Connect with us

Ευρώπη

Τιμητική εκλογή του Γιώργου Νικολαΐδη στην Επιτροπή Lanzarote

Στην τιμητική θέση του Πρόεδρου της Επιτροπής Lanzarote του Συμβουλίου της Ευρώπης εκλέχτηκε ο Δρ. Γιώργος Νικολαΐδης, Διευθυντής της Διεύθυνσης Ψυχικής Υγείας και Κοινωνικής Πρόνοιας του Ινστιτούτου Υγείας του Παιδιού και Επιστημονικός Υπεύθυνος στο Κέντρο Ημέρας που λειτουργεί «Το Χαμόγελο του Παιδιού» για την εξατομικευμένη παροχή ψυχικής υγείας σε παιδιά και εφήβους θύματα κάθε μορφής βίας.

Η εκλογή αυτή αποτελεί αναγνώριση της ενεργού συμμετοχής της Ελλάδας στις εργασίες της Επιτροπής και δίνει δυνατότητες περαιτέρω προώθησης των θέσεων της για την αποτελεσματικότερη προστασία των παιδιών από την βία, την εκμετάλλευση και την εν γένει θυματοποίηση.

Η Επιτροπή Lanzarote για την προστασία των παιδιών από την σεξουαλική βία και εκμετάλλευση αποτελεί το βασικό όργανο παρακολούθησης της Σύμβασης στα κράτη-μέλη του Συμβουλίου, αλλά και ευρύτερο επιτελικό όργανο του Συμβουλίου της Ευρώπης για την προστασία των παιδιών από την σεξουαλική βία και θυματοποίηση.

O κ. Νικολαΐδης διετέλεσε Εθνικός Αντιπρόσωπος της Ελλάδας τα τελευταία 10 χρόνια στην Επιτροπή στην οποία συμμετέχουν ένας εκπρόσωπος από τις συνολικά 42 χώρες που έχουν κυρώσει νομοθετικά την συγκεκριμένη Συνθήκη για την προστασία των παιδιών από τη σύγχρονη αυτή μάστιγα.

Σκοπός αυτής της ιστοσελίδας είναι να αναδείξει τις δράσεις των εταιρειών που έχουν επενδύσει στην Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη. Να παρουσιάζει τις δράσεις τους, τις απόψεις τους αλλά και τις κυβερνητικές και Ευρωπαϊκές οδηγίες που κατά καιρούς προστίθενται. Η βιώσιμη ανάπτυξη τόσο της κοινωνίας όσο και του ιδιωτικού επιχειρείν είναι υπόθεση όλων μας. Από τα εκπαιδευτικά ιδρύματα μέχρι τις διοικήσεις των επιχειρήσεων και από τα αρμόδια υπουργεία μέχρι τα διοικητικά συμβούλια των τοπικών κοινοτήτων.

Περισσότερα
Διαφημίσεις
Σχολιάστε

Σχολιάστε το άρθρο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

10# Λιγότερες Ανισότητες

ΕΚ: Η ανθρωπιστική βοήθεια σε μετανάστες δεν είναι έγκλημα

Οι χώρες της ΕΕ πρέπει να διασφαλίσουν ότι η ανθρωπιστική βοήθεια προς μετανάστες δεν θεωρείται έγκλημα.

Ειδικότερα, το ΕΚ δημοσίευσε χθες δήλωση ότι η ΕΕ οφείλει να διασφαλίσει πως η παροχή βοήθειας στους μετανάστες για ανθρωπιστικούς λόγους δεν θα τιμωρείται ως έγκλημα.

Σε ένα μη νομοθετικό ψήφισμα που εγκρίθηκε με ανάταση χειρός, το ΕΚ εκφράζει την ανησυχία του για το ότι οι νόμοι της ΕΕ σχετικά με την παροχή βοήθειας σε παράτυπους μετανάστες έχουν «ακούσιες συνέπειες» για τους πολίτες που παράσχουν ανθρωπιστική βοήθεια στους μετανάστες.

Σύμφωνα με την οδηγία του 2002 για την “υποβοήθηση” (διευκόλυνση), τα κράτη μέλη της ΕΕ υποχρεούνται να θεσπίσουν νόμους που να απαριθμούν τις ποινικές κυρώσεις για όσους «διευκολύνουν» την παράνομη είσοδο, διέλευση ή διαμονή μεταναστών.

Ωστόσο, η υφιστάμενη ευρωπαϊκή νομοθεσία δίνει την δυνατότητα στα κράτη μέλη να απαλλάξουν την «ανθρωπιστική» δράση από τον κατάλογο εγκλημάτων, τονίζεται στο ψήφισμα. To EK εκφράζει τη λύπη του για το γεγονός ότι λίγα κράτη μέλη έχουν ενσωματώσει στο εθνικό τους δίκαιο την εξαίρεση για την «ανθρωπιστική βοήθεια».

Οι ΜΚΟ βοηθούν τους μετανάστες σε θάλασσα και ξηρά

Το ΕΚ επισημαίνει ότι οι πολίτες και οι ΜΚΟ που παράσχουν ανθρωπιστική βοήθεια διενεργώντας επιχειρήσεις διάσωσης στη θάλασσα και στην ξηρά, «υποστηρίζουν και συμπληρώνουν τις δράσεις διάσωσης που αναλαμβάνουν οι αρμόδιες αρχές στα κράτη μέλη της ΕΕ». Τονίζει ότι οποιαδήποτε δράση πρέπει να παραμείνει εντός του νομικού πλαισίου που προβλέπεται από την οδηγία  2002 για την «υποβοήθηση», και οι όποιες επιχειρήσεις διεξάγονται θα γίνονται υπό τον έλεγχο των εθνικών αρχών.

Καλούν τα κράτη μέλη της ΕΕ να συμπεριλάβουν την εξαίρεση στην εθνικής τους νομοθεσία προκειμένου να διασφαλιστεί ότι οι πολίτες και οι οργανώσεις της κοινωνίας των πολιτών που βοηθούν τους μετανάστες για ανθρωπιστικούς λόγους δεν θα διώκονται για το σκοπό αυτό.

Σε ποιες περιπτώσεις η διευκόλυνση δεν θεωρείται ως έγκλημα

Τέλος, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θα μπορούσε να εκδώσει κατευθυντήριες γραμμές που να διευκρινίζουν ποιες μορφές διευκόλυνσης δεν θα πρέπει να ποινικοποιούνται από τα κράτη μέλη προκειμένου να διασφαλιστεί ότι ο νόμος εφαρμόζεται με μεγαλύτερη σαφήνεια και ομοιομορφία, υπογραμμίζεται στο ψήφισμα.

Δήλωση του εισηγητή

Ο Claude Moraes (Σοσιαλιστές και Δημοκράτες, ΗΒ), συντάκτης του ψηφίσματος εξ ονόματος της επιτροπής Πολιτικών Ελευθεριών, δήλωσε τα εξής: «Χρειαζόμαστε σαφείς κατευθυντήριες γραμμές για την ανθρωπιστική βοήθεια. Αυτό είναι το κλειδί σε ένα πλαίσιο όπου πολίτες και ΜΚΟ εργάζονται πολύ σκληρά για να σώσουν ανθρώπους στη θάλασσα και να τους βοηθήσουν στην ξηρά. Κατά τη διάρκεια της αποστολής μου στη Λιβύη, ΜΚΟ εξήγησαν ξανά και ξανά ότι αυτό αποτελεί απαραίτητη προϋπόθεση για να μπορέσουν να συνεχίσουν το έργο τους».

Το πλαίσιο

Ο ρόλος αυτών που εργάζονται στον χώρο της ανθρωπιστικής βοήθειας και των ΜΚΟ επικεντρώνεται όλο και περισσότερο στο πλαίσιο μιας ευρύτερης πολιτικής συζήτησης σχετικά με τον τρόπο αντιμετώπισης της άφιξης των μεταναστών και των αιτούντων άσυλο στην ΕΕ, με ορισμένους να τους κατηγορούν ότι ενθαρρύνουν την εμπορία ανθρώπων και ενεργούν εκτός νομικού πλαισίου.

Το Μάιο μια ομάδα Ισπανών εθελοντών αθωώθηκε στην Ελλάδα, αφού κατηγορήθηκε για λαθρεμπόριο όταν βοήθησε μετανάστες που έφτασαν στη Λέσβο από την Τουρκία. Δύο σκάφη διάσωσης που διαχειρίζονται ΜΚΟ κρατούνται επί του παρόντος στη Μάλτα και ο καπετάνιος ενός εξ αυτών κατηγορείται για το ότι δεν είχε τα απαραίτητα έγγραφα καταχώρισης σε μητρώο προκειμένου το εν λόγω πλοίο να μπορεί να εισέλθει στα ύδατα της Μάλτας.

Περισσότερα

Ευρώπη

Νέα πρότυπα ασφάλειας για τα οχήματα από την Ε.Ε.

25.000 θάνατοι θα μπορούσαν να αποτραπούν μέσα στα επόμενα 15 χρόνια με τα νέα πρότυπα ασφαλείας για τα οχήματα στην Ε.Ε..

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ανακοίνωσε μια μεγάλη δέσμη μέτρων για την οδική ασφάλεια, συμπεριλαμβανομένων νέων στόχων για τη μείωση κατά το ήμισυ των θανάτων και των σοβαρών τραυματισμών από τροχαία συμβάντα μέχρι το 2030.

Τα πιο προηγμένα πρότυπα ασφάλειας των αυτοκινήτων παγκοσμίως θα καταστήσουν τις σωτήριες για τη ζωή τεχνολογίες, όπως η Automated Emergency Braking (AEB) και η Intelligent Speed Assistance (ISA), βασικό εξοπλισμό σε όλα τα νέα οχήματα. Οι συγκεκριμένες λειτουργίες είναι διαθέσιμες μόνο ως προαιρετική επιλογή σε ορισμένα μοντέλα.

Το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Ασφάλειας Μεταφορών, ο ανεξάρτητος φορέας υποστήριξης της ασφάλειας των μεταφορών, ενεργό Μέλος του οποίου αποτελεί το Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας (Ι.Ο.ΑΣ.) «Πάνος Μυλωνάς», χαιρέτισε θερμά τη δέσμη μέτρων που ανακοινώθηκαν από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή για να συμβάλουν στη μείωση των 25.000 θανάτων που σημειώνονται στους δρόμους της Ε.Ε ετησίως.

Με μια πολυαναμενόμενη και ιδιαίτερα σημαντική ανακοίνωση, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έθεσε ένα νέο στόχο της Ε.Ε.: να μειώσει κατά το ήμισυ τους θανάτους από τροχαία συμβάντα και, για πρώτη φορά, τους σοβαρούς τραυματισμούς κατά τη διάρκεια της δεκαετίας έως το 2030. Σημαντικό είναι επίσης ότι η Επιτροπή πρότεινε ένα πακέτο νέων προτύπων ασφάλειας των οχημάτων που θα μπορούσαν από μόνα τους να αποτρέψουν περισσότερους από 2.000 θανάτους ετησίως, έως το 2032, δέκα χρόνια δηλαδή από τη στιγμή που τα μέτρα τεθούν σε ισχύ.

Ο Antonio Avenoso, Εκτελεστικός Διευθυντής του ETSC δήλωσε:  «Στο σύνολό τους, οι σημερινές ανακοινώσεις θα μπορούσαν να αποτελέσουν το μεγαλύτερο βήμα προόδου στην οδική ασφάλεια στην Ευρώπη μετά τη χρήση της ζώνης ασφαλείας. Ο τραυματισμός σε τροχαίο συμβάν εξακολουθεί να είναι το νούμερο ένα  δολοφόνος των νέων σε ολόκληρη την ευρωπαϊκή ήπειρο, επομένως αυτά τα βασικά μέτρα έχουν ήδη αργήσει. Οι σημερινές ανακοινώσεις από μόνες τους δεν θα κάνουν τη διαφορά. Είναι απολύτως απαραίτητο τα Κράτη-Μέλη της Ε.Ε. και το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο να υποστηρίξουν τα σχέδια αυτά και να μην υποχωρήσουν στις πιέσεις που θα ασκήσουν οι κατασκευαστές αυτοκινήτων, οι οποίοι ήδη προσπαθούν να αποδυναμώσουν τμήματα της πρότασης για την ασφάλεια των οχημάτων».

Η Ε.Ε. δημοσίευσε τέσσερα μέτρα για την οδική ασφάλεια, στο πλαίσιο της αποκαλούμενης τρίτης δέσμης μέτρων για την κινητικότητα, τα οποία περιλαμβάνουν τα εξής: μία γενική περιγραφή της στρατηγικής για την οδική ασφάλεια όσον αφορά τη δεκαετία έως το 2030, τα νέα πρότυπα ασφάλειας των οχημάτων, επικαιροποιημένους κανόνες για τη διαχείριση της ασφάλειας των οδικών υποδομών και τη στρατηγική για την αυτόνομη οδήγηση.

Τα νέα μέτρα της Ε.Ε. σχολίασε η Πρόεδρος του Ινστιτούτου Οδικής Ασφάλειας «Πάνος Μυλωνάς», κυρία Βασιλική Δανέλλη – Μυλωνά: «Οι σημερινές ανακοινώσεις της Ε.Ε. αφορούν σε ένα θέμα ιδιαίτερα σοβαρό και είναι κάτι που περιμέναμε εδώ και καιρό. Τα μέτρα αυτά πιστεύουμε ότι θα ενισχύσουν σημαντικά την Οδική Ασφάλεια και θα συμβάλουν στο στόχο της δραστικής μείωσης των θανατηφόρων τροχαίων, ένα στόχο που σύμφωνα και με τα στοιχεία που ανακοινώθηκαν -και παραδέχτηκε και η ΕΕ- αποκλίνει σημαντικά από τα προσδοκώμενα αποτελέσματα. Άλλωστε αυτός είναι και ο λόγος που τα δύο τελευταία χρόνια παρατηρήσαμε από τα στοιχεία που συλλέξαμε ότι και χώρες με υψηλότερο επίπεδο Οδικής Ασφάλειας κατέγραψαν τις χειρότερες επιδόσεις της δεκαετίας. Έρχονται, λοιπόν τα νέα μέτρα για να ενισχύσουν την ασφάλεια των μεταφορών στους δρόμους της Ε.Ε., αλλά να μην ξεχνάμε πόσο καθοριστικός θα είναι ο ρόλος της σύμπλευσης της βιομηχανίας αυτοκινήτων αλλά και της ανάληψης μέτρων από τις εθνικές Αρχές. Το Ι.Ο.ΑΣ. «Πάνος Μυλωνάς» θα συμβάλει προς αυτή την κατεύθυνση επενδύοντας πάντα στον τομέα της ενημέρωσης της ευαισθητοποίησης και της εκπαίδευσης, με στόχο πάντα την πρόληψη και τους μηδενικούς θανάτους και τραυματισμούς σε τροχαίες συγκρούσεις»

Περισσότερα

12# Υπεύθυνη Κατανάλωση & Παραγωγή

Κυκλική οικονομία: Ενίσχυση ανακύκλωσης και μείωση ΧΥΤΑ

Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο στήριξε τους φιλόδοξους στόχους για την ανακύκλωση, υπερψηφίζοντας  τις νομοθετικές προτάσεις για τα απόβλητα και την κυκλική οικονομία.

Το μερίδιο των αστικών αποβλήτων που ανακυκλώνεται θα αυξηθεί από 44% που είναι σήμερα σε 55% μέχρι το 2025 και 65% ως το 2035, σύμφωνα με στοιχεία της ΕΕ.

Η βελτίωση της διαχείρισης των αποβλήτων μπορεί να αποφέρει μεγάλα οφέλη για το περιβάλλον, το κλίμα και την ανθρώπινη υγεία. Οι τέσσερις νομοθετικές πράξεις αποτελούν μέρος της στροφής της ευρωπαϊκής πολιτικής προς μια κυκλική οικονομία, δηλαδή προς ένα σύστημα όπου η αξία των προϊόντων, των υλικών και των πόρων διατηρείται μέσα στην οικονομία για όσο το δυνατόν μεγαλύτερο χρονικό διάστημα.

Μέχρι το 2025, τουλάχιστον το 55% των αστικών αποβλήτων (από νοικοκυριά και επιχειρήσεις) θα πρέπει να ανακυκλώνεται. Ο στόχος θα ανέλθει στο 60% έως το 2030 και στο 65% μέχρι το 2035.

Το 65% των υλικών συσκευασίας θα πρέπει να ανακυκλώνεται ως το 2025, και το 70% έως το 2030. Θα τεθούν ξεχωριστοί στόχοι για συγκεκριμένα υλικά συσκευασίας, όπως το χαρτί και το χαρτόνι, το πλαστικό, το γυαλί, το μέταλλο και το ξύλο.

Η Ελλάδα και η Κύπρος ανακυκλώνουν λιγότερο από το 20% των αποβλήτων τους. Αναλυτικά εδώ τα ποσοστά για όλα τα κράτη μέλη και τα αντίστοιχα στοιχεία σε τόνους αποβλήτων (πηγή: Eurostat)

ΧΥΤΑ

Η νομοθετική πρόταση περιορίζει το μερίδιο των αστικών αποβλήτων που θα οδηγούνται σε χώρους υγειονομικής ταφής σε 10% μέχρι το 2035. Το 2014, η Αυστρία, το Βέλγιο, η Δανία, η Γερμανία, η Ολλανδία και η Σουηδία δεν έστειλαν ουσιαστικά καθόλου αστικά απόβλητα σε χώρους υγειονομικής ταφής, ενώ αντιθέτως η Ελλάδα, η Κύπρος, η Κροατία, η Λετονία και η Μάλτα εξακολουθούν να οδηγούν στους ΧΥΤΑ περισσότερο από τα τρία τέταρτα των αστικών τους  αποβλήτων.

Τα κλωστοϋφαντουργικά προϊόντα και τα επικίνδυνα απόβλητα των νοικοκυριών θα πρέπει από το 2025 να συλλέγονται ξεχωριστά. Μέχρι το 2024, τα βιοδιασπώμενα απόβλητα θα πρέπει επίσης να συλλέγονται χωριστά ή να ανακυκλώνονται στο σπίτι μέσω της κομποστοποίησης.

Μείωση των αποβλήτων τροφίμων κατά 50%

Σύμφωνα με τους στόχους των Ηνωμένων Εθνών για την βιώσιμη ανάπτυξη , τα κράτη μέλη θα πρέπει να επιδιώξουν να μειώσουν τα απόβλητα τροφίμων κατά 30% ως το 2025 και κατά 50% ως το 2030. Για να γίνει αυτό, θα πρέπει να παρέχουν κίνητρα για τη συλλογή των τροφίμων που μένουν απούλητα και για την ασφαλή αναδιανομή τους. Χρειάζεται επίσης να βελτιωθεί η ενημέρωση των καταναλωτών γύρω από τη σημασία των ημερομηνιών λήξης που χρησιμοποιούνται στις διάφορες ετικέτες τροφίμων.

Ιστορικό

Μια κυκλική οικονομία συνεπάγεται τη μείωση των αποβλήτων στο ελάχιστο, καθώς και την επαναχρησιμοποίηση, επισκευή, ανακαίνιση και ανακύκλωση των υπαρχόντων υλικών και προϊόντων. Η μετάβαση σε μια πιο κυκλική οικονομία θα μειώσει την άσκηση πιέσεων στο περιβάλλον, θα ενισχύσει την ασφάλεια του εφοδιασμού με πρώτες ύλες, θα αυξήσει την ανταγωνιστικότητα, την καινοτομία και την ανάπτυξη και θα δημιουργήσει θέσεις εργασίας.

Περισσότερα

Ετικέτες

Εγγραφή στο Newsletter

ΔΗΜΟΦΙΛΗ