Είναι ολοφάνερο ότι η καθημερινότητα της επιχειρηματικότητας έχει επιδεινωθεί σε μεγάλο βαθμό τα τελευταία έτη και πλέον η βασική επιδίωξη δεν είναι η κερδοφορία, αλλά η επιβίωση της επιχείρησης. Η εικόνα αυτή είναι ακόμα πιο έντονη όταν εστιάζουμε στις μικρές και πολύ μικρές επιχειρήσεις, οι οποίες αποτελούν τη συντριπτική πλειοψηφία της ελληνικής επιχειρηματικότητας και της απασχόλησης και πλήττονται κατά κοινή ομολογία σε μεγαλύτερο βαθμό. Η κρίση έχει επηρεάσει το μεγαλύτερο μέρος της ζωής καταναλωτών και επιχειρηματιών, δημιουργώντας πλέον διαφορετικές συλλογικές προσδοκίες για την κοινωνία. Το οικονομικό κλίμα, σε πολλές περιπτώσεις επιδρά και στις προτεραιότητες της επιχειρηματικότητας, συμπιέζοντας κάποιες οι οποίες δεν βρίσκονται αυτονόητα στην περιοχή των οικονομικών επιδιώξεων της επιχείρησης. Ένα καλό παράδειγμα είναι η Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη. Η προσέγγιση αυτή, όμως, οδηγεί σε μοιρολατρία και σε σταδιακή απο-επένδυση, με όρους κοινωνικού κεφαλαίου, από πλευράς επιχείρησης. Σε αυτά τα σημεία των καιρών οφείλουμε να αντισταθούμε και να προτάξουμε την άποψη ότι οι δεσμοί της επιχείρησης με τα ενδιαφερόμενα μέρη και την κοινωνία γενικότερα, δεν πρέπει να αφεθούν ως βορά της κρίσης, αλλά πρέπει να προστατευτούν και να ενισχυθούν περαιτέρω. Η ενδυνάμωση των δεσμών αυτών άλλωστε, έχει αποδειχθεί και στην πράξη ότι μπορεί να έχει και αμφίδρομη δράση, προς την ενίσχυση της βιωσιμότητας της επιχείρησης. Η Ελληνική Συνομοσπονδία Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας έχει εντάξει στις προτεραιότητές της την ενίσχυση των δράσεων ΕΚΕ από τις επιχειρήσεις-μέλη της και έχει υλοποιήσει σχετικές πρωτοβουλίες, καλώντας παράλληλα τις πρώτες να ενισχύσουν την υλοποίηση σχετικών δράσεων. Η υλοποίηση δράσεων ΕΚΕ από τις πολύ μικρές επιχειρήσεις είναι σαφώς πιο δύσκολη από ότι στις μεγαλύτερες επιχειρήσεις οι οποίες έχουν τη δυνατότητα αξιοποίησης των οικονομιών κλίμακας. Το αντίστοιχο εργαλείο που θα μπορούσε να αξιοποιηθεί από τις μικρότερες επιχειρήσεις και εκεί επικεντρώνουμε τις προσπάθειές μας, είναι αυτό της συνεργασίας και της δικτύωσης, της αξιοποίησης της δύναμης των πολλών, το οποίο άλλωστε είναι απολύτως συμβατό με το DNA της ΕΚΕ. Με αυτά τα λόγια θα ήθελα να χαιρετίσω την έκδοση του Ετήσιου Λευκώματος ΕΚΕ 2016, το οποίο αποτελεί μία ιδιαίτερα αξιόλογη προσπάθεια που μπορεί να εμπνεύσει την ελληνική επιχειρηματικότητα.
Πηγή: Λεύκωμα ΕΚΕ 2016 (ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΟ MARKETING)