Connect with us

SDG's

Οι ΜΚΟ και οι επιχειρηματικές συμμαχίες

Kαθώς αυξάνονται τα τελευταία χρόνια οι συμπράξεις μεταξύ εταιρειών και (Μη Κερδοσκοπικών Οργανώσεων) ΜΚΟ για την υλοποίηση κοινωφελών δράσεων, στο πλαίσιο προγραμμάτων Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης (ΕΚΕ), αναπτύσσονται πιο ισχυρές συνεργασίες μεταξύ τους ενώ αναδεικνύονται και σημεία αδυναμίας.

Της Σοφίας Εμμανουήλ (semmanouil@csrindex.gr)

Η βελτίωση των αδυναμιών στις συνεργασίες εταιρειών και ΜΚΟ θα έχει πολλαπλά οφέλη τόσο για τις εταιρείες και τις ΜΚΟ όσο και για την κοινωνία, όπως δείχνει έρευνα του HIGGS (Higher Incubator Giving Growth & Sustainability), ενός φορέα που δημιουργήθηκε με πρωτοβουλία και ιδρυτική δωρεά του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος, με στόχο την ενδυνάμωση των ΜΚΟ που δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα.

Όπως προκύπτει από έρευνα του HIGGS, oι εταιρείες και οι ΜΚΟ συμφωνούν στο ότι, για την καλύτερη συνεργασία τους, οι ΜΚΟ χρειάζεται να αντιληφθούν το ρόλο τους πιο επιχειρησιακά, με πιο συγκεκριμένες διαδικασίες και οργανωμένη διαχείριση των έργων τους.

Τόσο οι εταιρείες, όσο και οι ΜΚΟ είναι χρήσιμο να αντιμετωπίζουν τη σύμπραξή τους ως «συνεργασία» και όχι ως «συνδιαλλαγή» και να δημιουργούν σημεία επαφής και σταθερές σχέσεις εμπιστοσύνης, μέσα από τη συνεργασία, τη σωστή οικονομική διαχείριση και τη συνεχή ανατροφοδότηση για την εξέλιξη και τον αντίκτυπο των κοινών τους δράσεων.

Η Κατερίνα Ματιάτου, Υπεύθυνη του Incubator και των συνεργασιών ΕΚΕ του HIGGS, σημειώνει στο csrindex.gr: «Η Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη είναι ένας τομέας κοινής δραστηριοποίησης των ΜΚΟ και των Εταιρειών και είμαστε πολύ χαρούμενοι που μπορούμε να συμβάλουμε στην καλύτερη κατανόηση των αναγκών της κοινωνίας, μέσα από ένα χρήσιμο εργαλείο, όπως η έρευνα «Ελληνικές Μη Κερδοσκοπικές Οργανώσεις & Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη». Είναι μέρος της πυρηνικής λειτουργίας του HIGGS να φέρνει κοντά τον κόσμο των ΜΚΟ με τον κόσμο των χρηματοδοτών και των εταιρειών που αναπτύσσουν κοινωφελή δράση και είναι ευπρόσδεκτα όλα τα μέρη στο HIGGS, για να διερευνήσουμε μαζί βέλτιστους τρόπους συνεργασίας».

Από την πλευρά της η Κατερίνα Βέλλιου, Υπεύθυνη Διεξαγωγής της έρευνας εκ μέρους του HIGGS, αναφέρει: «Μέσα από τα στοιχεία που καταγράψαμε από τις συζητήσεις μας με τις Εταιρίες και τις ΜΚΟ που συμμετείχαν στην έρευνα «Ελληνικές Μη Κερδοσκοπικές Οργανώσεις & Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη», διαπιστώσαμε ότι και οι 2 πλευρές αφήνουν πίσω τους την καχυποψία του παρελθόντος και έχουν θέληση να καλλιεργήσουν σταθερές συνεργασίες για ένα καλύτερο μέλλον. Φιλοδοξούμε με την έρευνα αυτή να βοηθήσουμε τις ΜΚΟ να αντιληφθούν καλύτερα τις στρατηγικές των Εταιρειών και να διασυνδεθούν μαζί τους αποτελεσματικά, με απώτερο στόχο να καλύψουν από κοινού πραγματικές ανάγκες της κοινωνίας μας».

Η αγορά

Ειδικά την τελευταία δεκαετία, ως αποτέλεσμα της οικονομικής κρίσης αλλά και του προσφυγικού, παρατηρείται αύξηση των δράσεων ΕΚΕ ενώ ταυτόχρονα αναδεικνύεται η τάση οι εταιρείες να συμβουλεύονται τις ΜΚΟ σε μια σειρά ζητήματα, από τη διαμόρφωση των προγραμμάτων ΕΚΕ που υλοποιούν μέχρι τη σύνταξη των απολογιστικών τους εκθέσεων. Η σχέση, δε, αυτή μπορεί να αφορά σε χορηγία, εκπόνηση κοινών προγραμμάτων ΕΚΕ, κατάρτιση των εργαζομένων στην προώθηση του εθελοντισμού, στρατηγικές συνεργασίες κ.α.

Η έρευνα αναδεικνύει τη συζήτηση για το κατά πόσο οι 17 Στόχοι Βιώσιμης Ανάπτυξης του ΟΗΕ αποτελούν την κατάλληλη πυξίδα για τα προγράμματα ΕΚΕ των εταιρειών και υπενθυμίζει ότι ο νόμος 4403/2016 θεσπίζει υποχρεώσεις για τη δημοσίευση και μη χρηματοοικονομικών στοιχείων στους απολογισμούς μεγάλης μερίδας επιχειρήσεων, γεγονός που ενθαρρύνει δράσεις ΕΚΕ και μακροπρόθεσμες συνεργασίες επιχειρήσεων – ΜΚΟ. Η ολοένα μεγαλύτερη ευαισθητοποίηση των καταναλωτών και η προτίμηση που δείχνουν σε προϊόντα και υπηρεσίες κοινωνικά υπεύθυνων εταιρειών είναι μια ακόμη τάση προς την ίδια κατεύθυνση. Ακόμη και το κόστος των προγραμμάτων ΕΚΕ, που αποτελεί έναν παράγοντα που συχνά αναδεικνύει εμπόδια στην υλοποίηση δράσεων (μία εκτίμηση της μέσης δωρεάς ανεβάζει τον πήχη στα 5.000-15.000 ευρώ) φαίνεται διαχειρίσιμο εάν συνεκτιμηθούν τα οφέλη για τη φήμη της εταιρείας, την παραγωγικότητα και την αποδοτικότητά της.

Τα ευρήματα

Η έρευνα του HIGGS, που επιχειρεί ανάλυση του καναλιού της ΕΚΕ καταλήγει στο συμπέρασμα ότι η οικονομική κρίση δεν έχει φέρει μείωση του προϋπολογισμού της ΕΚΕ αλλά αναπροσαρμογή των προτεραιοτήτων σύμφωνα με τις τρέχουσες ανάγκες. Βασικά αίτια καχυποψίας που δυσχεραίνουν τη διασύνδεση και καλή συνεργασία ανάμεσα στις επιχειρήσεις και τις ΜΚΟ αποτελούν η έλλειψη συμπράξεων μεταξύ των τελευταίων, η απουσία διαδικασιών αξιολόγησης και κεφαλαιοποίησης και η μη σωστή διαχείριση των οικονομικών πόρων.

Οι τρόποι ενίσχυσης που επιλέγουν οι εταιρείες είναι: δωρεά σε είδος, οικονομική ενίσχυση, υποστήριξη–χορηγία εκδηλώσεων, συμμετοχή εργαζομένων σε εθελοντικές δράσεις. Η συμμετοχή εργαζομένων σε εθελοντικές δράσεις ΜΚΟ, αποδεικνύεται πολύ ωφέλιμη και για τις δύο πλευρές, καθώς προσφέρει μεγαλύτερη προβολή του έργου τους και ενισχύει τη σύσφιξη σχέσεων και την ενδυνάμωση της ομάδας.

Σημαντικές προϋποθέσεις για την έγκριση αιτήσεων χρηματοδότησης είναι η ταύτιση με τους στόχους της εταιρείας, η σωστή εκτίμηση αναγκών, η άρτια τεκμηρίωση για την αναγκαιότητα του προγράμματος, η σωστή παρουσίαση του κοινωνικού αντικτύπου καθώς κα η προηγούμενη υγιής οικονομική διαχείριση.

Η πρώτη προσέγγιση και επικοινωνία συστήνεται να γίνεται κατά το πρώτο εξάμηνο κάθε έτους, ενώ η υποβολή των προτάσεων χρηματοδότησης μέχρι και τον Οκτώβριο. Επίσης, όπως αποτυπώνεται στην έρευνα, ο τακτικός απολογισμός των δράσεων των ΜΚΟ, με ποσοτικά και ποιοτικά στοιχεία, είναι απαραίτητος για την καλή σύμπραξη των εταίρων.

Η τήρηση των συμφωνηθέντων όρων και η συνεχής ανατροφοδότηση αποτελούν βάσεις για το χτίσιμο μίας σχέσης εμπιστοσύνης ανάμεσα στις εταιρείες και στις ΜΚΟ.

Μια σημαντική διαπίστωση είναι ότι οι ΜΚΟ χρειάζεται να αντιληφθούν το ρόλο τους πιο “επιχειρησιακά”, με οργάνωση, σταθερότητα και αποδοτικότητα. Στην περίπτωση που η ΜΚΟ επιθυμεί αποκλειστικό χορηγό για ένα πρόγραμμα, προτείνεται ο από κοινού σχεδιασμός της δράσης με την εταιρεία. Επίσης οι ΜΚΟ μπορούν να ενημερώνονται για τις δράσεις των εταιρειών μέσα από τους ετήσιους απολογισμούς τους που αναρτώνται στις ιστοσελίδες τους.

Αν και οι ΜΚΟ προτιμούν την οικονομική ενίσχυση, τελικά κατορθώνουν να εξασφαλίζουν περισσότερο δωρεές σε είδος, με τις χορηγίες, τη συμμετοχή εργαζομένων σε εθελοντικές δράσεις και τη συμβολή στις εκδηλώσει να ακολουθούν.

Η έρευνα διαπιστώνει ότι τα βασικά στάδια για την εξασφάλιση συνεργασιών και χρηματοδοτήσεων μέσω ΕΚΕ είναι: Εκτίμηση αναγκών, Αξιοποίηση προσωπικών επαφών, Χαρτογράφηση των εταιρειών, Αναζήτηση ταύτισης μεταξύ των σκοπών της εταιρείας και της ΜΚΟ, Έρευνα για πολιτικές της εταιρείας, Τηλεφωνική επαφή για διερεύνηση ενδιαφέροντος, Συνάντηση των 2 πλευρών και παρουσίαση έργου της ΜΚΟ, Κατάθεση πρότασης προς χρηματοδότηση, Υλοποίηση προγράμματος ΜΚΟ, Follow up & διατήρηση επαφής με την εταιρεία.

Είναι επίσης ενδεικτικό ότι η συμμετοχή του ανθρώπινου δυναμικού σε εθελοντικές δράσεις ΜΚΟ συνεισφέρει στην ενίσχυση της επιχειρηματικής κουλτούρας στις ΜΚΟ καθώς και στην ευρύτερη γνωστοποίηση του έργου τους.

Πολύ σημαντικός παράγοντας για τη χάραξη επιτυχημένης στρατηγικής ΕΚΕ κρίνεται η στελέχωση ειδικού τμήματος, με συνεχείς εκπαιδεύσεις για την μεγαλύτερη αποτελεσματικότητά τους.

Οι χρηματοδοτήσεις μέσω ΕΚΕ θεωρούνται από τις περισσότερες ΜΚΟ σταθερές και αξιόπιστες, υπό κάποιες προϋποθέσεις.

Ανάμεσα στις ελάχιστες δυσκολίες που έχουν εντοπιστεί σε αυτές τις συνεργασίες είναι η τήρηση των χρονοδιαγραμμάτων υλοποίησης των έργων και η επικέντρωση στην επικοινωνιακή στρατηγική.

Η τήρηση των χρονοδιαγραμμάτων, ο σεβασμός και η συνέπεια στις δεσμεύσεις και στα ανταποδοτικά οφέλη, οι τακτικές ανατροφοδοτήσεις, η διαφάνεια και η λογοδοσία αποτελούν βάσεις για εμπιστοσύνη και καλή συνεργασία μεταξύ των δύο πλευρών.

Στη φωτογραφία: Η ομάδα του HIGGS πανηγυρίζει για την επίτευξη των στόχων της: Αρχόντω Αντωνάτου, Assistant Manager, Κατερίνα Βέλλιου,  Assistant Manager, Σωτήρης Πετρόπουλος, Director, Άρης Σούρας, Accelerator Manager, Κατερίνα Ματιάτου, Incubator Manager, Κατερίνα Καίσαρη, Assistant Manager.

Σκοπός αυτής της ιστοσελίδας είναι να αναδείξει τις δράσεις των εταιρειών που έχουν επενδύσει στην Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη. Να παρουσιάζει τις δράσεις τους, τις απόψεις τους αλλά και τις κυβερνητικές και Ευρωπαϊκές οδηγίες που κατά καιρούς προστίθενται. Η βιώσιμη ανάπτυξη τόσο της κοινωνίας όσο και του ιδιωτικού επιχειρείν είναι υπόθεση όλων μας. Από τα εκπαιδευτικά ιδρύματα μέχρι τις διοικήσεις των επιχειρήσεων και από τα αρμόδια υπουργεία μέχρι τα διοικητικά συμβούλια των τοπικών κοινοτήτων.

Περισσότερα
Διαφημίσεις
Σχολιάστε

Σχολιάστε το άρθρο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

1# Μηδενική Φτώχεια

«Εθελοντές εν Δράσει» από τη Eurolife ERB

Ο Όμιλος Eurolife ERB, στο πλαίσιο του προγράμματος εταιρικής κοινωνικής του ευθύνης, +πράτουμε, διοργάνωσε στα γραφεία του Εβδομάδα Εθελοντισμού, από τις 16 έως και τις 20 Σεπτεμβρίου.

Η ενέργεια σχεδιάστηκε και υλοποιήθηκε σε συνεργασία με την ethelon. Με το σύνθημα «Εθελοντές εν Δράσει», οι εργαζόμενοι συμμετείχαν σε μια σειρά από δραστηριότητες, με στόχο να προσφέρουν σε ανθρώπους που χρειάζονται υποστήριξη και βοήθεια. Κάθε μέρα ο Όμιλος φιλοξενούσε διαφορετική δράση στις εγκαταστάσεις του, υποστηρίζοντας συνολικά το έργο πέντε διαφορετικών ΜΚΟ.

Η Εβδομάδα Εθελοντισμού ξεκίνησε δυναμικά, με τους εργαζόμενους να υποτιτλίζουν παλιές ταινίες του ελληνικού κινηματογράφου, βοηθώντας με τον τρόπο αυτό να τις απολαύσουν άνθρωποι που έχουν δυσκολίες στην ακοή. Με τη συγκεκριμένη δράση, ο Όμιλος Eurolife ERB υποστήριξε τη ΜΚΟ ΔΡΩ, της οποίας το έργο απευθύνεται κυρίως σε κωφά ή βαρήκοα άτομα.

Στη συνέχεια, οι εγκαταστάσεις της εταιρείας μετατράπηκαν σε γραμμή παραγωγής, με τους εργαζόμενους να ετοιμάζουν τσάντες με όλα τα απαραίτητα είδη για την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς. Από τετράδια και μολύβια, μέχρι πλαστελίνη και τέμπερες, οι συνολικά 500 τσάντες μοιράστηκαν σε οικογένειες με παιδιά που ζουν κάτω από δύσκολες συνθήκες, μέσω της ΜΚΟ Ένα Παιδί – Ένας Κόσμος.

Οι «Εθελοντές εν Δράσει» συνέχισαν το έργο τους, φτιάχνοντας hygiene kits με είδη πρώτης ανάγκης, όπως σαπούνι και οδοντόβουρτσες, για άστεγους, χρόνια άνεργους, ευάλωτες οικογένειες και ηλικιωμένους. Στο τέλος της ημέρας, οι εργαζόμενοι της εταιρείας παρέδωσαν στη ΜΚΟ Emfasis Foundation 700 hygiene kits, για να μοιραστούν σε συνανθρώπους μας.

Σειρά είχαν την επόμενη ημέρα τα family kits για οικονομικά ευάλωτες οικογένειες. Οι εργαζόμενοι της Eurolife ERB συσκεύασαν συνολικά 700 κιβώτια με τρόφιμα πρώτης ανάγκης, όπως γάλα, μακαρόνια και ρύζι. Η δράση υποστήριξε το έργο της ΜΚΟ Equal Society, η οποία ανέλαβε να μοιράσει τα κιβώτια στις ωφελούμενες οικογένειες.

Η Εβδομάδα Εθελοντισμού ολοκληρώθηκε με την προετοιμασία παιδικών snacks για το σχολείο. Προωθώντας την αξία της σωστής και ισορροπημένης διατροφής, οι εργαζόμενοι της Eurolife ERB έφτιαξαν 300 πακέτα με snacks και χυμούς, για να μοιραστούν, στη συνέχεια, στα παιδιά που φροντίζει η ΜΚΟ Φίλοι του Παιδιού.

Η Αναστασία Καφίρη, Γενικός Διευθυντής της ethelon, δήλωσε ότι «Χαιρόμαστε ιδιαίτερα για τη στρατηγική συνεργασία που έχουμε με τον Όμιλο Eurolife ERB, αποτελώντας τον συνδετικό κρίκο με την Κοινωνία των Πολιτών και έχοντας αφουγκραστεί τις ανάγκες των οργανισμών, που συμμετείχαν στη συγκεκριμένη δράση».

Οι «Εθελοντές εν Δράσει» του Ομίλου Eurolife ERB συμμετείχαν καθημερινά στις δράσεις και απέδειξαν ότι αφιερώνοντας μόλις λίγα λεπτά από το χρόνο τους, ήταν αρκετό για να κάνουν τη διαφορά!

Περισσότερα

4# Ποιοτική Εκπαίδευση

Στην τελική ευθεία ο διαγωνισμός NBG Business Seeds

Λίγες εβδομάδες έχουν απομείνει για την συμμετοχή στον 10ο επετειακό διαγωνισμό Καινοτομίας & Τεχνολογίας του προγράμματος NBG Business Seeds της Εθνικής Τράπεζας, που έχει ως στόχο να αναδείξει και να επιβραβεύσει πρωτότυπες ιδέες βασισμένες στις νέες τεχνολογίες και να προωθήσει την καινοτομία στην Ελλάδα.

Ο Διαγωνισμός αποσκοπεί στην ενίσχυση και τη στήριξη της δημιουργικότητας, ειδικά των νέων, και στην καλλιέργεια κουλτούρας καινοτομίας. Η αξιολόγηση των προτάσεων θα πραγματοποιηθεί σε συνεργασία με τα Πανεπιστημιακά Ιδρύματα: Πανεπιστήμιο Αθηνών, Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο, Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, Πανεπιστήμιο Πειραιά καθώς και τα Πανεπιστήμια Πατρών, Κρήτης, Μακεδονίας, Πελοποννήσου, Θεσσαλίας και το Πολυτεχνείο Κρήτης.

Οι νικητές κερδίζουν χρηματικά βραβεία συνολικής αξίας 49.000 ευρώ και μεγάλη προβολή στον έντυπο και ηλεκτρονικό τύπο. Η υποβολή είναι ηλεκτρονική και αφορά σε ένα κείμενο έως 1.000 λέξεις στο www.nbg.gr/competition. Η συμμετοχή στον Διαγωνισμό μπορεί να είναι ατομική ή ομαδική με αντικείμενο που εντάσσεται σε μία από τις παρακάτω θεματικές ενότητες: ηλεκτρονική επιχειρηματικότητα, περιβάλλον και τεχνολογία και πολιτισμός και τεχνολογία.

Περισσότερα

10# Λιγότερες Ανισότητες

World of Difference: 10 χρόνια πορείας και νέος κύκλος

Το Ίδρυμα Vodafone ανακοινώνει την έναρξη των αιτήσεων για τον 10ο κύκλο του προγράμματος World of Difference.

Φέτος, το πρόγραμμα συμπληρώνει 10 χρόνια υλοποίησης και προσφέρει σε 10 νέους, με πάθος για την τεχνολογία, τη δυνατότητα να εργαστούν για 6 μήνες στον Μη Κερδοσκοπικό Οργανισμό της επιλογής τους, καλύπτοντας τον μισθό και τις εργοδοτικές τους εισφορές. Με αφορμή αυτή την επετειακή χρονιά, το Ίδρυμα Vodafone ενισχύει ακόμα περισσότερο το πρόγραμμα και εγκαινιάζει μια νέα συνεργασία με το HIGGS – Higher Incubator Giving Growth & Sustainability. Η ομάδα του HIGGS, του 1ου Incubator & Accelerator για ΜΚΟ στην Ελλάδα, θα προσφέρει τόσο στους συμμετέχοντες όσο και στους νέους νικητές και τις αντίστοιχες ΜΚΟ που θα προκύψουν, τις γνώσεις και τα απαραίτητα εργαλεία, που θα φέρουν την καινοτομία στη δουλειά τους.

Παράλληλα, μέσα από σειρά σεμιναρίων και υπηρεσιών συμβουλευτικής πάνω σε θεματικές όπως στρατηγική, ανεύρεση πόρων, πρακτικές εταιρικής κοινωνικής ευθύνης, marketing, εθελοντισμός αλλά και νομικά και λογιστικά ζητήματα, οι συμμετέχοντες θα λάβουν την απαραίτητη υποστήριξη και τεχνογνωσία, προκειμένου να μετουσιώσουν τις ιδέες τους σε πράξη με κοινωνικό αντίκτυπο.

Όσοι νέοι, ηλικίας 18-35, ενδιαφέρονται να δηλώσουν συμμετοχή στο πρόγραμμα θα πρέπει να επιλέξουν τον ΜΚΟ που τους εμπνέει, να λάβουν τη στήριξή του, να συμφωνήσουν σε ένα συγκεκριμένο έργο που θα αναλάβουν να υλοποιήσουν το διάστημα της απασχόλησής τους και να βρουν την τεχνολογία που θα βελτιώσει τη δράση του, την αναγνωρισιμότητα του ή τη βιωσιμότητά του. Στη συνέχεια, μπορούν να δηλώσουν συμμετοχή, μέσω της ιστοσελίδας www.vodafone.gr/vodafone-ellados/vodafone-world-of-difference/ με καταληκτική ημερομηνία στις 18 Οκτωβρίου 2019.

Η Ρούλη Χριστοπούλου, Υπεύθυνη Τμήματος Βιώσιμης Ανάπτυξης και Ιδρύματος Vodafone, ανέφερε χαρακτηριστικά: «Στόχος, μας μέσω του World of Difference, είναι κάθε χρόνο να στηρίζουμε, τόσο τους νέους όσο και το σπουδαίο έργο των ΜΚΟ της χώρας. Φέτος, και με αφορμή τα 10 χρόνια του προγράμματος, θέλοντας να ενισχύσουμε ακόμα πιο ουσιαστικά τη στήριξη στους συμμετέχοντες, εγκαινιάζουμε τη συνεργασία μας με το HIGGS, που θα τους δώσει την απαραίτητη καθοδήγηση και τεχνογνωσία για το έργο τους. Είμαστε σίγουροι πώς η εμπειρία και οι υψηλού επιπέδου υπηρεσίες της ομάδας του Higgs δίνει στο πρόγραμμα, αλλά κυρίως στους επωφελούμενους, σημαντική προστιθέμενη αξία. Γιατί με την πολύτιμη συμβολή όλων των συμμετεχόντων στο πρόγραμμα, 10 χρόνια προσπαθούμε ν’ αλλάξουμε τον κόσμο προς το καλύτερο, με τη δύναμη της τεχνολογίας. Και έπεται συνέχεια!»

Ο Σωτήρης Πετρόπουλος, Διευθυντής του HIGGS, δήλωσε: «Το Vodafone World of Difference σε μόλις 10 χρόνια έχει δώσει πνοή στις οργανώσεις που το έχουν κερδίσει, καθώς είναι ένα από τα ελάχιστα στον τομέα που υποστηρίζουν λειτουργικές ανάγκες. Το HIGGS, έχοντας ενδυναμώσει πάνω από 120 ΜΚΟ σε όλη την Ελλάδα, ήταν ένθερμος υποστηρικτής του προγράμματος από την πρώτη στιγμή και νιώθουμε ιδιαιτέρως περήφανοι που πλέον είμαστε οργανικό μέρος του. Ευχαριστούμε θερμά το Ίδρυμα Vodafone για την εμπιστοσύνη και την εξαιρετική συνεργασία και ανυπομονούμε για τα επόμενα βήματα».

Περισσότερα

Ετικέτες

Εγγραφή στο Newsletter

ΔΗΜΟΦΙΛΗ