Connect with us

Δράσεις

Οι Hopeaholics στηρίζουν το Σύλλογο «Φλόγα»

ΦΛΟΓΑ

Η ομάδα κοινωνικής δράσης και εθελοντισμού «Hopeaholics» στηρίζουν τον Σύλλογο «Φλόγα».

Με αφορμή τη Παγκόσμια Ημέρα για τον καρκίνο της παιδικής ηλικίας που ήταν στις 15 Φεβρουαρίου, οι «Hopeaholics», σε συνεργασία με τον Σύλλογο «Φλόγα» διοργανώνουν μια εκδήλωση αγάπης και συλλογής απαραιτήτων αγαθών για τους ξενώνες του Συλλόγου.

Μετουσιώνοντας σε πράξη τις αρχές που πρεσβεύουν ως «Ηopeaholics» παρουσίασαν ένα σεμινάριο αυτοβελτίωσης με τίτλο «Η Δύναμη της Απόφασης».

hopeaholics

Η παρουσίαση έγινε από τρία μέλη της ομάδας που δραστηριοποιούνται επαγγελματικά ως σύμβουλοι προσωπικής ανάπτυξης και αυτοβελτίωσης και είναι οι: Στέλλα Ζουλινάκη, Μαριαλένα Νικολοβγένη, Δημήτρης Τσέλιος.

Όλα τα έσοδα διατέθηκαν για την ενίσχυση του συλλόγου «Φλόγα».

Η εκδήλωση πραγματοποιήθηκε στο χώρο εκδηλώσεων του συλλόγου «Φλόγα», Αιγίου 6 Γουδή.

Περισσότερα
Διαφημίσεις
Σχολιάστε

Σχολιάστε το άρθρο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

14# Ζωή στο Νερό

Εσείς πόσα γνωρίζετε για το πλαστικό που καταλήγει στις θάλασσες; Κάντε το quiz

Το πρόβλημα της μόλυνσης από το πλαστικό είναι πραγματικό. Μας επηρεάζει όλους. Στοχεύοντας στην ευαισθητοποίηση του κοινού, για να μειωθεί ο όγκος των πλαστικών που καταλήγουν στους ωκεανούς, το NationalGeographic σας προσκαλεί να πάρετε μέρος στο καλοκαιρινό διαγωνισμό «PlanetorPlastic?». Επισκεφθείτετο www.planetorplastic-quiz-natgeo-greece.com,απαντήστε στις ερωτήσεις του quiz, ενημερωθείτε για τη χρήση και τις επιπτώσεις του πλαστικού στον πλανήτη μας και μειώστε το πλαστικό μιας χρήσης στη ζωή σας.

Το NationalGeographic και το NationalGeographic Society ενώνουν τις δυνάμεις τους για ένα κοινό όραμα που δεν είναι άλλο από το να μειωθεί σημαντικά η ποσότητα πλαστικού μιας χρήσης που καταλήγει στους ωκεανούς, μέσω της πρωτοβουλίας «PlanetorPlastic?».

Απαντήστε στις ερωτήσεις του quiz, δηλώστε την υποστήριξη σας και γίνετε μέρος μιας παγκόσμιας κοινότητας που θα συνεργαστεί για να εμποδίσει την παλίρροια του πλαστικού μίας χρήσης που ρυπαίνει τους ωκεανούς.

Για την ενίσχυση του σκοπού, 200 τυχεροί νικητές θα κερδίσουν το National Geographic «Planet or Plastic?» καλοκαιρινό kit, με αντικείμενα που θα βοηθήσουν να μειώσουμε δραστικά το πλαστικό μιας χρήσης στη ζωή μας! Επιλέγουμε τον πλανήτη!

Περισσότερα

Ελλάδα

ΙΟΑΣ: Οδηγός για οδηγούς της 3ης ηλικίας



Δεν είναι εύκολο να δοθεί ένας σαφής ορισμός για το ποιοι θεωρούνται ηλικιωμένοι χρήστες του οδικού δικτύου. Συχνά η ηλικία συνταξιοδότησης (65+) χρησιμοποιείται ως εναρκτήρια ηλικία, ενώ άλλες φορές μπορεί να είναι και η ηλικία των 50+. Καθώς ο μέρος όρος ηλικίας αυξάνεται συνεχώς και τα άτομα εμφανίζουν καλύτερη υγεία, το κατώτερο όριο ηλικίας για την ομάδα των μεγαλύτερων σε ηλικία χρηστών της οδού σήμερα βρίσκεται περίπου στην ηλικία των 75 ετών. Ωστόσο, με τη χρήση άκαμπτων ορίων ηλικίας δεν λαμβάνεται υπόψη το γεγονός ότι η γήρανση είναι μια διαδικασία που δεν αρχίζει στην ίδια ηλικία για όλους και δεν εξελίσσεται με τον ίδιο ρυθμό. Μπορεί να υπάρχουν μεγάλες διαφορές στις ικανότητες οδήγησης μεταξύ ατόμων της ίδιας ηλικίας, καθώς και στις σωματικές και πνευματικές τους ικανότητες. Είναι πολύ πιθανό κάποιος 80χρόνος να είναι σε καλύτερη κατάσταση από ό, τι κάποιος 40 ετών.

Τροχαία δυστυχήματα & ηλικιωμένοι χρήστες του οδικού δικτύου

Οι ηλικιωμένοι (> 64 ετών) αποτελούν μέρος της ευάλωτης ομάδας χρηστών του οδικού δικτύου, καθώς διατρέχουν μεγαλύτερο κίνδυνο σοβαρού τραυματισμού και θανάτου σε τροχαίο συμβάν, κυρίως λόγω της μεγαλύτερης σωματικής τους ευπάθειας, και διατρέχουν μεγαλύτερο κίνδυνο και ως πεζοί.

Ειδικότερα, το ποσοστό συμβάντων ανά όχημα/χλμ. για τους μεγαλύτερους σε ηλικία οδηγούς είναι υψηλότερο σε σύγκριση με τους νεότερους. Οι οδηγοί αυτοί αντιμετωπίζουν σοβαρότερες συνέπειες από ένα συμβάν, και, τέλος, ευθύνονται για τα περισσότερα από τα τροχαία συμβάντα στα οποία εμπλέκονται (SWOV, 2005). Η γήρανση του παγκόσμιου πληθυσμού εντείνει τη σοβαρότητα του προβλήματος, καθώς ο αριθμός των ατόμων ηλικίας άνω των 65 ετών αναμένεται να διπλασιαστεί μέχρι το 2050, ενώ ακόμη μεγαλύτερη αύξηση αναμένεται για τα άτομα άνω των 80 ετών (ΟΟΣΑ, 2001).

Στην Ευρώπη παρατηρείται μια αύξηση στο Μ.Ο. ηλικίας των θυμάτων τροχαίων δυστυχημάτων. Παρόλο που το 2017 το 34% των θυμάτων ήταν ηλικίας 25-49 ετών, το 49% ήταν ηλικίας άνω των 50. Ενώ το 2010 το 18% των θυμάτων τροχαίων θεωρούνταν ηλικιωμένοι, το 2017 ο αριθμός αυτός έφτασε το 28%. Στην Ελλάδα, το 26% των θανόντων σε τροχαία δυστυχήματα για το 2017 είναι 65+ , ενώ στην κατηγορία των πεζών το 59% είναι ηλικιωμένοι (EΛΣΤΑΤ, 2017).

Χαρακτηριστικά οδηγών της Τρίτης Ηλικίας

Λειτουργικοί περιορισμοί

Καθώς οι άνθρωποι γερνούν, εμφανίζονται λειτουργικοί περιορισμοί και διαταραχές, όπως μειωμένες οπτικές ή ακουστικές ικανότητες, αυξημένοι χρόνοι αντίδρασης, δυσκολίες προσοχής και άνοια. Η μειωμένη κινητικότητα αφορά στην επιβράδυνση των κινήσεων, στη μείωση της μυϊκής δύναμης, στη μείωση του συντονισμού και στην ιδιαίτερα έντονη μείωση της ικανότητας προσαρμογής σε ξαφνικές αλλαγές στη σωματική θέση. Αυτή η τελευταία πτυχή είναι ιδιαίτερα σημαντική για τους ποδηλάτες και τους πεζούς, αλλά και για όσους χρησιμοποιούν τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς.

Σωματική ευαλωτότητα

Οι μεγαλύτεροι σε ηλικία οδηγοί είναι σωματικά πιο ευάλωτοι: οι τραυματισμοί τους είναι σοβαρότεροι σε περίπτωση σύγκρουσης με την ίδια δύναμη πρόσκρουσης και ο ρυθμός θνησιμότητας είναι περίπου τριπλάσιος για ένα άτομο 75 ετών σε σχέση με ένα 18χρονο. Γι’ αυτόν το λόγο, οι μεγαλύτερης ηλικίας πεζοί ή ποδηλάτες αντιμετωπίζουν σοβαρότερες συνέπειες σε περίπτωση τροχαίου συμβάντος. Προστατευτικές συσκευές, όπως κράνη για ποδηλάτες και αναβάτες (ελαφρών) μοτοποδηλάτων, ζώνες ασφαλείας και αερόσακοι για τους οδηγούς, μπορούν να περιορίσουν τη σοβαρότητα της βλάβης. Διάφορες μελέτες και έρευνες σύγκρουσης έδειξαν ότι οι μεγαλύτερη σε ηλικία οδηγοί έχουν ιδιαίτερα προβλήματα με τη στροφή αριστερά στις διασταυρώσεις. Σε γενικές γραμμές, οι διασταυρώσεις είναι περίπλοκες καταστάσεις κυκλοφορίας που συνεπάγονται πίεση χρόνου και την ανάγκη διαίρεσης της προσοχής μεταξύ διαφόρων καθηκόντων. Διάφοροι αισθητηριακοί, αντιληπτικοί, γνωστικοί και κινητικοί περιορισμοί, που αποτελούν μέρος της φυσιολογικής διαδικασίας γήρανσης και διαταραχών που σχετίζονται με την ηλικία, ευθύνονται για τα παραπάνω προβλήματα της Τρίτης Ηλικίας (SWOV, 2005).

Τι μπορεί να βελτιώσει την ασφάλεια των ηλικιωμένων οδηγών ;

Οι λειτουργικοί περιορισμοί και οι διαταραχές που σχετίζονται με την ηλικία δεν οδηγούν αυτομάτως σε μη ασφαλή κυκλοφοριακή συμπεριφορά. Ορισμένες συμπεριφορές μπορούν να μειώσουν τους κινδύνους, όπως το να γνωρίζει κάποιος τους προσωπικούς περιορισμούς του και τις δυσκολίες του ή να οδηγεί π.χ. όταν οι δρόμοι έχουν λιγότερη κίνηση, να αποφεύγει να οδηγεί νύχτα ή σε άσχημες καιρικές συνθήκες. Επιπλέον, η μεγαλύτερη οδηγική τους εμπειρία μπορεί να βοηθήσει σε κάποιες καταστάσεις, καθώς και το γεγονός ότι πλέον δεν ενδίδουν σε επικίνδυνες συμπεριφορές (αυξημένη ταχύτητα, οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ, κλπ.) και τηρούν συχνότερα τον Κ.Ο.Κ. (Brouwer & Davidse, 2002). Σημαντικό επίσης είναι να γίνονται τακτικά έλεγχοι των μεγαλύτερων σε ηλικία ατόμων όσον αφορά στην ικανότητά τους να οδηγούν. Η δημιουργία υποδομών που λαμβάνουν υπόψιν τις ανάγκες και τους περιορισμούς των ηλικιωμένων είναι επίσης σημαντική, όπως και οι αντίστοιχες προσαρμογές στα οχήματα. Πολύ σημαντικός είναι και ο ρόλος της εκπαίδευσης, όπου οι ηλικιωμένοι θα ενημερώνονται για τους περιορισμούς που επέρχονται λόγω ηλικίας, τι χρειάζεται ώστε να οδηγούν με ασφάλεια για τους ίδιους και τους άλλους χρήστες της οδού καθώς και ποιοι εναλλακτικοί τρόποι μετακίνησης υπάρχουν.

Παρακάτω ακολουθούν ορισμένες συμβουλές για τους οδηγούς μεγαλύτερης ηλικίας:

  • Προσπάθεια διατήρησης, μέσω δραστηριοτήτων, καλής σωματικής και πνευματικής κατάστασης
  • Τακτικοί προληπτικοί ιατρικοί έλεγχοι σε σχέση και με την οδηγική ικανότητα
  • Έγκαιρη αντιμετώπιση των ιατρικών παθήσεων πριν αυτές επιδεινωθούν και δημιουργήσουν νέα προβλήματα
  • Ενημέρωση για πιθανές παρενέργειες της φαρμακευτικής αγωγής κατά την οδήγηση
  • Αποφυγή κατανάλωσης αλκοόλ με ταυτόχρονη λήψη φαρμάκων
  • Διατήρηση μεγαλύτερων αποστάσεων από τα προπορευόμενα οχήματα ως αντιστάθμισμα των μειωμένων αντανακλαστικών
  • Μείωση των πηγών απόσπασης της προσοχής
  • Αποφυγή πραγματοποίησης μεγάλων διαδρομών λόγω μειωμένων αντοχών
  • Περιορισμός της οδήγησης κατά τις νυχτερινές ώρες σε περίπτωση προβλημάτων όρασης
  • Παράδοση του διπλώματος οδήγησης από τα πρώτα κιόλας σημάδια ανεπαρκούς ικανότητας στην οδήγηση

Τι προβλέπει η Ελληνική Νομοθεσία σχετικά με την ισχύ των διπλωμάτων οδήγησης

Σύμφωνα με την πρόσφατη εγκύκλιο για την τροποποίηση του Κ.Ο.Κ. και όσον αφορά τους μεγαλύτερους σε ηλικία οδηγούς, και συγκεκριμένα άνω των 74 χρόνων, ισχύουν τα εξής:

-Πρέπει να ανανεώσουν το δίπλωμά τους αποδεικνύοντας πως και ξέρουν να οδηγούν και να παρκάρουν αλλά και έχουν τα αντανακλαστικά για σωστή πορεία κοκ.

-Οι μεγαλύτερης ηλικίας οδηγοί θα πρέπει να δώσουν ξανά εξετάσεις για δίπλωμα οδήγησης μόλις συμπληρώσουν το 74ο έτος της ηλικίας τους και μάλιστα να επαναλαμβάνουν τη διαδικασία κάθε τρία χρόνια, εκτός από τις ιατρικές βεβαιώσεις που θα προσκομίζουν.

– Όσοι είναι πάνω από 80 ετών θα πρέπει να δίνουν εξετάσεις για δίπλωμα κάθε δύο χρόνια.

– Σύμφωνα με το υπουργείο Μεταφορών οι ηλικιωμένοι θα κάνουν έναν κύκλο βασικής οδήγησης και δεν θα δίνουν όλο το πρόγραμμα των εξετάσεων (σήματα οδήγησης).

– Ανανέωση διπλώματος υποχρεούνται και οι οδηγοί άλλων χωρών που ζουν και κυκλοφορούν στους ελληνικούς δρόμους.

Πηγή: ΙΟΑΣ



Περισσότερα

3# Καλή Υγεία & Ευημερία

Eurolife ERB: +πράττουμε με τη HOPEgenesis

Μέσω της συνεργασίας αυτής, η Eurolife ERB στέκεται στο πλευρό κάθε γυναίκας και στο δικαίωμα που έχει στη μητρότητα. Στηρίζοντας το έργο της HOPEgenesis, συμμετέχει στην προσπάθειά της για αλλαγή του δημογραφικού χάρτη της χώρας και βοηθάει ενεργά στην ανάδειξη του προβλήματος της υπογεννητικότητας. Η Eurolife ERB μοιράζεται το όραμα της της HOPEgenesis να περιορίσει τα αρνητικά ποσοστά γεννήσεων στις απομακρυσμένες περιοχές και να συνεισφέρει στη σταδιακή αύξηση του πληθυσμού της χώρας. H EurolifeERB ενώνει από φέτος τις δυνάμεις της με τη HOPEgenesis, υποστηρίζοντας το έργο της για την αντιμετώπιση της υπογεννητικότητας στην Ελλάδα. Η συνεργασία αυτή υλοποιείται στο πλαίσιο του προγράμματος κοινωνικής ευθύνης της Eurolife ERB, +πράττουμε, και στόχο έχει να αναδείξει το πρόβλημα της υπογεννητικότητας και τις διαστάσεις του. Μαζί με τη HOPEgenesis, η εταιρεία δίνει σε γυναίκες που ζουν σε απομακρυσμένες, ακριτικές και νησιωτικές περιοχές πρόσβαση σε υπηρεσίες ιατρικής φροντίδας και υποστήριξης κατά τη διάρκεια της κύησης και του τοκετού.

Η Eurolife ERB και η HOPEgenesis θα αναπτύξουν μαζί μέσα στους επόμενους μήνες μια σειρά από σχετικές δραστηριότητες ενημέρωσης, ευαισθητοποίησης, εκπαίδευσης, έρευνας, καταγραφής του προβλήματος και παρουσίασης προτάσεων για την ανατροπή της υπογεννητικότητας. Το πρώτο κοινό τους βήμα είναι μια επιστημονική έρευνα, η οποία πραγματοποιείται σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο Πειραιώς και το Εργαστήριο Διαχείρισης Κινδύνων και Ασφαλίσεων του Τμήματος Στατιστικής και Ασφαλιστικής Επιστήμης. Η έρευνα εξετάζει την υπογεννητικότητα ως πολυδιάστατο φαινόμενο και καταγράφει τα αίτια που το δημιουργούν και τις επιπτώσεις του σε διάφορα κοινωνικά συστήματα, όπως η ασφάλιση. Στη συνέχεια θα υλοποιηθεί ακόμα μία έρευνα, σε συνεργασία με το Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών και την ομάδα της 1ης Μαιευτικής και Γυναικολογικής Κλινικής της Ιατρικής Σχολής. Σκοπός της έρευνας είναι να καταγράψει την κοινωνική προέκταση της υπογεννητικότητας και να αναδείξει τη σχέση της με την υπογονιμότητα. Τα αποτελέσματα και των δύο ερευνών θα παρουσιαστούν μέσα στους επόμενους μήνες.

Εκτός από το επιστημονικό κομμάτι, η συνεργασία Eurolife ERB και HOPEgenesis θα έχει πρακτικό αντίκτυπο και στις τοπικές κοινωνίες της χώρας. Μαζί θα ταξιδέψουν σε απομακρυσμένες περιοχές της Ελλάδας, προκειμένου να επικοινωνήσουν το έργο της HOPEgenesis και να παρακινήσουν τις γυναίκες να επωφεληθούν από την ιατρική στήριξη και την ψυχολογική ασφάλεια που μπορεί να τους προσφέρει κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης. Τα οδοιπορικά αυτά θα πραγματοποιηθούν στην Πάτμο και τη Δημοτική Ενότητα Καλλιέων του Δήμου Δελφών, με στόχο να ενημερώσουν τους κατοίκους και τους τοπικούς φορείς για το ζήτημα της υπογεννητικότητας και την υποστήριξη και τη φροντίδα που τους παρέχεται μέσα από το δίκτυο της HOPEgenesis. Η Eurolife ERB μέσω του θεσμού της «υιοθεσίας» περιοχών, αναλαμβάνει όλα τα έξοδα των ωφελούμενων γυναικών που αφορούν την εγκυμοσύνη, τον τοκετό, τη μεταφορά και τη διαμονή τους σε αστικές περιοχές, όπου δραστηριοποιείται η ομάδα της HOPEgenesis.

Η ευαισθητοποίηση των γυναικών, που είτε είναι έγκυες είτε θέλουν να τεκνοποιήσουν, είναι ένας από τους κύριους σκοπούς των οδοιπορικών, προκειμένου να αισθανθούν πιο σίγουρες και ασφαλείς στην περίοδο της εγκυμοσύνης τους. Η Eurolife ERB υποστηρίζει τη δράση της HOPEgenesis, προκειμένου να μπορεί να προσφέρει στις γυναίκες τις απαραίτητες υπηρεσίες ιατρικής περίθαλψης και φροντίδας από την πρώτη στιγμή μέχρι τη γέννηση του παιδιού τους.

Περισσότερα

Ετικέτες

Εγγραφή στο Newsletter

ΔΗΜΟΦΙΛΗ