Connect with us

9# Βιομηχανία, Καινοτομία & Υποδομές

Όμιλος Coca-Cola HBC: 15 εκατ. ευρώ για πιο “πράσινη” συσκευασία

Με συνολική επένδυση 15 εκατ. ευρώ ο Όμιλος Coca-Cola HBC θα αντικαταστήσει το πλαστικό περιτύλιγμα από όλες τις πολυσυσκευασίες αλουμινίου των προϊόντων του, σε όλες τις αγορές της Ευρώπης, μέχρι το 2021.

Ο Όμιλος Coca-Cola HBC ανακοίνωσε πως ξεκινά την αντικατάσταση του πλαστικού στις πολυσυσκευασίες αλουμινίου με ανακυκλώσιμο χαρτόνι τεχνολογίας KeelClip™ σε όλη την Ευρώπη. Η πρωτοβουλία αυτή υλοποιείται για πρώτη φορά στον κλάδο των μη αλκοολούχων ποτών, και υπηρετεί το όραμα για έναν Κόσμο Χωρίς Απορρίμματα και τη δέσμευση στην ανάπτυξη βιώσιμων λύσεων συσκευασίας, ως προς την ανακυκλωσιμότητα και το συνολικό περιβαλλοντικό αποτύπωμα. Ο νέος τύπος συσκευασίας KeelClip™, επιπλέον της αντικατάστασης του πλαστικού ελαχιστοποιεί και την ποσότητα χαρτιού που απαιτείται.

Η εφαρμογή του KeelClip™ θα ξεκινήσει στην Ιρλανδία και την Πολωνία, στην αρχή της ερχόμενης χρονιάς, και θα χρησιμοποιηθεί σε όλες τις πολυσυσκευασίες αλουμινίου έως 8 κουτιών, ενώ οι μεγαλύτερες πολυσυσκευασίες θα τοποθετούνται σε χάρτινα κιβώτια. Η πρωτοβουλία αυτή θα εξοικονομήσει συνολικά 2.000 τόνους πλαστικού και 3.000 τόνους CO2, σε ετήσια βάση.

Ο Marcel Martin, Group Supply Chain Director του Ομίλου Coca-Cola HBC δήλωσε σχετικά: «Το KeelClip™ αποτελεί την πιο πρόσφατη επένδυσή μας σε καινοτόμες βιώσιμες λύσεις συσκευασίας. Παράλληλα με τις 4 μάρκες νερού που φέτος παρουσιάσαμε σε 100% ανακυκλωμένα PET μπουκάλια, την αυξημένη χρήση PET και τη διαρκή μείωση του βάρους των συσκευασιών μας σε όλο το φάσμα των προϊόντων μας, το KeelClip™ είναι ακόμα μια απόδειξη της δέσμευσής μας προς την επίτευξη των στόχων μας για έναν Κόσμο Χωρίς Απορρίμματα (World Without Waste)».

Σκοπός αυτής της ιστοσελίδας είναι να αναδείξει τις δράσεις των εταιρειών που έχουν επενδύσει στην Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη. Να παρουσιάζει τις δράσεις τους, τις απόψεις τους αλλά και τις κυβερνητικές και Ευρωπαϊκές οδηγίες που κατά καιρούς προστίθενται. Η βιώσιμη ανάπτυξη τόσο της κοινωνίας όσο και του ιδιωτικού επιχειρείν είναι υπόθεση όλων μας. Από τα εκπαιδευτικά ιδρύματα μέχρι τις διοικήσεις των επιχειρήσεων και από τα αρμόδια υπουργεία μέχρι τα διοικητικά συμβούλια των τοπικών κοινοτήτων.

Περισσότερα
Διαφημίσεις
Σχολιάστε

Σχολιάστε το άρθρο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

12# Υπεύθυνη Κατανάλωση & Παραγωγή

Συνεργασία της IWC Schaffhausen για βιώσιμο μέλλον

H IWC Schaffhausen και ο πρεσβευτής της Hayden Cox, δημιούργησαν ένα φιλμ το οποίο δείχνει τον κατασκευαστή ιστιοσανίδων εν ώρα εργασίας.

Εστιάζοντας στην καινοτόμο προσέγγιση που χρησιμοποιεί η εταιρεία του Hayden Cox, Haydenshapes Surfboards για την αξιοποίηση υπολειμμάτων, η ταινία σηματοδοτεί την επόμενη φάση του ταξιδιού του Αυστραλού σχεδιαστή και της IWC Schaffhausen προς ένα πιο βιώσιμο μέλλον.

Το μεγαλύτερο μέρος της ταινίας γυρίστηκε στο πλωτό στούντιο της Haydenshapes, το οποίο κατασκευάστηκε σε συνεργασία με την IWC Schaffhausen, και παρουσιάζει τον τρόπο με τον οποίο η εταιρεία προσπαθεί να περιορίσει το αντίκτυπο της στο περιβάλλον. Ο Cox εξηγεί πως χρησιμοποιεί κατασκευαστικά υπολείμματα, για να φτιάξει εξαρτήματα ιστιοσανίδων καθώς και ένα καινοτόμο νέο ύφασμα. 

«Θέλαμε να χρησιμοποιήσουμε τα υπολείμματα που μας περισσεύουν για να φτιάξουμε κάτι καινούργιο», αναφέρει ο Cox. «Συνήθως πετάμε περίπου το 30% με 40% των πρώτων υλών μας κατά τη κατασκευαστική διαδικασία. Θέλαμε λοιπόν να ανακαλύψουμε έναν καινούργιο τρόπο με τον οποίο θα μπορούσαμε να χρησιμοποιήσουμε αυτά τα υπολείμματα για την κατασκευή τμημάτων των ιστιοσανίδων τα οποία θα μας ήταν με κάποιον τρόπο χρήσιμα.»

Ο Cox ανακάλυψε έναν τρόπο για να αξιοποιήσει τα υπολείμματα των ανθρακονημάτων και των υαλονημάτων που περίσσευαν από τις επιστρώσεις των ιστιοσανίδων. Αφού κοπούν και αεριστούν, τα υπολείμματα των υλικών αυτών ανακατεύονται και επανατροφοδοτούνται σε υφαντικές μηχανές για την δημιουργία ενός νέου υφάσματος. Τα  υπολείμματα αφρού και βιο-εποξικής ρητίνης επίσης μετατρέπονται σε μικρού βάρους αξεσουάρ, όπως επιστρώματα (tail pads) και πτερύγια (fins) για τις ιστιοσανίδες.

«Υπάρχουν εταιρείες που κατασκευάζουν ιστιοσανίδες υψηλής αειφορίας, αλλά εγώ θέλω να σκέφτομαι διαφορετικά και να κάνω τα πράγματα με τον δικό μου τρόπο.» εξηγεί ο Αυστραλός σχεδιαστής. «Ήθελα να δημιουργήσω μια σανίδα που δεν παράγει υπολείμματα ή που αν δημιουργηθούν κάποια, αυτά να είναι εφικτό να χρησιμοποιηθούν κάπου αλλού.»

Ο Cox συνέλαβε την επαναστατική του ιδέα κατά τη διάρκεια μιας επίσκεψης στο εργοστάσιο της IWC Schaffhausen, όπου είδε τους ωρολογοποιούς να χρησιμοποιούν τα άχρηστα υλικά και άρχισε να αναζητά τρόπους για να χρησιμοποιήσει την ίδια μεθοδολογία στην εταιρεία του. 

«Κατά την περιήγηση μου παρατήρησα ότι όλα τα μέταλλα και οι πρώτες ύλες που αποτελούν υπολείμματα της κατασκευαστικής διαδικασίας δεν πετιούνται» εξηγεί ο Cox. «Αντίθετα, συλλέγονται με προσοχή, λειώνονται και επαναχρησιμοποιούνται στα καινούργια ρολόγια. Μετά την επίσκεψη μου στο εργοστάσιο της IWC, γεννήθηκε η ιδέα του καινοτόμου τρόπου ανακύκλωσης που εφαρμόζω στο εργοστάσιο ιστιοσανίδων.»

H IWC Schaffhausen είναι εδώ και πολλά χρόνια ένας από τους σημαντικούς υποστηρικτές της ανάπτυξης της αειφορίας στην βιομηχανία. Η εταιρεία υπέγραψε πρόσφατα τη συμφωνία για τον περιορισμό των πλαστικών «New Plastics Economy Global Commitment» του  Ellen MacArthur Foundation, ενώ το καινούργιο της εργοστάσιο και τα κεντρικά της γραφεία τροφοδοτούνται από ανανεώσιμες πηγές ηλεκτρικής ενέργειας. 

«Η αειφορία αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι για την μελλοντική μας ανάπτυξη και βρίσκεται στην καρδιά όλων των δραστηριοτήτων μας. Από την τροφοδοσία της κατασκευαστικής διαδικασίας με πράσινη ενέργεια, έως την ανάπτυξη νέων συσκευασιών για τα ρολόγια μας, χρησιμοποιώντας 90% λιγότερο πλαστικό, βασικός μας στόχος είναι ο περιορισμός του περιβαλλοντικού αντίκτυπου των εργασιών μας.» αναφέρει η Franziska Gsell, CMO IWC Schaffhausen. Στο τέλος της ταινίας, ο Cox παίρνει την πρωτότυπη ιστιοσανίδα που κατασκεύασε για να την δοκιμάσει σε πραγματικές συνθήκες στη θάλασσα. 

Περισσότερα

10# Λιγότερες Ανισότητες

Χρονιά εθελοντισμού και φιλανθρωπίας το 2019 για τη Mondelēz

Χρονιά εθελοντισμού και φιλανθρωπίας ήταν και το 2019 για τη Mondelēz  και τους εργαζόμενους της στην Ελλάδα.

Εθελοντική εργασία, συμμετοχή εργαζομένων σε δράσεις βιώσιμης ανάπτυξης και ενέργειες φιλανθρωπίας αποτελούν σημαντικό κομμάτι της  κουλτούρας του οργανισμού καλλιεργώντας εμπράκτως τη φιλοσοφία του ενεργού εταιρικού πολίτη. 

Με περισσότερες από 240 ώρες εθελοντικής προσφοράς το 2019, οι εργαζόμενοι της Mondelēz  συμμετείχαν σε εθελοντικές δράσεις, σε ώρες εργασίας, που αποσκοπούσαν στην έμπρακτη στήριξη οργανώσεων που επικεντρώνονται στην φροντίδα των παιδιών. Πιο συγκεκριμένα, οι εργαζόμενοι συμμετείχαν σε τρεις εθελοντικές δράσεις στο Χαμόγελο του Παιδιού στις περιόδους του Πάσχα και των Χριστουγέννων ενώ τον Ιούνιο, περισσότεροι από 25 εργαζόμενοι, σε συνεργασία με τη HELMEPA, καθάρισαν την παραλία του Αγίου Κοσμά στο Ελληνικό. Επίσης, σε συνεργασία με το Make A Wish, οι εργαζόμενοι της Mondelēz  συμμετείχαν στο πρόγραμμα «Bake A Wish» συγκεντρώνοντας χρήματα τα οποία και πρόσφεραν στο οργανισμό. 

Παράλληλα, συνεχίστηκε για μία ακόμη χρονιά το Πρόγραμμα Εθελοντικής Αιμοδοσίας. Είναι το πιο μακροχρόνιο εθελοντικό πρόγραμμα της εταιρείας, μέσω του οποίου συγκεντρώνονται δεκάδες φιάλες αίματος, για την κάλυψη αναγκών των εργαζομένων και των οικογενειών τους, καθώς και των αναγκών της ελληνικής κοινωνίας. 

Η Κατερίνα Βλάχου, Γενική Διευθύντρια της Mondelez για Ελλάδα και Κύπρο δήλωσε: «Ο εθελοντισμός και η φιλανθρωπία είναι βασικά κομμάτια της κουλτούρας που έχουμε ως οργανισμός και της δέσμευσης που έχουμε αναλάβει ως εταιρικός πολίτης στο πλαίσιο της στρατηγικής μας για την εταιρική υπευθυνότητα.  Ενθαρρύνουμε και στηρίζουμε όλους τους εργαζόμενους της εταιρείας μας να συμμετέχουν σε δράσεις εθελοντισμού και να προσφέρουν στο κοινωνικό σύνολο».

Στο πεδίο της δωρεάς προϊόντων σε είδος, το 2019 η Mondelēz  πρόσφερε περισσότερους από 34 τόνους προϊόντων στην Τράπεζα Τροφίμων στηρίζοντας με τον πλέον έμπρακτο τρόπο το σημαντικό έργο που προσφέρει ο οργανισμός αυτός. 

Επίσης, αυτά τα Χριστούγεννα, η εταιρεία πρόσφερε ποσότητες μπισκότων και άλλων σνακς στα Παιδικά Χωριά SOS που θα καλύψουν τις ανάγκες των παιδιών για το πρώτο εξάμηνο του 2020, καθώς και μεγάλη ποσότητα προϊόντων στο Χαμόγελο του Παιδιού και σε Κοινωνικά Παντοπωλεία.  

Τέλος, το 2019, η Mondelēz οργάνωσε φιλανθρωπικά Bazaar με τη συμμετοχή ΜΚΟ όπως η ΕΛΕΠΑΠ και η Φλόγα με στόχο τη συγκέντρωση χρημάτων για την υποστήριξη του έργου τους, με την ανταπόκριση των εργαζομένων να είναι συγκινητική.

Περισσότερα

13# Δράση για το κλίμα

EY: Μέρος της λύσης οι ΑΠΕ για μηδενικές εκπομπές αερίων

Η επίτευξη των στόχων για μηδενικές εκπομπές αερίων, απαιτεί επενδύσεις, όχι μόνο στις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, αλλά και στον εξηλεκτρισμό των μεταφορών και της θέρμανσης, στην ενέργεια με βάση το υδρογόνο και στις υποδομές «έξυπνων δικτύων».

Αυτό προκύπτει από την 54η έκδοση της έρευνας της EY, Renewable Energy Country Attractiveness Index (RECAI).

Η έκθεση επισημαίνει ότι η αξιοποίηση βασικών τεχνολογιών, όπως οι αποκεντρωμένες πηγές ενέργειας, τα ηλεκτρικά οχήματα, και τα συστήματα ανταπόκρισης στη ζήτηση και αποθήκευσης ενέργειας, θα επιταχυνθεί στο μέλλον. Προβλέπει, επίσης, ότι, για να υλοποιηθεί το σενάριο βιώσιμης ανάπτυξης του Διεθνούς Οργανισμού Ενέργειας, οι επενδύσεις σε ανανεώσιμες πηγές θα πρέπει να διπλασιαστούν – από τα 300 δις δολάρια για το 2018, περίπου στα 600 δις δολάρια ετησίως – ώστε, μέχρι το 2050, να αγγίζουν τα 18,6 τρισεκατομμύρια δολάρια. 

Η Κίνα παραμένει στην κορυφή του Δείκτη της έκθεσης, κυρίως λόγω του ύψους των επενδύσεων που πραγματοποιούνται στη χώρα, παρά την επιβράδυνση της τάξης του 39% που καταγράφηκε το πρώτο εξάμηνο του 2019, εξαιτίας της στροφής από το καθεστώς Εγγυημένων Τιμών (Feed-in Tariffs) σε καθεστώς Ανταγωνιστικών Διαδικασιών (auctions) για τα νέα έργα αιολικής και ηλιακής ενέργειας. Οι ΗΠΑ διατηρούν τη δεύτερη θέση, καθώς τα υπό εκτέλεση έργα υπεράκτιας αιολικής ενέργειας ενισχύουν τις μελλοντικές προοπτικές της αγοράς, ενώ οι αγορές ηλιακής και χερσαίας αιολικής ενέργειας συνεχίζουν να επωφελούνται από τις φοροαπαλλαγές (tax credit subsidies). Παρά την αβεβαιότητα που δημιουργεί το Brexit, το Ηνωμένο Βασίλειο αναρριχήθηκε στην έβδομη θέση του Δείκτη, με τις ανταγωνιστικές διαδικασίες για έργα υπεράκτιας αιολικής ενέργειας να δημιουργούν την προοπτική για παραγωγή ενέργειας χωρίς επιδοτήσεις. Ανοδική τάση στην κατάταξη του σχετικού Δείκτη παρουσιάζουν η Ισπανία και το Βιετνάμ, κυρίως λόγω της ενίσχυσης των αγορών ηλιακής ενέργειας, καθώς και η αναζωογονημένη πολωνική αγορά, η οποία εισέρχεται στην κατάταξη των κορυφαίων 40 χωρών, έπειτα από μερικά δύσκολα χρόνια. 

Η έκθεση εξετάζει τον τρόπο με τον οποίο ο κλάδος της ενέργειας μπορεί να εκμεταλλευθεί τις ευκαιρίες που παρουσιάζονται από τη μετάβαση σε ένα μοντέλο με μηδενικούς ρύπους, καθώς και τα εμπόδια που θα πρέπει να ξεπεραστούν. Για παράδειγμα, μια στροφή στο μοντέλο yieldco – κατά το οποίο μια νέα εταιρεία, με σταθερές ταμειακές ροές, προχωρά σε δημόσια εγγραφή – θα μπορούσε να συμβάλλει στην προσέγγιση μεταξύ των εταιρειών ενέργειας και των επενδυτών. Αυτό θα επέτρεπε την αντιστοίχιση των σημαντικών δεξαμενών κεφαλαίων με τους κατασκευαστές των συστημάτων ενέργειας που είναι αναγκαία για την επίτευξη των στόχων μηδενικών εκπομπών. 

Στην πρόσφατη κατάταξη, η Ελλάδα καταλαμβάνει την 31η θέση του Δείκτη, υποχωρώντας μια θέση σε σχέση με το προηγούμενο τρίμηνο. 

Σχολιάζοντας τα ευρήματα της έρευνας, ο Τάσος Ιωσηφίδης, Εταίρος και Επικεφαλής του Τμήματος Χρηματοοικονομικών Συμβούλων της ΕΥ Ελλάδος, αναφέρει: «Τα τελευταία χρόνια η θέση της Ελλάδας στον Δείκτη έχει κυμανθεί μεταξύ της 28ης και της 40ης θέσης. Η πρόσφατη απόφαση για πλήρη απολιγνιτοποίηση μέχρι το 2028 θα δώσει αναμφίβολα ώθηση στις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας. Παράλληλα, όμως, είναι επιτακτική ανάγκη, τόσο για οικονομικούς όσο και για περιβαλλοντικούς λόγους, να εντείνουμε τις προσπάθειές μας για τη βελτίωση των επιδόσεων της χώρας, ενισχύοντας το νομοθετικό και ρυθμιστικό πλαίσιο».

Περισσότερα

Ετικέτες

Εγγραφή στο Newsletter

ΔΗΜΟΦΙΛΗ