηγίες που κατά καιρούς προστίθενται. Η βιώσιμη ανάπτυξη τόσο της κοινωνίας όσο και του ιδιωτικού επιχειρείν είναι υπόθεση όλων μας. Από τα εκπαιδευτικά ιδρύματα μέχρι τις διοικήσεις των επιχειρήσεων και από τα αρμόδια υπουργεία μέχρι τα διοικητικά συμβούλια των τοπικών κοινοτήτων.

Περισσότερα
Διαφημίσεις
Σχολιάστε

Σχολιάστε το άρθρο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

12# Υπεύθυνη Κατανάλωση & Παραγωγή

Συνεργασία της πρωτοβουλίας ΕΛΛΑ-ΔΙΚΑ ΜΑΣ με τα My market

Από τις 18 Νοεμβρίου μέχρι και την 1η Δεκεμβρίου, η ΕΛΛΑ-ΔΙΚΑ ΜΑΣ  σε συνεργασία με την 100% ελληνική αλυσίδα My market πραγματοποιούν την πρώτη κοινή ενέργεια της Πρωτοβουλίας στο Λιανεμπόριο, με σκοπό την προβολή και προώθηση του σήματός της σε όλη τη χώρα. 

Με κεντρικό μήνυμα της ενέργειας το «Το ‘ψαξες;», το καταναλωτικό κοινό έχει τη δυνατότητα να αναζητήσει κατά τη διάρκεια των αγορών του το σήμα «ΕΛΛΑ-ΔΙΚΑ ΜΑΣ» στις συσκευασίες των προϊόντων που ανήκουν στα Μέλη της Πρωτοβουλίας, αλλά και να ενημερωθεί για την Κοινότητα. 

Στην ενέργεια συμμετέχουν οι εταιρίες Agrino, ΕΨΑ, Λουξ, ΧΗΤΟΣ – ΖΑΓΟΡΙ, Καλαμάτα Παπαδημητρίου, ΗΛΙΟΣ, ΝΗΣΟΣ, Brava, Ευβοϊκή Ζύμη, SKAG, Κύκνος, Βιολάντα, Αυγά Βλαχάκη, Χρυσά Αυγά, Draculi Coffee, ΧΙΩΝ, Κτήμα Σκούρα, Γεωδή, ΜΕΒΓΑΛ. Αξίζει να σημειωθεί ότι στο πλαίσιο αυτής της δράσης, για πρώτη φορά στην Ελλάδα, 19 εταιρίες-Μέλη της πρωτοβουλίας ΕΛΛΑ-ΔΙΚΑ ΜΑΣ θα έχουν κοινή 15ήμερη προβολή σε 185 επιλεγμένα καταστήματα My market πανελλαδικά, διαθέτοντας κωδικούς των προϊόντων τους σε ειδική προσφορά, αλλά κυρίως, επικοινωνώντας τις αξίες της συνέργειας μεταξύ τους.

Παράλληλα, οι πελάτες των My market θα μπορούν να ενημερώνονται για την ενέργεια από το φυλλάδιο προσφορών που διανέμεται στα καταστήματα της αλυσίδας, από το e-shop, το newsletter, καθώς και από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Επιπλέον, σε 185 καταστήματα My market θα υπάρχει διαθέσιμο το ενημερωτικό έντυπο της πρωτοβουλίας ΕΛΛΑ-ΔΙΚΑ ΜΑΣ. Η ενέργεια πλαισιώνεται και από 57 οθόνες σε επιλεγμένα καταστήματα, όπου θα υπάρχει προβολή βίντεο με τα μηνύματα της πρωτοβουλίας ΕΛΛΑ-ΔΙΚΑ ΜΑΣ. Ακόμα, το διήμερο 20-21 Νοεμβρίου, η προβολή θα ενισχυθεί και από συνεργάτες-προωθήτριες σε επιλεγμένα καταστήματα ανά την Ελλάδα, οι οποίες θα έχουν ως ρόλο να επικοινωνούν με τους πελάτες των My market και να απαντούν σε ερωτήσεις που αφορούν στην πρωτοβουλία ΕΛΛΑ-ΔΙΚΑ ΜΑΣ.  

Περισσότερα

12# Υπεύθυνη Κατανάλωση & Παραγωγή

Η Η&Μ Consious αποκαλύπτει ομορφιά στα σκουπίδια

Τακομμάτια της συλλογής Η&Μ Conscious Exclusive A/W20 είναι φτιαγμένα από αειφόρα υλικά που παράχθηκαν από απορρίμματα.

Όσα, υπό φυσιολογικές συνθήκες θα είχαν πεταχτεί, μεταμορφώνονται σε πραγματικούς θησαυρούς που έχουν αξία και θα αγαπηθούν. Με αυτό τον τρόπο, η συλλογή επιτρέπει την επανεκτίμηση της αξίας των απορριμμάτων δίνοντας έμφαση στη δημιουργικότητα που αναδεικνύεται όταν ξαναχρησιμοποιούμε παλιά αντικείμενα.

Η Conscious Exclusive A/W20, που θα είναι διαθέσιμη αποκλειστικά στο hm.com από τις 3 Δεκεμβρίου, είναι αφιερωμένη στο να αναδείξει την ομορφιά που κρύβεται μέσα στα απορρίμματα και περιλαμβάνει καινοτόμα υφάσματα και διαδικασίες που μεταμορφώνουν υπολείμματα τροφίμων σε μια νέα φυσική ίνα, υφάσματα που προέρχονται από βιώσιμα επεξεργασμένο πολτό ξύλου, ενώ χρησιμοποιεί μια μοναδική επεξεργασία στην παραγωγή των κομματιών. Τα υλικά αποτυπώνονται στη γυναικεία συλλογή, όπως στα εντυπωσιακά βραδινά φορέματα σε μαύρο και πράσινο ζακάρ από ταφτά, στα κομμάτια από κίτρινο ζακάρ, στα φορέματα που διακοσμούνται με λουλούδια σε απαλό πράσινο χρώμα και αναμειγνύονται με ογκώδεις μπλούζες και tailored κοστούμια. Δραματικοί όγκοι, απαλά δομημένες σιλουέτες και εντυπωσιακά βολάν συνυπάρχουν τολμηρά και δημιουργούν μια γοητευτική συλλογή. Στη συλλογή Conscious Exclusive A/W 20 συναντάμε την επιστροφή της ανδρικής σειράς ρούχων, η οποία περιλαμβάνει ένα κλασικό σμόκιν, ένα πολυτελές κοστούμι, πουκάμισα και ένα κίτρινο τζάκετ από ζακάρ. 

«Για τη σεζόν AW20, στόχος μας ήταν να πρωτοπορήσουμε – ξεπεράσαμε τα όρια της δημιουργικότητας και της αειφόρου μόδας – εστιάζοντας στα απορρίμματα. Συνεπώς, τα κομμάτια της συλλογής έχουν δημιουργηθεί από πραγματικά εκπληκτικά υλικά, τα οποία παράχθηκαν από απορρίμματα. Δουλεύοντας με τον συγκεκριμένο τρόπο μεταμόρφωσης υλικών και αναδεικνύοντας στους πελάτες μας την ομορφιά που μπορεί να κρύβεται μέσα τους, ελπίζουμε ότι τα απορρίμματα θα αποτελούν κομμάτι της αειφόρου μόδας στο μέλλον,» λέει η Ann-Sofie Johansson, υπεύθυνη σχεδιασμού της H&M.

Τα αξεσουάρ περιλαμβάνουν τολμηρά, ανατρεπτικά τσόκερ, σκουλαρίκια και κλιπ παπουτσιών φτιαγμένα από ανακυκλωμένα μέταλλα και ένα ζευγάρι γυαλιά ηλίου από το νέο υλικό Made of Air – ένα υλικό που παράγεται εν μέρει από απόβλητα βιομάζας. Τα παπούτσια μπορούν να φορεθούν και σαν mules και σαν μποτάκια μέσω της αποσπώμενης κάλτσας και είναι φτιαγμένα από VEGEA™, ένα καινοτόμο vegan δέρμα που παράγεται εν μέρει από υποπροϊόντα οινοποιίας. Τα σχέδια της συλλογής είναι εμπνευσμένα από vintage ταπετσαρίες με prints λουλουδιών που έχουν ξεθωριάσει μέσα στο χρόνο, ενώ τα ραμμένα λουλούδια και τα μοτίβα νυχτοπεταλούδας αναδεικνύουν τόσο τη ζωντάνια του σήμερα όσο και την παλαιότητα. Επιπλέον, δύο καταστήματα της H&M στη Στοκχόλμη και στο Βερολίνο θα προσφέρουν έξι διαφορετικά κομμάτια της συλλογής A/W20 προς ενοικίαση – κάποια εκ των οποίων θα είναι διαθέσιμα μόνο για δανεισμό, ενώ άλλα θα βγαίνουν σε αποκλειστικές αποχρώσεις.

Περισσότερα

12# Υπεύθυνη Κατανάλωση & Παραγωγή

Ολοκληρώθηκε το crowdfunding για το πρόγραμμα SOCIAL PLATE

Ολοκληρώθηκε με επιτυχία η πρωτοβουλία της Ελληνικής Εταιρείας Συμμετοχών & Περιουσίας (ΕΕΣΥΠ) για κοινωνική συμμετοχική χρηματοδότηση (crowdfunding), που πραγματοποιήθηκε μέσω της πλατφόρμας Act4Greece. 

Συγκεντρώθηκε το ποσό των 30.950 ευρώ, που υπερβαίνει τον αρχικό στόχο, και θα καλύψει το κόστος λειτουργίας του προγράμματος SOCIAL PLATE. 

Πρόκειται για σημαντικό πρόγραμμα κοινωνικής προσφοράς που γίνεται πραγματικότητα με την αλληλεγγύη πολλών, ξεκινώντας από τους εμπόρους της Κεντρικής Αγοράς Θεσσαλονίκης (ΚΑΘ) που προσφέρουν ποσότητες μη εμπορεύσιμων αλλά βρώσιμων οπωροκηπευτικών, τα οποία στη συνέχεια επιλέγονται, και τα κατάλληλα προς κατανάλωση, συσκευάζονται και διανέμονται σε κοινωνικούς φορείς ώστε να προσφερθούν σε ευπαθείς κοινωνικές ομάδες. Από την αρχή του έτους μέχρι και τον Οκτώβριο συγκεντρώθηκαν 147 τόνοι τροφίμων από τους οποίους  διατέθηκαν οι 103 τόνοι.

Οι διοργανωτές της πρωτοβουλίας επιθυμούν να ευχαριστήσουν όλους όσους βοήθησαν,  είτε ενισχύοντας την προσπάθεια προσωπικά, είτε παρακινώντας άλλους να το κάνουν. Η  κοινωνική συμμετοχική χρηματοδότηση, αποτελεί έμπρακτη κίνηση αλληλεγγύης σε δράσεις που στηρίζουν την κοινωνία, που σε μέρες πανδημίας γίνεται ακόμα πιο σημαντική.

Περισσότερα
κουφώματα pvc τεχνοπαν

Ετικέτες

Εγγραφή στο Newsletter

ΑΠΟΨΕΙΣ