Connect with us

12# Υπεύθυνη Κατανάλωση & Παραγωγή

Το lockdown αύξησε την προσφορά αλλά μείωσε και τη σπατάλη τροφίμων;

Αυξήθηκε η προσφορά τροφίμων την περίοδο του lockdown αλλά η σπατάλη παραμένει σημαντικό πρόβλημα, όπως δείχνουν στοιχεία που παραχώρησε στο csrindex η Τράπεζα Τροφίμων αλλά και οι κ.κ. Προκόπης Κ. Θεοδωρίδης, Αν. Καθηγήτη Μάρκετινγκ και Θεοφάνης Β. Ζαχαράτος, Υποψήφιος Διδάκτορας από το Πανεπιστήμιο Πατρών που διενήργησαν πανελλαδική έρευνα για το θέμα. 

Της Σοφίας Εμμανουήλ (semmanouil@gmail.com)

Είναι ενδεικτικό ότι από την αρχή του έτους οι προσφορές στην Τράπεζα Τροφίμων ξεπερνούν τους 630 τόνους (βλ. πίνακα), με αύξηση 50% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι. Ειδικά τον Απρίλιο, εν μέσω καραντίνας σημειώθηκε ρεκόρ, με σχεδόν 260 τόνους, τον Μάιο οι προσφορές ξεπέρασαν τους 140 ενώ τον Ιούνιο ήδη σε λίγες ημέρες οι προσφορές ξεπερνούν τους 25 τόνους.

Η προσφορά, που καταδεικνύει τα αυξημένα αντανακλαστικά της κοινωνίας για κάλυψη των έκτακτων αναγκών που ανέδειξε η πανδημία στις ευάλωτες ομάδες του πληθυσμού, σε μεγάλο βαθμό αφορά και σε προϊόντα τα οποία δεσμεύθηκαν στα ράφια των κλειστών καταστημάτων. Λόγω του lockdown σημαντικές προμήθειες τροφίμων, ειδικά από τις εταιρείες εστίσης, θα μπορούσαν να καταλήξουν στα σκουπίδια εάν δεν υπήρχε ο μηχανισμός για την αξιοποίησή τους και τη διάθεσή τους σε ανθρώπους που τα έχουν ανάγκη.  

Ο Προκόπης Κ. Θεοδωρίδης, Αν. Καθηγήτης Μάρκετινγκ στο Πανεπιστήμιο της Πάτρας, που παρακολουθεί το θέμα της σπατάλης τροφίμων τα τελευταία 2,5 με 3 χρόνια, αναφέρει στο csrindex ότι εν μέσω πανδημίας δεν σημειώθηκε μεγάλη αλλαγή στην καταναλωτική συμπεριφορά, ειδικά μετά και τις αλλαγές που δρομολόγησε η οικονομική κρίση της προηγούμενης δεκαετίας. “Δεν έχει αλλάξει η συμπεριφορά μας απέναντι σε αυτό που πετάμε” τονίζει αναφερόμενος στα στοιχεία της έρευνας που εκπόνησε με τον υποψήφιο Διδάκτορα Θεοφάνη Β. Ζαχαράτο, που έδειξαν ότι “οι 6 στους 10 πετάμε σκουπίδια”. Εξηγεί ότι το μεγάλο πρόβλημα είναι κυρίως στα αστικά κέντρα και στις γεωργικές εκμεταλλεύσεις, καθώς οι κάτοικοι στην επαρχία σε μεγάλο βαθμό ανακυκλώνουν τα τρόφιμα. 

Σημειώνει πάντως ότι τα τελευταία χρόνια ο καταναλωτής έχει γίνει πιο προσεκτικός. Τόσο η κρίση που προηγήθηκε όσο και το πρόσφατο lockdown βοήθησαν να συνειδητοποιήσουμε περισσότερο το θέμα της σπατάλης. Σύμφωνα με τα στοιχεία του κ. Θεοδωρίδη, 75% των καταναλωτών αναφέρουν σήμερα ότι έχουν επίγνωση της σπατάλης, όταν το 2014 το αντίστοιχο ποσοστό ήταν 42%.

Σημειώνει επίσης ότι έχει αλλάξει η συμπεριφορά των καταναλωτών σε σχέση με τη χρήση της λίστας, με το αντίστοιχο ποσοστό να έχει διπλασιαστεί στο ίσιο διάστημα. Εν κατακλείδι, σημειώνει ότι φαίνεται να πετάμε λιγότερα τρόφιμα αλλά το γεγονός ότι δεν μετράται ο όγκος αυτών που πετάμε καθιστά δυσχερή την πρόβλεψη για την εξέλιξη του φαινομένου. 

Τα συμπεράσματα της έρευνας

Σύμφωνα με την έρευνα, κατά τη διάρκεια του lockdown το 36% των καταναλωτών δεν πετούσε τρόφιμα, ενώ ένας στους δύο δήλωσε ότι προγραμματίζει τα γεύματα της επόμενης εβδομάδας αναγνωρίζοντας (σε ποσοστό 74,7%) τι είναι σπατάλη τροφίμων.

Η πανελλαδική έρευνα, που έλαβε χώρα τον Απρίλιο σε δείγμα 2205 νοικοκυριών έδειξε ότι οι καταναλωτές αναγκάζονται να πετάνε πιο συχνά γαλακτοκομικά (38,7%), φρούτα και λαχανικά (28%), αλλαντικά (26%), καθώς και ψωμιά και είδη φούρνου (15,1%). Ρωτήθηκαν επίσης πόση προσπάθεια χρειάστηκε να καταβάλουν στην κρίση για να μην πετούν τρόφιμα, με σχεδόν 7 στους 10 να αναφέρουν ότι κατέβαλαν σημαντική (43,8%) ή μέτρια προσπάθεια (28,8%). Επίσης έχει ενδιαφέρον ότι σχεδόν 3 στα 10 νοικοκυριά (27,4%) είπαν ότι μέσα στην κρίση κατανάλωσαν συνειδητά “ληγμένα” τρόφιμα. 

Στη διάρκεια του lockdown το πρόβλημα της σπατάλης τροφίμων μειώθηκε σύμφωνα με το 40% των νοικοκυριών (εκ των οποίων 8% το πιστεύει σθεναρά ενώ 32% συμφωνεί). Πάντως στον τομέα της διαχείρισης των ληγμένων τροφίμων, πάνω από τους μισούς καταναλωτές (53,6%) λένε ότι τα πετάνε στα σκουπίδια, το 24,8% τα ανακυκλώνει και ένα 16,9% λέει ότι τα καταναλώνει. Στο ερώτημα για το μοντέλο μείωσης της σπατάλης τροφίμων στις τρέχουσες συνθήκες, το μεγαλύτερο ποσοστό (42,3%) αναφέρει ότι καταρτίζει λίστα με τα αγαθά που χρειάζεται. Υψηλό ποσοστό (36,3%) αναφέρεται στην αποθήκευση και συντήρηση, ακολουθεί η εκδοχή του μαγειρέματος των αναγκαίων ποσοτήτων (35,5%) ή η κατανάλωση του μαγειρεμένου φαγητού τις επόμενες ημέρες (33,2%). 

Τα στοιχεία της Τράπεζας Τροφίμων

Το Ίδρυμα της Τράπεζας Τροφίμων, που έχει συμπληρώσει 25 χρόνια παρουσίας στην αγορά, ως ο κατεξοχήν φορέας με τεχνογνωσία και αποκλειστικό σκοπό την καταπολέμηση της πείνας και της σπατάλης, έχει αποκτήσει μεγάλη εμπειρία στα συγκεκριμένα θέματα. Ξεκίνησε από τον Γεράσιμο Βασιλόπουλο σε μια πολύ διαφορετική εποχή, που η σπατάλη τροφίμων δεν ήταν πρόβλημα. Σε συνέχεια της πρόσφατης οικονομικής κρίσης ωστόσο ο ρόλος του Ιδρύματος αναβαθμίστηκε, εκ των συνθηκών. Η αύξηση της ανεργίας και οι άλλες παρενέργειες της οικονομικής κρίσης, οδήγησαν σημαντική μερίδα του πληθυσμού στο φάσμα της φτώχειας. Ως αποτέλεσμα, αυξήθηκαν οι κοινωνικές ανισότητες και ανάγκες για τροφή στις πιο ευπαθείς ομάδες. Έτσι αναπτύχθηκαν τα συσσίτια, τα οποία δυστυχώς είναι ακόμη αναγκαία, καθώς τα οικονομικά προβλήματα παραμένουν βραχνάς για πολλά νοικοκυριά στην Ελλάδα ενώ το προσφυγικό-μεταναστευτικό ζήτημα διόγκωσε τα προβλήματα.

Τράπεζας Τροφίμων: Όγκος τροφίμων που συγκεντρώθηκαν το 2020 

ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ

70.326 KGR

ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ

42.916 KGR

ΜΑΡΤΙΟΣ

99.189 KGR

ΑΠΡΙΛΙΟΣ

258.727 KGR

ΜΑΙΟΣ

141.670 KGR

ΙΟΥΝΙΟΣ

25.304 KGR

ΣΥΝΟΛΟ

638.132 KGR

Ας σημειωθεί ότι τα συσσίτια στηρίζονται από την ιδιωτική πρωτοβουλία και κυρίως από εθελοντές και συνταξιούχους. Έτσι την περίοδο των περιοριστικών μέτρων όλα “πάγωσαν”, όπως μας εξηγεί στο csrindex, εκ μέρους της Τράπεζας Τροφίμων, ο Δημήτρης Νέντας. Η κατάσταση περιγράφεται ως σοκ, ειδικά το πρώτο δεκαήμερο, που διέκοψαν τη λειτουργία τους Ιδρύματα και κοινοφελείς οργανισμοί. Κάποιοι φορείς, όπως π.χ. τα γηροκομεία συνέχισαν να λειτουργούν αλλά με εξαιρετικά αυστηρά πρωτόκολλα. Ωστόσο, σύμφωνα με τον κ. Νέντα, σταδιακά η κατάσταση άλλαξε. Οι φορείς αναπροσάρμοσαν τη λειτουργία τους και καθώς οι κοινωνικές ανάγκες γίνονταν όλο και πιο έντονες, παρακινήθηκαν και άρχισαν να προσφέρουν τρόφιμα. Σε ορισμένες περιπτώσεις συσσιτίων σταμάτησε το μαγείρεμα και τα τρόφιμα προσφέρονταν σε σακούλα.

Όπως σημειώνει ο κ. Νέντας, λίγο πριν εμφανιστεί η υγειονομική κρίση η χώρα είχε αρχίσει να στέκεται στα πόδια της. Έτσι πολλοί από αυτούς που πήγαιναν στα συσσίτια είχαν αρχίσει να βρίσκουν μεροκάματα. Αλλά το lockdown τους γύρισε πίσω στα συσσίτια. Μετά τις δύο πρώτες εβδομάδες των περιοριστικών μέτρων οι ανάγκες για τρόφιμα αυξήθηκαν. Και μπορεί να θεωρούμε ότι οι εικόνες που «ταξιδεύουν» από την Ισπανία, με τις ουρές των νεόπτωχων στα συσσίτια δεν μας αφορούν, αλλά στην πραγματικότητα δεν έχουμε εφεδρίες (όπως η Ισπανία) κι αυτό μας καθιστά πιο ευάλωτους σε ένα ενδεχόμενο παράτασης της οικονομικής αβεβαιότητας. Υπό αυτές τις συνθήκες είναι πιθανόν τον Σεπτέμβριο ή Οκτώβριο το πρόβλημα να δείξει τις διαστάσεις του.    

Πάντως η προφορά των εταιρειών στην Τράπεζα Τροφίμων το τελευταίο διάστημα είναι συγκινητική, τόσο από εταιρείες τροφίμων όσο και από τον ΣΕΒΤ. Το κλείσιμο της horeca οδήγησε στις εγκαταστάσεις της Τράπεζας Τροφίμων πολλές από τις συσκευασίες brands της αγοράς στο κανάλι B2B οι οποίες έμεναν αδιάθετες. Επίσης ένας άλλος παράγοντας που ανέδειξε τη δυναμική του εν μέσω πανδημίας ήταν η αλλαγή του μοντέλου κατανάλωσης.

Ο καταναλωτής στις πρώτες εβδομάδες στρεφόταν σε ξηρά τροφή και προϊόντα που μπορούσε να στοκάρει. Έτσι, αυξήθηκαν οι δωρεές σε προϊόντα ψυγείου και αναψυκτικά. Κι ενώ το 2019 οι προσφορές κατά μ.ο. δεν ξεπερνούσαν τους 90 τόνους, τον Απρίλιο του 2020 ξεπέρασαν τους 250. Συνολικά την περίοδο του lockdown προσφέρθηκαν προϊόντα όπως τυριά, γάλατα, γιαούρτια, τοματοπολτός, αναψυκτικά, ροφήματα, ζυμαρικά κ.α.. Και οι προσφορές συνεχίζονται, αυξημένες κατά μ.ο. σε σχέση με πέρυσι πάνω από 50%. Η Τράπεζα Τροφίμων διαθέτει δύο δωμάτια ψυγείων, για να συντηρεί τα προϊόντα. Τον Απρίλιο γέμισαν 3 φορές πάνω από τον περσινό μ.ο. ενώ τον Μάιο η προσφορά έφτασε μία φορά πάνω από την αντίστοιχη περσινή.

Ωστόσο πρέπει να σημειωθεί ότι καθώς η κατάσταση στην αγορά ομαλοποιείται, οι εταιρείες κάνουν πιο αξιόπιστες προβλέψεις για την κατανάλωση, γεγονός που θα οδηγήσει σε ισορροπία της προσφοράς με τη ζήτηση και άρα σε δυνητικά μικρότερα πλεονάσματα. Με την προϋπόθεση ότι τον Σεπτέμβριο το περιβάλλον θα είναι σταθερό, θα υπάρχει επάρκεια αποθέματος τροφίμων αλλά στην περίπτωση δεύτερου κύματος πανδημίας θα προκύψουν δυσκολίες. 

Τα στελέχη της Τράπεζας Τροφίμων πάντως δηλώνουν έτοιμα να διαχειριστούν τη ζήτηση. Και ήδη βρίσκονται σε επαφές με επιχειρήσεις, οι οποίες στο πλαίσιο προγραμμάτων ΕΚΕ συνδράμουν το έργο του Ιδρύματος, το οποίο σημειωτέον χρειάζεται και χρήματα, προκειμένου να δημιουργήσει ένα καλύτερο μίγμα, να αγοράσει συμπληρωματικά τρόφιμα και να ενισχύσει το σύστημα του συνεισφέροντας ταυτόχρονα στην αντιμετώπιση του φαινομένου της σπατάλης τροφίμων. 

Σκοπός αυτής της ιστοσελίδας είναι να αναδείξει τις δράσεις των εταιρειών που έχουν επενδύσει στην Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη. Να παρουσιάζει τις δράσεις τους, τις απόψεις τους αλλά και τις κυβερνητικές και Ευρωπαϊκές οδηγίες που κατά καιρούς προστίθενται. Η βιώσιμη ανάπτυξη τόσο της κοινωνίας όσο και του ιδιωτικού επιχειρείν είναι υπόθεση όλων μας. Από τα εκπαιδευτικά ιδρύματα μέχρι τις διοικήσεις των επιχειρήσεων και από τα αρμόδια υπουργεία μέχρι τα διοικητικά συμβούλια των τοπικών κοινοτήτων.

Περισσότερα
Διαφημίσεις
Σχολιάστε

Σχολιάστε το άρθρο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

12# Υπεύθυνη Κατανάλωση & Παραγωγή

ΠΛΑΣΤΙΚΑ: Σε διαβούλευση προσεχώς το νομοσχέδιο για τα πλαστικά

Η βιώσιμη ανάπτυξη της ελληνικής βιομηχανίας πλαστικών, το επικείμενο νομοσχέδιο για τα πλαστικά μιας χρήσης, το οποίο θα τεθεί σε διαβούλευση τις επόμενες εβδομάδες, οι ενέργειες που απαιτούνται για τόνωση της ανακύκλωσης, οι πόροι και οι νέες τάσεις στην αγορά τέθηκαν επί τάπητος στην διαδικτυακή συζήτηση που διοργάνωσε ο Σύνδεσμος Βιομηχανιών Πλαστικών Ελλάδος (ΣΒΠΕ) χθες το βράδυ.

Στη συζήτηση συμμετείχαν ο Άδωνις – Σπυρίδων Γεωργιάδης, Υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων, που τόνισε ότι πρέπει να έχουμε μια ισχυρή βιομηχανία πλαστικών με σεβασμό στο περιβάλλον, καθώς και ο Κωνσταντίνος Αραβώσης, Γενικός Γραμματέας Φυσικού Περιβάλλοντος και Υδάτων του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, που σημείωσε σε παρέμβασή του ότι έχει γίνει εκτεταμένη διαβούλευση για τα πλαστικά μιας χρήσης, στην οποία συμμετείχε και ο ΣΒΠΕ ενώ το νομοσχέδιο θα τεθεί σύντομα σε διαβούλευση.

Από την πλευρά του ο Σωκράτης Φάμελλος, Τομεάρχης Περιβάλλοντος και Ενέργειας του ΣΥΡΙΖΑ τόνισε ότι χρειάζεται μια βιομηχανία ισχυρή και βιώσιμη ταυτόχρονα με βιώσιμες εργασίες με καλές αμοιβές. 

Ο Βασίλειος Γούναρης, Πρόεδρος Συνδέσμου Βιομηχανιών Πλαστικών Ελλάδος τόνισε ότι ο Σύνδεσμος έχει διαμορφώσει το όραμα του για βιώσιμη ανάπτυξη του κλάδου, το οποίο εκφράζει την κυκλική οικονομία και την ανάδειξη του πλαστικού ως πολύτιμου πόρου. Τη συζήτηση άνοιξε ο κ. Γούναρης τονίζοντας ότι, η βιομηχανία θα πρέπει να αναλάβει ηγετικό ρόλο στη μετάβαση προς το νέο μοντέλο, έτσι ώστε η Ελλάδα να εκμεταλλευτεί την συγκυρία και να μετατραπεί σε ένα σύγχρονο κράτος, με ευρεία παραγωγική βάση και αυτάρκεια στα βασικά προϊόντα. 

Από την πλευρά του ο Υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Άδωνις – Σπυρίδων Γεωργιάδης δεσμεύτηκε στην τηλεδιάσκεψη για μια συνάντηση με τον Πρόεδρο του Σ.Β.Π.Ε., Βασίλειο Γούναρη προκειμένου να συζητηθούν ενδελεχώς οι προτάσεις της ελληνικής βιομηχανίας πλαστικών. 

Ο κ. Αραβώσης ανακοίνωσε μέσω της τηλεδιάσκεψης ότι τις επόμενες εβδομάδες θα κατατεθεί το νομοσχέδιο για τα πλαστικά μιας χρήσης, ενώ απάντησε και στις αναφορές ότι το Υπουργείο χρησιμοποίησε το συγκεκριμένο νομοσχέδιο για να εξυπηρετήσει επικοινωνιακούς σκοπούς. “Η ενσωμάτωση της οδηγίας για τα πλαστικά μιας χρήσης κάθε άλλο παρά επικοινωνιακό σκοπό έχει. Έχει γίνει μια εκτεταμένη διαβούλευση για τα πλαστικά μιας χρήσης, στην οποία συμμετείχε και ο Σύνδεσμος Βιομηχανιών Πλαστικών Ελλάδος και καταλήξαμε σε 400 προτάσεις, οι οποίες έχουν όλες ενσωματωθεί στο σχέδιο νόμου. Το νομοσχέδιο θα τεθεί σύντομα σε διαβούλευση και θα διαβάσετε όλες τις λεπτομέρειες του. Υπάρχουν 17 υποχρεωτικά σημεία, τα οποία θα πρέπει να εναρμονιστούν με την οδηγία. Πέρα από αυτά θα υπάρξουν ακόμη 16 μέτρα, τα οποία περιλαμβάνονται στις προτάσεις, που μας απέστειλαν οι φορείς και εφτά σχέδια δράσης τα οποία είναι επιπλέον της οδηγίας”, σημείωσε. 

Ο κ. Φάμελλος, επέμεινε σημειώνοντας ότι ο ΣΥΡΙΖΑ δεν θα χρησιμοποιούσε τη βιομηχανία πλαστικών σαν εξιλαστήριο θύμα ή «μαύρο πρόβατο» για να παίξει επικοινωνιακά παιχνίδια ενώ ο κ. Χαλιορής σημείωσε ότι η επιτάχυνση της υλοποίησης της ευρωπαϊκής στρατηγικής για την κυκλική οικονομία είναι ευκαιρία για την ανάπτυξη της Ευρώπης. 

Την ευρωπαϊκή προοπτική ανέλυσαν στην εκδήλωση οι εκπρόσωποι της ευρωπαϊκής βιομηχανίας. Ο Managing Director, της EuPC (European Plastics Converters), Αλεξάντερ Ντανζίς αναφέρθηκε στις προκλήσεις που αντιμετώπισε η βιομηχανία κατά τη διάρκεια της πανδημίας: «Η βιομηχανία πλαστικών βρίσκεται σε ένα στάδιο μεταμόρφωσης τα τελευταία χρόνια σε παγκόσμιο επίπεδο. Όλες οι εταιρείες των πλαστικών επηρεάστηκαν από την πανδημία. Η πανδημία, όμως, άλλαξε το προφίλ της βιομηχανίας των πλαστικών γιατί όλοι οι πολίτες κατάλαβαν πόσο χρήσιμα είναι τα προϊόντα της. Αυτό που δεν άλλαξε κατά τη διάρκεια της πανδημίας είναι η συμπεριφορά των καταναλωτών στην απόρριψη των προϊόντων. Θα πρέπει να αντιμετωπιστεί αποτελεσματικά το πρόβλημα των απορριμμάτων…».  

Ο Managing Director του «Resilux Group», Peter de Cuijper, αναφέρθηκε στην τόνωση της ανακύκλωσης και την εμπειρία της εταιρείας του στον συγκεκριμένο τομέα ενώ ο Executive Managing Director, της «Poly Recycling AG», Casper van den Dungen κατέθεσε συγκεκριμένες προτάσεις για το πώς θα μπορούσαν να μειωθούν τα απορρίμματα από PET στην Ελλάδα.

Περισσότερα

12# Υπεύθυνη Κατανάλωση & Παραγωγή

Αθηναϊκή Ζυθοποιία: Δέσμευση στο Πρόγραμμα Συμβολαιακής Καλλιέργειας

Για την αγορά της συνολικής ποσότητας κριθαριού στη συμφωνημένη, όπως είναι αυτονόητο, τιμή των συμβολαίων δεσμεύεται η Αθηναϊκή Ζυθοποιία και οι συνεργάτες της σε όλη την Ελλάδα. 

Το Πρόγραμμα Συμβολαιακής Καλλιέργειας της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας ξεκίνησε το 2008, και τέσσερα χρόνια αργότερα η εταιρία είχε καταφέρει να καλύψει το 100% των αναγκών παραγωγής της στην Ελλάδα από εγχώριο κριθάρι. Σήμερα, προμηθεύεται ελληνικό κριθάρι από 2.500 χιλιάδες παραγωγούς, από 19 νομούς στην Ελλάδα, ενώ παράλληλα πραγματοποιεί ολοκληρωμένα προγράμματα έρευνας και ανάπτυξης σε συνεργασία με ερευνητικούς φορείς, αλλά και επιμόρφωσης και υποστήριξης των παραγωγών που έχουν οδηγήσει σε μεγάλη αύξηση των στρεμματικών τους αποδόσεων. Τα τελευταία χρόνια, η Αθηναϊκή Ζυθοποιία έκανε ακόμα ένα βήμα, προμηθευόμενη μεγαλύτερη ποσότητα κριθαριού από όση χρειαζόταν για τις εγχώριες ανάγκες παραγωγής μπίρας, την οποία διοχέτευε σε αγορές του εξωτερικού, εξάγοντας ελληνική βύνη. 

Φέτος, παρά το ότι ο κλάδος της ζυθοποιίας υπέστη πολύ μεγάλο πλήγμα μέσα στις απρόβλεπτες καταστάσεις που δημιουργήθηκαν λόγω της πανδημίας, η Αθηναϊκή Ζυθοποιία παραμένει σταθερή στη δέσμευσή της για την προμήθεια εγχωρίως παραγόμενου κριθαριού για όλες τις ανάγκες παραγωγής της στην Ελλάδα. Καταρχάς αγοράζει σημαντικά περισσότερο κριθάρι από όσο θα χρειαστεί για την παραγωγή στη χώρα μας, καλύπτοντας ήδη το μεγαλύτερο μέρος των συμβολαιακών ποσοτήτων και  στρέφεται ακόμα πιο δυναμικά στις εξαγωγές ελληνικής βύνης. Παράλληλα, ενώνει δυνάμεις με τους συνεργάτες της σε όλη την Ελλάδα προκειμένου να μην πληγεί το εισόδημα των Ελλήνων παραγωγών που συμμετέχουν στο πρόγραμμα, υλοποιώντας μια συντονισμένη, συλλογική προσπάθεια για την αγορά της υπόλοιπης, πολύ μικρής πλέον, ποσότητας που περιλαμβανόταν στις συμφωνίες για αυτήν την χρονιά, και προφανώς στη συμφωνημένη τιμή αγοράς. Τελικός στόχος της εταιρίας και των συνεργατών της, δηλαδή, είναι να φτάσουν στην απορρόφηση της συνολικής ποσότητας κριθαριού που είχε ενταχθεί στον αρχικό σχεδιασμό. 

Σε αυτή την αρνητική συγκυρία, η Αθηναϊκή Ζυθοποιία και οι συνεργάτες της συγκεντρωτές επιλέγουν να εκμηδενίσουν το κόστος της κρίσης για τους παραγωγούς επενδύοντας στη βιωσιμότητά του μεγαλύτερου και πλέον επιτυχημένου προγράμματος συμβολαιακής καλλιέργειας που υλοποιείται στην Ελλάδα, κάνοντας πράξη τις δεσμεύσεις της εταιρίας για στήριξη των τοπικών κοινωνιών και της ελληνικής οικονομίας.

Περισσότερα

12# Υπεύθυνη Κατανάλωση & Παραγωγή

Ψηφιακό πρόγραμμα για τις εξαγωγές αγροδιατροφικών προϊόντων

Το πρόγραμμα «Νέα Γεωργία για τη Νέα Γενιά», πιστό στο όραμά του για την ανάπτυξη του ανθρώπινου δυναμικού της αγροδιατροφής και ιδιαίτερα των νέων, δημιούργησε ένα νέο πρόγραμμα κατάρτισης με θέμα «Θεμελιώδεις αρχές για εξαγωγές αγροδιατροφικών προϊόντων».

Η ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας των αγροδιατροφικών επιχειρήσεων είναι πιο επιτακτική από ποτέ, ειδικά τώρα που η πανδημία έχει επιφέρει μια νέα οικονομική κρίση. Το νέο αυτό πρόγραμμα που θα υλοποιηθεί ψηφιακά, απευθύνεται σε επιχειρηματίες και εργαζόμενους μικρομεσαίων αγροδιατροφικών επιχειρήσεων με εξαγωγικό προσανατολισμό και σε απόφοιτους σχολών τριτοβάθμιας εκπαίδευσης που σχετίζονται με τον τομέα των αγροδιατροφικών προϊόντων με καθόλου ή μικρή εμπειρία. 

Ο στόχος είναι να αποκτήσουν οι συμμετέχοντες τις απαραίτητες γνώσεις για μια επιτυχημένη εξαγωγική δραστηριότητα ως μέρος της επιχειρηματικής τους στρατηγικής. 

Διακεκριμένοι εισηγητές, στελέχη επιχειρήσεων με μακρόχρονη επαγγελματική και ακαδημαϊκή εμπειρία θα μεταφέρουν στους συμμετέχοντες με διαδραστικό τρόπο και πρακτικά παραδείγματα, ένα ευρύ φάσμα θεματικών, προσανατολισμένο στις απαιτήσεις των αγορών του εξωτερικού.

Η κατάρτιση αυτή, διάρκειας 48 διδακτικών ωρών, θα εγκαινιάσει την πιλοτική λειτουργία της πλατφόρμας διαδικτυακής εκπαίδευσης Cultivate του προγράμματος «Νέα Γεωργία για την Νέα Γενιά»  η οποία έχει ως όραμα την δημιουργία ενός διαδικτυακού κόμβου μη τυπικής εκπαίδευσης στον κλάδο της αγροδιατροφής τόσο σε εθνικό όσο και σε ευρωπαϊκό επίπεδο. Η πλατφόρμα αυτή θα δώσει ευκαιρίες κατάρτισης σε νέους ανθρώπους προκειμένου να αναπτύξουν ή και να ανανεώσουν γνώσεις, δεξιότητες και ικανότητες οι οποίες θα τους βοηθήσουν να απασχοληθούν στον αγροδιατροφικό τομέα και να συνεχίσουν να είναι ανταγωνιστικοί στο σύγχρονο περιβάλλον.

Αιτήσεις

Η περίοδος υποβολής αιτήσεων για το εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Θεμελιώδεις αρχές για εξαγωγές αγροδιατροφικών προϊόντων»,  θα διαρκέσει μέχρι τις 21 Ιουνίου. Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να μάθουν περισσότερα σχετικά με την εκπαίδευση και να κάνουν την αίτησή τους εδώ. 

Το πρωτοποριακό πρόγραμμα «Νέα Γεωργία για τη Νέα Γενιά», είναι μια πρωτοβουλία ενίσχυσης της επιχειρηματικότητας των νέων στον αγροδιατροφικό τομέα, της οποίας ηγείται το Πανεπιστήμιο Rutgers σε συνεργασία με το Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών και την Αμερικανική Γεωργική Σχολή. Σημειώνεται ότι το πρόγραμμα υλοποιείται μέσω αποκλειστικής δωρεάς του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος (ΙΣΝ). 

Περισσότερα

Ετικέτες

Εγγραφή στο Newsletter

ΑΠΟΨΕΙΣ