Connect with us

12# Υπεύθυνη Κατανάλωση & Παραγωγή

Συνεργασία για υπεύθυνη προμήθεια και κατανάλωση ψαρικών

H AB Βασιλόπουλος και το WWF Ελλάς, στο πλαίσιο της συνεργασίας τους για τη βελτίωση της υπευθυνότητας των προμηθειών ψαρικών της αλυσίδας, ξεκίνησαν το 2018 ένα πρόγραμμα που φιλοδοξεί να διασφαλίσει ότι στα ιχθυοπωλεία των καταστημάτων της ΑΒ θα διατίθενται ψάρια και θαλασσινά που αλιεύθηκαν ή παράχθηκαν χωρίς να επιβαρύνουν κατά το δυνατόν το θαλάσσιο περιβάλλον, συμβάλλοντας έτσι στην προστασία των θαλάσσιων φυσικών πόρων.

Η συγκεκριμένη προσπάθεια έρχεται να ολοκληρώσει την υπάρχουσα συνεργασία της περιβαλλοντικής οργάνωσης με την αλυσίδα σε προγράμματα βελτίωσης υπευθυνότητας ψαρικών ελεύθερης αλιείας και υδατοκαλλιέργειας.

Μάλιστα, το πρόγραμμα βελτίωσης υπεύθυνης υδατοκαλλιέργειας οδήγησε πριν λίγους μήνες στην πρώτη πιστοποίηση στην Ευρώπη από το διεθνή οργανισμό Aquaculture Stewardship Council (ASC), για ιδιαίτερα δημοφιλή ψάρια, όπως η τσιπούρα και το λαβράκι. Παράλληλα, ο στόλος γρι-γρι της Καβάλας είναι σε διαδικασία προετοιμασίας προκειμένου να καταθέσει για να λάβει την πιστοποίηση Marine Stewardship Council (MSC). Έτσι, ο γαύρος και η σαρδέλα που αλιεύονται στην περιοχή, θα είναι τα πρώτα πιστοποιημένα ψάρια σε όλη τη Μεσόγειο.

Με στόχο το 2021, τουλάχιστον το 80% των αγορών σε ψαρικά της ΑΒ Βασιλόπουλος να προέρχεται από πηγές χαμηλού περιβαλλοντικού ρίσκου, έχει σχεδιαστεί και υλοποιείται ένα εργαλείο, όπου αξιολογείται αναλυτικά η υπάρχουσα γκάμα ψαρικών της αλυσίδας, ενώ προωθούνται εναλλακτικές προτάσεις βάσει μίας αξιόπιστης μεθοδολογίας που έχει εισάγει το WWF παγκοσμίως για αυτό το σκοπό.

Κεντρικός στόχος της εν λόγω διαδικασίας είναι η τελική κατάργηση από τα ιχθυοπωλεία των καταστημάτων της ΑΒ, απειλούμενων από την υπεραλίευση ειδών, καθώς και ειδών που αλιεύονται ή παράγονται με τρόπους που έχουν σημαντική επίπτωση στο θαλάσσιο περιβάλλον.

Η αξιολόγηση των ειδών στηρίζεται στις βασικές αρχές των προτύπων πιστοποίησης MSC/ASC, ενώ η κατηγοριοποίηση γίνεται μέσω μίας χρωματικής κλίμακας όπου το «πράσινο» αποδίδεται στα ψαρικά που μπορούμε να τρώμε ελεύθερα, ενώ στον αντίποδα το «κόκκινο» στα ψαρικά υψηλού περιβαλλοντικού ρίσκου.

Στα δύο χρόνια συνεργασίας μεταξύ του WWF Ελλάς και της ΑΒ Βασιλόπουλος, ο πρώτος στόχος που τέθηκε έχει επιτευχθεί, με αποτέλεσμα ήδη το 2019, το 50% των ψαρικών που αγοράζει η ΑΒ να προέρχονται από πηγές χαμηλού περιβαλλοντικού ρίσκου.

Ειδικότερα, ανάμεσα στα είδη που δεν θα διατίθενται πλέον στα ΑΒ είναι ο γλαύκος ή αλλιώς γλαυκοκαρχαρίας, ένα σχεδόν απειλούμενο είδος από την υπεραλίευση.

Ο Κωνσταντίνος Λιαρίκος, Επικεφαλής Περιβαλλοντικού Προγράμματος του WWF Ελλάς, δηλώνει: «Η πρωτοβουλία αυτή επηρεάζει όλη την προμηθευτική αλυσίδα της ΑΒ Βασιλόπουλος, πολλαπλασιάζοντας έτσι τον αντίκτυπο. Οι προμηθευτές εκπαιδεύονται προκειμένου να προτείνουν ψαρικά χαμηλού περιβαλλοντικού ρίσκου, γνωρίζοντας ότι οφείλουν να εναρμονιστούν με τις προδιαγραφές της αλυσίδας. Παράλληλα, οι καταναλωτές μαθαίνουν να επιβραβεύουν τις ορθές πρακτικές και να απορρίπτουν προϊόντα που κοστίζουν στο θαλάσσιο περιβάλλον. Ελπίζουμε ότι στο μέλλον θα ακολουθήσουν και άλλοι εκπρόσωποι του λιανεμπορίου, στηρίζοντας την υπεύθυνη προμήθεια και κατανάλωση ψαρικών».

Σκοπός αυτής της ιστοσελίδας είναι να αναδείξει τις δράσεις των εταιρειών που έχουν επενδύσει στην Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη. Να παρουσιάζει τις δράσεις τους, τις απόψεις τους αλλά και τις κυβερνητικές και Ευρωπαϊκές οδηγίες που κατά καιρούς προστίθενται. Η βιώσιμη ανάπτυξη τόσο της κοινωνίας όσο και του ιδιωτικού επιχειρείν είναι υπόθεση όλων μας. Από τα εκπαιδευτικά ιδρύματα μέχρι τις διοικήσεις των επιχειρήσεων και από τα αρμόδια υπουργεία μέχρι τα διοικητικά συμβούλια των τοπικών κοινοτήτων.

Περισσότερα
Διαφημίσεις
Σχολιάστε

Σχολιάστε το άρθρο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

12# Υπεύθυνη Κατανάλωση & Παραγωγή

Η Coca-Cola λανσάρει την πρώτη καμπάνια μετά τo lockdown

Η Coca-Cola λανσάρει τη νέα καμπάνια, “Open Like Never Before”, η οποία αποτελεί την πρώτη επικοινωνιακή ενέργεια του brand, παγκοσμίως, μετά τις αλλαγές που έφερε ο COVID-19 και βασίζεται στην πεποίθηση ότι δε χρειάζεται να επιστρέψουμε στην κανονικότητα: αντ ‘αυτού, μπορούμε να προχωρήσουμε, μαζί, και να χτίσουμε ένα καλύτερο μέλλον για όλους.

Κατά τη διάρκεια του lockdown, η Coca-Cola επέλεξε να απέχει από κάθε επικοινωνιακή ενέργεια, εστιάζοντας τους πόρους της στην πιο σημαντική προτεραιότητα: τους ανθρώπους. Από εκείνη τη στιγμή, παγκοσμίως, η The Coca-Cola Company μαζί με τους τοπικούς εμφιαλωτές της και το Ίδρυμα της Coca-Cola (The Coca-Cola Foundation) έχει συνεισφέρει πάνω από 100 εκατ. δολάρια σε μη κερδοσκοπικούς οργανισμούς για την ανακούφιση των ανθρώπων που πλήττονται περισσότερο από τον COVID-19. Παράλληλα σε τοπικό επίπεδο, η Coca-Cola στη Ελλάδα σε συνεργασία με το Ίδρυμα Μποδοσάκη υλοποίησε ένα ολιστικό πρόγραμμα κοινωνικής συνεισφοράς που αφορούσε στην προσφορά 5 πλήρως εξοπλισμένων Μονάδων Εντατικής Θεραπείας, αντιδραστηρίων για την υλοποίηση 12.000 διαγνωστικών ελέγχων κορωνοϊού καθώς και στην έμπρακτη υποστήριξη του προγράμματος «Βοήθεια στο Σπίτι plus» του Δήμου Αθηναίων. 

Η καμπάνια “Open Like Never Before” έρχεται να σηματοδοτήσει μία νέα αρχή. Ξεκινά με ένα manifesto που δημιουργήθηκε ειδικά για την Coca-Cola, από τον βραβευμένο καλλιτέχνη – ποιητή, George The Poet.

H πανδημία προκάλεσε δυσκολίες και απώλειες, αλλά ταυτόχρονα ανέδειξε αμέτρητες πράξεις ανιδιοτέλειας, θάρρους και καλοσύνης και μας βοήθησε να εκτιμήσουμε πράγματα που ενδεχομένως θεωρούσαμε δεδομένα. Αυτό το manifesto,  προασπίζει την αισιοδοξία και μας προσκαλεί να είμαστε “ανοιχτοί όπως ποτέ ξανά” για να εκτιμήσουμε όλα όσα έχουμε γύρω μας. 

Η Λίλιαν Νεκταρίου, Franchise Country Director, για Ελλάδα, Κύπρο, Μάλτα της Coca-Cola Hellas αναφέρει: «To “Open Like Never Before” δεν είναι απλώς μια καμπάνια. Είναι η έκφραση του εταιρικού μας σκοπού. Ο πρωταρχικός μας στόχος είναι να «δροσίσουμε» τον κόσμο και να κάνουμε τη διαφορά στις τοπικές κοινωνίες. Πιστεύουμε ότι, μετά την πανδημία, μπορούμε να βγούμε πιο δυνατοί και να χτίσουμε μαζί ένα καλύτερο μέλλον».

Η νέα καμπάνια υποστηρίζεται και από ένα πρόγραμμα ενεργειών με στόχο τη στήριξη της αγοράς, το οποίο θα εκτυλιχθεί στη διάρκεια αυτής και της επόμενης χρονιάς. Μεταξύ άλλων, θα υπάρχουν διαδικτυακές ενέργειες σχεδιασμένες για να μας υπενθυμίσουν τις όμορφες στιγμές που έχουμε περάσει στους αγαπημένους μας χώρους καφεστίασης & φιλοξενίας, μια καινοτόμος πλατφόρμα που θα επιτρέπει στους συνεργάτες μας να δημιουργούν προσαρμοσμένες διαφημίσεις καθώς και ενέργειες με στόχο την προσέλκυση πελατών. Παράλληλα, η Coca-Cola στην Ελλάδα υλοποιεί το πρόγραμμα «Future Loading» σε συνεργασία με το Ίδρυμα Μποδοσάκη, στρατηγικού συνεργάτη της κοινωνικής αυτής πρωτοβουλίας, με στόχο τη στήριξη των μικρών επιχειρήσεων καφεστίασης και φιλοξενίας (Ho.Re.Ca) και την ενίσχυση της απασχολησιμότητας στον κλάδο.

Περισσότερα

12# Υπεύθυνη Κατανάλωση & Παραγωγή

ΜΟΔΑ: Η πανδημία βάζει τη βιωσιμότητα ψηλά στην ατζέντα

Οι καταναλωτές θέλουν οι επιχειρήσεις και τα brand μόδας να ενεργούν υπεύθυνα και να λαμβάνουν υπόψη τις κοινωνικές και περιβαλλοντικές επιπτώσεις της δραστηριότητάς τους αναβαθμίζοντας αυτό το κριτήριο στις επιλογές αγοράς τους.

Της Σοφίας Εμμανουήλ (semmanouil@gmail.com)

Η τάση των καταναλωτών να πριμοδοτούν τις υπεύθυνες εταιρείες αποκτά ειδικό βάρος σε μια περίοδο που οι καταναλωτές μειώνουν τις δαπάνες τους δημιουργώντας πιέσεις στην βιομηχανία για μεγαλύτερη δέσμευση στην αειφορία. 

Ας σημειωθεί ότι ειδικότερα στην Ελλάδα, που οι επιχειρήσεις επέδειξαν αντανακλαστικά στην υγειονομική κρίση, τελικά αυτό που διαπιστώνεται, σύμφωνα με έρευνα της ICAP Group, είναι ότι οι εταιρείες που αναπτύσσουν συστηματικά δράσεις για τους ανθρώπους τους, την κοινωνία ή το περιβάλλον αποτελούν ένα περιορισμένο ποσοστό εταιρειών. 

Σε έρευνα της McKinsey σχεδόν 7 στους 10 καταναλωτές είπαν ότι η πανδημία κάνει ακόμη πιο σημαντική την ανάγκη οι εταιρείες να αναλάβουν δράση για να περιορίσουν τις επιπτώσεις της δραστηριότητάς τους στην κλιματική αλλαγή. Σε ποσοστό 88% οι καταναλωτές πιστεύουν ότι πρέπει να δοθεί περισσότερη προσοχή στη μείωση της ρύπανσης και σε ποσοστό 67% θεωρούν τη χρήση βιώσιμων υλικών έναν σημαντικό παράγοντα αγοράς προϊόντων συγκεκριμένης μάρκας. 

Επιπλέον, οι καταναλωτές περιμένουν ότι οι εταιρείες μόδας φροντίζουν τους υπαλλήλους τους (55%), καθώς και τους εργαζόμενους στις γραμμές παραγωγής που διατηρούν στην Ασία (38%) κατά τη διάρκεια της κρίσης του Covid-19. Αυτό υπογραμμίζει την ανάγκη οι μάρκες να διατηρούν αυστηρούς κανόνες δεοντολογίας παρά την κρίση.

Οι αναλυτές της McKinsey σημειώνουν ότι είναι επιτακτική ανάγκη να δημιουργηθεί εμπιστοσύνη και διαφάνεια στη σχέση με τους καταναλωτές, καθώς το 70% επιλέγει μάρκες που εμπιστεύεται κατά τη διάρκεια της κρίσης. Το 75% θεωρεί μια αξιόπιστη μάρκα ως σημαντικό παράγοντα αγοράς, ενώ οι νεότεροι καταναλωτές είναι πιο πιθανό να πειραματιστούν με μικρότερες ή λιγότερο γνωστές μάρκες κατά τη διάρκεια της κρίσης.

Αναθεώρηση της αγοραστικής συμπεριφοράς

Με το 88% των καταναλωτών να αναμένουν αργή ανάκαμψη η εμπιστοσύνη των καταναλωτών στις μάρκες μόδας κρίνεται χαμηλή. Ως αποτέλεσμα, οι καταναλωτικές δαπάνες για τη μόδα αλλάζουν με πάνω από το 60% να αναφέρουν ότι δαπανούν λιγότερο για είδη μόδας κατά τη διάρκεια της κρίσης, και περίπου οι μισοί λένε ότι η τάση θα συνεχιστεί και μετά την κρίση. Οι καταναλωτές μειώνουν  σε πρώτη φάση τις δαπάνες για αξεσουάρ και κοσμήματα και μετά αυτές για ενδύματα και υποδήματα. Ταυτόχρονα ισχυροποιείται το ψηφιακό κανάλι αφού πάνω από 4 στους 10 που δεν χρησιμοποιούσαν το διαδίκτυο για αγορές ειδών μόδας το έπραξαν εν μέσω πανδημίας και το 28% αναφέρει ότι στο εξής θα επισκέπτεται λιγότερο τα φυσικά καταστήματα.

Μια άλλη διαπίστωση στην έρευνα της McKinsey είναι ότι η νοοτροπία των καταναλωτών δεν συνδέεται πλέον στενά με τον κύκλο της μόδας, αφού περίπου 65% ενδιαφέρεται περισσότερο για ανθεκτικά είδη μόδας και πάνω από 70% σχεδιάζει να διατηρήσει τα ρούχα που έχει ήδη για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα, με ένα 57% να σχεδιάζει να επιδιορθώσει ορισμένα για να παρατείνει τη χρήση τους. Μάλιστα στις νεώτερες γενιές των Ευρωπαίων περίπου 50% δείχνει ενδιαφέρον για αγορά μεταχειρισμένων ειδών μόδας εν μέσω πανδημίας. 

Συνολικά, η καταναλωτική συμπεριφορά υποδηλώνει ότι η κρίση του Covid-19 θα μπορούσε να αποτελέσει ευκαιρία επανατοποθέτησης για τους παίκτες στους τομείς ένδυσης, υποδημάτων και πολυτελών ειδών, να ενισχύσει τις δεσμεύσεις τους για βιωσιμότητα και να επιταχύνει τις αλλαγές σε ολόκληρη τη βιομηχανία, όπως η μειωμένη εποχικότητα και η υιοθέτηση κυκλικών επιχειρηματικών μοντέλων.

Περισσότερα

12# Υπεύθυνη Κατανάλωση & Παραγωγή

Ιllycaffe: 175 τόνοι λιγότερο πλαστικό ανά έτος

Η illycaffè παρουσίασε το CSR project #ONEMAKESTHEDIFFERENCE (καθένας από εμάς μπορεί να κάνει τη διαφορά), τη νέα πρωτοβουλία που αποτελεί μέρος ενός παγκόσμιου σχεδίου βιωσιμότητας και που θα οδηγήσει την εταιρεία σε ουδέτερο ισοζύγιο άνθρακα έως το 2033.

Το πρώτο βήμα είναι η εξάλειψη 175 τόνων πλαστικού ανά έτος. Με το #ONEMAKESTHEDIFFERENCE, η illycaffè επιβεβαιώνει τη δέσμευσή του brand illy για ένα βιώσιμο επιχειρηματικό μοντέλο, ικανό να βρίσκει ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα για την επιχείρηση, ενσωματώνοντας ταυτόχρονα κοινωνικούς και περιβαλλοντικούς στόχους.

Η πρωτοβουλία, που ξεκινά τον Ιούλιο έχει στόχο μέσω των πιο εξελιγμένων τεχνολογιών και της έρευνας που εφαρμόζεται σε πρώτες ύλες και διαδικασίες παραγωγής, να οδηγήσει την illycaffè στην ανάπτυξη προϊόντων που είναι όλο και πιο φιλικά προς το περιβάλλον. Τα νέα είδη μιας χρήσης που είναι φιλικά προς το περιβάλλον, ξεκινώντας με το ανακυκλώσιμο ποτήρι, θα είναι διαθέσιμα στα καφέ illy, στα ιδιόκτητα καταστήματα της Illycaffè και στα κανάλια πώλησης. Η χρήση αυτών των ποτηριών μιας χρήσης θα επιτρέψει τη μείωση της χρήσης πλαστικού κατά 175 τόνους ανά έτος.

Τον Οκτώβριο θα κυκλοφορήσει στην αγορά και η νέα μηχανή καφέ X1 για ατομικές μερίδες και αλεσμένο καφέ, η οποία διαθέτει τεχνολογία που της επιτρέπει να ετοιμάζει αμέσως τον καφέ, τον ατμό και το ζεστό νερό, εξαλείφοντας τους χρόνους αναμονής για την επίτευξη της σωστής θερμοκρασίας. Μετά από κάθε χρήση, η μηχανή μπαίνει αμέσως σε κατάσταση αναμονής, εξασφαλίζοντας έτσι σημαντική εξοικονόμηση ενέργειας. Αυτή η μηχανή συνδυάζει επίσης δύο μεθόδους παρασκευής καφέ που είναι περιβαλλοντικά βιώσιμες: τις νέες χάρτινες ατομικές μερίδες ESE που είναι κατάλληλες για κομποστοποίηση και τον αλεσμένο καφέ. Όλα τα υλικά που χρησιμοποιήθηκαν στην κατασκευή της μηχανής επιλέχθηκαν μετά από προσεκτική έρευνα με σκοπό να διαρκεί στον χρόνο. Ακόμα και η συσκευασία ακολουθεί όλες τις κατευθυντήριες οδηγίες ώστε να είναι φιλική προς το περιβάλλον.

Τα επόμενα χρόνια, η πρωτοβουλία #ONEMAKESADIFFERENCE θα συνεχίσει να αναπτύσσει και άλλα βιώσιμα προϊόντα, έτσι ώστε να προσφέρει λύσεις που ανταποκρίνονται ικανοποιητικά στις ανάγκες των καταναλωτών, χρησιμοποιώντας λιγότερους πόρους υλικών και ενέργειας, με αποτέλεσμα τον χαμηλότερο περιβαλλοντικό αντίκτυπο.

«Θέλουμε να οικοδομήσουμε ένα καλύτερο μέλλον μαζί με τους καταναλωτές μας –εξηγεί ο Massimiliano Pogliani, Διευθύνων Σύμβουλος της illycaffè εφαρμόζοντας μια προσέγγιση συνεχούς βελτίωσης, η οποία μας κάνει να ξεχωρίζουμε πάνω από 80 χρόνια τώρα, γνωρίζοντας ότι κάθε μέρα και κάθε ενέργειά μας έχει σημασία, και ότι ο καθένας από εμάς μπορεί να κάνει τη διαφορά. Το #ONEMAKESADIFFERENCE σηματοδοτεί επίσημα την έναρξη μιας σειράς πρωτοβουλιών για την επίτευξη του φιλόδοξου στόχου μας να έχουμε ουδέτερο ισοζύγιο άνθρακα μέχρι την 100ή επέτειο από την ίδρυση της illycaffè.»

Εμπνευσμένη από τους 17 στόχους βιώσιμης ανάπτυξης των Ηνωμένων Εθνών, η illycaffè επιδιώκει την οικονομική βιωσιμότητα μέσω της κατανομής της παραγόμενης αξίας της, την κοινωνική βιωσιμότητα μέσω της προσωπικής ανάπτυξης και την περιβαλλοντική βιωσιμότητα μέσω του σεβασμού του οικοσυστήματος, που μεταφράζονται στις αρχές της αποφυγής της ρύπανσης και της σπατάλης και της χρήσης ανανεώσιμων πόρων. Η ικανότητα να κινηθούμε προς μια κοινωνία απαλλαγμένη από τον άνθρακα, όπου οι επιχειρήσεις και κάθε άτομο ξεχωριστά μπορούν να κάνουν τη διαφορά, αντιπροσωπεύει ένα θεμελιώδες βήμα για την εταιρεία. Το project #ONEMAKESADIFFERENCE, το οποίο επίσης ευαισθητοποιεί και ενημερώνει  σχετικά με τη διαφορά που μπορεί να κάνει ο καθένας μας για να βελτιώσει την υγεία του πλανήτη μας, αποτελεί  ένα ακόμη βήμα προς τη σωστή κατεύθυνση για την επίτευξη αυτού του σημαντικού στόχου.

Περισσότερα

Ετικέτες

Εγγραφή στο Newsletter

ΑΠΟΨΕΙΣ