Connect with us

ΕΚΕ

Οι άνθρωποι που βοήθησαν τους κατοίκους να σωθούν στο Μάτι

Περισσότερα
Διαφημίσεις
Σχολιάστε

Σχολιάστε το άρθρο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

ΕΚΕ

Δείτε τη νέα καμπάνια «Μένουμε ασφαλείς και στο σχολείο!»

Πολλοί μαθητές επιστρέφουν στο σχολείο. Στη φάση αυτή πρέπει να τηρούν κανόνες γνωρίζοντας πώς να προστατέψουν τον εαυτό τους και τους γύρω τους από τον κορωνοϊό.

Περισσότερα

SDG's

1 στις 4 ανθρώπινες ζωές χάνονται στους δρόμους της ΕΕ σε τροχαία με βαρέα οχήματα

1 στους 4 πολίτες χάνουν τη ζωή τους στους δρόμους της Ευρωπαϊκής Ένωσης λόγω της εμπλοκής τους σε τροχαίες συγκρούσεις με βαρέα οχήματα.

Αυτό αναφέρει έρευνα από το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Ασφάλειας Μεταφορών (ETSC), μέλος του οποίου είναι το Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας (ΙΟΑΣ) «Πάνος Μυλωνάς».

Σύμφωνα με τη νέα Έκθεση που συνέταξε το ETSC για την ασφάλεια των οδικών εμπορευματικών μεταφορών, 3.310 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους με βάση τα επίσημα στοιχεία σε τροχαία δυστυχήματα όπου εμπλέκονταν βαρέα οχήματα (HeavyGoodsVehicles – HGV) άνω των 3,5 τόνων, σε 27 χώρες της ΕΕ το 2018. Την ίδια χρονιά, 2.630 άνθρωποι σκοτώθηκαν σε τροχαίες συγκρούσεις όπου εμπλέκονταν ελαφρά εμπορευματικά οχήματα (LightGoodsVehicles – LGV) κάτω των 3,5 τόνων.

Το ETSC ανησυχεί ιδιαίτερα για τους κινδύνους που συνδέονται με τα βαρέα οχήματα. Με βάση τα δεδομένα, πολλοί περισσότεροι χρήστες του δρόμου χάνουν τη ζωή τους σε τροχαίες συγκρούσεις όπου εμπλέκονται βαρέα οχήματα, από ό, τι σε συγκρούσεις με τα υπόλοιπα οχήματα. Επιπροσθέτως, κατά τη χρονική περίοδο των 9 ετών που εξετάζει η συγκεκριμένη έκθεση, οι θάνατοι σε τροχαίες συγκρούσεις με βαρέα οχήματα μειώθηκαν με πολύ πιο αργό ρυθμό από ό,τι σε συγκρούσεις που αφορούσαν άλλα οχήματα.

Από το 2010 στην ΕΕ, οι θάνατοι από τροχαία όπου εμπλέκονταν βαρέα οχήματα έχουν μειωθεί κατά 1,8% ετησίως, σε αντίθεση με μείωση κατά 2,8% για όλα τα άλλα οχήματα.

Την περσινή χρονιά, η ΕΕ συμφώνησε να αυξήσει τα ελάχιστα όρια ασφαλείας για τα νέα φορτηγά από το 2026, όπως π.χ. με το να δώσει τη δυνατότητα στους οδηγούς να βλέπουν πολύ ευκολότερα τους άλλους χρήστες της οδού με μεγαλύτερα παρμπρίζ και διαφανείς επιφάνειες στις πόρτες, και απαιτώντας συστήματα ανίχνευσης πεζών και ποδηλατών.

Καθώς οι τεχνικές λεπτομέρειες βρίσκονται στο στάδιο της επεξεργασίας, το ETSC ζητά την εφαρμογή υψηλών προδιαγραφών. Σε βραχυπρόθεσμο επίπεδο, το ETSC προτείνει στις τοπικές αρχές να ακολουθήσουν το παράδειγμα πόλεων όπως του Λονδίνου, που δίνει την άδεια σε φορτηγά να εισέρχονται στο κέντρο της πόλης ανάλογα με το επίπεδο ασφαλείας τους.

To ETSC ζητά επίσης τη δημιουργία υποδομών που προστατεύουν καλύτερα τους ευάλωτους χρήστες από την επαφή με οχήματα που μεταφέρουν εμπορεύματα, όπως ποδηλατοδρόμους διαχωρισμένους από την υπόλοιπη κυκλοφορία.

Ο Εκτελεστικός Διευθυντής του ETSC, κ. AntonioAvenoso, δήλωσε τα εξής:

«Τις τελευταίες εβδομάδες με την πανδημία του COVID-19 παρατηρήσαμε ολόκληρες πόλεις σε όλη την Ευρώπη να προσαρμόζουν ταχύτατα τις οδικές υποδομές τους για να καλύψουν τις αυξημένες απαιτήσεις για ποδηλασία και πεζοπορία. Αυτό δείχνει πόσο σχετικά απλό είναι να αποφασιστούν μέτρα που σώζουν ζωές, καθώς και πόσο σημαντική είναι η πολιτική βούληση για την υλοποίηση δραστικών αλλαγών».

«Εκατομμύρια άνθρωποι χάνουν τη ζωή τους παγκοσμίως σε τροχαία δυστυχήματα. Η τελευταία αυτή κρίση στον τομέα της δημόσιας υγείας, σε παγκόσμιο επίπεδο, φέρνει μαζί της την ευκαιρία να αναδιαμορφώσουμε το σύστημα μεταφορών μας με τέτοιο τρόπο ώστε να ενισχυθεί η υγεία, να μειωθούν οι τραυματισμοί στο δρόμο και να αποσυμφορηθούν τα συστήματα υγείας μακροπρόθεσμα».

Η κυρία Βασιλική Δανέλλη-Μυλωνά, Πρόεδρος του ΙΟΑΣ «Πάνος Μυλωνάς», δήλωσε ότι «Το Ινστιτούτο, εντοπίζοντας καιρό πριν την υψηλή επικινδυνότητα της συνύπαρξης στο δρόμο των βαρέων οχημάτων με όλους τους υπόλοιπους χρήστες, έχει εκδώσει ενημερωτικά φυλλάδια με χρήσιμες οδηγίες και έχει δημιουργήσει εξειδικευμένα εκπαιδευτικά προγράμματα τα οποία έχουν παρακολουθήσει επαγγελματίες οδηγοί.».

H κα Δανέλλη-Μυλωνά ανέφερε επίσης τα εξής: «Ο φυσικός διαχωρισμός της κίνησης των βαρέων οχημάτων από τους ευάλωτους χρήστες είναι πρωταρχικής σημασίας για την αποφυγή συγκρούσεων μεταξύ τους.

Οι πρόσφατες ανακοινώσεις του Δήμου Αθηναίων για τη δημιουργία του ‘Μεγάλου περιπάτου’ μας βρίσκουν σύμφωνους και προτρέπουμε και τους υπόλοιπους Δήμους της Ελλάδας, με αφορμή τον πρόσφατο νόμο που επιτρέπει την κατάληψη του οδοστρώματος για τη χρήση του από τους μετακινούμενους με ήπια μέσα μεταφοράς, να υιοθετήσουν αντίστοιχες στρατηγικές μετασχηματισμού του δημόσιου χώρου.

Τα Σχέδια Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (ΣΒΑΚ) που είναι υπό εκπόνηση σε 160 Δήμους της χώρας αποτελούν ιδανική συγκυρία για αλλαγή νοοτροπίας στη χώρα μας. Η βιώσιμη κινητικότητα έχει σημαντικό ρόλο στα πιστοποιημένα εκπαιδευτικά προγράμματα του ΙΟΑΣ για όλες τις ηλικιακές ομάδες καθώς και στις εκστρατείες ενημέρωσης & ευαισθητοποίησης του Ινστιτούτου – προγράμματα που προωθούν τα οφέλη που έχουν για τον άνθρωπο και το περιβάλλον οι εναλλακτικοί αυτοί τρόποι μετακίνησης, όπως το περπάτημα και η μετακίνηση με ποδήλατο, εφόσον όμως ακολουθούνται πάντα οι κανόνεςασφάλειας στο δρόμο.».

Το ETSC συνιστά επίσης μια σειρά άλλων μέτρων για την ενίσχυση της ασφάλειας στις εμπορευματικές μεταφορές και την αντιμετώπιση βασικών κινδύνων, όπως της ακατάλληλης ταχύτητας, της οδήγησης υπό την επήρεια αλκοόλ, της κόπωσης, της απόσπασης της προσοχής και της μη χρήσης ζώνης ασφαλείας. Οι συστάσεις αφορούν στα θεσμικά όργανα της ΕΕ, στα κράτη μέλη της ΕΕ, σε άλλες ευρωπαϊκές κυβερνήσεις καθώς και στις τοπικές Αρχές.

 

Περισσότερα

3# Καλή Υγεία & Ευημερία

ΙΑΣΩ: Δωρεάν Χειρουργεία & ιατρικές επισκέψεις για την Παγκόσμια Ημέρα Θυρεοειδούς

ΙΑΣΩ GENERAL

Το ΙΑΣΩ με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Θυρεοειδούς στις 25 Μαΐου προσφέρει 10 δωρεάν χειρουργεία θυρεοειδούς το χρόνο σε οικονομικά αδύναμους οι οποίοι θα πληρούν συγκεκριμένες προϋποθέσεις.

Επίσης, προσφέρει 50 δωρεάν ιατρικές επισκέψεις στους πρώτους που θα κλείσουν ραντεβού. Συγκεκριμένα, 25 δωρεάν επισκέψεις σε εξειδικευμένο χειρουργό θυρεοειδούς και 25 δωρεάν επισκέψεις σε ενδοκρινολόγους.

Η δράση εντάσσεται στο πλαίσιο του προγράμματος Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης «δίπλα σας» και έχει σαν στόχο να ευαισθητοποιήσει το κοινό για τον πολύ σοβαρό αντίκτυπο που έχουν οι παθήσεις του θυρεοειδούς, στην ποιότητα ζωής των ανθρώπων, όταν αυτοί είναι αδιάγνωστοι. Τα δωρεάν χειρουργεία θα πραγματοποιηθούν από τον Διευθυντή Τμήματος Χειρουργικής Θυρεοειδούς του ΙΑΣΩ κ. Σταύρο Τσιριγωτάκη και την Χειρουργική του ομάδα.

Οι παθήσεις του θυρεοειδούς προσβάλουν περισσότερους από 200 εκατομμύρια ανθρώπους παγκοσμίως σύμφωνα με την ATA (American Thyroid Association). Το 60% αυτών δεν το γνωρίζουν και μπορεί να ταλαιπωρούνται άσκοπα στην καθημερινή τους ζωή.

Ωστόσο, μόλις διαγνωστεί η πάθηση του θυρεοειδούς, αφού είναι θεραπεύσιμη και ο ασθενής ξεκινήσει τη θεραπεία, τα συμπτώματα υποχωρούν πλήρως.

Τηλ. επικοινωνίας για το πρόγραμμα των δωρεάν χειρουργείων: 210 6383905& 6974445853
Τηλ. Επικοινωνίας για ραντεβού για τις ιατρικές επισκέψεις: 210 6185229, Δευτ. – Παρ. 08:00 – 16:00
Λίγα λόγια για τον Θυρεοειδή αδένα

Ο θυρεοειδής αδένας παράγει ορμόνες που επηρεάζουν κάθε όργανο και κάθε κύτταρο στον οργανισμό. Οι ορμόνες του θυρεοειδούς ρυθμίζουν το μεταβολισμό του οργανισμού, τον ρυθμό με τον οποίο το σώμα παράγει ενέργεια από τα θρεπτικά συστατικά και το οξυγόνο – και επηρεάζει κρίσιμες λειτουργίες του οργανισμού, όπως το επίπεδο ενέργειας και τον καρδιακό ρυθμό.
Συμβάλει στη ρύθμιση της λειτουργίας της καρδιάς, του πεπτικού, της θερμοκρασίας του σώματος, της ανάπτυξης του σώματος και πολλών άλλων. Είναι ο ρυθμιστής του μεταβολισμού ή όπως τον αποκαλούμε συχνά «ο πλοηγός» του οργανισμού. Είναι πολύ σημαντικός γιατί η παραμικρή του δυσλειτουργία, προκαλεί πολλά προβλήματα στον άνθρωπο.

Περισσότερα

Ετικέτες

Εγγραφή στο Newsletter

ΑΠΟΨΕΙΣ