Connect with us

12# Υπεύθυνη Κατανάλωση & Παραγωγή

Nestlé: Επενδύει στο 1ο Ινστιτούτο Έρευνας Συσκευασίας

Η Nestlé εγκαινίασε επίσημα το πρώτο στο είδος του στη βιομηχανία τροφίμων, Ινστιτούτο Έρευνας Συσκευασίας. Το νέο Ινστιτούτο δίνει τη δυνατότητα στην Nestlé να επιταχύνει τις προσπάθειές της και να φέρει στην αγορά λειτουργικές, ασφαλείς και φιλικές προς το περιβάλλον λύσεις για τις συσκευασίες, συμβάλλοντας έτσι στην αντιμετώπιση της παγκόσμιας πρόκλησης των απορριμμάτων από πλαστικές συσκευασίες.

Μιλώντας στα εγκαίνια του Ινστιτούτου, ο Mark Schneider, Διευθύνων Σύμβουλος της Nestlé, δήλωσε: «Το όραμά μας είναι ένας κόσμος στον οποίο καμία από τις συσκευασίες μας δεν θα καταλήγει σε χωματερή ή ως απόρριμμα. Για να το πετύχουμε αυτό, εισάγουμε λύσεις επαναχρησιμοποιούμενων συσκευασιών και πρωτοποριακών και φιλικών προς το περιβάλλον υλικών. Επιπλέον, υποστηρίζουμε την ανάπτυξη τοπικών υποδομών ανακύκλωσης και προγραμμάτων διαχείρισης απορριμμάτων για να διαμορφώσουμε έναν κόσμο χωρίς απόβλητα. Το Ινστιτούτο Έρευνας Συσκευασίας της Nestlé, μας δίνει τη δυνατότητα να δημιουργήσουμε μια σειρά βιώσιμων λύσεων στις συσκευασίες των προϊόντων μας».

Στο πλαίσιο αυτής της κατεύθυνσης ακολούθησε και η επίσημη δήλωση της Nestlé για τη δέσμευσή της να πέτυχει μηδενικές εκπομπές αερίων θερμοκηπίου μέχρι το 2050.

Η Nestlé ανακοίνωσε το όραμά της μέχρι το 2050, να πετύχει μηδενικές καθαρές εκπομπές αερίων θερμοκηπίου, υιοθετώντας έτσι, τον πλέον φιλόδοξο στόχο της συμφωνίας του Παρισιού, να περιορίσει την αύξηση της θερμοκρασίας του πλανήτη στους 1.5 βαθμούς Κελσίου. Ο στόχος της Nestlé θα επισφραγιστεί με την υπογραφή της δέσμευσης Business Ambition for 1,5 C, στη Σύνοδο Κορυφής των Ηνωμένων Εθνών για τη Δράση για το Κλίμα.

Μερικές από τις στοχευμένες δράσεις της Nestlé για την επίτευξη των στόχων της περιλαμβάνουν:

Επιτάχυνση της αναδιάρθρωσης της γραμμής παραγωγής

Στα σχέδια της Nestlé περιλαμβάνεται η παρουσίαση περισσότερων προϊόντων με καλύτερο περιβαλλοντικό αποτύπωμα, μεταξύ των οποίων περισσότερες επιλογές φυτικών τροφών και ποτών, και αλλαγή στη σύνθεση των προϊόντων της, μέσα από τη χρήση πιο φιλικών προς το περιβάλλον συστατικών.

Κλιμάκωση των πρωτοβουλιών στη γεωργία για απορρόφηση περισσότερου άνθρακα

Η Nestlé θα ενδυναμώσει τα προγράμματα συνεργασίας με τους αγρότες, με στόχο την

αποκατάσταση γαιών και τον περιορισμό της εκπομπής των αερίων του θερμοκηπίου. Αυτό περιλαμβάνει βελτιωμένη διοίκηση της αλυσίδας παραγωγής των γαλακτοκομικών της προϊόντων και επιτάχυνση των προσπάθειών της να προστατεύσει τα δάση.

Χρήση ηλεκτρικής ενέργειας από 100% ανανεώσιμες πηγές στα εργοστάσια, τις αποθήκες και τα γραφεία της Nestlé

Το ένα τρίτο από τα εργοστάσια της Nestlé (143) ήδη χρησιμοποιούν ηλεκτρική ενέργεια από 100% ανανεώσιμες πηγές. Η εταιρεία θα συνεχίσει να αυξάνει τη χρήση της ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές, επιτρέποντας στους παραγωγούς να επενδύσουν σε νέες υποδομές παραγωγής ηλιακής και αιολικής ενέργειας.

Το όραμα της Nestlé για το 2050 έρχεται να προστεθεί στην ήδη υπάρχουσα προσπάθειά της να μειωθούν οι εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου σε όλη την αλυσίδα αξίας της. Η εταιρεία μειώνει την κατανάλωση καυσίμων και τις εκπομπές άνθρακα, βελτιώνοντας την αποδοτικότητα των δικτύων διανομής της και των αποθηκών της και αναδιοργανώνοντας τα δρομολόγιά της. Στο πλαίσιο αυτής της προσπάθειας, τα τελευταία τέσσερα χρόνια τα 100 κορυφαία κέντρα διανομής της εταιρείας μείωσαν τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου κατά περίπου 40%. Από το 2014 η μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου κατά μήκος όλης της αλυσίδας αξίας της, είναι ισοδύναμη με την απόσυρση 1.2 εκατομμυρίων αυτοκίνητων.

Σκοπός αυτής της ιστοσελίδας είναι να αναδείξει τις δράσεις των εταιρειών που έχουν επενδύσει στην Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη. Να παρουσιάζει τις δράσεις τους, τις απόψεις τους αλλά και τις κυβερνητικές και Ευρωπαϊκές οδηγίες που κατά καιρούς προστίθενται. Η βιώσιμη ανάπτυξη τόσο της κοινωνίας όσο και του ιδιωτικού επιχειρείν είναι υπόθεση όλων μας. Από τα εκπαιδευτικά ιδρύματα μέχρι τις διοικήσεις των επιχειρήσεων και από τα αρμόδια υπουργεία μέχρι τα διοικητικά συμβούλια των τοπικών κοινοτήτων.

Περισσότερα
Διαφημίσεις
Σχολιάστε

Σχολιάστε το άρθρο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

12# Υπεύθυνη Κατανάλωση & Παραγωγή

Συνεργασία για υπεύθυνη προμήθεια και κατανάλωση ψαρικών

H AB Βασιλόπουλος και το WWF Ελλάς, στο πλαίσιο της συνεργασίας τους για τη βελτίωση της υπευθυνότητας των προμηθειών ψαρικών της αλυσίδας, ξεκίνησαν το 2018 ένα πρόγραμμα που φιλοδοξεί να διασφαλίσει ότι στα ιχθυοπωλεία των καταστημάτων της ΑΒ θα διατίθενται ψάρια και θαλασσινά που αλιεύθηκαν ή παράχθηκαν χωρίς να επιβαρύνουν κατά το δυνατόν το θαλάσσιο περιβάλλον, συμβάλλοντας έτσι στην προστασία των θαλάσσιων φυσικών πόρων.

Η συγκεκριμένη προσπάθεια έρχεται να ολοκληρώσει την υπάρχουσα συνεργασία της περιβαλλοντικής οργάνωσης με την αλυσίδα σε προγράμματα βελτίωσης υπευθυνότητας ψαρικών ελεύθερης αλιείας και υδατοκαλλιέργειας.

Μάλιστα, το πρόγραμμα βελτίωσης υπεύθυνης υδατοκαλλιέργειας οδήγησε πριν λίγους μήνες στην πρώτη πιστοποίηση στην Ευρώπη από το διεθνή οργανισμό Aquaculture Stewardship Council (ASC), για ιδιαίτερα δημοφιλή ψάρια, όπως η τσιπούρα και το λαβράκι. Παράλληλα, ο στόλος γρι-γρι της Καβάλας είναι σε διαδικασία προετοιμασίας προκειμένου να καταθέσει για να λάβει την πιστοποίηση Marine Stewardship Council (MSC). Έτσι, ο γαύρος και η σαρδέλα που αλιεύονται στην περιοχή, θα είναι τα πρώτα πιστοποιημένα ψάρια σε όλη τη Μεσόγειο.

Με στόχο το 2021, τουλάχιστον το 80% των αγορών σε ψαρικά της ΑΒ Βασιλόπουλος να προέρχεται από πηγές χαμηλού περιβαλλοντικού ρίσκου, έχει σχεδιαστεί και υλοποιείται ένα εργαλείο, όπου αξιολογείται αναλυτικά η υπάρχουσα γκάμα ψαρικών της αλυσίδας, ενώ προωθούνται εναλλακτικές προτάσεις βάσει μίας αξιόπιστης μεθοδολογίας που έχει εισάγει το WWF παγκοσμίως για αυτό το σκοπό.

Κεντρικός στόχος της εν λόγω διαδικασίας είναι η τελική κατάργηση από τα ιχθυοπωλεία των καταστημάτων της ΑΒ, απειλούμενων από την υπεραλίευση ειδών, καθώς και ειδών που αλιεύονται ή παράγονται με τρόπους που έχουν σημαντική επίπτωση στο θαλάσσιο περιβάλλον.

Η αξιολόγηση των ειδών στηρίζεται στις βασικές αρχές των προτύπων πιστοποίησης MSC/ASC, ενώ η κατηγοριοποίηση γίνεται μέσω μίας χρωματικής κλίμακας όπου το «πράσινο» αποδίδεται στα ψαρικά που μπορούμε να τρώμε ελεύθερα, ενώ στον αντίποδα το «κόκκινο» στα ψαρικά υψηλού περιβαλλοντικού ρίσκου.

Στα δύο χρόνια συνεργασίας μεταξύ του WWF Ελλάς και της ΑΒ Βασιλόπουλος, ο πρώτος στόχος που τέθηκε έχει επιτευχθεί, με αποτέλεσμα ήδη το 2019, το 50% των ψαρικών που αγοράζει η ΑΒ να προέρχονται από πηγές χαμηλού περιβαλλοντικού ρίσκου.

Ειδικότερα, ανάμεσα στα είδη που δεν θα διατίθενται πλέον στα ΑΒ είναι ο γλαύκος ή αλλιώς γλαυκοκαρχαρίας, ένα σχεδόν απειλούμενο είδος από την υπεραλίευση.

Ο Κωνσταντίνος Λιαρίκος, Επικεφαλής Περιβαλλοντικού Προγράμματος του WWF Ελλάς, δηλώνει: «Η πρωτοβουλία αυτή επηρεάζει όλη την προμηθευτική αλυσίδα της ΑΒ Βασιλόπουλος, πολλαπλασιάζοντας έτσι τον αντίκτυπο. Οι προμηθευτές εκπαιδεύονται προκειμένου να προτείνουν ψαρικά χαμηλού περιβαλλοντικού ρίσκου, γνωρίζοντας ότι οφείλουν να εναρμονιστούν με τις προδιαγραφές της αλυσίδας. Παράλληλα, οι καταναλωτές μαθαίνουν να επιβραβεύουν τις ορθές πρακτικές και να απορρίπτουν προϊόντα που κοστίζουν στο θαλάσσιο περιβάλλον. Ελπίζουμε ότι στο μέλλον θα ακολουθήσουν και άλλοι εκπρόσωποι του λιανεμπορίου, στηρίζοντας την υπεύθυνη προμήθεια και κατανάλωση ψαρικών».

Περισσότερα

12# Υπεύθυνη Κατανάλωση & Παραγωγή

EΕΑΑ: Ανακύκλωσε 12,4 τόνους συσκευασίας στον 37ο Αυθεντικό Μαραθώνιο

Η Ελληνική Εταιρεία Αξιοποίησης Ανακύκλωσης (ΕΕΑΑ) για 11η συνεχή χρονιά συμμετείχε στον Αυθεντικό Μαραθώνιο της Αθήνας αποδεικνύοντας την προσήλωσή της στο στόχο της προώθησης της ανακύκλωσης και συνέβαλε στο να αποκτήσει και η φετινή διοργάνωση μία ισχυρή περιβαλλοντική ταυτότητα.

Η ΕΕΑΑ και τις δύο μέρες διεξαγωγής του Αυθεντικού Μαραθωνίου, το Σάββατο 9 και την Κυριακή 10 Νοεμβρίου, ανέλαβε τη συλλογή και αξιοποίηση των ανακυκλώσιμων υλικών που χρησιμοποιήθηκαν από τους διαγωνιζόμενους δρομείς και τους θεατές.

Συνολικά η ΕΕΑΑ συνέλεξε πάνω από 12 τόνους ανακυκλώσιμων υλικών συσκευασίας κυρίως από χαρτί και πλαστικό PET. Παράλληλα, προμήθευσε τη διοργάνωση με 50 κάδους των 1.100lt που τοποθετήθηκαν στους σταθμούς τροφοδοσίας των αθλητών καθώς επίσης και με 1.000 πλαστικές σακούλες για την απόρριψη των μπουκαλιών ΡΕΤ.

Η παρουσία της ΕΕΑΑ στον 37ο Αυθεντικό Μαραθώνιο και η μεγάλη ποσότητα ανακυκλώσιμων υλικών συσκευασίας που συνέλεξε, δίνουν το μήνυμα ότι η ανακύκλωση συσκευασιών στους Μπλε Κάδους είναι μια απλή και ταυτόχρονα σημαντική συνήθεια που έχει γίνει πλέον κομμάτι της καθημερινής μας ζωής.

Περισσότερα

12# Υπεύθυνη Κατανάλωση & Παραγωγή

Coca-Cola: Τρέχουμε & ανακυκλώνουμε για έναν μαραθώνιο χωρίς απορρίμματα

 

 

Περισσότερα

Ετικέτες

Εγγραφή στο Newsletter

ΔΗΜΟΦΙΛΗ