Connect with us

11# Βιώσιμες πόλεις & Κοινότητες

Η τεχνολογία κλειδί για 6 Στόχους Βιώσιμης Ανάπτυξης – Ουραγός η Ελλάδα στην ΕΕ28 – Οι επιδόσεις ανά Στόχο

Στην 24η θέση μεταξύ των 28 κρατών μελών της ΕΕ κατατάσσει την Ελλάδα έκθεση για τις επιδόσεις των χωρών στον τομέα των τεχνολογιών σε συνδυασμό με 6 Στόχους Βιώσιμης Ανάπτυξης.

Της Σοφίας Εμμανουήλ (semmanouil@csrindex.gr)

Έκθεση που εκπόνησε η Huawei σε συνεργασία με τη SustainAbility και την υποστήριξη του CSR Europe έδειξε ότι οι χώρες που διακρίνονται από προηγμένους τομείς τεχνολογίας πληροφοριών και επικοινωνιών (information and communications technology – ICT) και ανεπτυγμένο κλάδο εταιρειών πληροφορικής είναι πιθανό να αποδίδουν καλύτερα στην αειφόρο ανάπτυξη και αντίστροφα.

Η μελέτη, που διερευνά τις πολλαπλές ευκαιρίες που προσφέρει η ψηφιακή τεχνολογία για την προώθηση λύσεων στο πλαίσιο των Στόχων για την Αειφόρο Ανάπτυξη (Sustainable Development Goals – SDGs), διαπιστώνει ότι ο βαθμός αξιοποίησης των τεχνολογιών διαφέρει για κάθε εξεταζόμενο Στόχο αλλά η δυναμική της σχέσης αυτής επιβεβαιώνεται σε όλες τις περιπτώσεις και ιδιαίτερα στα θέματα που επικεντρώνονται στη βιομηχανία και στην καινοτομία, καθώς και στην ισότητα των φύλων.

Η συσχέτιση μεταξύ των επιδόσεων των χωρών σε τομείς νέων τεχνολογιών και σε συγκεκριμένους στόχους βιώσιμης ανάπτυξης διαμορφώνεται σε 55% στην Ευρώπη ενώ φθάνει στο 89% σε παγκόσμια κλίμακα. Διαπιστώνεται δε υψηλότερη συσχέτιση σε θέματα καινοτομίας και υποδομών.

Με βάση τη μεθοδολογία της παγκόσμιας έκθεσης της Huawei οι χώρες κατατάσσονται με βάση την ωριμότητα του τομέα ICT και τα επιτεύγματά τους στους εξής έξι SDGs: SDG 3: Καλή Υγεία και Ευεξία, SDG 4: Ποιοτική Εκπαίδευση, SDG 5: Ισότητα των Φύλων, SDG 9: Βιομηχανία, Καινοτομία και Υποδομές, SDG 11: Αειφόρες πόλεις και κοινότητες και SDG 13: Δράση για το Κλίμα.

Η Σουηδία, η Δανία, το Ηνωμένο Βασίλειο, η Γερμανία και η Γαλλία αναδείχθηκαν ηγέτες του γενικού δείκτη στην ευρωπαϊκή κατάταξη επιδεικνύοντας τις υψηλότερες επιδόσεις σε ICT και αειφόρο ανάπτυξη. Αντίθετα Πολωνία, Βουλγαρία, Κύπρος και Ρουμανία έλαβαν τα χαμηλότερα αποτελέσματα. Στην 5η θέση από το τέλος είναι η Ελλάδα. Είναι 24η στην κατάταξη της ΕΕ 28.

Επιμέρους Στόχοι

Μπορεί ωστόσο η χώρα μας να εμφανίζει συνολικά μια κακή επίδοση ωστόσο σε επιμέρους τομείς κάνει πρόοδο. Για παράδειγμα, στον Στόχο 3, που αναφέρεται στην αξιοποίηση των τεχνολογιών για τη βελτίωση των αποτελεσμάτων της υγειονομικής περίθαλψης η Ελλάδα και Αυστρία εμφανίζουν τα καλύτερα σκορ ενώ η Κύπρος, η Πολωνία και η Ρουμανία έχουν χαμηλότερα αποτελέσματα.

Στον Στόχο 5, για την ισότητα των φύλων, η χώρα μας υστερεί (είναι προτελευταία στην κατάταξη) μαζί με τη Μάλτα και την Κροατία ενώ ηγούνται Σουηδία, Φινλανδία και η Δανία. Στις χώρες με κακές επιδόσεις κατατάσσεται η Ελλάδα και σε ότι αφορά τους Στόχους 11 και 13 για τις αειφόρες πόλεις και τη δράση για το Κλίμα αντίστοιχα. Υστερεί επίσης στον Στόχο 9 που αφορά τη βιομηχανία και την καινοτομία (κατέχει την 22η θέση στην κατάταξη) ενώ στον Στόχο 4 για την ποιοτική εκπαίδευση η Ελλάδα κατέχει την τρίτη θέση από το …τέλος.

Αξίζει να σημειωθεί ότι σε παγκόσμια κλίμακα ηγούνται πολλές ευρωπαϊκές χώρες όπως η Σουηδία, το Ηνωμένο Βασίλειο και η Γερμανία ενώ υψηλές επιδόσεις σε ICT και αειφόρο ανάπτυξη εμφανίζουν και οι ΗΠΑ. Αντίθετα η Ινδονησία, η Κένυα, η Ινδία και το Πακιστάν εμφανίζουν τις χαμηλότερες επιδόσεις.

Οι αναλυτές εφιστούν την προσοχή σε στοχοθετημένες πολιτικές και πόρους που απαιτούνται σημειώνοντας ότι θα χρειαστεί ισχυρότερη δέσμευση των επιχειρήσεων για να καλυφθεί το κενό.

Ψηφιακό χάσμα

Είναι ενδεικτικό ότι στην Ευρώπη τα μέσα επίπεδα συνδεσιμότητας είναι υψηλά για έναν πληθυσμό άνω των 250 εκατομμυρίων ανθρώπων που χρησιμοποιούν το διαδίκτυο καθημερινά. Οι χώρες με τις καλύτερες επιδόσεις, όπως η Δανία, η Σουηδία και τη Γερμανία εμφανίζουν σκορ μεταξύ 85% και 95%. Οι πιο συνδεδεμένες ευρωπαϊκές χώρες επίσης έχουν μεγάλο αριθμό ενεργών χρηστών κινητής ευρυζωνικής σύνδεσης. Υπάρχουν επίσης και τομείς στους οποίους η ΕΕ υστερεί. Το ψηφιακό χάσμα αποτελεί μείζονα πρόκληση για τις χώρες της Νοτιοανατολικής Ευρώπης που εμφανίζουν χαμηλές επιδόσεις, με τις ψηφιακές τεχνολογίες να παίζουν μικρότερο ρόλο στις οικονομίες τους. Έτσι ενώ το ποσοστό χρήσης του διαδικτύου για τα νοικοκυριά στην Ολλανδία και το Λουξεμβούργο αγγίζει το 97% υπάρχουν χώρες που υστερούν σημαντικά όπως μεταξύ άλλων η Βουλγαρία (64%), η Ελλάδα (69%) και η Ρουμανία (72%).

Εν κατακλείδι, οι ψηφιακές τεχνολογίες αναγνωρίζονται από τους υπευθύνους λήψης αποφάσεων της ΕΕ ως βασικοί παράγοντες για την ανταγωνιστικότητα, τη δημιουργία θέσεων απασχόλησης και την οικονομική ανάπτυξη.

Επίσης οι Στόχοι για την Αειφόρο Ανάπτυξη (Sustainable Development Goals – SDGs) έθεσαν στην παγκόσμια κοινότητα ένα φιλόδοξο όραμα με ορίζοντα εφαρμογής το 2030. Η επίτευξη των στόχων θα στηρίζεται στη συμμετοχή, τη συνεργασία, την ανάπτυξη των απαραίτητων πόρων και την ταχεία προώθηση λύσεων. Ο τομέας της τεχνολογίας πληροφοριών και επικοινωνιών έχει μια μοναδική ευκαιρία να χρησιμεύσει ως πλατφόρμα για την επίτευξη πολλών φιλόδοξων στόχων αειφόρου ανάπτυξης.

Σκοπός αυτής της ιστοσελίδας είναι να αναδείξει τις δράσεις των εταιρειών που έχουν επενδύσει στην Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη. Να παρουσιάζει τις δράσεις τους, τις απόψεις τους αλλά και τις κυβερνητικές και Ευρωπαϊκές οδηγίες που κατά καιρούς προστίθενται. Η βιώσιμη ανάπτυξη τόσο της κοινωνίας όσο και του ιδιωτικού επιχειρείν είναι υπόθεση όλων μας. Από τα εκπαιδευτικά ιδρύματα μέχρι τις διοικήσεις των επιχειρήσεων και από τα αρμόδια υπουργεία μέχρι τα διοικητικά συμβούλια των τοπικών κοινοτήτων.

Περισσότερα
Διαφημίσεις
Σχολιάστε

Σχολιάστε το άρθρο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

11# Βιώσιμες πόλεις & Κοινότητες

Carglass®: Καθαρισμός Πάρκου «Αντώνης Τρίτσης»


Με αφορμή την εθελοντική δράση “Let’s do it Greece”, πραγματοποιήθηκε την Κυριακή 7 Απριλίου καθαρισμός του Πάρκου Περιβαλλοντικής Ευαισθητοποίησης «Αντώνης Τρίτσης», από την ομάδα εθελοντών της Carglass®, «Πράξεις Ευθύνης».

Το «Αντώνης Τρίτσης» αποτελεί το μεγαλύτερο πάρκο των Βαλκανίων, έκτασης 1.200 στρεμμάτων, γι’αυτό και θεωρείται μία από τις σημαντικότερες πηγές οξυγόνου για την Αττική. Διαθέτει έξι τεχνητές λίμνες και πλούσια χλωρίδα και πανίδα, ενώ ταυτόχρονα αποτελεί καταφύγιο για πολλά είδη πτηνών. Υπό τις οδηγίες της οργάνωσης «Οι Φίλοι του Πάρκου», η ομάδα εθελοντών της Carglass® κάλυψε το δασικό τμήμα του Πάρκου, καθώς και την περίμετρο της κεντρικής λίμνης, συλλέγοντας απορρίμματα. Ταυτόχρονα, στο πλαίσιο του θέματος της δράσης «Οικογένεια», οι εθελοντές συμμετείχαν με τις οικογένειές τους, δίνοντας έτσι το παράδειγμα στην επόμενη γενιά.

Η Carglass® επιδιώκει και προάγει την ενεργό παρέμβαση σε θέματα που σχετίζονται με την προστασία του περιβάλλοντος, ενώ, μέσα από τη συμμετοχή της ομάδας εθελοντών σε συντονισμένες δράσεις, συνεισφέρει στην προσπάθεια των ευαισθητοποιημένων φορέων και πολιτών για ένα καθαρότερο φυσικό περιβάλλον.

Περισσότερα

11# Βιώσιμες πόλεις & Κοινότητες

Η «Ώρα της Γης» στο Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών

Το αεροδρόμιο της Αθήνας δηλώνει για ενδέκατη συνεχή χρονιά «παρών» στην «Ώρα της Γης»!
Tο Σάββατο, 30 Μαρτίου 2019, το αεροδρόμιο της Αθήνας θα σβήσει τα φώτα και θα διακόψει τη λειτουργία ενός από τους δύο διαδρόμους του (δυτικός διάδρομος, 03L/21R και οι τροχόδρομοί του) από τις 20:30 έως τις 21:30, συμμετέχοντας και φέτος στην παγκόσμια πρωτοβουλία του WWF.
Κατά τη διάρκεια της Ώρας της Γης 2019, θα μειωθεί επίσης ο φωτισμός στα κτίρια, στους χώρους στάθμευσης οχημάτων προσωπικού και σε άλλους επιλεγμένους χώρους εντός του αεροδρομίου. Φέτος, το επίσημο βίντεο του Earth Hour θα προβάλλεται στις οθόνες του κεντρικού αεροσταθμού, αλλά και στoυς χώρους γραφείων, για την ενημέρωση και την ευαισθητοποίηση τόσο των επιβατών όσο και του προσωπικού.

Για την ευαισθητοποίηση των πολιτών στο ζήτημα της κλιματικής αλλαγής, ανακοινώσεις στον κεντρικό αεροσταθμό θα ενημερώνουν το κοινό για την παγκόσμια κινητοποίηση του WWF και την ενεργό συμμετοχή του αεροδρομίου της Αθήνας. Παράλληλα, ο ΔΑΑ ενθαρρύνει όλο το προσωπικό του αεροδρομίου να συμβάλει ατομικά στην «Ώρα της Γης» μειώνοντας ή σβήνοντας τα φώτα στο σπίτι. Στη συμβολική αυτή κίνηση για την κλιματική αλλαγή, συμμετέχουν επίσης η εταιρεία καυσίμων Shell, το ξενοδοχείο Sofitel, τα καταστήματα Factory Outlet και Leroy Merlin και άλλα μέλη της αεροδρομιακής κοινότητας.

Αεροδρόμιο Αθήνας και Κλιματική Αλλαγή
Ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών έχει ενεργό ρόλο στο θέμα της κλιματικής αλλαγής. Από το 2008 υλοποιεί το «Εταιρικό Σχέδιο Δράσης για την Κλιματική Αλλαγή» το οποίο επικαιροποιείται σε ετήσια βάση. Παράλληλα, το αεροδρόμιο της Αθήνας συμμετέχει ενεργά στο εθελοντικό παγκόσμιο πρόγραμμα για τη διαχείριση και μείωση των εκπομπών άνθρακα Airport Carbon Accreditation. Σε αυτό το πλαίσιο, Ο ΔΑΑ έχει καταφέρει να μειώσει το αποτύπωμα άνθρακά του σχεδόν κατά 50% από το 2005 και έχει μηδενίσει το αποτύπωμά του από το 2015, επιτυγχάνοντας να πιστοποιηθεί στο τελευταίο στάδιο «Ουδέτερο Ισοζύγιο Άνθρακα» (Neutrality) του προγράμματος. Τέλος, το 2018 ολοκληρώθηκε με επιτυχία η επαναπιστοποίηση του Συστήματος Διαχείρισης Ενέργειας του ΔΑΑ σύμφωνα με τις απαιτήσεις του EN ISO 50001.

Περισσότερα

11# Βιώσιμες πόλεις & Κοινότητες

Το ΕΚ στηρίζει τη μείωση εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα από αυτοκίνητα

Σχέδια για τη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου από αυτοκίνητα και ημιφορτηγά μέχρι το 2030 ενέκριναν οι ευρωβουλευτές την Τετάρτη. Τα μέτρα έχουν ήδη συμφωνηθεί ανεπίσημα μεταξύ του Κοινοβουλίου και των υπουργών της ΕΕ και περιλαμβάνουν υψηλότερο στόχο (37,5%) μείωσης εκπομπών από το σύνολο των νέων αυτοκινήτων μέχρι το 2030, σε σύγκριση με αυτόν που πρότεινε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή (30%). Η νομοθεσία θέτει επίσης στόχο μείωσης εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα από νέα ημιφορτηγά (31%) μέχρι το 2030. «Οι ευρωβουλευτές παλέψαμε σκληρά για να προστατεύσουμε την ακεραιότητα του περιβαλλοντικού χαρακτήρα της νομοθεσίας και τα οφέλη για την υγεία, τους καταναλωτές και την καινοτομία που αφορούν όλους τους Ευρωπαίους πολίτες. Πετύχαμε τους στόχους μας παρά την μανιώδη αντίδραση των αυτοκινητοβιομηχανιών και κάποιων κρατών μελών που αρνήθηκαν να αναγνωρίσουν ότι αυτοί οι πιο φιλόδοξοι στόχοι δημιουργούν νέες ευκαιρίες», δήλωσε η εισηγήτρια Miriam Dalli (Σοσιαλιστές, Μάλτα). Η νομοθεσία υιοθετήθηκε με 521 ψήφους έναντι 63 και 34 αποχών. Τώρα απαιτείται η τελική έγκριση από το Συμβούλιο πριν τη δημοσίευσή της στην Επίσημη Εφημερίδα της ΕΕ.

Κοινωνικές επιπτώσεις της μετάβασης στην οικονομία χαμηλών εκπομπών

Οι κατασκευαστές των οποίων ο μέσος όρος εκπομπών θα υπερβαίνει τα όρια αυτά θα είναι υποχρεωμένοι να πληρώνουν σχετικά τέλη ρύπανσης. Μέχρι το 2023, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θα πρέπει να εκτιμήσει αν αυτά τα ποσά θα πρέπει να χρησιμοποιηθούν για τη χρηματοδότηση μιας δίκαιης μετάβασης στην κινητικότητα μηδενικών εκπομπών και για τη στήριξη της επαγγελματικής κατάρτισης των εργαζόμενων στον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας.

Ανάλυση του κύκλου ζωής

Η νέα νομοθεσία απαιτεί την επιθεώρηση των εκπομπών κατά τη διάρκεια ολόκληρου του κύκλου ζωής των οχημάτων σε ευρωπαϊκό επίπεδο. Η Επιτροπή θα πρέπει επίσης να εκτιμήσει εάν θα πρέπει να καθιερωθεί κοινή μεθοδολογία για τις επιθεωρήσεις και πρότυπα καταγραφής δεδομένων, το αργότερο μέχρι το 2023. Σε αυτή την περίπτωση, θα πρέπει να κινηθεί η νομοθετική διαδικασία.

Περισσότερα

Ετικέτες

Εγγραφή στο Newsletter

ΔΗΜΟΦΙΛΗ