Connect with us

SDG's

Οι ΜΚΟ και οι επιχειρηματικές συμμαχίες

Kαθώς αυξάνονται τα τελευταία χρόνια οι συμπράξεις μεταξύ εταιρειών και (Μη Κερδοσκοπικών Οργανώσεων) ΜΚΟ για την υλοποίηση κοινωφελών δράσεων, στο πλαίσιο προγραμμάτων Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης (ΕΚΕ), αναπτύσσονται πιο ισχυρές συνεργασίες μεταξύ τους ενώ αναδεικνύονται και σημεία αδυναμίας.

Της Σοφίας Εμμανουήλ (semmanouil@csrindex.gr)

Η βελτίωση των αδυναμιών στις συνεργασίες εταιρειών και ΜΚΟ θα έχει πολλαπλά οφέλη τόσο για τις εταιρείες και τις ΜΚΟ όσο και για την κοινωνία, όπως δείχνει έρευνα του HIGGS (Higher Incubator Giving Growth & Sustainability), ενός φορέα που δημιουργήθηκε με πρωτοβουλία και ιδρυτική δωρεά του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος, με στόχο την ενδυνάμωση των ΜΚΟ που δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα.

Όπως προκύπτει από έρευνα του HIGGS, oι εταιρείες και οι ΜΚΟ συμφωνούν στο ότι, για την καλύτερη συνεργασία τους, οι ΜΚΟ χρειάζεται να αντιληφθούν το ρόλο τους πιο επιχειρησιακά, με πιο συγκεκριμένες διαδικασίες και οργανωμένη διαχείριση των έργων τους.

Τόσο οι εταιρείες, όσο και οι ΜΚΟ είναι χρήσιμο να αντιμετωπίζουν τη σύμπραξή τους ως «συνεργασία» και όχι ως «συνδιαλλαγή» και να δημιουργούν σημεία επαφής και σταθερές σχέσεις εμπιστοσύνης, μέσα από τη συνεργασία, τη σωστή οικονομική διαχείριση και τη συνεχή ανατροφοδότηση για την εξέλιξη και τον αντίκτυπο των κοινών τους δράσεων.

Η Κατερίνα Ματιάτου, Υπεύθυνη του Incubator και των συνεργασιών ΕΚΕ του HIGGS, σημειώνει στο csrindex.gr: «Η Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη είναι ένας τομέας κοινής δραστηριοποίησης των ΜΚΟ και των Εταιρειών και είμαστε πολύ χαρούμενοι που μπορούμε να συμβάλουμε στην καλύτερη κατανόηση των αναγκών της κοινωνίας, μέσα από ένα χρήσιμο εργαλείο, όπως η έρευνα «Ελληνικές Μη Κερδοσκοπικές Οργανώσεις & Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη». Είναι μέρος της πυρηνικής λειτουργίας του HIGGS να φέρνει κοντά τον κόσμο των ΜΚΟ με τον κόσμο των χρηματοδοτών και των εταιρειών που αναπτύσσουν κοινωφελή δράση και είναι ευπρόσδεκτα όλα τα μέρη στο HIGGS, για να διερευνήσουμε μαζί βέλτιστους τρόπους συνεργασίας».

Από την πλευρά της η Κατερίνα Βέλλιου, Υπεύθυνη Διεξαγωγής της έρευνας εκ μέρους του HIGGS, αναφέρει: «Μέσα από τα στοιχεία που καταγράψαμε από τις συζητήσεις μας με τις Εταιρίες και τις ΜΚΟ που συμμετείχαν στην έρευνα «Ελληνικές Μη Κερδοσκοπικές Οργανώσεις & Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη», διαπιστώσαμε ότι και οι 2 πλευρές αφήνουν πίσω τους την καχυποψία του παρελθόντος και έχουν θέληση να καλλιεργήσουν σταθερές συνεργασίες για ένα καλύτερο μέλλον. Φιλοδοξούμε με την έρευνα αυτή να βοηθήσουμε τις ΜΚΟ να αντιληφθούν καλύτερα τις στρατηγικές των Εταιρειών και να διασυνδεθούν μαζί τους αποτελεσματικά, με απώτερο στόχο να καλύψουν από κοινού πραγματικές ανάγκες της κοινωνίας μας».

Η αγορά

Ειδικά την τελευταία δεκαετία, ως αποτέλεσμα της οικονομικής κρίσης αλλά και του προσφυγικού, παρατηρείται αύξηση των δράσεων ΕΚΕ ενώ ταυτόχρονα αναδεικνύεται η τάση οι εταιρείες να συμβουλεύονται τις ΜΚΟ σε μια σειρά ζητήματα, από τη διαμόρφωση των προγραμμάτων ΕΚΕ που υλοποιούν μέχρι τη σύνταξη των απολογιστικών τους εκθέσεων. Η σχέση, δε, αυτή μπορεί να αφορά σε χορηγία, εκπόνηση κοινών προγραμμάτων ΕΚΕ, κατάρτιση των εργαζομένων στην προώθηση του εθελοντισμού, στρατηγικές συνεργασίες κ.α.

Η έρευνα αναδεικνύει τη συζήτηση για το κατά πόσο οι 17 Στόχοι Βιώσιμης Ανάπτυξης του ΟΗΕ αποτελούν την κατάλληλη πυξίδα για τα προγράμματα ΕΚΕ των εταιρειών και υπενθυμίζει ότι ο νόμος 4403/2016 θεσπίζει υποχρεώσεις για τη δημοσίευση και μη χρηματοοικονομικών στοιχείων στους απολογισμούς μεγάλης μερίδας επιχειρήσεων, γεγονός που ενθαρρύνει δράσεις ΕΚΕ και μακροπρόθεσμες συνεργασίες επιχειρήσεων – ΜΚΟ. Η ολοένα μεγαλύτερη ευαισθητοποίηση των καταναλωτών και η προτίμηση που δείχνουν σε προϊόντα και υπηρεσίες κοινωνικά υπεύθυνων εταιρειών είναι μια ακόμη τάση προς την ίδια κατεύθυνση. Ακόμη και το κόστος των προγραμμάτων ΕΚΕ, που αποτελεί έναν παράγοντα που συχνά αναδεικνύει εμπόδια στην υλοποίηση δράσεων (μία εκτίμηση της μέσης δωρεάς ανεβάζει τον πήχη στα 5.000-15.000 ευρώ) φαίνεται διαχειρίσιμο εάν συνεκτιμηθούν τα οφέλη για τη φήμη της εταιρείας, την παραγωγικότητα και την αποδοτικότητά της.

Τα ευρήματα

Η έρευνα του HIGGS, που επιχειρεί ανάλυση του καναλιού της ΕΚΕ καταλήγει στο συμπέρασμα ότι η οικονομική κρίση δεν έχει φέρει μείωση του προϋπολογισμού της ΕΚΕ αλλά αναπροσαρμογή των προτεραιοτήτων σύμφωνα με τις τρέχουσες ανάγκες. Βασικά αίτια καχυποψίας που δυσχεραίνουν τη διασύνδεση και καλή συνεργασία ανάμεσα στις επιχειρήσεις και τις ΜΚΟ αποτελούν η έλλειψη συμπράξεων μεταξύ των τελευταίων, η απουσία διαδικασιών αξιολόγησης και κεφαλαιοποίησης και η μη σωστή διαχείριση των οικονομικών πόρων.

Οι τρόποι ενίσχυσης που επιλέγουν οι εταιρείες είναι: δωρεά σε είδος, οικονομική ενίσχυση, υποστήριξη–χορηγία εκδηλώσεων, συμμετοχή εργαζομένων σε εθελοντικές δράσεις. Η συμμετοχή εργαζομένων σε εθελοντικές δράσεις ΜΚΟ, αποδεικνύεται πολύ ωφέλιμη και για τις δύο πλευρές, καθώς προσφέρει μεγαλύτερη προβολή του έργου τους και ενισχύει τη σύσφιξη σχέσεων και την ενδυνάμωση της ομάδας.

Σημαντικές προϋποθέσεις για την έγκριση αιτήσεων χρηματοδότησης είναι η ταύτιση με τους στόχους της εταιρείας, η σωστή εκτίμηση αναγκών, η άρτια τεκμηρίωση για την αναγκαιότητα του προγράμματος, η σωστή παρουσίαση του κοινωνικού αντικτύπου καθώς κα η προηγούμενη υγιής οικονομική διαχείριση.

Η πρώτη προσέγγιση και επικοινωνία συστήνεται να γίνεται κατά το πρώτο εξάμηνο κάθε έτους, ενώ η υποβολή των προτάσεων χρηματοδότησης μέχρι και τον Οκτώβριο. Επίσης, όπως αποτυπώνεται στην έρευνα, ο τακτικός απολογισμός των δράσεων των ΜΚΟ, με ποσοτικά και ποιοτικά στοιχεία, είναι απαραίτητος για την καλή σύμπραξη των εταίρων.

Η τήρηση των συμφωνηθέντων όρων και η συνεχής ανατροφοδότηση αποτελούν βάσεις για το χτίσιμο μίας σχέσης εμπιστοσύνης ανάμεσα στις εταιρείες και στις ΜΚΟ.

Μια σημαντική διαπίστωση είναι ότι οι ΜΚΟ χρειάζεται να αντιληφθούν το ρόλο τους πιο “επιχειρησιακά”, με οργάνωση, σταθερότητα και αποδοτικότητα. Στην περίπτωση που η ΜΚΟ επιθυμεί αποκλειστικό χορηγό για ένα πρόγραμμα, προτείνεται ο από κοινού σχεδιασμός της δράσης με την εταιρεία. Επίσης οι ΜΚΟ μπορούν να ενημερώνονται για τις δράσεις των εταιρειών μέσα από τους ετήσιους απολογισμούς τους που αναρτώνται στις ιστοσελίδες τους.

Αν και οι ΜΚΟ προτιμούν την οικονομική ενίσχυση, τελικά κατορθώνουν να εξασφαλίζουν περισσότερο δωρεές σε είδος, με τις χορηγίες, τη συμμετοχή εργαζομένων σε εθελοντικές δράσεις και τη συμβολή στις εκδηλώσει να ακολουθούν.

Η έρευνα διαπιστώνει ότι τα βασικά στάδια για την εξασφάλιση συνεργασιών και χρηματοδοτήσεων μέσω ΕΚΕ είναι: Εκτίμηση αναγκών, Αξιοποίηση προσωπικών επαφών, Χαρτογράφηση των εταιρειών, Αναζήτηση ταύτισης μεταξύ των σκοπών της εταιρείας και της ΜΚΟ, Έρευνα για πολιτικές της εταιρείας, Τηλεφωνική επαφή για διερεύνηση ενδιαφέροντος, Συνάντηση των 2 πλευρών και παρουσίαση έργου της ΜΚΟ, Κατάθεση πρότασης προς χρηματοδότηση, Υλοποίηση προγράμματος ΜΚΟ, Follow up & διατήρηση επαφής με την εταιρεία.

Είναι επίσης ενδεικτικό ότι η συμμετοχή του ανθρώπινου δυναμικού σε εθελοντικές δράσεις ΜΚΟ συνεισφέρει στην ενίσχυση της επιχειρηματικής κουλτούρας στις ΜΚΟ καθώς και στην ευρύτερη γνωστοποίηση του έργου τους.

Πολύ σημαντικός παράγοντας για τη χάραξη επιτυχημένης στρατηγικής ΕΚΕ κρίνεται η στελέχωση ειδικού τμήματος, με συνεχείς εκπαιδεύσεις για την μεγαλύτερη αποτελεσματικότητά τους.

Οι χρηματοδοτήσεις μέσω ΕΚΕ θεωρούνται από τις περισσότερες ΜΚΟ σταθερές και αξιόπιστες, υπό κάποιες προϋποθέσεις.

Ανάμεσα στις ελάχιστες δυσκολίες που έχουν εντοπιστεί σε αυτές τις συνεργασίες είναι η τήρηση των χρονοδιαγραμμάτων υλοποίησης των έργων και η επικέντρωση στην επικοινωνιακή στρατηγική.

Η τήρηση των χρονοδιαγραμμάτων, ο σεβασμός και η συνέπεια στις δεσμεύσεις και στα ανταποδοτικά οφέλη, οι τακτικές ανατροφοδοτήσεις, η διαφάνεια και η λογοδοσία αποτελούν βάσεις για εμπιστοσύνη και καλή συνεργασία μεταξύ των δύο πλευρών.

Στη φωτογραφία: Η ομάδα του HIGGS πανηγυρίζει για την επίτευξη των στόχων της: Αρχόντω Αντωνάτου, Assistant Manager, Κατερίνα Βέλλιου,  Assistant Manager, Σωτήρης Πετρόπουλος, Director, Άρης Σούρας, Accelerator Manager, Κατερίνα Ματιάτου, Incubator Manager, Κατερίνα Καίσαρη, Assistant Manager.

Σκοπός αυτής της ιστοσελίδας είναι να αναδείξει τις δράσεις των εταιρειών που έχουν επενδύσει στην Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη. Να παρουσιάζει τις δράσεις τους, τις απόψεις τους αλλά και τις κυβερνητικές και Ευρωπαϊκές οδηγίες που κατά καιρούς προστίθενται. Η βιώσιμη ανάπτυξη τόσο της κοινωνίας όσο και του ιδιωτικού επιχειρείν είναι υπόθεση όλων μας. Από τα εκπαιδευτικά ιδρύματα μέχρι τις διοικήσεις των επιχειρήσεων και από τα αρμόδια υπουργεία μέχρι τα διοικητικά συμβούλια των τοπικών κοινοτήτων.

Περισσότερα
Διαφημίσεις
Σχολιάστε

Σχολιάστε το άρθρο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

3# Καλή Υγεία & Ευημερία

«Bleed For The Throne» για καλό σκοπό

Με προσέλευση κοινού που ξεπέρασε κάθε προσδοκία, ολοκληρώθηκε η εθελοντική δράση αιμοδοσίας «Bleed For The Throne», η οποία υλοποιήθηκε στο πλαίσιο του προγράμματος δράσεων Κοινωνικής Ευθύνης της Nova σε συνεργασία με το Εθνικό Κέντρο Αιμοδοσίας (Ε.ΚΕ.Α).

Η προωθητική καμπάνια της δράσης χρησιμοποίησε ως βασική ιδέα τους ήρωες της σειράς «Game of Thrones», οι οποίοι για εφτά ολόκληρες σεζόν «αιμορραγούν» στην προσπάθειά τους να αποκτήσουν τον θρόνο του Westeros και προσκάλεσε τους φίλους της σειράς – και όχι μόνο – στο να συμμετάσχουν και αυτοί «δίνοντας το αίμα τους» για έναν καλό σκοπό. Η Nova, αγκαλιάζοντας με θέρμη αυτή την πρωτοβουλία της HBO, καθώς αποτελεί και το αποκλειστικό μέσο μετάδοσης της δημοφιλούς σειράς στην Ελλάδα, πραγματοποίησε αιμοδοσίες σε κεντρικά σημεία της Λάρισας, της Θεσσαλονίκης και της Αθήνας από τις 18 έως και τις 27 Μαρτίου.

Η ανταπόκριση των φίλων της σειράς ήταν εντυπωσιακή, καθώς εκατοντάδες επισκέφτηκαν τα κεντρικά σημεία αιμοδοσίας για να συμμετάσχουν στην ενέργεια. Στους εθελοντές αιμοδότες δόθηκε από ένα συλλεκτικό μπλουζάκι «Bleed For The Throne», ενώ είχαν την ευκαιρία να συμμετάσχουν σε σχετικούς διαγωνισμούς, κερδίζοντας επιπλέον δώρα. Από την πλευρά της Nova, η κκ. Κατερίνα Κασκανιώτη, Pay TV Executive Director, δήλωσε σχετικά:


«Ήταν μια ενέργεια πολύ ξεχωριστή, την οποία αγκάλιασαν με ενθουσιασμό εκατοντάδες φίλοι της δημοφιλέστερης σειράς όλων των εποχών, τους οποίους και θέλω θερμά να ευχαριστήσω! Με όχημα το «Game of Thrones» – και σε συνεργασία με την HBO και με το Εθνικό Κέντρο Αιμοδοσίας – πολλοί από τους δυναμικούς φίλους της σειράς συμμετείχαν με το «ίδιο τους το αίμα» στον ιδιαίτερα σημαντικό για τη χώρα μας κοινωφελή σκοπό της εθελοντικής αιμοδοσίας».

Κατερίνα Κασκανιώτη_Pay TV Executive Director Forthnet

Η κα Χάρις Ματσούκα, Πρόεδρος του Ε.ΚΕ.Α. δήλωσε σχετικά: «Αυτή η συνεργατική δράση του Ε.ΚΕ.Α. με τη Nova έγινε με στόχο τη δημιουργία μίας καινοτόμας καμπάνιας προσέλκυσης του κοινού στην εθελοντική αιμοδοσία και κυρίως της νέας γενιάς στην οποία η δημοφιλής σειρά «Game of Thrones» έχει πολύ μεγάλη απήχηση». Το «Bleed For The Throne» είναι μία από τις μεγαλύτερες, διεθνούς εμβέλειας, εθελοντικές δράσεις αιμοδοσίας που πραγματοποιήθηκαν ποτέ από μία εταιρεία στο χώρο του entertainment, καθώς αποτελεί μία πρωτοβουλία της HBO, σε συνεργασία με τους αντίστοιχους παρόχους συνδρομητικής τηλεόρασης σε 15 χώρες σε όλο τον κόσμο, με όχημα τον τελευταίο κύκλο της δημοφιλούς σειράς «Game of Thrones».

Περισσότερα

8# Αξιοπρεπής Εργασία & Οικονομική Ανάπτυξη

Με την υποστήριξη της Global Sustain η Πειραιώς Asset στo PRI Initiative

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ Δευτέρα 1η Απριλίου 2019 Με την υποστήριξη της Global Sustain η Πειραιώς Asset Management ΑΕΔΑΚ στo Principles for Responsible Investment Initiative Η Global Sustain υποστήριξε την Πειραιώς Asset Management ΑΕΔΑΚ, στην ένταξή της στην παγκόσμια πρωτοβουλία Principles for Responsible Investment (PRI Initiative) για την υιοθέτηση και εφαρμογή των Aρχών Yπεύθυνων Eπενδύσεων και την προώθηση Υπεύθυνης Επενδυτικής Πολιτικής. Η Πειραιώς Asset Management AΕΔΑΚ, με τη συμμετοχή της στην πρωτοβουλία PRI, δεσμεύεται πλέον να εφαρμόζει τις παρακάτω αρχές Υπεύθυνων Επενδύσεων:

-Ενσωμάτωση ESG κριτηρίων στις διαδικασίες ανάλυσης επενδύσεων και λήψης επενδυτικών αποφάσεων Επιδίωξη ανάλογης εφαρμογής ESG κριτηρίων από τις εταιρείες στις οποίες επενδύει η ΑΕΔΑΚ

-Προώθηση της αποδοχής και εφαρμογής των αρχών υπεύθυνων επενδύσεων εντός του κλάδου διαχείρισης κεφαλαίων Συνεργασία με τους εμπλεκόμενους φορείς για την ενίσχυση της αποτελεσματικότητας της εταιρείας στην εφαρμογή των αρχών υπεύθυνων επενδύσεων

-Δημοσίευση ετήσιας έκθεσης σχετικά με τις δραστηριότητες της εταιρείας και την πορεία προς την εφαρμογή των αρχών υπεύθυνων επενδύσεων.

Ο κ. Μπαμπλέκος Ηρακλής, Διευθύνων Σύμβουλος της Πειραιώς Asset Management AΕΔΑΚ δήλωσε σχετικά ότι: «Στο πλαίσιο υπεύθυνων πολιτικών του Ομίλου, η Πειραιώς Asset Management AΕΔΑΚ προχώρησε στην προσυπογραφή των Principles for Responsible Investment (PRI) δηλώνοντας έμπρακτα τη δέσμευσή της σε πρωτοβουλίες που συμβάλλουν σε θέματα βιώσιμης ανάπτυξης.» Ο κ. Σπανός Μιχάλης, Διευθύνων Σύμβουλος της Global Sustain δήλωσε ότι: «Στόχος μας στο πλαίσιο της παγκόσμιας πρωτοβουλίας PRI είναι όλο και περισσότερες επιχειρήσεις, οργανισμοί και φορείς να ενημερώνονται και να ενστερνίζονται αρχές βιώσιμης ανάπτυξης και υπεύθυνης επιχειρηματικότητας». Η πρωτοβουλία PRI αριθμεί περισσότερα από 2.300 μέλη, τα οποία εντάσσουν στο πλαίσιο της στρατηγικής τους τη διασύνδεση των επενδυτικών τους αποφάσεων με την περιβαλλοντική βιωσιμότητα, την κοινωνική υπευθυνότητα και εταιρική διακυβέρνηση (ESG – Environmental, Social, Governance). Η πρωτοβουλία αυτή υποστηρίζει τους 17 Στόχους Βιώσιμης Ανάπτυξης (Sustainable Development Goals) οι οποίοι θεσπίστηκαν το 2015 από τα Ηνωμένα Έθνη

Περισσότερα

10# Λιγότερες Ανισότητες

Η Bayer Hellas στο “StartUp Your Life”

Η Bayer Ελλάς θα συμμετάσχει στην εκδήλωση “StartUp Your Life” που διοργανώνει η AIESEC Ελλάδος αύριο Τρίτη 2 Απριλίου στο Πανεπιστήμιο Πειραιώς και μεθαύριο Τετάρτη 3 Απριλίου στο Πανεπιστήμιο Μακεδονίας. Με βασικό στόχο την ανάδειξη της σημασίας που διαδραματίζει η ανάληψη ρίσκου στην επιτυχία κάθε νέου επιχειρηματία η AIESEC Ελλάδος – ο μεγαλύτερος οργανισμός παγκοσμίως που διοικείται και αποτελείται αποκλειστικά από νέους και προωθεί την ανάπτυξη ηγετικών δεξιοτήτων για άτομα ηλικίας 18-30 ετών – προσκάλεσε τη Bayer Ελλάς για να μοιραστεί με το κοινό όχι μόνο τις προκλήσεις που καλείται να αντιμετωπίσει κάθε ανερχόμενος επιχειρηματίας αλλά και την υποστήριξη και καθοδήγηση από στελέχη ή οργανισμούς. Μέσα από τις τέσσερεις ενότητες που συνθέτουν την εκδήλωση, οι συμμετέχοντες θα έχουν την ευκαιρία να αποκτήσουν μια συνολική εικόνα για τα βασικά στάδια που διανύει κανείς πριν γίνει επιχειρηματίας και συγκεκριμένα:

– Το στάδιο «Dreaming», πώς δημιουργείται η πρώτη σπίθα στο μυαλό ενός entrepreneur

– Το στάδιο «Building», το σθένος που χρειάζεται για να επιμείνει στην ιδέα του

– Το στάδιο «Succeeding», πώς τελικά ένας entrepreneur φτάνει και ξεπερνά τους στόχους του και τέλος

– Το στάδιο «Supporting», πώς οι startuppers μπορούν να λάβουν υποστήριξη και καθοδήγηση από στελέχη ή οργανισμούς

Στο πλαίσιο της ευρύτερης συνεργασίας της με την AIESEC Ελλάδος, η Bayer Ελλάς θα χορηγήσει 10 θέσεις για το πρόγραμμα Global Volunteer και 3 υποτροφίες σε ισάριθμους φοιτητές των Πανεπιστημίων Πειραιώς και Μακεδονίας προκειμένου να συμμετάσχουν στο Global Entrepreneur, το διεθνές πρόγραμμα επιχειρηματικότητας της AIESEC Ελλάδος που Σελ. 2 / 2 εξασφαλίζει σε 3 νέους κάτω των 30 ετών, τη δυνατότητα να αποκτήσουν επαγγελματική εμπειρία στο εξωτερικό. Η Διευθύντρια του Τμήματος Επικοινωνίας και Δημοσίων Σχέσεων της Βayer Ελλάς, κα Σόνια Μουσαβερέ δήλωσε σχετικά: «Το brain drain έχει επηρεάσει σημαντικά τη χώρα μας και είναι χρέος κάθε εταιρείας που δραστηριοποιείται στη χώρα να καταβάλει κάθε δυνατή προσπάθεια προκειμένου να στηρίξει τους νέους όχι μόνο να ακολουθήσουν τα όνειρά τους αλλά και να τα πραγματοποιήσουν. Για τη Bayer η πρόκληση αυτή αποτελεί σημαντική δέσμευση και όπως κάθε χρόνο έτσι και φέτος υποστηρίζουμε έμπρακτα τις δράσεις της AIESEC Ελλάδος.» Όσοι επιθυμούν να παρακολουθήσουν την εκδήλωση μπορούν να υποβάλλουν την αίτησή τους στο https://bit.ly/2ECWk1u.

Περισσότερα

Ετικέτες

Εγγραφή στο Newsletter

ΔΗΜΟΦΙΛΗ