Connect with us

12# Υπεύθυνη Κατανάλωση & Παραγωγή

Προς “πράσινα” προϊόντα και συσκευασίες καταναλωτές και πολυεθνικές

Δημοσιεύτηκε

on

Η πράσινη μετάβαση της οικονομίας, ο ψηφιακός μετασχηματισμός της κοινωνίας και η προστασία των ευπαθών ομάδων πάνε μαζί με μια νέα στρατηγική για την προστασία των δικαιωμάτων των καταναλωτών αλλά και με επενδύσεις από την πλευρά των επιχειρήσεων για πράσινα προϊόντα και συσκευασίες. 

Της Σοφίας Εμμανουήλ (semmanouil@gmail.com)

Πριν από περίπου ένα μήνα παρουσιάστηκε από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή η νέα στρατηγική για την προστασία του καταναλωτή, η οποία εστιάζει στην πράσινη συμφωνία και το νέο σχέδιο δράσης για την κυκλική οικονομία (CEAP 2.0), που έχουν θέσει τον φιλόδοξο στόχο της μείωσης κατά το ήμισυ των αστικών αποβλήτων έως το 2030.

Πρόθεση της Ε.Ε. είναι να προτρέψει τους καταναλωτές σε αγορές αγαθών που είναι φιλικά προς το περιβάλλον παρέχοντάς τους αξιόπιστες  πληροφορίες για την αειφορία. Επίσης έχει στόχο να καταπολεμήσει τους ψευδείς πράσινους ισχυρισμούς (greenwashing) που μπορεί να παραπλανήσουν τους καταναλωτές. Στο πλαίσιο αυτό η στρατηγική περιλαμβάνει τη διάθεση εργαλείων για τη μέτρηση και τη γνωστοποίηση των περιβαλλοντικών επιδόσεων κατά τον κύκλο ζωής των προϊόντων και τροποποίηση των κανόνων για τις συσκευασίες και τα απόβλητα των συσκευασιών. Πρόσφατα επίσης η Ευρωπαϊκή Επιτροπή παρουσίασε νέα στρατηγική για τις χημικές ουσίες, που είναι άλλη μια μεταρρύθμιση που δρομολογεί η πράσινη συμφωνία. Η νέα αυτή πολιτική αναμένεται να ενισχύσει την καινοτομία για την ανάπτυξη ασφαλών για τη δημόσια υγεία και το περιβάλλον χημικών ουσιών αλλά και να περιορίσει/απαγορεύσει τη χρήση επιβλαβών χημικών ουσιών σε καταναλωτικά προϊόντα, όπως παιχνίδια, είδη παιδικής φροντίδας, καλλυντικά, απορρυπαντικά, υλικά, υφάσματα και υλικά που έρχονται σε επαφή με τα τρόφιμα.

Στα επόμενα χρόνια σταδιακά θα δούμε ελαχιστοποίηση και αντικατάσταση τέτοιων χημικών ουσιών και περισσότερες επενδύσεις από τις εταιρείες προκειμένου να πείσουν τους πελάτες τους ότι τηρούν υψηλά πρότυπα ασφάλειας και βιωσιμότητας στα προϊόντα και τις υπηρεσίες που διαθέτουν στην αγορά. Εξάλλου, διεθνείς αλυσίδες πολυεθνικών εταιριών από εταιρείες πετρελαιοειδών μέχρι βιομηχανίες και λιανεμπόριο τροφίμων ενοχοποιούνται για ένα σημαντικό ποσοστό εκπομπών διοξειδίου άνθρακα. Έτσι δεν είναι τυχαίο ότι οι παγκόσμιες προκλήσεις, όπως αυτή της κλιματικής αλλαγής, έχουν αφυπνίσει μεγάλους ομίλους και οργανισμούς που επενδύουν σε έρευνα και νέες τεχνολογίες αναζητώντας καινοτόμα υλικά για τις συσκευασίες τους, τέτοια που θα μειώσουν το ανθρακικό τους αποτύπωμα στην επόμενη δεκαετία. 

Μια καινοτομία που ακολουθεί τη δέσμευση της Nestlé Waters για την ανάπτυξη βιώσιμων λύσεων στις συσκευασίες της ανακοίνωσε προ ημερών η Nestlé Waters Ελλάδος.

Νέα “πράσινη” συσκευασία για το Κορπή

Το Φυσικό Μεταλλικό Νερό Κορπή®, στο πλαίσιο μιας εταιρικής στρατηγικής περιβαλλοντικής ευθύνης, παρουσίασε μια συσκευασία με 50% ανακυκλωμένο πλαστικό rPET και 50% rPE, την πρώτη συσκευασία εμφιαλωμένου νερού με τόσο υψηλή περιεκτικότητα σε ανακυκλωμένο πλαστικό στην ελληνική αγορά. 

Η νέα ανακυκλώσιμη συσκευασία ακολουθεί τις παγκόσμιες δεσμεύσεις της Nestlé με όραμα καμία συσκευασία της να μην καταλήγει σε χώρους υγειονομικής ταφής ή ως επιβαρυντικό για το περιβάλλον απόρριμμα. Σε πλήρη ευθυγράμμιση με το όραμα της εταιρείας, η Nestlé Waters, δεσμεύεται στην ορθή διαχείριση των φυσικών πόρων και την κυκλική οικονομία, ακολουθώντας τους εξής περιβαλλοντικούς στόχους:

Λειτουργία εργοστασίων με 100% μηδενικά απόβλητα (2020) 

100% ανακυκλώσιμες ή επαναχρησιμοποιούμενες συσκευασίες

Χρήση κατ’ ελάχιστον 50% ανακυκλωμένου πλαστικού PET στις συσκευασίες στην Ευρώπη, τη Μέση Ανατολή και τη Βόρεια Αφρική. 

Θα πρέπει να σημειωθεί ότι η Nestle Eλλάς συντονίζεται με την παγκόσμια στρατηγική της Nestlé, η οποία πρόσφατα ανακοίνωσε ότι σχεδιάζει να επενδύσει 3,2 δισ. ελβετικά φράγκα με ορίζοντα πενταετίας προκειμένου να επιτύχει τον μακροπρόθεσμο στόχο της για μηδενικές εκπομπές ρύπων μέχρι το 2050. Πρόκειται για την μεγαλύτερη εταιρεία τροφίμων παγκοσμίως, με παρουσία στην Ελλάδα σχεδόν 120 χρόνια. Οι περιβαλλοντικοί της στόχοι θεωρούνται φιλόδοξοι και για να επιτευχθούν απαιτείται στενή συνεργασία με αγρότες και προμηθευτές στην εφοδιαστική της αλυσίδα. Οι δεσμεύσεις της αφορούν μια μεγάλη γκάμα επενδύσεων από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας μέχρι δεντροφυτεύσεις.

Η πολυεθνική έχει επενδύσει σε Ινστιτούτο Έρευνας Συσκευασίας στο πλαίσιο της δέσμευσης της να καταστήσει όλες τις συσκευασίες της πλήρως ανακυκλώσιμες ή επαναχρησιμοποιούμενες έως το 2025. Αυτοί οι στόχοι δεσμεύουν και τις θυγατρικές εταιρείες της Nestle σε όλο τον κόσμο. Για παράδειγμα η Nestlé Ελλάς, που απασχολεί 740 εργαζόμενους (μέσος αριθμός απασχολούμενων στην Nestle Ελλάς στο τέλος του 2019), με δύο εργοστάσια στη χώρα, έχει καταφέρει να μειώσει σημαντικά το περιβαλλοντικό της αποτύπωμα, μειώνοντας τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα, εξοικονομώντας ενέργεια, μειώνοντας τα απορρίμματα αλλά και τα υλικά συσκευασίας, καθώς και το νερό που απαιτεί η δραστηριότητά της. Σημειώνεται ότι τα εργοστάσια της Nestlé Ελλάς, τα οποία είναι πιστοποιημένα με το σύστημα διαχείρισης ενέργειας, λειτουργούν με ηλεκτρική ενέργεια που προέρχεται από 100% ανανεώσιμες πηγές. Μεταξύ άλλων δράσεων η Nestle Ελλάς υποστηρίζει επίσης το πρόγραμμα καθαρισμού θαλάσσιων πλαστικών απορριμμάτων “Mediterranean Cleanup” της “Εναλεία”, της πρώτης σχολής επαγγελματικής αλιείας στην Ελλάδα, που δραστηριοποιείται στην απομάκρυνση των θαλάσσιων απορριμμάτων σε συνεργασία με αλιείς.

Η εταιρεία, σύμφωνα με στελέχη της, έχει ικανοποιήσει νωρίτερα ορισμένους από τους στόχους που έχει θέσει στην εξοικονόμηση ενέργειας και νερού, τη μείωση της χρήσης πλαστικού και τη διαχείριση απορριμμάτων. 

Η επένδυση στην ανακυκλώσιμη συσκευασία έχει ειδικό βάρος για την εταιρεία, όπως σημείωσαν τα στελέχη της σε πρόσφατη διαδικτυακή συζήτηση, παρουσία του Δημήτρη Χανιόγλου, Επικεφαλής του Τμήματος Nestlé Waters Ελλάδος, που αναφέρθηκε στην στρατηγική βιώσιμης ανάπτυξης της εταιρείας. Όπως αναφέρθηκε, το ανακυκλωμένο πλαστικό rPET που χρησιμοποιείται στις νέες συσκευασίες είναι υψηλής ποιότητας, εγκεκριμένο από την Ευρωπαϊκή Αρχή Ασφάλειας Τροφίμων (EFSA) και χρησιμοποιείται για την παραγωγή μπουκαλιών Κορπή® με απόλυτη ασφάλεια. Επίσης η ποιότητα και η ασφάλεια αποτελούν βασικές προτεραιότητες του Φυσικού Μεταλλικού Νερού Κορπή®, το οποίο πηγάζει από ένα ανέγγιχτο φυσικό περιβάλλον στα Ακαρνανικά Βουνά, ένα περιβάλλον προστατευμένο, χωρίς βιομηχανική δραστηριότητα.

Σημειώνεται ότι η νέα συσκευασία του Κορπή® είναι ήδη διαθέσιμη στην αγορά και εντάσσεται στη στρατηγική εταιρικής περιβαλλοντικής ευθύνης “Μπες στον Κύκλο”, με στόχο την εκπαίδευση των καταναλωτών και την ενεργή συμμετοχή τους στην προστασία του περιβάλλοντος. 

Διαφημίσεις
Σχολιάστε

Σχολιάστε το άρθρο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

κουφωματα pvc

ΑΠΟΨΕΙΣ