Connect with us

11# Βιώσιμες πόλεις & Κοινότητες

Η τεχνολογία κλειδί για 6 Στόχους Βιώσιμης Ανάπτυξης – Ουραγός η Ελλάδα στην ΕΕ28 – Οι επιδόσεις ανά Στόχο

Στην 24η θέση μεταξύ των 28 κρατών μελών της ΕΕ κατατάσσει την Ελλάδα έκθεση για τις επιδόσεις των χωρών στον τομέα των τεχνολογιών σε συνδυασμό με 6 Στόχους Βιώσιμης Ανάπτυξης.

Της Σοφίας Εμμανουήλ (semmanouil@csrindex.gr)

Έκθεση που εκπόνησε η Huawei σε συνεργασία με τη SustainAbility και την υποστήριξη του CSR Europe έδειξε ότι οι χώρες που διακρίνονται από προηγμένους τομείς τεχνολογίας πληροφοριών και επικοινωνιών (information and communications technology – ICT) και ανεπτυγμένο κλάδο εταιρειών πληροφορικής είναι πιθανό να αποδίδουν καλύτερα στην αειφόρο ανάπτυξη και αντίστροφα.

Η μελέτη, που διερευνά τις πολλαπλές ευκαιρίες που προσφέρει η ψηφιακή τεχνολογία για την προώθηση λύσεων στο πλαίσιο των Στόχων για την Αειφόρο Ανάπτυξη (Sustainable Development Goals – SDGs), διαπιστώνει ότι ο βαθμός αξιοποίησης των τεχνολογιών διαφέρει για κάθε εξεταζόμενο Στόχο αλλά η δυναμική της σχέσης αυτής επιβεβαιώνεται σε όλες τις περιπτώσεις και ιδιαίτερα στα θέματα που επικεντρώνονται στη βιομηχανία και στην καινοτομία, καθώς και στην ισότητα των φύλων.

Η συσχέτιση μεταξύ των επιδόσεων των χωρών σε τομείς νέων τεχνολογιών και σε συγκεκριμένους στόχους βιώσιμης ανάπτυξης διαμορφώνεται σε 55% στην Ευρώπη ενώ φθάνει στο 89% σε παγκόσμια κλίμακα. Διαπιστώνεται δε υψηλότερη συσχέτιση σε θέματα καινοτομίας και υποδομών.

Με βάση τη μεθοδολογία της παγκόσμιας έκθεσης της Huawei οι χώρες κατατάσσονται με βάση την ωριμότητα του τομέα ICT και τα επιτεύγματά τους στους εξής έξι SDGs: SDG 3: Καλή Υγεία και Ευεξία, SDG 4: Ποιοτική Εκπαίδευση, SDG 5: Ισότητα των Φύλων, SDG 9: Βιομηχανία, Καινοτομία και Υποδομές, SDG 11: Αειφόρες πόλεις και κοινότητες και SDG 13: Δράση για το Κλίμα.

Η Σουηδία, η Δανία, το Ηνωμένο Βασίλειο, η Γερμανία και η Γαλλία αναδείχθηκαν ηγέτες του γενικού δείκτη στην ευρωπαϊκή κατάταξη επιδεικνύοντας τις υψηλότερες επιδόσεις σε ICT και αειφόρο ανάπτυξη. Αντίθετα Πολωνία, Βουλγαρία, Κύπρος και Ρουμανία έλαβαν τα χαμηλότερα αποτελέσματα. Στην 5η θέση από το τέλος είναι η Ελλάδα. Είναι 24η στην κατάταξη της ΕΕ 28.

Επιμέρους Στόχοι

Μπορεί ωστόσο η χώρα μας να εμφανίζει συνολικά μια κακή επίδοση ωστόσο σε επιμέρους τομείς κάνει πρόοδο. Για παράδειγμα, στον Στόχο 3, που αναφέρεται στην αξιοποίηση των τεχνολογιών για τη βελτίωση των αποτελεσμάτων της υγειονομικής περίθαλψης η Ελλάδα και Αυστρία εμφανίζουν τα καλύτερα σκορ ενώ η Κύπρος, η Πολωνία και η Ρουμανία έχουν χαμηλότερα αποτελέσματα.

Στον Στόχο 5, για την ισότητα των φύλων, η χώρα μας υστερεί (είναι προτελευταία στην κατάταξη) μαζί με τη Μάλτα και την Κροατία ενώ ηγούνται Σουηδία, Φινλανδία και η Δανία. Στις χώρες με κακές επιδόσεις κατατάσσεται η Ελλάδα και σε ότι αφορά τους Στόχους 11 και 13 για τις αειφόρες πόλεις και τη δράση για το Κλίμα αντίστοιχα. Υστερεί επίσης στον Στόχο 9 που αφορά τη βιομηχανία και την καινοτομία (κατέχει την 22η θέση στην κατάταξη) ενώ στον Στόχο 4 για την ποιοτική εκπαίδευση η Ελλάδα κατέχει την τρίτη θέση από το …τέλος.

Αξίζει να σημειωθεί ότι σε παγκόσμια κλίμακα ηγούνται πολλές ευρωπαϊκές χώρες όπως η Σουηδία, το Ηνωμένο Βασίλειο και η Γερμανία ενώ υψηλές επιδόσεις σε ICT και αειφόρο ανάπτυξη εμφανίζουν και οι ΗΠΑ. Αντίθετα η Ινδονησία, η Κένυα, η Ινδία και το Πακιστάν εμφανίζουν τις χαμηλότερες επιδόσεις.

Οι αναλυτές εφιστούν την προσοχή σε στοχοθετημένες πολιτικές και πόρους που απαιτούνται σημειώνοντας ότι θα χρειαστεί ισχυρότερη δέσμευση των επιχειρήσεων για να καλυφθεί το κενό.

Ψηφιακό χάσμα

Είναι ενδεικτικό ότι στην Ευρώπη τα μέσα επίπεδα συνδεσιμότητας είναι υψηλά για έναν πληθυσμό άνω των 250 εκατομμυρίων ανθρώπων που χρησιμοποιούν το διαδίκτυο καθημερινά. Οι χώρες με τις καλύτερες επιδόσεις, όπως η Δανία, η Σουηδία και τη Γερμανία εμφανίζουν σκορ μεταξύ 85% και 95%. Οι πιο συνδεδεμένες ευρωπαϊκές χώρες επίσης έχουν μεγάλο αριθμό ενεργών χρηστών κινητής ευρυζωνικής σύνδεσης. Υπάρχουν επίσης και τομείς στους οποίους η ΕΕ υστερεί. Το ψηφιακό χάσμα αποτελεί μείζονα πρόκληση για τις χώρες της Νοτιοανατολικής Ευρώπης που εμφανίζουν χαμηλές επιδόσεις, με τις ψηφιακές τεχνολογίες να παίζουν μικρότερο ρόλο στις οικονομίες τους. Έτσι ενώ το ποσοστό χρήσης του διαδικτύου για τα νοικοκυριά στην Ολλανδία και το Λουξεμβούργο αγγίζει το 97% υπάρχουν χώρες που υστερούν σημαντικά όπως μεταξύ άλλων η Βουλγαρία (64%), η Ελλάδα (69%) και η Ρουμανία (72%).

Εν κατακλείδι, οι ψηφιακές τεχνολογίες αναγνωρίζονται από τους υπευθύνους λήψης αποφάσεων της ΕΕ ως βασικοί παράγοντες για την ανταγωνιστικότητα, τη δημιουργία θέσεων απασχόλησης και την οικονομική ανάπτυξη.

Επίσης οι Στόχοι για την Αειφόρο Ανάπτυξη (Sustainable Development Goals – SDGs) έθεσαν στην παγκόσμια κοινότητα ένα φιλόδοξο όραμα με ορίζοντα εφαρμογής το 2030. Η επίτευξη των στόχων θα στηρίζεται στη συμμετοχή, τη συνεργασία, την ανάπτυξη των απαραίτητων πόρων και την ταχεία προώθηση λύσεων. Ο τομέας της τεχνολογίας πληροφοριών και επικοινωνιών έχει μια μοναδική ευκαιρία να χρησιμεύσει ως πλατφόρμα για την επίτευξη πολλών φιλόδοξων στόχων αειφόρου ανάπτυξης.

Σκοπός αυτής της ιστοσελίδας είναι να αναδείξει τις δράσεις των εταιρειών που έχουν επενδύσει στην Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη. Να παρουσιάζει τις δράσεις τους, τις απόψεις τους αλλά και τις κυβερνητικές και Ευρωπαϊκές οδηγίες που κατά καιρούς προστίθενται. Η βιώσιμη ανάπτυξη τόσο της κοινωνίας όσο και του ιδιωτικού επιχειρείν είναι υπόθεση όλων μας. Από τα εκπαιδευτικά ιδρύματα μέχρι τις διοικήσεις των επιχειρήσεων και από τα αρμόδια υπουργεία μέχρι τα διοικητικά συμβούλια των τοπικών κοινοτήτων.

Περισσότερα
Διαφημίσεις
Σχολιάστε

Σχολιάστε το άρθρο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

nineteen − 12 =

11# Βιώσιμες πόλεις & Κοινότητες

Η Tissot τιμάει την ποδηλασία

Εξαιρετικά απλό, και αναγνωρισμένο παγκόσμια, το ποδήλατο αντανακλά τον τρόπο με τον οποίο η Tissot προσεγγίζει τον κόσμο, την ανθρωπότητα και την αστική ζωή.

Η Tissot, όπως αναφέρει σε ανακοίνωσή της, υποστηρίζει αυτό το πνεύμα της ελευθερίας, έναν πράσινο τρόπο μετακίνησης και τον τρόπο ζωής που σχετίζεται με την ποδηλασία. Ως παραδοσιακά καινοτόμος, η Tissot είναι ικανή να αναγνωρίσει οτιδήποτε καινούριο και επαναστατικό. Παρόλο που η επανάσταση της ποδηλασίας δεν είναι θεαματική, είναι σημαντική.

Ελευθερία

Ποδήλατο για την πόλη ή ποδήλατο για τη φύση. Αναδιπλούμενο, ή ηλεκτρικό. Σε αλουμίνιο ή από ατσάλι. Για δρόμους ή μονοπάτια. Η ποδηλασία κερδίζει οπαδούς για πρώτη φορά μετά τη δεκαετία του 1930, όταν έγινε πραγματικά προσβάσιμο σε όλους. Πλέον δεν είναι μόνο ένα μέσο μετακίνησης, αλλά και ένα μέσο ψυχαγωγίας, άθλησης, ή τρόπος ζωής. Έχει αποκτήσει μια νέα υπόσταση, ξεπερνώντας τον καθαρά χρηστικό σκοπό του, και έχει γίνει διαθέσιμο σε όλες τις κουλτούρες, ηλικίες και ομάδες. Με την άνοδο του ενδιαφέροντος για την οικολογία και το περιβάλλον, ενστερνίζεται πλέον τις αξίες της ελευθερίας που έχει χάσει το αυτοκίνητο. Το ποδήλατο μπορεί να σας πάει παντού, χωρίς περιορισμούς, και χωρίς όρια.

Απόδοση

Η μεγάλη επιτυχία των αγώνων επαγγελματικής ποδηλασίας λειτουργεί προσθετικά στη δημοφιλία του αθλήματος. Ως χορηγός των παγκοσμίων πρωταθλημάτων της Διεθνούς Ποδηλατικής Ένωσης και του Tour de France, και ως επίσημος χρονομέτρης των παγκόσμιων ποδηλατικών πρωταθλημάτων δρόμου, πίστας, mountain bike και BMX, η Tissot συνεργάζεται με αυτό το άθλημα για πάνω από 50 χρόνια. Είναι ένα σπορ εξαιρετικά δημοφιλές, το οποίο φέρνει κοντά εκατομμύρια οπαδών ανά τον κόσμο, ενώ έχει γίνει ακόμα πιο ξεχωριστό, απευθυνόμενο σε ένα unisex κοινό. Ταυτόχρονα, αποτελεί ένα εξαιρετικό μέσο αερόβιας άσκησης, αντοχής, χωρίς επιβλαβείς επιπτώσεις στις αρθρώσεις, ενώ την ίδια στιγμή, η ποδηλασία είναι και μια κοινωνική ενασχόληση με φίλους και γνωστούς, που ξεπερνάει πλέον άλλες ομαδικές δραστηριότητες, όπως το golf.

Παγκόσμιος χαρακτήρας

Η Tissot είχε ανέκαθεν ένα παγκόσμιο όραμα, το οποίο εφαρμόζει ακούραστα στη διαδικασία της ωρολογοποιίας από το 1853. Η μάρκα προσφέρει στο κοινό μεγάλη ποικιλία μοντέλων, πάντα στη σωστή τιμή και με την αναγνωρισμένη Ελβετική ποιότητα. Είτε πρόκειται για μηχανικά ή quartz ρολόγια, για άντρες και για γυναίκες, σε σπορ, casual, ή επίσημες περιστάσεις, η τεχνογνωσία της μάρκας, που μετράει περισσότερα από 166 χρόνια, υποστηρίζει όλους τους οπαδούς των δύο τροχών.

Περισσότερα

11# Βιώσιμες πόλεις & Κοινότητες

Τέλος οι φυσικοί πόροι του πλανήτη για το 2019

Από τις τις 29 Ιουλίου του 2019 και μετά ζούμε με πίστωση, καθώς την ημερομηνία αυτή η ανθρωπότητα έχει χρησιμοποιήσει τον προϋπολογισμό των πόρων της φύσης για ολόκληρο το έτος, σύμφωνα με το Global Footprint Network. Η Ημέρα υπέρβασης της γης σηματοδοτεί την ημερομηνία κατά την οποία η ετήσια ζήτηση της ανθρωπότητας για τη φύση υπερβαίνει τα οικοσυστήματα της Γης που μπορούν να αναγεννηθούν σε εκείνο το έτος.

H ανθρωπότητα χρησιμοποιεί αυτή τη στιγμή τη φύση 1,75 φορές ταχύτερα από ό, τι μπορούν να αναγεννηθούν τα οικοσυστήματα του πλανήτη μας. Στην ουσία καταστρέφουμε το φυσικό μας κεφάλαιο, θέτοντας σε κίνδυνο τη μελλοντική αναγεννητική ικανότητα του πλανήτη.

Σύμφωνα με την έρευνα, οι καταναλωτικές συνήθειες κατά χώρα παρουσιάζουν τεράστιες αποκλίσεις μεταξύ των ανεπτυγμένων και αναπτυσσόμενων κρατών.Σύμφωνα με τη μελέτη αν όλοι ζούσαν όπως οι Αμερικανοί θα χρειαζόμασταν 2,5 πλανήτες για να καλύψουν τις ανάγκες μας, ενώ αν ζούσαμε όπως οι Ιαπωνες 7,7 και οι Ιταλοί 5.

Περισσότερα

11# Βιώσιμες πόλεις & Κοινότητες

AXA: «Η γόπα σου έσωσε τη γόπα»

Για ακόμα μια χρονιά, εργαζόμενοι και συνεργάτες της ΑΧΑ ένωσαν τις δυνάμεις τους και με μότο «Η γόπα σου έσωσε τη γόπα» συμμετείχαν ενεργά στην 3η και τελευταία δράση μιας σειράς εθελοντικών πρωτοβουλιών που πραγματοποιήθηκαν στο πλαίσιο της Εβδομάδας Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης της ΑΧΑ, καθαρίζοντας την παραλία Γλύστρα στο Λαγονήσι.
Τα αποτσίγαρα, μαζί με αντικείμενα όπως μαχαιροπίρουνα, πιάτα, κυπελάκια, καλαμάκια και περιέκτες τροφίμων αντιστοιχούν στο 86% των πλαστικών μιας χρήσης που συναντάμε πιο συχνά στις παραλίες. Συγκεκριμένα, τα αποτσίγαρα αποτελούν μια από τις μεγαλύτερες πηγές μόλυνσης των ελληνικών θαλασσών. Με την ελαχιστοποίηση του περιβαλλοντικού μας αποτυπώματος στο επίκεντρο, η ΑΧΑ διοργάνωσε τον καθαρισμό της παραλίας Γλύστρα του Δήμου Σαρωνικού μεταδίδοντας με αυτόν τον τρόπο ένα ουσιαστικό μήνυμα για την προστασία του περιβάλλοντος.
Μπορεί όμως μια γόπα από ένα τσιγάρο να σώσει ένα ψάρι – γόπα; Την Παρασκευή 12 Ιουλίου, 97 εθελοντές της ΑΧΑ συγκεντρώθηκαν στην παραλία όπου αρχικά ενημερώθηκαν από τους εξειδικευμένους εκπροσώπους της περιβαλλοντικής ομάδας iSea για τον σωστό διαχωρισμό των ευρημάτων/ απορριμμάτων καθώς και για τη σπουδαιότητα του καθαρισμού της ακτογραμμής. Στη συνέχεια είχαν την ευκαιρία να εφαρμόσουν στην πράξη όλα όσα έμαθαν, περνώντας στη συλλογή των απορριμμάτων κατά μήκος ολόκληρης της παραλίας.
Οι ομάδες που σχηματίστηκαν καθάρισαν 476 μέτρα παραλιακού μετώπου και συγκέντρωσαν συνολικά 39 σάκους απορριμμάτων, βάρους 300 κιλών. Ένα μετρήσιμο αποτέλεσμα το οποίο αποτελεί την έναρξη συλλογής στοιχείων από την ΑΧΑ για το μετρήσιμο αντίκτυπο των εθελοντικών δράσεων που πρόκειται να ακολουθήσουν.
Το έργο της εθελοντικής ομάδας ΑΧΑ ενισχύθηκε από τη συμμετοχή των νέων εθελοντών του Δήμου Σαρωνικού «Young Volunteers in Action», ενώ παράλληλα είχαν και την πολύτιμη καθοδήγηση της Χριστίνας Κονταξή, εξειδικευμένης Περιβαλλοντολόγου, μέλος της Ομάδας Blue Growth της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Η εθελοντική δράση ολοκληρώθηκε με τους εθελοντές να τοποθετούν στην κατασκευή σε σχήμα «γόπας – ψαριού» όλα τα αποτσίγαρα που είχαν συλλέξει. Η πρωτότυπη αυτή κατασκευή σχεδιάστηκε για να οπτικοποιήσει το σπουδαίο αποτέλεσμα που μπορεί να έχει η πρόληψη στην προστασία του περιβάλλοντος και το αντίκτυπο της κάθε μας κίνηση και πως αυτή καταλήγει σε εμάς. Η κατασκευή μετά το πέρας της δράσης δωρίστηκε στο 1ο Δημοτικό Σχολείο Σαρωνίδας. Στρατηγική κατεύθυνση της εταιρείας είναι κάθε εθελοντική δράση να έχει τη δυναμική να ευαισθητοποιήσει και να παρακινήσει ένα ευρύτερο μέρος του κοινού. Για τον λόγο αυτό κάθε δράση θα συνδέεται με μια digital καμπάνια με τους ανθρώπους της ΑΧΑ να αποτελούν πρεσβευτές υπεύθυνης συμπεριφοράς. Η αρχή γίνεται με τη digital καμπάνια «Η γόπα σου έσωσε τη γόπα». Ο κ. Γιώργος Χονδρός και η κ. Γεωργία Κρεββατά, εργαζόμενοι της ΑΧΑ και ενεργά μέλη της εθελοντικής ομάδας της, δήλωσαν: «Η μεγαλύτερη απειλή για τις παραλίες μας είναι το πιστεύω ότι θα τις σώσει κάποιος άλλος. Στην ΑΧΑ αφήσαμε τέτοιου είδους περιθώρια και τα κάναμε πράξη». «Η δράση αυτή είναι συνδεμένη με τις ανάγκες, το ήθος και τα όνειρα κάθε ενεργού πολίτη για ένα καθαρό και υγιές περιβάλλον».

Περισσότερα

Ετικέτες

Εγγραφή στο Newsletter

ΔΗΜΟΦΙΛΗ