Connect with us

17# Συνεργασία για τους Στόχους

Τα OK! Anytime Markets με 3D διαβάσεις στα σχολεία του Βύρωνα

Tα OK! Anytime Markets συνεχίζουν το έργο τους στις γειτονιές της Αθήνας, δημιουργώντας τρεις νέες τρισδιάστατες διαβάσεις σε δύο σχολεία στην περιοχή του Βύρωνα, μετά την επιτυχημένη ανταπόκριση που είχε το έργο στα σχολεία του Χαλανδρίου.

Με τη δημιουργική συμβολή της ομάδας καλλιτεχνών της Urban Act, τα OK! Anytime Markets ζωγράφισαν εντυπωσιακά σχέδια τρισδιάστατων διαβάσεων περιμετρικά του 1ου και 3ου Δημοτικού Σχολείου στο Βύρωνα, στις οδούς Ερυθραίας, Κονσταντιλιέρη και Κορδελιού. Η κάθε διάβαση μοιάζει να αιωρείται πάνω από τον δρόμο, δημιουργώντας μια οφθαλμαπάτη που είναι ορατή από τους οδηγούς αυτοκινήτων, με στόχο να μειώνουν ταχύτητα πλησιάζοντας στα σχολεία γύρω από τα οποία  διασχίζουν το δρόμο καθημερινά δεκάδες παιδιά.

Σκοπός της πρωτοβουλίας των OK! Anytime Markets είναι να ευαισθητοποιήσουν τους οδηγούς σε θέματα σωστής οδηγικής συμπεριφοράς και να εκπαιδεύσουν τους πεζούς ώστε να χρησιμοποιούν τις διαβάσεις προκειμένου να διανύσουν τον δρόμο, ενισχύοντας με αυτόν τον τρόπο την ασφάλεια τους και συντελώντας ώστε να μειωθούν τα ατυχήματα. 

Μέσω τους προγράμματος των 3D διαβάσεων, που αποτελεί μέρος του ευρύτερου προγράμματος Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης της «Κοντά στην γειτονιά», η εταιρεία κάνει πράξη τη δέσμευσή της να στηρίζει τις γειτονιές της Αθήνας καλύπτοντας τις ανάγκες της και ομορφαίνοντας εξωτερικούς χώρους. 

Σκοπός αυτής της ιστοσελίδας είναι να αναδείξει τις δράσεις των εταιρειών που έχουν επενδύσει στην Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη. Να παρουσιάζει τις δράσεις τους, τις απόψεις τους αλλά και τις κυβερνητικές και Ευρωπαϊκές οδηγίες που κατά καιρούς προστίθενται. Η βιώσιμη ανάπτυξη τόσο της κοινωνίας όσο και του ιδιωτικού επιχειρείν είναι υπόθεση όλων μας. Από τα εκπαιδευτικά ιδρύματα μέχρι τις διοικήσεις των επιχειρήσεων και από τα αρμόδια υπουργεία μέχρι τα διοικητικά συμβούλια των τοπικών κοινοτήτων.

Περισσότερα
Διαφημίσεις
Σχολιάστε

Σχολιάστε το άρθρο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

11# Βιώσιμες πόλεις & Κοινότητες

Ανθεκτικές στον Covid-19 οι ΜΚΟ, μετά το “σχολείο” της δεκαετούς κρίσης

Aβεβαιότητα για το μέλλον εκφράζουν δύο στις πέντε ΜΚΟ (61%), το 1/4 (ή 24%) τοποθετείται με αισιοδοξία και μία στις δέκα (13,4%) εκφράζει ουδέτερη στάση, σύμφωνα με έρευνα του HIGGS που επιβεβαιώνει την ανθεκτικότητα των οργανώσεων, οι οποίες μετά από 10 χρόνια πρωτοφανούς οικονομικής κρίσης, έχουν αναπτύξει μηχανισμούς για να ανταποκρίνονται σε περιόδους άλλων κρίσεων, όπως η πανδημία.

Της Σοφίας Εμμανουήλ (semmanouil@gmail.com)

Αν και η κρίση έφερε τα πάνω – κάτω στις δράσεις των ΜΚΟ (όπως τουλάχιστον αναφέρει το 80%) δημιουργώντας ανησυχίες για το μέλλον, τo 76% των οργανώσεων στην Ελλάδα, εκτιμά ότι θα συνεχίσει να λειτουργεί και μετά την τρέχουσα κρίση, με μόλις 7% να σχεδιάζει μείωση προσωπικού και 13% μείωση υπηρεσιών.

Η έρευνα του HIGGS αποκάλυψε επίσης ότι το 74% των οργανώσεων διαφωνούν με την προοπτική συγχώνευσης με άλλη ΜΚΟ, στο πλαίσιο της καλύτερης ανταπόκρισης στην κρίση. Η συγκεκριμένη τοποθέτηση έρχεται σε αντίθεση με την κύρια κατεύθυνση σε πολλά οικοσυστήματα του εξωτερικού όπου οι συγχωνεύσεις αλλά και οι προγραμματικές συνεργασίες αποτελούν βασικό αντικείμενο συζητήσεων. Ουσιαστικά η ανθεκτικότητα των ελληνικών ΜΚΟ καθιστά την ανάγκη για συγχώνευση περιορισμένη, αν και θα πρέπει να σημειωθεί ότι τα επίπεδα αισιοδοξίας υποβαθμίζονται στις οργανώσεις με έως 20 χιλ. ευρώ κύκλο εργασιών. 

Ένα άλλο σημείο προσοχής είναι ότι η πανδημική κρίση επηρέασε τις περισσότερες οργανώσεις όσον αφορά στην ανεύρεση πόρων, με το 60% του δείγματος να αναφέρει ότι επηρεάστηκε αρνητικά, ενώ μόλις ένα 16% είδε μια θετική επίδραση. Από την περαιτέρω ανάλυση των δεδομένων προκύπτει ότι οι μικρότερες οργανώσεις (έως 10 άτομα προσωπικό) μπόρεσαν να ανταποκριθούν καλύτερα από τις μεγάλες και μεσαίες οργανώσεις όσον αφορά στην ανεύρεση πόρων.

Αξίζει δε να σημειωθεί ότι το 80% των οργανώσεων με έδρα στην περιφέρεια, έναντι του 57% των οργανώσεων με έδρα στην Αθήνα ή τη Θεσσαλονίκη, αντιμετώπισε προβλήματα στην ανεύρεση πόρων. Αντίστοιχα, οι οργανώσεις που σημείωσαν θετική επίδραση της πανδημικής κρίσης στην ανεύρεση πόρων είναι σημαντικά μειωμένες στην περιφέρεια (10% έναντι 17% στο κέντρο).

Ο Σωτήρης Πετρόπουλος, Διευθυντής του HIGGS, εξηγεί στο csrindex ότι “η πανδημία έχει επηρεάσει αρνητικά τη λειτουργία των Μη Κερδοσκοπικών Οργανώσεων, όπως θα ήταν αναμενόμενο. Παρόλα αυτά, μετά από σχεδόν 10 χρόνια οικονομικής κρίσης, διαπιστώνουμε μια ανθεκτικότητα στον τρόπο που αντιμετωπίζουν την τρέχουσα υγειονομική κρίση, χωρίς σπασμωδικές κινήσεις και χωρίς πανικό και αυτό από μόνο του είναι ιδιαίτερα ελπιδοφόρο για τους επόμενους μήνες. Προφανώς και τις απασχολούν οι εξελίξεις στον τομέα των χρηματοδοτήσεων – ο οποίος, προεξαρχούσης της Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης, έχει στραφεί σε μεγάλο βαθμό στην Υγεία – αλλά τηρούν στάση αναμονής, προσπαθώντας παράλληλα να μετασχηματίσουν ψηφιακά τις λειτουργίες τους στο μέγιστο δυνατό, ώστε να ανταποκριθούν στις προκλήσεις των επόμενων μηνών”.

Η χρηματοδότηση

Σε σχέση με τους υπάρχοντες χρηματοδότες, πάνω από τις μισές οργανώσεις, συγκεκριμένα το 55%, δεν αντιμετώπισαν κάποιο πρόβλημα στη ροή των χρηματοδοτήσεων, σε αντίθεση με ένα 13% το οποίο είδε χρηματοδοτήσεις του να διακόπτονται. Από την άλλη μεριά το 32% των οργανώσεων αντιμετώπισε αναβολή χρηματοδοτήσεων. 

Οι οργανώσεις μικρού μεγέθους (με 20-50 χιλ. ευρώ ετήσιο κύκλο εργασιών) και μεσαίου μεγέθους (500 χιλ. – 1 εκατ. ευρώ) είχαν τα καλύτερα σχετικά αποτελέσματα. Σημειώνεται, επίσης, η σχετικά καλή διαχείριση των πιέσεων στις χρηματοδοτήσεις από τις πολύ μεγάλες οργανώσεις (10 εκατ. ευρώ).

Σχετικά με τις επιπτώσεις στην ανεύρεση πόρων οι συμμετέχουσες στην έρευνα ΜΚΟ υπέδειξαν τη μετατόπιση χρηματοδοτήσεων των Κοινωφελών Ιδρυμάτων και της ΕΚΕ προς τον τομέα της υγείας και δη τις κρατικές δομές. Καταγράφονται επίσης οι δυσκολίες στο να πραγματοποιηθούν συναντήσεις με εκπροσώπους χρηματοδοτών αλλά και η αναβολή επ’ αόριστον ή ακύρωση εκδηλώσεων όπως bazaar, γεύματα υποστήριξης στην Ελλάδα και το εξωτερικό, πωλήσεις περιοδικών και πασχαλινών ειδών κ.ο.κ.. Την ίδια στιγμή ενισχύθηκαν οι δράσεις crowd-funding, οι επιλογές δωρεών μέσω διαδικτύου και sms, τα e-shops, οι επί πληρωμή διαδικτυακές εκδηλώσεις και σεμινάρια και oι δημόσιες εκκλήσεις για υποστήριξη. 

Σύμφωνα με τα ευρήματα της έρευνας ως προς την ανεύρεση πόρων οι περισσότερες οργανώσεις (23%) έχουν προβεί στην υλοποίηση εξ αποστάσεως δράσεων ζητώντας τη συμμετοχή των (δυνητικών) χρηματοδοτών τους. Σχετικά με τις σημαντικότερες τρέχουσες ανάγκες των οργανώσεων προβάλλονται κυρίως: η κάλυψη πάγιου κόστους (π.χ. ενοίκια), το προσωπικό αλλά και ο ηλεκτρονικός εξοπλισμός που κρίνεται απαραίτητος, ειδικά σε περίπτωση ενός δεύτερου lockdown.

Το 76% των οργανώσεων δηλώνουν ότι τους είναι αναγκαία μια έκτακτη χρηματοδότηση για τους επόμενους 6 μήνες. Αλλά υπάρχει κι ένα 24% περίπου που δηλώνει πως δεν χρειάζεται έκτακτη χρηματοδότηση, επιβεβαιώνοντας το συμπέρασμα για ανθεκτικότητα μερίδας οργανώσεων κατά την τρέχουσα κρίση. Σχετικά με το εύρος της έκτακτης χρηματοδότησης, η πλειονότητα των οργανώσεων, συγκεκριμένα το 44%, χρειάζεται έκτακτη χρηματοδότηση έως 50.000 ευρώ για τους επόμενους 6 μήνες ενώ το 4% άνω των 200.000 ευρώ. Το αποτέλεσμα αυτό ενδεχομένως να αιτιολογείται από το μέγεθος των οργανώσεων που συμμετείχαν στην έρευνα, οι οποίες, ως επί το πλείστον είναι μικρομεσαίες οργανώσεις με έως 40 άτομα διοικητικό προσωπικό.

Όσον αφορά, τέλος, στις εκτιμήσεις των οργανώσεων για το επόμενο διάστημα στο πεδίο της ανεύρεσης πόρων, το 43% είναι αισιόδοξο αναμένοντας η κατάσταση να βελτιωθεί, ενώ ένα 37% έχει την αντίθετη εκτίμηση. Ενδιαφέρον παρουσιάζει το γεγονός ότι η πιο αισιόδοξη κατηγορία οργανώσεων βάσει κύκλου εργασιών είναι αυτή των 20-50 χιλ. ευρώ όπου μόλις το 8% θεωρεί ότι η κατάσταση θα χειροτερεύσει.

Ποιες ΜΚΟ επηρεάζονται περισσότερο

Η ανάλυση των απαντήσεων βάσει γεωγραφικής στόχευσης, νομικής μορφής και μεγέθους (κύκλος εργασιών) αποκάλυψε ότι ο Covid-19 δεν είχε πανομοιότυπη επίδραση σε όλες τις οργανώσεις. Η κρίση επηρέασε περισσότερο οργανώσεις με τη μορφή της ΑΜΚΕ, πιθανώς διότι περιλαμβάνει κατά κύριο λόγο πιο νέες οργανώσεις, καθώς και οργανώσεις της περιφέρειας έναντι των δύο μεγάλων αστικών κέντρων (Αθήνα και Θεσσαλονίκη). 

Οι οργανώσεις με μεγάλο μέγεθος (3 εκατ. ευρώ και πάνω) δεν επηρεάστηκαν τόσο αρνητικά όσο οργανώσεις μικρότερου μεγέθους ενώ οι μεγαλύτερες οργανώσεις κατάφεραν να εξουδετερώσουν τις όποιες επιδράσεις της πανδημικής κρίσης. Όσον αφορά στις ίδιες τις δράσεις περίπου 80% του οικοσυστήματος ανέστειλε παρεμβάσεις. Μάλιστα, από αυτές το μεγαλύτερο ποσοστό (16%) προχώρησαν σε αναστολή δράσεων σε ποσοστό 80%, ενώ το δεύτερο μεγαλύτερο σχετικό ποσοστό οργανώσεων (12%) ανέστειλαν το 50% των δράσεών τους.

Απροθυμία για περικοπές

Ας σημειωθεί ότι οι οργανώσεις δεν τοποθετούνται θετικά σε πιθανές απολύσεις. Πέραν του 66% του συνολικού δείγματος που δεν τοποθετείται θετικά προς μια τέτοια εξέλιξη, οι ισχυρότερες τάσεις υπέρ (αν και μικρές) καταγράφονται στις οργανώσεις με κύκλο εργασιών έως 50 χιλ. ευρώ, καθώς και σε οργανώσεις με κύκλο εργασιών μεταξύ 200 χιλ. και 1 εκατ. ευρώ. Στον αντίποδα, στις μεγάλες οργανώσεις καθώς και σε οργανώσεις με προϋπολογισμούς από 50 έως 200 χιλ. ευρώ σχεδόν δεν καταγράφεται η τάση αυτή αλλά προκύπτει μια ξεκάθαρη τοποθέτηση κατά των απολύσεων.

Παρά το δυσμενές αυτό περιβάλλον, η πλειονότητα των οργανώσεων δεν προχώρησε σε μείωση προσωπικού αν και οι περισσότερες έκαναν χρήση της δυνατότητας να θέσουν σε αναστολή μέρος ή το σύνολο του προσωπικού τους. Πιο συγκεκριμένα, μόνο ένα 10% προχώρησε σε απολύσεις, ενώ ένα 55% τήρησε στάση αναμονής παρουσιάζοντας μηδενική μεταβολή όσον αφορά στον αριθμό των εργαζομένων τους. Ενδιαφέρον παρουσιάζει ότι από τις οργανώσεις που είδαν τις δράσεις τους να μειώνονται, μόλις 15% περίπου προχώρησε σε μείωση προσωπικού. Στον αντίποδα, από τις οργανώσεις που αύξησαν τις δράσεις τους μόνο το 14% ενίσχυσε το προσωπικό τους. Προκύπτει, λοιπόν, μια συντηρητική διαχείριση του ζητήματος του ανθρώπινου δυναμικού από τις οργανώσεις συνυπολογίζοντας χρηματοδοτικά προβλήματα αλλά και αύξηση των κοινωνικών αναγκών.

Για τις οργανώσεις που δραστηριοποιούνται σε ευπαθείς ομάδες, όπως οι άστεγοι, οι υπηρεσίες τους διευρύνθηκαν, δεδομένης της ανάγκης προστασίας της συγκεκριμένης ευπαθούς ομάδας, η οποία δεν έχει σταθερό σημείο διαμονής. Ακόμη και οργανώσεις που, κατά κύριο λόγο, έως τώρα είχαν δράσεις πρόληψης και ενημέρωσης, προσαρμόστηκαν στα νέα δεδομένα με δράσεις παροχής ειδών πρώτης ανάγκης και υπηρεσιών υγείας.

Περισσότερα

17# Συνεργασία για τους Στόχους

«Χαμόγελο»: Αίσιο τέλος στην περιπέτεια ανήλικων από τη Γερμανία

Αίσιο τέλος είχε η περιπέτεια της 10χρονης και της 8χρονης αδελφής της που εντοπίστηκαν από τις τοπικές Αρχές στην Αλεξανδρούπολη μετά από απόπειρα γονικής αρπαγής από τον τόπο διαμονής τους στη Γερμανία.

Κατά την 5μηνη παραμονή τους στο Σπίτι του Οργανισμού «To Xαμόγελο του Παιδιού», το επιστημονικό προσωπικό και τα παιδιά υποδέχθηκαν και «αγκάλιασαν» τα κορίτσια, βοηθώντας τα να προσαρμοστούν και να νιώσουν μέλη της οικογένειας του «Χαμόγελου».

Από την πρώτη στιγμή οι κοινωνικοί λειτουργοί και οι ψυχολόγοι του Οργανισμού συνεργάστηκαν αποτελεσματικά με το Γερμανικό Προξενείο της Θεσσαλονίκης και με την αρμόδια Κοινωνική Υπηρεσία της Γερμανίας με σκοπό να ολοκληρωθούν οι απαραίτητες ενέργειες για την επιστροφή τους, εξασφαλίζοντας στα δύο ανήλικα κορίτσια αυτό που κάθε παιδί δικαιούται: ένα δυνατό ξεκίνημα στη ζωή σε ένα περιβάλλον ασφάλειας και φροντίδας.

Πάρτι-έκπληξη με τραγούδια, χορό και παιχνίδια οργάνωσε μεταξύ άλλων «Το Χαμόγελο του Παιδιού» με σκοπό να αποχαιρετίσει τις δυο ανήλικες αδελφές, προσφέροντάς τους όμορφες αναμνήσεις και εικόνες πριν την επιστροφή τους στη Γερμανία, μετά από την τραγική περιπέτεια που έζησαν.

Στο πάρτι ήταν καλεσμένες η Υποπρόξενος του Γενικού Προξενείου της Γερμανίας στη Θεσσαλονίκη κα. Ulrike Renz και η Κοινωνική Λειτουργός του Γραφείου Κοινωνικής Πρόνοιας Νεολαίας της Γερμανίας, Krneta Aleksandra, οι οποίες μας συνεχάρησαν για το έργο μας.

Οι δύο μικρές μας φίλες μας αποχαιρέτησαν συγκινημένες λέγοντας ότι κατά την παραμονή τους στο «Χαμόγελο» ένιωσαν οικογενειακή ζεστασιά και πραγματική φροντίδα

Περισσότερα

17# Συνεργασία για τους Στόχους

ΑEGEAN και ΣΕΤΕ προσφέρουν στους ανθρώπους της Πολιτικής Προστασίας

Σε μία κοινή πρωτοβουλία, AEGEAN και ΣΕΤΕ προσφέρουν ένα ολοκληρωμένο πακέτο διακοπών, αεροπορικά εισιτήρια και διαμονή, στους ανθρώπους της Πολιτικής Προστασίας, ως ένα ελάχιστο ευχαριστώ για όλα όσα προσέφεραν το προηγούμενο διάστημα και συνεχίζουν να προσφέρουν στη διαχείριση της υγειονομική κρίσης. 

Ειδικότερα, οι εκπρόσωποι του τουριστικού κλάδου της χώρας προσφέρουν ένα ολοκληρωμένο 6ήμερο ταξιδιωτικό πακέτο σε αγαπημένους ελληνικούς προορισμούς, με στόχο τα στελέχη που εργάζονται στην πρώτη γραμμή της Πολιτικής Προστασίας κατά του COVID-19, μαζί με τα αγαπημένα τους πρόσωπα, να ζήσουν μια ολοκληρωμένη και ευχάριστη εμπειρία διακοπών.  

Η ΑΕGEAN, προσφέρει εισιτήρια μετ’ επιστροφής για όλο το δίκτυο εσωτερικού και ο ΣΕΤΕ τις διαμονές στις ξενοδοχειακές μονάδες των Mελών του – MITSIS HOTELS, TEMES S.A. (Hilton Athens και Costa Navarino), GRECOTEL HOTELS & RESORTS, PHĀEA RESORTS, LAMPSA HELLENIC HOTELS (Sheraton Rhodes Resort), ATRIUM HOTELS, KONTOKALI BAY RESORT & SPA, AEOLOS BEACH, GIANNOULIS HOTELS & RESORTS – σε ολόκληρη την Ελλάδα. 

Ο Υφυπουργός Πολιτικής Προστασίας και Διαχείρισης Κρίσεων, Νίκος Χαρδαλιάς σημείωσε: «Να προστατεύουμε τους ανθρώπους, αυτή είναι η απόλυτη προτεραιότητα, το καθημερινό στοίχημα ευθύνης όλων εκείνων που εμπλέκονται στην Πολιτική Προστασία, είτε πρόκειται για καταστροφές είτε για περιπτώσεις έκτακτης ανάγκης. Φέτος, η εκπλήρωση της αποστολής μας περιλάμβανε και τη διαχείριση πανδημίας, μια πρωτόγνωρη συγκυρία που μέχρι σήμερα η χώρα μας έχει αντιμετωπίσει με επιτυχία, χάρη στη συνεργασία ολόκληρης της ελληνικής κοινωνίας. Εκ μέρους των στελεχών της Πολιτικής Προστασίας που βρίσκονται στην πρώτη γραμμή στην αντιμετώπιση του COVID-19, θα ήθελα να ευχαριστήσω την AEGEAN και τον ΣΕΤΕ για την ευγενική προσφορά τους και να διαβεβαιώσω ότι η Πολιτική Προστασία θα συνεχίσει να καταβάλλει κάθε προσπάθεια ώστε να παραμείνει η Ελλάδα ασφαλής».

Ο Πρόεδρος του ΣΕΤΕ, Γιάννης Ρέτσος ανέφερε: «Ο τουριστικός τομέας παραμένει στην πρώτη γραμμή των ενεργειών συνεισφοράς στους ανθρώπους που διαχειρίστηκαν και συνεχίζουν να διαχειρίζονται την υγειονομική κρίση. Είναι η ελάχιστη επιβράβευση στη συνεχή προσπάθεια για την αντιμετώπιση των πρωτόγνωρων καταστάσεων που βιώνει η χώρα μας. Ευχή όλων μας είναι οι εργαζόμενοι της Πολιτικής Προστασίας, έπειτα από μία πολύ δύσκολη περίοδο και ενόψει νέων προκλήσεων το επόμενο διάστημα, να ταξιδέψουν και να ξεκουραστούν στους αγαπημένους τους προορισμούς».

Οι δικαιούχοι καλούνται έως τις 14 Αυγούστου να επισκεφθούν την ειδικά διαμορφωμένη ιστοσελίδα της AEGEAN (https://el.aegeanair.com/milesandbonus/civilprotection-form) και να υποβάλλουν τα στοιχεία τους. Με την ολοκλήρωση της διαδικασίας εγγραφής και την επαλήθευση των στοιχείων τους που θα ακολουθήσει, οι δικαιούχοι θα μπορούν να λάβουν δύο (2) εισιτήρια μετ’ επιστροφής για το δίκτυο εσωτερικού μέσω του Προγράμματος Miles+Bonus της AEGEAN και να επιλέξουν τη διαμονή τους από τη λίστα των επιλεγμένων ξενοδοχείων μελών του ΣΕΤΕ σε ολόκληρη την Ελλάδα, για να  προγραμματίσουν το ταξίδι τους.

Σημειώνεται ότι η πλατφόρμα για την εγγραφή θα παραμείνει ενεργή από την 1η και έως την 14η Αυγούστου, ενώ για περισσότερες πληροφορίες για τους όρους και τις προϋποθέσεις του προγράμματος, οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να επισκέπτονται τις ηλεκτρονικές διευθύνσεις  www.aegeanair.com και www.sete.gr. 

Περισσότερα

Ετικέτες

Εγγραφή στο Newsletter

ΑΠΟΨΕΙΣ