Connect with us

ΜΚΟ / Ιδρύματα / Σωματεία

Στήριξη στους νέους γονείς από την Ένωση Μαζί για το Παιδί

Η πανελλαδική «Γραμμή 115 25» και το Συμβουλευτικό Κέντρο της Ένωσης «Μαζί για το Παιδί», που λειτουργεί από Δευτέρα έως Παρασκευή 9:00-21:00, βρίσκονται στη διάθεση των νέων ζευγαριών, προκειμένου να τους προσφέρουν υποστήριξη και συμβουλές.

Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση, οι ειδικοί της Γραμμής 115 25 σημειώνουν ότι ο ερχομός ενός νέου μέλους στην οικογένεια αλλάζει καθοριστικά την ζωή του ζευγαριού. Από τη στιγμή που το ζευγάρι θα πληροφορηθεί τη χαρμόσυνη είδηση, αυτομάτως θα επέλθει και η αλλαγή. Συνήθως κάθε αλλαγή επιφέρει αποσταθεροποίηση, καθώς επίσης σκέψεις και συναισθήματα για τα οποία πολλές φορές μπορεί να μην είμαστε κατάλληλα προετοιμασμένοι. Αντικρίζοντας το μωρό, το πρόσωπο των γονέων φωτίζεται.

Οι αλλαγές

Η πρώτη αλλαγή για παράδειγμα κάνει την εμφάνισή της από τη στιγμή που το ζευγάρι αποφασίσει να κάνει παιδί. Σε αυτούς τους 9 μήνες είναι πολύ λογικό να υπάρξουν αλλαγές στην υπάρχουσα σχέση. Εδώ οφείλουμε να επισημάνουμε κάτι το οποίο είναι πολύ σημαντικό και ουσιώδες. Ο σύζυγος θα πρέπει να είναι παρών και στο πλευρό της συζύγου του καθ’ όλη τη διάρκεια της εγκυμοσύνης. Μόλις το παιδί γεννηθεί ο προσωπικός χρόνος και χώρος του καθενός και συνακόλουθα της σχέσης συνήθως περνάει σε δεύτερη μοίρα. Η σεξουαλική ζωή “περιορίζεται”, δημιουργούνται υποχρεώσεις για τις οποίες μπορεί να μην ήταν άριστα προετοιμασμένοι και επιπλέον καλούνται να συμφωνήσουν στη κοινή γραμμή ανατροφής του παιδιού.

Είναι γεγονός ότι ένα μωρό χρειάζεται την αμέριστη προσοχή και φροντίδα όλες τις ώρες  της ημέρας και συνήθως αυτή είναι μια διαδικασία που καλείται να φέρει εις πέρας η γυναίκα. Πριν από τον νέο της ρόλο, η γυναίκα είχε συνηθίσει να έχει κοινωνική και επαγγελματική ζωή. Είναι πολύ πιθανό λοιπόν να αισθάνεται ότι δεν κατανέμει σωστά την ενέργειά της και στους υπόλοιπους σημαντικούς τομείς της ζωής της, αλλά αφοσιώνεται αποκλειστικά στις σωματικές και ψυχικές ανάγκες του μωρού.

Από την άλλη πλευρά, ό άνδρας μπορεί να αισθάνεται ότι δεν έχει τη προσοχή και τη τρυφερή ματιά της γυναίκας του που ο ίδιος επιθυμεί. Μπορεί να νιώθει ότι αφιερώνει όλο της το χρόνο στο μωρό και ελάχιστο στον ίδιο. Μπορεί να νιώθει ότι οι δικές του επιθυμίες και ανάγκες περνάνε σε δεύτερη μοίρα. Μπορεί να νιώθει ότι το μωρό δεν του επιτρέπει να χαρεί τη σύζυγό του. Μπορεί να νιώθει ότι πλέον δεν είναι τόσο σημαντικός για τη σύζυγό του όσο ήταν κάποτε.

Η μητέρα έχει τον κυριότερο ρόλο στην βρεφική ηλικία. Λόγω της βιολογικής και σωματικής σχέσης που έχει με το παιδί, έχει να διευκολύνει την «γνωριμία» του βρέφους με τον πατέρα, κάνοντάς τον κοινωνό όχι μόνο των ευθυνών και των υποχρεώσεων, αλλά και της χαράς και της φροντίδας και της σχέσης με το παιδί.

Ένας ακόμη τομέας που συνακόλουθα επηρεάζεται είναι ο σεξουαλικός. Είναι προφανές και επόμενο ότι το σώμα της γυναίκας επηρεάζεται από την όλη διαδικασία της εγκυμοσύνης. Ως εκ τούτου θα χρειαστεί χρόνος ώστε να αναρρώσει και να επανέλθει πλήρως. Στο χρονικό αυτό διάστημα, η ερωτική διάθεση και η λίμπιντο μπορεί να μειωθεί λόγω των έντονων ορμονικών αλλαγών. Η καθημερινή ενασχόληση με το μωρό απαιτεί ενέργεια και χρόνο, υπομονή και επιμονή. Θα χρειαστεί να ξυπνήσεις μέσα στη νύχτα, να το ταΐσεις, θα χρειαστεί να κάνεις τις δουλειές του σπιτιού και θα χρειαστεί να ασχοληθείς με τις επαγγελματικές σου υποχρεώσεις.

Σημαντικές αλλαγές στη ζωή ενός ζευγαριού μπορεί να εμφανιστούν και στον οικονομικό τομέα. Πριν από τον ερχομό του παιδιού, μπορεί οι γονείς να είχαν συνηθίσει να απολαμβάνουν πράγματα και καταστάσεις που τους έκαναν να αισθάνονται όμορφα, όπως το να πηγαίνουν διακοπές και να κάνουν διάφορες δραστηριότητες. Ίσως κάποια από τα παραπάνω να χρειαστεί να περιοριστούν ή και να περικοπούν εντελώς, με αποτέλεσμα να δημιουργηθούν εντάσεις και συγκρούσεις ανάμεσα στο ζευγάρι.

Αν υπάρχει και άλλο παιδί πως αλλάζουν οι ισορροπίες

Τι συμβαίνει όμως στη περίπτωση που στην οικογένεια υπάρχει κι άλλο παιδί; Πως ο ερχομός του νέου μέλους μπορεί να επηρεάσει όχι μόνο τους γονείς, αλλά και το μεγαλύτερο παιδί; Όπως είναι φυσικό το μεγαλύτερο αδερφάκι, έχει μάθει να έχει στραμμένα επάνω του όλα τα φώτα της προσοχής και του ενδιαφέροντος. Ξαφνικά θα συνειδητοποιήσει ότι κάποιος άλλος εισέρχεται στον δικό του χώρο και “κλέβει” τη προσοχή της μητέρας και του πατέρα του. Τότε είναι πολύ πιθανό οι ισορροπίες να αλλάξουν. Αρχικά μπορεί να υπάρξει κάποιου είδους παλινδρόμηση στη συμπεριφορά του παιδιού. Για παράδειγμα μπορεί να ζητήσει να φορέσει ξανά τη πάνα που ήδη έχει αποχωριστεί. Μπορεί να ζητήσει ξανά τη πιπίλα, να εμφανίσει επιθετικότητα απέναντι στο μικρότερο αδερφάκι του ή ακόμη και προς τους γονείς.

Δε θα πρέπει επίσης να ξεχνάμε ότι τα παιδιά διαθέτουν μεγάλη εφευρετικότητα. Όπερ και σημαίνει ότι θα βρει τρόπους για να τραβήξει το ενδιαφέρον και τη προσοχή των γονιών του. Άλλωστε τι πιο φυσιολογικό και αναμενόμενο από αυτό; Είναι σημαντικό λοιπόν οι γονείς να το έχουν ενημερώσει για τον ερχομό του νέου μέλους και να προσπαθήσουν να το ενσωματώσουν σε όλη αυτή την υπέροχη διαδικασία. Ακόμη και αν χρειαστεί να τους ακολουθήσει και στον γιατρό, σε κάποιες επισκέψεις που είναι προγραμματισμένες να γίνουν. Με αυτό τον τρόπο θα αισθανθεί ότι υπολογίζεται από τους γονείς και ότι έχει το δικό του ρόλο στην οικογένεια.

Κλειδί η καλή επικοινωνία

Είναι βασικό λοιπόν να υπάρχει καλή επικοινωνία και σχέση ανάμεσα στο ζευγάρι. Ένα καλό ζευγάρι αποτελείται από δύο υγιή και δυνατά εγώ. Οπότε θα πρέπει να θυμούνται ότι πέρα από γονείς, έχουν υπάρξει και ζευγάρι και είναι σημαντικό να προσφέρουν στον εαυτό τους απολαύσεις χωρίς να τις ενοχοποιούν και χωρίς να νιώθουν ότι το παιδί τους τις στερεί.

Σκοπός αυτής της ιστοσελίδας είναι να αναδείξει τις δράσεις των εταιρειών που έχουν επενδύσει στην Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη. Να παρουσιάζει τις δράσεις τους, τις απόψεις τους αλλά και τις κυβερνητικές και Ευρωπαϊκές οδηγίες που κατά καιρούς προστίθενται. Η βιώσιμη ανάπτυξη τόσο της κοινωνίας όσο και του ιδιωτικού επιχειρείν είναι υπόθεση όλων μας. Από τα εκπαιδευτικά ιδρύματα μέχρι τις διοικήσεις των επιχειρήσεων και από τα αρμόδια υπουργεία μέχρι τα διοικητικά συμβούλια των τοπικών κοινοτήτων.

Περισσότερα
Διαφημίσεις
Σχολιάστε

Σχολιάστε το άρθρο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

10# Λιγότερες Ανισότητες

ΕΛΛΑ-ΔΙΚΑ ΜΑΣ: Υπέρτατη η αξία της προσφοράς

Η πρωτοβουλία ΕΛΛΑ-ΔΙΚΑ ΜΑΣ για μια ακόμα φορά υποστήριξε ένθερμα δράσεις και ενέργειες με στόχο την ανακούφιση του κοινωνικού συνόλου, αναδεικνύοντας τη σημασία της προσφοράς σε ευάλωτες ομάδες της κοινωνίας.

Ειδικότερα, αναγνωρίζοντας το όραμα της «Κιβωτού του Κόσμου», που απευθύνεται και φροντίζει κυρίως τα απροστάτευτα παιδιά ώστε να διασφαλίσει την κάλυψη βασικών αναγκών τους, Μέλη της πρωτοβουλίας ΕΛΛΑ-ΔΙΚΑ ΜΑΣ προσέφεραν προϊόντα τους με στόχο να μοιράσουν χαρά σε παιδιά και οικογένειες που έχουν απευθυνθεί στον οργανισμό.

Παράλληλα, η πρωτοβουλία ΕΛΛΑ-ΔΙΚΑ ΜΑΣ αποτέλεσε αρωγό του 20ού διεθνούς Χριστουγεννιάτικου Bazaar, που πραγματοποιήθηκε από το φιλανθρωπικό σωματείο «Οι Φίλοι του Παιδιού». Μέσω του Χριστουγεννιάτικου Bazaar η Πρωτοβουλία συνέδραμε στο αξιόλογο έργο του σωματείου, το οποίο εδώ και 32 χρόνια στηρίζει και προσφέρει βοήθεια σε 14.200 παιδιά, που ζουν κάτω από το όριο της φτώχειας και σε 6.180 άπορες οικογένειες.

Ολοκληρώνοντας τις δράσεις Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης που υλοποίησε καθ’ όλη τη διάρκεια του 2019, η πρωτοβουλία ΕΛΛΑ-ΔΙΚΑ ΜΑΣ υποστήριξε την «Κοινωνική Οργάνωση Αγάπη» που προσέφερε «δέματα αγάπης» σε ευάλωτες οικογένειες της Θεσσαλονίκης.

Περισσότερα

12# Υπεύθυνη Κατανάλωση & Παραγωγή

Βιώσιμη Μόδα: Οι δεσμεύσεις των πολυεθνικών και οι τάσεις στην Ελλάδα

H Bιομηχανία Μόδας διεθνώς και στην Ευρώπη ειδικότερα, δεσμεύθηκε ενόψει της νέας δεκαετίας για ανάληψη πρωτοβουλιών ως προς την ιχνιλασιμότητα στην αλυσίδα εφοδιασμού, την καταπολέμηση της κλιματικής αλλαγής, την αποδοτική χρήση πόρων, καθώς και ένα πιο δίκαιο και ασφαλές εργασιακό περιβάλλον ενώ πρωτοβουλίες αναλαμβάνονται και σε τοπικό επίπεδο, με ενδεικτική την απήχυση του κινήματος βιώσιμης μόδας, που έχει ισχυρή παρουσία και στην Ελλάδα. 

Της Σοφίας Εμμανουήλ (semmanouil@gmail.com)

Το 2019, οι γίγαντες της βιομηχανίας ένδυσης υπέγραψαν αρκετές συμφωνίες και πλέον συντονίζουν τις δυνάμεις τους για να θέσουν ανάχωμα στις παρενέργειες της κλιματικής αλλαγής, να συμβάλλουν στην αποκατάσταση της βιοποικιλότητας και στην προστασία των ωκεανών. 

Οι ηγέτες του κλάδου πρωταγωνιστούν στον νέο οδικό χάρτη, που θα καθορίσει τη βιώσιμη στρατηγική του για τα επόμενα χρόνια. Τον Αύγουστο του 2019, υπό την καθοδήγηση του προέδρου της Γαλλίας Emmanuel Macron και του François-Henri Pinault, προέδρου και διευθύνοντος συμβούλου του γαλλικού πολυεθνικού ομίλου Kering, περίπου τριάντα επιχειρηματίες υπέγραψαν το σύμφωνο για τη μόδα (Fashion Pact), που παρουσιάστηκε στο πλαίσιο της συνόδου κορυφής της G7.

Υποστηριζόμενο από έναν από τους κύριους παίκτες της αγοράς, όπως είναι ο όμιλος Inditex, ο οποίος σημειωταίον κατέχει ηγετική θέση και στην ελληνική αγορά, το σύμφωνο υιοθετεί δεσμεύσεις σε 3 σημεία: να σταματήσει η κλιματική αλλαγή, να αποκατασταθεί η βιοποικιλότητα και να αναλυφθούν δράσεις για την βιωσιμότητα των ωκεανών, στο πλαίσιο της πρωτοβουλίας Science-Based Targets (SBT) με επιστημονικά μετρήσιμους στόχους. Τομείς εργασίας και κατευθυντήριες γραμμές καθορίζονται σε καθέναν από αυτούς τους άξονες: από το στόχο να επιτευχθούν μηδενικές εκπομπές αερίων θερμοκηπίου μέχρι το 2050 μέχρι την προστασία των οικοσυστημάτων ή την εξάλειψη των πλαστικών μιας χρήσης.

Τα μέτρα του Συμφώνου για τη μόδα εξειδικεύονται στον έλεγχο των προμηθευτών πρώτων υλών, στη χρήση ανανεώσιμων πηγών ενέργειας και στην κατάργηση από την αλυσίδα αξίας των πρώτων υλών οι οποίες είτε έχουν σχέση με τη χρήση τοξικών χημικών ουσιών είτε απαιτούν μεγάλη κατανάλωση ενέργειας και φυσικών πόρων.

Οι επικεφαλής των επιχειρήσεων μόδας που υπέγραψαν το σύμφωνο αναγνώρισαν ότι ο κλάδος είναι υπεύθυνος για τουλάχιστον 20% των αποβλήτων λυμάτων και για το 10% των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα (CO2) στην ατμόσφαιρα, σύμφωνα με τα στοιχεία της Οικονομικής Επιτροπής των Ηνωμένων Εθνών για την Ευρώπη. Με στόχο τη μείωση αυτού του αντίκτυπου, ο κλάδος πρότεινε και άλλα μέτρα, όπως η εξάλειψη των πλαστικών μιας χρήσης, η κατανάλωση 100% ανανεώσιμων πηγών ενέργειας έως το 2030 και η επίτευξη μηδενικών εκπομπών αερίων θερμοκηπίου στην ατμόσφαιρα έως το 2050.

Η πλειοψηφία των γιγάντων του τομέα ένδυσης έχουν υπογράψει αυτό το νέο σύμφωνο για τους εξής βασικούς λόγους: να αποτρέψουν άλλους κοινωνικούς παράγοντες να σύρουν τον κλάδο στη θέση του κατηγορούμενου για τις επιπτώσεις της δραστηριότητάς του στο περιβάλλον και να ηγηθούν των νέων κανόνων ώστε οι νόμοι που κυοφορούνται από την πλευρά των κυβερνήσεων να περιλαμβάνουν πιο ήπιους περιορισμούς σχετικά με τις παραδοσιακές βιομηχανικές και εμπορικές πρακτικές.

Κι άλλες πρωτοβουλίες

Εκτός από το σύμφωνο για τη μόδα, οι ηγέτες της βιομηχανίας έχουν υπογράψει δύο ακόμη συμφωνίες κατά τη διάρκεια του 2019, με σκοπό να συνεχίσουν να λαμβάνουν μέτρα όσον αφορά τη βιωσιμότητα και το περιβάλλον. Η πρώτη ήταν η New Plastics Economy, που προωθήθηκε από το Ίδρυμα Ellen MacArthur σε συνεργασία με μεγάλο αριθμό εταιρειών, Τοπική Αυτοδιοίκηση, πολιτικούς, ακαδημαϊκούς, φοιτητές και ΜΚΟ. Υπογράφηκε από εταιρείες όπως η Burberry, η L’Oréal, η Stella McCartney, η H&M και η Inditex. Στόχος είναι η προώθηση της χρήσης επαναχρησιμοποιούμενου ή ανακυκλώσιμου πλαστικού.

Η άλλη πρωτοβουλία για τη βιώσιμη ανάπτυξη που δρομολογήθηκε το 2019 είναι η δεύτερη έκδοση του CEO Agenda, η οποία προωθήθηκε από την πλατφόρμα Global Fashion Agenda. Το έγγραφο, που παρουσιάστηκε στο Νταβός κατά τη σύνοδο κορυφής του Παγκόσμιου Οικονομικού Φόρουμ, εγκρίθηκε από μεγάλους επιχειρηματικούς ομίλους όπως οι Asos, Bestseller, H&M ή Li & Fung.

Μεταξύ των προτεραιοτήτων άμεσης εφαρμογής που περιλαμβάνει το έγγραφο για τη βιομηχανία της μόδας είναι η ιχνιλασιμότητα στην αλυσίδα εφοδιασμού, η καταπολέμηση της αλλαγής του κλίματος, η αποτελεσματική χρήση του νερού, της ενέργειας και των χημικών ουσιών, καθώς και ένα περισσότερο δίκαιο και ασφαλές εργασιακό περιβάλλον.

Θα πρέπει να σημειωθεί ότι η βιομηχανία της μόδας ήταν παρούσα το 2019 και στην διάσκεψη του ΟΗΕ για το Κλίμα (COP25) που πραγματοποιήθηκε στη Μαδρίτη, η οποία έληξε χωρίς να ικανοποιήσει τις προσδοκίες για αποφασιστική δράση στη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου. Στελέχη της βιομηχανίας πάντως διενήργησαν επαφές στο περιθώριο της συνόδου στο πλαίσιο του οδικού χάρτη που έχει σχεδιαστεί με γνώμωνα τις δράσεις για το Κλίμα (Fashion Industry Charter for Climate Action – Ficca). Οι στόχοι της Ficca περιλαμβάνουν μηδενικές καθαρές εκπομπές άνθρακα μέχρι το 2050, με ενδιάμεσο στόχο τη μείωση των εκπομπών κατά 30% μέχρι το 2030. Η συμφωνία σφραγίστηκε σε συνέχεια της προηγούμενης Διάσκεψης Κορυφής για το Κλίμα που πραγματοποιήθηκε στο Katowice της Πολωνίας και συμμετέχουν εταιρείες όπως Inditex, Kering, Adidas, Burberry, H&M, Gap, Levi Strauss, Target, μεταξύ άλλων.

Οι τάσεις στην Ελλάδα

Πρωτοβουλίες για την στροφή στη βιώσιμη μόδα αναλαμβάνονται και στην Ελλάδα, με την εμφάνιση νέων brands προσανατολισμένων στην κυκλικότητα των προϊόντων αλλά και σειρά πρωτοβουλιών από εδραιωμένους παίκτες της αγοράς. Χαρακτηριστική είναι εξάλλου η επιρροή στην αγορά από το κίνημα fashion revolution. 

“Πολλοί νέοι επιχειρηματίες αναλαμβάνουν πρωτοβουλίες προκειμένου να καταστήσουν βιώσιμη τη δρασατηριότητά τους στο χώρο της μόδας ελέγχοντας την προέλευση των πρώτων υλών και μεριμνώντας για τον κύκλο ζωής των προϊόντων τους”, αναφέρει στο csrindex η Δρ Φιόρη Ζαφειροπούλου, συντονίστρια του Fashion Revolution (το οποίο αυτό το διάστημα παίρνει νομική μορφή ΜΚΟ) και ιδρύτρια του κοινωνικού εργοστασίου μόδας Soffa Fashion Factory.

Ενδεικτικά αναφέρεται στις επιδόσεις του κοινωνικού εργοστασίου, το οποίο έχοντας αναπτύξει δράση μέσω κινητών μονάδων σε καταυλισμούς και άλλα σημεία με ευπαθείς πληθυσμούς έχει εγκατασταθεί στο Βοτανικό. Εκεί, μέσω του Ankaa project – υποδομών που δημιούργησαν δύο Λουξεμβουργιανές εθελόντριες, που βρέθηκαν στις δομές της Λέσβου – πρόσφυγες και άτομα από ευάλωτες ομάδες μπορούν να εκπαιδευτούν σε μια σειρά από τομείς, από την εκμάθηση γλωσσών και υπολογιστών μέχρι την ειδίκευση σε τέχνες όπως, κομμωτική, μαγειρική, ξυλουργική αλλά και κοπτική-ραπτική.

Το κέντρο ραπτικής είναι μια βιοτεχνία που προσφέρει εκπαίδευση σε πρόσφυγες και βαριά ευάλωτες ομάδες. Οι υποψήφιοι μαθαίνουν να χρησιμοποιούν υφάσματα από ανακυκλώσιμες πηγές ή φυτικά υλικά. Οι προμήθειες είναι 100% ελληνικής προέλευσης ενώ ελέγχεται κάθε στάδιο της παραγωγής ως προς τις αρχές της βιωσιμότητας. Όπως τονίζει η κ. Ζαφειρόπουλου ελέγχεται το χαρμάνι ώστε να είναι 100% ελληνικό και να εξασφαλίζεται σχεδόν μηδενικό περιβαλλοντικό αποτύπωμα. 

Προσθέτει ότι σήμερα αναπτύσσεται στη Θράκη βιοτεχνία κλωστοϋφαντουργίας που κατασκευάζει σύμικτο ύφασμα από ανακυκλώσιμο πλαστικό και αποτελεί προμηθευτή του κοινωνικού εργοστασίου. Το ίδιο ισχύει για άλλες πρώτες ύλες που χρησιμοποιούνται στη μονάδα η οποία πλέον έχει πελάτες απ’ όλο τον κόσμο. 

Μάλιστα έχει προτάσεις από μεγάλες πολυεθνικές όπως οι Asos και Under Armour. Ωστόσο για να ανταποκριθεί στις συγκεκριμένες παραγγελίες θα πρέπει να επενδύσει σε νέες μηχανές, για τις οποίες αναζητούνται χρηματοδοτικά κεφάλαια.

Περισσότερα

SDG's

Help us to save lives

Περισσότερα

Ετικέτες

Εγγραφή στο Newsletter

ΔΗΜΟΦΙΛΗ