Connect with us

12# Υπεύθυνη Κατανάλωση & Παραγωγή

Tetra Pak: Πάνω από 500 δις FSC συσκευασιών

Η Tetra Pak ξεπέρασε σε παραγωγή τον αριθμό των 500 δις συσκευασιών με πιστοποίηση από το Συμβούλιο Διαχείρισης Δασών (Forest Stewardship Council™), παγκοσμίως, κάνοντας ένα σημαντικό βήμα στην προσπάθεια της εταιρείας να προωθήσει την υπευθυνότητα στην προμήθεια πρώτων υλών και να συμβάλλει στην κυκλική οικονομία.

Μετά την κυκλοφορία της πρώτης συσκευασίας πιστοποιημένης με FSC από την Tetra Pak σε συνεργασία με τη J Sainsbury το 2007, ο αριθμός των συσκευασιών που φέρουν το λογότυπο της FSC αυξάνεται σταθερά κάθε χρόνο, έχοντας εκτοξευθεί την τελευταία τριετία. Το περιβάλλον βρίσκεται ψηλά στη λίστα των ζητημάτων που απασχολούν τους καταναλωτές και το ενδιαφέρον αυτό αναμένεται να αυξηθεί τα επόμενα χρόνια. Η πρόσφατη περιβαλλοντική έρευνα της Tetra Pak δείχνει ότι υπάρχει μια αυξητική τάση του ενδιαφέροντος των καταναλωτών προς τα περιβαλλοντικά θέματα, ενώ ένας στους δύο καταναλωτές αναζητά περιβαλλοντικά λογότυπα στα προϊόντα που αγοράζει. Συγκεκριμένα το ποσοστό αυτό αυξήθηκε στο 54% το 2019 από 37% που ήταν το 2013 .

Αναγνωρισμένο ως το ισχυρότερο παγκοσμίως, πρότυπο πιστοποίησης για τη διαχείριση των δασών, το λογότυπο FSC επιτρέπει στους καταναλωτές να επιλέγουν εμπορικά σήματα τα οποία δεσμεύονται για αειφόρο δασοκομία, ενώ το 30% των καταναλωτών παγκοσμίως έχει δει ή έχει ακούσει το σήμα FSC*.

«Η σύμπραξη με τους πελάτες είναι καθοριστικής σημασίας για την προώθηση της βιωσιμότητας σε ολόκληρη την εφοδιαστική αλυσίδα, και η Tetra Pak συνεργάζεται στενά με τους πελάτες της, τόσο στη Νοτιοανατολική Ευρώπη όσο και σε ολόκληρο τον κόσμο, για την αύξηση των πιστοποιήσεων FSC, την ενίσχυση της υπεύθυνης δασοκομίας και τη μείωση του παγκόσμιου αποτυπώματος άνθρακα. Κατά τη διάρκεια του περασμένου έτους, σχεδόν το 80% των συσκευασιών που παραδόθηκαν στην Ελλάδα είχαν πιστοποίηση FSC, σημειώνοντας μια σταθερή αύξηση σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια και φέρνοντας μας ένα βήμα πιο κοντά στη φιλοδοξία μας που είναι να το 100% των συσκευασιών που παράγουμε να φέρει το σήμα FSC» δηλώνει η Dina Epifanova, Customer Sustainability Expert για την Tetra Pak Νοτιοανατολικής Ευρώπης.

Ο Mario Abreu, Αντιπρόεδρος του τομέα Βιωσιμότητας της Tetra Pak δήλωσε: «Έχοντας ολοκληρώσει την πλήρη πιστοποίηση FSC σε όλα μας τα εργοστάσια και σε όλες τις δραστηριότητές μας, μπορούμε να προμηθεύουμε συσκευασίες FSC οπουδήποτε στον κόσμο. Η κλιματική αλλαγή και η έλλειψη πόρων έχουν αντίκτυπο στην κοινωνία και τη βιομηχανία τροφίμων. To FSC υποστηρίζει ενεργά το στόχο της βιώσιμης διαχείρισης των δασών στο πλαίσιο του ευρύτερου στόχου 15 της Βιώσιμης Ανάπτυξης (Sustainable Development Goals), ενώ συμβάλλει παράλληλα και στους υπόλοιπους στόχους κάτω από το νούμερο 14. Στο άμεσο μέλλον, θα διασφαλίσουμε ότι κάθε προμηθευτής θα δεσμεύεται να αυξήσει και να διατηρήσει τα πιστοποιημένα προϊόντα FSC που χρησιμοποιεί σε ποσοστό πάνω από το 70%».

*Πηγή: Περιβαλλοντική Έρευνα Tetra Pak 2019

Σκοπός αυτής της ιστοσελίδας είναι να αναδείξει τις δράσεις των εταιρειών που έχουν επενδύσει στην Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη. Να παρουσιάζει τις δράσεις τους, τις απόψεις τους αλλά και τις κυβερνητικές και Ευρωπαϊκές οδηγίες που κατά καιρούς προστίθενται. Η βιώσιμη ανάπτυξη τόσο της κοινωνίας όσο και του ιδιωτικού επιχειρείν είναι υπόθεση όλων μας. Από τα εκπαιδευτικά ιδρύματα μέχρι τις διοικήσεις των επιχειρήσεων και από τα αρμόδια υπουργεία μέχρι τα διοικητικά συμβούλια των τοπικών κοινοτήτων.

Περισσότερα
Διαφημίσεις
Σχολιάστε

Σχολιάστε το άρθρο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

12# Υπεύθυνη Κατανάλωση & Παραγωγή

Εξάλειψη των πλαστικών μίας χρήσης στα ξενοδοχεία της Accor σε όλο τον κόσμο μέχρι το 2022

Η Accor ανακοίνωσε τη δέσμευσή της να συμμετάσχει στην πρωτοβουλία “Global Tourism Plastics Initiative» του Οργανισμού Ηνωμένων Εθνών (UNEP) και να αποκλείσει όλα τα πλαστικά αντικείμενα μίας χρήσης από τα ξενοδοχεία της μέχρι το τέλος του 2022. Η εν λόγω δράση της Accor στοχεύει στη μείωση των περιβαλλοντικών επιπτώσεων και στην ενίσχυση των προσπαθειών για την καταπολέμηση της ρύπανσης από πλαστικά των ωκεανών και άλλων φυσικών πόρων, ενώ αποτελεί ένα σημαντικό βήμα τόσο για την παγκόσμια βιομηχανία φιλοξενίας όσο και για τον Όμιλο, ο οποίος παραμένει προσηλωμένος στην αειφορία εδώ και πολλά χρόνια.

“Γνωρίζουμε τις σημαντικές επιπτώσεις που έχουμε στον πλανήτη μας, καθώς και την ευθύνη μας να δημιουργήσουμε απτά οφέλη για τους εργαζομένους, τους επισκέπτες, τους προμηθευτές και τους συνεργάτες μας, καθώς και τις κοινότητες που μας φιλοξενούν”, ανέφερε χαρακτηριστικά ο Sébastien Bazin, Πρόεδρος και CEO της Accor. “Αυτό που μας καθοδηγεί είναι η συνείδηση και η κοινωνική ευαισθητοποίηση που επιδεικνύει κάθε άνθρωπος που προσπαθεί να είναι υπεύθυνος πολίτης. Αφορά στο να είναι κανείς συνειδητοποιημένος και να παρουσιάζει κοινωνική συνείδηση και συνέπεια”.

Καλωσορίζοντας περισσότερα από 120 εκατομμύρια επισκέπτες και σερβίροντας πάνω από 200 εκατομμύρια γεύματα κάθε χρόνο, η Accor αντιμετωπίζει τον ρόλο της ως υπεύθυνος “εταιρικός πολίτης” πολύ σοβαρά και εργάζεται αδιάκοπα στο πλαίσιο του αειφόρου αναπτυξιακού προγράμματός της εδώ και 25 χρόνια. Επιπροσθέτως της προηγούμενης δέσμευσης του Ομίλου να εξαλείψει τα πλαστικά καλαμάκια, τους αναδευτήρες μίας χρήσης, καθώς και τις μπατονέτες, η νέα δέσμευση του Ομίλου περιλαμβάνει:

Την αφαίρεση των ατομικών πλαστικών προϊόντων περιποίησης καθώς και των φλιτζανιών μέχρι το τέλος του 2020.
Την εξάλειψη όλων των εναπομείναντων πλαστικών αντικειμένων μίας χρήσης από τα δωμάτια, τους συνεδριακούς χώρους, τα εστιατόρια και τους χώρους αναψυχής (spa, γυμναστήρια κ.λπ.) μέχρι το τέλος του 2022.

Ως πλαστικά μίας χρήσης ορίζονται τα αντικείμενα που χρησιμοποιούνται μόνο μία φορά και στη συνέχεια απορρίπτονται. Για παράδειγμα πλαστικά καλαμάκια, μπατονέτες, αναδευτήρες καφέ, πλαστικά φλιτζάνια, πλαστικές σακούλες για άπλυτα ή για τη συσκευασία επιπλέον μαξιλαριών, πλαστικά μπουκάλια νερού, όλες οι πλαστικές συσκευασίες (για φαγητό, προϊόντα καλωσορίσματος κ.λπ.), πλαστικά πιάτα και σερβίτσια, πλαστικά δώρα και προϊόντα καλωσορίσματος στο δωμάτιο (προϊόντα περιποίησης, παντόφλες, μολύβια κ.ά.), πλαστικές κάρτες δωματίου. Για κάθε πλαστικό αντικείμενο θα προταθούν εναλλακτικες βιώσιμες επιλογές λαμβάνοντας υπόψη τον κύκλο ζωής κάθε προϊόντος προκειμένου να εξασφαλιστούν οι καλύτερες δυνατές περιβαλλοντικές επιδόσεις για κάθε λύση που θα εφαρμοστεί στα ξενοδοχεία του Ομίλου.

Καταναλώνοντας περισσότερα από 200 εκατομμύρια πλαστικά αντικείμενα μίας χρήσης κάθε χρόνο, τα ξενοδοχεία της Accor ήδη μειώνουν σημαντικά τον αντίκτυπό τους στο περιβάλλον. Αρκετές μονάδες έχουν αναπτύξει αποτελεσματικές λύσεις επιλέγοντας πιο βιώσιμες εναλλακτικές. Για παράδειγμα:

Το 94% των ξενοδοχείων της Accor έχει εξαλείψει τη χρήση σε καλαμάκια, μπατονέτες και αναδευτήρες. Η δράση για το υπόλοιπο 6% (το οποίο εντοπίζεται κυρίως στην Κίνα) θα έχει ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του Μαρτίου του 2020.
Ποσοστό 89% των μονάδων του brand ibis χρησιμοποιεί δοχεία που ξαναγεμίζουν με προϊόντα περιποίησης όπως το σαμπουάν. Αυτό σημαίνει ότι 2.087 ξενοδοχεία της οικογένειας ibis έχουν ήδη σταματήσει τη χρήση πλαστικών μίας χρήσης σε αυτά τα προϊόντα. Τα ξενοδοχεία ibis στη Λατινική Αμερική θα ακολουθήσουν την ίδια πρωτοβουλία το τρέχον έτος.
Ένα άλλο παράδειγμα των δράσεων των brands της Accor είναι τα νέα πρότυπα κατασκευής και ανακαίνισης που έχει υιοθετήσει η Fairmont. Τα ξενοδοχεία της περιλαμβάνουν ενσωματωμένα φίλτρα νερού στις βρύσες ώστε να εξαλείψουν πλήρως το εμφιαλωμένο νερό.
Πηγαίνοντας ένα βήμα παρακάτω, το νέο brand της Accor, Greet, δημιουργήθηκε για να απαντήσει στις ανάγκες των επισκεπτών έχοντας στο DNA του μια πλήρως απαλλαγμένη από πλαστικά φιλοσοφία. Στα δωμάτια και sτους κοινόχρηστους χώρους των ξενοδοχείων καταγράφεται μηδενικό ποσοστό πλαστικών μίας χρήσης όπως επίσης και στα σκεύη που χρησιμοποιούνται στο πρωινό με επαναχρησιμοποιούμενα δοχεία για το βούτυρο και τις μαρμελάδες. Μέσα στο 2020 η Accor σχεδιάζει να ανοίξει ακόμα 10 Greet ξενοδοχεία επί ευρωπαϊκού εδάφους.

Επιπλέον, πολλά ξενοδοχεία από το portfolio της Accor με ηγετικά brands παγκοσμίως, όπως τo Νovotel Paris les Halles, το Novotel Yangon Max στη Μιανμάρ, το Sofitel Bogota, πολλές μονάδες στο Μπαλί και το Λομπόκ στην Ινδονησία και το Ibis Styles São Paulo Anhem έχουν αναλάβει ήδη ανεξάρτητη δράση οδεύοντας προς μια 100% απαλλαγμένη από πλαστικά μίας χρήσης πραγματικότητα.

Ένας εκ των κυριότερων στόχων της Accor, εκτός από το να βρίσκει εναλλακτικές στο πλαστικό και να μειώνει τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις, είναι να μετατρέψει προς το καλύτερο την κοινή νοοτροπία παγκοσμίως υιοθετώντας τη λογική: μείωση, επανάχρηση και ανακύκλωση. Tα κεντρικά του Ομίλου θα ηγηθούν των καλύτερων πρακτικών και οι ξενοδοχειακές μονάδες θα ενισχύσουν τις τοπικές πρωτοβουλίες τους και τις εναλλακτικές τους για τους επισκέπτες.

Η πρωτοβουλία «Global Tourism Plastics Initiative” του Προγράμματος Περιβάλλοντος του Οργανισμού Ηνωμένων Εθνών και του Παγκόσμιου Οργανισμού Τουρισμού σε συνεργασία με το Ίδρυμα Ellen MacArthur, δείχνει τον δρόμο στη μάχη ενάντια στα πλαστικά απορρίμματα και τη ρύπανση. Κυβερνήσεις αλλά και επιχειρήσεις, όπως η Accor, δεσμεύονται σε μια σειρά φιλόδοξων στόχων. Θα εργαστούμε για να εξαλείψουμε τα πλαστικά αντικείμενα που δεν χρειαζόμαστε, καινοτομούμε έτσι ώστε όλα τα πλαστικά που χρειαζόμαστε να σχεδιάζονται για να μπορούν να επαναχρησιμοποιούνται με ασφάλεια, να ανακυκλώνονται ή να κομποστοποιούνται και επαναχρησιμοποιούμε όσα πραγματικά χρειαζόμαστε προκειμένου να μην επιβαρύνουμε το περιβάλλον. Τον Σεπτέμβριο του 2019, η Accor Ολλανδίας έκανε ήδη ένα βήμα προς αυτή την κατεύθυνση υπογράφοντας το ”International Tourism Plastic Pledge» του Οργανισμού MVO Netherland στοχεύοντας να γίνει το συντομότερο δυνατό μέρος και της παγκόσμιας πρωτοβουλίας “Global Tourism Plastics Initiative”.

“Η ρύπανση από πλαστικά είναι μια από τις μεγαλύτερες περιβαλλοντικές προκλήσεις της εποχής μας και ο τουρισμός παίζει σημαντικό ρόλο στη λύση του προβλήματος” δήλωσε η Ligia Noronha, Διευθύντρια του Oικονομικού Τμήματος του Περιβαλλοντικού Προγράμματος του ΟΗΕ και πρόσθεσε σχετικά: “Μέσω της πρωτοβουλίας Global Tourism Plastics Intitiative, εταιρείες που δραστηριοποιούνται στον τουριστικό κλάδο και προορισμοί ενθαρρύνονται ώστε να καινοτομήσουν, να εξαλείψουν τη χρήση πλαστικών ή να διαμορφώσουν τον τρόπο με τον οποίον τα χρησιμοποιούν ώστε να προάγουν την ανακύκλωση και να μειώσουν τη ρύπανση παγκοσμίως”.

“Οι δράσεις μας δεν σταματούν εδώ. Είμαστε ένας καινοτόμος Όμιλος από τη φύση μας και διαρκώς αναζητούμε περισσότερους τομείς στους οποίους μπορούμε να μειώσουμε την επίπτωσή μας στο περιβάλλον παγκοσμίως βοηθώντας παράλληλα τις τοπικές κοινωνίες στις προσπάθειές τους να δημιουργήσουν ένα πιο υγιές και βιώσιμο μέλλον”, ανέφερε ο Sébastien Bazin. “Καθώς εργαζόμαστε για να εκπληρώσουμε τις δεσμεύσεις μας, είμαστε ευγνώμονες στους αφοσιωμένους εργαζομένους μας που μοιράζονται με εμάς την ίδια φιλοσοφία για έναν καλύτερο κόσμο για τους επισκέπτες μας”.

Περισσότερα

12# Υπεύθυνη Κατανάλωση & Παραγωγή

Εκδήλωση ΕΔΟΚ για το πρόγραμμα Signed by Nature

Πολύς λόγος γίνεται το τελευταίο διάστημα για την ανάγκη αειφόρου παραγωγής κρέατος σε ευρωπαϊκό επίπεδο και ειδικά στο πλαίσιο της Πράσινης Συμφωνίας. 

Η εκτακτική αιγοπροβατοτροφία που εφαρμόζεται στη χώρα μας, σε συνδυασμό με την υψηλή διατροφική και γευστική αξία του ελληνικού αιγοπρόβειου κρέατος αποτελεί την απάντηση σε αυτή ακριβώς την ανάγκη, όπως υπογραμμίστηκε στην εκδήλωση που διοργάνωσε η ΕΔΟΚ στο πλαίσιο του προγράμματός της Signed by Nature. 

Την εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε στο Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος, προλόγισε ο πρόεδρος της Εθνικής Διεπαγγελματικής Οργάνωσης Κρέατος, Λευτέρης Γίτσας, υπογραμμίζοντας ότι με το Signed by Nature, η ΕΔΟΚ έρχεται να απαντήσει στην ενοχοποίηση και τη στοχοποίηση της κτηνοτροφίας καθώς η εκτατικη εκτροφή προβάτων και αιγών, που εφαρμόζεται στην χώρα  μας  καλύπτει τους προβληματισμούς των νέων, κυρίως, καταναλωτών, οι οποίοι αγωνιούν  για το περιβαλλοντικό αποτύπωμα της  παραγωγής  κρέατος και  για την ευζωία των ζώων. 

Πρόσθεσε δε ότι τα μέτρα τα οποία θα ληφθούν για την κτηνοτροφία σε ευρωπαϊκό επίπεδο στο πλαίσιο της Πράσινης Συμφωνίας, για τη χώρα μας θα είναι πολύ ηπιότερα λόγω των φυσικών πλεονεκτημάτων της εκτατικής αιγοπροβατοτροφίας και ως εκ τούτου τα προϊόντα μας  θα γίνουν πιο ανταγωνιστικά. «Έχουμε τη δυνατότητα, τις επιπτώσεις  από τα μέτρα που θα παρθούν για την μείωση του  περιβαλλοντικού αποτυπώματος  να τις   μετατρέψουμε από πρόβλημα ,σε μια πρώτης τάξεως ευκαιρία» επεσήμανε ο κ. Γίτσας καταλήγοντας ότι «η κρεοπαραγωγική αιγοπροβατοτροφία είναι μια αειφόρος διαδικασία με την υπογραφή της φύσης και πολλαπλά οφέλη για όλους».

Στην εκδήλωσε συμμετείχε η υφυπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, Φωτεινή Αραμπατζή, η οποία κατά τη διάρκεια της ομιλίας της εξήρε την αξία και την ιδιαιτερότητα του ελληνικού αιγοπρόβειου κρέατος λέγοντας χαρακτηριστικά ότι «αν υπήρχαν Όσκαρ διατροφής, τότε αναμφίβολα το ελληνικό αιγοπρόβειο θα κέρδιζε κάθε χρόνο το Όσκαρ κρέατος».

 Η κ. Αραμπατζή τόνισε ότι «όσο μικρό είναι το περιβαλλοντικό αποτύπωμα της ελληνικής αιγοπροβατοτροφίας τόσο μεγάλο είναι το κοινωνικό και πολιτισμικό αποτύπωμά της» υπογραμμίζοντας ότι η ελληνική κυβέρνηση και το ΥπΑΑΤ δίνουν βαρύτητα και στο αναπτυξιακό αποτύπωμά της κτηνοτροφίας με πολλές πρωτοβουλίες και παρεμβάσεις που θα υλοποιηθούν σε βάθος τετραετίας. «Προς την κατεύθυνση αυτή» τόνισε η κ. Αραμπατζή, «είναι νευραλγικής σημασίας τόσο η εξωστρέφεια όσο και η προβολή των συγκριτικών πλεονεκτημάτων της ελληνικής εκτατικής αιγοπροβατοτροφίας. Σε συνδυασμό βεβαίως, με την παραγωγή εξειδικευμένων προϊόντων ποιότητας όπως ΠΟΠ, ΠΓΕ, Βιολογικά προϊόντα, Τρόφιμα Ειδικής Διατροφικής Χρήσης, Λειτουργικά Τρόφιμα, την πιστοποίηση, την τυποποίηση, το μάρκετινγκ, το branding. Με μια φράση θα έλεγα: αιγοπροβατοτροφία που δεν είναι απλά προσανατολισμένη στην αγορά αλλά φροντίζει να ανταποκρίνεται στη ζήτηση».

Τέλος, η υφυπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων δήλωσε ότι «με την ΕΔΟΚ είμαστε σε ανοιχτή γραμμή και σε στενή συνεργασία όπως βεβαίως και με το σύνολο των συνεταιρισμών, των επιχειρήσεων και των κτηνοτρόφων και φυσικά στηρίζουμε απόλυτα τέτοιες, αναγκαίες και ωφέλιμες, πρωτοβουλίες όπως το Signed by Nature».

Στην υψηλή διατροφική αξία του αιγοπρόβειου κρέατος εκτατικής εκτροφής στάθηκε η Βίκυ Κωστοπούλου, μέλος του Δ.Σ. της ΕΔΟΚ και συντονίστρια του προγράμματος Signed by Nature, λέγοντας ότι «Στο πρόγραμμα διαρκώς δίνουμε το μήνυμα ότι παράγεται μόνο υψηλής ποιότητας κρέατος και μέσα του έχει το DNA της μεσογειακής διατροφής». Αφού περιέγραψε όλες τις δράσεις του τριετούς προγράμματος, που περιλαμβάνουν εκδηλώσεις σε Ελλάδα, Γερμανία και Σουηδία, την έκδοση ενός παιδικού βιβλίου, την παραγωγή ενός βίντεο διάρκειας 20 λεπτών που απεικονίζει την ελληνική εκτακτική αιγοπροβατοτροφία και άλλες πρωτοβουλίες που θα ενημερώσουν και τη νεότερη γενιά για την αξία του ποιοτικού αιγοπρόβειου κρέατος, κατέληξε: «Ελπίζω να γίνουμε πρεσβευτές αυτής της καμπάνιας, να άρουμε τους μύθους για το κρέας και να προσδώσουμε μια θετική εικόνα, διασκεδάζοντας  τις όποιες ανησυχίες των καταναλωτών».

Η εικόνα που παρουσιάζει η αιγοπροβατοτροφία στη χώρα μας, δεν είναι ανάλογη της αξίας της, καθώς, έχει εγκαταλειφθεί σε σημαντικό βαθμό. Όπως τόνισε ο Ιωσήφ Μπιζέλης, καθηγητής του Γεωπονικού Πανεπιστημίου «είναι πολύ σημαντικό το αιγοπρόβειο κρέας να αποκτήσει τη θέση που του αξίζει και να ταξιδέψει σε όλο τον κόσμο». 

Ο καθηγητής της Σχολής Επιστημών των Ζώων στο Τμήμα Ζωικής Παραγωγής εξήγησε ότι η εκτατική εκτροφή ζώων ήταν στενά συνδεδεμένη με την οικονομική και κοινωνική ζωή της κάθε περιοχής στη χώρα. «Σήμερα αυτό εκλείπει και θα έλεγα ότι αυτό είναι η πηγή των προβλημάτων» τόνισε. «Στα νησιά και τις ορεινές και ημιορεινές περιοχές καταρρέει η εκτατική κτηνοτροφία και μαζί της καταρρέει και το οικοσύστημα» συμπλήρωσε ο κύριος Μπιζέλης. «Με ένα εκτατικό σύστημα εκτροφής μπορούμε να παράγουμε προϊόντα υψηλής ποιότητας» είπε, προσθέτοντας ότι πρέπει να επικαιροποιηθεί και το νομοθετικό πλαίσιο προκειμένου να δημιουργηθούν αυτά τα νέα προϊόντα. 

Η εικόνα της αιγοπροβατοτροφίας, όμως, διαμορφώνεται και από την αγορά. Όπως είπε ο Γιάννης Μπαξεβάνης, Executive chef και μέλος της Μπριγάδας, «ελάχιστα ξενοδοχεία προσφέρουν φρέσκο ελληνικό αιγοπρόβειο κρέας. Εισάγουμε πολλές χιλιάδες τόνους κατεψυγμένου αρνιού, παρά το γεγονός ότι η Ελλάδα έχει το συγκριτικό πλεονέκτημα στην παραγωγή αιγοπρόβειου κρέατος». Ο κ. Μπαξεβάνης είπε ότι δεν κατανοεί για ποιόν λόγο ξενοδοχεία και εστιατόρια χρησιμοποιούν εισαγόμενα προϊόντα στην ελληνική κουζίνα, παρότι οι ξένοι τουρίστες έρχονται στην Ελλάδα για να δοκιμάσουν ελληνικά προϊόντα. «Αν τα ξενοδοχεία και τα εστιατόρια  χρησιμοποιούσαν ελληνικά προϊόντα, ας αναλογιστούμε πόσοι άνθρωποι θα είχαν δουλειά χάρη σε αυτό» είπε ο κ. Μπαξεβάνης, που πρόσθεσε ότι «επικρατεί ξενομανία και πρέπει να πείσουμε το καταναλωτικό κοινό να αγοράζει ελληνικά προϊόντα».   

Στην υψηλή διατροφική αξία του αιγοπρόβειου κρέατος στάθηκε ο Δημήτρης Πέτσιος, Κλινικός Διαιτολόγος, ο οποίος αναφέρθηκε σε κάποιους μύθους που πρέπει να διαψευσθούν. «Το κρέας αιγοειδών είναι στην πραγματικότητα χαμηλότερο σε θερμίδες, κορεσμένα λίπη και χοληστερόλη από το βόειο κρέας, το χοιρινό, το αρνί και το κοτόπουλο (με πέτσα)» τόνισε ενώ πρόσθεσε ότι περιέχει την ίδια σχεδόν ποσότητα πρωτεΐνης και περισσότερο σίδηρο από το βόειο κρέας. Ακόμη, εξήγησε ότι το κατσικίσιο αλλά και το πρόβειο κρέας, αποτελούν καλύτερες πηγές του συνενζύμου Q10, L- καρνιτίνης, και CLA, συστατικά όπου βοηθάνε σε πολλαπλά συστήματα του ανθρώπου. Όπως ανέφερε ο κ. Πέτσιος, «στην εκτατική εκτροφή ειδικά δεν χρειάζεται η χρήση αντιβιοτικών» ενώ όσον αφορά την ελληνική παραγωγή αιγοπρόβειου, στο κρέας βρίσκουμε θρεπτικά συστατικά που δεν συναντώνται σε καμία άλλη χώρα, χάρη στη διατροφή αιγών και προβάτων. 

«Το πρόγραμμα Signed by Nature απαντά απολύτως στα ερωτήματα της κοινωνίας για την εκτατική αιγοπροβατοτροφία» επεσήμανε ο Γιώργος Πεχλιβανίδης, Γεωπόνος, επικεφαλής τμήματος συστημάτων ποιότητας της Novacert, ο οποίος ανέδειξε επίσης την ανάγκη εταιρικής κοινωνικής ευθύνης, σχολιάζοντας ότι σήμερα οι καταναλωτές είναι πλέον πολύ καλά ενημερωμένοι και λαμβάνουν υπόψη το κοινωνικό πρόσωπο των εταιρειών απαιτώντας από τις τελευταίες υπευθυνότητα και επιχειρηματική ευσυνειδησία. Συνοψίζοντας τις τοποθετήσεις όλων των ομιλητών, ο κ. Πεχλιβανίδης είπε ότι «Η παραγωγή κρέατος αιγοπροβατοτροφίας, παρά τα προβλήματα του κλάδου, τηρεί τις σύγχρονες απαιτήσεις για κατανάλωση προϊόντων αειφόρου παραγωγής».

Περισσότερα

12# Υπεύθυνη Κατανάλωση & Παραγωγή

Διεθνές συνέδριο από το πρόγραμμα «Νέα Γεωργία για τη Νέα Γενιά»

Το πρόγραμμα «Νέα Γεωργία για τη Νέα Γενιά» και η  HELEXPO συνδιοργανώνουν διεθνές συνέδριο με θέμα «Νέα Γεωργία – Νέος Συνεργατισμός. Προς ένα σύγχρονο υπόδειγμα συνεταιρισμών για τη νέα γενιά». 

Το συνέδριο θα πραγματοποιηθεί την Παρασκευή, 31 Ιανουαρίου 2020 (10:00 π.μ. – 18.00 μ.μ.) στην αίθουσα «Αιμίλιος Ριάδης», στη Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης και βρίσκεται υπό την αιγίδα του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων. 

Το συνεταιριστικό γίγνεσθαι στην Ελλάδα αποτελεί τα τελευταία χρόνια αντικείμενο συζήτησης και επαναδιαπραγμάτευσης από ειδικούς του χώρου, οικονομολόγους και θεσμικούς εκπροσώπους. 

Σκοπός του συνεδρίου είναι να συμβάλει σε ένα νέο, υγιή, δημιουργικό διάλογο σχετικά με το ρόλο του συνεταιρισμού ως μοχλού ανάπτυξης του αγροδιατροφικού τομέα, αναδεικνύοντας καλά παραδείγματα από την Ελλάδα και το εξωτερικό. Απευθύνεται σε όλους όσους δραστηριοποιούνται στον αγροτικό τομέα και έχουν ενδιαφέρον για τους συνεταιρισμούς. 

 Ο Υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων,   Έλληνες και ξένοι εμπειρογνώμονες, από την Ευρώπη και τις Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής, συνεταιριστές και ερευνητές, θα μοιραστούν γνώσεις και εμπειρίες ώστε να διαμορφώσουν μια νέα πλατφόρμα για το σχεδιασμό ανταγωνιστικών συνεταιριστικών σχημάτων, τα οποία μέσω της λειτουργίας τους θα αποτελέσουν εργαλεία ανάπτυξης για τον κλάδο και τη χώρα συνολικά. 

Για δωρεάν εγγραφή στο συνέδριο και περισσότερες πληροφορίες για το πρόγραμμα επισκεφθείτε την ιστοσελίδα www.coopsconference2020.gr

Μέγας Δωρητής του συνεδρίου και αποκλειστικός δωρητής του Προγράμματος «Νέα Γεωργία για τη Νέα Γενιά» είναι το Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος (ΙΣΝ), ενώ Αργυρός Χορηγός του συνεδρίου  είναι η Τράπεζα Πειραιώς.

Περισσότερα
Test

Ετικέτες

Εγγραφή στο Newsletter

ΔΗΜΟΦΙΛΗ