Connect with us

SDG's

Οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις στο δρόμο για την επίτευξη των SDGs

Σε καταλύτη για την επίτευξη των Στόχων Βιώσιμης Ανάπτυξης αναδεικνύονται οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις, με τουλάχιστον 7 από τους 17 Στόχους να αναφέρονται ρητά στην σημαντική συμβολή τους.

Της Σοφίας Εμμανουήλ (semmanouil@csrindex.gr)

Ο βασικός ρόλος που διαδραματίζουν οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις αναγνωρίζεται όλο και περισσότερο από τους φορείς χάραξης πολιτικής – τόσο σε εθνικό όσο και σε υπερεθνικό επίπεδο. Το 2017, η Γενική Συνέλευση των Ηνωμένων Εθνών, αναγνωρίζοντας τη σημασία αυτών των επιχειρήσεων, αποφάσισε να κηρύξει την 27η Ιουνίου ως “Ημέρα για τις Μικρομεσαίες, Μικρές και Μεσαίες Επιχειρήσεις”, με σκοπό να ευαισθητοποιήσει το κοινό σχετικά με τη συμβολή τους στην αειφόρο ανάπτυξη.

Δεν πρέπει να παραβλέπεται επίσης ότι στις αναδυόμενες οικονομίες ο τομέας των μικρομεσαίων επιχειρήσεων συμβάλλει σημαντικά τόσο στην απασχόληση όσο και στο ΑΕΠ. Στοιχεία της Παγκόσμιας Τράπεζας αναφέρουν ότι οι καταγεγραμμένες μικρομεσαίες επιχειρήσεις συμβάλλουν μέχρι και στο 60% της συνολικής απασχόλησης σ` αυτές τις οικονομίες και έως 40% στο ΑΕΠ δημιουργώντας ταυτόχρονα τέσσερις στις πέντε νέες θέσεις εργασίας.

Στο πλαίσιο της παραπάνω τάσης διαπιστώνεται ανάπτυξη επιχειρηματικής δραστηριότητας στον τομέα των μικροχρηματοδοτήσεων με δημιουργία νέων εταιρειών αλλά και μετατόπιση των υφιστάμενων τραπεζών από το δανεισμό
μεγάλων επιχειρήσεων στην εξυπηρέτηση των μεσαίων και μικρών. Εταιρείες leasing και καινοτόμες εταιρείες fintech εμπλέκονται όλο και περισσότερο σ` αυτή την αγορά παρέχοντας ισχυρά κίνητρα στους επιχειρηματίες προκειμένου να σχεδιάσουν και να υποστηρίξουν με κεφάλαια την ανάπτυξή τους με γνώμονα τους Στόχους Βιώσιμης Ανάπτυξης.

Είναι ενδεικτικό επίσης ότι τουλάχιστον 7 από τους 17 Στόχους Βιώσιμης Ανάπτυξης (SDGs – Sustainable Development Goals) αναδεικνύουν ρητά το ρόλο που καλούνται να διαδραματίσουν στη νέα εποχή οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις.

Με το Στόχο 8: Αξιοπρεπής εργασία και οικονομική ανάπτυξη, τα Ηνωμένα Έθνη αναδεικνύουν το ρόλο των μικρομεσαίων επιχειρήσεων στη δημιουργία απασχόλησης. Ειδικότερα στον υποστόχο 8.3 αναφέρεται η “προώθηση πολιτικών προσανατολισμένων στην ανάπτυξη, οι οποίες να στηρίζουν τις παραγωγικές δραστηριότητες, τη δημιουργία αξιοπρεπών θέσεων εργασίας, την επιχειρηματικότητα, τη δημιουργικότητα και την καινοτομία και να ενθαρρύνουν την επισημοποίηση και την ανάπτυξη των  πολύ μικρών, μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων, μέσω της πρόσβασής τους σε χρηματοπιστωτικές υπηρεσίες”.

Με τον Στόχο 9: Βιομηχανία, καινοτομία και υποδομές, δίνεται επίσης το στίγμα για στήριξη της μικρομεσαίας επιχειρηματικότητας. Ειδικότερα στον υποστόχο 9.3 αναφέρεται η αύξηση της πρόσβασης των μικρής-κλίμακας βιομηχανικών και άλλων  επιχειρήσεων, ιδίως των αναπτυσσόμενων χωρών, σε χρηματοπιστωτικές υπηρεσίες, παρέχοντας προσιτές πιστώσεις και ενσωμάτωσή τους στις αλυσίδες αξίας. Άρα τα Ηνωμένα Έθνη επαναλαμβάνουν τη σημασία της παροχής χρηματοδότησης στις μικρομεσαίες επιχειρήσεις σε συνδυασμό με δυνατότητες δικτύωσης και διευκόλυνση της περαιτέρω ανάπτυξής τους. Ένα τέτοιο παράδειγμα είναι ο οργανισμός Idepro στη Βολιβία, που διαθέτει ειδικό δανειοδοτικό προϊόν, το “Procadenas”, που στοχεύει στη χρηματοδότηση σε όλη την αλυσίδα αξίας συγκεκριμένων τομέων και συνδέει διάφορες επιχειρήσεις σε αυτή την αλυσίδα. Ξεκινώντας από αγρο-δασοκομικές δραστηριότητες επεκτείνεται πλέον σε κλωστοϋφαντουργικά προϊόντα, μεταφορές και κατασκευές. Τέτοια προϊόντα αναπτύσσουν σταδιακά και ελληνικές τράπεζες.

Οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις, ανάλογα με τον κλάδο στον οποίο δραστηριοποιούνται μπορούν επίσης να έχουν σημαντική
συμβολή στην επίτευξη άλλων Στόχων που σχετίζονται με τη γεωργία, την προσιτή υγειονομική περίθαλψη, την εκπαίδευση, την καθαρή ενέργεια και την υγιεινή.

Με τον Στόχο 2: Μηδενική πείνα και ειδικότερα με τον υποστόχο 2.3 ρητά επισημαίνεται ότι έως το 2030 η επιδίωξη είναι “διπλασιασμός της αγροτικής παραγωγικότητας και των εισοδημάτων των μικροπαραγωγών τροφίμων, ιδίως των γυναικών, των αυτόχθονων λαών, των οικογενειακών εκμεταλλεύσεων, των βοσκών και των ψαράδων, μέσω της ασφαλούς και ισότιμης πρόσβασης στη γη, άλλων παραγωγικών πόρων και εισροών, της γνώσης, των χρηματοπιστωτικών υπηρεσιών, καθώς και αγορών και ευκαιριών για προστιθέμενη αξία και μη αγροτική απασχόληση”. Επομένως επισημαίνεται ο σημαντικός ρόλος που διαδραματίζουν οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις μικροκαλλιεργητών και γεωργοκτηνοτρόφων.

Με τον Στόχο 3: Καλή υγεία και ευημερία αναδεικνύεται επίσης ο ρόλος των μικρομεσαίων επιχειρήσεων οι οποίες συμπληρώνουν το χάσμα που αφήνει συχνά ο δημόσιος τομέας συμβάλλοντας έτσι στην κάλυψη των αναγκών της υγειονομικής περίθαλψης του πληθυσμού.

Με τον Στόχο 4: Ποιοτική εκπαίδευση, έχουμε περίπου το ίδιο μοτίβο, με τη δημόσια χρηματοδότηση σε πολλές αναπτυσσόμενες χώρες να είναι ανεπαρκής για την ποιότητα της εκπαίδευσης που απαιτούν οι φιλόδοξοι Στόχοι Βιώσιμης Ανάπτυξης. Είναι ενδεικτικό ότι σε πολλές περιοχές του αναπτυσσόμενου κόσμου, τα ιδιωτικά σχολεία χαμηλού κόστους έχουν αναγνωριστεί ως βασικό μέσο για την παροχή των αναγκαίων εκπαιδευτικών υπηρεσιών.

Με τους Στόχους 6 και 7 – Καθαρό νερό και αποχέτευση και Πρόσβαση σε καθαρή ενέργεια, επίσης, οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις καλούνται να διαδραματίσουν σπουδαίο ρόλο. Μια έκθεση της Παγκόσμιας Τράπεζας εντοπίζει δυνητική αγορά 1,2 τρις. δολ. για την ανάπτυξη μικρομεσαίων επιχειρήσεων στον τομέα των καθαρών τεχνολογιών στη δεκαετία που λήγει το 2023, με τις μεγαλύτερες ευκαιρίες να εντοπίζονται στη διαχείριση αποβλήτων, στα μικρά έργα
υδροδοτήσεων, στην επεξεργασία νερού, στην αιολική και ηλιακή ενέργεια, τα φωτοβολταϊκά και τη γεωθερμία.

Εν κατακλείδι, σύμφωνα με την BlueOrchard* υπάρχουν 4 κλειδιά ως προς δραστηριότητα των μικρομεσαίων επιχειρήσεων και τον αντίκτυπό τους στην οικονομία: 1) υπάρχει μεγάλη συσχέτιση της ανάπτυξης των μικρομεσαίων επιχειρήσεων με τη βελτίωση του περιβάλλοντος εργασίας, 2) για την επίτευξη των Στόχων Βιώσιμης Ανάπτυξης των ΗΕ απαιτείται μια αγορά πιο ισχυρών και παραγωγικων μικρομεσαίων επιχειρήσεων, 3) η πρόσβαση σε πηγές χρηματοδότησης για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις είναι πρόκληση και 4) οι ανάγκες χρηματοδότησης είναι μόνο ένα κομμάτι του παζλ
των προκλήσεων καθώς απαιτούνται συγκεκριμένες πολιτικές για την ανάπτυξη του τομέα των μικρομεσαίων επιχειρήσεων.

* Η BlueOrchard, με ηγετική θέση στη διαχείριση επενδυτικών κεφαλαίων παγκοσμίως, δραστηριοποιείται στην προώθηση της αειφόρου ανάπτυξης από το 2001, οπότε ιδρύθηκε με πρωτοβουλία του ΟΗΕ, ως ο πρώτος εμπορικός διαχειριστής μικροχρηματοδοτήσεων. Μέχρι σήμερα έχει επενδύσει πάνω από 4 δισ. δολ. σε 70 αναδυόμενες αγορές φέρνοντας αποτελέσματα με κοινωνικό αντίκτυπο.

Σκοπός αυτής της ιστοσελίδας είναι να αναδείξει τις δράσεις των εταιρειών που έχουν επενδύσει στην Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη. Να παρουσιάζει τις δράσεις τους, τις απόψεις τους αλλά και τις κυβερνητικές και Ευρωπαϊκές οδηγίες που κατά καιρούς προστίθενται. Η βιώσιμη ανάπτυξη τόσο της κοινωνίας όσο και του ιδιωτικού επιχειρείν είναι υπόθεση όλων μας. Από τα εκπαιδευτικά ιδρύματα μέχρι τις διοικήσεις των επιχειρήσεων και από τα αρμόδια υπουργεία μέχρι τα διοικητικά συμβούλια των τοπικών κοινοτήτων.

Περισσότερα
Διαφημίσεις
Σχολιάστε

Σχολιάστε το άρθρο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

SDG's

Novartis Hellas: Έκθεση Εταιρικής Υπευθυνότητας 2016-2017

Στο 35% του κύκλου εργασιών της αποτιμά η Novartis τη συνεισφορά της στην ελληνική κοινωνία και οικονομία.

Το σταθερό προσανατολισμό της στις αρχές της βιώσιμης ανάπτυξης και την εστίασή της στους ασθενείς και εν γένει την ελληνική κοινωνία καταδεικνύουν τα στοιχεία και οι μετρήσεις που παρουσίασε η Novartis Hellas, στο πλαίσιο έκδοσης της Έκθεσης Εταιρικής Υπευθυνότητας 2016-2017, η οποία συντάχθηκε από την ΕΥ.

Πιστή στην αποστολή της να ανακαλύπτει νέους τρόπους βελτίωσης της ποιότητας ζωής των ανθρώπων καθώς και επέκτασης του προσδόκιμου επιβίωσης, η Novartis Hellas, έχει ενσωματώσει τις αρχές της Εταιρικής Υπευθυνότητας στον τρόπο λειτουργίας της, με συγκεκριμένες, μετρήσιμες πρωτοβουλίες που εστιάζουν σε δυο βασικούς πυλώνες δράσης: την επέκταση της πρόσβασης στην υγεία και την υπεύθυνη επιχειρηματική δραστηριότητα.

Ένα σημαντικό στοιχείο που προκύπτει είναι ότι κατά τη διετία 2016-2017, η Novartis Hellas επέστρεψε στην ελληνική κοινωνία και οικονομία το 35% του κύκλου εργασιών της. Ειδικότερα, η εταιρεία προχώρησε σε συνολικές επενδύσεις που ξεπερνούν τα 290 εκατ. ευρώ, μέσω δημοσιονομικής συνεισφοράς, μισθοδοσίας, έρευνας και ανάπτυξης, δωρεών, χορηγιών, κοινωνικών προγραμμάτων και καταβολής claw back και rebates.

Αντίστοιχα, οι επενδύσεις της εταιρείας για τη διεξαγωγή περισσότερων από 100 κλινικών μελετών με 5.500 ασθενείς, ξεπέρασαν τα 7,6 εκατ. ευρώ προάγοντας την επιστημονική καινοτομία και υποστηρίζοντας θέσεις εργασίας. Η εταιρεία, επιπλέον, συνεργάστηκε με ελληνικές φαρμακοβιομηχανίες για την προώθηση φαρμακευτικών σκευασμάτων, μέσα από επένδυση 36,5 εκατ. ευρώ, ενώ συνέχισε να ενισχύει την λειτουργία της ελληνικής εφοδιαστικής αλυσίδας, διατηρώντας το ποσοστό των έμμεσων αγορών από εγχώριους προμηθευτές στο 95,7% συνεισφέροντας περαιτέρω στην ενίσχυση της επιχειρηματικότητας και της απασχόλησης.

Προσυπογράφοντας το δικαίωμα κάθε ανθρώπου στην υγεία, η εταιρεία υλοποίησε 3 κοινωνικά προγράμματα πρόληψης παρέχοντας 20 χιλιάδες δωρεάν διαγνωστικούς ελέγχους σε 17 περιοχές της χώρας, 5 εκστρατείες ευαισθητοποίησης για σημαντικά νοσήματα σε συνεργασία με επιστημονικές εταιρείες και συλλόγους ασθενών και 18 προγράμματα υποστήριξης ασθενών με σημαντικές ασθένειες (ογκολογικά, νευρολογικά και ρευματολογικά νοσήματα). Παράλληλα υποστήριξε το έργο 34 ενώσεων ασθενών, ενώ προχώρησε σε δωρεές φαρμάκων και στήριξη ερευνητικών έργων σε δημόσια νοσοκομεία, πανεπιστημιακά ιδρύματα και επιστημονικές εταιρείες. Αφουγκραζόμενη τις ανάγκες των ευάλωτων κοινωνικών ομάδων η Νοvartis Hellas συνέδραμε το φιλανθρωπικό έργο ΜΚΟ, σωματείων και δομών, ενώ συνέβαλε στην αναβάθμιση της εκπαιδευτικής διαδικασίας προσφέροντας υλικοτεχνικό εξοπλισμό σε ακριτικά σχολεία που παρουσιάζουν έλλειμμα υποδομών.

Η Πρόεδρος και Διευθύνουσα Σύμβουλος της Novartis Hellas, Susanne Kohout, δήλωσε σχετικά: «Παρά τις προκλήσεις, καταφέραμε να παραμείνουμε εστιασμένοι στην αποστολή μας, να βοηθήσουμε τους Έλληνες ασθενείς να ζήσουν περισσότερο και με καλύτερη ποιότητα ζωής, με τρόπο βιώσιμο για την ελληνική κοινωνία και την εταιρεία μας. Είμαστε υπερήφανοι για το αποτύπωμά μας και με όχημα την καινοτομία, δεσμευόμαστε να συνεχίσουμε το έργο μας».

«Για τη Novartis, η Εταιρική Υπευθυνότητα σχετίζεται πρωτίστως με την κάλυψη και διαχείριση των αναγκών και προσδοκιών των ασθενών και των φροντιστών τους, των ενώσεων ασθενών, των επαγγελματιών υγείας, της ακαδημαϊκής και επιστημονικής κοινότητας, των εργαζομένων, των συνεργατών, προμηθευτών και άλλων συμμετόχων, στο πλαίσιο της βιωσιμότητας. Ο συνδυασμός αξιοποίησης επιστημονικών εξελίξεων και υπεύθυνης στάσης βοηθά στην οικοδόμηση σχέσεων εμπιστοσύνης με τα ενδιαφερόμενα μέρη και στη δημιουργία αξίας για την εταιρεία, τους ασθενείς  και την ευρύτερη κοινωνία. Αυτές οι σχέσεις εμπιστοσύνης είναι για όλους εμάς στη Novartis ύψιστης προτεραιότητας», ανέφερε η Φωτεινή Μπαμπανάρα, Eπικεφαλής Επικοινωνίας του ομίλου Novartis.

Στη φωτογραφία: Susanne Kohout, Πρόεδρος & Διευθύνουσα Σύμβουλος Novartis HELLAS, Γρηγόριος Ρομπόπουλος, Eπικεφαλής Ιατρικού Τμήματος, Μαριαλένα Κωνσταντινίδου, Eπικεφαλής Ιατρικού Τμήματος Oγκολογίας, Φωτεινή Μπαμπανάρα, Επικεφαλής Επικοινωνίας Ομίλου Novartis.

Περισσότερα

SDG's

Όμιλος ΟΤΕ: Απολογισμός Βιώσιμης Ανάπτυξης του 2017

Με οπτικοακουστικό υλικό και για άτομα με προβλήματα ακοής και όρασης διατίθεται ο Απολογισμός Βιώσιμης Ανάπτυξης του Ομίλου για το 2017, με στοιχεία από 8 εταιρείες του ομίλου στην Ελλάδα, την Ρουμανία και την Αλβανία.

Παρουσιάζει το οικονομικό, κοινωνικό και περιβαλλοντικό του αποτύπωμα, καθώς και τη συνεισφορά του στην επίτευξη των Στόχων Βιώσιμης Ανάπτυξης των Ηνωμένων Εθνών. Για πρώτη φορά φέτος, στον Απολογισμό περιλαμβάνονται βίντεο στη νοηματική γλώσσα, με υποτιτλισμό και εκφώνηση, για τα άτομα με προβλήματα ακοής και όρασης.

Με όραμα να συμβάλλει σε έναν κόσμο καλύτερο για όλους, ο Όμιλος OΤΕ δημιουργεί τα δίκτυα του μέλλοντος, φέρνοντας τη χώρα πιο κοντά στη νέα ψηφιακή εποχή, αναπτύσσει υπηρεσίες και προϊόντα που κάνουν καλύτερη την καθημερινότητα των νοικοκυριών και των επιχειρήσεων, αναλαμβάνει πρωτοβουλίες για την ενίσχυση της κοινωνίας και την ανάπτυξη των νέων.

Ακολουθούν συνοπτικά οι επιδόσεις του Ομίλου ΟΤΕ για το 2017, στους πέντε πυλώνες δράσης:

Ψηφιακή Κοινωνία

Ο ψηφιακός μετασχηματισμός αποτελεί προτεραιότητα για τον Όμιλο ΟΤΕ. Με επενδύσεις 800 εκατ. ευρώ το 2017, και συνολικό επενδυτικό πλάνο άνω των 2 δισ. ευρώ έως το 2022 μόνο για την Ελλάδα, στόχος του Ομίλου ΟΤΕ είναι η οπτική ίνα να φτάσει σε περισσότερες επιχειρήσεις και νοικοκυριά. Επιπλέον, αξιοποιώντας τις τεχνολογίες αιχμής, ο Όμιλος αναπτύσσει προηγμένα προϊόντα και υπηρεσίες, που αλλάζουν την εμπειρία των καταναλωτών, αλλά και προηγμένες λύσεις ICT, που στηρίζουν την πρόοδο των επιχειρήσεων. Το 2017, ο Όμιλος ΟΤΕ συμμετείχε σε 28 ερευνητικά έργα, συγχρηματοδοτούμενα από την Ευρωπαϊκή Ένωση για προηγμένες τεχνολογικές λύσεις.

Καλύτερος Κόσμος για Όλους

Η κοινωνική συνεισφορά του Ομίλου ΟΤΕ το 2017 ξεπέρασε τα 4,2 εκατ. ευρώ, προσφέροντας βοήθεια σε πάνω από 1,2 εκατ. ανθρώπους. Στις δράσεις του Ομίλου με κοινωνικό χαρακτήρα, περιλαμβάνονται το Πρόγραμμα Υποτροφιών COSMOTE για φοιτητές με οικονομικές και κοινωνικές δυσκολίες, καθώς και οι πρωτοβουλίες για τη διάδοση της εκπαιδευτικής μεθόδου S.T.E.M. (Science, Technology, Engineering, Mathematics) στους μαθητές, μέσα από τους Πανελλήνιους Διαγωνισμούς και την Ολυμπιάδα Εκπαιδευτικής Ρομποτικής.

Υπεύθυνη Εργασία & Ανάπτυξη

Μέσα από τη δραστηριότητά του, ο Όμιλος ΟΤΕ συνεισφέρει στην ενίσχυση της απασχόλησης με πάνω από 75 χιλ. άμεσες και έμμεσες θέσεις εργασίας* -που αντιστοιχούν στο 1,9% της απασχόλησης στην Ελλάδα.

Στόχος του Ομίλου, είναι να προσφέρει στους πάνω από 20.000 εργαζομένους του ένα ασφαλές και δημιουργικό περιβάλλον, με δυνατότητες για ανάπτυξη και εκπαίδευση. Το 2017, οι ώρες εκπαίδευσης των εργαζομένων ξεπέρασαν τις 343.000.

Βιώσιμο Περιβάλλον για Όλους

Αν και ο κλάδος των τηλεπικοινωνιών έχει περιβαλλοντικές επιπτώσεις μικρής κλίμακας, ο Όμιλος ΟΤΕ έχει στόχο σταθερά να βελτιώνει την ενεργειακή του αποδοτικότητα και να μειώνει το περιβαλλοντικό του αποτύπωμα. Το 2017, ο Όμιλος βελτίωσε κατά 18% την ενεργειακή του αποδοτικότητα και μείωσε κατά 6,3% τις άμεσες και έμμεσες εκπομπές Αερίων Φαινομένου του Θερμοκηπίου σε σχέση με το 2016. Δίνοντας έμφαση στην κυκλική οικονομία και την επιμήκυνση του κύκλου ζωής των προϊόντων, ο Όμιλος ΟΤΕ το 2017 ανακύκλωσε το 70% των παραγόμενων απορριμμάτων από τις δραστηριότητές του.

Υπεύθυνη Επιχειρηματικότητα

Η υπεύθυνη λειτουργία του Ομίλου ΟΤΕ αποτυπώνεται επίσης στις διαδικασίες, τις πολιτικές και τους μηχανισμούς που έχει αναπτύξει για την αντιμετώπιση εταιρικών κινδύνων, τη διαχείριση θεμάτων κανονιστικής συμμόρφωσης, ανθρωπίνων δικαιωμάτων, ασφάλειας και απορρήτου δεδομένων, ασφαλούς χρήσης της τεχνολογίας, ποιότητας προμηθειών και εφοδιαστικής αλυσίδας. Ενδεικτικά, στο πλαίσιο του ψηφιακού μετασχηματισμού, ο Όμιλος σήμερα μετρά πάνω από 1,8 εκατ. ενεργούς χρήστες των εμπορικών του εφαρμογών (applications), σε μηνιαία βάση.

Ο Όμιλος ΟΤΕ θα συνεχίσει να κάνει πράξη το όραμα του για έναν κόσμο καλύτερο για όλους, αποτελώντας σημαντικό κεφάλαιο της ελληνικής οικονομίας και κοινωνίας.

Περισσότερα

12# Υπεύθυνη Κατανάλωση & Παραγωγή

Responsibility Alliance: Προώθηση της υπεύθυνης πώλησης αλκοόλ

Με σκοπό την ενημέρωση για την υπεύθυνη κατανάλωση αλκοόλ, η Συμμαχία για την Υπεύθυνη Πώληση Οινοπνευματωδών Ποτών – Responsibility Alliance, δημιούργησε μία σειρά επικοινωνιακών υλικών που απευθύνεται τόσο στο καταναλωτικό κοινό όσο και στην επιτόπια κατανάλωση και τα σημεία πώλησης (supermarkets, κάβες, ξενοδοχεία, καφεστίαση κ.λπ.).

Σε αυτά τα επικοινωνιακά εργαλεία περιλαμβάνονται ενδεικτικά:

αφίσα και ενημερωτικό φυλλάδιο με πληροφορίες για το αλκοόλ καθώς και για τις Αρχές Υπεύθυνης Πώλησης

έντυπο καταναλωτή που θα διανέμεται στα σημεία πώλησης αλκοόλ που συμμετέχουν στην πρωτοβουλία

σουβέρ και επιπλέον προωθητικό υλικό

ειδική σήμανση με το λογότυπο του Responsibility Alliance που θα τοποθετηθεί στα σημεία πώλησης, γνωστοποιώντας πως το σημείο έχει δεσμευτεί στην υπεύθυνη πώληση οινοπνευματωδών ποτών

ενημερωτικό infographic για τους 10 πιο διαδεδομένους μύθους για την κατανάλωση του αλκοόλ. Το εν λόγω infographic, περιλαμβάνει πληροφορίες σχετικά με την περιεκτικότητα του αλκοόλ σε κάθε ποτό, τον τρόπο που αποβάλλεται από τον ανθρώπινο οργανισμό, ενώ εστιάζει με παραστατικό τρόπο στις επιπτώσεις της υπέρμετρης κατανάλωσης αλκοόλ στον ανθρώπινο οργανισμό.

σελίδα στο Facebook για άμεση και διαδραστική επικοινωνία με το κοινό

Η Συμμαχία για την Υπεύθυνη Πώληση Οινοπνευματωδών Ποτών αποτελεί μία πρωτοβουλία των επιχειρήσεων εισαγωγής, παραγωγής και διάθεσης ποτών καθώς και εκπροσώπων του λιανεμπορίου και της επιτόπιας κατανάλωσης, υπό την καθοδήγηση επιστημονικών φορέων, με στόχο την προαγωγή προτύπων υπεύθυνης κατανάλωσης και τη διασφάλιση της υπεύθυνης πώλησης οινοπνευματωδών ποτών στα σημεία διάθεσης.

Τα εργαλεία αυτά αποτελούν μέρος μιας ολοκληρωμένης εκστρατείας ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης που υλοποιεί η Συμμαχία, με σκοπό την ενθάρρυνση και υιοθέτηση υπεύθυνων πρακτικών πώλησης των οινοπνευματωδών ποτών, την ενημέρωση για τις επιπτώσεις της υπέρμετρης κατανάλωσης, την ένταξη του αλκοόλ στο πλαίσιο ενός ισορροπημένου τρόπου ζωής, καθώς και τη σύσταση για αποχή σε ευαίσθητες πληθυσμιακές ομάδες, όπως:

Νέοι κάτω των 18

Γυναίκες σε εγκυμοσύνη ή σε περίοδο θηλασμού

Πριν και κατά την οδήγηση

Σε συνδυασμό με φαρμακευτική αγωγή

Σε συνδυασμό με άθληση

Περισσότερες πληροφορίες σχετικά με την υπεύθυνη κατανάλωση και τις δράσεις της Συμμαχίας για την Υπεύθυνη Πώληση Οινοπνευματωδών Ποτών μπορείτε να βρείτε στο: ,http://responsibility-alliance.gr/#alcoholsec καθώς και στο Facebook Page που δημιουργήθηκε πρόσφατα για άμεση και διαδραστική επικοινωνία με το κοινό.

Σύντομα, θα ανακοινωθούν και οι επόμενες ενέργειες της Συμμαχίας οι οποίες στοχεύουν στην έναρξη ενός εποικοδομητικού διαλόγου για την υπεύθυνη κατανάλωση αλκοόλ.

Περισσότερα

Ετικέτες

Εγγραφή στο Newsletter

ΔΗΜΟΦΙΛΗ