Connect with us

12# Υπεύθυνη Κατανάλωση & Παραγωγή

Οι καταναλωτές απαιτούν, οι μάρκες απαντούν

«Η παγκοσμιοποίηση και ο συνδυασμός της με την ψηφιακή εξέλιξη στην εποχή μας, αποτελούν το πλαίσιο της 4ης βιομηχανικής επανάστασης. Πρόκειται για ένα τεράστιο και ανατρεπτικό γεγονός, το οποίο αλλάζει ριζικά τη ζωή του ανθρώπου, φέρνει δε στο προσκήνιο νέες τάσεις και συμπεριφορές, οι οποίες διαφοροποιούν τις κοινωνίες μας από πολλές παραδοσιακές έως σήμερα λειτουργίες».

Αυτά μεταξύ άλλων ανέφερε στην εισαγωγική του ομιλία ο Πρόεδρος του ΕΣΒΕΠ Νίκος Καραγεωργίου, ο οποίος στη συνέχεια υπογράμμισε και τον νέο κοινωνικό ρόλο που παίρνουν τα επώνυμα προϊόντα ως φορείς όχι μόνο οικονομικής προόδου αλλά και ως συντελεστές εταιρικής κοινωνικής ευθύνης.

Διαδεχόμενος τον Πρόεδρο του ΕΣΒΕΠ στο βήμα, ο Υφυπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων Νίκος Παπαθανάσης υπογράμμισε την ευνοϊκή τοποθέτηση της κυβέρνησης απέναντι στο επιχειρείν και στις νέες επιχειρηματικές τάσεις και είπε ότι όντως στο παγκοσμιοποιημένο σημερινό περιβάλλον, τα επώνυμα προϊόντα μπορούν να βοηθήσουν τόσο την εξωστρέφεια που χρειάζεται η ελληνική οικονομία, όσο βέβαια και την εσωτερική δυναμική της οικονομίας. Επίσης, ο Υπουργός τόνισε τη βούληση της κυβέρνησης να πετύχει υψηλούς αναπτυξιακούς στόχους και έδωσε μεγάλη έμφαση τόσο στα έργα που πρόκειται, μετά από πολλά χρόνια καθυστερήσεων, να ξεκινήσουν, όσο και σε νέες πρωτοβουλίες που θα δρομολογηθούν μετά από τις επαφές του Πρωθυπουργού με επενδυτικούς φορείς της Κίνας και άλλων χωρών.

Ανοίγοντας τις ουσιαστικές παραμέτρους του Συνεδρίου του ΕΣΒΕΠ, ο Γιώργος Σπηλιόπουλος, Αντιπρόεδρος Ανατολικής Ευρώπης της BARILLA, αναφέρθηκε στις δραστηριότητες οι οποίες θα μπορούσαν να επιλύσουν σοβαρά ενεργειακά προβλήματα της εποχής μας πιο γρήγορα, πιο μακριά, πιο ψηλά. Τόνισε πως η Barilla ανταποκρίνεται έμπρακτα στους προβληματισμούς, τους στόχους και τις πρωτοβουλίες όπως αυτές αναδεικνύονται από τον ΟΗΕ με την AGENDA 2020 για βιώσιμη ανάπτυξη.

Αναφερόμενη στη βιώσιμη ανάπτυξη, η Ερμιόνη Γεωργουλάκη, Greece Country Leader της PROCTER & GAMBLE, έδωσε έμφαση στις δραστηριότητες της Procter & Gamble στον τομέα αυτό και ιχνογράφησε τις στρατηγικές προτεραιότητες της εταιρείας, η οποία επενδύει στην προστασία του περιβάλλοντος, σε προϊόντα με θετικό κοινωνικό και περιβαλλοντικό αποτύπωμα αλλά και στο κοινωνικό περιεχόμενο των πρωτοβουλιών της στο marketing και την επικοινωνία.

Για την ποιότητα ζωής και γιατί η COLGATE-PALMOLIVE προσφέρει στον κόσμο λόγους να χαμογελάει μίλησε η Ρενέτα Παπακαμμένου, Γενική Διευθύντρια της COLGATEPALMOLIVE υπογραμμίζοντας μεταξύ άλλων ιδιαίτερα καινοτομικές πρωτοβουλίες της εταιρείας αναφορικά με τα νέα σωληνάρια των οδοντόκρεμων και την ανακύκλωσή τους. Πρωτοβουλίες οι οποίες θα γίνουν γνωστές στην αγορά μέσα στο 2020.

Από την πλευρά της η Σόνια Δήμογλη, Business Unit Marketing Manager για Ελλάδα & Κύπρο της CocaCola 3E, έκανε λόγο για την κοινωνική πολιτική του ομίλου Coca-Cola 3E, το πως ενδυναμώνει τους ανθρώπους της και επενδύει σε προγράμματα για τη νέα γενιά και έναν κόσμο χωρίς απορρίμματα. Υπογράμμισε ιδιαίτερα τις επενδύσεις του σε δράσεις εταιρικής κοινωνικής ευθύνης, οι οποίες συγκεντρώνουν και ένα σημαντικό μέρος των επενδύσεων που κάθε χρόνο πραγματοποιεί ο όμιλος.

Τις εντυπωσιακές πρωτοβουλίες της UNILEVER περιέγραψε ο Δημήτρης Σερίφης,  Country Category Business Team Leader Foods South East Europe της UNILEVER, αναφερόμενος στο πως η εταιρεία στηρίζει καλλιεργητές ντομάτας στη Γαστούνη, βοηθώντας με τον τρόπο αυτό τόσο τη γεωργική ανάπτυξη του νομού Ηλείας, όσο βέβαια και τη φήμη της ελληνικής ντομάτας στις ξένες αγορές. Ο ομιλητής εξήγησε τους τρόπους με τους οποίους η Unilever χρηματοδοτεί και στηρίζει με τεχνογνωσία 100 καλλιεργητές στη Γαστούνη, οι οποίοι με δηλώσεις τους ανέφεραν το πώς μπορούν και δημιουργούν αξίες.

Παίρνοντας το λόγο ο Βασίλης Σταύρου, Brand President της ΑΒ ΒΑΣΙΛΟΠΟΥΛΟΣ, έφερε στο προσκήνιο το σοβαρότατο πρόβλημα της κατασπατάλησης ειδών διατροφής και υπογράμμισε ότι η ΑΒ ΒΑΣΙΛΟΠΟΥΛΟΣ με πρωτοβουλία του ιδρυτού της Γεράσιμου Βασιλόπουλου, ίδρυσε στην Ελλάδα την πρώτη τράπεζα τροφίμων. Παράπλευρα, ο Βασίλης Σταύρου ανέφερε ότι ο όμιλος έχει σήμερα 500 καταστήματα και απασχολεί 14.150 εργαζόμενους, στους οποίους και παρέχει ειδικά κοινωνικά πλεονεκτήματα και σοβαρές δυνατότητες προσωπικής βελτίωσης.

Για την αξία του Branding στα κεφαλαιουχικά αγαθά μίλησε ο Λάμπρος Γιαννούχος, Γενικός Διευθυντής της ΕΤΕΜ, μιας εταιρείας η οποία δραστηριοποιείται στο χώρο της παραγωγής προϊόντων αλουμινίου. Ο ομιλητής υπογράμμισε ιδιαίτερα τις προστιθέμενες αξίες που δημιουργούν τα κεφαλαιουχικά αγαθά και τόνισε τους τρόπους με τους οποίους μπορεί να εισαχθεί στα κριτήρια επιλογής μιας επένδυσης η «μάρκα» σαν πλήρης αναφορά σε παραμέτρους ποιότητας, επίδοσης και βιωσιμότητας.

Για τη Φαίη Μακαντάση, Research Analyst της διαΝΕΟσις, το Branding είναι η σημαντικότερη στρατηγική επιλογή για την αύξηση των εξαγωγών, οι οποίες πρέπει να αποτελέσουν βασικό στόχο της κυβέρνησης εάν όντως επιθυμεί σταθερή και μόνιμη ανάπτυξη για τη χώρα. Οι εξαγωγές, όπως και η δημιουργία επώνυμης ελληνικής ζήτησης στο εξωτερικό, κατά την εισηγήτρια πρέπει να αποτελέσουν κορυφαίο εθνικό στόχο. Εθνικός στόχος, ο οποίος είναι αυτονόητο πως θα πρέπει να συνδεθεί άμεσα και με την τουριστική πρόοδο της χώρας.

Ο Θάνος Μαύρος, Επικεφαλής του τομέα Εφοδιαστικής Αλυσίδας και Λειτουργιών της ERNST YOUNG υπογράμμισε το μετασχηματισμό που συντελείται στην εφοδιαστική αλυσίδα και ανέλυσε τον προβληματισμό αν αυτός ο μετασχηματισμός είναι μία απαραίτητη ανάγκη η απλά θα ήταν κάτι καλό να συμβεί.

Τέλος, o Μάκης Θεοδώρου Regional Retail Director for West & Southern Europe & Managing Director Greece, της GFK, αναφέρθηκε στη Γενιά του Τώρα, και όπως όλες οι γενιές στο παρελθόν, έχουν τις δικές τους αξίες και τρόπο να βλέπουν τα πράγματα. Μίλησε για τις προκλήσεις που έχουν οι εταιρείες στο να παρακολουθήσουν τις αλλαγές στα καταναλωτικά πρότυπα ώστε να είναι πιο αποτελεσματικοί στον τρόπο που προσεγγίζουν με τα προϊόντα τους αυτή τη γενιά.

Σκοπός αυτής της ιστοσελίδας είναι να αναδείξει τις δράσεις των εταιρειών που έχουν επενδύσει στην Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη. Να παρουσιάζει τις δράσεις τους, τις απόψεις τους αλλά και τις κυβερνητικές και Ευρωπαϊκές οδηγίες που κατά καιρούς προστίθενται. Η βιώσιμη ανάπτυξη τόσο της κοινωνίας όσο και του ιδιωτικού επιχειρείν είναι υπόθεση όλων μας. Από τα εκπαιδευτικά ιδρύματα μέχρι τις διοικήσεις των επιχειρήσεων και από τα αρμόδια υπουργεία μέχρι τα διοικητικά συμβούλια των τοπικών κοινοτήτων.

Περισσότερα
Διαφημίσεις
Σχολιάστε

Σχολιάστε το άρθρο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

12# Υπεύθυνη Κατανάλωση & Παραγωγή

Ολυμπιακή Ζυθοποιία: Στηρίζει την επανεκκίνηση της κρύας αγοράς

Με κεντρικό μήνυμα «Τα λέμε Εκεί!», η Ολυμπιακή Ζυθοποιία συνεχίζει την έμπρακτη ενίσχυση της στην αγορά της HO.RE.CA., ξεκινώντας μια νέα πρωτοβουλία για την υποστήριξη της επανεκκίνησης του κλάδου της εστίασης που έχει πληγεί σημαντικά τους προηγούμενους μήνες από τα απαγορευτικά μέτρα λειτουργίας λόγω της πρωτοφανούς υγειονομικής κρίσης που επέφερε ο Covid-19.

Για την ομαλή επάνοδο όλων των καταστημάτων της κρύας αγοράς, είναι απολύτως σημαντική η άμεση επιστροφή των καταναλωτών στις αγαπημένες τους συνήθειες, όπως μια μάζωξη στο γνώριμο στέκι, μια κράτηση στο εστιατόριο της επιλογής τους, μία μπύρα μετά τη δουλειά, ένα φαγητό στο μεζεδοπωλείο ή το ταβερνάκι που ξέρουν ότι θα τους φροντίσει, σε όλα τα μαγαζιά που αποτελούν το σημείο αναφοράς του καθενός.

Για την Καμπάνια Ενδυνάμωσης, δημιουργήθηκε μία σειρά videos, η οποία θα ξεδιπλωθεί σταδιακά, με μηνύματα παρότρυνσης και ενθάρρυνσης, εστιάζοντας στον καταλυτικό παράγοντα της ψυχολογίας του πελάτη αλλά και του επιχειρηματία για την επανεκκίνηση του κλάδου της εστίασης. Βασικό στόχο έχει το να προτρέψει το κοινό να επισκεφθεί ξανά και πάντα με ασφάλεια τα αγαπημένα σημεία της γειτονιάς, της πόλης, της χώρας μας, στηρίζοντας με αυτόν τον τρόπο το νέο ξεκίνημα των καταστημάτων της κρύας αγοράς.

Τη συγκεκριμένη πρωτοβουλία υπογράφει η Ολυμπιακή Ζυθοποιία, με τη συμμετοχή των τριών τοπικώς παραγόμενων σημάτων της: FIX Hellas, Mythos και Kaiser. 

Περισσότερα

12# Υπεύθυνη Κατανάλωση & Παραγωγή

Chiquita: Προστατεύει τη βιοποικιλότητα με το καταφυγίο Nogal

Η Chiquita γιόρτασε τα 15 χρόνια του καταφυγίου Nogal, που εδραιώθηκε μετά από μια κοινή προσπάθεια της Chiquita και μίας μερίδας πελατών της για την προώθηση της διατήρησης και προστασίας της βιοποικιλότητας και ταυτόχρονα τη βελτίωση της ποιότητας ζωής των ανθρώπων της τοπικής κοινότητας.  

Το καταφύγιο Nogal βρίσκεται στον Μεσοαμερικάνικο Βιολογικό Διάδρομο, ο οποίος δημιουργήθηκε τη δεκαετία του ’90 με στόχο την προστασία και διασύνδεση των φυσικών πόρων της περιοχής. Περιστοιχισμένη από ωκεανούς, ηφαίστεια, ερήμους και πλούσια τροπικά δάση, η Κεντρική Αμερική είναι η τρίτη μεγαλύτερη περιοχή βιοποικιλότητας παγκοσμίως, φιλοξενώντας περισσότερο από το 7% όλων των γνωστών ειδών. Με την υποστήριξη της Γερμανικής Εταιρείας Διεθνούς Συνεργασίας, της κυβέρνησης της Κόστα Ρίκα και της Rainforest Alliance, η Chiquita έχει εφαρμόσει μία σειρά βιώσιμων πρωτοβουλιών για να στηρίξει τη διατήρηση του περιβάλλοντος και την εκπαίδευση, με σκοπό την προστασία περισσότερων από 720 φυτών και 339 ειδών ζώων που βρίσκονται εντός του συνολικής έκτασης 1.028 στρεμμάτων βιότοπου. 

«Η Chiquita καταβάλλει τεράστιες προσπάθειες για την προστασία της βιοποικιλότητας και το καταφύγιο Nogal στην Κόστα Ρίκα αποτελεί ένα λαμπρό παράδειγμα του θετικού περιβαλλοντικού μας αντίκτυπου,» δήλωσε ο Raul Cigena Pazos, Human Resources and Sustainability Director της Chiquita.

Τα βασικά σημεία εστίασης της Chiquita στο καταφύγιο Nogal περιλαμβάνουν:

Προστασία Άγριας Ζωής

Το Nogal, είναι μια ιδιωτική προστατευόμενη περιοχή, αναγνωρισμένη από την κυβέρνηση της Κόστα Ρίκα, και αποτελεί καταφύγιο για 720 είδη φυτών και 339 σπονδυλωτών ζώων όπως πουλιά, θηλαστικά, ερπετά και αμφίβια. Η υπηρεσία δασοφυλακής της Chiquita ελέγχει και προστατεύει την ευάλωτη άγρια ζωή μέσα στο καταφύγιο, καταπολεμώντας το παράνομο κυνήγι και διατηρώντας έτσι άθικτη την πλούσια βιοποικιλότητα του. Ως αποτέλεσμα των ενεργειών της εταιρείας, τα τελευταία τρία χρόνια στο καταφύγιο έχουν εντοπιστεί νέα είδη όπως ο τάπιρος, το κοριμάκο και η κίτρινη σαύρα. Αυτές οι νέες αφίξεις δείχνουν ότι το Nogal συνδέεται με τους υπόλοιπους βιότοπους της περιοχής, επιτρέποντας στα ζώα να μετακινούνται με ασφάλεια από τον ένα στον άλλο προς αναζήτηση τροφής.

Αναδάσωση

Η Chiquita έχει δωρίσει πάνω από 20.000 δέντρα για την αναδάσωση του Nogal. Τα δέντρα δεν βελτιώνουν μόνο την ποιότητα του αέρα, αλλά μπορούν να λειτουργήσουν ως προστασία για την άγρια ζωή. Επίσης, παίζουν καθοριστικό ρόλο στη μείωση κινδύνων από φυσικές καταστροφές, όπως πλημμύρες και κατολισθήσεις. Για παράδειγμα, με τη βοήθεια των τοπικών αγροτών η Chiquita φύτεψε δέντρα σε ένα άδειο, πρώην γήπεδο μπέιζμπολ (ιδιοκτησίας της εταιρείας) μέσα στο καταφύγιο για να αποφευχθούν οι πλημμύρες από τον γειτονικό ποταμό Sucio.

Εκπαίδευση & ανάπτυξη της κοινότητας 

Από την αρχή της δημιουργίας του προγράμματος Nogal, η Chiquita επεδίωξε να εμπνεύσει και να αναμείξει την τοπική κοινωνία στην αποστολή της, μέσω της διοργάνωσης ειδικών προγραμμάτων περιβαλλοντικής εκπαίδευσης. Από την έναρξή τους, περισσότεροι από 30.000 μαθητές και αγρότες έχουν παρακολουθήσει τα προγράμματα, διευρύνοντας τις γνώσεις τους σε ζητήματα βιοποικιλότητας, διαχείρισης αποβλήτων, λειτουργία οικοσυστημάτων και διατήρηση φυσικών πόρων. Επιπλέον αυτών των προγραμμάτων, η Chiquita έχει αναβαθμίσει τις υποδομές της κοινότητας χτίζοντας ένα σχολικό κυλικείο, ένα υπαίθριο γυμναστήριο και μια βιβλιοθήκη με δωρεάν πρόσβαση στο ίντερνετ για όλους.

Οι δράσεις της Chiquita στο Nogal συμβάλλουν στην φιλοσοφία του «Πίσω από το μπλε αυτοκόλλητο», μια προσέγγιση που εμπεριέχεται σε όλες τις δραστηριότητες της εταιρείας και η οποία επιδιώκει τις συνεργασίες με σημαντικούς οργανισμούς για την προώθηση της βιωσιμότητας και περιβαλλοντικά φιλικότερων πρακτικών από τις φάρμες όπου η εταιρεία παράγει τις μπανάνες της μέχρι τα ράφια των καταστημάτων.  

Περισσότερα

12# Υπεύθυνη Κατανάλωση & Παραγωγή

H&M: Ανακυκλωμένα και βιώσιμα υλικά στη νέα συλλογή

Η H&M τηρεί τη δέσμευσή της για ένα πιο αειφόρο μέλλον στη μόδα με το λανσάρισμα μιας συλλογής από ανακυκλωμένα και άλλα βιώσιμα υλικά.

Πρόκειται για ένα ακόμη βήμα που οδηγεί την εταιρεία πιο κοντά στο στόχο της να χρησιμοποιεί αποκλειστικά βιώσιμα υλικά μέχρι το 2030, κάνοντας την αειφόρο μόδα διαθέσιμη σε όλους. Η συλλογή θα είναι διαθέσιμη στην Ελλάδα και την Κύπρο από τις 28 Μαΐου σε όλα τα καταστήματα και online μέσα από το hm.com.

Η Η&Μ ακολουθεί μια κυκλική προσέγγιση σε ό,τι αφορά το πώς δημιουργείται και χρησιμοποιείται η μόδα. Αυτό περιλαμβάνει την επέκταση του κύκλου ζωής των προϊόντων, καθώς και τη χρήση ανακυκλωμένων ή άλλων υλικών που προέρχονται από βιώσιμες πηγές. Ήδη περισσότερα από τα μισά υλικά που χρησιμοποιούνται στην H&M είναι ανακυκλωμένα, οργανικά ή από άλλες βιώσιμες πηγές, ενώ από το 2020 η Η&Μ πέτυχε το στόχο που είχε θέσει για τη χρησιμοποίηση αποκλειστικά ανακυκλωμένου ή άλλου βιώσιμου βαμβακιού. Μέχρι το 2030 ο στόχος είναι να χρησιμοποιεί μόνο υλικά που προέρχονται από βιώσιμες πηγές.

Η νέα συλλογή, η οποία περιλαμβάνει μια γκάμα από μίνι και μάξι φορέματα, δίνει έμφαση στην ελευθερία και το γυναικείο δυναμισμό, μέσα από την αντίθεση που προκύπτει από στιλιζαρισμένα κομμάτια με όγκους που προσδίδουν κίνηση. Η πλειονότητα των κομματιών έχουν δημιουργηθεί εξ’ ολοκλήρου ή μερικώς από ανακυκλωμένα ή άλλα βιώσιμα υλικά, όπως το οργανικό βαμβάκι, το Tencel™ ή ο ανακυκλωμένος πολυεστέρας, ενώ άλλα κομμάτια δημιουργήθηκαν από μίξεις υλικών που προέρχονται τουλάχιστον κατά 50% από βιώσιμες πηγές. Είναι μια συλλογή φορεμάτων του σήμερα με υλικά του αύριο.

Περισσότερα

Ετικέτες

Εγγραφή στο Newsletter

ΑΠΟΨΕΙΣ