Connect with us

12# Υπεύθυνη Κατανάλωση & Παραγωγή

Όλγα Μάνου: “Εργαλείο αυτοβελτίωσης η έκθεση βιωσιμότητας”

Η Μύλοι Λούλη, ελληνική αλευροβιομηχανία που έχει εδραιώσει τη θέση της στην αγορά σε 237 χρόνια ιστορίας, με την όγδοη γενιά της επιχειρηματικής οικογένειας να έχει αναλάβει τα ινία της εταιρείας, διεκδικεί ηγετική θέση στον κλάδο της και στα θέματα βιώσιμης ανάπτυξης.

Της Σοφίας Εμμανουήλ (semmanouil@gmail.com)

Όπως αναφέρει στο csrindex η Όλγα Μάνου, Διευθύντρια Εταιρικής Υπευθυνότητας και Επικοινωνίας της Μύλοι Λούλη, η μεγαλύτερη έμφαση στα ουσιαστικά θέματα και η σύνδεση της στρατηγικής της εταιρείας με τους Παγκόσμιους Στόχους Βιώσιμης Ανάπτυξης αποτελούν τα βασικά στοιχεία διαφοροποίησης της 5ης Έκθεσης Βιώσιμης Ανάπτυξης που δημοσίευσε πρόσφατα η Μύλοι Λούλη, συγκριτικά με τις προηγούμενες Εκθέσεις της τελευταίας 5ετίας.

Η Έκθεση Βιώσιμης Ανάπτυξης είναι ένα εργαλείο αυτοβελτίωσης για την εταιρεία”, σημειώνει χαρακτηριστικά η κ. Μάνου και εξηγεί ότι η διαδικασία συγκέντρωσης στοιχείων για την Έκθεση, που έχει συνταχθεί με πλαίσιο αναφοράς τα διεθνή πρότυπα GRI Standards και ISO 26000 (με εξωτερική διασφάλση από την TUV Austria Hellas), βοηθά την εταιρεία να εξελίσσει τις εσωτερικές της διαδικασίες δίνοντας ταυτόχρονα ένα εργαλείο βελτίωσης των επιδόσεων στο ανθρώπινο δυναμικό, από τα διοικητικά στελέχη μέχρι τους απλούς υπαλλήλους και τους τεχνίτες.

Με αυτό τον τρόπο, η επέκταση του ομίλου για πρώτη φορά μετά από 11 χρόνια στο εξωτερικό, με την εξαγορά μύλου στη Βουλγαρία, την ολοκλήρωση της απορρόφησης της Kenfood από την θυγατρική Nutribakes και η προσθήκη νέας αποθήκη στη Μάνδρα Αττικής, θεμελιώνεται σε ένα σχέδιο βιώσιμης ανάπτυξης, με θετικό πρόσημο για το περιβάλλον και την κοινωνία.

Εξάλλου από τα στοιχεία της έκθεσης διαπιστώνεται ότι οι επιδόσεις της ελληνικής αλευροβιομηχανίας είναι σημαντικά βελτιωμένες στον τομέα “περιβάλλον”, με βάση μετρήσιμα δεδομένα, αλλά και στον τομέα “κοινωνία”, με την επένδυση στο Μουσείο Λούλη και τη Σχολή Αρτοποιίας να αποτελούν ναυαρχίδα του προγράμματος Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης του ομίλου.

Όπως αναφέρει στο csrindex η κ. Μάνου, κάθε χρόνο επισκέπτονται το Μουσείο πάνω από 10.000 μαθητές οι οποίοι μέσα από τα εκπαιδευτικά του προγράμματα ενημερώνονται και εκπαιδεύονται γύρω από τη σπατάλη των τροφίμων, τη διατροφή και την υγεία.

Η κ. Μάνου στο επόμενο διάστημα έχει προγραμματίσει παρουσίαση της Έκθεσης Βιώσιμης Ανάπτυξης, σε συνδυασμό με στοιχεία για την πρόοδο της εταιρείας αναφορικά με τους Στόχους Βιώσιμης Ανάπτυξης, την διάκριση στον δείκτη CRIndex καθώς και τις παρατηρήσεις της TUV Austria Hellas, που διενήργησε την ανεξάρτητη επαλήθευση των στοιχείων της έκθεσης. Με την διάχυση αυτής της πληροφορίας η κ. Μάνου επιχειρεί να καλλιεργήσει κουλτούρα υπεύθυνης συμπεριφοράς στην εταιρεία και στον όμιλο, όπου απασχολούνται 282 εργαζόμενοι, ενδυναμώνοντας εσωτερικές δομές και διαδικασίες. Στο ίσιο πλαίσιο αναπτύσονται υπεύθυνες πρακτικές με 5.000 πελάτες και διασφαλίζονται προδιαγραφές ποιότητας και ασφάλειας στις συναλλαγές της εταιρείας με 4.481 προμηθευτές. Σημειώνεται ότι οι Έλληνες προμηθευτές αποτελούν το 75,93% του κύκλου εργασιών και οι προμηθευτές εξωτερικού το 24,07%.

Η δομή της Έκθεσης

Η Έκθεση δομείται σε τέσσερεις πυλώνες: Κοινωνία, Οικονομία, Ανθρώπινο Δυναμικό και Περιβάλλον. Ειδικότερα:

Πυλώνας Κοινωνία: Το 2018, η εταιρεία ενίσχυσε τις τοπικές κοινωνίες στις οποίες δραστηριοποιείται, αυξάνοντας σημαντικά το ανθρώπινο δυναμικό της ενώ έδειξε να διαθέτει αντανακλαστικά σε δύσκολες συγκυρίες, όπως στην περίπτωση της τραγωδίας στο Μάτι Αττικής, προσφέροντας στήριξη. Επιπλέον, επανασχεδίασε και λειτούργησε πλήρως σε έναν ανακαινισμένο χώρο το Μουσείο Λούλη, εντάσσοντας νέα εκπαιδευτικά πρόγραμμα σχετικά με την σπατάλη τροφίμων και την υγιεινή διατροφή και συνέχισε να υποστηριζει τη λειτουργία της Ελληνικής Σχολής Αρτοποιίας.

Πυλώνας Οικονομία: Μέσα στο 2018 η εταιρεία εισήγαγε στην αγορά 9 νέα καινοτόμα επαγγελματικά και καταναλωτικά προϊόντα, διατηρώντας ταυτόχρονα ψηλά τον πήχη της ποιότητας και των εξαιρετικών πρώτων υλών. Επίσης, μεταξύ άλλων επέκτεινε τη δραστηριότητά της στη Βουλγαρία και συνέχισε το Πρόγραμμα Συμβολαιακής Γεωργίας που εγκαινιάστηκε το 2013. Η εταιρεία επενδύει διαχρονικά σε αυτό τον τομέα, σε συνεργασία με το πρόγραμμα συμβολαιακής γεωργίας του ομίλου Τράπεζας Πειραιώς. Σημειώνεται ότι στη σιτική περίοδο 2017 – 2018 καλλιεργήθηκαν με συμβολαιακή γεωργία 10.450 στρέμματα διαφόρων ποικιλιών σιτηρών (Βιολογικός Σκληρός & Μαλακός σίτος, συμβατικός Σκληρός σίτος, δίκοκκο), τα οποία απέφεραν, σε 95 Έλληνες παραγωγούς που συμμετείχαν, περίπου 990 χιλ. ευρώ.

Διαβάστε επίσης: Μύλοι Λούλη: 5η Έκθεση Βιώσιμης Ανάπτυξης 2018

Πυλώνας Ανθρώπινο Δυναμικό: Το 2018 η εταιρεία προχώρησε σε 35 νέες προσλήψεις – το 68% των εργαζομένων της προέρχεται από τις τοπικές κοινωνίες στις οποίες δραστηριοποιείται. Παράλληλα, ενίσχυσε τα προγράμματα εκπαίδευσης και ανάπτυξης των εργαζομένων σε 2.887 επιπλέον ώρες επιμόρφωσης. Παρείχε επίσης σε όλους τους εργαζόμενους δωρεάν ιδιωτική ιατροφαρμακευτική περίθαλψη, ενώ ολοκλήρωσε με επιτυχία την τέταρτη κατά σειρά Εβδομάδα Εθελοντισμού, με αξιοσημείωτη συμμετοχή εργαζομένων στις δράσεις του προγράμματος.

Πυλώνας Περιβάλλον: Η εταιρεία εφαρμόζει σύστημα περιβαλλοντικής διαχείρισης, πιστοποιημένο κατά το διεθνές πρότυπο ISO 14001:2015 στη βιομηχανική μονάδα της Σούρπης. Στο πλαίσιο αυτό, το 2018 συνέχισε την εφαρμογή εγκεκριμένου σχεδίου αντιρρυπαντικής προστασίας θαλάσσης, ενίσχυσε τις εκπαιδεύσεις και ασκήσεις του προσωπικού της σε περιβαλλοντικά θέματα και έδωσε έμφαση στον τομέα της ανακύκλωσης, έχοντας για ακόμη μια χρονιά μηδενικά απόβλητα οποιασδήποτε μορφής.

Σκοπός αυτής της ιστοσελίδας είναι να αναδείξει τις δράσεις των εταιρειών που έχουν επενδύσει στην Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη. Να παρουσιάζει τις δράσεις τους, τις απόψεις τους αλλά και τις κυβερνητικές και Ευρωπαϊκές οδηγίες που κατά καιρούς προστίθενται. Η βιώσιμη ανάπτυξη τόσο της κοινωνίας όσο και του ιδιωτικού επιχειρείν είναι υπόθεση όλων μας. Από τα εκπαιδευτικά ιδρύματα μέχρι τις διοικήσεις των επιχειρήσεων και από τα αρμόδια υπουργεία μέχρι τα διοικητικά συμβούλια των τοπικών κοινοτήτων.

Περισσότερα
Διαφημίσεις
Σχολιάστε

Σχολιάστε το άρθρο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

12# Υπεύθυνη Κατανάλωση & Παραγωγή

Φυλλάδιο Προσφοράς #apotalidl

Το δημοφιλές «Εβδομαδιαίο Φυλλάδιο Προσφορών Lidl» μεταμορφώνεται σε «Φυλλάδιο Προσφοράς #apotalidl», ένα διαφορετικό φυλλάδιο στο οποίο δεν υπάρχουν προϊόντα και το μόνο που μπορεί να βρει κανείς σε αυτό είναι αγάπη και αλληλεγγύη για τους συνανθρώπους μας που το έχουν ανάγκη.

Στο πλαίσιο της καμπάνιας, η Lidl Ελλάς καλεί τον κόσμο να επισκεφθεί την ιστοσελίδα fylladioprosforasapotalidl.gr, να πατήσει το κουμπί «Μοιράσου το καλό!» και να μοιραστεί «ηλεκτρονικά» το μήνυμα αγάπης και αλληλεγγύης του «Φυλλαδίου Προσφοράς #apotalidl».

Κάθε φορά που κάποιος το μοιράζεται, δηλαδή το κοινοποιεί «ηλεκτρονικά» , η Lidl Ελλάς προσφέρει 1 ευρώ σε προϊόντα που θα δοθούν σε ευπαθείς ομάδες μέσω των Οργανισμών «Ανοιχτή Αγκαλιά», «Δίκτυο Κοινωνικής Αλληλεγγύης & Αρωγής», «Μπορούμε» και «Το Χαμόγελο του Παιδιού».

Οι Γωγώ Δελογιάννη, Γιώργος Καπουτζίδης και Γιάννης Σερβετάς έχουν ήδη αγκαλιάσει την καμπάνια και ως «Διανομείς Αγάπης» και κοινωνοί του μηνύματος της Lidl Ελλάς, καλούν το κοινό να συμμετέχει και να στηρίξει αυτήν την πρωτοβουλία.

Με αυτό το ξεχωριστό Φυλλάδιο, η Lidl Ελλάς δημιουργεί μια ευκαιρία για τον καθένα από εμάς να συμβάλλει σε μια προσπάθεια για καλό σκοπό, με απλό και γρήγορο τρόπο και χωρίς καμία επιβάρυνση για τον ίδιο. Έτσι, η συγκεκριμένη καμπάνια μέσω της χρήσης του οικείου φυλλαδίου Lidl που διανέμει η εταιρία σε εβδομαδιαία βάση κάνει τη μετάβαση στην ανάδειξη των πρακτικών υπεύθυνης επιχειρηματικότητας και κοινωνικής προσφοράς που η Lidl Ελλάς αναλαμβάνει, τεκμηριώνοντας το γεγονός ότι «μεταφράζει» την αγάπη σε μέσο στήριξης κάθε αξιόλογης προσπάθειας, σε κάθε γωνιά της Ελλάδας.

Περισσότερα

12# Υπεύθυνη Κατανάλωση & Παραγωγή

Airbus: Μέσω GEFCO η διαχείριση επαναχρησιμοποιήσιμων συσκευασιών

Η GEFCO, κορυφαίος πάροχος πολυτροπικών λύσεων εφοδιαστικής αλυσίδας, υπέγραψε συμφωνία με την Airbus, παγκόσμιο ηγέτη στον τομέα της αεροπορικής βιομηχανίας, για να υποστηρίξει τη μετάβασή της σε μια καθαρότερη, πιο φιλική προς το περιβάλλον αλυσίδα εφοδιασμού.

Με περισσότερα από 30 χρόνια εμπειρίας σε επαναχρησιμοποιήσιμες συσκευασίες, η GEFCO θα αντικαταστήσει σταδιακά τις αναλώσιμες συσκευασίες της Airbus με επαναχρησιμοποιούμενα, πτυσσόμενα container. Αυτό αποδεικνύει τη δέσμευση των δύο εταιρειών να ακολουθούν τα αυστηρότερα περιβαλλοντικά πρότυπα ενώ ταυτόχρονα θα ενισχύσουν την αποτελεσματικότητα στον τομέα των αερομεταφορών.

Υποστηρίζοντας τη μετάβαση σε επαναχρησιμοποιήσιμες συσκευασίες

Από τον Ιανουάριο του 2019, η GEFCO διαχειρίζεται τις νέες επαναχρησιμοποιούμενες συσκευασίες Airbus σχεδιασμένες για τη μεταφορά εξαρτημάτων από προμηθευτές Airbus στην Ευρώπη, σε 10 μονάδες συναρμολόγησης στη Γαλλία, τη Γερμανία, την Ισπανία και το Ηνωμένο Βασίλειο. Με περισσότερα από 30.000 assets που εμπλέκονται στο έργο, η Airbus προτίθεται να επεκτείνει σταδιακά τις βιώσιμες αυτές λύσεις σε όλες τις Ευρωπαϊκές εγκαταστάσεις της και τους προμηθευτές της.

Η επαναχρησιμοποιήσιμη συσκευασία θα επιτρέψει στην Airbus να μειώσει σημαντικά την ποσότητα συσκευασίας μίας χρήσης στην αλυσίδα εφοδιασμού της, καθώς και τον αριθμό των φορτηγών στους δρόμους, καθώς η χρήση πτυσσόμενων κιβωτίων και εμπορευματοκιβωτίων συμβάλλει στη βελτιστοποίηση της φόρτωσης φορτηγών. Η προσέγγιση αυτή συμπίπτει με τη ριζική αλλαγή στον τομέα των αερομεταφορών, η οποία απαιτεί από τις εταιρείες να βελτιώνουν συνεχώς τις επιδόσεις τους στον τομέα της εφοδιαστικής, τηρώντας ταυτόχρονα υψηλά περιβαλλοντικά πρότυπα.

Παροχή ολοκληρωμένης διαχείρισης συσκευασιών σε όλη την αλυσίδα εφοδιασμού

Σε καθημερινή βάση, έξι κέντρα διαχείρισης συσκευασιών της GEFCO χειρίζονται την παραγγελία, συλλογή, φόρτωση και μεταφορά επαναχρησιμοποιήσιμων συσκευασιών. Η Airbus συνεργάζεται επίσης με τις ομάδες ελέγχου GEFCO για να εκπαιδεύσει τις επιχειρησιακές της ομάδες στη διαχείριση συσκευασιών και το σύστημα NETBOX IT, το οποίο παρακολουθεί τα containers και παρέχει ενημερώσεις παράδοσης σε πραγματικό χρόνο. Εκπαίδευση παρέχεται επίσης στους προμηθευτές της Airbus για να υποστηρίξει τη μετάβασή τους σε βιώσιμες συσκευασίες.

Το ανθρώπινο δυναμικό και τεχνικοί πόροι της GEFCO προσφέρουν στην Airbus τα υψηλότερα πρότυπα ιχνηλασιμότητας για να ενισχύσουν τη διαχείριση της αλυσίδας εφοδιασμού της, ενώ παράλληλα συμβάλλουν στη βελτίωση των διαδικασιών σε ολόκληρη τη βιομηχανία.

Ο Emmanuel Arnaud, Εκτελεστικός Αντιπρόεδρος της GEFCO Sales & Marketing δήλωσε: «Είμαστε πολύ περήφανοι για την εμπιστοσύνη της Airbus προς εμάς και εξαιρετικά χαρούμενοι που μεταφέρουμε σε αυτό το φιλόδοξο έργο την μοναδική εμπειρία μας στον τομέα των επαναχρησιμοποιήσιμων συσκευασιών. Το διεθνές μας δίκτυο εμπειρογνωμόνων και οι γνωστές επιχειρησιακές δεξιότητές μας, ιδιαίτερα στον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας, μας επιτρέπουν να προχωρήσουμε με εμπιστοσύνη στην ανάληψη της πρόκληση αυτής, ακολουθώντας προσέγγιση συνεργασίας όπως αναφέρει και η υπογραφή του brand μας ‘Partners, unlimited’».

Περισσότερα

12# Υπεύθυνη Κατανάλωση & Παραγωγή

Νestle: Διεθνής πιστοποίηση AWS για το εργοστάσιο Κορπή

Tο 1o εργοστάσιο από όλα τα εργοστάσια νερού στην Ελλάδα και από τα πρώτα της Nestlé παγκοσμίως που αποκτά την πιστοποίηση Alliance for Water Stewardship (AWS) αποτελεί το εργοστάσιο Φυσικού Μεταλλικού Νερού Κορπή.

Όπως ανακοίνωσε η εταιρεία, η διαδικασία της πιστοποίησης γίνεται από εξειδικευμένο ανεξάρτητο φορέα και είναι ιδιαίτερα δύσκολη και απαιτητική. Ωστόσο, η δέσμευση και η συστηματική δουλειά του εργοστασίου για δύο συνεχόμενα έτη οδήγησαν σε αυτή την ιδιαίτερα σημαντική διαπίστευση, με βάση το διεθνές πρότυπο AWS.

Πρόκειται για μια διεθνή πιστοποίηση που περιλαμβάνει μια σειρά από ενέργειες, αυστηρά κριτήρια, στοιχεία και ενδελεχείς ελέγχους, που βεβαιώνουν την άρτια λειτουργία του εργοστασίου σε σχέση με την ορθή διαχείριση των υδάτινων πόρων. Επιπλέον, η διαδικασία της πιστοποίησης διευρύνει και βελτιώνει τη συνεργασία μεταξύ των τοπικών φορέων και συμβάλει σε βαθύτερη κατανόηση των τοπικών προκλήσεων και σε πιο ουσιαστικές συλλογικές δράσεις για την βιώσιμη διαχείριση των υδάτινων πόρων. Για τη διατήρηση της πιστοποίησης διενεργούνται ετήσιοι έλεγχοι, προκειμένου να διαπιστώνεται η συνεχής βελτίωση των πρακτικών και αποτελεσμάτων του εργοστασίου.

Η AWS είναι μια μη κερδοσκοπική οργάνωση, με συμμετοχή μεγάλων οικολογικών οργανώσεων και εταιρειών, που έχει στόχο τη διαφύλαξη και διατήρηση των υδάτινων πόρων του πλανήτη και η πιστοποίησή της αποτελεί το πρώτο πρότυπο για την παγκόσμια προώθηση βέλτιστων πρακτικών στον τομέα της διαχείρισης τους.

Οι βασικές προϋποθέσεις προκειμένου να λάβει κάποιος τη διεθνή πιστοποίηση, που αποτελούν ταυτόχρονα και βασική προτεραιότητα για την Nestlé είναι:

1.     Καλή διαχείριση του νερού

2.     Βιώσιμη διατήρηση του ισοζυγίου του νερού

3.     Καλή ποιότητα του νερού

4.     Καλή κατάσταση των Σημαντικών Υδάτινων Περιοχών (Ποτάμια, Πηγές κλπ.)

H Nestlé έχει δεσμευθεί για την πιστοποίηση όλων των εργοστασίων νερού της με το συγκεκριμένο πρότυπο μέχρι το 2025, αποδεικνύοντας έμπρακτα τη θετική συμβολή της εταιρείας στη σωστή διαχείριση των υδάτινων πόρων για την κοινή ωφέλεια. Ο Διευθυντής του εργοστασίου φυσικού μεταλλικού νερού Κορπή, Σοφοκλής Αρβανιτίδης, δήλωσε σχετικά: «Η πιστοποίηση αυτή από την AWS αποδεικνύει τα αποτελέσματα του εργοστασίου στην ορθή διαχείριση των υδάτινων πόρων. Επιπλέον, αναδεικνύει τη θετική επίδραση που έχουμε δουλεύοντας εκτός των τειχών του εργοστασίου, με την κοινότητα, τον Δήμο και την κοινωνία, καθώς και τη συμβολή μας στην εκπαίδευση και ενημέρωση του κοινού που ήταν και ένας από τους βασικούς άξονες στον οποίο εστίασε ο ελεγκτικός φορέας».

Περισσότερα

Ετικέτες

Εγγραφή στο Newsletter

ΔΗΜΟΦΙΛΗ