Connect with us

11# Βιώσιμες πόλεις & Κοινότητες

«Περπατώ και Ποδηλατώ στο δρόμο με ασφάλεια»

Στη διάρκεια της Ευρωπαϊκής Εβδομάδας Κινητικότητας (16-22/9) και με αφορμή την «Ημέρα Χωρίς Θάνατο Από Τροχαίο» (#ProjectEDWARD) (26/9), το Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας «Πάνος Μυλωνάς» ενημερώνει, ευαισθητοποιεί και εκπαιδεύει μικρούς και μεγάλους για τα οφέλη των εναλλακτικών τρόπων μετακίνησης, όπως το περπάτημα και το ποδήλατο.

Τα μότο «Περπάτησε μαζί μας!» (Walk with us!) και «Περπατάμε και Ποδηλατούμε με ασφάλεια» είναι τα μηνύματα για το 2019 και η φετινή δράση φέρνει στο προσκήνιο το περπάτημα και τη μετακίνηση με ποδήλατο, με ασφάλεια πάντα στο δρόμο, καθώς και τα οφέλη που μπορούν να έχουν οι εναλλακτικοί αυτοί τρόποι μετακίνησης για την υγεία μας, το περιβάλλον και την… τσέπη μας! Το περπάτημα και το ποδήλατα δεν… εκπέμπουν ρύπους στην ατμόσφαιρα και ταυτόχρονα μας βοηθούν να διατηρούμαστε υγιείς και σε καλή φυσική κατάσταση.

Το σώμα μας έχει σχεδιαστεί για να βρίσκεται σε κίνηση σε αντίθεση με την καθιστική ζωή την οποία οι περισσότεροι από εμάς έχουμε υιοθετήσει στην καθημερινότητά μας. Μελέτες έχουν δείξει ότι οι ποδηλάτες ζουν κατά μέσο όρο 2 χρόνια περισσότερο από τους μη ποδηλάτες ενώ ένα γρήγορο περπάτημα 25 λεπτών την ημέρα μπορεί να μας χαρίσει έως και 7 χρόνια ζωή παραπάνω. Ταυτόχρονα, οι πόλεις μας γίνονται πιο φιλικές και πιο ελκυστικές, όταν περπατάμε περισσότερο ή/και όταν μετακινούμαστε με ποδήλατο, συμβάλλοντας στη μείωση της κυκλοφοριακής συμφόρησης και στη βελτίωση της ποιότητας ζωής. (Πηγή: http://www.mobilityweek.eu)

Καθώς όμως οι πεζοί και οι ποδηλάτες, μαζί με τους μοτοσικλετιστές, αποτελούν το 70% των θυμάτων από τροχαία δυστυχήματα στις αστικές οδούς σε όλη την Ευρώπη (Πηγή: ETSC), άρα τους πιο ευάλωτους χρήστες της οδού, είναι σημαντικό να μάθουμε πώς να περπατάμε σωστά στο δρόμο ώστε να είμαστε ασφαλείς και να χαιρόμαστε τις μετακινήσεις μας. Γι’ αυτόν το λόγο, το Ι.Ο.ΑΣ. «Πάνος Μυλωνάς» δημιούργησε ένα ενημερωτικό βίντεο με σαφείς οδηγίες για το πώς πρέπει να κινούμαστε πεζή στο δρόμο, σε ποια σημεία πρέπει να προσέχουμε περισσότερο, πού πρέπει να περπατάμε και με ποια φορά προς τα αυτοκίνητα, πώς να είμαστε ορατοί τη νύχτα, κ.α. Η καμπάνια θα προβληθεί σε όλα τα κανάλια επικοινωνίας του Ι.Ο.ΑΣ. και τα κοινωνικά δίκτυα, με στόχο την ενημέρωση των πολιτών, μικρών και μεγάλων, με ευχάριστο και δημιουργικό τρόπο.

Το πώς και πού πρέπει περπατάμε είναι βασική αρχή των εγκεκριμένων και πιστοποιημένων εκπαιδευτικών προγραμμάτων κυκλοφοριακής αγωγής του Ι.Ο.ΑΣ. για μαθητές όλων των βαθμίδων, ξεκινώντας από την προσχολική ακόμη ηλικία. Στις τάξεις μάλιστα του Δημοτικού, με το πρόγραμμα «Κυκλοφορώ με Ασφάλεια, τα παιδιά συνδυάζοντας το παιχνίδι με τη μάθηση, μαθαίνουν τις βασικές έννοιες της κυκλοφοριακής αγωγής. Ταυτόχρονα, μαθητές ηλικίας 9-12 ετών συμμετέχουν στο πρόγραμμα του Ινστιτούτου «Ασφαλώς Ποδηλατώ», με την εποπτεία πάντα και την καθοδήγηση των εμψυχωτών-εκπαιδευτών του Ι.Ο.ΑΣ., και μυούνται στην ασφαλή χρήση του ποδηλάτου, με τρόπο ευχάριστο, φιλικό και διαδραστικό, που ενισχύει την ομαδικότητα και την ενεργή συμμετοχή.

Δράσεις παντού και για όλους!

Στο πλαίσιο της Εβδομάδας Κινητικότητας, στο Δήμο Ρεθύμνης, από τις 16-20/9, μαθητές της Π/θμιας θα έχουν την ευκαιρία να εκπαιδευτούν από τους εμψυχωτές του Ι.Ο.ΑΣ. με τα προγράμματα «Κυκλοφορώ με Ασφάλεια» και «Ασφαλώς Ποδηλατώ», και της Δ/θμιας με το βιωματικό πρόγραμμα για την οδική ασφάλεια με τη χρήση προσομοιωτών τελευταίας τεχνολογίας, που απευθύνεται σε μαθητές Γυμνασίων και Λυκείων, με στόχο να γίνουν υπεύθυνοι οδηγοί και χρήστες της οδού, και εν τέλει υπεύθυνοι πολίτες. Καθ’ όλη τη διάρκεια της Εβδομάδας, τις πρωινές ώρες, στην πλατεία Μικρασιατών, οι μαθητές των Γυμνασίων και Λυκείων θα επισκέπτονται την Κινητή Μονάδα του Ι.Ο.ΑΣ., ενώ την Τρίτη 17/9, στην ίδια πλατεία, θα πραγματοποιηθεί ανοικτή εκδήλωση για το κοινό, όπου θα ενημερώνονται με βιωματικό τρόπο για κρίσιμα ζητήματα της Οδικής Ασφάλειας. Οι εκδηλώσεις αυτές υλοποιούνται σε συνεργασία με το Δήμο Ρεθύμνης.

Πώς να κυκλοφορούν στο δρόμο με ασφάλεια και πώς να μετακινούνται με το πρώτο τους όχημα, το ποδήλατο, θα μάθουν οι μικροί μας φίλοι στο Άλσος Περιστερίου (Πάρκο Κυκλοφοριακής Αγωγής), το Σάββατο 21/9, από τις 10 το πρωί έως τις 2 το μεσημέρι, όπου θα πραγματοποιηθούν τα προγράμματα του Ινστιτούτου «Κυκλοφορώ με Ασφάλεια» και «Ασφαλώς Ποδηλατώ». Η είσοδος είναι ελεύθερη. Η εκδήλωση υλοποιείται σε συνεργασία με το Δήμο Περιστερίου.

Στις 17-19/9, εκπρόσωποι του Ι.Ο.ΑΣ. «Πάνος Μυλωνάς», ως συντονιστές του Ευρωπαϊκού Προγράμματος (Erasmus +) ‘Knights for Road safety’, θα ταξιδέψουν στην Τεράσα της Ισπανίας για την υλοποίηση του 2ου (από τα έξι) εκπαιδευτικά σεμινάρια όπου θα συμμετέχουν οι εξής οργανισμοί: Motor Transport Institute (Πολωνία), CECE (Spanish Confederation of Education &Training centers, Ισπανία), BundesGymnasium und BundesRealGymnasium Schwechat (Αυστρία), Trinity College DublinThe University of Dublin (TCD), Omega Technology (Greece) & Ελληνογερμανική Αγωγή (Ελλάδα). Το τριήμερο εκπαιδευτικό σεμινάριο θα περιλαμβάνει μια σειρά από παρουσιάσεις και εργαστήρια (workshops) για εκπαιδευτικούς σχετικά με κρίσιμα ζητήματα οδικής ασφάλειας. Ειδικότερα θα πραγματοποιηθούν εκπαιδεύσεις για βιώσιμους τρόπους μετακίνησης, για την ασφάλεια των πεζών και των επιβατών και παράλληλα θα χρησιμοποιηθεί εξοπλισμός Virtual Reality για την αποτελεσματικότερη εκπαίδευση με διαφορετικά σενάρια που θα αφορούν σε πεζούς και ποδηλάτες.

Το Ι.Ο.ΑΣ. υποστηρίζει επίσης τις δράσεις για παιδιά και γονείς που θα πραγματοποιήσουν στη διάρκεια της Εβδομάδας οι «Μαμάδες+ στο Δρόμο», η πρωτοβουλία πολιτών για την προσβασιμότητα και την οδική ασφάλεια, και πιο συγκεκριμένα βαφή χρωματιστών διαβάσεων σε κρίσιμα σημεία, όπως σχολεία κτλ., χοροθεατρικά και άλλα δρώμενα σε διαβάσεις (με φανάρια ή χωρίς), χορό σε χώρους των πεζών (πεζοδρόμια, πεζόδρομους) και εορταστική ποδηλατάδα γυναικών.

Με αφορμή το Project EDWARD (26/9), που συντονίζει πανευρωπαϊκά η TISPOL, οι άνθρωποι του Ι.Ο.ΑΣ. μαζί με εκπροσώπους των Ευρωπαϊκών Οργανισμών που συμμετέχουν στο Πρόγραμμα (Erasmus +) ‘Knights for Road safety’, φωτογραφήθηκαν συμβολικά με στόχο να μεταφέρουν το μήνυμα και τη δέσμευση για μηδενικούς θανάτους στους δρόμους της Ευρώπης.

«Στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Εβδομάδας Κινητικότητας και του Project EDWARD, το Ι.Ο.ΑΣ. συνεχίζει τα εκπαιδευτικά του προγράμματα για παιδιά, εφήβους και εκπαιδευτικούς, σε όλη την Ελλάδα. Στόχος πρώτα από όλα η ασφάλεια των παιδιών όταν περπατούν στο δρόμο και όταν μετακινούνται με το ποδήλατό τους», δήλωσε η Πρόεδρος του Ι.Ο.ΑΣ. «Πάνος Μυλωνάς», κυρία Βασιλική Δανέλλη-Μυλωνά. «Φέτος εστιάζουμε στους πεζούς και τους ποδηλάτες, τους πιο ευάλωτους χρήστες του δρόμου, καθώς οι μετακινήσεις μας μπορούν να γίνουν πιο ευχάριστες και βιώσιμες, εφόσον όλοι μας ακολουθούμε κάποιους βασικούς κανόνες για να είμαστε ασφαλείς, και εμείς και οι άλλοι γύρω μας».

Περισσότερα
Διαφημίσεις
Σχολιάστε

Σχολιάστε το άρθρο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

11# Βιώσιμες πόλεις & Κοινότητες

Lucy Xu: Από την πόλη των ευκαιριών (Νέα Υόρκη) στην Aθήνα

“Όπου υπάρχει μια κρίση, εγώ βλέπω μια ευκαιρία” λέει η Lucy Xu, ιδρύτρια της εταιρείας The Port, η οποία παραχώρησε συνέντευξη στο csrindex.gr ενόψει της ομιλίας της στο 17ο ετήσιο συνέδριο Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης του Ελληνο-Αμερικανικού Εμπορικού Επιμελητηρίου στις 7 Νοεμβρίου.

Συνέντευξη στη Σοφία Εμμανουήλ

semmanouil@gmail.com

Μετακομίσατε από τη Νέα Υόρκη, μια πόλη με σημαντική επίδραση στο εμπόριο, την οικονομία, τα ΜΜΕ, την τέχνη, τη μόδα, για να έρθετε στην Αθήνα μια από τις αρχαιότερες πόλεις στον κόσμο. Τι ήταν αυτό που βάρυνε στη …ζυγαριά και σας ώθησε σε αυτή την απόφαση;

Για εμένα, η απάντηση είναι απλή, τόσο σε προσωπικό όσο και σε επαγγελματικό επίπεδο και, φυσικά, ο ήλιος και η θάλασσα είναι μικρά μόνο κομμάτια αυτής της εξίσωσης.

Πέρασα το πρώτο μισό της ζωής μου μεγαλώνοντας ανάμεσα σε δύο πολιτισμούς (της Κίνας και της Αμερικής), και αυτό με βοήθησε να ανακαλύψω το καινοτόμο κενό που δημιουργείται όταν συνδυάζεις διαφορετικούς τρόπους ζωής και σκέψης. Είναι η δύναμη του να ζεις σε αυτό το κενό μεταξύ των κόσμων που μου δίνει την ώθηση να συνεχίζω. Αυτό το κενό εμπνέει νέες προοπτικές, ενεργοποιεί την ικανότητα εφαρμογής της αντικειμενικότητας ενός «ξένου» στους κόσμους με τους οποίους είσαι εξοικειωμένος και έπειτα σου δίνει τη δυνατότητα να εκμεταλλευτείς τα πλεονεκτήματα του κάθε πολιτισμού και περιβάλλοντος.

Από επαγγελματική οπτική, ο τομέας ενασχόλησής μου εκτείνεται στο μάρκετινγκ και την τεχνολογία. Είμαι ευγνώμων που έχω αποκτήσει όλες αυτές τις εμπειρίες και την εξάσκηση – από ένα πτυχίο Διοίκησης Επιχειρήσεων στο Wharton, μέχρι το να εργάζομαι για μεγάλους συνεταιρισμούς όπως η IBM και την ενασχόλησή μου με νεοφυείς επιχειρήσεις. Μετά από κάποια χρόνια λοιπόν στη Νέα Υόρκη, ένιωσα ότι η ψυχή μου λαχταρούσε κάτι περισσότερο – μια ευκαιρία να δοκιμάσω τις ικανότητές μου σε μια εντελώς διαφορετική αγορά με πολύ διαφορετικούς πόρους.

Για πολλούς, μπορώ να κατανοήσω πώς μπορεί να φανεί όλη αυτή η πορεία μου κοιτάζοντάς την “προς τα πίσω”, αλλά ανέκαθεν αγαπούσα τις προκλήσεις και επιζητούσα ενεργά το ρίσκο. Όπου υπάρχει μια κρίση, εγώ βλέπω μια ευκαιρία. Ο μόνος τρόπος να ανακαινίσεις πλήρως ένα κτήριο είναι να το κατεδαφίσεις πρώτα. Εδώ, η κάθε μέρα είναι μια έμπνευση. Βρίσκομαι ενώπιον της απτής ελπίδας της νέας γενιάς της Ελλάδας, καθώς και του επόμενου κύματος φωτεινών παγκόσμιων μυαλών που επιλέγουν να κάνουν ένα άλμα εμπιστοσύνης και να χτίσουν τη ζωή τους εδώ.

Μιλήστε μας λίγο για την εταιρεία σας. Πότε συστάθηκε και ποιο είναι σήμερα το προφίλ της;

Το The Port είναι μια συμβουλευτική εταιρεία μάρκετινγκ και επιχειρηματικότητας, η οποία συνεργάζεται με ελληνικές και αμερικάνικες επιχειρήσεις για να δημιουργήσει στρατηγικές μάρκετινγκ που απευθύνονται σε παγκόσμιο κοινό. Το όραμά μας είναι να ενθαρρύνουμε μια διεθνή νοοτροπία και να χτίσουμε έναν κόσμο συνεργασίας μέσω της ανταλλαγής και κατανόησης των βέλτιστων πόρων και πρακτικών.

Ίδρυσα το The Port στις αρχές του 2018, έχοντας εμπνευσθεί από την ανάπτυξη του τοπικού τεχνολογικού οικοσυστήματος και την ανάγκη για διεθνή εμπειρία και επαγγελματισμό που θα βοηθούσε να επεκταθούν οι τοπικές επιχειρήσεις σε διεθνές επίπεδο. Αυτή η ανάγκη, συνδυαζόμενη με την εισροή άνω των 300 εκατομμυρίων ευρώ που εισήλθαν στο ελληνικό τεχνολογικό οικοσύστημα ως άμεση επένδυση από την Ευρωπαϊκή Ένωση και ιδιώτες επενδυτές, σήμανε την κατάλληλη στιγμή να ξεκινήσει μια επιχείρηση, η οποία θα εξοπλίσει το επερχόμενο κύμα επιχειρηματιών, με τις βέλτιστες πρακτικές που θα χρειαστούν για να εκκινήσουν και να κλιμακώσουν τις επιχειρηματικές ιδέες τους.

Σήμερα, το The Port συνεργάζεται με αναπτυσσόμενες επιχειρήσεις τόσο της Ελλάδας όσο και της Αμερικής υποστηρίζοντας την επέκτασή τους και κατασκευάζοντας τις πρωτοβουλίες τους στο μάρκετινγκ. Συνεργαζόμαστε με πελάτες διαφόρων βιομηχανιών – συμπεριλαμβανομένων και των B2B SaaS, αλλά και των βιομηχανιών της τεχνολογίας, των μεταφορών, του τουρισμού, της σίτισης, της αγροτεχνολογίας, και άλλες βιομηχανίες που προέρχονται από την αμερικανική και την ελληνική αγορά. Μπορείτε να βρείτε περισσότερες πληροφορίες για τους τωρινούς μας πελάτες και τα πρότζεκτ μας εδώ.

Πόσους εργαζόμενους-συνεργάτες έχετε και ποιοι είναι οι στρατηγικοί σας στόχοι για το μέλλον;

Αυτή τη στιγμή, έχουμε πέντε μέλη στην ομάδα μας και τρεις συνεργαζόμενους οργανισμούς που λειτουργούν σε πολλαπλές ζώνες ώρας. Η μακρινή ομάδα μας έχει έδρα τη Φιλαδέλφεια και τη Νέα Υόρκη, και οι συνεργάτες μας όπως η Dodo Design και η Outside Tech διανέμονται σε ολόκληρο τον κόσμο και παρέχουν επιπλέον υποστήριξη σε εκτεταμένα έργα ενώ ταυτόχρονα ενισχύουν την παγκόσμια προοπτική του The Port για την οικοδόμηση brand και εκστρατειών. Τοπικά εδώ στην Ελλάδα, έχουμε και τη βοήθεια σπουδαίων ανερχόμενων ταλέντων, όπως η Ελίζα Τουλή, η οποία μας βοήθησε να προσαρμόσουμε στα δεδομένα της χώρας την ιστοσελίδα μας και τη συνολική παρουσία της εταιρείας μας.

Στο μέλλον θα συνεχίσουμε να χτίσουμε την επιχείρηση μας: να δουλεύουμε με τοπικές πρωτοβουλίες workshops στην Αθήνα με κοινότητες όπως το Stone Soup, masterclasses στην Θεσσαλονίκη με φανταστικούς accelerators της περιοχής όπως το OK!Thess και να δουλέψουμε με τοπικούς επιχειρηματίες και startups. Μακροπρόθεσμα, η ομάδα μας θα προσπαθήσει να φέρει την επόμενη πρωτοβουλία του οράματος του The Port στη ζωή: να διευκολύνει την εισροή ξένου κεφαλαίου και χρηματοδότησης στην τοπική ελληνική αγορά. Είμαστε σε θέση να εργαστούμε για την επίτευξη αυτού του στόχου, καθώς έχουμε ήδη θέσει τις βάσεις με την εισαγωγή των βέλτιστων πρακτικών και πόρων από το εξωτερικό. Με αυτή τη νέα ώθηση, στόχος μας είναι να συνεχίσουμε να εκτελούμε την αποστολή μας. Να υποστηρίζουμε δηλαδή επιχειρήσεις κάθε επιπέδου ανάπτυξης στην προσέλκυση παγκόσμιου κοινού και στην ανάπτυξη της επιχειρηματικής δραστηριότητας, μέσω της συμβουλευτικής μάρκετινγκ, της επιχειρηματικής συμβουλευτικής και της ανταλλαγής γνώσεων και κεφαλαίων μεταξύ των παγκόσμιων τεχνολογικών αγορών.

Τι πιστεύετε ότι διαφοροποιεί την The Port από άλλες εταιρείες του ανταγωνισμού;

Οι βασικές αξίες της εταιρείας μας είναι οι εξής: αισιοδοξία, συνεργασία, προσαρμοστικότητα και επαγγελματισμός – και όλα αυτά στο πλαίσιο μιας παγκόσμιας νοοτροπίας. Από αυτό έρχονται οι τρεις σημαντικοί διαφοροποιητικοί παράγοντες των υπηρεσιών του The Port: η παγκόσμια προοπτική, το δίκτυο και η εμπειρία μας.

Ο χρόνος που έχω περάσει στην Ελλάδα μου έχει διδάξει ότι από κάθε αγορά και πολιτισμό υπάρχουν πλεονεκτήματα που πρέπει να παρατηρηθούν, διδάγματα που πρέπει να περάσουν και ευκαιρίες που πρέπει να ληφθούν. Συγκεκριμένα, το The Port στηρίζεται στην καλλιεργημένη σχέση μεταξύ αφενός του αμερικανικού επαγγελματισμού και πρακτικής κριτικής σκέψης, αφετέρου της δημιουργικότητας και της αίσθησης της αφήγησης που είναι εγγενώς ελληνική.

Η Αθήνα βρίσκεται στο δρόμο για να γίνει παγκόσμιος τεχνολογικός κόμβος, αλλά για να φτάσουμε εκεί, πρέπει να κοιτάξουμε πέρα από τα σύνορά μας για να κατανοήσουμε τις βασικές δεξιότητες και τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα που έχουν ήδη καθιερώσει άλλοι ηγέτες και αγορές. Για το λόγο αυτό, στο The Port, η αποστολή μας είναι να υιοθετήσουμε τις βέλτιστες πρακτικές από τη γη των ευκαιριών (την πατρίδα μου, την Αμερική, και συγκεκριμένα την πρωτεύουσα της έντονης ζωής και της κινητικότητας, τη Νέα Υόρκη) και να την συνδυάσουμε με το DNA της αφηγηματικότητας που προέρχεται από την καθιερωμένη γη της δημιουργικότητας και της καινοτομίας (Ελλάδα). Με αυτά τα δύο στοιχεία μαζί, προσπαθούμε να εξοπλίσουμε τις επιχειρήσεις με τους αναγκαίους πόρους για να κατασκευάσουν ένα ισχυρό, αξιόπιστο, παγκόσμιο brand.

Ποια είναι η θέση της Εταιρικής Υπευθυνότητας και της Βιώσιμης Ανάπτυξης στη δουλειά σας;

Το όραμά μας είναι να εμπνεύσουμε μια διεθνή νοοτροπία και να χτίσουμε έναν κόσμο συνεργασίας μέσω της ανταλλαγής και της κατανόησης των καλύτερων πόρων και πρακτικών. Και, φυσικά, η Εταιρική Υπευθυνότητα και η Αειφόρος Ανάπτυξη είναι ζωτικής σημασίας για να πραγματοποιήσουμε αυτό το όραμα σε τοπικό επίπεδο και να εφοδιάσουμε το οικοσύστημα νεοφυούς επιχειρηματικότητας της χώρας με την εκπαίδευση, τη στρατηγική μάρκετινγκ και τη νοοτροπία που απαιτείται για να είναι αυτό ανταγωνιστικό σε παγκόσμιο επίπεδο.

Διενεργούμε τοπικά workshop σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη (στο κυρίαρχο τοπικό επιταχυντή της νεοφυούς επιχειρηματικότητας, OK!Thess) για να συνεργαστούμε με φιλόδοξους αναπτυσσόμενους επιχειρηματίες, εκπαιδεύοντάς τους στις βασικές αρχές του ανακαθορισμού του οράματός τους, κατασκευάζοντας τις στρατηγικές τους στο μάρκετινγκ, βοηθώντας τους να εξελιχθούν, και πολλά περισσότερα. Θα μας βρείτε επίσης να παρέχουμε συμβουλές και καθοδήγηση σε τοπικές εκδηλώσεις όπως το Startup Weekend Thessaloniki και το Tech and the City.

Επιπροσθέτως, παρέχουμε ειδικές τιμές και επιπλέον παροχές για συγκεκριμένα εγχειρήματα ή πρωτοβουλίες και των δύο αγορών με βιώσιμο και/ή μη κερδοσκοπικό σκοπό. Στη Νέα Υόρκη, συνεργαστήκαμε στενά με τη BeSomeone Worldwide για να τους βοηθήσουμε να δημιουργήσουν και να προωθήσουν τα προγράμματά τους σε ΗΠΑ, Νεπάλ και Τανζανία. Στην Ελλάδα, το πιο πρόσφατο πρότζεκτ μας ήταν με τη Sustainable Food Movement, για να κατασκευάσουμε και να λανσάρουμε την ιστοσελίδα ενός από τα νεότερα brand τους, το οποίο συνεργάζεται με τοπικά εστιατόρια και καταστήματα τροφίμων, για να εξαλείψει τα απόβλητα τροφίμων σε όλη την Ελλάδα και την Ευρώπη.

Στο συμβουλευτικό μας σώμα περιλαμβάνεται και η Αθηνά Νουσιοπούλου, Συντονιστής Επικοινωνίας και Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης της ISOMAT Ελλάδας, η οποία μας βοηθά να οικοδομήσουμε τοπικές πρωτοβουλίες ΕΚΕ σε κάθε μελλοντικό βήμα που κάνουμε.

Η Εταιρική Υπευθυνότητα και η Αειφόρος Ανάπτυξη είναι θεμελιώδεις για την εκτέλεση των εργασιών μας. Ως εταιρεία που εξαρτάται από τους αναδυόμενους ηγέτες, είναι προς το συμφέρον αλλά και την εταιρική μας ευθύνη να καλλιεργούμε την επόμενη γενιά.

Η Αθήνα έχει μακρά ιστορία. Ως marketer πιστεύετε ότι οι ελληνικές εταιρείες “αφηγούνται” αποτελεσματικά αυτή την ιστορία όταν αναζητούν πελάτες στο εξωτερικό;

 Η αφήγηση ιστοριών βρίσκεται πράγματι στο ελληνικό DNA. Είναι κάτι που χρονολογείται στην εποχή ήδη του Ομήρου και της Οδύσσειας (δεν είναι βέβαια σύμπτωση ότι μέχρι και σήμερα, η ιστορία του Οδυσσέα παραμένει ένα από τα αρχαιότερα, πιο αξιοθαύμαστα και σε μεγάλη εκτίμηση έργα της λογοτεχνίας). Ένα ακόμη διακεκριμμένο ελληνικό χαρακτηριστικό που επιτρέπει αυτή την ισχυρή ικανότητα αφήγησης, είναι η γοητεία και το πάθος που είναι φυσικό για τον ελληνικό πολιτισμό στον πυρήνα του.

Όταν εργαζόμαστε με τις ελληνικές επιχειρήσεις, μια από τις βασικές προκλήσεις που τους βοηθάμε να ξεπεράσουν, είναι το να εκμεταλλευτούν όλη αυτή τη φυσική ενέργεια αφήγησης και να την ανακατευθύνουν με έναν εστιασμένο τρόπο που θα συμβαδίζει με τις μη ελληνικές αγορές. Αυτό συμβαίνει για δύο κυρίως λόγους. Πρώτον, οι διαφορετικοί πολιτισμοί θα επικοινωνούν φυσικά με διαφορετικούς τρόπους και τα μηνύματα θα λαμβάνονται διαφορετικά ανάλογα με το πλαίσιο στο οποίο μεταδίδονται. Και δεύτερον, η άνοδος της τεχνολογίας στη σημερινή εποχή επιβάλλει όλο και περισσότερη προσοχή από το ακροατήριό μας.

Αυτό σημαίνει ότι, ως ιδρυτές, πρέπει να γνωρίζουμε ότι η ιστορία που καλλιεργούσαμε από την πρώτη κιόλας σύλληψη των ιδεών μας – αυτή που αναγνωρίζουμε εμείς και οι ομάδες μας – δεν είναι απαραιτήτως και η ίδια με αυτή που θα αντιληφθούν οι υπόλοιποι. Για να βελτιωθεί αυτό, και να δημιουργήσουμε μηνύματα που ανταποκρίνονται καλύτερα με τους πελάτες στο εξωτερικό, προτείνουμε την υιοθέτηση μιας πολύ στοχευμένης και σωστά εκτιμώμενης προσέγγισης στην οικοδόμηση όλων τα εξωτερικών μηνυμάτων και της επικοινωνίας – μια προσέγγιση που ξεκινά με την εξακρίβωση των Κατηγοριών Αγοραστών. Μόλις κατανοήσουμε τις κατηγορίες των αγοραστών μας, μπορούμε να αντιληφθούμε πώς να επικοινωνούμε πιο αποτελεσματικά – και πώς ακριβώς να μοιραστούμε την ιστορία μας μαζί τους. Και αυτό αφορά το οτιδήποτε, από το μήκος του pitch των πωλήσεων, μέχρι την αργκό και τη γραμματική που μπορεί να χρειαστεί για τη μετάφραση από τα Greeklish στα παγκόσμια Αγγλικά.

Ποιες πιστεύετε ότι είναι οι μεγαλύτερες αδυναμίες τους (και αντίστοιχα τα ανταγωνιστικά τους πλεονεκτήματα) ως προς την διείσδυση σε ξένες αγορές;

 Όσον αφορά τις δυνατότητες και τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα, υπάρχουν τέσσερις κύριοι παράγοντες. Πρώτον, ο ισχυρός ελληνικός πολιτισμός ο οποίος βασίζεται στις ανθρώπινες σχέσεις δημιουργεί βαθύτερους δεσμούς από ότι οι πολιτισμοί που βασίζονται σε συναλλαγές και οδηγεί σε εντονότερη ανθρώπινη δραστηριότητα από άλλες αγορές. Δεύτερον, τα τελευταία χρόνια, παρατηρούμε ότι η ελληνική δύναμη της δημιουργικότητας σε όλους τους τομείς, αρχίζει να μεταφράζεται και να τροφοδοτεί σύγχρονα σχέδια, καινοτομίες και brands. Τρίτον, μια βαθιά ριζωμένη κουλτούρα έχει δημιουργήσει ένα θεμέλιο ακλόνητης αυτοπεποίθησης και αντοχής που είναι, σε μεγάλο βαθμό, ασύγκριτο με άλλες αγορές. Και από αυτό, έρχονται οι τολμηροί και γενναίοι σύγχρονοι εκπρόσωποι του Οδυσσέα, έτοιμοι να ξεκινήσουν τα νέα τους προσωπικά εγχειρήματα. Τέλος, υπάρχει μια δύναμη που είναι κοντά στην καρδιά μου, δεδομένης της κινεζικής ανατροφής μου, η οποία είναι η εκπαίδευση. Το γεγονός ότι η εκπαίδευση αποτελεί βασική αξία στην ελληνική κουλτούρα σημαίνει ότι θα είναι μια φυσική επέκταση που θα οδηγήσει σε μια νέα εποχή σύγχρονης επαγγελματικής κατάρτισης και ανάπτυξης τόσο στο οικοσύστημα νεοφυούς επιχειρηματικότητας όσο και πέρα από αυτό.

Όσον αφορά τα πλεονεκτήματα που μπορεί να μάθει και να υιοθετήσει η τοπική αγορά από άλλες αγορές, υπάρχουν τρεις τομείς δραστηριοποίησης. Πρώτον, αρχίζοντας να δημιουργεί μια ισχυρότερη κατανόηση και πιο φιλική σχέση βασισμένη στην ανατροφοδότηση. Σε μέρη όπως οι ΗΠΑ, έχουμε μια κουλτούρα έντονα βασισμένη στην ανατροφοδότηση, η οποία στηρίζεται στην κατανόηση της αρχής ότι η ανατροφοδότηση οδηγεί σε βελτίωση. Η αρχή αυτή έχει βοηθήσει να υπενθυμίσουμε στους επιχειρηματίες και τους επαγγελματίες να μην είναι ποτέ «υπερβολικά παντρεμένοι με το προϊόν ή τις ιδέες τους» γιατί η καινοτομία και η ανάπτυξη ανθίζουν στο χώρο της ελευθερίας της ανατροφοδότησης.

Δεύτερον, να μην υποτιμάται ποτέ η δύναμη του καθαρού μάρκετινγκ. Δεν μιλάμε για ψηφιακό μάρκετινγκ ή εξάντληση των χρημάτων σας σε διαφημίσεις Facebook, αλλά καθαρό, συνεπές μάρκετινγκ, που προέρχεται από μια πολύ μελετημένη και στοχευμένη στρατηγική. Επειδή, ειδικά στις αγορές του εξωτερικού, το μάρκετινγκ είναι αυτό που βοηθάει τις φαινομενικά ξένες επιχειρήσεις να αρχίσουν να δημιουργούν ένα ισχυρό, αξιόπιστο, παγκόσμιο brand. Τέλος, είναι η ενθάρρυνση της διαφορετικής σκέψης και η διατήρηση μιας παγκόσμιας νοοτροπίας που ωθεί τις ομάδες σε νέα επίπεδα δημιουργικότητας και σε ένα μοναδικό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα. Και πάλι όμως, σε διαφορετικές αγορές, όπως η Νέα Υόρκη, θεωρούμε δεδομένη την τεράστια δύναμη της βούλησης και της καινοτομίας, η οποία θρέφεται από μια μεγάλη ποικιλία προοπτικών που ενοποιούνται σε μία αγορά. Είναι αναμφισβήτητο γεγονός – η δύναμη να βρίσκονται μαζί διαφορετικά φύλα, περιβάλλοντα και νοοτροπίες σε συμβούλια, ομάδες και δίκτυα, δημιουργεί νέες οδούς σκέψης που δεν θα μπορούσαν ποτέ να υπάρξουν προηγουμένως.

Περισσότερα

11# Βιώσιμες πόλεις & Κοινότητες

ΤΙΤΑΝ: Συνεργασία με το Αστεροσκοπείο για διαδραστική έκθεση

Με μεγάλη επιτυχία πραγματοποιήθηκαν τη Δευτέρα 14 Οκτωβρίου τα εγκαίνια της Διαδραστικής Εκπαιδευτικής Έκθεσης «Του Καιρού τα Μυστικά…», που διοργανώνει ο ΤΙΤΑΝ στο εργοστάσιο Δρεπάνου Αχαΐας.

Πρόκειται για μία συναρπαστική περιήγηση στον κόσμο της Μετεωρολογίας, από την εξέλιξή της ανά τους αιώνες και τα όργανα που χρησιμοποιεί σήμερα, έως την ερμηνεία των καιρικών φαινομένων και τις επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής.

Ο σχεδιασμός και η επιστημονική επιμέλεια της έκθεσης ανήκουν στο Εθνικό Αστεροσκοπείο Αθηνών και συγκεκριμένα στην Επιστημονική Ομάδα Εκπαιδευτικής Μετεωρολογίας «Περί Ανέμων και Υδάτων», του meteo.gr. Η υλοποίηση της έκθεσης έτυχε θερμής υποδοχής από τον Διευθυντή της Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης Δυτικής Ελλάδος Κωνσταντίνο Γιαννόπουλο, ο οποίος και παρέστη στην εκδήλωση των εγκαινίων.

«Του Καιρού τα Μυστικά…» παρουσιάζονται σε τρεις θεματικές ενότητες ενώ ο συνδυασμός βίντεο, προσομοιώσεων, πειραμάτων και διαδραστικών εφαρμογών προσφέρει την ευκαιρία σε μικρούς και μεγάλους επισκέπτες να εμπεδώσουν τη δημιουργία και την εξέλιξη των καιρικών φαινομένων, δίνοντας ιδιαίτερη έμφαση στα έντονα καιρικά φαινόμενα και τον τρόπο προστασίας από αυτά. Πρόκειται για μια σημαντική εκδήλωση που εντάσσεται στο πλαίσιο των εκπαιδευτικών και άλλων δράσεων που διοργανώνει ο ΤΙΤΑΝ στις περιοχές δραστηριοποίησης του.

Τα εγκαίνια τίμησε με τη παρουσία του ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Πατρών κ.κ. Χρυσόστομος.

Στα εγκαίνια, επίσης, παραβρέθηκαν εκ μέρους της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδος ο Περιφερειάρχης, κ. Νεκτάριος Φαρμάκης, ο κ. Παναγιώτης Παπαδόπουλος, Πρόεδρος του Περιφερειακού Συμβουλίου, ο κ. Δημήτριος Καραβίδας, Διευθυντής Γενικής Διεύθυνσης Αναπτυξιακού Προγραμματισμού, Περιβάλλοντος & Υποδομών, ο κ. Χρήστος Παπασημακόπουλος, Προϊστάμενος Διεύθυνσης Ανάπτυξης Π.Ε. Αχαΐας και ο κ. Ζώης Σπηλιόπουλος, Προϊστάμενος του τμήματος Περιβάλλοντος της Διεύθυνσης Περιβάλλοντος & Χωρικού Σχεδιασμού.

Εκ μέρους της Αποκεντρωμένης Διοικήσεως Πελοποννήσου, Δυτ. Ελλάδος & Ιονίου παραβρέθηκαν ο κ. Διονύσιος Παναγιωτόπουλος, Διευθυντής Γενικής Διεύθυνσης Χωροταξικής & Περιβαλλοντικής Πολιτικής, ο κ. Νικόλαος Βερετάνος, Αναπληρωτής Διευθυντής της Διεύθυνσης Τεχνικού Ελέγχου, ο κ. Ιωάννης Τσακαρέστος και η κ. Ουρανία Ζήση από τη Διεύθυνση Περιβάλλοντος & Χωρικού Σχεδιασμού, ο κ. Νικόλαος Μπακουλόπουλος από τη Γενική Διεύθυνση Δασών & Αγροτικών Υποθέσεων και ο κ. Σταύρος Βαρβατσούλης, Δασάρχης Πατρών.

Την εκδήλωση τίμησαν, επίσης, με τη παρουσία τους ο κ. Δημήτριος Καλογερόπουλος, Δήμαρχος Αιγιάλειας, ο κ. Ευάγγελος Κατσακούλης, Αντιδήμαρχος Δ.Ε. Ρίου του Δήμου Πατρέων, η κ. Αναστασία Τογιοπούλου, Αντιδήμαρχος Δ.Ε. Μεσσάτιδας, Παραλίας & Βραχναίϊκων του Δήμου Πατρέων, ο κ. Γεώργιος Παρασκευόπουλος, Αντιδήμαρχος Οικονομικών & Διοικητικών Θεμάτων του Δήμου Ερυμάνθου, ο κ. Ηλίας Βέρρας, Αντιδήμαρχος Τεχνικών Έργων & Μελετών του Δήμου Ερυμάνθου, καθώς και οι Πρόεδροι των Τοπικών Κοινοτήτων Αραχωβιτίκων, Δρεπάνου, Ψαθοπύργου κ.κ. Σοφία Μητρούλια, Παναγιώτης Κολοκυθάς, Βασίλειος Σακελλαράκης αντιστοίχως.

Επίσης, παραβρέθηκαν εκ μέρους του Συνδέσμου Επιχειρήσεων & Βιομηχανιών Πελοποννήσου & Δυτ. Ελλάδος ο κ. Κλεομένης Μπάρλος, Πρόεδρος Δ.Σ., ο κ. Κυριάκος Πέττας, Εκτελεστικός Αντιπρόεδρος και ο κ. Νικόλαος Κοτσώνης, Γενικός Διευθυντής ενώ εκ μέρους του ΤΕΕ Δυτικής Ελλάδας ο Πρόεδρός του, κ. Βασίλειος Αϊβαλής.

Την επίσημη έναρξη της διαδραστικής έκθεσης παρακολούθησε και πλήθος εκπροσώπων των Σωμάτων Ασφαλείας, της Πανεπιστημιακής Κοινότητας, Φορέων, Οργανισμών και Οικολογικών Οργανώσεων από την τοπική κοινωνία, καθώς και πελάτες και συνεργάτες των εταιριών ΤΙΤΑΝ και INTERBETON.

Στον χαιρετισμό του, ο Διευθυντής του Εργοστασίου Δρεπάνου, Δημήτρης Παπαγεωργίου, σχολίασε, μεταξύ άλλων: «Είμαστε ιδιαίτερα χαρούμενοι που παρουσιάζουμε στο Εργοστάσιο Δρεπάνου την Έκθεση «Του Καιρού τα Μυστικά…», μία πρωτοβουλία που εντάσσεται στο ευρύτερο πλαίσιο δράσεων κοινωνικής υπευθυνότητας του Εργοστασίου. Άλλωστε, ο Όμιλος ΤΙΤΑΝ αναγνωρίζεται ως η πρώτη εταιρεία που εφάρμοσε στην πράξη την έννοια της Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης στην Ελλάδα. Στόχος των δράσεων που υλοποιεί το Εργοστάσιο είναι να ενδυναμώνει τις σχέσεις εμπιστοσύνης και να καλλιεργεί τους δεσμούς μας με τους κατοίκους και τους φορείς με τους οποίους συμβιώνουμε καθημερινά. Κι αυτός ο στόχος χτίζεται μόνο σε γερά θεμέλια διαφάνειας, ακεραιότητας και συνεχούς βελτίωσης. Φιλοδοξούμε, λοιπόν, να αξιοποιήσουμε στο μέλλον και άλλες ευκαιρίες που θα προσφέρουν στους μαθητές και τους κατοίκους της περιοχής μας δυνατότητες εκπαίδευσης και κατάρτισης, αλλά και εξοικείωσης με τον σύγχρονο κόσμο και τις προκλήσεις του. Η κλιματική αλλαγή είναι μία από αυτές και μάλλον είμαστε η τελευταία γενιά που μπορεί να κάνει κάτι ουσιαστικό για την αντιμετώπισή της, αλλάζοντας τον τρόπο σκέψης και τον τρόπο ζωής μας».

Η έκθεση διεξάγεται καθ’ όλη τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς ενώ θα υπάρχει δυνατότητα επίσκεψης και ξενάγησης σχολείων και ομάδων: Δευτέρα- Παρασκευή 9:00- 13:00, εκτός Τρίτης, κατόπιν συνεννοήσεως στα τηλέφωνα: 2610 964215- 2610 964212.

Ώρες λειτουργίας για το ευρύ κοινό: Τετάρτη- Παρασκευή 16:00-18:00 και Σάββατο 11:00- 16:00, εκτός επίσημων αργιών.

Διεύθυνση: Εργοστάσιο ΤΙΤΑΝ, Δρέπανο Αχαΐας.

Σχεδιασμός- Επιστημονική Επιμέλεια: Εθνικό Αστεροσκοπείο Αθηνών/ Επιστημονική Ομάδα Εκπαιδευτικής Μετεωρολογίας του meteo.gr.

Περισσότερα

11# Βιώσιμες πόλεις & Κοινότητες

40 παραλίες πιο καθαρές από την P&G και την ΑΒ

Η P&G και η ΑΒ Βασιλόπουλος μέσα από το πρόγραμμα «Προσφέρω», μαζί με την περιβαλλοντική οργάνωση iSea και την ενεργό συμμετοχή όλων μας, ολοκλήρωσαν τις δράσεις καθαρισμού 40 ακτών σε τρία ελληνικά νησιά.

Ο στόχος του Προσφέρω είναι η ευαισθητοποίηση και η κινητοποίηση των πολιτών για ελληνικές ακτές απαλλαγμένες από κάθε είδους απορρίμματα. Ο αριθμός των πολιτών που μεμονωμένα ή σε ομάδες συμμετείχαν στο κάλεσμα, έφτασε φέτος τα 420 άτομα, με ανθρώπους από όλες τις ηλικίες, Έλληνες πολίτες αλλά και πολλούς ξένους επισκέπτες, να ανταποκρίνονται και να ενισχύουν τις δράσεις του Προσφέρω σε 40 παραλίες. Ταυτόχρονα, όμως στην ενέργεια συμμετέχουν και όλοι οι καταναλωτές διότι μέσα από τις αγορές προϊόντων της P&G όπως Ariel, Always, H&S στα καταστήματα AB Βασιλόπουλος, δίνεται η δυνατότητα στην iSea να εντοπίσει τις κατάλληλες παραλίες, να οργανώσει, να συντονίσει τις δράσεις και να κάνει την επιστημονική καταγραφή των απορριμμάτων.

Από τον Μάιο ως και τον Σεπτέμβριο, στο Ηράκλειο, στα Χανιά, στο Ρέθυμνο, στην Κεφαλονιά και τη Ζάκυνθο, απομακρύνθηκαν από τις παραλίες των νησιών, 5.830 κιλά απορριμμάτων, σε μια συνολική έκταση 31.760 μέτρων, με τα πλαστικά να αποτελούν το 85% του συνολικού όγκου απορριμμάτων.

Η Αναστασία Χαρίτου, η συντονίστρια δράσεων της περιβαλλοντικής οργάνωσης iSea αναφέρει:

«Το αποτέλεσμα των 40 δράσεων που υλοποιήθηκαν συνολικά συνέβαλε στη διαμόρφωση της εικόνας που έχουμε για την κατάσταση που επικρατεί σε παραλίες τουριστικών περιοχών της χώρας μας και τη διάσταση του προβλήματος των υδάτινων απορριμμάτων. Πολύ ενθαρρυντικό αποτελεί για εμάς το γεγονός ότι εταιρίες και τοπικές κοινότητες ενώνουν τις δυνάμεις τους και αγκαλιάζουν τις δράσεις για την προστασία του περιβάλλοντος».  

Ενεργή συμμετοχή στην κινητοποίηση αυτό το καλοκαίρι είχαν και οι ηθοποιοί Ορφέας Αυγουστίδης και Λίλα Μπακλέση οι οποίοι έχουν αγκαλιάσει το Προσφέρω συμμετέχουν οι ίδιοι σε καθαρισμούς και ενισχύουν τις δράσεις μέσα από τα κοινωνικά τους δίκτυα.

Καινοτομία με σημαντικό περιβαλλοντικό αποτύπωμα

Η P&G, μια εταιρία που μέσα από την καινοτομία των προϊόντων της που μπαίνουν καθημερινά στα νοικοκυριά αγγίζει ταυτόχρονα σύγχρονες προκλήσεις του περιβάλλοντος και της κοινωνίας, φέρνει στην Ελλάδα το Head&Shoulders Beach Bottle, το πρώτο σαμπουάν παγκοσμίως μέρος του οποίου (25%) προέρχεται από ανακυκλωμένα πλαστικά απορρίμματα που έχουν συλλεχθεί από παραλίες. Το πλαστικό που καταλήγει στις θάλασσές μας, είναι από τα πιο δύσκολα υλικά να ανακυκλωθούν, λόγω της διάβρωσης, και απειλεί να επιβληθεί στο θαλάσσιο τοπίο. Η P&G, σε συνεργασία με τους πρωτοπόρους οργανισμούς ανακύκλωσης παγκοσμίως, την TerraCycle και τη Suez, καινοτομούν περισυλλέγοντας το πλαστικό από τις ακτές της Ευρώπης και μετατρέποντάς το σε μπουκάλια σαμπουάν. Μια προσπάθεια, που κάνουν τα λόγια για τη βιώσιμη ανάπτυξη πράξη.

Περισσότερα

Ετικέτες

Εγγραφή στο Newsletter

ΔΗΜΟΦΙΛΗ