Connect with us

12# Υπεύθυνη Κατανάλωση & Παραγωγή

Responsibility Alliance: Προώθηση της υπεύθυνης πώλησης αλκοόλ

Με σκοπό την ενημέρωση για την υπεύθυνη κατανάλωση αλκοόλ, η Συμμαχία για την Υπεύθυνη Πώληση Οινοπνευματωδών Ποτών – Responsibility Alliance, δημιούργησε μία σειρά επικοινωνιακών υλικών που απευθύνεται τόσο στο καταναλωτικό κοινό όσο και στην επιτόπια κατανάλωση και τα σημεία πώλησης (supermarkets, κάβες, ξενοδοχεία, καφεστίαση κ.λπ.).

Σε αυτά τα επικοινωνιακά εργαλεία περιλαμβάνονται ενδεικτικά:

αφίσα και ενημερωτικό φυλλάδιο με πληροφορίες για το αλκοόλ καθώς και για τις Αρχές Υπεύθυνης Πώλησης

έντυπο καταναλωτή που θα διανέμεται στα σημεία πώλησης αλκοόλ που συμμετέχουν στην πρωτοβουλία

σουβέρ και επιπλέον προωθητικό υλικό

ειδική σήμανση με το λογότυπο του Responsibility Alliance που θα τοποθετηθεί στα σημεία πώλησης, γνωστοποιώντας πως το σημείο έχει δεσμευτεί στην υπεύθυνη πώληση οινοπνευματωδών ποτών

ενημερωτικό infographic για τους 10 πιο διαδεδομένους μύθους για την κατανάλωση του αλκοόλ. Το εν λόγω infographic, περιλαμβάνει πληροφορίες σχετικά με την περιεκτικότητα του αλκοόλ σε κάθε ποτό, τον τρόπο που αποβάλλεται από τον ανθρώπινο οργανισμό, ενώ εστιάζει με παραστατικό τρόπο στις επιπτώσεις της υπέρμετρης κατανάλωσης αλκοόλ στον ανθρώπινο οργανισμό.

σελίδα στο Facebook για άμεση και διαδραστική επικοινωνία με το κοινό

Η Συμμαχία για την Υπεύθυνη Πώληση Οινοπνευματωδών Ποτών αποτελεί μία πρωτοβουλία των επιχειρήσεων εισαγωγής, παραγωγής και διάθεσης ποτών καθώς και εκπροσώπων του λιανεμπορίου και της επιτόπιας κατανάλωσης, υπό την καθοδήγηση επιστημονικών φορέων, με στόχο την προαγωγή προτύπων υπεύθυνης κατανάλωσης και τη διασφάλιση της υπεύθυνης πώλησης οινοπνευματωδών ποτών στα σημεία διάθεσης.

Τα εργαλεία αυτά αποτελούν μέρος μιας ολοκληρωμένης εκστρατείας ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης που υλοποιεί η Συμμαχία, με σκοπό την ενθάρρυνση και υιοθέτηση υπεύθυνων πρακτικών πώλησης των οινοπνευματωδών ποτών, την ενημέρωση για τις επιπτώσεις της υπέρμετρης κατανάλωσης, την ένταξη του αλκοόλ στο πλαίσιο ενός ισορροπημένου τρόπου ζωής, καθώς και τη σύσταση για αποχή σε ευαίσθητες πληθυσμιακές ομάδες, όπως:

Νέοι κάτω των 18

Γυναίκες σε εγκυμοσύνη ή σε περίοδο θηλασμού

Πριν και κατά την οδήγηση

Σε συνδυασμό με φαρμακευτική αγωγή

Σε συνδυασμό με άθληση

Περισσότερες πληροφορίες σχετικά με την υπεύθυνη κατανάλωση και τις δράσεις της Συμμαχίας για την Υπεύθυνη Πώληση Οινοπνευματωδών Ποτών μπορείτε να βρείτε στο: ,http://responsibility-alliance.gr/#alcoholsec καθώς και στο Facebook Page που δημιουργήθηκε πρόσφατα για άμεση και διαδραστική επικοινωνία με το κοινό.

Σύντομα, θα ανακοινωθούν και οι επόμενες ενέργειες της Συμμαχίας οι οποίες στοχεύουν στην έναρξη ενός εποικοδομητικού διαλόγου για την υπεύθυνη κατανάλωση αλκοόλ.

Σκοπός αυτής της ιστοσελίδας είναι να αναδείξει τις δράσεις των εταιρειών που έχουν επενδύσει στην Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη. Να παρουσιάζει τις δράσεις τους, τις απόψεις τους αλλά και τις κυβερνητικές και Ευρωπαϊκές οδηγίες που κατά καιρούς προστίθενται. Η βιώσιμη ανάπτυξη τόσο της κοινωνίας όσο και του ιδιωτικού επιχειρείν είναι υπόθεση όλων μας. Από τα εκπαιδευτικά ιδρύματα μέχρι τις διοικήσεις των επιχειρήσεων και από τα αρμόδια υπουργεία μέχρι τα διοικητικά συμβούλια των τοπικών κοινοτήτων.

Περισσότερα
Διαφημίσεις
Σχολιάστε

Σχολιάστε το άρθρο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

1# Μηδενική Φτώχεια

Οι Έλληνες Πρόσκοποι πρεσβευτές των Στόχων Βιώσιμης Ανάπτυξης του ΟΗΕ

Το ημερολόγιο γράφει 24 Οκτωβρίου 1945, όταν 51 Κράτη, μεταξύ των οποίων και η Ελλάδα, ξεκινούν μία ελπιδοφόρα προσπάθεια υπογράφοντας την ιδρυτική διακήρυξη του Οργανισμού Ηνωμένων Εθνών (ΟΗΕ), μια «παγκόσμια ένωση κρατών ταγμένη στην προώθηση της συνεργασίας στο διεθνές δίκαιο, την ασφάλεια και την ειρήνη, την οικονομική ανάπτυξη και την κοινωνική ισότητα». Στα χρόνια που ακολούθησαν, όλα τα Κράτη της γης – 191 σήμερα – εντάχθηκαν στον ΟΗΕ. Σήμερα, 24 Οκτωβρίου, γιορτάζουμε την Παγκόσμια Ημέρα του ΟΗΕ και διαπιστώνουμε ότι οι σκοποί που υπηρετεί παραμένουν το ίδιο επίκαιροι και σημαντικοί. Στην παγκόσμια προσπάθεια για «τη συνεργασία στο διεθνές δίκαιο, την ασφάλεια και την ειρήνη, την οικονομική ανάπτυξη και την κοινωνική ισότητα», εκτός από τα κράτη, μπαίνουν και φορείς αλλά και μεμονωμένα άτομα θυμίζοντάς μας ότι κάθε προσπάθεια μετράει. Στις 25 Σεπτεμβρίου 2015 ο ΟΗΕ υιοθέτησε «17 Στόχους για Βιώσιμη Ανάπτυξη» (Sustainable Development Goals) και μας καλεί όλους να συμβάλλουμε με τις μικρές ή μεγαλύτερες δυνάμεις μας στην επίτευξή τους. Οι Έλληνες Πρόσκοποι δεν θα μπορούσαν να λείπουν από αυτή την προσπάθεια. Άλλωστε, μέσω των προγραμμάτων, των δράσεων και των διαχρονικών αξιών μας, για περισσότερα από 107 χρόνια εφαρμόζουμε έμπρακτα τους 17 στόχους βιώσιμης ανάπτυξης του ΟΗΕ, συμβάλλοντας στη δημιουργία ενός καλύτερου κόσμου!

Οι Έλληνες Πρόσκοποι που αποτελούν την μεγαλύτερη κίνηση για νέους στην Ελλάδα, συμμετέχουν στην παγκόσμια καμπάνια με διάφορους τρόπους, μεταξύ των οποίων:

    • Καμπάνια εσωτερικής ενημέρωσης των μελών τους αλλά και της κοινωνίας για τους δεκαεφτά Στόχους Βιώσιμης Ανάπτυξης
    • Οργάνωση δράσεων σε όλη την Ελλάδα που θα συμβάλλουν στην επίτευξη των στόχων
    • Ένταξη των προγραμμάτων τους δράσεων εκπαίδευσης, ενημέρωσης και κοινωνικής προσφοράς, προσανατολισμένες στην Βιώσιμη Ανάπτυξη,
    • Προτροπή προς κάθε μέλος της Προσκοπικής Κίνησης να συμβάλει προσωπικά με μικρές, καθημερινές πράξεις στην επίτευξη των Παγκόσμιων Στόχων Βιώσιμης Ανάπτυξης.

Μέσα από αυτή την πρωτοβουλία καλούμε όλους τους Έλληνες πολίτες να ενώσουμε τις δυνάμεις μας σ’ αυτή την παγκόσμια προσπάθεια.

Γιατί κάθε δράση μετρά! Γιατί η υπόθεση της Ειρήνης, της Δικαιοσύνης, της Ισότητας, της Ανάπτυξης, της Υγείας, του Περιβάλλοντος, της καταπολέμησης της φτώχειας και της πείνας, της Εκπαίδευσης είναι πολύ σημαντικές για να τις αφήσουμε στην τύχη! Για να «Κάνουμε τον Κόσμο Καλύτερο»!

iδέες και προτάσεις από τους Προσκόπους για το πώς μπορούμε με απλό τρόπο να συνεισφέρουμε όλοι στην εφαρμογή των 17 Στόχων Βιώσιμης Ανάπτυξης

 Μηδενική φτώχεια: Στα γενέθλια ή τη γιορτή μου, αντί για δώρο, ζητάω από τους φίλους μου να δώσουν τα χρήματα σε ένα ίδρυμα. Μηδενική πείνα: Προσφέρω στο κοινωνικό παντοπωλείο του δήμου μου τουλάχιστον 5 τρόφιμα/μήνα. Καλή υγεία και ευημερία: Δυο φορές την εβδομάδα δίνω χρόνο στον εαυτό μου για περπάτημα/σωματική άσκηση.

Ποιοτική εκπαίδευση: Δυο φορές το χρόνο διδάσκω τις γνώσεις-ικανότητές μου σε κάποιο κοινωνικό εκπαιδευτήριο.

Ισότητα των φύλων: Μοιράζομαι τις αρμοδιότητες / ευθύνες / αποστολές / δουλειές, ισότιμα, χωρίς διακρίσεις.

Καθαρό νερό – αποχέτευση: Εξοικονομώ νερό – δεν αφήνω τη βρύση να τρέχει την ώρα που βουρτσίζω τα δόντια μου.

Φθηνή και καθαρή ενέργεια: Το μεγαλύτερο μέρος του έτους χρησιμοποιώ ηλιακό φορτιστή για το κινητό μου.

Αξιοπρεπής εργασία και οικονομική ανάπτυξη: Καταναλώνω ενσυνείδητα προϊόντα που προέρχονται από εταιρίες που εφαρμόζουν διαδικασίες διαφάνειας στην παραγωγή και στην εφοδιαστική αλυσίδα.

Βιομηχανία, καινοτομία και υποδομές: Ενισχύω όποτε μου δίνεται η δυνατότητα, αναπτυξιακές δράσεις ή δράσεις καινοτομίας.

Λιγότερες ανισότητες: Δίνω σε όλους τους ανθρώπους ευκαιρίες, με μοναδικό κριτήριο τις ικανότητές τους.

Βιώσιμες πόλεις και κοινότητες: Υιοθετώ με την πολυκατοικία μου το πάρκο της γειτονιάς μου και το φροντίζω.

Υπεύθυνη κατανάλωση και παραγωγή: Αγοράζω προϊόντα που δεν επιβαρύνουν το περιβάλλον (πριν και μετά τη χρήση) και πάντα ανακυκλώνω.

Δράση για το κλίμα: Τουλάχιστον τις μικρές αποστάσεις τις κάνω με τα πόδια ή το ποδήλατο για να μειωθούν οι εκπομπές αερίων.

Ζωή στο νερό: Συμμετέχω στους καθαρισμούς των θαλασσών και ανακυκλώνω τα αντικείμενα που μάζεψα.

Ζωή στη στεριά: Περιορίζω τη χρήση πλαστικών ειδών. Αποφεύγω τα πλαστικά ποτήρια, πιάτα κ.λ.π. μιας χρήσης.

Ειρήνη, δικαιοσύνη και ισχυροί θεσμοί: Αποδέχομαι όλους τους ανθρώπους, ανεξαρτήτως φυλής, χρώματος, φύλου, θρησκείας, καταγωγής και σεξουαλικής προτίμησης.

Συνεργασία για τους στόχους: Υποστηρίζω φορείς, οργανώσεις και δράσεις που προσπαθούν να πετύχουν τους στόχους.

Περισσότερα

12# Υπεύθυνη Κατανάλωση & Παραγωγή

Coca-Cola: Το πρόγραμμα Zero Waste Cities στην 83η ΔΕΘ

Η Coca-Cola μαγνήτισε το ενδιαφέρον στα εγκαίνια της 83ης Διεθνούς Έκθεσης Θεσσαλονίκης, που πραγματοποιήθηκαν το Σάββατο 8 Σεπτεμβρίου.

Μέσα από ένα καινοτόμο και διαδραστικό περίπτερο 209 τετραγωνικών μέτρων μέσα στο US Pavilion, η Coca-Cola χάρισε στους επισκέπτες ένα «ταξίδι – εμπειρία» με τέσσερις διαφορετικούς σταθμούς. Στο πλαίσιο της συμμετοχής της στη φετινή ΔΕΘ, η Coca-Cola παρουσίασε επίσης το νέο της, μεγαλόπνοο πρόγραμμα Zero Waste Cities, που πραγματοποιείται για πρώτη φορά σε πανευρωπαϊκό επίπεδο στην πόλη της Θεσσαλονίκης και σε συνεργασία με το Δήμο.

Η ΔΕΘ άνοιξε και φέτος τις πύλες της κατά τη διάρκεια των εγκαινίων που πραγματοποιήθηκαν από τον Πρωθυπουργό της χώρας, Αλέξη Τσίπρα. Ο Πρωθυπουργός επισκέφθηκε το εντυπωσιακό περίπτερο της Coca-Cola, όπου και ενημερώθηκε για το πρόγραμμα Zero Waste Cities, και κυρίως για μια από τις βασικές δράσεις του για φέτος, το «Print Your City». Επίσκεψη στο περίπτερο πραγματοποίησε και ο Αμερικανός Υπουργός Εμπορίου, Wilbur Ross, ο οποίος επίσης ενημερώθηκε για το σύνολο του σημαντικού αυτού προγράμματος και o Αμερικανός Πρέσβης των Η.Π.Α. Geoffrey R. Pyatt. Τέλος, το «παρών» στα εγκαίνια της έκθεσης έδωσε και ο Δήμαρχος Θεσσαλονίκης, Γιάννης Μπουτάρης, που ξεναγήθηκε στο περίπτερο της Coca-Cola.

Μέσα από το περίπτερό της, η Coca-Cola προσφέρει στους επισκέπτες της έκθεσης ένα «ταξίδι- εμπειρία», στην ιστορία της εταιρείας και τα 50 χρόνια παρουσίας της στην Ελλάδα, ενώ συγχρόνως παρουσιάζει και το πλούσιο χαρτοφυλάκιό της, στην πορεία της για να γίνει μία Total Beverage εταιρεία, προσφέροντας επιλογές που ανταποκρίνονται σε διαφορετικές ηλικίες αλλά και στιγμές της ημέρας. Επιπλέον, το κοινό έχει τη δυνατότητα να μάθει τις πρωτοβουλίες που υλοποιεί ή πρόκειται να υλοποιήσει μέσα στα επόμενα χρόνια, που απαντούν σε καίρια κοινωνικά ή περιβαλλοντικά ζητήματα, αλλά και να αγοράσει συλλεκτικά Coca-Cola αντικείμενα από το Coca-Cola Pop-Up Store. Σημαντικότερος σταθμός του περιπτέρου, ο ειδικά διαμορφωμένος χώρος για το μεγάλο στοίχημα της Coca-Cola για τα επόμενα χρόνια, το φιλόδοξο πρόγραμμα Zero Waste Cities. Στόχος του προγράμματος είναι να εκπαιδεύσει τους πολίτες στις αρχές της κυκλικής οικονομίας, την αντιμετώπιση των απορριμμάτων ως πόρους που μπορεί να έχουν μια δεύτερη ή τρίτη ζωή, και να ανοίξει το δρόμο για μια ζωή σε πιο «έξυπνες» πόλεις.

Οι δράσεις του Zero Waste Cities κινούνται σε τρεις άξονες: την Παρέμβαση, την Εκπαίδευση και την Αλλαγή Συμπεριφοράς. Το πρόγραμμα θα ξεκινήσει να εφαρμόζεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα, και συγκεκριμένα από τη Θεσσαλονίκη, με στόχο η πόλη να μπει σε προοπτική “Zero Waste”, δηλαδή να γίνει μια “πόλη μηδενικών απορριμμάτων”. Μια από τις βασικές δράσεις που θα υλοποιηθούν τη φετινή χρονιά, αποτελεί και το «Print Your City», ένα διαδραστικό πρόγραμμα που μετατρέπει τα πλαστικά απορρίμματα σε χρηστικά αντικείμενα με την τεχνολογία της 3D εκτύπωσης. Στο ειδικά διαμορφωμένο σημείο του περιπτέρου της Coca-Cola, οι επισκέπτες θα ενημερώνονται και θα βλέπουν στην πράξη με ποιο τρόπο μπορούν και οι ίδιοι να συμβάλλουν σε αυτή την τόσο μεγάλη προσπάθεια.

Περισσότερα

12# Υπεύθυνη Κατανάλωση & Παραγωγή

Δ.Χανίων: Συμμετοχή στη δράση “Ανακυκλώνω στην παραλία”

Στο πρόγραμμα “Ανακυκλώνω στην παραλία” δίνει δυναμικό παρόν ο Δήμος Χανίων.

Πρόκειται για πρόγραμμα που εφαρμόζεται στην πολυσύχναστη παραλία της Αγίας Μαρίνας και υλοποιείται με τη συνεργασία του δήμου, της Διαδημοτικής Επιχείρησης Διαχείρισης Στερεών Αποβλήτων (ΔΕΔΙΣΑ), της Ελληνικής Εταιρείας Αξιοποίησης Ανακύκλωσης και της Οικολογικής Εταιρείας Ανακύκλωσης.

Σε παρουσίαση που έγινε από το δήμαρχο Τάσο Βάμβουκα, τονίστηκε ότι βασικός στόχος του προγράμματος είναι η ευαισθητοποίηση του κοινού σε θέματα ανακύκλωσης.

“Βρισκόμαστε μεταξύ των πέντε δήμων σε όλη τη χώρα, που συμμετέχουν στη σημαντική αυτή δράση, ενώ επιλέξαμε να τοποθετήσουμε στην παρούσα φάση δέκα συστήματα συλλογής και διαχωρισμού υλικών ανακύκλωσης, ενημερώνοντας παράλληλα τους λουόμενους με κατάλληλο προσωπικό, ώστε να προστατεύσουμε την παραλία και κατ’ επέκταση το περιβάλλον μας” τόνισε χαρακτηριστικά.

“Τα Χανιά είναι μεταξύ των πέντε δήμων (οι υπόλοιποι είναι της Νάξου, της Θεσσαλονίκης, του Θερμαϊκού και του Μαραθώνα), όπου γίνεται μια καινοτόμος προσπάθεια για αποτελεσματική ανακύκλωση στην παραλία. Θα προωθηθούν σύντομα σε ευρωπαϊκό επίπεδο πολλές σχετικές δράσεις, οπότε όλοι πρέπει να προετοιμαστούμε και να ενημερωθούμε στα θέματα της καλής ανακύκλωσης”, τόνισε από την πλευρά του ο Φ. Κυρκίτσος, που γνωστοποίησε παράλληλα ότι έχει ξεκινήσει συστηματική ενημέρωση για διάστημα 12 εβδομάδων, με παρότρυνση του κοινού να χρησιμοποιεί τα τέσσερα υλικά (πλαστικό, μέταλλο, χαρτί και υπόλοιπα απορρίμματα) στους ειδικούς ορθοστάτες, ώστε στο κέντρο διαλογής να γίνεται πιο εύκολα και οικονομικά η ανακύκλωση.

Περισσότερα

Ετικέτες

Εγγραφή στο Newsletter

ΔΗΜΟΦΙΛΗ