Τι απαντά η ΑΒ στην διαμαρτυρία του ΣΒΠΕ για τη διαφήμιση της πλαστικής σακούλας

Date:

Share post:

Σε συνέχεια της δήλωσης-διαμαρτυρίας του Συνδέσμου Βιομηχανιών Πλαστικών Ελλάδος (ΣΒΠΕ) προς την ΑΒ Βασιλόπουλος για τη διαφήμιση της τελευταίας αναφορικά με τις πλαστικές σακούλες η εταιρεία δηλώνει ότι οι ενέργειές της για το περιβάλλον και τον περιορισμό της πλαστικής σακούλας μίας χρήσης, ανταποκρίνονται σε ένα παγκόσμιο κοινωνικό ζητούμενο.

H AB αναφέρει επίσης στην ανακοίνωσή της:

“Η ΑΒ Βασιλόπουλος, με ειλικρίνεια και αμεσότητα έχει τοποθετηθεί ξεκάθαρα ενάντια στη χρήση πλαστικής σακούλας μιας χρήσης, αναλαμβάνοντας με θάρρος την ευθύνη που της αναλογεί σε ότι αφορά την ενημέρωση και την αλλαγή της υπάρχουσας αντίληψης του κοινού για αυτό το ζήτημα που επιβαρύνει σοβαρά και αποδεδειγμένα το περιβάλλον.

Τα στοιχεία των μελετών του ΙΕΛΚΑ που έχουν δημόσια παρουσιαστεί πολλές φορές, αποτελούν ενδείξεις της σοβαρότητας του προβλήματος στη χώρα μας και έρχονται να συνεπικουρήσουν τα στοιχεία δεκάδων μελετών που έχουν αναδείξει παρόμοιες πρωτοβουλίες σε πολλές χώρες.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η χώρα μας ήταν από τις τελευταίες χώρες της Ε.Ε που εναρμονίστηκε με την Ευρωπαϊκή Οδηγία. Σε κάθε περίπτωση στην ΑΒ Βασιλόπουλος δεν αντιμετωπίζουμε την υποχρέωση αυτή ως τυπική αλλά ως ηθική και ουσιαστική μας δέσμευση για τις μελλοντικές γενιές”.

Εξώδικο ΣΒΠΕ

Στο εξώδικό του ο ΣΒΠΕ διαμαρτύρεται για τον συσχετισμό που γίνεται στο διαφημιστικό σποτ της χρήσης πλαστικής σακούλας, ως «κακή συνήθεια» – εξάρτηση, αντίστοιχης βαρύτητας, σοβαρότητας και σημασίας με τον εθισμό στα ναρκωτικά, στο κάπνισμα, στον αλκοολισμό, εθισμοί που αποδεδειγμένα θέτουν σε κίνδυνο την ανθρώπινη ζωή και υγεία.

Όπως αναφέρει ο ΣΒΠΕ ενώ η πρόθεση των διαφημίσεων φαίνεται να είναι η ενημέρωση και ευαισθητοποίηση των καταναλωτών σε θέματα περιβάλλοντος και έχουν τη μορφή κοινωνικού μηνύματος, επί της ουσίας προβάλλουν και προωθούν άλλες σακούλες πολλαπλών χρήσεων από σύνθετα ανομοιογενή υλικά, προϊόντα που η εταιρεία πωλεί από τα καταστήματά της αντί συγκεκριμένου τιμήματος.

Επιπλέον, στις διαφημίσεις αναφέρεται ότι: «1 στα 2 απορρίμματα στους βυθούς μας είναι σακούλες» και «το 2050 τα πλαστικά στις θάλασσές μας θα είναι περισσότερα από τα ψάρια», σημειώνοντας με αστερίσκο «Σύμφωνα με στοιχεία του ΙΕΛΚΑ».

Όμως, το Ινστιτούτο Ερευνών Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ) είναι ένας ιδιωτικός φορέας με στόχο την προώθηση της επιστημονικής έρευνας και την εκπόνηση μελετών για θέματα του λιανεμπορίου και δεν διαθέτει τεχνογνωσία ούτε έχει εκπονήσει μελέτες στον τομέα της προστασίας του περιβάλλοντος.

Συνεπώς, μέσω της αναφοράς στο ΙΕΛΚΑ δημιουργείται εντελώς εσφαλμένη εντύπωση στους καταναλωτές ότι τα προβαλλόμενα αρνητικά στοιχεία για το περιβάλλον αποτελούν αξιόπιστα και επιστημονικά στοιχεία προερχόμενα από ανεξάρτητο φορέα, ενώ κάτι τέτοιο όχι μόνο δεν αποδεικνύεται, αλλά το ίδιο το εν λόγω Ινστιτούτο «λειτουργεί σε ένα βαθμό ως άτυπος σύνδεσμος των αλυσίδων σούπερ μάρκετ» όπως αναφέρεται στην ιστοσελίδα του.

Κατ’ επέκταση ο ΣΒΠΕ ζητάει να δημοσιοποιηθούν οι επιστημονικές μελέτες που έχει συντάξει το ΙΕΛΚΑ, από τις οποίες προκύπτουν τα προαναφερόμενα στοιχεία. Αποκρύπτεται επίσης το γεγονός, ότι η λεπτή πλαστική σακούλα είναι ανακυκλώσιμη και στη συντριπτική πλειονότητα εγχώριο προϊόν σε αντίθεση με το σύνολο σχεδόν όλων των σακουλών πολλαπλών χρήσεων από σύνθετα ανομοιογενή υλικά, οι οποίες δεν ανακυκλώνονται.

Ο Σύνδεσμος ζητά τέλος, να παύσει άμεσα κάθε αναμετάδοση των συγκεκριμένων μηνυμάτων στα ΜΜΕ.

Σοφία Εμμανουήλ
Σκοπός αυτής της ιστοσελίδας είναι να αναδείξει τις δράσεις των εταιρειών που έχουν επενδύσει στην Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη. Να παρουσιάζει τις δράσεις τους, τις απόψεις τους αλλά και τις κυβερνητικές και Ευρωπαϊκές οδηγίες που κατά καιρούς προστίθενται. Η βιώσιμη ανάπτυξη τόσο της κοινωνίας όσο και του ιδιωτικού επιχειρείν είναι υπόθεση όλων μας. Από τα εκπαιδευτικά ιδρύματα μέχρι τις διοικήσεις των επιχειρήσεων και από τα αρμόδια υπουργεία μέχρι τα διοικητικά συμβούλια των τοπικών κοινοτήτων.

Related articles

The Hellenic Initiative: Το Venture Fair ενδυναμώνει τις startups στην Ελλάδα 

Από την ίδρυσή του, το 2015, το Venture Fair έχει προσφέρει σε 72 συνολικά startups ευκαιρίες δικτύωσης με σημαντικούς φορείς του ελληνικού και διεθνούς οικοσυστήματος επιχειρηματικότητας και καινοτομίας.

Πρωτοβουλία του Nescafé στον Θερμαϊκό και νέο πρόγραμμα στην Εύβοια

H συνεργασία του καφέ Nescafé με τους οργανισμούς ΕΝΑΛΕΙΑ και Aegean Rebreath εστιάζει στις δράσεις συλλογής πλαστικών απορριμμάτων και ενημέρωσης.

Teleperformance Greece: Διάκριση στα Best Workplaces Hellas 2023

Η Teleperformance Greece συναντάται φέτος στην 8η θέση της λίστας Best Workplaces για εταιρείες που απασχολούν πάνω από 250 εργαζόμενους.

ΕΕΣ: Μεγαλειώδης εκδήλωση στο Ζάππειο Μέγαρο 

Κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης βραβεύθηκε με την Ανώτερη Τιμητική Διάκριση του Χρυσού Σταυρού, μετά χρυσού κλάδου Δάφνης, η Μαριάννα Λάτση για το φιλανθρωπικό της έργο.
Skip to content