Connect with us

Τουρισμός

Συνεργασία Santo Maris Oia με Άγονη Γραμμή Γόνιμη

Το Santo Maris Oia Luxury Suites &Spa σε συνεργασία με τη μη Κερδοσκοπική Οργάνωση Άγονη Γραμμή Γόνιμη και στο πλαίσιο του πολυεπίπεδου προγράμματος Κοινωνικής Ευθύνης που υλοποιεί, εγκαινιάζει το περιβαλλοντικό πρόγραμμα «We Are The Environment», δίνοντας πνοή σε ένα προϊόν κοινωνικής ευθύνης, στην πάνινη τσάντα «WaterΒag».

Το καινοτόμο αυτό πρόγραμμα που εδράζεται στους πυλώνες της εκπαίδευσης και της κοινωνικής προσφοράς και περιλαμβάνει δύο φάσεις, στοχεύει στην ευαισθητοποίηση μικρών και μεγάλων σχετικά με την προστασία του περιβάλλοντος, αλλά και την συνεργασία της ιδιωτικής πρωτοβουλίας για έναν κοινό καλό σκοπό.

Στην πρώτη φάση του προγράμματος, οι μαθητές των τριών Λυκείων της Θήρας ενημερώθηκαν για σημαντικά περιβαλλοντικά ζητήματα, με έμφαση στη μόλυνση που προκύπτει από την αλόγιστη χρήση του πλαστικού, μέσω διαδραστικών εκπαιδευτικών εργαστηρίων υπό την αιγίδα του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας & Θρησκευμάτων και τη συμμετοχή των περιβαλλοντικών φορέων και οργανώσεων: «Αρχιπέλαγος – Ινστιτούτο Περιβαλλοντικής Προστασίας», «Σύλλογος Ελλήνων Ωκεανογράφων (ΣΕΩΚ)», «Aegean Rebreath», «iSea» και «Greenest/ΕΜΠ».

Η δεύτερη φάση του προγράμματος περιέλαβε τον σχεδιασμό της πάνινης τσάντας «Waterbag», η οποία διανέμεται ήδη από τις 18 Ιουλίου έως και τις αρχές Οκτωβρίου σε συγκεκριμένα σημεία πώλησης και υποστηρικτές του προγράμματος. Τα έσοδα από τις πωλήσεις της πάνινης τσάντας, θα διατεθούν στα τρία σχολεία που συμμετείχαν στα εκπαιδευτικά εργαστήρια.

Τα σημεία πώλησης, αλλά και ταυτόχρονα οι υποστηρικτές που αγκάλιασαν το πρόγραμμα είναι: το Βιομηχανικό Μουσείο Τομάτας Δ. Νομικός και το Εργοστάσιο Τεχνών Σαντορίνης – SAF, το Κτήμα Αργυρού, το Κτήμα Σιγάλα, το εστιατόριο Μπρούσκο, ο Ναυτικός Όμιλος Σαντορίνης, η Συνεταιριστική Ένωση Οινοποιών Σαντορίνης – Santo Wines, τα καταστήματα Ammos, το Mediterranean Dive Club, τα κοσμηματοπωλεία Poniros, το εστιατόριο Oia Vineyart. και τα ξενοδοχεία του Ομίλου Επιχειρήσεων Μεταξά Santo Maris Oia στην Σαντορίνη, Creta Maris και Candia Maris στην Κρήτη. Επίσης, το πρόγραμμα χαίρει της υποστήριξης και άλλων σημείων εκτός της Σαντορίνης, όπως το Μουσείο Μπενάκη και η Gallerie Marneri στην Αθήνα, και τέλος το Idea Café and Emporium στην Σκόπελο. Επίσημος υποστηρικτής μετακινήσεων είναι η Blue Star Ferries.

Σκοπός αυτής της ιστοσελίδας είναι να αναδείξει τις δράσεις των εταιρειών που έχουν επενδύσει στην Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη. Να παρουσιάζει τις δράσεις τους, τις απόψεις τους αλλά και τις κυβερνητικές και Ευρωπαϊκές οδηγίες που κατά καιρούς προστίθενται. Η βιώσιμη ανάπτυξη τόσο της κοινωνίας όσο και του ιδιωτικού επιχειρείν είναι υπόθεση όλων μας. Από τα εκπαιδευτικά ιδρύματα μέχρι τις διοικήσεις των επιχειρήσεων και από τα αρμόδια υπουργεία μέχρι τα διοικητικά συμβούλια των τοπικών κοινοτήτων.

Περισσότερα
Διαφημίσεις
Σχολιάστε

Σχολιάστε το άρθρο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

11# Βιώσιμες πόλεις & Κοινότητες

Ίδρυμα Γ.&Α. Μαμιδάκη: Αρωγός στην τοπική κοινωνία Αγίου Νικολάου

Mε προτεραιότητα την υποστήριξη του Αγίου Νικολάου και της Κρήτης, το Ίδρυμα Γ. & Α. Μαμιδάκη διοργάνωσε και υποστήριξε μια σειρά εκπαιδευτικών δράσεων για μαθητές, φοιτητές και σπουδαστές της Κρήτης τους μήνες Οκτώβριο και Νοέμβριο.

Με ιστορία 30 και πλέον ετών το Ίδρυμα Γ. & Α. Μαμιδάκη παραμένει πιστό στο όραμά του για την υλοποίηση δράσεων που αφορούν τον Άνθρωπο, τον Πολιτισμό και την Κοινωνία. Οι κοινωφελείς πρωτοβουλίες του Ιδρύματος σε συνεργασία με την bluegr Hotels & Resorts έχουν ως στόχο τόσο την ενίσχυση της κοινωνίας όσο και την έμπνευση και κινητοποίηση των επόμενων γενιών για τη διαφύλαξη της πολιτιστικής κληρονομίας του τόπου.

Wind Stories

Ειδικότερα, με μεγάλη επιτυχία πραγματοποιήθηκε από το Ίδρυμα Γ. & Α. Μαμιδάκη στις 2-3 Νοεμβρίου το 2ο Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα “Η Τέχνη Δίπλα Μας” στο Minos Beach art hotel της bluegr Hotels & Resorts, στον Άγιο Νικόλαο Κρήτης, μια ακόμα πρωτοβουλία του Ιδρύματος για την κοινωνία και την Τέχνη.

Για δεύτερη συνεχή χρονιά το Ίδρυμα Γ. & Α. Μαμιδάκη απηύθυνε ανοιχτή πρόσκληση στους μαθητές και στις μαθήτριες της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του Αγίου Νικόλαου να παρακολουθήσουν το δεύτερο εκπαιδευτικό πρόγραμμα που σχεδιάστηκε με άξονα το περιεχόμενο, την έρευνα και τη διαδικασία παραγωγής του έργου “Come With The Wind”. Το πρόγραμμα, που φέτος έφερε την ονομασία “Wind Stories”, σχεδιάστηκε και υλοποιήθηκε από τους νικητές του Βραβείου Τέχνης του Ιδρύματος Γ. & Α. Μαμιδάκη – Πρόγραμμα Καλλιτεχνικής Φιλοξενίας 2019 και δημιουργούς του έργου, τον εικαστικό καλλιτέχνη Θεόδωρο Ζαφειρόπουλο και τον αρχιτέκτονα Γιώργο Ρυμενίδη.

Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση, συνολικά 70 μαθητές και μαθήτριες Λυκείου συνοδεία 9 καθηγητών συμμετείχαν και τις δύο ημέρες στο πρόγραμμα που φιλοξενήθηκε στο ξενοδοχείο Minos Beach art hotel. Οι δύο καταξιωμένοι δημιουργοί παρουσίασαν αρχικά το προσωπικό τους έργο, τη σκέψη και τη διαδικασία παραγωγής του έργου “Come With The Wind” και στη συνέχεια ξενάγησαν τους μαθητές στον χώρο της ηχητικής και γλυπτικής εγκατάστασης. Το πρόγραμμα ολοκληρώθηκε με τη συμμετοχή όλων σε ένα εικαστικό εργαστήριο.

Στόχος του εργαστηρίου ήταν η επαφή των μαθητών με θέματα Σύγχρονης Τέχνης και η δυνατότητα εμπλοκής τους με καλλιτεχνικές πρακτικές. Με πρωτοφανή προσοχή κατά τη διάρκεια της παρουσίασης και της ξενάγησης αλλά και όρεξη, δούλεψαν ομαδικά σκεπτόμενοι με εικαστικούς όρους τους τρόπους αναπαράστασης της ιδέας των ανέμων με σχέδιο και μακέτα.

Οι μαθητές συνεργάστηκαν, αντάλλαξαν εμπειρίες και πειραματίστηκαν με τις έννοιες του χώρου, του ήχου, της αναλογίας, της σύνθεσης, του τοπίου. Σε πολύ περιορισμένο χρόνο, με πολύ απλά, καθημερινά υλικά και με συμμάχους τον αυθορμητισμό τους και τον ενθουσιασμό της επαφής με την Τέχνη παρήγαγαν πολύ ενδιαφέροντα και ολοκληρωμένα αποτελέσματα.

Τέχνη και Φιλοξενία ως πυλώνες ανάπτυξης της Κοινωνίας

Το Ίδρυμα Γ. & Α. Μαμιδάκη συνεχίζει να αναλαμβάνει πρωτοβουλίες που αφορούν το σύνολο της κοινωνίας, εστιάζοντας πρωταρχικά σε εκείνη του Αγίου Νικολάου και της Κρήτης. Το Minos Beach art hotel, που φιλοξένησε το πρόγραμμα, αποτελεί πυλώνα πολιτισμού για τον Άγιο Νικόλαο και η οικογένεια της bluegr Hotels & Resorts ανοίγει πάντα τις πόρτες του για να υποδεχθεί δράσεις που αφορούν είτε τον πολιτισμό είτε τον τουρισμό. Στις 22 Οκτωβρίου οι άνθρωποι του Minos Beach art hotel υποδέχθηκαν τους μαθητές της Γ’ Τάξης των ειδικοτήτων Οικονομικών και Διοικητικών Υπηρεσιών, και Υπαλλήλων Οικονομίας και Διοίκησης του 1ου ΕΠΑΛ Ηρακλείου. Στο πλαίσιο της διδακτικής επίσκεψης οι μαθητές ξεναγήθηκαν στους χώρους και τα τμήματα του ξενοδοχείου με στελέχη της bluegr Hotels & Resorts να τους μιλούν για την πολιτική στήριξης της τοπικής κοινωνίας που ο Όμιλος ακολουθεί. Η επίσκεψη ολοκληρώθηκε με παρουσίαση των κοινωνικών και καλλιτεχνικών δράσεων του Ιδρύματος Γ. & Α. Μαμιδάκη. Μία ακόμη ξεχωριστή επίσκεψη δέχτηκε το Minos Beach art hotel στις 4 Νοεμβρίου από τα παιδιά του Εργαστηρίου Ειδικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης Αγίου Νικολάου (ΕΕΕΕΚ), που ξεναγήθηκαν στα έργα της συλλογής του Ιδρύματος που εκτίθενται στο ξενοδοχείο.

Περισσότερα

8# Αξιοπρεπής Εργασία & Οικονομική Ανάπτυξη

BRAIN REGAIN: 7 νέες εταιρείες προστέθηκαν στο δίκτυο

Το BRAIN REGAIΝ, η πρωτοβουλία του Μη Κερδοσκοπικού Σωματείου «Ελληνικές Ρίζες» για τον επαγγελματικό επαναπατρισμό Ελλήνων του εξωτερικού, υποδέχεται επτά νέες εταιρείες στη συμμαχία για την καταπολέμηση του φαινομένου του brain drain.

Alpha Bank, BEAT, Entersoft, LeasePlan, Microsoft, Trans Adriatic Pipeline και Zepos&Yannopoulos αποτελούν τις νέες εταιρείες που εντάσσονται στην συμμαχία BRAIN REGAIΝ, προσφέροντας ανώτερα στελέχη τους για τον ρόλο του Μέντορα. Οι εθελοντές Μέντορες συζητούν απευθείας με τους Έλληνες που ζουν και εργάζονται στο εξωτερικό, τους ενημερώνουν για την εργασιακή πραγματικότητα στις ελληνικές επιχειρήσεις και για τις προοπτικές των ελληνικών επιχειρήσεων.

Συνολικά την πρωτοβουλία BRAIN REGAIΝ απαρτίζουν οι εταιρείες: Aegean Airlines, Alpha Bank, Αθηναϊκή Ζυθοποιία, BEAT, CHIPITΑ, Coca-Cola Τρία Έψιλον, COSMOTE, ΔΕΣΦΑ, Τράπεζα της Ελλάδος, Ελληνικά Πετρέλαια, Ελληνική Εταιρεία Συμμετοχών & Περιουσίας, Entersoft, Τράπεζα Eurobank, Όμιλος FOURLIS, INTERAMERICAN, Kyklades Maritime Corporation, LeasePlan, METRO, Microsoft, Ogilvy, OTIS Ελλάδος & Κύπρου, PotamitisVekris, Trans Adriatic Pipeline, Τράπεζα Πειραιώς, Sani Ikos, T.E.MES, ΤΙΤΑΝ, Όμιλος ΥΓΕΙΑ, Upstream, Xerox Hellas και Zepos & Yannopoulos.

Ο Κωνσταντίνος Κεσεντές, ιδρυτικό μέλος του BRAIN REGAIN και πρόεδρος του Σωματείου «Ελληνικές Ρίζες» δήλωσε: «To BRAIN REGAIN μαζί με το στρατηγικό του εταίρο BRAIN GAIN, αποτελούν την πιο ισχυρή απάντηση κατά του φαινομένου brain drain στην Ελλάδα. Μέχρι σήμερα έχουμε δεχθεί περισσότερες από 400 αιτήσεις Ελλήνων που ζουν και εργάζονται στο εξωτερικό και επιθυμούν να επιστρέψουν στην πατρίδα μας και ήδη υλοποιείται ο πρώτος κύκλος mentoring. Η διεύρυνση της συμμαχίας BRAIN REGAIN με περισσότερες εταιρείες και η αύξηση του αριθμού των Μεντόρων μας δίνει τη δυνατότητα να υποστηρίξουμε περισσότερους ενδιαφερόμενους. Χρειαζόμαστε πολλούς για να φέρουμε πίσω περισσότερους!».

Περισσότερα

12# Υπεύθυνη Κατανάλωση & Παραγωγή

Προκλήσεις και εμπόδια του αειφόρου τουρισμού

Ο αειφόρος τουρισμός είναι το μέλλον αλλά οι προκλήσεις είναι πολλές. Στο πλαίσιο του πρώτου Go Green! Hotel Seminar που διοργάνωσε η Ecotourism Greece και το Green Guide για Tουριστικές Eπιχειρήσεις στις 7-8 Νοεμβρίου 2019 στο Ξενοδοχείο Αμαλία στην Αθήνα, αναδείχθηκαν τα ζητήματα και oι απειλές που χρειάζονται άμεση αντιμετώπιση και συζητήθηκαν οι πιθανές λύσεις.

Στο σεμινάριο συναντήθηκαν ξενοδόχοι από πολλές γωνιές της χώρας μας, την Αθήνα, την Αλόννησο, τη Σκύρο, τη Σύρο, την Κω, τη Μύκονο, τη Νάξο. Μέσα από γόνιμο και διαδραστικό διάλογο προέκυψαν πολλά σημαντικά και ενδιαφέροντα συμπεράσματα.

Όπως επισημαίνεται σε σχετική ανακοίνωση, αναδείχθηκε το πρόβλημα που προκύπτει από την ανάγκη συνεχούς προμήθειας νερού για τις πισίνες σε ξενοδοχεία νησιών όπως η Μύκονος και η Σαντορίνη (προορισμών που δεν φημίζονται για την αειφορία τους), λόγω του νόμου που απαγορεύει τη χρήση θαλασσινού νερού. Η μεταφορά νερού από μακρινές αποστάσεις επιβαρύνει το περιβάλλον με το ανθρακικό αποτύπωμα που αφήνει και καταναλώνει νερό άδικα. Είναι αναγκαίο να βρεθεί μια λύση που θα μειώσει τη ρύπανση και τη σπατάλη.

Ταυτόχρονα, τα νησιά αντιμετωπίζουν το πολύ σοβαρό πρόβλημα της έλλειψης επαρκών δρομολογίων όλο το χρόνο στις ακτοπλοϊκές και αεροπορικές μετακινήσεις, που εμποδίζει το να μπορέσουν να μεγαλώσουν την τουριστική σεζόν τους. Τα πλοία που ταξιδεύουν σε πολλά νησιά είναι παλιά και ρυπαίνουν σε μεγάλο βαθμό το περιβάλλον, δίνοντας παράλληλα μια άσχημη εικόνα στους επισκέπτες από το εξωτερικό. Ένα ελπιδοφόρο νέο αποτελεί η έγκριση σχεδίου για τη ναύλωση υδροπλάνων για τις μετακινήσεις μεταξύ διάφορων περιοχών της χώρας.

Φυσικά, για να μεγαλώσουν την τουριστική σεζόν τους τα ξενοδοχεία έχουν ακόμα μια πρόκληση να αντιμετωπίσουν, αυτή των κτιριακών υποδομών τους. Το μοντέλο «ήλιος-άμμος-θάλασσα» είχε οδηγήσει τα καταλύματα παραθαλάσσιων περιοχών να έχουν σχεδιαστεί με πολλούς ανοιχτούς και υπαίθριους χώρους. Πρέπει τώρα οι ξενοδόχοι να σκεφτούν καινοτόμες αρχιτεκτονικές λύσεις για να προσαρμόζουν τους χώρους τους, ώστε να μπορούν να υποδέχονται επισκέπτες όλες τις εποχές του χρόνου. Επίσης, πρέπει να δημιουργήσουν εναλλακτικές και οικοτουριστικές δραστηριότητες για όλη τη χρονιά, οι οποίες δεν εξαρτώνται μόνο από τις καλές καιρικές συνθήκες.

Ένα ακόμα σοβαρό ζήτημα είναι ότι τα ξενοδοχεία δεν μπορούν να στηρίξουν τα προϊόντα της τοπικής κοινωνίας, μιας και απαγορεύεται να τα πουλήσουν βάση νομοθεσίας. Επίσης, ξενοδοχεία που έχουν φάρμες δεν δικαιούνται νομικά να διαθέτουν τα προϊόντα τους προς πώληση. Η απόκτηση άδειας είναι μια πολύ περίπλοκη διαδικασία και η διευκόλυνσή της θα επιδράσει θετικά στην τοπική οικονομία των περιοχών.

Επίσης, ένα ακόμα σοβαρό πρόβλημα που αντιμετωπίζουν τα νησιά και όχι μόνο, είναι η έλλειψη υποδομών ανακύκλωσης. Τα απορρίμματα αναγκαστικά καταλήγουν στις χωματερές

χωρίς καμία επεξεργασία, εφόσον δεν υπάρχει δυνατότητα ανακύκλωσης ούτε σε κοντινές πόλεις. Το σοβαρό πρόβλημα αυτό αντιμετωπίζουν για παράδειγμα η Κέρκυρα και η Πελοπόννησος. Αυτό, όπως και πολλά άλλα προβλήματα, δείχνουν ξεκάθαρα την ανάγκη να υπάρξει συνεργασία μεταξύ των δημόσιων φορέων και του τουριστικού κλάδου.

Η κατάρρευση του γίγαντα του μαζικού τουρισμού Thomas Cook επηρεάζει αναμφισβήτητα άμεσα την ανεργία στη χώρα μας. Ίσως όμως να έχει θετικά αποτελέσματα μακροπρόθεσμα, αν λειτουργήσει ως μια προειδοποίηση για τον τουριστικό κλάδο, ώστε να μην βασίζεται αποκλειστικά στο μαζικό μοντέλο τουρισμού.

Ο ΕΟΤ και η πρόεδρος κ. Άντζελα Γκερέκου έδειξαν μεγάλο ενδιαφέρον για την αειφορία στον τουρισμό μέσω της κ. Ακαθίστης Βεκρή, η οποία συμμετείχε στο σεμινάριο, συζήτησε πολύ σοβαρά τα παραπάνω θέματα και δεσμεύτηκε να μεταφέρει τους προβληματισμούς που αναδείχθηκαν. Χάρη στην τόσο ενεργή εμπλοκή όλων των συμμετεχόντων στο σεμινάριο, έχει ήδη προγραμματιστεί το επόμενο στις 16-17 Ιανουαρίου 2020.

Όποιος ενδιαφέρεται μπορεί να εκδηλώσει ενδιαφέρον στο: www.greenguide.gr/seminars.

Περισσότερα

Ετικέτες

Εγγραφή στο Newsletter

ΔΗΜΟΦΙΛΗ