Connect with us

11# Βιώσιμες πόλεις & Κοινότητες

ΟΗΕ: Οι λαοί στο κυνήγι της ευτυχίας

Το προσδόκιμο ζωής, η κοινωνική στήριξη καθώς και το πόσο έντονα είναι τα αισθήματα της ελευθερίας, της εμπιστοσύνης και της γενναιοδωρίας στους κατοίκους τους αποτελούν δείκτες με βάση τους οποίους οι χώρες κατατάσσονται σε διάφορα επίπεδα ευτυχίας, σύμφωνα με τον ΟΗΕ, που αναδεικνύει την Φινλανδία στην κορυφή της κατάταξης για το 2018 και την Ελλάδα στην 79η θέση μεταξύ 156 χωρών.

Της Σοφίας Εμμανουήλ (semmanouil@csrindex.gr)

H έκθεση του ΟΗΕ για την παγκόσμια ευτυχία αποκτά ιδιαίτερο ενδιαφέρον σε μια εποχή έξαρσης του προσφυγικού ζητήματος αλλά και έντονης κινητικότητας πληθυσμών προς αστικές περιοχές και ανεπτυγμένες χώρες που προσφέρουν ευκαιρίες για μια καλύτερη ζωή.

Η έρευνα διαπιστώνει συνάφεια μεταξύ της ευτυχίας των μεταναστών και των ημεδαπών κατοίκων στις χώρες υποδοχής, καθώς φαίνεται ότι οι αξιολογήσεις των μεταναστών για τη ζωή συγκλίνουν με αυτές των ημεδαπών παρότι οι μετανάστες προέρχονται από χώρες με πολύ διαφορετικά επίπεδα ευτυχίας.

Η παγκοσμιοποίηση έχει ενισχύσει το φαινόμενο της μετακίνησης των πληθυσμών κι αυτό δεν αφορά μόνο τους λαούς που ζουν σε χώρες που σημειώνονται εχθροπραξίες αφού υπάρχει και η μετανάστευση εντός χωρών, με την μετακίνηση κατοίκων από αγροτικές σε αστικές περιοχές για μεγαλύτερες ευκαιρίες απασχόλησης ενώ ενδιαφέρον έχει να μελετήσει κανείς και τις ομάδες των ανθρώπων επηρεάζονται από τη μετανάστευση: όσους έχουν μένουν πίσω και όσους ζουν ήδη στις χώρες προορισμού.

Οι ανακατατάξεις είναι εμφανείς σε χώρες όπως η Κίνα, όπου ο μετασχηματισμός από την αγροτική στην αστική διαβίωση έφερε δραματικές αλλαγές, τέτοιες που έχουν χαρακτηριστεί ως η μεγαλύτερη μαζική μετανάστευση στην ανθρώπινη ιστορία. Κατά τη διάρκεια των ετών 1990-2015 ο κινεζικός αστικός πληθυσμός αυξήθηκε κατά 463 εκατ. εκ των οποίων σχεδόν οι μισοί είναι μετανάστες από χωριά σε πόλεις και κωμοπόλεις. Την ίδια περίοδο η αύξηση του αριθμού των μεταναστών σε ολόκληρο τον κόσμο
ήταν 90 εκατ.. Άρα η εσωτερική μετανάστευση είναι κατά τάξη μεγέθους μεγαλύτερη αλλά έχει λάβει λιγότερη προσοχή.

Η μετακίνηση προς τις πόλεις γίνεται πιο εύκολα αντιληπτή εξετάζοντας για παράδειγμα την ανάπτυξη του αστικού πληθυσμού στην Ελλάδα. Υπολογίζεται ότι μεταξύ 1990 και 2015 ο πληθυσμός των πόλεων αυξήθηκε σχεδόν 50%, με ένα μέρος να οφείλεται στη φυσική αύξηση του πληθυσμού μέσα στις πόλεις ή στη μετατροπή χωριών σε πόλεις αλλά στο ήμισυ τουλάχιστον προέρχεται από την καθαρή μετανάστευση στις πόλεις.

Η ετήσια Έκθεση για την Παγκόσμια Ευτυχία (World Happiness Report) του ΟΗΕ για το έτος 2018 δόθηκε στη δημοσιότητα στις 14 Μαρτίου 2018, σε ειδική εκδήλωση στην Ποντιφική Ακαδημία Επιστημών στο Βατικανό, ενόψει της Παγκόσμιας Ημέρας Ευτυχίας που τιμάται από τον ΟΗΕ κάθε χρόνο στις 20 Μαρτίου.

Η έκθεση του Δικτύου Λύσεων Βιώσιμης Ανάπτυξης του ΟΗΕ (SDSN) κατέταξε 156 χώρες ανάλογα με τις επιδόσεις τους σε δείκτες όπως το εισόδημα, το προσδόκιμο ζωής, η κοινωνική στήριξη καθώς και πόσο έντονα είναι τα αισθήματα της ελευθερίας, της εμπιστοσύνης και της γενναιοδωρίας στους κατοίκους τους.

Σύμφωνα με την εν λόγω έκθεση του ΟΗΕ, η πιο ευτυχισμένη χώρα στον κόσμο για το 2018 είναι η Φινλανδία, ενώ την τελευταία θέση κατέχει το Μπουρούντι. Η Φινλανδία ανέβηκε στην πρώτη από την πέμπτη που ήταν πέρυσι κερδίζοντας την πρωτιά από τη Νορβηγία. Έτσι οι 10 πιο ευτυχισμένες χώρες για το 2018 είναι: Φινλανδία, Νορβηγία, Δανία, Ισλανδία, Ελβετία, Ολλανδία, Καναδάς, Νέα Ζηλανδία, Σουηδία και Αυστραλία.

Η Ελλάδα βρίσκεται στη 79η θέση, με μικρή βελτίωση σε σχέση με την έκθεση του 2017, όπου κατείχε την 87η θέση σε λίστα 155 χωρών. Η Ελλάδα είναι κάτων από το Πακιστάν, το Χονγκ Κόνγκ, την Πορτογαλία και τη Σερβία και πάνω από το Τατζικιστάν, το την Κροατία και την Δομινικανή Δημοκρατία. Ωστόσο η Ελλάδα ανήκει στις 20 χώρες με τη μεγαλύτερη αρνητική μεταβολή των επίπεδων ευτυχίας τα τελευταία 8 χρόνια, δηλαδή όσα χρόνια περίπου διαρκεί η οικονομική κρίση.

Ας σημειωθεί ότι οι ΗΠΑ καταλαμβάνουν την 18η θέση από την 14η που ήταν πέρυσι ενώ η Βρετανία είναι στην 19η θέση και τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα στην 20η.

Σκοπός αυτής της ιστοσελίδας είναι να αναδείξει τις δράσεις των εταιρειών που έχουν επενδύσει στην Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη. Να παρουσιάζει τις δράσεις τους, τις απόψεις τους αλλά και τις κυβερνητικές και Ευρωπαϊκές οδηγίες που κατά καιρούς προστίθενται. Η βιώσιμη ανάπτυξη τόσο της κοινωνίας όσο και του ιδιωτικού επιχειρείν είναι υπόθεση όλων μας. Από τα εκπαιδευτικά ιδρύματα μέχρι τις διοικήσεις των επιχειρήσεων και από τα αρμόδια υπουργεία μέχρι τα διοικητικά συμβούλια των τοπικών κοινοτήτων.

Περισσότερα
Διαφημίσεις
Σχολιάστε

Σχολιάστε το άρθρο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

11# Βιώσιμες πόλεις & Κοινότητες

Carglass®: Καθαρισμός Πάρκου «Αντώνης Τρίτσης»


Με αφορμή την εθελοντική δράση “Let’s do it Greece”, πραγματοποιήθηκε την Κυριακή 7 Απριλίου καθαρισμός του Πάρκου Περιβαλλοντικής Ευαισθητοποίησης «Αντώνης Τρίτσης», από την ομάδα εθελοντών της Carglass®, «Πράξεις Ευθύνης».

Το «Αντώνης Τρίτσης» αποτελεί το μεγαλύτερο πάρκο των Βαλκανίων, έκτασης 1.200 στρεμμάτων, γι’αυτό και θεωρείται μία από τις σημαντικότερες πηγές οξυγόνου για την Αττική. Διαθέτει έξι τεχνητές λίμνες και πλούσια χλωρίδα και πανίδα, ενώ ταυτόχρονα αποτελεί καταφύγιο για πολλά είδη πτηνών. Υπό τις οδηγίες της οργάνωσης «Οι Φίλοι του Πάρκου», η ομάδα εθελοντών της Carglass® κάλυψε το δασικό τμήμα του Πάρκου, καθώς και την περίμετρο της κεντρικής λίμνης, συλλέγοντας απορρίμματα. Ταυτόχρονα, στο πλαίσιο του θέματος της δράσης «Οικογένεια», οι εθελοντές συμμετείχαν με τις οικογένειές τους, δίνοντας έτσι το παράδειγμα στην επόμενη γενιά.

Η Carglass® επιδιώκει και προάγει την ενεργό παρέμβαση σε θέματα που σχετίζονται με την προστασία του περιβάλλοντος, ενώ, μέσα από τη συμμετοχή της ομάδας εθελοντών σε συντονισμένες δράσεις, συνεισφέρει στην προσπάθεια των ευαισθητοποιημένων φορέων και πολιτών για ένα καθαρότερο φυσικό περιβάλλον.

Περισσότερα

11# Βιώσιμες πόλεις & Κοινότητες

Η «Ώρα της Γης» στο Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών

Το αεροδρόμιο της Αθήνας δηλώνει για ενδέκατη συνεχή χρονιά «παρών» στην «Ώρα της Γης»!
Tο Σάββατο, 30 Μαρτίου 2019, το αεροδρόμιο της Αθήνας θα σβήσει τα φώτα και θα διακόψει τη λειτουργία ενός από τους δύο διαδρόμους του (δυτικός διάδρομος, 03L/21R και οι τροχόδρομοί του) από τις 20:30 έως τις 21:30, συμμετέχοντας και φέτος στην παγκόσμια πρωτοβουλία του WWF.
Κατά τη διάρκεια της Ώρας της Γης 2019, θα μειωθεί επίσης ο φωτισμός στα κτίρια, στους χώρους στάθμευσης οχημάτων προσωπικού και σε άλλους επιλεγμένους χώρους εντός του αεροδρομίου. Φέτος, το επίσημο βίντεο του Earth Hour θα προβάλλεται στις οθόνες του κεντρικού αεροσταθμού, αλλά και στoυς χώρους γραφείων, για την ενημέρωση και την ευαισθητοποίηση τόσο των επιβατών όσο και του προσωπικού.

Για την ευαισθητοποίηση των πολιτών στο ζήτημα της κλιματικής αλλαγής, ανακοινώσεις στον κεντρικό αεροσταθμό θα ενημερώνουν το κοινό για την παγκόσμια κινητοποίηση του WWF και την ενεργό συμμετοχή του αεροδρομίου της Αθήνας. Παράλληλα, ο ΔΑΑ ενθαρρύνει όλο το προσωπικό του αεροδρομίου να συμβάλει ατομικά στην «Ώρα της Γης» μειώνοντας ή σβήνοντας τα φώτα στο σπίτι. Στη συμβολική αυτή κίνηση για την κλιματική αλλαγή, συμμετέχουν επίσης η εταιρεία καυσίμων Shell, το ξενοδοχείο Sofitel, τα καταστήματα Factory Outlet και Leroy Merlin και άλλα μέλη της αεροδρομιακής κοινότητας.

Αεροδρόμιο Αθήνας και Κλιματική Αλλαγή
Ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών έχει ενεργό ρόλο στο θέμα της κλιματικής αλλαγής. Από το 2008 υλοποιεί το «Εταιρικό Σχέδιο Δράσης για την Κλιματική Αλλαγή» το οποίο επικαιροποιείται σε ετήσια βάση. Παράλληλα, το αεροδρόμιο της Αθήνας συμμετέχει ενεργά στο εθελοντικό παγκόσμιο πρόγραμμα για τη διαχείριση και μείωση των εκπομπών άνθρακα Airport Carbon Accreditation. Σε αυτό το πλαίσιο, Ο ΔΑΑ έχει καταφέρει να μειώσει το αποτύπωμα άνθρακά του σχεδόν κατά 50% από το 2005 και έχει μηδενίσει το αποτύπωμά του από το 2015, επιτυγχάνοντας να πιστοποιηθεί στο τελευταίο στάδιο «Ουδέτερο Ισοζύγιο Άνθρακα» (Neutrality) του προγράμματος. Τέλος, το 2018 ολοκληρώθηκε με επιτυχία η επαναπιστοποίηση του Συστήματος Διαχείρισης Ενέργειας του ΔΑΑ σύμφωνα με τις απαιτήσεις του EN ISO 50001.

Περισσότερα

11# Βιώσιμες πόλεις & Κοινότητες

Το ΕΚ στηρίζει τη μείωση εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα από αυτοκίνητα

Σχέδια για τη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου από αυτοκίνητα και ημιφορτηγά μέχρι το 2030 ενέκριναν οι ευρωβουλευτές την Τετάρτη. Τα μέτρα έχουν ήδη συμφωνηθεί ανεπίσημα μεταξύ του Κοινοβουλίου και των υπουργών της ΕΕ και περιλαμβάνουν υψηλότερο στόχο (37,5%) μείωσης εκπομπών από το σύνολο των νέων αυτοκινήτων μέχρι το 2030, σε σύγκριση με αυτόν που πρότεινε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή (30%). Η νομοθεσία θέτει επίσης στόχο μείωσης εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα από νέα ημιφορτηγά (31%) μέχρι το 2030. «Οι ευρωβουλευτές παλέψαμε σκληρά για να προστατεύσουμε την ακεραιότητα του περιβαλλοντικού χαρακτήρα της νομοθεσίας και τα οφέλη για την υγεία, τους καταναλωτές και την καινοτομία που αφορούν όλους τους Ευρωπαίους πολίτες. Πετύχαμε τους στόχους μας παρά την μανιώδη αντίδραση των αυτοκινητοβιομηχανιών και κάποιων κρατών μελών που αρνήθηκαν να αναγνωρίσουν ότι αυτοί οι πιο φιλόδοξοι στόχοι δημιουργούν νέες ευκαιρίες», δήλωσε η εισηγήτρια Miriam Dalli (Σοσιαλιστές, Μάλτα). Η νομοθεσία υιοθετήθηκε με 521 ψήφους έναντι 63 και 34 αποχών. Τώρα απαιτείται η τελική έγκριση από το Συμβούλιο πριν τη δημοσίευσή της στην Επίσημη Εφημερίδα της ΕΕ.

Κοινωνικές επιπτώσεις της μετάβασης στην οικονομία χαμηλών εκπομπών

Οι κατασκευαστές των οποίων ο μέσος όρος εκπομπών θα υπερβαίνει τα όρια αυτά θα είναι υποχρεωμένοι να πληρώνουν σχετικά τέλη ρύπανσης. Μέχρι το 2023, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θα πρέπει να εκτιμήσει αν αυτά τα ποσά θα πρέπει να χρησιμοποιηθούν για τη χρηματοδότηση μιας δίκαιης μετάβασης στην κινητικότητα μηδενικών εκπομπών και για τη στήριξη της επαγγελματικής κατάρτισης των εργαζόμενων στον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας.

Ανάλυση του κύκλου ζωής

Η νέα νομοθεσία απαιτεί την επιθεώρηση των εκπομπών κατά τη διάρκεια ολόκληρου του κύκλου ζωής των οχημάτων σε ευρωπαϊκό επίπεδο. Η Επιτροπή θα πρέπει επίσης να εκτιμήσει εάν θα πρέπει να καθιερωθεί κοινή μεθοδολογία για τις επιθεωρήσεις και πρότυπα καταγραφής δεδομένων, το αργότερο μέχρι το 2023. Σε αυτή την περίπτωση, θα πρέπει να κινηθεί η νομοθετική διαδικασία.

Περισσότερα

Ετικέτες

Εγγραφή στο Newsletter

ΔΗΜΟΦΙΛΗ