Connect with us

4# Ποιοτική Εκπαίδευση

Συνεργασία Ιδρ. Deutsche Telekom και STEM Education

Το ίδρυμα της Deutsche Telekom διευρύνει τις διεθνείς του δραστηριότητες, φέρνοντας στην Ελλάδα το πρόγραμμα Junior Engineer Academy, σε συνεργασία με τον Ελληνικό Μη Κερδοσκοπικό Οργανισμό STEM Education.

Eιδικότερα, το Junior Engineer Academy (JEA) είναι εκπαιδευτικό πρόγραμμα που ιδρύθηκε με επιτυχία από το Ίδρυμα της Deutsche Telekom στην Γερμανία το 2005 και στο οποίο συμμετέχουν πάνω από 100 γερμανικά σχολεία. Στην Ελλάδα, το πρόγραμμα JEA θα έχει διάρκεια 2έτη και θα υλοποιηθεί από τον STEM Education σε σχολεία όλης της χώρας, απευθυνόμενο σε μαθητές δευτέρας και τρίτης Γυμνασίου.

Στο πλαίσιο του προγράμματος, θα δημιουργηθούν συνολικά 16 σχολεία, ένα εκ των οποίων θα υποστηριχθεί από την COSMOTE, μέσω ξεχωριστής συμφωνίας με τον STEM Education.

Το πρόγραμμα, που έχει ως στόχο να εμπνεύσει το ενδιαφέρον των νέων για επαγγέλματα σχετικά με την τεχνολογία και την μηχανική, να διευκολύνει τη μετάβασή τους από το σχολείο στο πανεπιστήμιο και να ενισχύσει τις ψηφιακές τους δεξιότητες, περιλαμβάνει 28 διαφορετικές εκπαιδευτικές δραστηριότητες, με τη μορφή μαθημάτων επιλογής.

Και τα 16 σχολεία έχουν εφοδιαστεί με τον απαραίτητο εξοπλισμό (3D εκτυπωτές, εργαλεία, μπαταρίες, Arduino uno κλπ.), τον οποίο θα αξιοποιήσουν περισσότεροι από 1.500 μαθητές και 45 εκπαιδευτικοί, ειδικά εκπαιδευμένοι για τις ανάγκες του προγράμματος.

Ένα ακόμα χαρακτηριστικό του προγράμματος, είναι η δημιουργία καναλιών επικοινωνίας με επιχειρήσεις και πανεπιστήμια, ενώ οι γνώσεις που θα αποκτηθούν μετά την ολοκλήρωση του προγράμματος θα αξιοποιηθούν για την εξέλιξη του.

Στην Γερμανία, το δίκτυο σχολείων του προγράμματος JEA έχει αναπτύξει μια δυναμική πλατφόρμα που βασίζεται στην ανταλλαγή εμπειριών και την ανάπτυξη καινοτόμων εκπαιδευτικών προσεγγίσεων στον τομέα της επιστήμης και της τεχνολογικής εκπαίδευσης.

Ο κ. Ekkehard Winter, Διευθύνων Σύμβουλος του Ιδρύματος της Deutsche Telekom δήλωσε: «Η προετοιμασία των νέων από μικρή ηλικία για την ψηφιακή κοινωνία και τον επαγγελματικό στίβο, είναι ένας από τους βασικούς μας στόχους. Για να το πετύχουμε, είναι απαραίτητο να καλλιεργήσουμε στους νέους τις δεξιότητες αλλά και τον ενθουσιασμό για την τεχνολογία,. Είμαστε ευχαριστημένοι που έχουμε βρει στον STEM Education έναν ικανό εταίρο για την έναρξη του επιτυχημένου προγράμματος Junior Engineer Academy στην Ελλάδα.»

Από την πλευρά του, ο Πρόεδρος του STEM education, κ. Ιωάννης Σομαλακίδης, ανέφερε: «Περισσότεροι από 1.500 μαθητές Γυμνασίου στην Ελλάδα έχουν τώρα την ευκαιρία να ανακαλύψουν την τεχνολογία, τη μηχανική και την επιστήμη, αναπτύσσοντας δεξιότητες STEM. Ταυτόχρονα, μπορούν να καταλάβουν καλύτερα ποια είναι τα τεχνικά επαγγέλματα και ποια επαγγέλματα σχετίζονται με τη μηχανική. Είναι χαρά μας που συνεργαζόμαστε στενά με το Ίδρυμα της Deutsche Telekom για έναν τόσο σημαντικό -για το μέλλον των παιδιών μας- κοινό στόχο».

Στόχος του STEM Education στην Ελλάδα, είναι η προώθηση της Επιστήμης, της Τεχνολογίας, της Μηχανικής και των Μαθηματικών, σε σχολεία σε ολόκληρη τη χώρα. Ο STEM Education έχει στρατηγική συνεργασία με την COSMOTE, τα τελευταία έξι χρόνια.

«Η ανάπτυξη των ψηφιακών δεξιοτήτων των νέων, συνεισφέρει στην υλοποίηση του οράματός μας, για έναν κόσμο καλύτερο για όλους μέσω της τεχνολογίας. Μέσα από τις πρωτοβουλίες μας για την εκπαιδευτική ρομποτική, πάνω από 19.000 μαθητές σε όλη την Ελλάδα έχουν αναπτύξει  δεξιότητες STEM», είπε η κα. Σταυρούλα Αγγελόπουλου, Υποδιευθύντρια Εταιρικής Υπευθυνότητας, Ομίλου ΟΤΕ.

Στο δίκτυο του Junior Engineer Academy στην Ελλάδα, συμμετέχουν τα εξής 16 σχολεία: 6ο Γυμνάσιο Ξάνθης (Ξάνθη), 4ο Γυμνάσιο Παλαιού Φαλήρου (Αθήνα), 2ο Γυμνάσιο Νέας Μάκρης (Αθήνα), Γυμνάσιο Μεταμόρφωσης – Ηρακλείου (Αθήνα), Πρότυπο Γυμνάσιο Ιωνιδείου Σχολής Πειραιά (Αθήνα), 1ο Γυμνάσιο Ραφήνας (Αθήνα), 2ο Γυμνάσιο Κηφισιάς (Αθήνα), Γυμνάσιο Πέτα (Άρτα), 2ο Γυμνάσιο Ευόσμου – Ιωάννης Κακριδής (Θεσσαλονίκη), 1ο Γυμνάσιο Ωραιοκάστρου Θεσσαλονίκης, 6ο Γυμνάσιο Θεσσαλονίκης (Θεσσαλονίκη), 2ο Γυμνάσιο Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης Ιωαννίνων (Ιωάννινα), 1ο Γυμνάσιο Ιωαννίνων (Ιωάννινα), Γυμνάσιο Λακκόπετρας Αχαΐας (Λακκόπετρα) και EN.E.E.GY-L. Πατρών και Επαγγελματικό Γυμνάσιο Πάτρας (Πάτρα). Η Ακαδημία Junior Engineer στο Ραλλείο Γυμνάσιο Θηλέων (Πειραιά) υποστηρίζεται από την COSMOTE, σε συνεργασία με τον STEM Education.

Το ελληνικό δίκτυο είναι το δεύτερο δίκτυο Junior Engineer Academy εκτός Γερμανίας, μετά την επιτυχημένη συνεργασία του Ιδρύματος της Deutsche Telekom με το Κροατικό Ινστιτούτο Νεανικής Ανάπτυξης και Καινοτομίας.

Σκοπός αυτής της ιστοσελίδας είναι να αναδείξει τις δράσεις των εταιρειών που έχουν επενδύσει στην Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη. Να παρουσιάζει τις δράσεις τους, τις απόψεις τους αλλά και τις κυβερνητικές και Ευρωπαϊκές οδηγίες που κατά καιρούς προστίθενται. Η βιώσιμη ανάπτυξη τόσο της κοινωνίας όσο και του ιδιωτικού επιχειρείν είναι υπόθεση όλων μας. Από τα εκπαιδευτικά ιδρύματα μέχρι τις διοικήσεις των επιχειρήσεων και από τα αρμόδια υπουργεία μέχρι τα διοικητικά συμβούλια των τοπικών κοινοτήτων.

Περισσότερα
Διαφημίσεις
Σχολιάστε

Σχολιάστε το άρθρο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

4# Ποιοτική Εκπαίδευση

Η Λουξ στήριξε την 16η Ολυμπιάδα Εκπαιδευτικής Ρομποτικής WRO

Η Λουξ στήριξε ως χορηγός τις σχολικές ομάδες της Πάτρας που έλαβαν μέρος στην Ολυμπιάδα Εκπαιδευτικής Ρομποτικής WRO, η οποία διοργανώθηκε για 16η συνεχή χρονιά από τον Οργανισμό Εκπαιδευτικής Ρομποτικής WRO Hellas.

Για ακόμη μία χρονιά, ταλαντούχοι μαθητές υπό την καθοδήγηση των έμπειρων εκπαιδευτικών τους, έθεσαν υψηλούς στόχους και η Λουξ στήριξε δυναμικά την αξιόλογη προσπάθειά τους.

Ειδικότερα, οι ομάδες που έλαβαν μέρος στη διοργάνωση εργάστηκαν επί 5 ολόκληρους μήνες, έτσι ώστε να διεκδικήσουν μία θέση στον τελικό που έλαβε χώρα 8 έως τις 10 Νοεμβρίου 2019 στην πόλη Γκιούρ της Ουγγαρίας. H Λουξ «ταξίδεψε» μέχρι την Ουγγαρία, με την Ολυμπιάδα Εκπαιδευτικής Ρομποτικής WRO, στο πλευρό των δυο τοπικών ομάδων από την Πάτρα, που κατάφεραν να διακριθούν νωρίτερα στον 11ο Εθνικό διαγωνισμό WRO Hellas. Αξίζει να σημειωθεί, ότι αυτή τη χρονιά το θέμα της Ολυμπιάδας ήταν οι «Smart Cities».

Όπως σημειώνεται σε σχετική ανακοίνωση η κοινωνική υπευθυνότητα αποτελεί οικειοθελή δέσμευση για τη Λουξ και βασικό συστατικό της φιλοσοφίας της, για αυτό και η εταιρεία  υποστηρίζει έμπρακτα και με ιδιαίτερη ευαισθησία δράσεις εκπαιδευτικού χαρακτήρα, που βελτιώνουν σημαντικά την κοινωνία στην οποία δραστηριοποιείται.

Περισσότερα

4# Ποιοτική Εκπαίδευση

Στην 40ή Γενική Συνέλευση της UNESCO η Υπ.Παιδείας

Η Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων Νίκη Κεραμέως συμμετείχε στην 40ή Γενική Συνέλευση της UNESCO στο Παρίσι στις 13 και 14 Νοεμβρίου, με κύρια θέματα τις δυνατότητες προώθησης διεθνών συνεργειών και την ανταλλαγή καλών πρακτικών στην εκπαίδευση, τον αναπτυξιακό στόχο 4 του ΟΗΕ για ποιοτική εκπαίδευση, το πλαίσιο δράσης της εκπαίδευσης 2030, καθώς και το δίκτυο των συνεργαζόμενων σχολείων.

Η κα Κεραμέως εκπροσώπησε τον Πρωθυπουργό στον πολιτικό διάλογο της Ολομέλειας της Γενικής Διάσκεψης της UNESCO. Στην εθνική της παρέμβαση, μίλησε για προτεραιότητες της χώρας αναφορικά με τον τομέα της εκπαίδευσης, στο πλαίσιο και των στόχων της UNESCO, ενδεικτικά τη δίχρονη υποχρεωτική προσχολική εκπαίδευση, τη μεγαλύτερη αυτονομία σχολείων και πανεπιστημίων, καθώς και την περαιτέρω ανάπτυξη ήπιων και ψηφιακών δεξιοτήτων.

Επίσης, συμμετείχε στη συνάντηση των Υπουργών Παιδείας, με κύριο θέμα τη σημασία της κινητικότητας στην ανώτατη εκπαίδευση και την περαιτέρω ενίσχυση διεθνών συμπράξεων στον ακαδημαϊκό χώρο. Σε παράλληλη εκδήλωση του Ινστιτούτου Στατιστικής της UNESCO, η Υπουργός συζήτησε με εκπροσώπους χωρών-μελών την ανάγκη συλλογής και επεξεργασίας δεδομένων εκπαιδευτικής φύσης για την αποτελεσματικότερη χάραξη εκπαιδευτικής πολιτικής.

Σε γεύμα εργασίας που παρέθεσε η Υπουργός Έρευνας και Ανώτατης Εκπαίδευσης της Νορβηγίας, συζητήθηκε το Διαβατήριο της UNESCO για τα προσόντα των προσφύγων. Περαιτέρω, στο περιθώριο των εργασιών της UNESCO, η κα Κεραμέως πραγματοποίησε διμερείς συναντήσεις με τους Υπουργούς Παιδείας της Λαϊκής Δημοκρατίας της Κίνας και της Σερβίας, με τους οποίους συζήτησε δυνατότητες συνεργασίας μεταξύ πανεπιστημιακών ιδρυμάτων.

Η Υπουργός πραγματοποίησε συνάντηση στο Γαλλικό Προεδρικό Μέγαρο με τον σύμβουλο του Γάλλου Προέδρου Μακρόν Clément Beaune, με τον οποίο συνομίλησε εκτενώς για θέματα εκπαιδευτικής πολιτικής των δύο χωρών.

Περισσότερα

4# Ποιοτική Εκπαίδευση

Οι προοπτικές της τεχνολογίας στην εκπαίδευση

Με επιτυχία ολοκληρώθηκε η πρώτη από τη σειρά επιστημονικών ημερίδων του «Education Evolution» που διοργάνωσε η Socialinnov, ο εκπαιδευτικός βραχίονας του Found.ation, υπό την αιγίδα του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων και του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης, και με βασικό υποστηρικτή την Microsoft Ελλάδος.

H ημερίδα «Education Evolution: Οι προκλήσεις των εκπαιδευτικών στην ψηφιακή εποχή» πραγματοποιήθηκε το Σάββατο 9 Νοεμβρίου με τη συμμετοχή εισηγητών από τον εκπαιδευτικό και επιχειρησιακό κόσμο, και παρουσία περισσότερων από 250 εκπαιδευτικών δημόσιων και ιδιωτικών ιδρυμάτων καθώς και φοιτητών παιδαγωγικών σχολών.

Μέσα από ένα πλούσιο πρόγραμμα που περιλάμβανε ομιλίες, πάνελ και εργαστήρια γεννήθηκε ένας γόνιμος διάλογος σχετικά με τον τρόπο εφαρμογής των νέων τεχνολογικών εργαλείων στις αίθουσες διδασκαλίας. Τις εργασίες του συνεδρίου χαιρέτησαν ο Δημοσθένης Αναγνωστόπουλος, Γενικός Γραμματέας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης, καθώς και η Ευγενία Μπόζου, Υπεύθυνη Επικοινωνίας της Microsoft για Ελλάδα, Κύπρο και Μάλτα.

Κατά τη διάρκεια της ημερίδας πραγματοποιήθηκαν 10 ομιλίες και 9 εργαστήρια που κράτησαν αμείωτο το ενδιαφέρον των συμμετεχόντων μέχρι αργά το απόγευμα. Οι ομιλητές τόνισαν την επίδραση της τεχνολογίας στην κοινωνία και την ανάγκη ανάπτυξης ψηφιακών δεξιοτήτων, αλλά και τη σημασία της εκπαίδευσης ως αρωγός αλλαγής και εξέλιξης.

Μεγάλο ενδιαφέρον παρουσίασε το πάνελ με εκπροσώπους σημαντικών ελληνικών εταιρειών, οι οποίοι ανέλυσαν τι ζητά η αγορά εργασίας από τους υπαλλήλους και ποιες δεξιότητες είναι απαραίτητες για το μέλλον. Το πρόγραμμα των ομιλιών ολοκληρώθηκε με το πάνελ για τις ψηφιακές τάξεις, όπου εκπρόσωποι σχολείων αναφέρθηκαν σε θέματα καινοτομίας και τεχνολογίας, και παρουσίασαν πρακτικές αξιοποίησης των σύγχρονων εκπαιδευτικών εργαλείων στη διδακτική τους καθημερινότητα.

Εκτός όμως από το θεωρητικό πλαίσιο, το Education Evolution έδωσε τη δυνατότητα στους συμμετέχοντες να παρακολουθήσουν δωρεάν εργαστήρια πάνω σε σύγχρονα εκπαιδευτικά εργαλεία που μπορούν να εντάξουν στη διδασκαλία τους και να κάνουν το μάθημα τους πιο σύγχρονο, δυναμικό και διαδραστικό, ενισχύοντας τη μαθησιακή εμπειρία και επιτρέποντας στους μαθητές τους να αποκτήσουν τις δεξιότητες του 21ου αιώνα.

Περισσότερα

Ετικέτες

Εγγραφή στο Newsletter

ΔΗΜΟΦΙΛΗ