Connect with us

11# Βιώσιμες πόλεις & Κοινότητες

Στόχος οι Βιώσιμες Πόλεις αλλά χωρίς αποκλεισμούς

Καθώς η ΕΕ ενθαρρύνει τα κράτη μέλη να αυξήσουν το επίπεδο φιλοδοξίας της εθνικής τους ανταπόκρισης και να ενσωματώσουν ενεργά την Ατζέντα του 2030 στις εθνικές τους στρατηγικές και στα εθνικά τους δημοσιονομικά πλαίσια, αναδεικνύεται η ανάγκη ανάπτυξης καλύτερων συνεργειών και μεγαλύτερης συνοχής μεταξύ των πολιτικών ώστε να εξασφαλίζεται ότι η μετάβαση στο μοντέλο της βιώσιμης ανάπτυξης δεν θα συντηρεί αποκλεισμούς.

Της Σοφίας Εμμανουήλ (semmanouil@gmail.com)

Ο Στόχος 11 των Ηνωμένων Εθνών για τις βιώσιμες πόλεις και κοινότητες, προσαρμοσμένος στα δεδομένα της Ελλάδας, δεν αφορά αποκλειστικά τα μεγάλα αστικά κέντρα αλλά και τις μικρές πόλεις, τα χωριά και τα απομακρυσμένα νησιά. Εξάλλου, πρέπει να ληφθεί υπόψη ότι οι 17 Στόχοι Βιώσιμης Ανάπτυξης της Ατζέντας 2030 των Ηνωμένων Εθνών για τη Βιώσιμη Ανάπτυξη είναι στενά αλληλένδετοι και σχεδιασμένοι έτσι ώστε να είναι αδιαίρετοι, για τον λόγο αυτό η ενσωμάτωσή τους στις δράσεις όλων των παραγόντων είναι ουσιαστικής σημασίας για την επιτυχή υλοποίησή τους σε τοπικό επίπεδο.

Πρακτικά, η ηλεκτροκίνηση, η αεριοκίνηση, η απολιγνητοποίηση, τα βιοκαύσιμα και μια σειρά άλλων μεταρρυθμίσεων που έχουν μπει ψηλά στην «πράσινη ατζέντα» της χώρας βελτιώνουν σταδιακά το περιβαλλοντικό αποτύπωμα της χώρας και προοιωνίζονται αναβάθμιση της ζωής στις πόλεις αλλά δεν φαίνεται να αλλάζουν εντυπωσιακά τη ζωή σε απομακρυσμένες περιοχές, όπως για παράδειγμα στην Ψέριμο, ένα μικρό νησί ανάμεσα στην Κω και την Κάλυμνο, 4,5 μίλια από τα μικρασιατικά παράλια με μόνιμο πληθυσμό 25 περίπου κατοίκους. 

Υπάρχει μια αντίθεση.

Συχνά το τελευταίο διάστημα στελέχη της Τοπικής Αυτοδιοίκησης περιγάφουν το όραμά τους για τις βιώσιμες και “έξυπνες” πόλεις, με πιο πρόσφατη τη συζήτηση που διοργάνωσε η Interamerican και η Anytime, όπου αναδείχθηκε η Βιώσιμη Κινητικότητα εντός του αστικού ιστού ως βασική προτεραιότητα για την ποιότητα ζωής. Ο Πρόεδρος της ΚΕΔΕ και Δήμαρχος Τρικκαίων, Δημήτρης Παπαστεργίου και ο Δήμαρχος Αθηναίων, Κώστας Μπακογιάννης αναφέρθηκαν στους τρόπους με τους οποίους θα ευαισθητοποιήσουν τους πολίτες να υιοθετήσουν νέες συνήθειες μετακίνησης, καθώς και στις σχετικές πρακτικές που ακολούθησαν στο παρελθόν και σχεδιάζουν να εφαρμόσουν και στο μέλλον. Πρόκειται για επενδύσεις που δημιουργούν κρίσιμες αλλαγές στη ζωή των πολιτών, από τον “Μεγάλο Περίπατο”, μέχρι τη χρήση ηλεκτρικών οχημάτων και ποδηλάτων.

Θοδωρής Τσιμπίδης

Θοδωρής Τσιμπίδης, Διευθυντής του Ινστιτούτου Θαλάσσιας Προστασίας “Αρχιπέλαγος”

Την ίδια στιγμή, στην Ψέριμο, αν και οι κάτοικοι θα ήταν ευτυχισμένοι με πολύ λιγότερα, νιώθουν απομονωμένοι. Σύμφωνα με τον Θοδωρή Τσιμπίδη, Διευθυντή του Ινστιτούτου Θαλάσσιας Προστασίας “Αρχιπέλαγος”, η παντελής έλλειψη διαχείρισης των θαλάσσιων πόρων που αποτελούσαν την κύρια πηγή εσόδων για τους Ψεριμιώτες, κατέστρεψε τις πηγές εσόδων τους από τη θάλασσα. Η μονάδα κεραμοποιίας του νησιού, η οποία αξιοποιούσε τον εξαιρετικής ποιότητας άργιλο της Ψερίμου προσέφερε σημαντικές θέσεις εργασίας, παράγοντας ένα ποιοτικό προϊόν, εξαγώγιμο στα άλλα νησιά του Αιγαίου. Όμως και αυτή έκλεισε και σήμερα, οι λίγοι εναπομείναντες κάτοικοι επιβιώνουν με πόρους που προέρχονται από τον τουρισμό. Αντίστοιχη βέβαια είναι η κατάσταση και σε άλλα νησιά. Όμως, όπως εξηγεί στο csrindex ο κ. Τσιμπίδης, στο νησί αυτό, το σύστημα αυτοδιοίκησης δεν έχει αφήσει καμμιά δομή κοινότητας, κι ως εκ τούτου οι κάτοικοι δεν μπορούν να έχουν αυτοδιαχείριση βασικών αναγκών του τόπου τους. Χαρακτηριστικό παράδειγμα, όπως τονίζει, είναι ότι ο μοναδικός υπάλληλος που έχει διοριστεί από το δήμο Καλύμνου για τη συλλογή των απορριμμάτων στο νησί, παραμένει εδώ και μήνες απλήρωτος, ενώ το όχημα για την συλλογή των απορριμμάτων έχει αδρανοποιηθεί λόγω βλάβης. “Ως αποτέλεσμα το άρωμα φασκόμηλου, ρίγανης και θυμαριού που χαρακτηρίζει το νησί υπερκαλύπτεται αυτές τις μέρες από τα σκουπίδια που παραμένουν για πολλές ημέρες εκτεθειμένα στον ήλιο…”, προσθέτει μεταξύ άλλων.

Ο κ. Τσιμπίδης αναδεικνύει επίσης το ευρύτερο θέμα που έχει να κάνει με την καταστροφή της πρωτογενούς παραγωγής και την στροφή των τοπικών νησιωτικών οικονομιών αποκλειστικά στον τουρισμό, μοντέλο του οποίου οι αδυναμίες αναδείχθηκαν έντονα αυτή την περίοδο, με τις οικονομικές επιπτώσεις της πανδημίας. 

Σκοπός αυτής της ιστοσελίδας είναι να αναδείξει τις δράσεις των εταιρειών που έχουν επενδύσει στην Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη. Να παρουσιάζει τις δράσεις τους, τις απόψεις τους αλλά και τις κυβερνητικές και Ευρωπαϊκές οδηγίες που κατά καιρούς προστίθενται. Η βιώσιμη ανάπτυξη τόσο της κοινωνίας όσο και του ιδιωτικού επιχειρείν είναι υπόθεση όλων μας. Από τα εκπαιδευτικά ιδρύματα μέχρι τις διοικήσεις των επιχειρήσεων και από τα αρμόδια υπουργεία μέχρι τα διοικητικά συμβούλια των τοπικών κοινοτήτων.

Περισσότερα
Διαφημίσεις
Σχολιάστε

Σχολιάστε το άρθρο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

11# Βιώσιμες πόλεις & Κοινότητες

Μαρίνα Φλοίσβου: Πιστοποίηση κατά ISO 45001:2018

Την πιστοποίηση της Μαρίνας Φλοίσβου κατά το διεθνές πρότυπο ISO 45001:2018 ανακοίνωσε η LAMDA Flisvos Marina.

Η πιστοποίηση αποτελεί έμπρακτη αναγνώριση της δέσμευσης της LAMDA Flisvos Marina Α.Ε για υπηρεσίες υψηλών προτύπων ποιότητας και την προσήλωσή της στην ασφάλεια όλων, ειδικά μέσα στις πρωτόγνωρες υγειονομικές συνθήκες που διαμορφώθηκαν παγκοσμίως εξαιτίας της πανδημίας του Covid-19. 

Η πιστοποίηση κατά ISO 45001:2018 από τον διεθνή όμιλο Lloyd’s Register αφορά στη λειτουργία και διαχείριση ενός ολοκληρωμένου Συστήματος Διαχείρισης Υγείας και Ασφάλειας στην Εργασία. Η απόκτηση και διατήρηση της πιστοποίησης προϋποθέτει την αυστηρή τήρηση συγκεκριμένων πολιτικών μέσα από τις οποίες αναγνωρίζονται όλοι οι υφιστάμενοι, αλλά και δυνητικοί κίνδυνοι, στο εργασιακό περιβάλλον και καθιερώνονται μέτρα για την εξάλειψη, μείωση ή τον έλεγχό τους.

Πολιτική της LAMDA Flisvos Marina Α.Ε. είναι να διασφαλίζει και να παρέχει υγιές, κατάλληλο και ασφαλές περιβάλλον εργασίας για το προσωπικό της και όλους όσους επηρεάζονται από τις δραστηριότητες και τη λειτουργία της (πελάτες, επισκέπτες, προμηθευτές, εργολάβοι, συνεργάτες, γειτονικές εγκαταστάσεις κ.λπ.).

Σε αυτή την κατεύθυνση, αναδεικνύονται ως προτεραιότητες:

1. Η επαρκής και συνεχής εκπαίδευση/ενημέρωση των εργαζομένων της μαρίνας, μέσω σεμιναρίων και κατάλληλων οδηγιών/ διαδικασιών σε γενικά και ειδικά θέματα Υγείας & Ασφάλειας στην εργασία.

2. Η παροχή όλων των απαιτούμενων πόρων για την απρόσκοπτη λειτουργία και διαρκή βελτίωση του Συστήματος Διαχείρισης Υγείας & Ασφάλειας. 

3. Η συνεχής παρακολούθηση, τεκμηρίωση και αξιολόγηση της Υγείας & Ασφάλειας και την ανασκόπηση της παρούσας Πολιτικής με στόχο τη συνεχή βελτίωση του επιπέδου ασφάλειας.

Ο Σταύρος Κατσικάδης, Διευθύνων Σύμβουλος της LAMDA Flisvos Marina Α.Ε, σε σχετική δήλωσή του επισημαίνει: 

«Η πολιτική της LAMDA Flisvos Marina Α.Ε. είναι πάνω από όλα πολιτική ευθύνης απέναντι στον άνθρωπο και την κοινωνία. Ειδικά στις δύσκολες περιστάσεις που βιώνουμε, είναι σημαντικό ο καθένας να αναλαμβάνει την ευθύνη που του αναλογεί και να γίνεται μέρος της συλλογικής προσπάθειας για να βγούμε από αυτή την περιπέτεια με τις μικρότερες δυνατές απώλειες. Λειτουργούμε συλλογικά, για την ασφάλεια όλων. Αυτή την αρχή υπηρετούμε στη Μαρίνα Φλοίσβου κι αυτό αναγνωρίζει και επιβραβεύει η νέα πιστοποίησή μας, καθώς από την αρχή της πανδημίας μέχρι σήμερα δώσαμε απόλυτη προτεραιότητα στην υγειονομική διαχείριση του εργασιακού περιβάλλοντος και επαναξιολογήσαμε τις δραστηριότητές μας, με σκοπό την ασφάλεια και προστασία της δημόσιας υγείας». 

Περισσότερα

11# Βιώσιμες πόλεις & Κοινότητες

ΑΧΑ: Έμπρακτη στήριξη μετά τον σεισμό της Σάμου

AXA

Κατανοώντας την ανάγκη των ασφαλισμένων για άμεση και ουσιαστική στήριξη μετά την έλευση μιας φυσικής καταστροφής, η ΑΧΑ έχει καθιερώσει το ολοκληρωμένο σύστημα στήριξης Natural Catastrophes Response. Με τη βοήθειά του, η εταιρεία βρέθηκε έμπρακτα δίπλα και στους ασφαλισμένους της σεισμόπληκτους κατοίκους της Σάμου λίγες ώρες μετά τον σεισμό που καταγράφηκε την Παρασκευή 30 Οκτωβρίου 2020:

  • Ενημερώνοντάς τους μέσω sms και κατ’ ιδίαν τηλεφωνικών συνομιλιών. 
  • Δίνοντάς τους τη δυνατότητα επικοινωνίας 24 ώρες το 24ωρο, 7 ημέρες την εβδομάδα είτε με τις ομάδες Τηλεφωνικής Εξυπηρέτησης είτε με εξειδικευμένα στελέχη Αποζημιώσεων Ασφαλίσεων Περιουσίας.
  • Αποστέλλοντας ομάδα πραγματογνωμόνων από την Κυριακή 2 Νοεμβρίου στην πληγείσα περιοχή με στόχο την καταγραφή των ζημιών, την ολοκλήρωση των προβλέψεων αποζημίωσης και την έναρξη καταβολής αποζημιώσεων από τη Δευτέρα 9 Νοεμβρίου 2020.

Ιδιαίτερα χρήσιμη ήταν για άλλη μια φορά η καινοτόμος υπηρεσίας MyAXAway, χάρις στην οποία οι ασφαλισμένοι είχαν τη δυνατότητα επικοινωνίας με την εταιρεία μέσω βιντεοκλήσης από το κινητό τους τηλέφωνο για να αναγγείλουν τη ζημιά τής κατοικίας τους και να αιτηθούν αποζημίωση, πραγματοποιώντας εξ αποστάσεως την πρώτη εκτίμηση της ζημιάς που προκάλεσε ο σεισμός. 

Ο Ερρίκος Μοάτσος, Διευθύνων Σύμβουλος της ΑΧΑ Ασφαλιστικής, δήλωσε: «Αφετηρία κάθε στρατηγικού σχεδιασμού μας στην ΑΧΑ είναι η στιγμή της αποζημίωσης, με στόχο να βελτιώνουμε συνεχώς την ουσιαστική στήριξη που παρέχουμε σε έναν συνάνθρωπό μας όταν καλείται να διαχειριστεί έναν κίνδυνο. Κατανοώντας την επιρροή των φυσικών καταστροφών στη ζωή μας, γνωρίζοντας την υψηλή συχνότητα εμφάνισής τους στη χώρα μας – ειδικότερα σε ό,τι αφορά στους σεισμούς – και λαμβάνοντας υπόψη τα νέα δεδομένα που επιφέρει η κλιματική αλλαγή, έχουμε σχεδιάσει ένα πλέγμα υπηρεσιών και εργαλείων με στόχο να τα διαθέτουμε στους ασφαλισμένους μας τη στιγμή της εκδήλωσης ενός φαινομένου. Εν προκειμένω, ενεργοποιήσαμε το σύστημα στήριξης Natural Catastrophes Response για να βοηθήσουμε τους πληγέντες του σεισμού της Σάμου να διαχειριστούν άμεσα τις ζημιές που έχουν υποστεί οι ασφαλισμένες περιουσίες τους. Εκτιμούμε ότι, χάρις σε αυτόν τον μηχανισμό που έχουμε θεσμοθετήσει, θα είμαστε σε θέση να ενεργοποιήσουμε τις προκαταβολές αποζημίωσης 10 ημέρες μετά την εκδήλωση του φαινομένου».

Περισσότερα

11# Βιώσιμες πόλεις & Κοινότητες

Η Mastercard χορηγός του 61ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου

H Mastercard, υπερήφανος χορηγός της κινηματογραφικής μαγείας, ενώνει για 2η συνεχόμενη χρονιά τις δυνάμεις της με το Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, τον μεγαλύτερο κινηματογραφικό θεσμό της χώρας. Η εταιρεία, ενισχύει το Φεστιβάλ παρέχοντας τεχνογνωσία και διευκολύνοντας το κοινό στην γρήγορη, εύκολη και ασφαλή αγορά των εισιτηρίων του, η οποία θα πραγματοποιείται αποκλειστικά μέσω διαδικτύου για πρώτη φορά στην ιστορία του θεσμού. 

Στα πρότυπα των μεγαλύτερων κινηματογραφικών φεστιβάλ του εξωτερικού, όλες οι συναλλαγές για τις προβολές της διοργάνωσης, πραγματοποιούνται ψηφιακά μέσα από την ιστοσελίδα www.filmfestival.gr, ή εναλλακτικά από την ειδικά διαμορφωμένη εφαρμογή, διαθέσιμη για συσκευές Android και iOS. Οι κάτοχοι καρτών Mastercard®, με κάθε αγορά εισιτηρίου, έχουν τη δυνατότητα να συμμετέχουν αυτόματα σε διαγωνισμό, διεκδικώντας 100 μονές προσκλήσεις για επερχόμενες online προβολές του Φεστιβάλ.

Το 61ο  Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Θεσσαλονίκης πραγματοποιείται διαδικτυακά από τις 5 έως τις 15 Νοεμβρίου, προσφέροντας στους θεατές περισσότερες από 170 ταινίες από όλο τον κόσμο. Η online διεξαγωγή της διοργάνωσης, η οποία έχει πλέον αναδειχθεί ως μια από τις πιο αναγνωρισμένες κινηματογραφικές πλατφόρμες της Νοτιοανατολικής Ευρώπης, αναμένεται να αυξήσει κατά 40% τις θεάσεις, με στόχο να αποτελέσει για μια ακόμη χρονιά, μια μεγάλη γιορτή του παγκόσμιου ανεξάρτητου σινεμά.

Η Ιωάννα Μίγγου, Marketing and Communications Director της Mastercard για Ελλάδα, Κύπρο & Μάλτα δήλωσε σχετικά: «Είμαστε ιδιαίτερα υπερήφανοι που έχουμε τη δυνατότητα να συνεργαζόμαστε για 2η συνεχή χρονιά με το Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, μια από τις σημαντικότερες πολιτιστικές διοργανώσεις της χώρας. Φέτος, αντιλαμβανόμενοι τις ιδιαιτερότητες των συνθηκών της εποχής, αποφασίσαμε μαζί με την διοργάνωση να κάνουμε ένα ακόμα μεγαλύτερο βήμα για την διευκόλυνση των θεατών του Φεστιβάλ, προσφέροντας τη δυνατότητα στο κοινό να προμηθευτεί τα εισιτήρια του αποκλειστικά μέσω διαδικτύου. Στη Mastercard, αναζητάμε συνεχώς νέους τρόπους προσφοράς ανεκτίμητων εμπειριών και για τον λόγο αυτό, χαιρόμαστε που έχουμε τη δυνατότητα μέσα από πολύτιμες συνεργασίες, να προσφέρουμε συνεχώς περισσότερα στους κατόχους καρτών μας, ενισχύοντας την ευκολία, την ταχύτητα και την ασφάλεια της εξυπηρέτησης τους».

Περισσότερα
κουφώματα pvc τεχνοπαν

Ετικέτες

Εγγραφή στο Newsletter

ΑΠΟΨΕΙΣ