Connect with us

Ευρώπη

Τιμητική εκλογή του Γιώργου Νικολαΐδη στην Επιτροπή Lanzarote

Στην τιμητική θέση του Πρόεδρου της Επιτροπής Lanzarote του Συμβουλίου της Ευρώπης εκλέχτηκε ο Δρ. Γιώργος Νικολαΐδης, Διευθυντής της Διεύθυνσης Ψυχικής Υγείας και Κοινωνικής Πρόνοιας του Ινστιτούτου Υγείας του Παιδιού και Επιστημονικός Υπεύθυνος στο Κέντρο Ημέρας που λειτουργεί «Το Χαμόγελο του Παιδιού» για την εξατομικευμένη παροχή ψυχικής υγείας σε παιδιά και εφήβους θύματα κάθε μορφής βίας.

Η εκλογή αυτή αποτελεί αναγνώριση της ενεργού συμμετοχής της Ελλάδας στις εργασίες της Επιτροπής και δίνει δυνατότητες περαιτέρω προώθησης των θέσεων της για την αποτελεσματικότερη προστασία των παιδιών από την βία, την εκμετάλλευση και την εν γένει θυματοποίηση.

Η Επιτροπή Lanzarote για την προστασία των παιδιών από την σεξουαλική βία και εκμετάλλευση αποτελεί το βασικό όργανο παρακολούθησης της Σύμβασης στα κράτη-μέλη του Συμβουλίου, αλλά και ευρύτερο επιτελικό όργανο του Συμβουλίου της Ευρώπης για την προστασία των παιδιών από την σεξουαλική βία και θυματοποίηση.

O κ. Νικολαΐδης διετέλεσε Εθνικός Αντιπρόσωπος της Ελλάδας τα τελευταία 10 χρόνια στην Επιτροπή στην οποία συμμετέχουν ένας εκπρόσωπος από τις συνολικά 42 χώρες που έχουν κυρώσει νομοθετικά την συγκεκριμένη Συνθήκη για την προστασία των παιδιών από τη σύγχρονη αυτή μάστιγα.

Σκοπός αυτής της ιστοσελίδας είναι να αναδείξει τις δράσεις των εταιρειών που έχουν επενδύσει στην Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη. Να παρουσιάζει τις δράσεις τους, τις απόψεις τους αλλά και τις κυβερνητικές και Ευρωπαϊκές οδηγίες που κατά καιρούς προστίθενται. Η βιώσιμη ανάπτυξη τόσο της κοινωνίας όσο και του ιδιωτικού επιχειρείν είναι υπόθεση όλων μας. Από τα εκπαιδευτικά ιδρύματα μέχρι τις διοικήσεις των επιχειρήσεων και από τα αρμόδια υπουργεία μέχρι τα διοικητικά συμβούλια των τοπικών κοινοτήτων.

Περισσότερα
Διαφημίσεις
Σχολιάστε

Σχολιάστε το άρθρο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

14# Ζωή στο Νερό

Το ΕΚ οριστικοποιεί την απαγόρευση των πλαστικών μίας χρήσης 2021

Τα πλαστικά μαχαιροπίρουνα μίας χρήσης, οι μπατονέτες, τα καλαμάκια και οι αναδευτήρες ποτών από πλαστικό θα απαγορευτούν μέχρι το 2021

Στόχος συλλογής του 90% των πλαστικών μπουκαλιών μέχρι το 2029

Πιο αυστηρή εφαρμογή της αρχής «ο ρυπαίνων πληρώνει»

Την Τετάρτη, το ΕΚ ενέκρινε έναν καινούριο νόμο σχετικά με την απαγόρευση των πλαστικών αντικειμένων μίας χρήσης, όπως τα πιάτα, τα μαχαιροπήρουνα, τα καλαμάκια και οι μπατονέτες. 560 μέλη του ΕΚ ψήφισαν υπέρ της συμφωνίας με τους υπουργούς της ΕΕ, 35 κατά, ενώ 28 απείχαν. Τα παρακάτω προϊόντα θα απαγορευτούν στην ΕΕ σταδιακά μέχρι το 2021:

  • Πλαστικά μαχαιροπήρουνα μίας χρήσης (πιρούνια, μαχαίρια, κουτάλια και ξυλάκια φαγητού)
  • Πλαστικά πιάτα μίας χρήσης
  • Πλαστικά καλαμάκια
  • Μπατονέτες με πλαστικά μέρη
  • Πλαστικές βάσεις μπαλονιών
  • Οξοδιασπώμενα πλαστικά
  • Συσκευασίες φαγητού και ποτού από διογκωμένο πολυστυρένιο (φελιζόλ)

Νέος στόχος ανακύκλωσης και μεγαλύτερη ευθύνη για τους παραγωγούς

Τα κράτη μέλη θα πρέπει να πετύχουν το στόχο για συλλογή 90% των πλαστικών μπουκαλιών μέχρι το 2029, ενώ τα πλαστικά μπουκάλια θα πρέπει να προέρχονται τουλάχιστον κατά 25% από ανακυκλωμένο υλικό μέχρι το 2025 και 30% μέχρι το 2030. Η συμφωνία ενισχύει επίσης την εφαρμογή της αρχής «ο ρυπαίνων πληρώνει», συγκεκριμένα για τα προϊόντα καπνού, εισάγοντας καθεστώς αυξημένης ευθύνης για τους παραγωγούς. Αυτό το νέο καθεστώς θα ισχύει και για τα αλιευτικά εργαλεία, ώστε να εξασφαλιστεί ότι οι παραγωγοί, και όχι οι αλιείς, θα επιβαρύνονται με το κόστος συλλογής των απολεσθέντων στη θάλασσα εργαλείων. Τέλος, η νομοθεσία επιβάλει την υποχρεωτική επισήμανση των αρνητικών περιβαλλοντικών επιπτώσεων της ρίψης τσιγάρων με πλαστικό φίλτρο στους δρόμους, καθώς επίσης και για άλλα αντικείμενα, όπως είναι τα πλαστικά ποτήρια, τα υγρά μαντηλάκια και τα προϊόντα γυναικείας υγιεινής.

O εισηγητής Frédérique Ries (Φιλελεύθεροι, Βέλγιο) δήλωσε: «Αυτή η νομοθεσία θα μειώσει το κόστος της περιβαλλοντικής ζημίας κατά 22 εκατομμύρια ευρώ, το εκτιμώμενο δηλαδή κόστος που θα προκαλέσει η μόλυνση από πλαστικά προϊόντα στην Ευρώπη μέχρι το 2030. Η Ευρώπη τώρα έχει ένα νομοθετικό μοντέλο για να υπερασπιστεί και να το προωθήσει σε διεθνές επίπεδο, δεδομένης της παγκόσμιας έκτασης του φαινομένου της θαλάσσιας ρύπανσης εξαιτίας των πλαστικών».

Σχετικές πληροφορίες

Σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, περισσότερο από το 80% των θαλασσίων απορριμμάτων είναι πλαστικά. Τα προϊόντα τα οποία καλύπτονται από την καινούρια νομοθεσία αποτελούν το 70% των συνολικών θαλάσσιων απορριμμάτων. Εξαιτίας του αργού ρυθμού αποσύνθεσης, το πλαστικό συσσωρεύεται σε θάλασσες, ωκεανούς και παραλίες στην ΕΕ και παγκοσμίως. Τα πλαστικά υπολείμματα εντοπίζονται σε θαλάσσια είδη, όπως οι θαλάσσιες χελώνες, οι φώκιες, οι φάλαινες και τα πουλιά, αλλά επίσης στα ψάρια και τα οστρακοειδή και ως εκ τούτου στην ανθρώπινη τροφική αλυσίδα

Περισσότερα

11# Βιώσιμες πόλεις & Κοινότητες

Το ΕΚ στηρίζει τη μείωση εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα από αυτοκίνητα

Σχέδια για τη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου από αυτοκίνητα και ημιφορτηγά μέχρι το 2030 ενέκριναν οι ευρωβουλευτές την Τετάρτη. Τα μέτρα έχουν ήδη συμφωνηθεί ανεπίσημα μεταξύ του Κοινοβουλίου και των υπουργών της ΕΕ και περιλαμβάνουν υψηλότερο στόχο (37,5%) μείωσης εκπομπών από το σύνολο των νέων αυτοκινήτων μέχρι το 2030, σε σύγκριση με αυτόν που πρότεινε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή (30%). Η νομοθεσία θέτει επίσης στόχο μείωσης εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα από νέα ημιφορτηγά (31%) μέχρι το 2030. «Οι ευρωβουλευτές παλέψαμε σκληρά για να προστατεύσουμε την ακεραιότητα του περιβαλλοντικού χαρακτήρα της νομοθεσίας και τα οφέλη για την υγεία, τους καταναλωτές και την καινοτομία που αφορούν όλους τους Ευρωπαίους πολίτες. Πετύχαμε τους στόχους μας παρά την μανιώδη αντίδραση των αυτοκινητοβιομηχανιών και κάποιων κρατών μελών που αρνήθηκαν να αναγνωρίσουν ότι αυτοί οι πιο φιλόδοξοι στόχοι δημιουργούν νέες ευκαιρίες», δήλωσε η εισηγήτρια Miriam Dalli (Σοσιαλιστές, Μάλτα). Η νομοθεσία υιοθετήθηκε με 521 ψήφους έναντι 63 και 34 αποχών. Τώρα απαιτείται η τελική έγκριση από το Συμβούλιο πριν τη δημοσίευσή της στην Επίσημη Εφημερίδα της ΕΕ.

Κοινωνικές επιπτώσεις της μετάβασης στην οικονομία χαμηλών εκπομπών

Οι κατασκευαστές των οποίων ο μέσος όρος εκπομπών θα υπερβαίνει τα όρια αυτά θα είναι υποχρεωμένοι να πληρώνουν σχετικά τέλη ρύπανσης. Μέχρι το 2023, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θα πρέπει να εκτιμήσει αν αυτά τα ποσά θα πρέπει να χρησιμοποιηθούν για τη χρηματοδότηση μιας δίκαιης μετάβασης στην κινητικότητα μηδενικών εκπομπών και για τη στήριξη της επαγγελματικής κατάρτισης των εργαζόμενων στον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας.

Ανάλυση του κύκλου ζωής

Η νέα νομοθεσία απαιτεί την επιθεώρηση των εκπομπών κατά τη διάρκεια ολόκληρου του κύκλου ζωής των οχημάτων σε ευρωπαϊκό επίπεδο. Η Επιτροπή θα πρέπει επίσης να εκτιμήσει εάν θα πρέπει να καθιερωθεί κοινή μεθοδολογία για τις επιθεωρήσεις και πρότυπα καταγραφής δεδομένων, το αργότερο μέχρι το 2023. Σε αυτή την περίπτωση, θα πρέπει να κινηθεί η νομοθετική διαδικασία.

Περισσότερα

9# Βιομηχανία, Καινοτομία & Υποδομές

Ασφαλέστεροι δρόμοι: υποχρεωτική χρήση στα οχήματα τεχνολογιών που σώζουν ζωές

Όλα τα καινούρια οχήματα θα είναι εξοπλισμένα με τεχνολογίες που σώζουν ζωές. Από συστήματα που αντιλαμβάνονται ότι το κεφάλι του οδηγού γέρνει ή τα μάτια του κλείνουν και θα έχουν ηχητικές ειδοποιήσεις μέχρι σήματα επείγουσας στάθμευσης και καταγραφή δεδομένων σε ατυχήματα.

Αυτή η νομοθεσία προωθείται από την Ευρώπη με το ευρωκοινοβούλιο βα έχει ήδη εγκρίνει τους νέους κανόνες και πλέον να αναμένεται η έγκριση από το Συμβούλιο.

Τα εξελιγμένα χαρακτηριστικά ασφαλείας που θα είναι υποχρεωτικά εγκατεστημένα σε όλα τα οχήματα είναι:

  • η «έξυπνη» υποβοήθηση ταχύτητας
  • η διευκόλυνση (μέσω τυποποιημένων συστημάτων αλληλεπίδρασης) της εγκατάστασης μηχανισμών διαθέσιμων στο εμπόριο για την παρεμπόδιση της οδήγησης υπό την επήρεια οινοπνεύματος
  • τα συστήματα παρακολούθησης υπνηλίας και προσοχής του οδηγού/αναγνώρισης της διάσπασης της προσοχής
  • τα σήματα επείγουσας στάθμευσης οι ανιχνευτές οπισθοπορίας
  • τα συστήματα καταγραφής δεδομένων ατυχήματος (τα οποία προστέθηκαν από τους ευρωβουλευτές, καθώς η πρόταση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής προέβλεπε τη χρήση τους μόνο σε επιβατικά αυτοκίνητα και ημιφορτηγά)

Θα είναι επίσης υποχρεωτική η χρήση εξελιγμένων συστημάτων πέδησης έκτακτης ανάγκης και προειδοποίησης απόκλισης στα επιβατικά και τα ελαφρά επαγγελματικά οχήματα, τα οποία χρησιμοποιούνται ήδη στα φορτηγά και τα λεωφορεία υπό τον υφιστάμενο Κανονισμό για τη Γενική Ασφάλεια των Οχημάτων. Η προτεινόμενη νομοθεσία επεκτείνει το πεδίο εφαρμογής των υφιστάμενων υποχρεώσεων για τη χρήση συστημάτων καταγραφής πίεσης των ελαστικών από τα επιβατικά οχήματα σε όλες τις κατηγορίες οχημάτων. Τα ημιφορτηγά και τα αυτοκίνητα τύπου «SUV» επιπροσθέτως θα πάψουν να εξαιρούνται από τις υποχρεώσεις για σειρά χαρακτηριστικών ασφαλείας που μέχρι τώρα ήταν υποχρεωτικά μόνο για τα συνηθισμένα επιβατικά οχήματα. Οι ευρωβουλευτές άλλαξαν το κείμενο της πρότασης για να διασφαλίσουν ότι τα συστήματα καταγραφής δεδομένων για τα ατυχήματα θα λειτουργούν σε «συστήματα κλειστού βρόχου» τα οποία θα επεγγράφουν («overwrite») δεδομένα και τα οποία δε θα επιτρέπουν την ταυτοποίηση του οδηγού ή του οχήματος μέσω ανωνυμοποίησης.

Ειδικές προδιαγραφές για φορτηγά και λεωφορεία

Τα φορτηγά και τα λεωφορεία θα πρέπει να σχεδιάζονται και να κατασκευάζονται με τρόπο που θα καθιστά άμεσα ορατούς στον οδηγό τους ευάλωτους χρήστες των δρόμων, όπως π.χ. ποδηλάτες και πεζούς. Σύμφωνα με τους ευρωβουλευτές, «αυτές οι προδιαγραφές θα εξαλείψουν τα ‘τυφλά σημεία’ μπροστά από τον οδηγό, ενώ θα τα μειώσουν επίσης σημαντικά όσον αφορά τα πλευρικά παράθυρα». Τα χαρακτηριστικά των διαφορετικών τύπων οχημάτων θα πρέπει να ληφθούν υπόψη κατά περίσταση, προσέθεσαν. Για τα οχήματα υδρογόνου, οι νέοι κανόνες αφορούν κυρίως την ποιότητα των υλικών και ανταλλακτικών που χρησιμοποιούνται, καθώς και για τις δοκιμαστικές τους διαδικασίες.

Η εισηγήτρια Róża Thun (ΕΛΚ, Πολωνία), δήλωσε: «Η ασφάλεια στο δρόμο, ειδικά των πιο ευάλωτων ομάδων, είναι η προτεραιότητά μας. Οι νέοι κανόνες αφορούν κυριολεκτικά θέματα ζωής και θανάτου. Επικεντρώσαμε τις προσπάθειές μας στο να σώσουμε ζωές και να μειώσουμε τους τραυματισμούς. Ο πρόσθετος υποχρεωτικός εξοπλισμός για αυτοκίνητα, φορτηγά και λεωφορεία θα σώσει ανθρώπινες ζωές. Είμαι πολύ περήφανη για το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο: παρά τις διαφορές μας, οι ευρωβουλευτές στήριξαν τις φιλόδοξες αυτές προτάσεις».

Περισσότερα

Ετικέτες

Εγγραφή στο Newsletter

ΔΗΜΟΦΙΛΗ