Πρότυπο για επιχειρηματικό “ethos”. Ο Π. Θεοφανόπουλος μιλά στο csrindex

Date:

Share post:

Ένα νέο πρότυπο που πιστοποιεί την εφαρμογή αρχών ΕΚΕ και Βιώσιμης Ανάπτυξης και φέρει το σήμα “ETHOS”, δημιουργήθηκε από τη στρατηγική συνεργασία του ελληνικού φορέα πιστοποίησης Eurocert με το ελληνικό δίκτυο για την Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη CSR Hellas.

της Σοφίας Εμμανουήλ seemmanouil@gmail.com

Το νέο σήμα, στο πλαίσιο της συνεργασίας Eurocert και CSR Hellas, το οποίο αναμένεται να ανακοινωθεί επισήμως το φθινόπωρο, βασίστηκε στις αρχές του Οικουμενικού Συμφώνου των Ηνωμένων Εθνών (UN Global Compact) και όπως εξηγεί στο “csrindex.gr” ο Παναγιώτης Θεοφανόπουλος, Εντεταλμένος Σύμβουλος της Eurocert, πιστοποιεί τις επιχειρήσεις σε τομείς όπως: Σεβασμός ανθρωπίνων δικαιωμάτων / διακρίσεις, Δικαιώματα εργαζομένων, Ποιότητα εξυπηρέτησης πελάτη, Υγεία & ασφάλεια, Περιβάλλον, Καταπολέμηση διαφθοράς / δωροδοκίας και Τοπική κοινωνία.

“Η πιστοποίηση με βάση το σχήμα αυτό αναδεικνύει το κοινωνικό προφίλ μιας επιχείρησης και επισφραγίζει τη δέσμευση της διοίκησής της στην τήρηση των αρχών της Βιώσιμης Ανάπτυξης και για διακυβέρνηση με σεβασμό προς όλα τα ενδιαφερόμενα μέρη, τους εργαζόμενους, την κοινωνία, τον πελάτη και το περιβάλλον”, τονίζει ο κ. Θεοφανόπουλος. Στα κύρια οφέλη από την επιθεώρηση του Σήματος ETHOS προσθέτει επίσης τη δημιουργία συγκριτικού πλεονεκτήματος στην αγορά, ειδικά για τις εταιρείες με εξαγωγική δραστηριότητα, το γεγονός ότι αποτελεί βασικό εργαλείο για τη διαμόρφωση και τη διαχείριση της στρατηγικής βιωσιμότητας μιας επιχείρησης, στοχεύει στην κινητοποίηση και ενεργό συμμετοχή του προσωπικού, συμβάλει στη συνεχή βελτίωση της επίδοσης της επιχείρησης σε οικονομικό, κοινωνικό και περιβαλλοντικό επίπεδο και προσδίδει προστιθέμενη αξία στις αρχές βιωσιμότητας και κοινωνικής υπευθυνότητας που ήδη εφαρμόζει μια εταιρεία.

Η διαδικασία

Αναφορικά με τη διαδικασία οι ενδιαφερόμενες επιχειρήσεις συμπληρώνουν μια αίτηση, ακολουθεί επιθεώρηση από εγκεκριμένο επιθεωρητή βάσει του ειδικού checklist της Eurocert, συμπληρώνεται ερωτηματολόγιο από το οποίο υπολογίζεται το συνολικό σκορ και μετά την τεχνική ανασκόπηση από H/O και ειδική επιτροπή του CSR Hellas απονέμεται το σήμα.

Θα πρέπει να σημειωθεί ότι η επιτυχής αξιολόγηση οδηγεί στην απονομή του σήματος αξιολόγησης εταιρικής κοινωνικής ευθύνης Εthos 3 επιπέδων: Ethos (για υποψήφιες επιχειρήσεις με σκορ >60%), Ethos Gold (>75%) και Ethos Platinum (>90%).

Οι πρώτες πιστοποιήσεις

Κατά το χρονικό διάστημα της πιλοτικής εφαρμογής του νέου προτύπου η Eurocert, ελληνικός φορέας πιστοποίησης, ολοκλήρωσε την πιστοποίηση της αλυσίδας των ξενοδοχειακών μονάδων “Yes Hotels” σύμφωνα με το Σχήμα Αξιολόγησης Συστήματος Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης και απένειμε σε αυτές το σήμα “Ethos”. Τα ξενοδοχεία του Ομίλου που ολοκλήρωσαν επιτυχώς την αξιολόγηση είναι τα Semiramis Hotel, Periscope Hotel, TwentyOne Hotel, Kefalari Suites Hotel και New Hotel.

Αξίζει να αναφερθεί ότι η EUROCERT αποτελεί από τους πρώτους φορείς πιστοποίησης για την κατάταξη των καταλυμάτων σε αστέρια και κλειδιά σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία, κατέχοντας το μεγαλύτερο σχετικό μερίδιο στην ελληνική αγορά.

Ωστόσο το ETHOS – Σχήμα Αξιολόγησης Συστήματος Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης δεν αφορά μόνο τον τουριστικό τομέα. Περιλαμβάνει μια σειρά από απαιτήσεις Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης και αφορά σε όλες τις επιχειρήσεις, ανεξαρτήτως κλάδου. “Η πρώτη εφαρμογή του γίνεται στον ιδιαίτερα ενδιαφέροντα για τη χώρα μας κλάδο του τουρισμού, αλλά ως Πρότυπο Συστήματος εφαρμόζεται σε όλους τους κλάδους της επιχειρηματικής δραστηριότητας”, τονίζει ο κ. Θεοφανόπουλος εξηγώντας ότι το “ethos” σχεδιάστηκε με τρόπο ώστε να μπορεί να αξιοποιηθεί από το σύνολο των επιχειρήσεων, ανεξαρτήτως μεγέθους και κυρίως για να απαντήσει στις ανάγκη εκπαίδευσης των μικρομεσαίων επιχειρήσεων γύρω από την αξία των μη χρηματοοικονομικών στοιχείων τους.

Σοφία Εμμανουήλ
Σκοπός αυτής της ιστοσελίδας είναι να αναδείξει τις δράσεις των εταιρειών που έχουν επενδύσει στην Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη. Να παρουσιάζει τις δράσεις τους, τις απόψεις τους αλλά και τις κυβερνητικές και Ευρωπαϊκές οδηγίες που κατά καιρούς προστίθενται. Η βιώσιμη ανάπτυξη τόσο της κοινωνίας όσο και του ιδιωτικού επιχειρείν είναι υπόθεση όλων μας. Από τα εκπαιδευτικά ιδρύματα μέχρι τις διοικήσεις των επιχειρήσεων και από τα αρμόδια υπουργεία μέχρι τα διοικητικά συμβούλια των τοπικών κοινοτήτων.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

Related articles

Διάκριση της πρωτοβουλίας KPMG “Global Cyber Day” στα Bravo

Ξεχώρισε στη θεματική Εκπαίδευση - Νέα Γενιά - Διά βίου μάθηση στον Πυλώνα «Κοινωνία» στην οποία επωφελήθηκαν περισσότεροι από 1.400 μαθητές.

Συνεργασία My market και Fabric Republic

Η δράση ξεκίνησε πιλοτικά με την τοποθέτηση ειδικά διαμορφωμένων κάδων σε 10 καταστήματα My market στην Αττική.

ΑΒ Βασιλόπουλος: Έκανε τη διαφορά στον Εθελοντισμό για 12η χρονιά

Στο πλαίσιο της Ημέρας Εθελοντισμού της ΑΒ Βασιλόπουλος υλοποιήθηκαν 235 δράσεις σε όλη την Ελλάδα από τα καταστήματα, τις αποθήκες, αλλά και τα κεντρικά γραφεία.

Η FRONERI υποστηρικτής του “No Finish Line Athens 2022”

Eργαζόμενοι της εταιρείας συμμετείχαν ενεργά στον αγώνα 100 ωρών, περπατώντας ή/και τρέχοντας με στόχο να διανύσουν χιλιόμετρα αγάπης που θα μεταφραστούν σε χρηματική προσφορά προς την Ένωση «Μαζί για το Παιδί».