Connect with us

9# Βιομηχανία, Καινοτομία & Υποδομές

Startups in Greece 2019: Το EquiFund στο ελληνικό οικοσύστημα

Το Found.ation, σε συνεργασία με το EIT Digital (τμήμα του Ευρωπαϊκού Ινστιτούτου Καινοτομίας και Τεχνολογίας) δημοσίευσε για τρίτη συνεχόμενη χρονιά ένα εκτενές report, με σκοπό την καταγραφή των ευκαιριών χρηματοδότησης και των προφίλ των startups στην Ελλάδα.

Το 2019 αποτελεί μια ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα χρονιά, καθώς κλείνουν σχεδόν δύο χρόνια από την ενεργοποίηση του EquiFund. Για πρώτη φορά καταγράφονται όλες οι επενδύσεις που έχουν γίνει στο πλαίσιο του χρηματοδοτικού προγράμματος και αναλύεται το προφίλ των εταιρειών που έχουν ενισχυθεί.

Όπως χαρακτηριστικά αναφέρεται και στη δήλωση του EIF (Ευρωπαϊκό Ταμείο Επενδύσεων) στο report: «Οι διαχειριστές των funds που υποστηρίζονται από το EquiFund έχουν καταφέρει να κινητοποιήσουν το ελληνικό οικοσύστημα VC απευθυνόμενοι σε διαφορετικά τμήματα της αγοράς […], ενώ έχουν επίσης συμβάλει στην ανάπτυξη της κοινότητας startups […] κι έχουν βοηθήσει να πολλαπλασιαστούν τα αποτελέσματα του προγράμματος, με τη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας και την αύξηση ενδιαφέροντος από επενδυτές εκτός Ελλάδας, που συμμετέχουν πιο συχνά απ’ ότι στο παρελθόν».

Επίσης, ανανεώνονται και παρουσιάζονται οι λίστες με τα πιο επιτυχημένα ελληνικά startups, τόσο αυτών που έχουν λάβει την μεγαλύτερη χρηματοδότηση εντός του 2019 αλλά και συνολικά, όσο και αυτών που έχουν επιτύχει τις καλύτερες συμφωνίες εξαγοράς.

Για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά, το Found.ation συνεργάστηκε με το Velocity.Partners VC, ένα από τα funds του EquiFund, για να αναλύσει και να αναδείξει τα χαρακτηριστικά των ελληνικών εταιρειών startups που βρίσκονται στα αρχικά στάδια της ανάπτυξης τους (στάδια pre-seed και seed), να κατανοήσει τις ανάγκες τους, να εντοπίσει τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν στην αναζήτηση χρηματοδότησης και να χτίσει το προφίλ τους.

Μερικά από τα σημαντικότερα στοιχεία του report:

  • 60 εκατομμύρια ευρώ έχουν επενδυθεί σε ελληνικές startups μέχρι στιγμής μέσω του μηχανισμού EquiFund. Οι 74 εταιρείες που έχουν ενισχυθεί, έχουν συγκεντρώσει συνολικά 180 εκατομμύρια ευρώ με τη συμβολή και άλλων επενδυτών.
  • Για κάθε €1 που έχει επενδυθεί μέσω EquiFund VCs, οι startups έχουν λάβει άλλο €1 από άλλους επενδυτές σε ακόλουθους γύρους χρηματοδότησης. Συνολικά, για κάθε €1 μέσω EquiFund, οι startups έχουν λάβει επιπλέον €2 από άλλους επενδυτές.
  • Οι startups που έχουν ενισχυθεί μέσω EquiFund είναι πιο νέες (<4 χρόνια) συγκριτικά με τις startups που λάμβαναν χρηματοδότηση τα προηγούμενα χρόνια (<8 χρόνια).
  • 8 από τις 10 startups που έχουν λάβει τη μεγαλύτερη χρηματοδότηση μέχρι σήμερα, έχουν επίσης χρηματοδοτηθεί και μέσω EquiFund. Συγκεκριμένα, το 25% όλων των επενδυτικών γύρων περιλαμβάνουν τη συμμετοχή ενός EquiFund VC. Οι Για τις εταιρείες που έχουν λάβει χρηματοδότηση μέσω EquiFund, η συμμετοχή του προγράμματος αντιπροσωπεύει κατά μέσο όρο το 33% της συνολικής χρηματοδότησης που έχουν συγκεντρώσει.
  • Το ελληνικό οικοσύστημα των startup εξακολουθεί να προτιμά τις B2Bυπηρεσίες. Οι τομείς των βιοεπιστημών, του λιανικού και ηλεκτρονικού εμπορίου και της Αγροδιατροφής αναδεικνύονται ως οι δημοφιλέστεροι ανάμεσα σε startups που βρίσκονται στα αρχικά στάδια της ανάπτυξής τους. Ανοδική πορεία σημειώνουν και άλλοι τομείς όπως ο Τουρισμός και η Ενέργεια.

Στο άρθρο γνώμης του Υφυπουργού Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Γιάννη Τσακίρη, που φιλοξενείται στο report, αναφέρεται: «Οι startups είναι η ουσία της επιχειρηματικότητας και επιχειρηματικότητα σημαίνει σταθερή ανάπτυξη. Ως Κυβέρνηση πρέπει να διασφαλίσουμε την ύπαρξη επαρκούς πρόσβασης σε σπουδαίες ιδέες, ταλέντο και χρηματοδότηση».

Σκοπός αυτής της ιστοσελίδας είναι να αναδείξει τις δράσεις των εταιρειών που έχουν επενδύσει στην Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη. Να παρουσιάζει τις δράσεις τους, τις απόψεις τους αλλά και τις κυβερνητικές και Ευρωπαϊκές οδηγίες που κατά καιρούς προστίθενται. Η βιώσιμη ανάπτυξη τόσο της κοινωνίας όσο και του ιδιωτικού επιχειρείν είναι υπόθεση όλων μας. Από τα εκπαιδευτικά ιδρύματα μέχρι τις διοικήσεις των επιχειρήσεων και από τα αρμόδια υπουργεία μέχρι τα διοικητικά συμβούλια των τοπικών κοινοτήτων.

Περισσότερα
Διαφημίσεις
Σχολιάστε

Σχολιάστε το άρθρο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

13# Δράση για το κλίμα

Uni-pharma: Βραβείο Πράσινης Ανάπτυξης από το ΕΒΕΑ

Με τον καλύτερο τρόπο ξεκίνησε η νέα χρονιά 2020 για την Uni-pharma, βιομηχανία του Ομίλου Φαρμακευτικών Επιχειρήσεων Τσέτη, καθώς στα Επιχειρηματικά Βραβεία του ΕΒΕΑ διακρίθηκε με το βραβείο «Περιβάλλον και Πράσινη Ανάπτυξη».

Η εκδήλωση των Επιχειρηματικών Βραβείων του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Αθηνών, πραγματοποιήθηκε την Τρίτη 14 Ιανουαρίου 2020, στο Μέγαρο Μουσικής, υπό την αιγίδα του Προέδρου της Δημοκρατίας Προκόπη Παυλόπουλου. 

Για 19η χρονιά, ο θεσμός των βραβείων του ΕΒΕΑ, μέσα από 12 διαφορετικές διακρίσεις, τίμησε την ιδέα και τις αξίες της επιχειρηματικότητας, επιβραβεύοντας το όραμα, τη δημιουργικότητα, την καινοτομία, την εξωστρέφεια και τη διορατικότητα. 

Η αξιοσημείωτη αυτή διάκριση, καταδεικνύει με τον πιο σαφή τρόπο, την έμφαση και ευαισθητοποίηση εδώ και χρόνια της διοίκησης της Uni-pharma και συνολικά του Ομίλου Φαρμακευτικών Επιχειρήσεων Τσέτη, σε θέματα περιβάλλοντος, κλιματικής αλλαγής και βιώσιμης ανάπτυξης.

Την διάκριση εκ μέρους της διοίκησης του ΟΦΕΤ, παρέλαβε το μέλος του ΔΣ της Uni-pharma και Business Development Manager Σπύρος Κίντζιος. 

Όπως ανέφερε στην τοποθέτησή του ο κ. Κίντζιος, «πρόκειται για μία πολύ σημαντική διάκριση, επειδή δεν επιστεγάζει μόνο τις πρωτοβουλίες του Ομίλου και άκοπες προσπάθειες στον τομέα της Περιβαλλοντικής Διαχείρισης, αλλά και τη συνολική κουλτούρα και στάση του ΟΦΕΤ ως προς τη Βιωσιμότητα».

Και συνέχισε: «Εμείς στον ΟΦΕΤ, θεωρούμε ότι η αειφόρος ανάπτυξη προϋποθέτει να λαμβάνουμε όχι μόνο γενναίες αποφάσεις ως προς την υποδομή και την εφοδιαστική αλυσίδα, αλλά και τις στρατηγικές επιχειρηματικές επιλογές μας, την οργάνωση των διαδικασιών και την προάσπιση των ανθρώπινων σχέσεων. Έτσι, υπ’ αυτό το πρίσμα, συνεχίζουμε δυναμικά και στη νέα 10ετία με περισσότερες επενδύσεις σε Έρευνα και Ανάπτυξη (R&D), αυτοματοποίηση και ψηφιακό μετασχηματισμό προκειμένου να συνεχίσουμε να κρατάμε στην Ελλάδα τους λαμπρούς μας επιστήμονες και ταυτόχρονα να αυξάνουμε τη θεραπευτική αξία που παραδίδουμε στους ασθενείς με τα προϊόντα μας».

Περισσότερα

12# Υπεύθυνη Κατανάλωση & Παραγωγή

Συνεργασία της IWC Schaffhausen για βιώσιμο μέλλον

H IWC Schaffhausen και ο πρεσβευτής της Hayden Cox, δημιούργησαν ένα φιλμ το οποίο δείχνει τον κατασκευαστή ιστιοσανίδων εν ώρα εργασίας.

Εστιάζοντας στην καινοτόμο προσέγγιση που χρησιμοποιεί η εταιρεία του Hayden Cox, Haydenshapes Surfboards για την αξιοποίηση υπολειμμάτων, η ταινία σηματοδοτεί την επόμενη φάση του ταξιδιού του Αυστραλού σχεδιαστή και της IWC Schaffhausen προς ένα πιο βιώσιμο μέλλον.

Το μεγαλύτερο μέρος της ταινίας γυρίστηκε στο πλωτό στούντιο της Haydenshapes, το οποίο κατασκευάστηκε σε συνεργασία με την IWC Schaffhausen, και παρουσιάζει τον τρόπο με τον οποίο η εταιρεία προσπαθεί να περιορίσει το αντίκτυπο της στο περιβάλλον. Ο Cox εξηγεί πως χρησιμοποιεί κατασκευαστικά υπολείμματα, για να φτιάξει εξαρτήματα ιστιοσανίδων καθώς και ένα καινοτόμο νέο ύφασμα. 

«Θέλαμε να χρησιμοποιήσουμε τα υπολείμματα που μας περισσεύουν για να φτιάξουμε κάτι καινούργιο», αναφέρει ο Cox. «Συνήθως πετάμε περίπου το 30% με 40% των πρώτων υλών μας κατά τη κατασκευαστική διαδικασία. Θέλαμε λοιπόν να ανακαλύψουμε έναν καινούργιο τρόπο με τον οποίο θα μπορούσαμε να χρησιμοποιήσουμε αυτά τα υπολείμματα για την κατασκευή τμημάτων των ιστιοσανίδων τα οποία θα μας ήταν με κάποιον τρόπο χρήσιμα.»

Ο Cox ανακάλυψε έναν τρόπο για να αξιοποιήσει τα υπολείμματα των ανθρακονημάτων και των υαλονημάτων που περίσσευαν από τις επιστρώσεις των ιστιοσανίδων. Αφού κοπούν και αεριστούν, τα υπολείμματα των υλικών αυτών ανακατεύονται και επανατροφοδοτούνται σε υφαντικές μηχανές για την δημιουργία ενός νέου υφάσματος. Τα  υπολείμματα αφρού και βιο-εποξικής ρητίνης επίσης μετατρέπονται σε μικρού βάρους αξεσουάρ, όπως επιστρώματα (tail pads) και πτερύγια (fins) για τις ιστιοσανίδες.

«Υπάρχουν εταιρείες που κατασκευάζουν ιστιοσανίδες υψηλής αειφορίας, αλλά εγώ θέλω να σκέφτομαι διαφορετικά και να κάνω τα πράγματα με τον δικό μου τρόπο.» εξηγεί ο Αυστραλός σχεδιαστής. «Ήθελα να δημιουργήσω μια σανίδα που δεν παράγει υπολείμματα ή που αν δημιουργηθούν κάποια, αυτά να είναι εφικτό να χρησιμοποιηθούν κάπου αλλού.»

Ο Cox συνέλαβε την επαναστατική του ιδέα κατά τη διάρκεια μιας επίσκεψης στο εργοστάσιο της IWC Schaffhausen, όπου είδε τους ωρολογοποιούς να χρησιμοποιούν τα άχρηστα υλικά και άρχισε να αναζητά τρόπους για να χρησιμοποιήσει την ίδια μεθοδολογία στην εταιρεία του. 

«Κατά την περιήγηση μου παρατήρησα ότι όλα τα μέταλλα και οι πρώτες ύλες που αποτελούν υπολείμματα της κατασκευαστικής διαδικασίας δεν πετιούνται» εξηγεί ο Cox. «Αντίθετα, συλλέγονται με προσοχή, λειώνονται και επαναχρησιμοποιούνται στα καινούργια ρολόγια. Μετά την επίσκεψη μου στο εργοστάσιο της IWC, γεννήθηκε η ιδέα του καινοτόμου τρόπου ανακύκλωσης που εφαρμόζω στο εργοστάσιο ιστιοσανίδων.»

H IWC Schaffhausen είναι εδώ και πολλά χρόνια ένας από τους σημαντικούς υποστηρικτές της ανάπτυξης της αειφορίας στην βιομηχανία. Η εταιρεία υπέγραψε πρόσφατα τη συμφωνία για τον περιορισμό των πλαστικών «New Plastics Economy Global Commitment» του  Ellen MacArthur Foundation, ενώ το καινούργιο της εργοστάσιο και τα κεντρικά της γραφεία τροφοδοτούνται από ανανεώσιμες πηγές ηλεκτρικής ενέργειας. 

«Η αειφορία αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι για την μελλοντική μας ανάπτυξη και βρίσκεται στην καρδιά όλων των δραστηριοτήτων μας. Από την τροφοδοσία της κατασκευαστικής διαδικασίας με πράσινη ενέργεια, έως την ανάπτυξη νέων συσκευασιών για τα ρολόγια μας, χρησιμοποιώντας 90% λιγότερο πλαστικό, βασικός μας στόχος είναι ο περιορισμός του περιβαλλοντικού αντίκτυπου των εργασιών μας.» αναφέρει η Franziska Gsell, CMO IWC Schaffhausen. Στο τέλος της ταινίας, ο Cox παίρνει την πρωτότυπη ιστιοσανίδα που κατασκεύασε για να την δοκιμάσει σε πραγματικές συνθήκες στη θάλασσα. 

Περισσότερα

10# Λιγότερες Ανισότητες

Χρονιά εθελοντισμού και φιλανθρωπίας το 2019 για τη Mondelēz

Χρονιά εθελοντισμού και φιλανθρωπίας ήταν και το 2019 για τη Mondelēz  και τους εργαζόμενους της στην Ελλάδα.

Εθελοντική εργασία, συμμετοχή εργαζομένων σε δράσεις βιώσιμης ανάπτυξης και ενέργειες φιλανθρωπίας αποτελούν σημαντικό κομμάτι της  κουλτούρας του οργανισμού καλλιεργώντας εμπράκτως τη φιλοσοφία του ενεργού εταιρικού πολίτη. 

Με περισσότερες από 240 ώρες εθελοντικής προσφοράς το 2019, οι εργαζόμενοι της Mondelēz  συμμετείχαν σε εθελοντικές δράσεις, σε ώρες εργασίας, που αποσκοπούσαν στην έμπρακτη στήριξη οργανώσεων που επικεντρώνονται στην φροντίδα των παιδιών. Πιο συγκεκριμένα, οι εργαζόμενοι συμμετείχαν σε τρεις εθελοντικές δράσεις στο Χαμόγελο του Παιδιού στις περιόδους του Πάσχα και των Χριστουγέννων ενώ τον Ιούνιο, περισσότεροι από 25 εργαζόμενοι, σε συνεργασία με τη HELMEPA, καθάρισαν την παραλία του Αγίου Κοσμά στο Ελληνικό. Επίσης, σε συνεργασία με το Make A Wish, οι εργαζόμενοι της Mondelēz  συμμετείχαν στο πρόγραμμα «Bake A Wish» συγκεντρώνοντας χρήματα τα οποία και πρόσφεραν στο οργανισμό. 

Παράλληλα, συνεχίστηκε για μία ακόμη χρονιά το Πρόγραμμα Εθελοντικής Αιμοδοσίας. Είναι το πιο μακροχρόνιο εθελοντικό πρόγραμμα της εταιρείας, μέσω του οποίου συγκεντρώνονται δεκάδες φιάλες αίματος, για την κάλυψη αναγκών των εργαζομένων και των οικογενειών τους, καθώς και των αναγκών της ελληνικής κοινωνίας. 

Η Κατερίνα Βλάχου, Γενική Διευθύντρια της Mondelez για Ελλάδα και Κύπρο δήλωσε: «Ο εθελοντισμός και η φιλανθρωπία είναι βασικά κομμάτια της κουλτούρας που έχουμε ως οργανισμός και της δέσμευσης που έχουμε αναλάβει ως εταιρικός πολίτης στο πλαίσιο της στρατηγικής μας για την εταιρική υπευθυνότητα.  Ενθαρρύνουμε και στηρίζουμε όλους τους εργαζόμενους της εταιρείας μας να συμμετέχουν σε δράσεις εθελοντισμού και να προσφέρουν στο κοινωνικό σύνολο».

Στο πεδίο της δωρεάς προϊόντων σε είδος, το 2019 η Mondelēz  πρόσφερε περισσότερους από 34 τόνους προϊόντων στην Τράπεζα Τροφίμων στηρίζοντας με τον πλέον έμπρακτο τρόπο το σημαντικό έργο που προσφέρει ο οργανισμός αυτός. 

Επίσης, αυτά τα Χριστούγεννα, η εταιρεία πρόσφερε ποσότητες μπισκότων και άλλων σνακς στα Παιδικά Χωριά SOS που θα καλύψουν τις ανάγκες των παιδιών για το πρώτο εξάμηνο του 2020, καθώς και μεγάλη ποσότητα προϊόντων στο Χαμόγελο του Παιδιού και σε Κοινωνικά Παντοπωλεία.  

Τέλος, το 2019, η Mondelēz οργάνωσε φιλανθρωπικά Bazaar με τη συμμετοχή ΜΚΟ όπως η ΕΛΕΠΑΠ και η Φλόγα με στόχο τη συγκέντρωση χρημάτων για την υποστήριξη του έργου τους, με την ανταπόκριση των εργαζομένων να είναι συγκινητική.

Περισσότερα

Ετικέτες

Εγγραφή στο Newsletter

ΔΗΜΟΦΙΛΗ