Connect with us

Ευρώπη

Τιμητική εκλογή του Γιώργου Νικολαΐδη στην Επιτροπή Lanzarote

Στην τιμητική θέση του Πρόεδρου της Επιτροπής Lanzarote του Συμβουλίου της Ευρώπης εκλέχτηκε ο Δρ. Γιώργος Νικολαΐδης, Διευθυντής της Διεύθυνσης Ψυχικής Υγείας και Κοινωνικής Πρόνοιας του Ινστιτούτου Υγείας του Παιδιού και Επιστημονικός Υπεύθυνος στο Κέντρο Ημέρας που λειτουργεί «Το Χαμόγελο του Παιδιού» για την εξατομικευμένη παροχή ψυχικής υγείας σε παιδιά και εφήβους θύματα κάθε μορφής βίας.

Η εκλογή αυτή αποτελεί αναγνώριση της ενεργού συμμετοχής της Ελλάδας στις εργασίες της Επιτροπής και δίνει δυνατότητες περαιτέρω προώθησης των θέσεων της για την αποτελεσματικότερη προστασία των παιδιών από την βία, την εκμετάλλευση και την εν γένει θυματοποίηση.

Η Επιτροπή Lanzarote για την προστασία των παιδιών από την σεξουαλική βία και εκμετάλλευση αποτελεί το βασικό όργανο παρακολούθησης της Σύμβασης στα κράτη-μέλη του Συμβουλίου, αλλά και ευρύτερο επιτελικό όργανο του Συμβουλίου της Ευρώπης για την προστασία των παιδιών από την σεξουαλική βία και θυματοποίηση.

O κ. Νικολαΐδης διετέλεσε Εθνικός Αντιπρόσωπος της Ελλάδας τα τελευταία 10 χρόνια στην Επιτροπή στην οποία συμμετέχουν ένας εκπρόσωπος από τις συνολικά 42 χώρες που έχουν κυρώσει νομοθετικά την συγκεκριμένη Συνθήκη για την προστασία των παιδιών από τη σύγχρονη αυτή μάστιγα.

Σκοπός αυτής της ιστοσελίδας είναι να αναδείξει τις δράσεις των εταιρειών που έχουν επενδύσει στην Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη. Να παρουσιάζει τις δράσεις τους, τις απόψεις τους αλλά και τις κυβερνητικές και Ευρωπαϊκές οδηγίες που κατά καιρούς προστίθενται. Η βιώσιμη ανάπτυξη τόσο της κοινωνίας όσο και του ιδιωτικού επιχειρείν είναι υπόθεση όλων μας. Από τα εκπαιδευτικά ιδρύματα μέχρι τις διοικήσεις των επιχειρήσεων και από τα αρμόδια υπουργεία μέχρι τα διοικητικά συμβούλια των τοπικών κοινοτήτων.

Περισσότερα
Διαφημίσεις
Σχολιάστε

Σχολιάστε το άρθρο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Ευρώπη

Νέα πρότυπα ασφάλειας για τα οχήματα από την Ε.Ε.

25.000 θάνατοι θα μπορούσαν να αποτραπούν μέσα στα επόμενα 15 χρόνια με τα νέα πρότυπα ασφαλείας για τα οχήματα στην Ε.Ε..

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ανακοίνωσε μια μεγάλη δέσμη μέτρων για την οδική ασφάλεια, συμπεριλαμβανομένων νέων στόχων για τη μείωση κατά το ήμισυ των θανάτων και των σοβαρών τραυματισμών από τροχαία συμβάντα μέχρι το 2030.

Τα πιο προηγμένα πρότυπα ασφάλειας των αυτοκινήτων παγκοσμίως θα καταστήσουν τις σωτήριες για τη ζωή τεχνολογίες, όπως η Automated Emergency Braking (AEB) και η Intelligent Speed Assistance (ISA), βασικό εξοπλισμό σε όλα τα νέα οχήματα. Οι συγκεκριμένες λειτουργίες είναι διαθέσιμες μόνο ως προαιρετική επιλογή σε ορισμένα μοντέλα.

Το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Ασφάλειας Μεταφορών, ο ανεξάρτητος φορέας υποστήριξης της ασφάλειας των μεταφορών, ενεργό Μέλος του οποίου αποτελεί το Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας (Ι.Ο.ΑΣ.) «Πάνος Μυλωνάς», χαιρέτισε θερμά τη δέσμη μέτρων που ανακοινώθηκαν από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή για να συμβάλουν στη μείωση των 25.000 θανάτων που σημειώνονται στους δρόμους της Ε.Ε ετησίως.

Με μια πολυαναμενόμενη και ιδιαίτερα σημαντική ανακοίνωση, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έθεσε ένα νέο στόχο της Ε.Ε.: να μειώσει κατά το ήμισυ τους θανάτους από τροχαία συμβάντα και, για πρώτη φορά, τους σοβαρούς τραυματισμούς κατά τη διάρκεια της δεκαετίας έως το 2030. Σημαντικό είναι επίσης ότι η Επιτροπή πρότεινε ένα πακέτο νέων προτύπων ασφάλειας των οχημάτων που θα μπορούσαν από μόνα τους να αποτρέψουν περισσότερους από 2.000 θανάτους ετησίως, έως το 2032, δέκα χρόνια δηλαδή από τη στιγμή που τα μέτρα τεθούν σε ισχύ.

Ο Antonio Avenoso, Εκτελεστικός Διευθυντής του ETSC δήλωσε:  «Στο σύνολό τους, οι σημερινές ανακοινώσεις θα μπορούσαν να αποτελέσουν το μεγαλύτερο βήμα προόδου στην οδική ασφάλεια στην Ευρώπη μετά τη χρήση της ζώνης ασφαλείας. Ο τραυματισμός σε τροχαίο συμβάν εξακολουθεί να είναι το νούμερο ένα  δολοφόνος των νέων σε ολόκληρη την ευρωπαϊκή ήπειρο, επομένως αυτά τα βασικά μέτρα έχουν ήδη αργήσει. Οι σημερινές ανακοινώσεις από μόνες τους δεν θα κάνουν τη διαφορά. Είναι απολύτως απαραίτητο τα Κράτη-Μέλη της Ε.Ε. και το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο να υποστηρίξουν τα σχέδια αυτά και να μην υποχωρήσουν στις πιέσεις που θα ασκήσουν οι κατασκευαστές αυτοκινήτων, οι οποίοι ήδη προσπαθούν να αποδυναμώσουν τμήματα της πρότασης για την ασφάλεια των οχημάτων».

Η Ε.Ε. δημοσίευσε τέσσερα μέτρα για την οδική ασφάλεια, στο πλαίσιο της αποκαλούμενης τρίτης δέσμης μέτρων για την κινητικότητα, τα οποία περιλαμβάνουν τα εξής: μία γενική περιγραφή της στρατηγικής για την οδική ασφάλεια όσον αφορά τη δεκαετία έως το 2030, τα νέα πρότυπα ασφάλειας των οχημάτων, επικαιροποιημένους κανόνες για τη διαχείριση της ασφάλειας των οδικών υποδομών και τη στρατηγική για την αυτόνομη οδήγηση.

Τα νέα μέτρα της Ε.Ε. σχολίασε η Πρόεδρος του Ινστιτούτου Οδικής Ασφάλειας «Πάνος Μυλωνάς», κυρία Βασιλική Δανέλλη – Μυλωνά: «Οι σημερινές ανακοινώσεις της Ε.Ε. αφορούν σε ένα θέμα ιδιαίτερα σοβαρό και είναι κάτι που περιμέναμε εδώ και καιρό. Τα μέτρα αυτά πιστεύουμε ότι θα ενισχύσουν σημαντικά την Οδική Ασφάλεια και θα συμβάλουν στο στόχο της δραστικής μείωσης των θανατηφόρων τροχαίων, ένα στόχο που σύμφωνα και με τα στοιχεία που ανακοινώθηκαν -και παραδέχτηκε και η ΕΕ- αποκλίνει σημαντικά από τα προσδοκώμενα αποτελέσματα. Άλλωστε αυτός είναι και ο λόγος που τα δύο τελευταία χρόνια παρατηρήσαμε από τα στοιχεία που συλλέξαμε ότι και χώρες με υψηλότερο επίπεδο Οδικής Ασφάλειας κατέγραψαν τις χειρότερες επιδόσεις της δεκαετίας. Έρχονται, λοιπόν τα νέα μέτρα για να ενισχύσουν την ασφάλεια των μεταφορών στους δρόμους της Ε.Ε., αλλά να μην ξεχνάμε πόσο καθοριστικός θα είναι ο ρόλος της σύμπλευσης της βιομηχανίας αυτοκινήτων αλλά και της ανάληψης μέτρων από τις εθνικές Αρχές. Το Ι.Ο.ΑΣ. «Πάνος Μυλωνάς» θα συμβάλει προς αυτή την κατεύθυνση επενδύοντας πάντα στον τομέα της ενημέρωσης της ευαισθητοποίησης και της εκπαίδευσης, με στόχο πάντα την πρόληψη και τους μηδενικούς θανάτους και τραυματισμούς σε τροχαίες συγκρούσεις»

Περισσότερα

12# Υπεύθυνη Κατανάλωση & Παραγωγή

Κυκλική οικονομία: Ενίσχυση ανακύκλωσης και μείωση ΧΥΤΑ

Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο στήριξε τους φιλόδοξους στόχους για την ανακύκλωση, υπερψηφίζοντας  τις νομοθετικές προτάσεις για τα απόβλητα και την κυκλική οικονομία.

Το μερίδιο των αστικών αποβλήτων που ανακυκλώνεται θα αυξηθεί από 44% που είναι σήμερα σε 55% μέχρι το 2025 και 65% ως το 2035, σύμφωνα με στοιχεία της ΕΕ.

Η βελτίωση της διαχείρισης των αποβλήτων μπορεί να αποφέρει μεγάλα οφέλη για το περιβάλλον, το κλίμα και την ανθρώπινη υγεία. Οι τέσσερις νομοθετικές πράξεις αποτελούν μέρος της στροφής της ευρωπαϊκής πολιτικής προς μια κυκλική οικονομία, δηλαδή προς ένα σύστημα όπου η αξία των προϊόντων, των υλικών και των πόρων διατηρείται μέσα στην οικονομία για όσο το δυνατόν μεγαλύτερο χρονικό διάστημα.

Μέχρι το 2025, τουλάχιστον το 55% των αστικών αποβλήτων (από νοικοκυριά και επιχειρήσεις) θα πρέπει να ανακυκλώνεται. Ο στόχος θα ανέλθει στο 60% έως το 2030 και στο 65% μέχρι το 2035.

Το 65% των υλικών συσκευασίας θα πρέπει να ανακυκλώνεται ως το 2025, και το 70% έως το 2030. Θα τεθούν ξεχωριστοί στόχοι για συγκεκριμένα υλικά συσκευασίας, όπως το χαρτί και το χαρτόνι, το πλαστικό, το γυαλί, το μέταλλο και το ξύλο.

Η Ελλάδα και η Κύπρος ανακυκλώνουν λιγότερο από το 20% των αποβλήτων τους. Αναλυτικά εδώ τα ποσοστά για όλα τα κράτη μέλη και τα αντίστοιχα στοιχεία σε τόνους αποβλήτων (πηγή: Eurostat)

ΧΥΤΑ

Η νομοθετική πρόταση περιορίζει το μερίδιο των αστικών αποβλήτων που θα οδηγούνται σε χώρους υγειονομικής ταφής σε 10% μέχρι το 2035. Το 2014, η Αυστρία, το Βέλγιο, η Δανία, η Γερμανία, η Ολλανδία και η Σουηδία δεν έστειλαν ουσιαστικά καθόλου αστικά απόβλητα σε χώρους υγειονομικής ταφής, ενώ αντιθέτως η Ελλάδα, η Κύπρος, η Κροατία, η Λετονία και η Μάλτα εξακολουθούν να οδηγούν στους ΧΥΤΑ περισσότερο από τα τρία τέταρτα των αστικών τους  αποβλήτων.

Τα κλωστοϋφαντουργικά προϊόντα και τα επικίνδυνα απόβλητα των νοικοκυριών θα πρέπει από το 2025 να συλλέγονται ξεχωριστά. Μέχρι το 2024, τα βιοδιασπώμενα απόβλητα θα πρέπει επίσης να συλλέγονται χωριστά ή να ανακυκλώνονται στο σπίτι μέσω της κομποστοποίησης.

Μείωση των αποβλήτων τροφίμων κατά 50%

Σύμφωνα με τους στόχους των Ηνωμένων Εθνών για την βιώσιμη ανάπτυξη , τα κράτη μέλη θα πρέπει να επιδιώξουν να μειώσουν τα απόβλητα τροφίμων κατά 30% ως το 2025 και κατά 50% ως το 2030. Για να γίνει αυτό, θα πρέπει να παρέχουν κίνητρα για τη συλλογή των τροφίμων που μένουν απούλητα και για την ασφαλή αναδιανομή τους. Χρειάζεται επίσης να βελτιωθεί η ενημέρωση των καταναλωτών γύρω από τη σημασία των ημερομηνιών λήξης που χρησιμοποιούνται στις διάφορες ετικέτες τροφίμων.

Ιστορικό

Μια κυκλική οικονομία συνεπάγεται τη μείωση των αποβλήτων στο ελάχιστο, καθώς και την επαναχρησιμοποίηση, επισκευή, ανακαίνιση και ανακύκλωση των υπαρχόντων υλικών και προϊόντων. Η μετάβαση σε μια πιο κυκλική οικονομία θα μειώσει την άσκηση πιέσεων στο περιβάλλον, θα ενισχύσει την ασφάλεια του εφοδιασμού με πρώτες ύλες, θα αυξήσει την ανταγωνιστικότητα, την καινοτομία και την ανάπτυξη και θα δημιουργήσει θέσεις εργασίας.

Περισσότερα

Έρευνες / Μελέτες

EE: Υποχρεωτικό το alcohol interlock σε φορτηγά και λεωφορεία

Καθώς περισσότεροι από 5.000 θάνατοι στην Ευρώπη προκαλούνται από την οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ σε ετήσια βάση, τα κράτη-μέλη καλούνται να εντείνουν τους ελέγχους στους δρόμους και να θεσπίσουν προγράμματα επανένταξης για οδηγούς-παραβάτες υπό την επήρεια αλκοόλ.

Η ΕΕ θα πρέπει να απαιτήσει την εγκατάσταση του συστήματος Interlock σε όλα τα καινούργια επαγγελματικά οχήματα καθώς και σε αυτοκίνητα που χρησιμοποιούνται από οδηγούς που επανειλημμένα παραβαίνουν το νόμο και οδηγούν υπό την επήρεια αλκοόλ. Αυτές είναι δύο από τις βασικές συστάσεις του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου Ασφάλειας Μεταφορών (ETSC), που με μία νέα έκθεση εξετάζει τους τρόπους μείωσης του αριθμού των θανάτων που συνεχίζουν να προκαλούνται από την οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ στην Ευρωπαϊκή Ένωση κάθε χρόνο.

Με μία μεγάλη δέσμη μέτρων για την οδική ασφάλεια που ανακοινώθηκε τον περασμένο μήνα, η γαλλική κυβέρνηση δήλωσε ότι όλοι οι οδηγοί-παραβάτες που επανειλημμένα οδηγούν υπό την επήρεια αλκοόλ, θα είναι υποχρεωμένοι να εγκαταστήσουν στο αυτοκίνητό τους ένα σύστημα Interlock, μια συσκευή ελέγχου της αναπνοής, που θα εμποδίζει την εκκίνηση του οχήματος εάν ο οδηγός έχει υπερβεί το όριο αλκοόλ. Όλα τα λεωφορεία στη Γαλλία είναι υποχρεωμένα να έχουν ήδη εγκατεστημένες τις συσκευές αυτές.

Το Σεπτέμβριο του περασμένου έτους, η Αυστρία ξεκίνησε ένα εθνικό πρόγραμμα αποκατάστασης για τους οδηγούς υπό την επήρεια αλκοόλ, το οποίο τους προσφέρει τη δυνατότητα να γυρίσουν ξανά πίσω στο τιμόνι πριν λήξει γι’ αυτούς η απαγόρευση οδήγησης, εφόσον εγκαταστήσουν ένα σύστημα Interlock στο αυτοκίνητό τους. Το Βέλγιο, η Δανία, η Φινλανδία, οι Κάτω Χώρες, η Πολωνία και η Σουηδία έχουν εισαγάγει παρόμοια προγράμματα όπως και η πλειονότητα των ΗΠΑ.

Το ETSC αναφέρει ότι τα προγράμματα αυτά αποδείχτηκαν στην πράξη ως μερικά από τα πιο αποτελεσματικά μέτρα για την αντιμετώπιση της οδήγησης υπό την επήρεια αλκοόλ, και θα πρέπει να επεκταθούν σε ολόκληρη την Ευρωπαϊκή Ένωση.

Στην ανασκόπηση της νομοθεσίας για την ασφάλεια των οχημάτων από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή (EC) που αναμένεται να παρουσιαστεί το Μάιο του 2018, το ETSC προτείνει να εγκατασταθεί σε όλα τα νέα αυτοκίνητα ένα βασικό ηλεκτρονικό σύστημα διεπαφής ώστε να εγκαθίσταται ευκολότερα η συσκευή Interlock όταν κάτι τέτοιο είναι υποχρεωτικό από το νόμο.

Η έκθεση επισημαίνει επίσης την πρόοδο που σημείωσαν οι χώρες της ΕΕ, όπως η Εσθονία, η Λετονία και η Δανία, όπου οι θάνατοι που οφείλονται στην οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ μειώνονται ταχύτερα από άλλους θανάτους στο δρόμο.

Στην Εσθονία, οι θάνατοι από οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ μειώθηκαν κατά 90% την τελευταία δεκαετία, εν μέρει λόγω των περισσότερων αλκοτέστ στους δρόμους της ΕΕ, καθώς και την εισήγηση της μηδενικής ανοχής (0,2 g / l) όριο περιεκτικότητας σε αλκοόλ αίματος (BAC) για όλους τους οδηγούς.

Ο Antonio Avenoso, Εκτελεστικός Διευθυντής του ETSC δήλωσε τα εξής: «Τα υψηλά επίπεδα επιβολής του νόμου είναι απαραίτητα για την επίλυση του προβλήματος της οδήγησης στην Ευρώπη μετά από κατανάλωση αλκοόλ. Και για εκείνους τους οδηγούς που επανειλημμένα κάθονται πίσω από το τιμόνι αφού έχουν καταναλώσει αλκοόλ, παρά τους ελέγχους και τις ποινές, τα συστήματα Interlock αποτελούν ένα σημαντικό και αποτελεσματικό τρόπο να επαναφέρονται οι οδηγοί στη σωστή οδηγική συμπεριφορά».

Το Ι.Ο.ΑΣ. «Πάνος Μυλωνάς» έχει ήδη επισημάνει το θέμα και παρουσίασε για πρώτη φορά στην Ελλάδα το σύστημα Alcohol Interlock σε Ημερίδα στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών το 2016 παρουσία του Υπουργού Μεταφορών, σε εκδήλωση όπου, σε συνεργασία με το ETSC, είχαν προσκληθεί όλοι οι εμπλεκόμενοι φορείς.

Περισσότερα

Ετικέτες

Εγγραφή στο Newsletter

ΔΗΜΟΦΙΛΗ