Connect with us

SDG's

OOΣΑ: Οι SDGs στον πυρήνα του επιχειρείν – Έκθεση εντοπίζει υστέρηση σε 4 στόχους

Οι στόχοι βιώσιμης ανάπτυξης (SDGs) και ο χάρτης πορείας της διεθνούς κοινότητας προς έναν καλύτερο κόσμο για όλους μέχρι το 2030 δεν μπορούν να επιτευχθούν χωρίς την ισχυρή δέσμευση του ιδιωτικού τομέα, αναφέρει σε έκθεσή του ο ΟΟΣΑ (8.5.2018), όπου επισημαίνει υστέρηση ως προς την επίτευξη των στόχων για τις μειωμένες ανισότητες (SDG 10), την υπεύθυνη κατανάλωση και παραγωγή (SDG 12), τη δράση για το κλίμα (SDG 13) και η ζωή στο νερό (SDG 14).

Της Σοφίας Εμμανουήλ (semmanouil@csrindex.gr)

Μια έκθεση με θέμα την βελτίωση της λειτουργίας των επιχειρήσεων με ορίζοντα το 2030 και την εστίαση της στρατηγικής τους στους Στόχους Βιώσιμης Ανάπτυξης (SDGs) δημοσίευσε ο ΟΟΣΑ παρουσιάζοντας παραδείγματα και καλές πρακτικές εταιρειών, μεταξύ των οποίων ορισμένα μέλη του CSR Europe όπως Huawei, Johnson & Johnsen και Microsoft.

Οι επιχειρήσεις είναι αυτές που δημιουργούν θέσεις εργασίας, προωθούν την καινοτομία και συνεισφέρουν στην οικονομική ανάπτυξη ενώ συμβάλλουν καθοριστικά στην επίτευξη της παγκόσμιας ισορροπίας και της ευημερίας των ανθρώπων. Αναμένεται δε να επωφεληθούν, σύμφωνα με το υπηρεσιακό σημείωμα “Better Business for 2030: Putting the SDGs at the Core” που δημοσιεύθηκε από την επιχειρηματική πλατφόρμα Emerging Markets Network (EMnet) του Κέντρου Ανάπτυξης του ΟΟΣΑ.

Το σημείωμα δημοσιεύθηκε με αφορμή ένα φόρουμ οικονομικής αριστείας για CFOs, που διοργανώθηκε από την Ομοσπονδία Ινδικών Επιμελητηρίων Εμπορίου και Βιομηχανίας (FICCI). Περιλαμβάνει παραδείγματα πολυεθνικών σε διάφορους τομείς, που έχουν ενσωματώσει τους SDGs στις στρατηγικές τους: Huawei, Pernod Ricard, Siemens, Johnson & Johnson, Manpower, Όμιλος Nestlé, Microsoft, Mahindra & Mahindra. Σύμφωνα με τον ΟΟΣΑ, ένας αυξανόμενος αριθμός επιχειρήσεων αναγνωρίζει τη σημασία των SDGs στην επιχειρηματική απόδοση, με ενδεικτικό το γεγονός ότι η μεγάλη πλειοψηφία των καταναλωτών, ειδικά η νεολαία, είναι διατεθειμένοι να πληρώσουν κάτι παραπάνω για τα προϊόντα και τις υπηρεσίες που προσφέρουν οι βιώσιμες επιχειρήσεις: έως 66% και 73% στην περίπτωση των millennials.

Ωστόσο, η τοποθέτηση των SDGs στο επίκεντρο των επιχειρηματικών στρατηγικών και η εξισορρόπηση των στόχων της βιώσιμης ανάπτυξης με την αποδοτικότητα παραμένουν έντονες προκλήσεις. Η ευαισθητοποίηση παραμένει σε γενικές γραμμές χαμηλή στον επιχειρηματικό τομέα. Εκτός αυτού, ο ΟΟΣΑ εκτιμά ότι απαιτείται μια δραστική επανεξέταση της διαχείρισης της αλυσίδας εφοδιασμού για τη δημιουργία θετικών κοινωνικών, περιβαλλοντικών και οικονομικών επιπτώσεων.

Ευκαιρίες 12 τρις.

Σύμφωνα με τον ΟΟΣΑ πάντως η Επιτροπή Βιώσιμης Ανάπτυξης εκτιμά ότι οι SDGs θα δημιουργήσουν ευκαιρίες 12 τρις. δολ. στην αγορά έως το 2030 σε κλάδους όπως τα τρόφιμα, η γεωργία, οι βιώσιμες πόλεις, η ενέργεια, καθώς και η υγεία και ευεξία. Πράγματι, οι εταιρείες που υιοθετούν υγιείς περιβαλλοντικές και κοινωνικές δομές καθώς και καλές πρακτικές διαχείρισης πελατών, προμηθευτών, εργαζομένων είναι πιο ανταγωνιστικές μακροπρόθεσμα και δημιουργούν περισσότερες θέσεις εργασίας. Επιπλέον, τα ευρήματα δείχνουν ότι η παραγωγικότητα, τα κέρδη που δημιουργούνται από τη βιώσιμη επιχειρηματική συμπεριφορά μπορούν να αντισταθμίσουν το πρόσθετο κόστος και αυτό με τη σειρά του να οδηγήσει σε μείωση του συνολικού κόστους εργασίας ανά μονάδα προϊόντος. Οι εργοδότες που παρέχουν εκπαίδευση στους υπαλλήλους τους, π.χ. πληρώνουν 14% υψηλότερους μισθούς, είναι επίσης 20% πιο παραγωγικοί.

Η φήμη μιας βιώσιμης εταιρείας μπορεί να τη βοηθήσει να προσελκύσει και να διατηρήσει πελάτες. Μια εταιρεία γίνεται ανταγωνιστικότερη όσο περισσότερο επενδύει και αξιοποιεί το προφίλ βιωσιμότητάς της, με βάση τα στοιχεία. Μια μελέτη που έγινε από τον Nielsen και την οποία επικαλείται ο ΟΟΣΑ, δείχνει ότι η μεγάλη πλειοψηφία των ερωτηθέντων ήταν πρόθυμοι να πληρώσουν ένα επιπλέον ποσό για προϊόντα και υπηρεσίες που προσφέρονται από βιώσιμες επιχειρήσεις: έως και 66% των πελατών και 73% στην περίπτωση των millennials (Nielsen, 2015). Η ανάλυση βασίζεται σε μια έρευνα σε 30.000 ερωτηθέντες από 60 χώρες και δείχνει ότι οι καταναλωτές σε όλες τις γεωγραφικές περιοχές, τα επίπεδα εισοδήματος και τις κατηγορίες προτιμούν τις επιχειρήσεις που παραμένουν πιστές στις αξίες τους και είναι έτοιμες να τις στηρίξουν.

Η έκθεση αναφέρει επίσης ότι οι καταναλωτές στις αναδυόμενες αγορές, όπως η Λατινική Αμερική, η Ασία, η Μέση Ανατολή και η Αφρική, είναι σχεδόν 30% πιο πρόθυμοι να πληρώσουν ένα πριμ για βιώσιμα προϊόντα από ό,τι οι καταναλωτές στις ανεπτυγμένες οικονομίες. Ο λόγος, σύμφωνα με τους ερευνητές, είναι ότι οι καταναλωτές στις αναπτυσσόμενες αγορές είναι πιο κοντά
στις τοπικές κοινότητες κι έχουν επίγνωση των καθημερινών προκλήσεων. Άλλες έρευνες έδειξαν ότι οι πελάτες είναι πρόθυμοι να πληρώσουν περισσότερα για ένα πιο πράσινο προϊόν με παρόμοια απόδοση: 70% είναι πρόθυμοι να καταβάλουν επιπλέον ποσό 5% σε κλάδους όπως η αυτοκινητοβιομηχανία, τα ακίνητα, τα ηλεκτρονικά, τα έπιπλα και η συσκευασία.

Η υστέρηση

Η έκθεση του ΟΟΣΑ αναφέρει μεταξύ άλλων υστέρηση ως προς την επίτευξη των στόχων: για τη μείωση των ανισοτήτων (SDG 10), την υπεύθυνη κατανάλωση και παραγωγή (SDG 12), τη δράση για το κλίμα (SDG 13) και η ζωή στο νερό (SDG 14). Μάλιστα κάνει και συγκεκριμένες προτάσεις.

Για την μείωση των ανισοτήτων σημειώνει ότι μπορεί να αντιμετωπιστεί με την τεχνολογία blockchain, η οποία μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την εξασφάλιση των τίτλων γης. Επιπλέον, οι αλυσίδες που χρησιμοποιούν το blockchain σε έξυπνες συμβάσεις μπορούν να αυξήσουν τη διαφάνεια βοηθώντας τους πελάτες τους να έχουν πληροφορίες σχετικά με την προέλευση και το ιστορικό ενός προϊόντος ή των συστατικών από τα οποία αποτελείται.

Οι εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου και η υπεύθυνη κατανάλωση μπορούν να μετριαστούν με την υιοθέτηση πρακτικών υπεύθυνου εφοδιασμού προωθώντας τρόφιμα από εναλλακτικές πηγές. Η Ευρωπαϊκή Ένωση με νομοθεσία έχει προτείνει έντομα ως εναλλακτική πηγή πρωτεΐνης για κατανάλωση από τον άνθρωπο ή τα ζώα. Η βιομηχανία αντιπροσωπεύει μεγάλο ποσοστό εκπομπών άνθρακα (25-40%
σε παγκόσμια κλίμακα) και των στερεών αποβλήτων (μέχρι 40% στις ΗΠΑ). Καινοτόμες τεχνικές δόμησης και η 3D εκτύπωση αποτελούν ορισμένα παραδείγματα τεχνολογιών που μπορούν να βοηθήσουν στη μείωση των εκπομπών αερίων θερμοκηπίου.

Η ζωή στο νερό αποτελεί έναν πολύ σημαντικό πυλώντα αντιπροσωπεύοντας ένα περιουσιακό στοιχείο αξίας 2,5 τρις. δολ. ετησίως (WWF, 2015). Οι πόροι των ωκεανών απειλούνται από τα απόβλητα, με ορισμένες εκτιμήσεις να δείχνουν ότι ο ωκεανός θα γεμίσει με περισσότερο πλαστικό μέχρι το 2050 (Ίδρυμα MacArthur, 2016). Αισιοδοξία δημιουργεί το γεγονός ότι οι προτιμήσεις των καταναλωτών οδηγούν όλο και περισσότερο σε βιώσιμες λύσεις συσκευασίας. Για παράδειγμα, η Unilever δεσμεύθηκε το 2017 ότι το 100% των συσκευασιών της θα είναι από ανακυκλώσιμα υλικά μέχρι το 2025. Επίσης, σύμφωνα με τον ΟΟΣΑ, η ζήτηση για ψάρι, που συνάδει με την παγκόσμια αύξηση του πληθυσμού, ασκεί πιέσεις στην αλιεία. Η υδατοκαλλιέργεια και η ωκεάνια καλλιέργεια πρέπει να τροφοδοτούνν τον πληθυσμό που αναπτύσσεται χωρίς όμως να βλάπτεται η ζωή των άγριων ​​ψαριών και άλλοι πόροι. Η συνολική αγορά της υδατοκαλλιέργειας ανέρχεται σε 176 δις. δολ. και αναμένεται να ενισχυθεί κατά 4,6% (DNV GL, 2018). Είναι σημαντικό ότι οι εταιρείες εφαρμόζουν ήδη πρακτικές προς την κατεύθυνση της υλοποίησης του SDG 14

Σκοπός αυτής της ιστοσελίδας είναι να αναδείξει τις δράσεις των εταιρειών που έχουν επενδύσει στην Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη. Να παρουσιάζει τις δράσεις τους, τις απόψεις τους αλλά και τις κυβερνητικές και Ευρωπαϊκές οδηγίες που κατά καιρούς προστίθενται. Η βιώσιμη ανάπτυξη τόσο της κοινωνίας όσο και του ιδιωτικού επιχειρείν είναι υπόθεση όλων μας. Από τα εκπαιδευτικά ιδρύματα μέχρι τις διοικήσεις των επιχειρήσεων και από τα αρμόδια υπουργεία μέχρι τα διοικητικά συμβούλια των τοπικών κοινοτήτων.

Περισσότερα
Διαφημίσεις
Σχολιάστε

Σχολιάστε το άρθρο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

11# Βιώσιμες πόλεις & Κοινότητες

Η Huawei ολοκληρώνει την προσφορά της για την στήριξη των πυρόπληκτων

Την έμπρακτη στήριξη της στην ελληνική κοινωνία και τους ανθρώπους που αποδεδειγμένα χρειάζονται κοινωνική αλληλεγγύη επιβεβαίωσε για μία ακόμα αφορά η Huawei, με την παράδοση ποσού ύψους €20.000 σε πυρόπληκτες οικογένειες της Αττικής.

Η Huawei, στο πλαίσιο του Προγράμματος Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης (ΕΚΕ) της εταιρείας, ανταποκρίθηκε άμεσα στην πρωτοβουλία του ΣΕΒ για στήριξη των συμπολιτών μας που επλήγησαν από τις καταστροφικές πυρκαγιές στην Αττική το προηγούμενο καλοκαίρι.

Το συνολικό ποσό που συγκεντρώθηκε από τις εταιρείες – μέλη του ΣΕΒ προσέγγισε τα €400.000, με την προσφορά της Huawei να καλύπτει ένα σημαντικό μέρος αυτού.

O κος Άκης Σκέρτσος, Γενικός Διευθυντής του ΣΕΒ, ευχαρίστησε θερμά την Huawei και ανέφερε σχετικά: «Η Huawei, ήταν από την πρώτη στιγμή δίπλα στην πρωτοβουλία του ΣΕΒ, συμμετέχοντας σε όλες τις φάσεις αυτής της προσπάθειας που ολοκληρώθηκε την Δευτέρα 4 Φεβρουαρίου 2019 με την προσφορά της ενίσχυσης σε 13 οικογένειες, που πληρούσαν συγκεκριμένα εισοδηματικά και κοινωνικά κριτήρια».

Ο κος Jacky Chen, Managing Director της Huawei Τεχνολογίες Ελλάδος, δήλωσε: «Στην Huawei στηρίζουμε ένθερμα ενέργειες κοινωνικής προσφοράς και είμαστε ιδιαίτερα περήφανοι όπου μέσω του ετήσιου προγράμματος Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης (ΕΚΕ) της εταιρείας είμαστε παρόντες σε σημαντικά θέματα της ελληνικής κοινωνίας που απαιτούν στήριξη και κοινωνική αλληλεγγύη. Με την ίδια αποτελεσματικότητα που επιτελούμε το επιχειρηματικό μας έργο θέλουμε να συνεισφέρουμε και στην κοινωνία, γιατί θεωρούμε τους δύο αυτούς τομείς αναπόσπαστους στο έργο μίας υπεύθυνης εταιρείας».

Περισσότερα

SDG's

Οι μαθητές εκπαιδεύονται στην Οδική Ασφάλεια

Πάνω από 3.000 μαθητές σε Γυμνάσια και Λύκεια, στην Αθήνα και την Πάτρα, θα εκπαιδευτούν με το καινοτόμο βιωματικό πρόγραμμα για την οδική ασφάλεια του Ινστιτούτου Οδικής Ασφάλειας (Ι.Ο.ΑΣ.) «Πάνος Μυλωνάς» και με τη χρήση των προσομοιωτών του Ινστιτούτου.

Το πρόγραμμα που τελεί υπό την ευγενική υποστήριξη της Bosch Hellas έχει ήδη ξεκινήσει και αποσκοπεί στο να ενημερώσει και να ευαισθητοποιήσει τη νέα γενιά στο πόσο σημαντική είναι η σωστή οδική και οδηγική συμπεριφορά ώστε να προστατεύονται οι ανθρώπινες ζωές στο δρόμο.

Η πρωτοβουλία αυτή είναι πιο επίκαιρη παρά ποτέ καθώς σύμφωνα με τη νέα έκθεση του Π.Ο.Υ. για την οδική ασφάλεια παγκοσμίως (Global Status Report for Road Safety, WHO 2018), η 1η αιτία θανάτου για τις ηλικίες 5-29 είναι τα τροχαία δυστυχήματα.

«Τα παιδιά είναι η πιο ευάλωτη ομάδα των χρηστών της οδού, αλλά ταυτόχρονα και το μέλλον της χώρας μας. Δεκατέσσερα χρόνια τώρα επενδύουμε στην εκπαίδευσή τους στον τομέα της κυκλοφοριακής αγωγής και της οδικής ασφάλειας, με ειδικά σχεδιασμένα εκπαιδευτικά προγράμματα ανάλογα με τις ανάγκες της κάθε ηλικίας. Μέχρι σήμερα έχουμε εκπαιδεύσει πάνω από 190.000 μαθητές, και συνεχίζουμε! Για εμάς, είναι μεγάλη χαρά και τιμή που η Bosch, με εφευρέσεις ορόσημο για την ασφάλεια του αυτοκινήτου, συνεργάζεται μαζί μας για την εκπαίδευση των αυριανών οδηγών και υπεύθυνων πολιτών», δηλώνει η κυρία Βασιλική Δανέλλη-Μυλωνά, Πρόεδρος του Ινστιτούτου.

«Η Bosch ως ο μεγαλύτερος προμηθευτής της αυτοκινητοβιομηχανίας έχει από την ίδρυσή της ως βασικό σκοπό και στόχο να παρέχει καινοτόμο τεχνολογία για το αυτοκίνητο, κάνοντάς το όσο το δυνατόν πιο ασφαλές και φιλικό προς το περιβάλλον. Θεωρούμε ως υποχρέωσή μας, πέραν από την τεχνολογία μας που αδιαμφισβήτητα συμβάλλει στη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και σώζει ζωές, να συνεισφέρουμε και στην καινοτόμο εκπαίδευση των οδηγών και για αυτό επιλέξαμε να συνεργαστούμε με το Ι.Ο.ΑΣ. Πλέον επικεντρωνόμαστε στην ασφάλεια των οδηγών όχι με έμμεσο αλλά με άμεσο τρόπο, θωρακίζοντάς τους με γνώσεις, βιωματικές εμπειρίες και νέα κουλτούρα. Είμαστε ιδιαίτερα περήφανοι που υποστηρίζουμε το έργο του Ι.Ο.ΑΣ για την οδική ασφάλεια και την πρόληψη και μείωση των τροχαίων συμβάντων» αναφέρει ο κύριος Ιωάννης Κάπρας, Διευθύνων Σύμβουλος της Bosch Hellas.

Περισσότερα

1# Μηδενική Φτώχεια

Η Anytime υποστηρίζει τον Ξενώνα Βρεφών των Παιδικών Χωριών SOS

Η Anytime, ακολουθώντας την κουλτούρα εταιρικής υπευθυνότητας που έχει αναπτύξει η INTERAMERICAN, προχώρησε σε μια ιδιαίτερη ενέργεια με σκοπό να ευαισθητοποιήσει τους πελάτες της και τους ακολούθους της στα social media.

Επισκέφθηκε τα Παιδικά Χωριά SOS, προσεγγίζοντας με ιδιαίτερη ευαισθησία και ενδιαφέρον τον Ξενώνα Βρεφών SOS στο Μαρούσι, προκειμένου να συναντήσει τους ανθρώπους του, που δίνουν τον καλύτερο εαυτό τους για τα παιδιά, ενώ παράλληλα θέλησε να «ξεναγήσει» ψηφιακά το κοινό στον ειδικά διαμορφωμένο, φιλόξενο χώρο του Ξενώνα.

Για τις ανάγκες αυτής της ξενάγησης, η Anytime δημιούργησε μια σειρά videos, στα οποία ο Ανδρέας Μποζώνης, Υπεύθυνος του Ξενώνα Βρεφών SOS και η Έλσα Σταθοπούλου, Διευθύντρια Επικοινωνίας και Εύρεσης Πόρων των Παιδικών Χωριών SOS, εξηγούν την αποστολή τους και μιλούν για τα παιδιά που φιλοξενούνται στον Ξενώνα. Οι άνθρωποι του οργανισμού μιλούν, ακόμη, για τα θέματα και τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν, καθώς και για την προσπάθεια δημιουργίας μιας ομαλής συνέχειας με προοπτική στη ζωή των παιδιών.

Επιπλέον, σε συνέχεια της έμπρακτης και μακρόχρονης υποστήριξης της INTERAMERICAN στα Παιδικά Χωριά SOS, η Anytime για ακόμη μια χρονιά προσέφερε 10.000 ευρώ στον οργανισμό για τις ανάγκες ηλεκτροδότησης και θέρμανσης του Ξενώνα Βρεφών.

O Ξενώνας Βρεφών SOS στο Μαρούσι Αττικής είναι ένα πρόγραμμα αποκατάστασης και θεραπείας βρεφών και παιδιών ως 5 ετών, που έχουν υποστεί κακοποίηση ή σοβαρή παραμέληση ή έχουν εγκαταλειφθεί στα μαιευτήρια. Σκοπός της λειτουργίας του Ξενώνα είναι η άμεση προστασία των παιδιών προσφέροντάς τους ένα ασφαλές σπίτι, καθώς και η υποστήριξη των βιολογικών οικογενειών τους με στόχο την ασφαλή επιστροφή των παιδιών σε αυτές. Στην περίπτωση που αυτό δεν είναι εφικτό, ο Ξενώνας φροντίζει για την επιλογή, την εκπαίδευση και την υποστήριξη αναδόχων οικογενειών που θα αναλάβουν τη φροντίδα των παιδιών.

Η Anytime καλεί τους ακολούθους της στα social media να ενισχύσουν με την επικοινωνία τους αυτή την ενέργεια, στηρίζοντας έμπρακτα τα Παιδικά Χωριά SOS με την αποστολή ενός SMS ή καλώντας σε συγκεκριμένο τηλεφωνικό αριθμό.

Παιδικά Χωριά SOS

Περισσότερα

Ετικέτες

Εγγραφή στο Newsletter

ΔΗΜΟΦΙΛΗ