Connect with us

17# Συνεργασία για τους Στόχους

Β.Ελλάδα: Πώς θα γίνει “φάρος” βιωσιμότητας στα Βαλκάνια

Η Θεσσαλονίκη μπορεί να γίνει hub για τις γειτονικές αγορές σε θέματα υπεύθυνης επιχειρηματικής λειτουργίας και βιώσιμης ανάπτυξης, αρκεί να προωθηθούν υποδομές, μεταρρυθμίσεις και να δοθούν κίνητρα για την εκπαίδευση του ανθρώπινου δυναμικού και την υιοθέτηση καλών πρακτικών από τους επιχειρηματίες, όπως προκύπτει από τις απόψεις που καταθέτουν στο csrindex εμπειρογνώμονες, παράγοντες της αγοράς και στελέχη επιχειρήσεων που ηγούνται των εξελίξεων στους κλάδους της βιομηχανίας που δραστηριοποιούνται.

της Σοφίας Εμμανουήλ (semmanouil@gmail.com)

Αν και ορισμένες γειτονικές χώρες, όπως η Ρουμανία, η Βουλγαρία κ.α., σημειώνουν πρόοδο σε θέματα βιώσιμης ανάπτυξης προωθώντας πρότυπα για τον επιχειρηματικό κόσμο και δίνοντας σχετικά κίνητρα, φορολογικά και άλλα, λίγες τοπικές εταιρείες έχουν κατακτήσει διεθνή αναγνώριση, μέσω ένταξης σε σχετικούς δείκτες όπως π.χ. FTSE4Good, Dow Jones Sustainability Index κ.α..

Η καταπολέμηση της διαφθοράς, του οργανωμένου εγκλήματος και της γραφειοκρατίας είναι ορισμένα από τα “αγκάθια” που εμποδίζουν την ανάδειξη εταιρειών – προτύπων σε αυτές τις χώρες.

Αντίθετα μεγάλοι ελληνικοί όμιλοι από τον Τιτάνα, τη Βιοχάλκο και την Τράπεζα Πειραιώς μέχρι τα Ελληνικά Πετρέλαια, τον ΟΤΕ, τον Μυτιληναίο, την Interamerican κ.α. βρίσκονται στην πρωτοπορία των διεθνών εξελίξεων σε θέματα βιώσιμης ανάπτυξης. Αυτό θα επιχειρήσει να αναδείξει και ο Γιάννης Ρούντος, Διευθυντής Δημοσίων Σχέσεων και Εταιρικής Υπευθυνότητας του Ομίλου INTERAMERICAN, ο οποίος θα απευθύνει σχετική ομιλία στο 2ο Πανόραμα Εταιρικής Υπευθυνότητας και Ανάπτυξης, στο πλαίσιο χορηγικής υποστήριξης της εταιρείας στη συγκεκριμένη διοργάνωση, που πραγματοποιείται στις 6 Σεπτεμβρίου.

Στο επίκεντρο οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις

Ουσιαστικά οι μεγάλοι οργανισμοί αποτελούν οδηγούς και για την μικρομεσαία επιχειρηματικότητα στην Ελλάδα. Κι εδώ φαίνεται να είναι το κλειδί για την βιώσιμη ανάπτυξη της αγοράς της Βόρειας Ελλάδας με επίκεντρο μια βιώσιμη πόλη, τη Θεσσαλονίκη, η οποία δυνητικά θα μπορούσε να αποτελέσει “φάρο” βιωσιμότητας για την ευρύτερη περιοχή συνεισφέροντας πολλαπλασιαστικά στην προσπάθεια ανάταξης της εθνικής οικονομίας. Εξάλλου, αυτή την προοπτική φαίνεται να αξιοποιούν μεγάλοι διεθνείς όμιλοι, όπως π.χ. η CocaCola που επέλεξε τη Θεσσαλονίκη για να εγκαινιάσει το πρόγραμμα Zero Waste Future. Ενδεικτικό είναι επίσης ότι το λιμάνι της Θεσσαλονίκης έγινε το πρώτο στη Μεσόγειο με “πράσινη” πιστοποίηση (Green Award).

Χρειάζεται αποφασιστικότητα

Προφανώς αυτές οι δράσεις δεν αρκούν για να καταστήσουν την πόλη βιώσιμη για όλους – τους κατοίκους, τους επικέπτες και τους επαγγελματίες που δραστηριοποιούνται στην περιοχή. Για παράδειγμα δεν είναι δείγμα βιωσιμότητας η διέλευση φορτηγών και βαρέων οχημάτων από οικισμούς και χωριά, όπως το Καλοχώρι – διότι δεν έχει ολοκληρωθεί ακόμη το έργο σύνδεσης του λιμανιού της Θεσσαλονίκης με την Ε.Ο., όπως αναφέρει στο csrindex ο Γρηγόρης Γρηγοριάδης, Commercial Director της Italy Lines, εταιρείας με έδρα στη Θεσσαλονίκη και δραστηριότητα στις γειτονικές αγορές. Σχετικά με τα θέματα εταιρικής υπευθυνότητας και βιώσιμης ανάπτυξης επισημαίνει ότι προτεραιότητα για τον επιχειρηματικό κόσμο, ειδικά μετά την οικονομική κρίση, είναι η επιβίωση ενώ οι μεγαλύτερες προκλήσεις που έχει να διαχειριστεί μια ελληνική εταιρεία στις συναλλαγές της με γειτονικές αγορές όπως π.χ. η Αλβανία και τα Σκόπια είναι θέματα συμμόρφωσης (compliance). Υπάρχουν ωστόσο και θέματα ανταγωνισμού όπως η χαμηλή φορολογία και τα ανταγωνιστικά κόστη λειτουργίας που δίνουν προβάδισμα σε κάποιες αγορές όπως η Βουλγαρία.

Σε κάθε περίπτωση η παραπάνω προοπτική, να γίνει η Θεσσαλονίκη επίκέντρο σε θέματα βιώσιμης ανάπτυξης είναι εφικτή αρκεί να προωθηθούν υποδομές, εμπορικές συμφωνίες για τον εκσυγχρονισμό των διαδικασιών λειτουργίας διμερών επιχειρηματικών συνεργασιών αλλά και συνεργασίες του επιχειρηματικού κόσμου, του δημόσιου τομέα και της κοινωνίας των πολιτών ώστε να αναπτυχθεί κουλτούρα υπευθυνότητας και οι μεμονωμένες περιπτώσεις εταιρειών που φέρνουν καλές πρακτικές στην τοπική αγορά, όπως η Lidl Hellas, η Kleemann Hellas κ.α. να πολλαπλασιστούν. Το ίδιο ισχύει για τις εταιρείες που επιλέγουν τη Θεσσαλονίκη για να λανσάρουν προϊόντα και υπηρεσίες που προωθούν τη βιώσιμη συμπεριφορά, π.χ. τα ηλεκτρονικά πατίνια Lime, όμως αναφέρει στο csrindex η Νανά Ιωακειμίδου, Εμπορική Διευθύντρια της Generation Y, που εκτιμά ότι η Θεσσαλονίκη λόγω των υποδομών που έχουν αναπτυχθεί τα τελευταία χρόνια μπορεί να αναδειχθεί σε hub για την προώθηση της βιώσιμης ανάπτυξης με “όχημα” τις νέες τεχνολογίες.

Διαβάστε επίσης: AccountAbility: 7 τάσεις αλλάζουν το επιχειρηματικό «σύμπαν»

Ενημερωτικές δράσεις

“Ο επιχειρηματικός κόσμος της Θεσσαλονίκης και ευρύτερα της Βόρειας Ελλάδας “διψάει” για ενημέρωση”, αναφέρει χαρακτηριστικά στο csrindex ο Μιχάλης Σπανός, διευθύνων σύμβουλος του Global Sustain Group, που διοργανώνει το 2ο Πανόραμα Εταιρικής Υπευθυνότητας και Ανάπτυξης. Όπως μας εξηγεί, διαπιστώνοντας την ανάγκη για ενημέρωση, αποφάσισε να αυτοχρηματοδοτήσει το event, ώστε να υλοποιείται σε τακτική βάση, κάθε χρόνο, στα πρότυπα του sustainability forum που γίνεται στην Αθήνα. Σημειώνει ότι λίγες εταιρείες της Βόρειας Ελλάδας είναι στην πρωτοπορία των εξελίξεων γύρω από την Βιώσιμη Ανάπτυξη, γεγονός που αποδίδει στην έλλειψη επαρκούς ενημέρωσης και κατάρτισης των στελεχών. Στο πλαίσιο αυτό εστιάζει στην μεταφορά γνώσης και εμπειρίας από στελέχη μεγάλων οργανισμών με έδρα στην Αθήνα. Ο κ. Σπανός σημειώνει επίσης τη σημασία που έχουν οι ενημερωτικές δράσεις σε αγορές όπως αυτή της Βόρειας Ελλάδας τόσο λόγω της εγγύτητας με βαλκανικές αγορές όσο και λόγω της οικονομικής κρίσης που προηγήθηκε και η οποία είχε σημαντικό κόστος για τις τοπικές επιχειρήσεις.

Η κρίση

Είναι γεγονός ότι την περίοδο της οικονομικής κρίσης η Θεσσαλονίκη δέχθηκε ισχυρό πλήγμα, με περισσότερες από 100 χιλ. επιχειρήσεις να βάζουν λουκέτο. Είναι ενδεικτικό ότι μέσα σε οκτώ χρόνια, από την έναρξη της κρίσης, το 2003, έως την κορύφωσή της, το 2014, είχαν καταγραφεί 14.180 λουκέτα μόνο σε βιοτεχνικές επιχειρήσεις την ώρα που μόλις 5.527 είχαν δηλώσει έναρξη, σύμφωνα με το Βιοτεχνικό Επιμελητήριο Θεσσαλονίκης (ΒΕΘ). Την ίδια περίοδο πάνω από 96.000 διαγραφές επιχειρήσεων είχαν δηλωθεί στα μητρώα των τριών Επιμελητηρίων της Θεσσαλονίκης, Εμπορικού και Βιομηχανικού (ΕΒΕΘ), Βιοτεχνικού (ΒΕΘ) και Επαγγελματικού (ΕΕΘ).

Σε ένα τέτοιο περιβάλλον, θα έλεγε κανείς ότι οι προτεραιότητες είναι άλλες και είναι ανεπίκαιρο να μιλά κανείς για πρότυπα και βιώσιμη ανάπτυξη. Στην πραγματικότητα αυτές οι συνθήκες, όπου ο επχειρηματικός κόσμος αναζητά βηματισμό στον απόηχο της κρίσης, είναι οι πιο γόνιμες.

Θα πρέπει να σημειωθεί ότι δεν φταίει η κρίση που υπάρχουν εταιρείες οι οποίες δεν έχουν στοιχειώσεις πιστοποιήσεις. Κι αυτό είναι πρόβλημα που συναντάται όχι μόνο στην περιφέρεια αλλά και στην περιοχή της Αττικής. Όσο για το κόστος, είναι ένας παράγοντας που φαίνεται υπερτιμημένος, καθώς πλέον, τα τελευταία χρόνια, οι εταιρείες που παρέχουν επιθεωρήσεις/πιστοποιήσεις έχουν εξορθολογήσει τα τιμολόγιά τους καθιστώντας την υιοθέτηση προτύπων λειτουργίας μια όχι και τόσο δαπανηρή επένδυση. Αυτό που φαντάζει ως πιο ουσιαστικός παράγοντας απροθυμίας για υιοθέτηση καλών πρακτικών από την πλευρά των επιχειρήσεων είναι η έλλειψη επίγνωσης του οφέλους που θα αποκομήσουν λειτουργώντας πιο υπεύθυνα και ο αντίκτυπος τέτοιων πρωτοβουλιών σε προμηθευτές και πελάτες και κατά συνέπεια στην ανταγωνιστικότητά τους.

Οι προκλήσεις

Το διεθνές περιβάλλον δημιουργεί πλέον πιεστικές προκλήσεις, με αποτέλεσμα οι μεγάλοι οργανισμοί να θέτουν προδιαγραφές βιωσιμότητας στους προμηθευτές τους και σε όλη την αλυσίδα εφοδιασμού τους. Εξαγωγικές επιχειρήσεις για να κλείσουν συμφωνίες δέχονται ερωτηματολόγιο, όπου καλούνται να αναφέρουν δεσμεύσεις που έχουν αναλάβει για το ανθρώπινο δυναμικό, το περιβάλλον, τις τοπικές κοινωνίες κ.ο.κ.. Στο πλαίσιο αυτό γίνεται σαφές ότι οι επιχειρήσεις που δεν θα προσαρμοστούν στις απαιτήσεις της νέας εποχής θα αποκλειστούν από τις αγορές και θα βρεθούν εκτός ανταγωνισμού.

“Η υιοθέτηση πρακτικών υπεύθυνης λειτουργίας και βιωσιμότητας είναι μονόδρομος”, αναφέρει στο csrindex ο Νέστορας Παπαρούπας, Product Manager, TÜV HELLAS (TÜV NORD), που εξηγεί ότι αυτό είναι μια τάση που αφορά όλο το φάσμα της αγοράς και τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις, οι οποίες πρέπει να αναλάβουν δράση στο τρίπτυχο: άνθρωποι, περιβάλλον, αγορά. Μιλώντας ειδικά για τη Θεσσαλονίκη, τονίζει ότι καθώς την επισκέπτονται επιχειρηματίες και στελέχη από την ευρύτερη αγορά των Βαλκανίων, Βούλγαροι, Τούρκοι κ.α., θα μπορούσε να εξάγει τεχνογνωσία. Εξηγεί επίσης ότι εταιρείες που υιοθετούν πρότυπα Βιώσιμης Ανάπτυξης, συμμετέχουν σε διεθνή φόρα και σχετικούς δείκτες μπορούν να κάνουν τη διαφορά στην αγορά και να αποτελέσουν οι ίδιες πρότυπα για άλλες εταιρείες των Βαλκανίων.

Περισσότερα
Διαφημίσεις
Σχολιάστε

Σχολιάστε το άρθρο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

10# Λιγότερες Ανισότητες

#love2give: Aπολογισμός δράσεων EKE της Mercedes-Benz Ελλάς

Η Mercedes-Benz Ελλάς εγκαινίασε τον Απρίλιο του 2018 το Πρόγραμμα Κοινωνικής Ευθύνης #love2give σε συνεργασία με τον Μη Κερδοσκοπικό Οργανισμό

Η Mercedes-Benz Ελλάς εγκαινίασε τον Απρίλιο του 2018 το Πρόγραμμα Κοινωνικής Ευθύνης #love2give σε συνεργασία με τον Μη Κερδοσκοπικό Οργανισμό Ethelon που έχει ως στόχο την ανάδειξη και προώθηση του εθελοντισμού στην ελληνική κοινωνία.

Πρόκειται για το σύνολο των δράσεων και των πρωτοβουλιών κοινωφελούς χαρακτήρα που οργανώνονται από τη Mercedes-Benz Ελλάς και βασίζονται στους 17 στόχους του ΟΗΕ για τη Βιώσιμη Ανάπτυξη και σε 3 από τους πυλώνες Εταιρικής Κοινωνικής Υπευθυνότητας της Εταιρείας: τους Εργαζόμενους, την Κοινωνία/Χώρα και το Περιβάλλον. Ο σχεδιασμός των δράσεων έχει ως στόχο να προάγονται η αποδοχή και κατανόηση της διαφορετικότητας εντός της εταιρείας, η υγεία και η ευεξία των εργαζομένων, αλλά και η περαιτέρω ανάπτυξη της ομαδικότητας και της επικοινωνίας, ενδυναμώνοντας παράλληλα την κουλτούρα του εθελοντισμού και την αξία της προσφοράς σε όσους έχουν ανάγκη. Στοχεύει επίσης στην ενημέρωση και ευαισθητοποίηση των εργαζομένων όσον αφορά δράσεις για την προστασία του περιβάλλοντος.

Πρόκειται για το σύνολο των δράσεων και των πρωτοβουλιών κοινωφελούς χαρακτήρα που οργανώνονται από τη Mercedes-Benz Ελλάς και βασίζονται στους 17 στόχους του ΟΗΕ για τη Βιώσιμη Ανάπτυξη και σε 3 από τους πυλώνες Εταιρικής Κοινωνικής Υπευθυνότητας της Εταιρείας: τους Εργαζόμενους, την Κοινωνία/Χώρα και το Περιβάλλον. Ο σχεδιασμός των δράσεων έχει ως στόχο να προάγονται η αποδοχή και κατανόηση της διαφορετικότητας εντός της εταιρείας, η υγεία και η ευεξία των εργαζομένων, αλλά και η περαιτέρω ανάπτυξη της ομαδικότητας και της επικοινωνίας, ενδυναμώνοντας παράλληλα την κουλτούρα του εθελοντισμού και την αξία της προσφοράς σε όσους έχουν ανάγκη. Στοχεύει επίσης στην ενημέρωση και ευαισθητοποίηση των εργαζομένων όσον αφορά δράσεις για την προστασία του περιβάλλοντος.

Περισσότερα

15# Ζωή στη Στεριά

Οι Έλληνες Πρόσκοποι τιμούν Παγκόσμια Ημέρα Εθελοντισμού

Ευκαιρία σε εκατομμύρια εθελοντές σε όλον τον κόσμο να γιορτάσουν την άτυπη δέσμευσή τους για την οικοδόμηση ενός καλύτερου κόσμου, έδωσε η 5η Δεκεμβρίου, που έχει καθιερωθεί από τον Οργανισμό Ηνωμένων Εθνών ως «Παγκόσμια Ημέρα Εθελοντισμού».

Οι Πρόσκοποι, η μεγαλύτερη κίνηση για νέους στον Κόσμο με πάνω από 50.000.000 μέλη σε 170 χώρες και 25.000 ενεργά μέλη στην Ελλάδα, αποτελούν πρωτεργάτη του εθελοντισμού στη χώρα, έχοντας στο ενεργητικό τους μια ιστορία 109 χρόνων συνεχούς και αδιάλειπτης εθελοντικής προσφοράς στο παιδί και την κοινωνία. Όλα αυτά δεν θα ήταν εφικτά χωρίς την εθελοντική και υπεύθυνη προσφορά των 8.000 Ενηλίκων Εθελοντών τους, οι οποίοι, με αφοσίωση στον Προσκοπισμό, αφιερώνουν πάνω από 6.500.000 ώρες εθελοντικής εργασίας ετησίως υλοποιώντας πάνω από 1.200 δράσεις κοινωνικής παρέμβασης και ευαισθητοποίησης.

Καθημερινά, σε κάθε μία από τις 350 γειτονιές στις οποίες δραστηριοποιούνται προσκοπικά συστήματα, τα ανήλικα μέλη από την ηλικία των 7 ετών, υπό τις οδηγίες ενηλίκων εκπαιδευμένων εθελοντών, ανακαλύπτουν ικανότητες και αναπτύσσουν δεξιότητες που θα τους είναι χρήσιμες για το υπόλοιπο της ενήλικης ζωής τους. Κυριότερο «εργαλείο» τους το ομαδικό παιχνίδι και οι βιωματικές δραστηριότητες στη φύση!

Οι Πρόσκοποι στην Ελλάδα, ως πρεσβευτές του εθελοντικού κινήματος, τροφοδοτούν την ελληνική κοινωνία με νέες και νέους που δραστηριοποιούνται στα κοινά, λειτουργούν ως υπεύθυνοι πολίτες και έχουν τη διάθεση να βοηθήσουν και να αναλάβουν ενεργό ρόλο μέσα σε αυτήν. Δεν είναι τυχαίο ότι οι Πρόσκοποι στο πλαίσιο αυτό εφαρμόζουν έμπρακτα μέσα από τα προγράμματά τους και τους 17 στόχους Βιώσιμης Ανάπτυξης του Ο.Η.Ε. ευαισθητοποιώντας παιδιά, εφήβους και νέους.

Πρόσφατη έρευνα, αναδεικνύει τον τεράστιο θετικό αντίκτυπο που έχει ο εθελοντισμός στη ζωή των ίδιων των εθελοντών. Σύμφωνα με την έρευνα, η πλειοψηφία των εθελοντών ανέφερε ότι από τότε που ξεκίνησαν να προσφέρουν υπηρεσίες ως εθελοντές έχει βελτιωθεί η ικανοποίηση που αντλούν από τη ζωή (κατά 70%) και η αυτοεκτίμησή τους (κατά 66%), ενώ έχουν μειωθεί τα συναισθήματα της μοναξιάς (κατά 42%) και του στρες (κατά 33%). Επίσης, σύμφωνα με άλλη έρευνα που παρουσιάστηκε τον Ιούνιο του 2018 για λογαριασμό των Ελλήνων Προσκόπων, υπάρχει θετική στάση της νεολαίας απέναντι στην εθελοντική δράση, κυρίως από γυναίκες και νέους ηλικίας 21 έως 29 ετών, και, επίσης, ικανή γνώση αρκετών εθελοντικών οργανώσεων. Μάλιστα, 1 στους 3 συμμετείχαν σε εθελοντική δράση τον τελευταίο χρόνο.

Ο Γενικός Έφορος των Ελλήνων Προσκόπων, Χριστόφορος Μητρομάρας, δήλωσε: «Σήμερα γιορτάζουμε και αναγνωρίζουμε τον εθελοντισμό σε όλες του τις εκφάνσεις και αποδίδουμε ιδιαίτερο φόρο τιμής στην πολύτιμη συνεισφορά όλων εκείνων των νέων, που μέσω της εθελοντικής τους προσφοράς δρουν ως φορείς αλλαγής στις κοινότητές τους. Είμαστε περήφανοι γιατί τα τελευταία χρόνια πρωτοστατούμε και στην ευαισθητοποίηση της κοινωνίας μας για την ανάγκη ύπαρξης ενός θεσμικού πλαισίου για τις εθελοντικές οργανώσεις και τον εθελοντισμό γενικότερα».

Περισσότερα

17# Συνεργασία για τους Στόχους

Οι Αθλητικές Ακαδημίες ΟΠΑΠ σκοράρουν και στο μπάσκετ

Πιστός στη δέσμευσή του να επενδύει πολύπλευρα στη νεολαία και το μέλλον του αθλητισμού, ο ΟΠΑΠ συνεχίζει για έκτη χρονιά την υλοποίηση του προγράμματος Αθλητικές Ακαδημίες ΟΠΑΠ, που εγκαινιάστηκε το 2014 και αποτελεί μια σημαντική επένδυση στο μέλλον του αθλητισμού, καθώς βασικός του στόχος είναι να καλλιεργήσει τα αθλητικά ιδεώδη, ώστε να βοηθήσει τα παιδιά να γίνουν καλοί αθλητές σήμερα και καλύτεροι άνθρωποι αύριο.

Εδώ και πέντε χρόνια, το πρόγραμμα εστιάζει στο ποδόσφαιρο και έχει «αγκαλιάσει» 210 ερασιτεχνικές ακαδημίες, υποστηρίζοντας 45.000 παιδιά σε όλη τη χώρα. Πλέον, από την τρέχουσα αγωνιστική περίοδο, το πρόγραμμα Αθλητικές Ακαδημίες ΟΠΑΠ διευρύνεται και στο μπάσκετ και υποδέχεται 50 ερασιτεχνικά σωματεία καλαθοσφαίρισης από όλη τη χώρα.

Οι νέες ακαδημίες του προγράμματος και τα σημαντικά αποτελέσματα που έχει πετύχει έως σήμερα, παρουσιάστηκαν σε ειδική εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη 4 Δεκεμβρίου 2019, στο Markopoulo Park (Ιππόδρομος Αθηνών). Στην εκδήλωση παρέστησαν ο Εκτελεστικός Πρόεδρος του ΟΠΑΠ, Καμίλ Ζίγκλερ, ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΠΑΠ, Ντάμιαν Κόουπ, ο Α’ Αντιπρόεδρος του ΟΠΑΠ, Σπύρος Φωκάς, ο Αναπληρωτής Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΠΑΠ, Οδυσσέας Χριστοφόρου, καθώς και ο Hall of Famer Ρικ Πιτίνο, ο οποίος στην ομιλία του επισήμανε τη συμβολή του προγράμματος των Αθλητικών Ακαδημιών ΟΠΑΠ στη δημιουργία των νέων μεγάλων καλαθοσφαιριστών του μέλλοντος.

Ο Αναπληρωτής Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΠΑΠ, Οδυσσέας Χριστοφόρου, τόνισε: «Το πρόγραμμα Αθλητικές Ακαδημίες ΟΠΑΠ εκφράζει τη δέσμευσή μας και αποτελεί μια σημαντική επένδυση στο μέλλον του αθλητισμού. Βασικός στόχος του είναι να καλλιεργήσει τα αθλητικά ιδεώδη. Πλέον, το πρόγραμμα διευρύνεται και στο μπάσκετ, ένα άθλημα που αγαπάμε όλοι οι Έλληνες, που έχει φέρει στη χώρα μας μεγάλες επιτυχίες και έχει αναδείξει παίκτες-θρύλους για τον ελληνικό και παγκόσμιο αθλητισμό. Πιστεύουμε ότι το πρόγραμμα Αθλητικές Ακαδημίες ΟΠΑΠ θα είναι και στο μπάσκετ, όσο επιτυχημένο είναι και στο ποδόσφαιρο. Προσωπικά, είμαι ιδιαίτερα χαρούμενος που στο πρόγραμμα περιλαμβάνονται και ακριτικές περιοχές της χώρας μας, όπως η Καστοριά, η Φλώρινα, οι Φέρες, η Κως και η Κάλυμνος, όπου η ανάπτυξη του αθλητισμού έχει ιδιαίτερη σημασία».

Στα 50 ερασιτεχνικά σωματεία μπάσκετ, που υποστηρίζονται πλέον από τις Αθλητικές Ακαδημίες ΟΠΑΠ, συμμετέχουν συνολικά 5.000 αθλητές και αθλήτριες, ηλικίας 5 έως 12 ετών. Πρόκειται για 6 ακαδημίες από νησιά του Αιγαίου, 14 από τη Βόρεια Ελλάδα, 5 από τη Νότια Ελλάδα και την Κρήτη, 10 από την Κεντρική Ελλάδα, καθώς και 15 ακαδημίες από την Αττική. Η επιλογή τους έγινε μέσα από μια διεξοδική και απόλυτα διαφανή διαδικασία, με βάση ποιοτικά και ποσοτικά κριτήρια.

Υποστήριξη σε 178 αθλητικές ακαδημίες σε όλη την Ελλάδα

Εφέτος το πρόγραμμα Αθλητικές Ακαδημίες ΟΠΑΠ υποστηρίζει 50 ακαδημίες μπάσκετ και 128 ερασιτεχνικά σωματεία ποδοσφαίρου από όλη την Ελλάδα. Τα 18.000 παιδιά που συμμετέχουν συνολικά στις 178 ακαδημίες και των δύο αθλημάτων, απολαμβάνουν τα εξής προνόμια:

  • Προπονητικές κατευθύνσεις με βάση τα διεθνή πρότυπα
  • Επιστημονική υποστήριξη από ειδικευμένους παιδιάτρους, παιδοψυχολόγους και διατροφολόγους
  • Υψηλής ποιότητας αθλητικό υλικό
  • Ασφαλιστική κάλυψη καθ’ όλη τη διάρκεια των προπονήσεων και των αγώνων
  • Συμμετοχή σε μεγάλες αθλητικές γιορτές, με εκπαιδευτικό και ψυχαγωγικό χαρακτήρα

Επιπλέον, οι γονείς/κηδεμόνες των παιδιών συμμετέχουν σε σεμινάρια και βιωματικές δραστηριότητες, που αφορούν κυρίως θέματα ψυχολογίας και διατροφής.

Περισσότερα

Ετικέτες

Εγγραφή στο Newsletter

ΔΗΜΟΦΙΛΗ