Connect with us

12# Υπεύθυνη Κατανάλωση & Παραγωγή

Tetra Pak: Πάνω από 500 δις FSC συσκευασιών

Η Tetra Pak ξεπέρασε σε παραγωγή τον αριθμό των 500 δις συσκευασιών με πιστοποίηση από το Συμβούλιο Διαχείρισης Δασών (Forest Stewardship Council™), παγκοσμίως, κάνοντας ένα σημαντικό βήμα στην προσπάθεια της εταιρείας να προωθήσει την υπευθυνότητα στην προμήθεια πρώτων υλών και να συμβάλλει στην κυκλική οικονομία.

Μετά την κυκλοφορία της πρώτης συσκευασίας πιστοποιημένης με FSC από την Tetra Pak σε συνεργασία με τη J Sainsbury το 2007, ο αριθμός των συσκευασιών που φέρουν το λογότυπο της FSC αυξάνεται σταθερά κάθε χρόνο, έχοντας εκτοξευθεί την τελευταία τριετία. Το περιβάλλον βρίσκεται ψηλά στη λίστα των ζητημάτων που απασχολούν τους καταναλωτές και το ενδιαφέρον αυτό αναμένεται να αυξηθεί τα επόμενα χρόνια. Η πρόσφατη περιβαλλοντική έρευνα της Tetra Pak δείχνει ότι υπάρχει μια αυξητική τάση του ενδιαφέροντος των καταναλωτών προς τα περιβαλλοντικά θέματα, ενώ ένας στους δύο καταναλωτές αναζητά περιβαλλοντικά λογότυπα στα προϊόντα που αγοράζει. Συγκεκριμένα το ποσοστό αυτό αυξήθηκε στο 54% το 2019 από 37% που ήταν το 2013 .

Αναγνωρισμένο ως το ισχυρότερο παγκοσμίως, πρότυπο πιστοποίησης για τη διαχείριση των δασών, το λογότυπο FSC επιτρέπει στους καταναλωτές να επιλέγουν εμπορικά σήματα τα οποία δεσμεύονται για αειφόρο δασοκομία, ενώ το 30% των καταναλωτών παγκοσμίως έχει δει ή έχει ακούσει το σήμα FSC*.

«Η σύμπραξη με τους πελάτες είναι καθοριστικής σημασίας για την προώθηση της βιωσιμότητας σε ολόκληρη την εφοδιαστική αλυσίδα, και η Tetra Pak συνεργάζεται στενά με τους πελάτες της, τόσο στη Νοτιοανατολική Ευρώπη όσο και σε ολόκληρο τον κόσμο, για την αύξηση των πιστοποιήσεων FSC, την ενίσχυση της υπεύθυνης δασοκομίας και τη μείωση του παγκόσμιου αποτυπώματος άνθρακα. Κατά τη διάρκεια του περασμένου έτους, σχεδόν το 80% των συσκευασιών που παραδόθηκαν στην Ελλάδα είχαν πιστοποίηση FSC, σημειώνοντας μια σταθερή αύξηση σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια και φέρνοντας μας ένα βήμα πιο κοντά στη φιλοδοξία μας που είναι να το 100% των συσκευασιών που παράγουμε να φέρει το σήμα FSC» δηλώνει η Dina Epifanova, Customer Sustainability Expert για την Tetra Pak Νοτιοανατολικής Ευρώπης.

Ο Mario Abreu, Αντιπρόεδρος του τομέα Βιωσιμότητας της Tetra Pak δήλωσε: «Έχοντας ολοκληρώσει την πλήρη πιστοποίηση FSC σε όλα μας τα εργοστάσια και σε όλες τις δραστηριότητές μας, μπορούμε να προμηθεύουμε συσκευασίες FSC οπουδήποτε στον κόσμο. Η κλιματική αλλαγή και η έλλειψη πόρων έχουν αντίκτυπο στην κοινωνία και τη βιομηχανία τροφίμων. To FSC υποστηρίζει ενεργά το στόχο της βιώσιμης διαχείρισης των δασών στο πλαίσιο του ευρύτερου στόχου 15 της Βιώσιμης Ανάπτυξης (Sustainable Development Goals), ενώ συμβάλλει παράλληλα και στους υπόλοιπους στόχους κάτω από το νούμερο 14. Στο άμεσο μέλλον, θα διασφαλίσουμε ότι κάθε προμηθευτής θα δεσμεύεται να αυξήσει και να διατηρήσει τα πιστοποιημένα προϊόντα FSC που χρησιμοποιεί σε ποσοστό πάνω από το 70%».

*Πηγή: Περιβαλλοντική Έρευνα Tetra Pak 2019

Σκοπός αυτής της ιστοσελίδας είναι να αναδείξει τις δράσεις των εταιρειών που έχουν επενδύσει στην Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη. Να παρουσιάζει τις δράσεις τους, τις απόψεις τους αλλά και τις κυβερνητικές και Ευρωπαϊκές οδηγίες που κατά καιρούς προστίθενται. Η βιώσιμη ανάπτυξη τόσο της κοινωνίας όσο και του ιδιωτικού επιχειρείν είναι υπόθεση όλων μας. Από τα εκπαιδευτικά ιδρύματα μέχρι τις διοικήσεις των επιχειρήσεων και από τα αρμόδια υπουργεία μέχρι τα διοικητικά συμβούλια των τοπικών κοινοτήτων.

Περισσότερα
Διαφημίσεις
Σχολιάστε

Σχολιάστε το άρθρο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

12# Υπεύθυνη Κατανάλωση & Παραγωγή

Απολογισμός «Re – Battery A.E» για την ανακύκλωση μπαταριών

Ολοκληρώθηκε η καμπάνια της ΚΕΕ σε όλη τη χώρα για την ανακύκλωση μπαταριών μολύβδου-οξέος.

Το ενημερωτικό υλικό (έντυπο & ηλεκτρονικό) που δημιουργήθηκε για αυτό το σκοπό, από τη «Re – Battery A.E», διαδόθηκε μέσω της ΚΕΕ και των Επιμελητηρίων – Μελών της, τόσο σε κεντρικό επίπεδο όσο και σε κάθε γωνία της ελληνικής επικράτειας. Η καμπάνια της ΚΕΕ είχε ως κέντρο προσοχής και εστίασης τους επαγγελματίες του χώρου του αυτοκινήτου αλλά και σε κάθε τεχνικό και εμπορικό επάγγελμα και δραστηριότητα που σχετίζεται με τις μπαταρίες μολύβδου – οξέος (βιομηχανία, μηχανές θαλάσσης κ.λπ.). Ωστόσο, μέσω αυτής (της καμπάνιας) είχαν πρόσβαση και δυνατότητα ενημέρωσης όλα τα μέλη των Επιμελητηρίων της χώρας (950.000), δηλαδή η αγορά αλλά και η κοινωνία γενικότερα. Το μήνυμα της «Re – Battery A.E» για τη νόμιμη, ασφαλή διαχείριση και ανακύκλωση των αποβλήτων μπαταριών μολύβδου-οξέος, ταυτίστηκε με το μήνυμα της ΚΕΕ για τη διασφάλιση της υγιούς επιχειρηματικότητας, της αλυσίδας της ανακύκλωσης και της προστασίας του περιβάλλοντος.

Η πανελλαδική καμπάνια ενημέρωσης των επιχειρήσεων, που αναπτύχθηκε τους θερινούς μήνες, επικεντρωμένη στους παραπάνω κλάδους, είχε ως αντικείμενο τις διαδικασίες και τις θεσμικές υποχρεώσεις εγγραφής στο Εθνικό Μητρώο Παραγωγών (ΕΜΠΑ) και στο Ηλεκτρονικό Μητρώο Αποβλήτων. Η παραπάνω προσπάθεια του Συστήματος κορυφώνεται και ολοκληρώνεται με τη συμμετοχή της «Re-Battery ΑΕ» στη 84η Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης.

Κατά τη διάρκεια υλοποίησης της καμπάνιας δόθηκε ιδιαίτερη έμφαση στην ενημέρωση για τις προβλέψεις της νομοθεσίας, σύμφωνα με την οποία μεταξύ άλλων έχουν υποχρέωση εγγραφής στο Ηλεκτρονικό Μητρώο Αποβλήτων (ΗΜΑ), με παράλληλη υποχρέωση υποβολής ετήσιας έκθεσης, «συνεργεία, φανοποιεία, πλυντήρια και λιπαντήρια οχημάτων (φορτηγών, αυτοκινήτων και μοτοσικλετών)», που ανήκουν στην υποομάδα «συντήρηση και επισκευή αυτοκινήτων οχημάτων» (της 9ης ομάδας της υπουργικής απόφασης 1958/12), τα οποία υπάγονται και  οφείλουν να τηρούν τις Πρότυπες Περιβαλλοντικές Δεσμεύσεις (ΠΠΔ).

Η ανταπόκριση των Επαγγελματικών Επιμελητηρίων, στην σχετική καμπάνια, υπήρξε ιδιαίτερα θερμή καθώς πολλά εξ αυτών, εκτός από την ανάρτηση του σχετικού υλικού, προέβησαν και στη διάδοση των μηνυμάτων του μέσω στοχευμένων δράσεων στα τοπικά ΜΜΕ (έντυπα & ηλεκτρονικά). Με τον τρόπο αυτό, τα Επιμελητήρια υιοθέτησαν πλήρως τη σχετική πρωτοβουλία της ΚΕΕ για τη βελτίωση του επιχειρηματικού περιβάλλοντος, σε συνδυασμό με την προστασία του φυσικού περιβάλλοντος, ως σταθερή γραμμή βιωσιμότητας και αειφορίας. Η καμπάνια βρήκε γόνιμο έδαφος και οι επιχειρηματίες του χώρου ενημερώθηκαν ότι «η εγγραφή των επιχειρήσεων στα συγκεκριμένα μητρώα αποτελεί απαραίτητη προϋπόθεση για τη νόμιμη άσκηση της δραστηριότητάς τους, αλλά και για τη συμμετοχή τους σε δημόσιους διαγωνισμούς, ενώ προστατεύονται από τα πρόστιμα και τις κυρώσεις που επιφέρει η αμέλεια ένταξής τους», όπως με έμφαση τους προέτρεψε η ΚΕΕ, στη σχετική διαβιβαστική επιστολή της προς τους Προέδρους των Επιμελητηρίων όλης της χώρας.

Περισσότερα

12# Υπεύθυνη Κατανάλωση & Παραγωγή

Μπαράζ πράσινων εκδηλώσεων στην παραλία Θεσσαλονίκης

Πασαρέλα με ανακυκλώσιμα και ποδηλασία επώνυμων μαγνητίζουν τους κατοίκους της συμπρωτεύουσας που κατακλίζουν την παραλία της πόλης.

Ειδικότερα, το 5ο event “Νέα παραλία – Νέα πασαρέλα αποκλειστικά και μόνο με ανακυκλώσιμα υλικά” πραγματοποιήθηκε στη Νέα Παραλία, την Τετάρτη το απόγευμα.

Ήταν μια επίδειξη με θέμα την όπερα, που ανέδειξε τις δημιουργίες ανθρώπων που σχεδίασαν εμπνευσμένοι από καλές πρακτικές για την προστασία του περιβάλλοντος χρησιμοποιώντας πλαστικές σακούλες, χαρτόνι, κάψουλες καφέ, και καπάκια. Στην εκδήλωση έλαβαν μέρος 25 σχεδιαστές με περίπου 56 μοντέλα και επτά χορευτές. Στόχος των διοργανωτών, ο οποίος φαίνεται να ικανοποιήθηκε, ήταν ένα event που θα προσφέρει ψυχαγωγία στους Θεσσαλονικείς αφυπνίζοντας ταυτόχρονα την οικολογική τους συνείδηση.

Επίσης, δήμαρχοι, άνθρωποι της αυτοδιοίκησης και γνωστές προσωπικότητες της πόλης έχουν κληθεί να κάνουν ποδήλατο για καλό σκοπό, στο πλαίσιο της διαδραστικής εκδήλωσης “Voltάρω 3” που διοργανώνουν η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας και η Αντιπεριφέρεια Ανάπτυξης και Περιβάλλοντος, με θέμα την ηλεκτροκίνηση.

Στο χώρο της εκδήλωσης που θα γίνει στις 22 Σεπτεμβρίου, στην παραλία της Θεσσαλονίκης, θα υπάρχουν διαθέσιμα 16 στατικά ποδήλατα (spin bikes), συνδεδεμένα σε γιγαντοοθόνη όπου θα εμφανίζονται τα χιλιόμετρα που θα διανυθούν με το καθένα. Το σύνολο των χιλιομέτρων, θα μεταφραστεί σε παραγόμενη ενέργεια, η οποία θα κοστολογηθεί και το χρηματικό ποσό που θα αντιστοιχεί σε αυτήν, θα διατεθεί από τον Αντιπεριφερειάρχη Ανάπτυξης και Περιβάλλοντος Κώστα Γιουτίκα, σε εκπροσώπους του “Χαμόγελου του Παιδιού”.

Σκοπός της εκδήλωσης, που θα διαρκέσει από τις 11 το πρωί ως τις οκτώ το βράδυ, είναι η ανάδειξη των καλών πρακτικών της Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας στις πόλεις, η γνωριμία των πολιτών με αυτές και η ευαισθητοποίησή τους στα ζητήματα που αφορούν την προστασία του περιβάλλοντος.

Περισσότερα

12# Υπεύθυνη Κατανάλωση & Παραγωγή

Η&M: Δέσμευση για ένα πιο βιώσιμο μέλλον στη μόδα

Με κομμάτια φτιαγμένα από ανακυκλωμένα ή άλλα υλικά με μικρότερη επίδραση στο περιβάλλον, η φθινοπωρινή συλλογή της Η&Μ για το 2019 αναδεικνύει για ακόμη μία φορά τη δέσμευση της εταιρείας να κατακτήσει το στόχο που έχει θέσει, να χρησιμοποιεί υλικά που προέρχονται αποκλειστικά από βιώσιμες πηγές έως το 2030.

Η φθινοπωρινή συλλογή H&M Conscious για το 2019 θα είναι διαθέσιμη σε όλα τα καταστήματα, καθώς και online, από τις 12 Σεπτεμβρίου.

Βασικό υλικό της φετινής φθινοπωρινής συλλογής H&M Conscious αποτελεί ο ανακυκλωμένος πολυεστέρας, που παράγεται συνήθως από χρησιμοποιημένα πλαστικά μπουκάλια PET, υποβάλλεται σε επεξεργασία και υφαίνεται, για να δημιουργηθεί στη συνέχεια ένα ύφασμα που είναι εύκολο στη φροντίδα. Παράλληλα, τα ζέρσεϊ κομμάτια της συλλογής είναι φτιαγμένα από οργανικό βαμβάκι ή από ένα μείγμα lyocell ινών TENCEL.

«Η φθινοπωρινή συλλογή H&M Conscious για το 2019 ξεχωρίζει για τα κλασικά και καθημερινά κομμάτια της γκαρνταρόμπας που δεν θα βαρεθείτε ποτέ. Περιλαμβάνει διαχρονικά σχέδια, ρούχα από πιο αειφόρα υλικά, καθώς και τα απαραίτητα φθινοπωρινά κομμάτια που χρειάζεστε για να ανανεώσετε την γκαρνταρόμπα σας», αναφέρει η Maria Östblom, Επικεφαλής Σχεδίασης του Γυναικείου Τμήματος στην H&M.

«Θέλουμε να αξιοποιούμε το μέγεθος της εταιρείας μας, για να οδηγούμε την αλλαγή προς μια κυκλική και αειφόρο βιομηχανία της μόδας. Η φθινοπωρινή συλλογή H&M Conscious για το 2019 αποτελεί ένα καταπληκτικό παράδειγμα της προόδου που έχουμε σημειώσει στο θέμα της τεχνολογίας και των καινοτομιών, αντικαθιστώντας τα συμβατικά υλικά με άλλες εναλλακτικές ανακυκλωμένων υλικών», επισημαίνει ο Pascal Brun, Διευθυντής Αειφορίας της H&M.

Παράλληλα, από τις 12 έως τις 28 Σεπτεμβρίου, η Η&Μ ενισχύει την Πρωτοβουλία Ανακύκλωσης Ρούχων που πραγματοποιεί σε όλα τα καταστήματά της, όλο το χρόνο, προσφέροντας για κάθε σακούλα με ρούχα και οικιακά υφάσματα που φέρνουν οι πελάτες, δύο εκπτωτικά κουπόνια 15% για δύο τεμάχια της επιλογής τους για την επόμενη αγορά τους.

Η εταιρεία επισημαίνει σε ανακοίνωσή της ότι το 95% των ρούχων που πετιούνται θα μπορούσαν να ξαναφορεθούν, να επαναχρησιμοποιηθούν ή να ανακυκλωθούν.

Περισσότερα

Ετικέτες

Εγγραφή στο Newsletter

ΔΗΜΟΦΙΛΗ