Connect with us

12# Υπεύθυνη Κατανάλωση & Παραγωγή

ΠΛΑΣΤΙΚΑ: Γιατί δεν προωθείται ευρωπαϊκή συμφωνία “αλά λιγνίτη”

Η τρέχουσα συγκυρία αναδεικνύει τα προϊόντα μιας χρήσης πολύ χρήσιμα για την προστασία απέναντι στον Covid-19 αλλά καθώς την ίδια ώρα ωριμάζει η συζήτηση για την κατάργηση ορισμένων πλαστικών μίας χρήσης ανδύονται ερωτήματα σχετικά με το ποια υλικά θα αντικαταστήσουν αυτά που αποσσύρονται, ποια προϊόντα θα είναι διαθέσιμα στο μέλλον για να καλύψουν αυστηρά πρωτόκολλα υγιεινής, με ποιες πιστοποιήσεις – αφού ακόμη κι ένα χάρτινο προϊόν εάν έχει επίστρωση πολυμερούς 1% θεωρείται πλαστικό μιας χρήσης και εν τέλει ποιες θα είναι οι συστάσεις στο ευρύ κοινό ώστε να μετριαστεί η επίπτωση στο περιβάλλον από επαναχρησιμοποιούμενα προϊόντα που θα απαιτούν μεγαλύτερη κατανάλωση φυσικών πόρων όπως το νερό και μεγαλύτερη χρήση απορυπαντικών; 

Της Σοφίας Εμμανουήλ (semmanouil@gmail.com)

Η διαβούλευση για την ευρωπαϊκή Οδηγία 2019/904 που προωθεί κυκλικές προσεγγίσεις και μη τοξικά επαναχρησιμοποι­ήσιμα προϊόντα, η οποία είναι σε εξέλιξη προκειμένου να ενταχθεί στην εθνική νομοθεσία, θα μπορούσε ίσως να αποτελέσει τη βάση για την ενίσχυση της κουλτούρας ανακύκλωσης στη χώρα μας και στον τομέα των πλαστικών αλλά φαίνεται να εξελίσσεται σε μια μετωπική σύγκρουση των εμπλεκομένων πλευρών αφήνοντας μικρά περιθώρια προσδοκιών για ουσιαστική συνεισφορά της βιομηχανίας πλαστικών τόσο στην στροφή της οικονομίας στο κυκλικό μοντέλο όσο και στην τρέχουσα, κρίσιμη φάση επανεκκίνησης.

Σύμφωνα με το άρθρο 4 (§1) της Οδηγίας 2019/904, θα πρέπει να ληφθούν μέτρα για να επιτευχθεί η μείωση της κατανάλωσης για τα πλαστικά (κυπελάκια ποτών μίας χρήσης και πλαστικούς περιέκτες τροφίμων μίας χρήσης). 

Η βιομηχανία πλαστικών απέναντι στη συγκεκριμένη απαίτηση της Οδηγίας απαντά ότι η αποτελεσματικότερη λύση είναι η αύξηση της ανακύκλωσης των πλαστικών, καθώς έχουν μειωμένο αποτύπωμα διοξειδίου του άνθρακα έπειτα από την ανακύκλωση, σε σχέση με τα υλικά όπως το γυαλί και το χαρτί.

Προτείνει δηλαδή τα ποτήρια και τα σκεύη από ΡΕΤ να εξαιρεθούν τελείως από τις μειώσεις, δεδομένου ότι είναι ευρέως ανακυκλώσιμα, τόσο με μηχανική όσο και με χημική ανακύκλωση. Επίσης, είναι αυτά που έχουν τα πιο έγκυρα πιστοποιητικά επαφής με τρόφιμα, μετά την ανακύκλωση (πιστοποιητικά EFSA και FDA).

Ένα άλλο θέμα είναι ότι η κατανάλωση των προϊόντων της βιομηχανίας πλαστικών έχει ήδη μειωθεί σημαντικά και περαιτέρω μείωση θα απειλήσει άμεσα τη βιωσιμότητα των εταιρειών, όπως αναφέρουν οι επιχειρηματίες. Την ίδια στιγμή έχει αυξηθεί η κατανάλωση των χάρτινων ποτηριών με επίστρωση πλαστικών έχοντας υπερκαλύψει τη μείωση των πλαστικών. 

Επιπλέον η βιομηχανία επισημαίνει ότι τα εναλλακτικά υλικά, θα πρέπει να είναι φιλικότερα προς το περιβάλλον συγκριτικά με τα πλαστικά και η σωστή διαδικασία επιλογής τους είναι η ανάλυση του κύκλου ζωής του προϊόντος (LCA). Ο Σύνδεσμος Βιομηχανιών Πλαστικών Ελλάδος (Σ.Β.Π.Ε.) ζητεί να αποτυπωθεί με ακρίβεια ο όγκος των συνολικών πλαστικών που καταναλώνονται στην χώρα μας και κυρίως τα απόβλητα και ανά κατηγορία πλαστικού, καθώς και να δοθούν τα ακριβή στοιχεία για τις συνολικές ποσότητες των Αστικών Στερεών Αποβλήτων στην επικράτεια και την περιεκτικότητα τους σε πλαστικό. Όπως επισημαίνουν παράγοντες της αγοράς η διαλογή στην πηγή είναι πολύ σημαντική γιατί έτσι θα είναι λιγότερες οι απαιτήσεις στις μονάδες επεξεργασίας αποβλήτων. Απαιτείται δηλαδή εκσυγχρονισμός όλων των ΚΔΑΥ για τον ολοκληρωμένο και σωστό διαχωρισμό των υλικών και θα πρέπει να γίνει η ποσοτικοποίηση των αποβλήτων – τι εισέρχεται και τι εξέρχεται – και όλα θα πρέπει να συνδέονται με την αλυσίδα αξίας.

Με βάση το άρθρο 5 της Οδηγίας θα πρέπει να απαγορευτεί η διάθεση στην αγορά για τα εξής πλαστικά προϊόντα μιας χρήσης: περιέκτες τροφίμων & ποτών και κυπελάκια από διογκωμένο πολυστυρένιο (τύπου φελιζόλ), κυπελάκια από διογκωμένο πολυστυρένιο, πιάτα, αχαιροπίρουνα, καλαμάκια, αναδευτήρες ποτών, μπατονέτες και ξυλάκια για μπαλόνια. 

Η βιομηχανία απαντά ότι για τα καλαμάκια δεν υπάρχει, μέχρι στιγμής, κανένα υποκατάστατο που να μπορεί να παραχθεί στην Ελλάδα. Το PLA, το οποίο εμφανίζεται σαν υποκατάστατο, δεν εμπίπτει στην κατηγορία που επιτρέπει η Οδηγία. Τα χάρτινα με επίστρωση πλαστικού εμπίπτουν όλα στην Οδηγία. Τα σκέτα χάρτινα, χωρίς επίστρωση πλαστικού, είναι τα μόνα που μπορούν να χρησιμοποιηθούν. Και σχεδόν το ίδιο ισχύει για τα μαχαιροπήρουνα και πιάτα μιας χρήσης.

Γι’ αυτό προτείνεται αντικατάσταση με πλαστικά πολλαπλών χρήσεων, αλλά πρέπει να είναι πιστοποιημένα από επίσημο Οργανισμό, για χρήση από 20 φορές και πάνω.

Είναι γεγονός ότι το πλαστικό δεν μπορεί να αντικατασταθεί εύκολα από τις συσκευασίες τροφίμων. Ο Χρίστος Παπάζογλου, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος των εταιρειών Macpac ΑΕΒΕ και Prepac ΑΕΒΕ, ο οποίος συμμετέχει στην διαβούλευση για τα πλαστικά, εξηγεί στο csrindex ότι αυτό συμβαίνει διότι “το πλαστικό συνδυάζει χαρακτηριστικά τα οποία είναι πολύ δύσκολο να βρεθούν σε άλλο υλικό:

1. Είναι πολύ φθηνό

2. Τα περισσότερα πλαστικά συσκευασιών ανακυκλώνονται με μηχανική ανακύκλωση. Αυτά που δεν είναι δυνατό να ανακυκλωθούν με μηχανική ανακύκλωση, θα ανακυκλώνονται πολύ πολύ σύντομα, με χημική ανακύκλωση – πρακτική που έχει ήδη αρχίσει

3. Προστατεύουν τα τρόφιμα, αλλά το κυριότερο, επεκτείνουν τον χρόνο ζωής τους κι έτσι, μειώνουν την απόρριψη τροφίμων

4. Αντίστοιχα υλικά που να δίνουν τετοια χαρακτηριστικά, είναι πανάκριβα ή έχουν πολύ μεγαλύτερο γενικό περιβαλλοντικό κόστος από ό, τι τα πλαστικά (βάσει των υπαρχόντων αναλύσεων LCA). Π.χ. το χαρτί, το οποίο είναι εμποτισμένο με πολυμερή, αφενός μεν, δεν ανακυκλώνεται εύκολα, αφετέρου έχει χειρότερο LCA profile από ό, τι το πλαστικό”.

Για να απαλλαγούμε από τα σκουπίδια που δεν ανακυκλώνονται αξιοποιώντας την τεχνογνωσία και τις υποδομές της βιομηχανίας η μόνη λύση είναι η καύση με ανάκτηση ενέργειας, όπως σημειώνει ο κ. Παπάζογλου, που προσθέτει ότι “για να γλιτώσουμε από τα σκουπίδια και να βοηθήσουμε και τη βιομηχανία πρέπει:

Α.  Να ενταθεί η προσπάθεια για μηχανική ανακύκλωση (έχει ξεκινήσει αλλά έχει εφαρμοστεί μόνο ένα πολύ μικρό ποσοστό των μέτρων που έχουμε ζητήσει).

Β.  Να έρθει επιτέλους, στην Ελλάδα με επενδύσεις η χημική ανακύκλωση

Γ.  Καύση με ανάκτηση ενέργειας για τα ιατρικά απόβλητα και για ό, τι είναι αδύνατο να ανακυκλωθεί.  Κυρίως χαρτί με ενσωματωμένο πλαστικό”.

Ρωτήσαμε τον κ. Παπάζογλου τι μέτρα λαμβάνονται για υγιεινή και ασφάλεια, στις γραμμές παραγωγής και στις διαδικασίες μέχρι το τελικό προϊόν. Όπως μας εξηγεί “στην Ευρώπη έχουμε την EFSA (European Food Safety Association), αντίστοιχη της αμερικάνικης FDA. Σύμφωνα λοιπόν, με την EFSA, έχουμε τα εξής: Τον Κανονισμό 10/2011, ο οποίος είναι light και προβλέπει συνεξέλαση με το σύστημα ΑΒΑ (τα 2 εξωτερικά στρώματα παρθένο υλικό και το κεντρικό στρώμα ανακυλωμένο). Αυτός ο Κανονισμός ναι μεν είναι χρήσιμος, αλλά τώρα πια, δεν είναι αποδεκτός από την EFSA, η οποία πλέον δίνει έγκριση μόνο με τον Κανονισμό 282/2008, ο οποίος προβλέπει τεχνολογία solid state polymerization (SSP)”.

Τα πιστοποιητικά

Μιλώντας για τα πιστοποιητικά σημειώνει ότι μέχρι πριν από λίγα χρόνια, η EFSA δεν έδινε κανένα πιστοποιητικό καταλληλότητας. Τώρα πλέον, τόσο η EFSA όσο και το FDA δίνουν non-objection letter που ισοδυναμεί με πιστοποιητικό καταλληλότητας και αφορά μόνο την τεχνολογία SSP.  Είναι μια εξαιρετικά πολύπλοκη διαδικασία, η οποία μας εξασφαλίζει ότι δεν μεταναστεύουν, μέσω του πλαστικού, στα τρόφιμα, ύποπτα υλικά για καρκινογένεση. Αυτή τη στιγμή, υπάρχει άδεια της EFSA μόνο για το RPET. Για το ΡΡ και το PS υπάρχουν οι τεχνολογίες, αλλά είναι πιο όψιμες από αυτές του ΡΕΤ και δεν έχει ακόμη ξεκαθαρίσει η πολιτική της EFSA. Αυτό θα γίνει τα επόμενα 1-2 χρόνια”. 

Τονίζει επίσης ότι μέχρι στιγμής, άδεια για RPET μπορεί να πάρει κάποιος μόνο με τεχνολογία SSP, η οποία είναι μια πολύ επίπονη διαδικασία και στην Ελλάδα υπάρχει μόνο μια εταιρεία που έχει τέτοιο πιστοποιητικό (πρόκειται για την RECO Kavala ΑΒΕΕ) και χρειάστηκαν 4 χρόνια για να το αποκτήσει. 

Πάντως δεν έχουν αναβαθμιστεί ακόμη κάποια ιδιαίτερα μέτρα/πρωτόκολλα λόγω της πανδημίας στον κλάδο ενώ τα στοιχεία δείχνουν ότι αυτή την περίοδο η ζήτηση στα πλαστικά μιας χρήσης γενικά, έχει μειωθεί κατά 80%. “Αυτή η ζήτηση ανεβαίνει σταδιακά, όσο φτιάχνει ο καιρός και αίρονται τα μέτρα”, προσθέτει ο κ. Παπάζογλου.

Δεν υπάρχουν “υποκατάστατα”

Εν όψει της εφαρμογής των αποφάσεων της κυβέρνησης για κατάργηση ορισμένων πλαστικών μιας χρήσης η βιομηχανία πλαστικών βρίσκεται σε αναβρασμό έχοντας να αντιμετωπίσει κρίσιμα ζητήματα, όπως για παράδειγμα το γεγονός ότι δεν υπάρχουν βιοπλαστικά που να μπορούν να αντικαταστήσουν τα πλαστικά μιας χρήσης. Σύμφωνα με τον κ. Παπάζογλου “ό,τι υπάρχει, περιλαμβάνεται στην Οδηγία σα να είναι πλαστικό. Όπως επίσης, μέσα στην Οδηγία περιλαμβάνονται και τα χάρτινα σκεύη που είναι εμποτισμένα με πλαστικό. Η Οδηγία λέει ότι, έστω και 1% πολυμερές να υπάρχει μέσα σε χάρτινο προϊόν, αυτό θεωρείται σαν πλαστικό μιας χρήσης. Πρόσφατα, η εταιρεία Rambol, που έχει αναλάβει τις διευκρινίσεις της Οδηγίας, το τονίζει αυτό, με μεγάλη έμφαση. Για να γίνει ένα βιοπλαστικό αποδεκτό από την Οδηγία (και να μην υπάγεται στις διατάξεις της Οδηγίας περί μειώσεων, κλπ.) πρέπει να χαρακτηριστεί από την ΕΕ σαν natural polymer. Π.χ. το PLA που νομίζουν πολλοί ότι είναι το βιοπλαστικό του μέλλοντος, κατηγορηματικά δεν θεωρείται και δεν είναι natural polymer κι επομένως, εντάσσεται στην Οδηγία. Επομένως, λύσεις αντικατάστασης από τις υπάρχουσες βιομηχανίες και με τα υπάρχοντα μηχανήματα, είναι ελάχιστες”.

Απαντώντας σε ερώτημα σχετικά με την επένδυση της βιομηχανίας πλαστικών σε νέα προϊόντα και τεχνολογίες σημειώνει χαρακτηριστικά ότι το μόνο που μπορεί να κάνει κανείς, με επενδύσεις, είναι να κατασκευάσει προϊόντα τα οποία δεν θα υπάγονται στην Οδηγία. “Υπάρχουν τέτοια, αλλά με τίποτε δεν μπορούν να καλύψουν τον όγκο της σημερινής παραγωγής των πλαστικών μιας χρήσης”, τονίζει για να προσθέσει ότι υπάρχουν ελάχιστες δυνατότητες για νέα προϊόντα και καινοτομία, φέρνοντας ως παράδειγμα τις μάσκες μιας χρήσης που παρασκευάζονται από μια συγκεκριμένη εταιρεία. Αυτές όμως, οι ευκαιρίες δεν είναι πολλές.

Πάντως σύμφωνα με τον κ. Παπάζογλου μια καινοτομία που θα μπορούσε να γίνει και να αλλάξει το τοπίο ίσως, είναι το RPET, λόγω της ευρείας δυνατότητας μηχανικής και χημικής ανακύκλωσης. Και κυρίως, επειδή μπορεί να έχει το πιστοποιητικό EFSA.

Εν κατακλείδι, αναφορικά με την θέση του κλάδου απέναντι σε μια δυνητική ευρωπαϊκή συμφωνία για τα πλαστικά αντίστοιχη με αυτήν για τον λιγνίτη, ο κ. Παπάζογλου (που μας παραπέμπει στις τελικές προτάσεις του ΣΒΠΕ στο Υπουργείο σχετικά με τη σύνταξη της ελληνικής Οδηγίας που θα στηρίζεται στην ευρωπαϊκή) μεταφέροντας την προσωπική του άποψη σημειώνει: “δε νομίζω ότι θα γίνει κάτι τέτοιο όπως στο λιγνίτη, παρόλο που το ζητάμε και είναι δίκαιο να γίνει κάτι τέτοιο, διότι η κυβέρνηση φαίνεται να επιλέγει να τιμωρήσει ουσιαστικά, τη βιομηχανία πλαστικών και να την οδηγήσει σταδιακά εντός 5ετίας σε έναν αργό κι επώδυνο θάνατο…”.

Σκοπός αυτής της ιστοσελίδας είναι να αναδείξει τις δράσεις των εταιρειών που έχουν επενδύσει στην Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη. Να παρουσιάζει τις δράσεις τους, τις απόψεις τους αλλά και τις κυβερνητικές και Ευρωπαϊκές οδηγίες που κατά καιρούς προστίθενται. Η βιώσιμη ανάπτυξη τόσο της κοινωνίας όσο και του ιδιωτικού επιχειρείν είναι υπόθεση όλων μας. Από τα εκπαιδευτικά ιδρύματα μέχρι τις διοικήσεις των επιχειρήσεων και από τα αρμόδια υπουργεία μέχρι τα διοικητικά συμβούλια των τοπικών κοινοτήτων.

Περισσότερα
Διαφημίσεις
Σχολιάστε

Σχολιάστε το άρθρο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

12# Υπεύθυνη Κατανάλωση & Παραγωγή

ΜΟΔΑ: Η πανδημία βάζει τη βιωσιμότητα ψηλά στην ατζέντα

Οι καταναλωτές θέλουν οι επιχειρήσεις και τα brand μόδας να ενεργούν υπεύθυνα και να λαμβάνουν υπόψη τις κοινωνικές και περιβαλλοντικές επιπτώσεις της δραστηριότητάς τους αναβαθμίζοντας αυτό το κριτήριο στις επιλογές αγοράς τους.

Της Σοφίας Εμμανουήλ (semmanouil@gmail.com)

Η τάση των καταναλωτών να πριμοδοτούν τις υπεύθυνες εταιρείες αποκτά ειδικό βάρος σε μια περίοδο που οι καταναλωτές μειώνουν τις δαπάνες τους δημιουργώντας πιέσεις στην βιομηχανία για μεγαλύτερη δέσμευση στην αειφορία. 

Ας σημειωθεί ότι ειδικότερα στην Ελλάδα, που οι επιχειρήσεις επέδειξαν αντανακλαστικά στην υγειονομική κρίση, τελικά αυτό που διαπιστώνεται, σύμφωνα με έρευνα της ICAP Group, είναι ότι οι εταιρείες που αναπτύσσουν συστηματικά δράσεις για τους ανθρώπους τους, την κοινωνία ή το περιβάλλον αποτελούν ένα περιορισμένο ποσοστό εταιρειών. 

Σε έρευνα της McKinsey σχεδόν 7 στους 10 καταναλωτές είπαν ότι η πανδημία κάνει ακόμη πιο σημαντική την ανάγκη οι εταιρείες να αναλάβουν δράση για να περιορίσουν τις επιπτώσεις της δραστηριότητάς τους στην κλιματική αλλαγή. Σε ποσοστό 88% οι καταναλωτές πιστεύουν ότι πρέπει να δοθεί περισσότερη προσοχή στη μείωση της ρύπανσης και σε ποσοστό 67% θεωρούν τη χρήση βιώσιμων υλικών έναν σημαντικό παράγοντα αγοράς προϊόντων συγκεκριμένης μάρκας. 

Επιπλέον, οι καταναλωτές περιμένουν ότι οι εταιρείες μόδας φροντίζουν τους υπαλλήλους τους (55%), καθώς και τους εργαζόμενους στις γραμμές παραγωγής που διατηρούν στην Ασία (38%) κατά τη διάρκεια της κρίσης του Covid-19. Αυτό υπογραμμίζει την ανάγκη οι μάρκες να διατηρούν αυστηρούς κανόνες δεοντολογίας παρά την κρίση.

Οι αναλυτές της McKinsey σημειώνουν ότι είναι επιτακτική ανάγκη να δημιουργηθεί εμπιστοσύνη και διαφάνεια στη σχέση με τους καταναλωτές, καθώς το 70% επιλέγει μάρκες που εμπιστεύεται κατά τη διάρκεια της κρίσης. Το 75% θεωρεί μια αξιόπιστη μάρκα ως σημαντικό παράγοντα αγοράς, ενώ οι νεότεροι καταναλωτές είναι πιο πιθανό να πειραματιστούν με μικρότερες ή λιγότερο γνωστές μάρκες κατά τη διάρκεια της κρίσης.

Αναθεώρηση της αγοραστικής συμπεριφοράς

Με το 88% των καταναλωτών να αναμένουν αργή ανάκαμψη η εμπιστοσύνη των καταναλωτών στις μάρκες μόδας κρίνεται χαμηλή. Ως αποτέλεσμα, οι καταναλωτικές δαπάνες για τη μόδα αλλάζουν με πάνω από το 60% να αναφέρουν ότι δαπανούν λιγότερο για είδη μόδας κατά τη διάρκεια της κρίσης, και περίπου οι μισοί λένε ότι η τάση θα συνεχιστεί και μετά την κρίση. Οι καταναλωτές μειώνουν  σε πρώτη φάση τις δαπάνες για αξεσουάρ και κοσμήματα και μετά αυτές για ενδύματα και υποδήματα. Ταυτόχρονα ισχυροποιείται το ψηφιακό κανάλι αφού πάνω από 4 στους 10 που δεν χρησιμοποιούσαν το διαδίκτυο για αγορές ειδών μόδας το έπραξαν εν μέσω πανδημίας και το 28% αναφέρει ότι στο εξής θα επισκέπτεται λιγότερο τα φυσικά καταστήματα.

Μια άλλη διαπίστωση στην έρευνα της McKinsey είναι ότι η νοοτροπία των καταναλωτών δεν συνδέεται πλέον στενά με τον κύκλο της μόδας, αφού περίπου 65% ενδιαφέρεται περισσότερο για ανθεκτικά είδη μόδας και πάνω από 70% σχεδιάζει να διατηρήσει τα ρούχα που έχει ήδη για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα, με ένα 57% να σχεδιάζει να επιδιορθώσει ορισμένα για να παρατείνει τη χρήση τους. Μάλιστα στις νεώτερες γενιές των Ευρωπαίων περίπου 50% δείχνει ενδιαφέρον για αγορά μεταχειρισμένων ειδών μόδας εν μέσω πανδημίας. 

Συνολικά, η καταναλωτική συμπεριφορά υποδηλώνει ότι η κρίση του Covid-19 θα μπορούσε να αποτελέσει ευκαιρία επανατοποθέτησης για τους παίκτες στους τομείς ένδυσης, υποδημάτων και πολυτελών ειδών, να ενισχύσει τις δεσμεύσεις τους για βιωσιμότητα και να επιταχύνει τις αλλαγές σε ολόκληρη τη βιομηχανία, όπως η μειωμένη εποχικότητα και η υιοθέτηση κυκλικών επιχειρηματικών μοντέλων.

Περισσότερα

12# Υπεύθυνη Κατανάλωση & Παραγωγή

Ιllycaffe: 175 τόνοι λιγότερο πλαστικό ανά έτος

Η illycaffè παρουσίασε το CSR project #ONEMAKESTHEDIFFERENCE (καθένας από εμάς μπορεί να κάνει τη διαφορά), τη νέα πρωτοβουλία που αποτελεί μέρος ενός παγκόσμιου σχεδίου βιωσιμότητας και που θα οδηγήσει την εταιρεία σε ουδέτερο ισοζύγιο άνθρακα έως το 2033.

Το πρώτο βήμα είναι η εξάλειψη 175 τόνων πλαστικού ανά έτος. Με το #ONEMAKESTHEDIFFERENCE, η illycaffè επιβεβαιώνει τη δέσμευσή του brand illy για ένα βιώσιμο επιχειρηματικό μοντέλο, ικανό να βρίσκει ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα για την επιχείρηση, ενσωματώνοντας ταυτόχρονα κοινωνικούς και περιβαλλοντικούς στόχους.

Η πρωτοβουλία, που ξεκινά τον Ιούλιο έχει στόχο μέσω των πιο εξελιγμένων τεχνολογιών και της έρευνας που εφαρμόζεται σε πρώτες ύλες και διαδικασίες παραγωγής, να οδηγήσει την illycaffè στην ανάπτυξη προϊόντων που είναι όλο και πιο φιλικά προς το περιβάλλον. Τα νέα είδη μιας χρήσης που είναι φιλικά προς το περιβάλλον, ξεκινώντας με το ανακυκλώσιμο ποτήρι, θα είναι διαθέσιμα στα καφέ illy, στα ιδιόκτητα καταστήματα της Illycaffè και στα κανάλια πώλησης. Η χρήση αυτών των ποτηριών μιας χρήσης θα επιτρέψει τη μείωση της χρήσης πλαστικού κατά 175 τόνους ανά έτος.

Τον Οκτώβριο θα κυκλοφορήσει στην αγορά και η νέα μηχανή καφέ X1 για ατομικές μερίδες και αλεσμένο καφέ, η οποία διαθέτει τεχνολογία που της επιτρέπει να ετοιμάζει αμέσως τον καφέ, τον ατμό και το ζεστό νερό, εξαλείφοντας τους χρόνους αναμονής για την επίτευξη της σωστής θερμοκρασίας. Μετά από κάθε χρήση, η μηχανή μπαίνει αμέσως σε κατάσταση αναμονής, εξασφαλίζοντας έτσι σημαντική εξοικονόμηση ενέργειας. Αυτή η μηχανή συνδυάζει επίσης δύο μεθόδους παρασκευής καφέ που είναι περιβαλλοντικά βιώσιμες: τις νέες χάρτινες ατομικές μερίδες ESE που είναι κατάλληλες για κομποστοποίηση και τον αλεσμένο καφέ. Όλα τα υλικά που χρησιμοποιήθηκαν στην κατασκευή της μηχανής επιλέχθηκαν μετά από προσεκτική έρευνα με σκοπό να διαρκεί στον χρόνο. Ακόμα και η συσκευασία ακολουθεί όλες τις κατευθυντήριες οδηγίες ώστε να είναι φιλική προς το περιβάλλον.

Τα επόμενα χρόνια, η πρωτοβουλία #ONEMAKESADIFFERENCE θα συνεχίσει να αναπτύσσει και άλλα βιώσιμα προϊόντα, έτσι ώστε να προσφέρει λύσεις που ανταποκρίνονται ικανοποιητικά στις ανάγκες των καταναλωτών, χρησιμοποιώντας λιγότερους πόρους υλικών και ενέργειας, με αποτέλεσμα τον χαμηλότερο περιβαλλοντικό αντίκτυπο.

«Θέλουμε να οικοδομήσουμε ένα καλύτερο μέλλον μαζί με τους καταναλωτές μας –εξηγεί ο Massimiliano Pogliani, Διευθύνων Σύμβουλος της illycaffè εφαρμόζοντας μια προσέγγιση συνεχούς βελτίωσης, η οποία μας κάνει να ξεχωρίζουμε πάνω από 80 χρόνια τώρα, γνωρίζοντας ότι κάθε μέρα και κάθε ενέργειά μας έχει σημασία, και ότι ο καθένας από εμάς μπορεί να κάνει τη διαφορά. Το #ONEMAKESADIFFERENCE σηματοδοτεί επίσημα την έναρξη μιας σειράς πρωτοβουλιών για την επίτευξη του φιλόδοξου στόχου μας να έχουμε ουδέτερο ισοζύγιο άνθρακα μέχρι την 100ή επέτειο από την ίδρυση της illycaffè.»

Εμπνευσμένη από τους 17 στόχους βιώσιμης ανάπτυξης των Ηνωμένων Εθνών, η illycaffè επιδιώκει την οικονομική βιωσιμότητα μέσω της κατανομής της παραγόμενης αξίας της, την κοινωνική βιωσιμότητα μέσω της προσωπικής ανάπτυξης και την περιβαλλοντική βιωσιμότητα μέσω του σεβασμού του οικοσυστήματος, που μεταφράζονται στις αρχές της αποφυγής της ρύπανσης και της σπατάλης και της χρήσης ανανεώσιμων πόρων. Η ικανότητα να κινηθούμε προς μια κοινωνία απαλλαγμένη από τον άνθρακα, όπου οι επιχειρήσεις και κάθε άτομο ξεχωριστά μπορούν να κάνουν τη διαφορά, αντιπροσωπεύει ένα θεμελιώδες βήμα για την εταιρεία. Το project #ONEMAKESADIFFERENCE, το οποίο επίσης ευαισθητοποιεί και ενημερώνει  σχετικά με τη διαφορά που μπορεί να κάνει ο καθένας μας για να βελτιώσει την υγεία του πλανήτη μας, αποτελεί  ένα ακόμη βήμα προς τη σωστή κατεύθυνση για την επίτευξη αυτού του σημαντικού στόχου.

Περισσότερα

12# Υπεύθυνη Κατανάλωση & Παραγωγή

Attica Group: Διένειμε πάνω από 470 εκατ. ευρώ οικονομικής αξίας το 2019

Για 11η συνεχόμενη χρονιά, η Attica Group προχώρησε στην έκδοση Απολογισμού Εταιρικής Υπευθυνότητας, αποδεικνύοντας για ακόμα μία φορά ότι η επιχειρηματική δραστηριότητα του ομίλου βασίζεται στην διαφάνεια και την λογοδοσία.

Ο Απολογισμός του 2019 εκδίδεται εν μέσω της εξαιρετικά δυσμενούς κατάστασης που διαμορφώθηκε από την εμφάνιση και παγκόσμια εξάπλωση της πανδημίας Covid-19 ενώ αναφέρεται σε όλες τις δραστηριότητες του ομίλου στην Ανατολική Μεσόγειο κατά την περίοδο 1/1/2019-31/12/2019, ακολουθώντας τις κατευθυντήριες οδηγίες GRI Standards (έκδοση 2016) του Global Reporting Initiative σε επίπεδο συμφωνίας ‘Core’, τις οποίες πρώτη η Attica Group εφάρμοσε στον κλάδο της επιβατηγού ναυτιλίας παγκοσμίως.

Ο Απολογισμός κάνει αναφορά σε 85 δημοσιοποιήσεις GRI, 235 ποσοτικούς δείκτες, ενώ παράλληλα περιλαμβάνει 38 μελλοντικούς στόχους. Μεταξύ άλλων, ο όμιλος μέσα στο 2019:

Μείωσε τη συνολική κατανάλωση ενέργειας κατά 5,7% (δηλαδή πάνω από 786.000 GJ ενέργειας) και τις συνολικές εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα κατά 5,6% (δηλαδή πάνω από 59.000 τόνους CO2).

Διένειμε πάνω από 470 εκατ. ευρώ σε οικονομική αξία και ειδικότερα, 94,2 εκατ. ευρώ σε εργαζομένους (για μισθούς, παροχές και ασφαλιστικές εισφορές), 81,9 εκατ. ευρώ σε φόρους (συμπεριλαμβανομένων ΦΠΑ και λιμενικών τελών), 29,9 εκατ. ευρώ σε παρόχους κεφαλαίου (για πληρωμές τόκων και αποδόσεων), 21,9 εκατ. ευρώ σε πράκτορες (για προμήθειες), 205,6 εκατ. ευρώ σε προμηθευτές (για αγορές αγαθών και υπηρεσιών), 2,8 εκατ. ευρώ σε κοινωνία (για εκπτωτικά εισιτήρια, κοινωνικά προγράμματα, χορηγίες και δωρεές) και 34,5 εκατ. ευρώ σε επενδύσεις.

Επίσης ο όμιλος υλοποίησε εσωτερικά γυμνάσια σε θέματα Υγείας και Ασφάλειας (όπως αντιμετώπιση καταστάσεων έκτακτης ανάγκης) και στις διαδικασίες ασφάλειας επιβατών στο 100% των εργαζομένων στα πλοία του. Ενημέρωσε δυνητικά πάνω από 2 εκατ. πελάτες σε θέματα Εταιρικής Υπευθυνότητας, όπως προστασίας του περιβάλλοντος.

Σημειώνεται ότι χρησιμοποιεί ψυκτικά υγρά που δεν επηρεάζουν τη στιβάδα του όζοντος (όπως R134a, R404a, R407a) στο 100% των ψυγείων και καταψυκτών στα πλοία του. Επίσης μετέφερε δωρεάν από νησιά πάνω από 82 τόνους υλικών προς ανακύκλωση κι έχει επικοινωνήσει Κανονισμό Επαγγελματικής Συμπεριφοράς στο 100% των εργαζομένων του.

Υλοποίησε ή υποστήριξε κοινωνικές δράσεις στο 100% των νησιών που δραστηριοποιείται και αύξησε τη συνολική αξία των κοινωνικών δράσεων κατά 24,8% ενώ διέθεσε το 77,2% των συνολικών δαπανών αγορών σε εγχώριους προμηθευτές και το 15,4% σε μικρομεσαίους προμηθευτές (μέχρι 50 εργαζομένους)

Αναφερόμενος στον Απολογισμό της Attica Group, ο Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου Σπυρίδων Πασχάλης, επεσήμανε ότι στο πλαίσιο των νέων συνθηκών που διαμορφώνονται στο σύγχρονο επιχειρηματικό περιβάλλον λόγω της παγκόσμιας πανδημίας, η Εταιρική Υπευθυνότητα θα συνεχίσει να αποτελεί την πυξίδα των δραστηριοτήτων του ομίλου, καθώς θα συνεχίσει να ενσωματώνει την υπευθυνότητα στις καθημερινές πρακτικές διοίκησης, να συνεισφέρει στην υποστήριξη της κοινωνίας, να δημιουργεί κατάλληλες εργασιακές συνθήκες, να διασφαλίζει την ασφάλεια των επιβατών και να περιορίζει την περιβαλλοντική του επίδραση. “Ο Απολογισμός του 2019 αποτελεί το επιστέγασμα της προσπάθειάς μας να ανταποκρινόμαστε στις προσδοκίες των Κοινωνικών μας Εταίρων στο πλαίσιο μιας αμφίδρομης επικοινωνίας, όπου παρουσιάζουμε την πρόοδο που έχουμε επιτύχει σε ουσιώδεις περιοχές της λειτουργίας μας, καθώς και τις πρωτοβουλίες και ενέργειες που υλοποιούμε για να διασφαλίσουμε την υπεύθυνη λειτουργία μας”, καταλήγει.

Περισσότερα

Ετικέτες

Εγγραφή στο Newsletter

ΑΠΟΨΕΙΣ