Connect with us

Εταιρείες Συμβούλων

TÜV HELLAS (TÜV NORD): Πιστοποίηση για τη Φρεσκούλης

Πιστοποίηση για τη βιολογική παραγωγή κομμένων σαλατών Φρεσκούλης έδωσε στην Eurocatering ΑΕ η TÜV HELLAS (TÜV NORD).

Η εταιρεία Eurocatering, ιδιοκτήτρια του σήματος Φρεσκούλης, είναι πιστοποιημένη από την TUV Hellas (TUV Nord) από το 2004 για το Σύστημα Διαχείρισης Ασφάλειας Τροφίμων ISO 22000 για την Αποθήκευση και Χονδρική Εμπορία Νωπών Οπωρολαχανικών, την Επεξεργασία, Συσκευασία και Εμπορία Φρεσκοκομμένων Λαχανικών και Ανάμεικτων Σαλατών. Ακόμη, διαθέτει Πιστοποίηση ISO 9001 για όλες τις ανωτέρω διεργασίες γεγονός που διασφαλίζει την υιοθέτηση αυστηρών προδιαγραφών ποιότητας στην καθημερινή της λειτουργία.

Η δραστηριότητα της Eurocatering περιλαμβάνει τη διαλογή, την τυποποίηση και τη διάθεση οπωροκηπευτικών κάθε μέρα, σε όλη την Ελλάδα, καθώς και την παροχή συμβουλευτικών υπηρεσιών καλλιέργειας και φροντίδας προς τους συμβεβλημένους καλλιεργητές που αποτελούν το εκτεταμένο δίκτυο των επιλεγμένων συνεργατών της. H Eurocatering εξυπηρετεί τον κλάδο μαζικής εστίασης HO.RE.CA., τις μεγαλύτερες αλυσίδες λιανικής και χονδρικής πώλησης, αλλά και τοπικά καταστήματα ή πρατήρια οπωροκηπευτικών. Όπως αναφέρει η εταιρεία σε ανακοίνωσή της, ανάμεσα στα προϊόντα και τις υπηρεσίες της, εξέχουσα θέση έχει ο Φρεσκούλης που είναι το πρώτο όνομα που έφερε στην ελληνική αγορά, το 2004, ολόφρεσκες σαλάτες, τυποποιημένες και έτοιμες για σερβίρισμα.

Σκοπός αυτής της ιστοσελίδας είναι να αναδείξει τις δράσεις των εταιρειών που έχουν επενδύσει στην Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη. Να παρουσιάζει τις δράσεις τους, τις απόψεις τους αλλά και τις κυβερνητικές και Ευρωπαϊκές οδηγίες που κατά καιρούς προστίθενται. Η βιώσιμη ανάπτυξη τόσο της κοινωνίας όσο και του ιδιωτικού επιχειρείν είναι υπόθεση όλων μας. Από τα εκπαιδευτικά ιδρύματα μέχρι τις διοικήσεις των επιχειρήσεων και από τα αρμόδια υπουργεία μέχρι τα διοικητικά συμβούλια των τοπικών κοινοτήτων.

Περισσότερα
Διαφημίσεις
Σχολιάστε

Σχολιάστε το άρθρο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

4# Ποιοτική Εκπαίδευση

Συνεργασίες που περιορίζουν το ψηφιακό χάσμα

Η κοινωνική πρόοδος στην ψηφιακή εποχή – μετά Covid-19 – απαιτεί ψηφιακές δεξιότητες, ώστε όλοι να μπορούν να συμμετέχουν, γεγονός που ήρθε να επιβεβαιώσει η πανδημία, με την ανάγκη για εξ’ αποστάσεως εργασία και εξ’ αποστάσεως εκπαίδευση.

Της Σοφίας Εμμανουήλ (semmanouil@gmail.com)

Εστιάζοντας στον τομέα της εκπαίδευσης, αντλήσαμε στοιχεία από έρευνα της Deloitte σε συνεργασία με την IPSOS για λογαριασμό της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, που δημοσιεύθηκαν το 2019, όπου διαπιστώνεται ότι σχεδόν οι 8 στους 10 μαθητές δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης (79% στις μικρές τάξεις και 76% στις μεγαλύτερες) δεν είχαν συμμετάσχει ποτέ σε μάθημα προγραμματισμού ή εκμάθησης συγγραφής κώδικα στο σχολείο. Επίσης διαπιστώθηκε ότι τα κορίτσια ασχολούνται λιγότερο συχνά με τέτοια πεδία συγκριτικά με τα αγόρια. Κατά μέσον όρο, περισσότερες από 4 στις 5 Ευρωπαίες μαθήτριες που φοιτούν σε σχολεία δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης δεν συμμετέχουν ποτέ ή σχεδόν ποτέ στο σχολείο σε μαθήματα προγραμματισμού.

Είναι δε ενδεικτικό ότι περισσότεροι από 6 στους 10 Ευρωπαίους μαθητές διδάσκονται από ειδικούς επαγγελματίες πληροφορικής ψηφιακές δεξιότητες στον ελεύθερο χρόνο τους, καθώς η συμμετοχή σε υποχρεωτική εκπαίδευση πληροφορικής είναι λιγότερο συχνή στο δημόσιο σχολείο. 

Η θέσπιση της Ευρωπαϊκής Εβδομάδας Πληροφορικής ήταν μια πρωτοβουλία που στόχευε να κάνει τον προγραμματισμό και την εκμάθηση συγγραφής κώδικα προσιτή διαδικασία σε όλους. Στόχος της ΕΕ σε πρώτη φάση ήταν να ενθαρρύνει το 50% των σχολείων στην Ευρώπη να συμμετέχουν στη δράση. Πλέον η δράση τείνει να γίνει κίνημα ενώ πρωτοβουλίες αναλαμβάνονται τόσο από δημόσιους όσο και από ιδιωτικούς φορείς. 

Ωστόσο το χάσμα δεξιοτήτων δεν είναι εύκολο να εξαλειφθεί. Απαιτεί περισσότερες δράσεις και μεγαλύτερη κινητοποίηση σε μια εποχή που οι τεχνολογίες εξελίσσονται ραγδαία και η αυτοματοποίηση και η τεχνητή νοημοσύνη ενσωματώνονται ολοένα περισσότερο στις επιχειρηματικές λειτουργίες αλλάζοντας το περιβάλλον εργασίας. Μάλιστα η πανδημία επιταχύνει τις αλλαγές και κάνει πιο επιτακτική την ανάγκη για δράσεις που θα καλύψουν τα κενά. Κλειδί για την επόμενη μέρα είναι οι συνεργασίες. 

Από το κέντρο έρευνας της Interamerican για τον χρηματοοικονομικό αλφαβητισμό της γενιάς Ζ, σε συνέχεια της αύξησης της πολυπλοκότητας στο χρηματοοικονομικό περιβάλλον λόγω της οικονομικής κρίσης και των νέων τάσεων όπως το fintech, μέχρι το “Ψηφιακό Σχολείο για Όλους” του Ιδρύματος Μποδοσάκη και τις “Ψηφιακές Ακαδημίες” της Eurolife οι συνεργασίες είναι αυτές που μεγεθύνουν τον κοινωνικό αντίκτυπο των πρωτοβουλιών.

Εurolife FFH – Cyber Security International Institute

Ενδεικτικά σημειώνουμε ότι στο πλαίσιο του προγράμματος εταιρικής κοινωνικής ευθύνης της η Eurolife FFH συνεργάζεται με το Cyber Security International Institute με σκοπό την εκπαίδευση παιδιών και ενηλίκων από ολόκληρη τη χώρα σε θέματα που αφορούν τη χρήση του διαδικτύου, την ασφαλή πλοήγηση σε αυτό, καθώς και την εξοικείωσή τους με τις νέες τεχνολογίες. 

Μέσω της δωρεάς της Eurolife FFH, η επιστημονική ομάδα του CSIi έχει σχεδιάσει ένα πολύπλευρο πρόγραμμα εκπαιδεύσεων, το οποίο χωρίζεται σε τρεις Ψηφιακές Ακαδημίες πανελλαδικής εμβέλειας, με την κάθε μία να απευθύνεται σε διαφορετική ομάδα συμμετεχόντων:

  • Ψηφιακή Ακαδημία: Parent Edition
  • Ψηφιακή Ακαδημία: Student Edition
  • Ψηφιακή Ακαδημία: Travel Edition

Κοινός τους παρονομαστής είναι η χρήση του διαδικτύου, η προστασία από κυβερνοκινδύνους, η ασφάλεια κατά την εργασία και την περιήγηση σε αυτό, καθώς και η γνωριμία με τις απεριόριστες δυνατότητες που προσφέρει για προσωπική ανάπτυξη και εξέλιξη. 

Ειδικότερα η Ψηφιακή Ακαδημία: Student Edition, θα λειτουργεί με μηνιαίους κύκλους εκπαίδευσης, διάρκειας 16 ωρών ο καθένας, και θα αποτελείται από δυο εκπαιδευτικά τμήματα των 200 ατόμων. Η έναρξή της έχει προγραμματιστεί για τον προσεχή Σεπτέμβριο. Με την ολοκλήρωσή της, όλοι οι μαθητές θα συμμετάσχουν σε Hackathon, η θεματολογία του οποίου θα κινείται πάνω στα όσα διδάχθηκαν κατά τη διάρκειά της. Τα παιδιά θα έχουν με αυτόν τον τρόπο την ευκαιρία να δοκιμάσουν τις γνώσεις που απέκτησαν από την Ακαδημία, να προκαλέσουν τη φαντασία τους και να εξασκήσουν πρακτικά τις δεξιότητές τους, δημιουργώντας κάτι δικό τους. Παράλληλα, θα έχουν τη δυνατότητα να δουν τα projects άλλων συμμετεχόντων, να συζητήσουν μεταξύ τους και να ανταλλάξουν ιδέες. 

Σύμφωνα με τον Πρόεδρο και Διευθύνοντα Σύμβουλο της Eurolife FFH, Αλέξανδρο Σαρρηγεωργίου, ένας από τους πυλώνες δράσης του προγράμματος εταιρικής κοινωνικής ευθύνης της εταιρείας είναι να διευκολύνει την πρόσβαση των ανθρώπων στη γνώση και την εκπαίδευση. Γι’ αυτό και επενδύει συστηματικά σε δραστηριότητες που μπορούν να φτάσουν σε κάθε σημείο της Ελλάδας. Αυτή είναι η βάση της συνεργασίας με το Cyber Security International Institute, έναν οργανισμό με εμπειρία και γνώση στην ασφαλή χρήση του διαδικτύου και των νέων τεχνολογιών.

Από την πλευρά του ο Εμμανουήλ Σφακιανάκης, Πρόεδρος του Cyber Security International Institute, επισημαίνει ότι το πρόγραμμα θα βρεθεί ακόμη και σε ακριτικά σημεία, όπου οι εξειδικευμένοι επιστήμονες της ομάδας του θα ενημερώσουν τους κατοίκους για το διαδίκτυο, τα οφέλη του, αλλά και τους κινδύνους κατά την περιήγηση σε αυτό. 

“Ψηφιακό Σχολείο για Όλους” 

Ένα άλλο παράδειγμα είναι το πρόγραμμα “Ψηφιακό Σχολείο για Όλους” του Ιδρύματος Μποδοσάκη, το οποίο χάρης στη συνεισφορά των εταιρειών Public – MediaMarkt, ΕΥΔΑΠ, Eurobank, MYTILINEOS, BCG και μεμονωμένων δωρητών πρόσφερε ήδη 3.150 tablets σε δημόσια σχολεία δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης της χώρας, προς διάθεση, μέσω των σχολικών μονάδων, στους μαθητές που τα έχουν ανάγκη. 

Η παράδοση των tablets οργανώνεται από το Ίδρυμα Μποδοσάκη, και η επιλογή των σχολείων πραγματοποιείται με υπόδειξη του Υπουργείου Παιδείας, σύμφωνα με τις καταγεγραμμένες ανάγκες. Η συγκεκριμένη δωρεά αποτελεί το πρώτο στάδιο του προγράμματος “Ψηφιακό Σχολείο για Όλους” και ανταποκρίνεται στην πρόσκληση του Υπουργείου Παιδείας για ενίσχυση των εκπαιδευτικών δομών της χώρας με τεχνολογικό εξοπλισμό. Στοχεύει στην ενίσχυση της δυνατότητας πρόσβασης στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση από όλους τους μαθητές, αλλά και πιο μακροπρόθεσμα, στην εμβάθυνση των ψηφιακών δεξιοτήτων της μαθητικής κοινότητας. Το επόμενο στάδιο του προγράμματος θα υλοποιηθεί μέσω των τακτικών δωρεών του Ιδρύματος Μποδοσάκη προς τα σχολεία της χώρας ενισχύοντας περαιτέρω τις ψηφιακές δυνατότητές τους.  

Οι συνεργασίες κοινωνικού αντίκτυπου

Η Χαρά Τασόγλου, Επικεφαλής Επικοινωνίας και Ανάπτυξης, Ίδρυμα Μποδοσάκη, σημειώνει χαρακτηριστικά στο csrindex: “Δρούμε ως κοινωφελές Ίδρυμα, αλλά και ως καταλύτης ευρύτερων συνεργασιών κοινωνικού αντικτύπου με επίκεντρο τον άνθρωπο. Η πανδημία δεν αποτέλεσε εξαίρεση. Συμπράξαμε με στόχο το μέγιστο κοινό καλό, με εταιρείες με σταθερή δέσμευση στην κοινωνική προσφορά και με άλλα Ιδρύματα. Η εποχή καλεί επιτακτικά για συνεργασίες φορέων και επιχειρήσεων με επίκεντρο τον άνθρωπο”.

Ας σημειωθεί ότι από την ίδρυσή του ως σήμερα το Ίδρυμα Μποδοσάκη έχει διαθέσει περισσότερα από 450 εκατομμύρια ευρώ για την εκπλήρωση των σκοπών του. Οι δωρεές που πραγματοποιεί από το 1973 υπηρετούν το όραμά του για μια κοινωνία ίσων ευκαιριών με δυνατότητες και προοπτική για όλους και αντικατοπτρίζουν τις 4 στρατηγικές προτεραιότητες του Ιδρύματος:

  • την προαγωγή της παιδείας
  • την αναβάθμιση της υγείας
  • την ενδυνάμωση της κοινωνίας των πολιτών
  • την προστασία του περιβάλλοντος

Πέραν όμως των δικών του πόρων και πρωτοβουλιών για την αντιμετώπιση των συνεπειών της πανδημίας το Ίδρυμα Μποδοσάκη ενώνει τις δυνάμεις του με εταιρείες και άλλα ιδρύματα με κοινές προτεραιότητες, με στόχο το μέγιστο κοινωνικό αντίκτυπο. Ενδεικτικά αναφέρονται ορισμένες συνεργασίες με εταιρείες και άλλα Ιδρύματα:

  • Το Ίδρυμα Μποδοσάκη με την υποστήριξη του Ιδρύματος της Coca-Cola (The Coca-Cola Foundation) και της Coca-Cola στην Ελλάδα (Coca-Cola Hellas και Coca-Cola Τρία Έψιλον) υποστήριξαν το Εθνικό Σύστημα Υγείας με δημιουργία 3 νέων, πλήρως εξοπλισμένων θέσεων ΜΕΘ και αντιδραστηρίων για τη διενέργεια 12.000 τεστ κορωνοϊού. Επιπρόσθετα, υποστήριξαν το πρόγραμμα “Βοήθεια στο Σπίτι plus” του Δήμου Αθηναίων συμβάλλοντας στην κάλυψη των αναγκών χιλιάδων συνανθρώπων μας που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες.
  • Το πρόγραμμα “Βοήθεια στο Σπίτι plus” του Δήμου Αθηναίων υποστηρίχθηκε και μέσα από την συνεργασία του Ιδρύματος με την εταιρεία Accenture που διοργάνωσε crowdfunding καμπάνια για τους εργαζομένους της και τα δίκτυά τους

Η επόμενη μέρα φέρνει μια νέα συνεργασία του Ιδρύματος Μποδοσάκη με την Coca-Cola στην Ελλάδα. Το ίδρυμα συμμετέχει στον σχεδιασμό και την υλοποίηση του προγράμματος Future Loading της Coca-Cola, μίας κοινωνικής πρωτοβουλίας για τις μικρές επιχειρήσεις του κλάδου καφεστίασης και φιλοξενίας (Ho.Re.Ca) με στόχο να τις βοηθήσει να ανταποκριθούν επιτυχώς στη νέα πραγματικότητα μετά την πανδημία. Οι επωφελούμενες επιχειρήσεις θα έχουν την ευκαιρία να εναρμονιστούν με τα νέα ζητούμενα που απαιτούν επενδύσεις και τεχνογνωσία, να απαντήσουν στις προκλήσεις του σήμερα με σεβασμό στο περιβάλλον και να λάβουν τα απαραίτητα εργαλεία που θα οδηγήσουν στην ενίσχυση της επισκεψιμότητας και της εμπιστοσύνης των πελατών τους.

Περισσότερα

13# Δράση για το κλίμα

Κεφαλαιαγορά: Μοχλός ανάπτυξης «κοινωνικά» ομόλογα και ESG μετά τον Covid-19

Η βιώσιμη ανάπτυξη και τα θέματα ESG (Environmental, Social, Governance) μπαίνουν δυναμικά στη συζήτηση για την στρατηγική της ελληνικής κεφαλαιαγοράς στην μετά Covid-19 εποχή, γεγονός που συνάδει με την παγκόσμια τάση προσαρμογής σε ένα πιο βιώσιμο μοντέλο με στόχο τη δημιουργία μακροπρόθεσμης αξίας.

Της Σοφίας Εμμανουήλ (semmanouil@gmail.gr)

Τα χρηματιστηριακά σκάνδαλα των τελευταίων ετών ανέδειξαν την ανάγκη θεσμικής θωράκισης των κεφαλαιαγορών και θέσπισης προτύπων εταιρικής διακυβέρνησης για τις εισηγμένες εταιρείες ενώ η κλιματική αλλαγή, ως ένα παγκόσμιο πρόβλημα, έχει αφυπνίσει θεσμικούς και φορείς λήψης αποφάσεων κινητοποιώντας πόρους στο νέο οικονομικό μοντέλο, τάση που επιβεβαιώνεται και εν μέσω πανδημίας.

Ο πιο εμφανής αντίκτυπος της πανδημίας ήταν το κοινωνικό και οικονομικό κόστος, από την απώλεια ζωής, μέχρι την αύξηση της ανεργίας, την επισιτιστική ανασφάλεια και τα συναφή αποτελέσματα για την υγεία. Σύμφωνα με τα Ηνωμένα Έθνη, η πανδημία έχει επηρεάσει αρνητικά 13 από τους 17 στόχους της αειφόρου ανάπτυξης, με επιπτώσεις  όπως η ανεπαρκής πρόσβαση σε καθαρό νερό και η απώλεια εισοδήματος, με αποτέλεσμα τα ευάλωτα μέλη της κοινωνίας να πιέζονται κάτω από το όριο της φτώχειας.

Σε μια προσπάθεια να μετατοπιστούν πόροι για την αντιμετώπιση αυτών των ζητημάτων, η Διεθνής Ένωση Κεφαλαιαγορών δημοσίευσε οδηγίες για την έκδοση κοινωνικών ομολόγων για τη χρηματοδότηση δράσεων αντιμετώπισης των επιπτώσεων του Covid-19. Προηγήθηκε εξάλλου της πανδημίας μια αύξηση των εκδόσεων κοινωνικών και πράσιμων ομολόγων, καθώς οι επενδυτές επικεντρώνονταν όλο και περισσότερο σε κοινωνικά και περιβαλλοντικά θέματα. Αυτή η τάση έχει πλέον επιταχυνθεί, σύμφωνα με την Morgan Stanley και μάλιστα απότομα. Τον Απρίλιο, η Παγκόσμια Τράπεζα συγκέντρωσε 8 δισ. δολ. για ένα πενταετές ομόλογο βιώσιμης ανάπτυξης που θα υποστηρίξει τις προσπάθειες αντιμετώπισης των επιπτώσεων του Covid-19. Πρόκειται για το μεγαλύτερο ομόλογο σε δολάρια που εκδόθηκε ποτέ από μια υπερεθνική οντότητα. 

Κάποια θετικά μηνύματα έρχονται επίσης από τις ρυθμιστικές αρχές, καθώς ορισμένες χώρες ενσωματώνουν στόχους αειφορίας στα μέτρα αποκατάστασης. Για παράδειγμα, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχει τονίσει την ανάγκη ενσωμάτωσης των αρχών της πράσινης μετάβασης στο πακέτο οικονομικών κινήτρων της ΕΕ ενώ στον Καναδά η κυβέρνηση επιτρέπει την πρόσβαση σε πρόγραμμα ενίσχυσης εργοδοτών από εταιρείες που δεσμεύονται πώς οι μελλοντικές τους δραστηριότητες θα υποστηρίζουν την περιβαλλοντική βιωσιμότητα και τους εθνικούς στόχους για το κλίμα.

Στελέχη της Merrill Lynch, σε άρθρο με επίκεντρο τους τομείς όπου οι βιώσιμες επενδύσεις παράγουν λύσεις για την κλιματική κρίση, τονίζουν ότι οι εισροές σε μετοχές εταιρειών που προάγουν την βιώσιμη ανάπτυξη συνεχίστηκαν ακόμη και την περίοδο του sell off στα χρηματιστήρια την περίοδο της έξαρσης των κρουσμάτων Covid-19. Οι αναλυτές διαπιστώνουν ότι η πανδημία δεν ανέκοψε το ενδιαφέρον των επενδυτών για βιώσιμες επενδύσεις αλλά το ενίσχυσε. 

Mελέτη της Accenture δείχνει ότι οι εταιρείες που δραστηριοποιούνται σε δασικά προϊόντα μπορούν να εκμεταλλευτούν νέες ευκαιρίες αξιοποιώντας την καταναλωτική τάση για οικολογικά προϊόντα ενώ το ίδιο ισχύει για άλλους κλάδους της οικονομίας απέναντι σε νέες αναδυόμενες τάσεις, από την ηλεκτροκίνηση μέχρι τη διαχείριση απορριμμάτων. 

Τα παραπάνω καταδεικνύουν ότι ο επενδυτικός κόσμος λαμβάνει σοβαρά υπόψη τους μη χρηματοοικονομικούς κινδύνους και ανασχεδιάζει τις στρατηγικές του προκειμένου να αξιοποιήσει τις ευκαιρίες των επόμενων δεκαετιών, σε ένα διαφορετικό από το σημερινό περιβάλλον. Είναι ενδεικτικό ότι μέχρι το 2050 έως και 1 δισ. άνθρωποι θα χρειαστεί να εγκαταλείψουν τις πατρίδες τους λόγω της κλιματικής αλλαγής – εξαιτίας φαινομένων όπως λειψυδρία, καταστροφή καλλιεργειών και άνοδος της στάθμης της θάλασσας. 

Στις ΗΠΑ, τα ακραία καιρικά φαινόμενα κοστίζουν ήδη από 300 – 500 δισ. δολ. σε μια πενταετία ενώ σχεδόν το ένα τρίτο του παγκόσμιου πληθυσμού εκτίθεται σε μη ανεκτά επίπεδα θερμότητας για τουλάχιστον 20 ημέρες το χρόνο.

Επομένως η κλιματική αλλαγή είναι κάτι παραπάνω από ένα περιβαλλοντικό ζήτημα αφού αγγίζει την παγκόσμια κοινωνία προτρέποντας ολοένα περισσότερους επενδυτές στη μετατόπιση κεφαλαίων στην υποστήριξη λύσεων όπως η αναδάσωση, η μετάβαση στις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας ή η διαφάνεια σχετικά με το αποτύπωμα άνθρακα. Ενδεικτικό είναι επίσης ότι στις διεθνείς κεφαλαιαγορές όλο και περισσότερα κεφάλαια κατευθύνονται σε εισηγμένες εταιρείες που αναπτύσσουν περιβαλλοντικές πολιτικές ενώ το γεγονός ότι οι κυβερνήσεις προσφέρουν φορολογικά και άλλα κίνητρα για την μετάβαση στην κυκλική οικονομία καθιστά πιο ελκυστικές τις “πράσινες” επενδύσεις. 

Στην Ελλάδα

Το θέμα φαίνεται να απασχολεί έντονα και την ελληνική κεφαλαιαγορά, που σε συνεργασία με το οικονομικό επιτελείο της κυβέρνησης αναζητούν τις κατάλληλες θεσμικές μεταρρυθμίσεις που θα αναδείξουν τον οδικό χάρτη μέσω του οποίου το χρηματιστήριο θα πλοηγηθεί στην μετά Covid-19 εποχή. Αυτό το διάστημα στελέχη των αρμόδιων αρχών, κυβερνητικοί παράγοντες και εμπειρογνώμονες συζητούν προτάσεις για την ενίσχυση της ελκυστικότητας της κεφαλαιαγοράς ώστε να επιτελέσει το ρόλο της ως εναλλακτική πηγή χρηματοδότησης των επιχειρήσεων, συμπληρωματικά των τραπεζών αλλά και για την θέσπιση κριτηρίων ή/και την ανάπτυξη προϊόντων που θα προσελκύσουν ξένους επενδυτές που στοχεύουν σε βιώσιμες επενδύσεις.

Πριν από λίγες μέρες πραγματοποιήθηκε για τα θέματα αυτά ευρεία τηλεδιάσκεψη με πρωτοβουλία του Υφυπουργού Οικονομικών, αρμόδιου για το χρηματοπιστωτικό σύστημα, Γιώργου Ζαββού, με τη συμμετοχή της προέδρου της Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς, Βασιλικής Λαζαράκου, του προέδρου της Ένωσης Ελληνικών Τραπεζών, Γιώργου Χαντζηνικολάου, του προέδρου της Εκτελεστικής Επιτροπής του ΣΕΒ, Ευθύμιου Βιδάλη, του Διευθύνοντος Συμβούλου του Ομίλου Χρηματιστηρίου Αθηνών, Σωκράτη Λαζαρίδη και εκπροσώπων άλλων φορέων της ελληνικής κεφαλαιαγοράς.

Οι ευκαιρίες που αναδύονται στο νέο περιβάλλον είναι σημαντικές. Εξάλλου, η πανδημία έχει επιταχύνει την υιοθέτηση φιλικών προς το κλίμα και ενεργειακά αποδοτικών λύσεων, τόσο μέσω της τεχνολογίας όσο και μέσω της βιομηχανίας δημιουργώντας έδαφος για σχεδιασμό νέων χρηματιστηριακών προϊόντων. Ενδεικτικά, ορισμένα από τα πεδία που προσφέρουν επενδυτικές ευκαιρίες είναι:

Ανανεώσιμες πηγές ενέργειας: Η παραγωγή αιολικής και ηλιακής ενέργειας αναμένεται να διπλασιαστεί τα επόμενα 10 χρόνια. Σε συνδυασμό με τις βελτιώσεις στην ενεργειακή απόδοση αναμένεται να βελτιωθεί και η προσβασιμότητα.

Ηλεκτροκίνηση: Η εικόνα ενός αυτοκινήτου με βύσμα δεν είναι κάτι συνηθισμένο σήμερα αλλά οι επενδύσεις που προωθούνται αναμένεται να εκτοξεύσουν τις πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων τις επόμενες δεκαετίες.

Αποθήκευση ενέργειας: Σε μεγάλο βαθμό η ανάπτυξη της αγοράς ηλεκτρικών οχημάτων θα εξαρτηθεί από την παραγωγή πιο ισχυρών και πιο οικονομικών μπαταριών. 

Εναλλακτικές λύσεις κρέατος: Ενδεικτικά σημειώνεται ότι σύμφωνα με εκτιμήσεις που επικαλούνται αναλυτές της Merrill Lynch, βιομηχανία ζωικών προϊόντων αντιπροσωπεύει περίπου το 15% των παγκόσμιων εκπομπών αερίων θερμοκηπίου, ενώ η εκτροφή ζώων συνδέεται με την αποψίλωση των δασών και τη χρήση γης. Αυτοί είναι μερικοί από τους λόγους πίσω από την αυξανόμενη τάση μείωσης της εξάρτησής μας από το κρέας και άλλα ζωικά προϊόντα, μαζί με την ανάπτυξη υποκατάστατων κρέατος.

Κάθετη καλλιέργεια: Οι τεχνολογίες κάθετης καλλιέργειας και γεωργικής παραγωγής θερμοκηπίου χρησιμοποιούν πολύ λιγότερο νερό και γη και είναι πιο ανθεκτικές στο κλίμα από την παραδοσιακή γεωργία ανοιχτού χώρου. 

Περισσότερα

8# Αξιοπρεπής Εργασία & Οικονομική Ανάπτυξη

Η PwC Ελλάδας διευρύνει το πρόγραμμα εργασίας εξ αποστάσεως

Η PwC Ελλάδας διευρύνει την πολιτική της εξ αποστάσεως εργασίας που εισήγαγε πιλοτικά τον Φεβρουάριο του 2019 και η οποία εντάσσεται  στο πρόγραμμα ενδυνάμωσης και ευεξίας Be well work well. 

Το νέο μοντέλο εργασιακής ευελιξίας αποτελεί μετεξέλιξη του πιλοτικού προγράμματος “Wherever Works” που εφαρμόζεται τους τελευταίους 16 μήνες και το οποίο προσφέρει μέχρι σήμερα, τη δυνατότητα εξ αποστάσεως εργασίας έως μία φορά την εβδομάδα. 

Με αφετηρία την ισχυρή τεχνολογική υποδομή που διαθέτει η PwC Ελλάδας, η καθιέρωση της ευέλικτης εργασίας ως προσωπική επιλογή του εργαζόμενου χωρίς περιορισμό ημερών, έρχεται να συμπληρώσει τη δημιουργία μιας νέας κουλτούρας που προσαρμόζεται σε νέα δεδομένα και στις ανάγκες των ανθρώπων της εταιρείας. Η απόφαση της εξέλιξης της πολιτικής σηματοδοτήθηκε από τα θετικά σχόλια των εργαζομένων κατά την πιλοτική εφαρμογή της αλλά και των πελατών της εταιρείας για την απρόσκοπτη προσφορά των υπηρεσιών, και την επιτυχημένη μετάβαση σε καθεστώς καθολικής τηλεργασίας κατα τη διάρκεια της πανδημίας του κορωονοϊού.

Η Αλεξάνδρα Κλήμη, Human Capital Director της PwC Ελλάδας δηλώνει σχετικά: “Βγαίνοντας από μια δύσκολη περίοδο τόσο για την χώρα όσο και παγκοσμίως και έχοντας πλέον βιώσει τα οφέλη της τηλεργασίας θεωρούμε πως είναι η κατάλληλη στιγμή να καθιερώσουμε μεγαλύτερη ευελιξία στον τρόπο που εργαζόμαστε. Στην PwC έχοντας ως προτεραιότητα τους ανθρώπους μας πιστεύουμε πως η καθιέρωση ενός σύγχρονου προγράμματος εργασίας απαντάει ουσιαστικά στην ανάγκη για ευελιξία, δίνοντας στον καθένα μας τη δυνατότητα να καθορίσει σε συνεργασία με τον προϊστάμενό του, τη διάρκεια και τη συχνότητα της εργασίας από απόσταση. Διατηρώντας πάντα την επιλογή της φυσικής παρουσίας στο γραφείο, το οποίο δεν αντικαθίσταται και συνεχίζει να αποτελεί πόλο δια ζώσης συνεργασίας, ο εργαζόμενος πλέον μπορεί να προσαρμόσει την εργασία του με βάση τις προσωπικές του ανάγκες”.

Περισσότερα

Ετικέτες

Εγγραφή στο Newsletter

ΑΠΟΨΕΙΣ