Connect with us

12# Υπεύθυνη Κατανάλωση & Παραγωγή

Βιώσιμη Μόδα: Οι δεσμεύσεις των πολυεθνικών και οι τάσεις στην Ελλάδα

H Bιομηχανία Μόδας διεθνώς και στην Ευρώπη ειδικότερα, δεσμεύθηκε ενόψει της νέας δεκαετίας για ανάληψη πρωτοβουλιών ως προς την ιχνιλασιμότητα στην αλυσίδα εφοδιασμού, την καταπολέμηση της κλιματικής αλλαγής, την αποδοτική χρήση πόρων, καθώς και ένα πιο δίκαιο και ασφαλές εργασιακό περιβάλλον ενώ πρωτοβουλίες αναλαμβάνονται και σε τοπικό επίπεδο, με ενδεικτική την απήχυση του κινήματος βιώσιμης μόδας, που έχει ισχυρή παρουσία και στην Ελλάδα. 

Της Σοφίας Εμμανουήλ (semmanouil@gmail.com)

Το 2019, οι γίγαντες της βιομηχανίας ένδυσης υπέγραψαν αρκετές συμφωνίες και πλέον συντονίζουν τις δυνάμεις τους για να θέσουν ανάχωμα στις παρενέργειες της κλιματικής αλλαγής, να συμβάλλουν στην αποκατάσταση της βιοποικιλότητας και στην προστασία των ωκεανών. 

Οι ηγέτες του κλάδου πρωταγωνιστούν στον νέο οδικό χάρτη, που θα καθορίσει τη βιώσιμη στρατηγική του για τα επόμενα χρόνια. Τον Αύγουστο του 2019, υπό την καθοδήγηση του προέδρου της Γαλλίας Emmanuel Macron και του François-Henri Pinault, προέδρου και διευθύνοντος συμβούλου του γαλλικού πολυεθνικού ομίλου Kering, περίπου τριάντα επιχειρηματίες υπέγραψαν το σύμφωνο για τη μόδα (Fashion Pact), που παρουσιάστηκε στο πλαίσιο της συνόδου κορυφής της G7.

Υποστηριζόμενο από έναν από τους κύριους παίκτες της αγοράς, όπως είναι ο όμιλος Inditex, ο οποίος σημειωταίον κατέχει ηγετική θέση και στην ελληνική αγορά, το σύμφωνο υιοθετεί δεσμεύσεις σε 3 σημεία: να σταματήσει η κλιματική αλλαγή, να αποκατασταθεί η βιοποικιλότητα και να αναλυφθούν δράσεις για την βιωσιμότητα των ωκεανών, στο πλαίσιο της πρωτοβουλίας Science-Based Targets (SBT) με επιστημονικά μετρήσιμους στόχους. Τομείς εργασίας και κατευθυντήριες γραμμές καθορίζονται σε καθέναν από αυτούς τους άξονες: από το στόχο να επιτευχθούν μηδενικές εκπομπές αερίων θερμοκηπίου μέχρι το 2050 μέχρι την προστασία των οικοσυστημάτων ή την εξάλειψη των πλαστικών μιας χρήσης.

Τα μέτρα του Συμφώνου για τη μόδα εξειδικεύονται στον έλεγχο των προμηθευτών πρώτων υλών, στη χρήση ανανεώσιμων πηγών ενέργειας και στην κατάργηση από την αλυσίδα αξίας των πρώτων υλών οι οποίες είτε έχουν σχέση με τη χρήση τοξικών χημικών ουσιών είτε απαιτούν μεγάλη κατανάλωση ενέργειας και φυσικών πόρων.

Οι επικεφαλής των επιχειρήσεων μόδας που υπέγραψαν το σύμφωνο αναγνώρισαν ότι ο κλάδος είναι υπεύθυνος για τουλάχιστον 20% των αποβλήτων λυμάτων και για το 10% των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα (CO2) στην ατμόσφαιρα, σύμφωνα με τα στοιχεία της Οικονομικής Επιτροπής των Ηνωμένων Εθνών για την Ευρώπη. Με στόχο τη μείωση αυτού του αντίκτυπου, ο κλάδος πρότεινε και άλλα μέτρα, όπως η εξάλειψη των πλαστικών μιας χρήσης, η κατανάλωση 100% ανανεώσιμων πηγών ενέργειας έως το 2030 και η επίτευξη μηδενικών εκπομπών αερίων θερμοκηπίου στην ατμόσφαιρα έως το 2050.

Η πλειοψηφία των γιγάντων του τομέα ένδυσης έχουν υπογράψει αυτό το νέο σύμφωνο για τους εξής βασικούς λόγους: να αποτρέψουν άλλους κοινωνικούς παράγοντες να σύρουν τον κλάδο στη θέση του κατηγορούμενου για τις επιπτώσεις της δραστηριότητάς του στο περιβάλλον και να ηγηθούν των νέων κανόνων ώστε οι νόμοι που κυοφορούνται από την πλευρά των κυβερνήσεων να περιλαμβάνουν πιο ήπιους περιορισμούς σχετικά με τις παραδοσιακές βιομηχανικές και εμπορικές πρακτικές.

Κι άλλες πρωτοβουλίες

Εκτός από το σύμφωνο για τη μόδα, οι ηγέτες της βιομηχανίας έχουν υπογράψει δύο ακόμη συμφωνίες κατά τη διάρκεια του 2019, με σκοπό να συνεχίσουν να λαμβάνουν μέτρα όσον αφορά τη βιωσιμότητα και το περιβάλλον. Η πρώτη ήταν η New Plastics Economy, που προωθήθηκε από το Ίδρυμα Ellen MacArthur σε συνεργασία με μεγάλο αριθμό εταιρειών, Τοπική Αυτοδιοίκηση, πολιτικούς, ακαδημαϊκούς, φοιτητές και ΜΚΟ. Υπογράφηκε από εταιρείες όπως η Burberry, η L’Oréal, η Stella McCartney, η H&M και η Inditex. Στόχος είναι η προώθηση της χρήσης επαναχρησιμοποιούμενου ή ανακυκλώσιμου πλαστικού.

Η άλλη πρωτοβουλία για τη βιώσιμη ανάπτυξη που δρομολογήθηκε το 2019 είναι η δεύτερη έκδοση του CEO Agenda, η οποία προωθήθηκε από την πλατφόρμα Global Fashion Agenda. Το έγγραφο, που παρουσιάστηκε στο Νταβός κατά τη σύνοδο κορυφής του Παγκόσμιου Οικονομικού Φόρουμ, εγκρίθηκε από μεγάλους επιχειρηματικούς ομίλους όπως οι Asos, Bestseller, H&M ή Li & Fung.

Μεταξύ των προτεραιοτήτων άμεσης εφαρμογής που περιλαμβάνει το έγγραφο για τη βιομηχανία της μόδας είναι η ιχνιλασιμότητα στην αλυσίδα εφοδιασμού, η καταπολέμηση της αλλαγής του κλίματος, η αποτελεσματική χρήση του νερού, της ενέργειας και των χημικών ουσιών, καθώς και ένα περισσότερο δίκαιο και ασφαλές εργασιακό περιβάλλον.

Θα πρέπει να σημειωθεί ότι η βιομηχανία της μόδας ήταν παρούσα το 2019 και στην διάσκεψη του ΟΗΕ για το Κλίμα (COP25) που πραγματοποιήθηκε στη Μαδρίτη, η οποία έληξε χωρίς να ικανοποιήσει τις προσδοκίες για αποφασιστική δράση στη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου. Στελέχη της βιομηχανίας πάντως διενήργησαν επαφές στο περιθώριο της συνόδου στο πλαίσιο του οδικού χάρτη που έχει σχεδιαστεί με γνώμωνα τις δράσεις για το Κλίμα (Fashion Industry Charter for Climate Action – Ficca). Οι στόχοι της Ficca περιλαμβάνουν μηδενικές καθαρές εκπομπές άνθρακα μέχρι το 2050, με ενδιάμεσο στόχο τη μείωση των εκπομπών κατά 30% μέχρι το 2030. Η συμφωνία σφραγίστηκε σε συνέχεια της προηγούμενης Διάσκεψης Κορυφής για το Κλίμα που πραγματοποιήθηκε στο Katowice της Πολωνίας και συμμετέχουν εταιρείες όπως Inditex, Kering, Adidas, Burberry, H&M, Gap, Levi Strauss, Target, μεταξύ άλλων.

Οι τάσεις στην Ελλάδα

Πρωτοβουλίες για την στροφή στη βιώσιμη μόδα αναλαμβάνονται και στην Ελλάδα, με την εμφάνιση νέων brands προσανατολισμένων στην κυκλικότητα των προϊόντων αλλά και σειρά πρωτοβουλιών από εδραιωμένους παίκτες της αγοράς. Χαρακτηριστική είναι εξάλλου η επιρροή στην αγορά από το κίνημα fashion revolution. 

“Πολλοί νέοι επιχειρηματίες αναλαμβάνουν πρωτοβουλίες προκειμένου να καταστήσουν βιώσιμη τη δρασατηριότητά τους στο χώρο της μόδας ελέγχοντας την προέλευση των πρώτων υλών και μεριμνώντας για τον κύκλο ζωής των προϊόντων τους”, αναφέρει στο csrindex η Δρ Φιόρη Ζαφειροπούλου, συντονίστρια του Fashion Revolution (το οποίο αυτό το διάστημα παίρνει νομική μορφή ΜΚΟ) και ιδρύτρια του κοινωνικού εργοστασίου μόδας Soffa Fashion Factory.

Ενδεικτικά αναφέρεται στις επιδόσεις του κοινωνικού εργοστασίου, το οποίο έχοντας αναπτύξει δράση μέσω κινητών μονάδων σε καταυλισμούς και άλλα σημεία με ευπαθείς πληθυσμούς έχει εγκατασταθεί στο Βοτανικό. Εκεί, μέσω του Ankaa project – υποδομών που δημιούργησαν δύο Λουξεμβουργιανές εθελόντριες, που βρέθηκαν στις δομές της Λέσβου – πρόσφυγες και άτομα από ευάλωτες ομάδες μπορούν να εκπαιδευτούν σε μια σειρά από τομείς, από την εκμάθηση γλωσσών και υπολογιστών μέχρι την ειδίκευση σε τέχνες όπως, κομμωτική, μαγειρική, ξυλουργική αλλά και κοπτική-ραπτική.

Το κέντρο ραπτικής είναι μια βιοτεχνία που προσφέρει εκπαίδευση σε πρόσφυγες και βαριά ευάλωτες ομάδες. Οι υποψήφιοι μαθαίνουν να χρησιμοποιούν υφάσματα από ανακυκλώσιμες πηγές ή φυτικά υλικά. Οι προμήθειες είναι 100% ελληνικής προέλευσης ενώ ελέγχεται κάθε στάδιο της παραγωγής ως προς τις αρχές της βιωσιμότητας. Όπως τονίζει η κ. Ζαφειρόπουλου ελέγχεται το χαρμάνι ώστε να είναι 100% ελληνικό και να εξασφαλίζεται σχεδόν μηδενικό περιβαλλοντικό αποτύπωμα. 

Προσθέτει ότι σήμερα αναπτύσσεται στη Θράκη βιοτεχνία κλωστοϋφαντουργίας που κατασκευάζει σύμικτο ύφασμα από ανακυκλώσιμο πλαστικό και αποτελεί προμηθευτή του κοινωνικού εργοστασίου. Το ίδιο ισχύει για άλλες πρώτες ύλες που χρησιμοποιούνται στη μονάδα η οποία πλέον έχει πελάτες απ’ όλο τον κόσμο. 

Μάλιστα έχει προτάσεις από μεγάλες πολυεθνικές όπως οι Asos και Under Armour. Ωστόσο για να ανταποκριθεί στις συγκεκριμένες παραγγελίες θα πρέπει να επενδύσει σε νέες μηχανές, για τις οποίες αναζητούνται χρηματοδοτικά κεφάλαια.

Σκοπός αυτής της ιστοσελίδας είναι να αναδείξει τις δράσεις των εταιρειών που έχουν επενδύσει στην Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη. Να παρουσιάζει τις δράσεις τους, τις απόψεις τους αλλά και τις κυβερνητικές και Ευρωπαϊκές οδηγίες που κατά καιρούς προστίθενται. Η βιώσιμη ανάπτυξη τόσο της κοινωνίας όσο και του ιδιωτικού επιχειρείν είναι υπόθεση όλων μας. Από τα εκπαιδευτικά ιδρύματα μέχρι τις διοικήσεις των επιχειρήσεων και από τα αρμόδια υπουργεία μέχρι τα διοικητικά συμβούλια των τοπικών κοινοτήτων.

Περισσότερα
Διαφημίσεις
Σχολιάστε

Σχολιάστε το άρθρο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

12# Υπεύθυνη Κατανάλωση & Παραγωγή

Ιχθυοκαλλιέργειες στον δρόμο της Βιώσιμης Ανάπτυξης

Με στόχο την ενίσχυση των σχέσεων και των δεσμών της με την Πανεπιστημιακή Κοινότητα, την τοπική αυτοδιοίκηση και τους οικονομικούς φορείς της χώρας, η Ελληνική Οργάνωση Παραγωγών Υδατοκαλλιέργειας (ΕΛΟΠΥ) συμμετείχε στο Συνέδριο με θέμα «Θαλάσσια, Πράσινη και Κυκλική Επιχειρηματικότητα στον Νησιωτικό και Παράκτιο χώρο» που πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη, 17 Σεπτεμβρίου, από τον Δήμο Πειραιώς, το Πανεπιστήμιο Πειραιώς, τον Σύνδεσμο Βιομηχανιών Αττικής & Πειραιώς και το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς. 

Ανάμεσα στους ομιλητές του Συνεδρίου ήταν και ο Πρόεδρος της ΕΛΟΠΥ, Απόστολος Τουραλιάς. Στην ομιλία του με θέμα «Η Ελληνική Ιχθυοκαλλιέργεια στον δρόμο της Βιώσιμης Ανάπτυξης» αναφέρθηκε στον ολιστικό τρόπο προσέγγισης της βιωσιμότητας από τις εταιρείες-μέλη της ΕΛΟΠΥ, από την αλληλεπίδρασή τους με το φυσικό περιβάλλον μέχρι τη δημιουργία αξίας για τις τοπικές κοινωνίες κι από την αυστηρή πιστοποίηση των διαδικασιών τους μέχρι την ευζωία των ψαριών στις μονάδες τους. Καταλήγοντας είπε: «Για μας όμως, στην ΕΛΟΠΥ, η βιωσιμότητα είναι συστατικό της κουλτούρας μας, είναι κομμάτι του επιχειρηματικού μας DNA – είναι μια κατάσταση βιωματική, που διαμορφώθηκε από την πολύχρονη προσπάθεια, από συσσωρευμένη πείρα, από λάθη που μας δίδαξαν κι από κινήσεις τολμηρές που πέτυχαν και μας έδωσαν θάρρος να κινηθούμε ακόμα πιο φιλόδοξα». 

Σημειώνεται ότι η ιδιωτική μη κερδοσκοπική Ελληνική Οργάνωση Παραγωγών Υδατοκαλλιέργειας (ΕΛΟΠΥ) ιδρύθηκε το 2016, όταν τα πρώτα 21 Μέλη αποφάσισαν να ενώσουν τις δυνάμεις τους και να υποστηρίξουν με δικούς τους πόρους τη δημιουργία εθνικής ταυτότητας για τα προϊόντα της παραγωγής τους και την προώθηση τους σε επιλεγμένες αγορές. Σήμερα, η ΕΛ.Ο.Π.Υ. αποτελείται από 23 Μέλη η παραγωγή των οποίων αντιπροσωπεύει περίπου το 80% της ελληνικής ιχθυοκαλλιέργειας. Παράλληλα ενός σύνθετου πλέγματος δράσεων προώθησης, η ΕΛ.Ο.Π.Υ. παρέχει πολύπλευρη υποστήριξη και οφέλη στα Μέλη της όσον αφορά στη συνεργασία, υποστήριξη, ενημέρωση, δικτύωση, ανάπτυξη, εκπαίδευση, συλλογικότητα, πρόοδο, επίλυση προβλημάτων, επικοινωνία με τους κρατικούς φορείς και πολλά άλλα. 

H αποστολή της Οργάνωσης είναι η ανάπτυξη της Ελληνικής Ιχθυοκαλλιέργειας και η προώθηση του φρέσκου ελληνικού ψαριού που χαρακτηρίζεται από τη συλλογική ταυτότητα Fish from Greece, μέσω της δημιουργίας εθνικής ταυτότητας. 

Περισσότερα

12# Υπεύθυνη Κατανάλωση & Παραγωγή

Lidl Ελλάς: Λανσάρει παπούτσια από ανακυκλωμένα πλαστικά

Από την Παρασκευή 28.08.2020 η Lidl Ελλάς δίνει την ευκαιρία στους καταναλωτές να προμηθευτούν παπούτσια υψηλής ποιότητας από ανακυκλωμένα πλαστικά απορρίμματα, συμβάλλοντας στο βιώσιμο μέλλον του πλανήτη.

Τα Ocean Bound Plastic Crivit Shoes είναι κατασκευασμένα στο επάνω, υφασμάτινο μέρος τους από 25% ανακυκλωμένες φιάλες PET που συλλέγονται από παραλίες, νησιά και παραθαλάσσιες περιοχές και κατά 75% από ανακυκλωμένο πολυεστέρα.

Τα νέα αθλητικά παπούτσια, είναι διαθέσιμα και στα 225 καταστήματα του δικτύου της Lidl Ελλάς, μέχρι εξαντλήσεως των αποθεμάτων, στην τιμή των 16,99 ευρώ (γυναικεία/ανδρικά) και 14,99 ευρώ (παιδικά).

Σύμφωνα με ανακοίνωση της εταιρείας, τα Ocean Bound Plastic Crivit Shoes είναι εξίσου ανθεκτικά, όπως τα συμβατικά παπούτσια, ώστε όλοι να μπορούν να απολαμβάνουν ποιότητα και άνεση σε προσιτή τιμή, ενώ συμβάλλουν παράλληλα στην ανακύκλωση των πλαστικών που εντοπίζονται σε παραλίες και παράκτιες περιοχές και τα οποία απειλούν το θαλάσσιο οικοσύστημα λόγω της εγγύτητάς τους με το νερό (Ocean Bound Plastic).

Η ενέργεια αυτή αποτελεί μέρος του REset Plastic, της διεθνούς στρατηγικής του Ομίλου Schwarz για το πλαστικό και συγκεκριμένα ανήκει στα πεδία δράσης RΕdesign και REcycle, για τη μείωση χρήσης πλαστικού, όπου είναι εφικτό και βιώσιμο.

O όμιλος Schwarz με την πρωτοβουλία REset Plastic, στην οποία συμμετέχει και η Lidl Ελλάς, έχει αναπτύξει μια ολιστική στρατηγική που περιλαμβάνει πέντε τομείς δράσης. Έτσι μειώνεται η χρήση του πλαστικού και κλείνει ο κύκλος στο πλαίσιο της κυκλικής οικονομίας.

Τα πεδία δράσης της πρωτοβουλίας REset Plastic είναι τα εξής:

REduce / Μείωση Μείωση χρήσης πλαστικού όπου είναι εφικτό και βιώσιμο

REdesign / (Επανα)σχεδιασμός (Επανα)σχεδιασμός προϊόντων ώστε να είναι ανακυκλώσιμα και να κλείνει ο κύκλος στο πλαίσιο της κυκλικής οικονομίας

REcycle / Ανακύκλωση Συλλογή, διαλογή, ανακύκλωση και κλείσιμο του κύκλου ζωής των πρώτων υλών

REmove / Απομάκρυνση Υποστήριξη εκστρατειών απομάκρυνσης πλαστικών απορριμμάτων από το περιβάλλον

REsearch / Έρευνα Επενδύσεις στην έρευνα και ανάπτυξη καινοτόμων λύσεων και ενημέρωση για την ανακύκλωση και την προστασία των φυσικών πόρων

Η δέσμευσή της εταιρείας στα ζητήματα της κλιματικής αλλαγής όπως και στα ειδικότερα ζητήματα προστασίας του περιβάλλοντος, είναι δεδομένη. Στο πλαίσιο αυτό η εταιρεία μέχρι το 2025 έχει δεσμευθεί για 20% λιγότερο πλαστικό στις συσκευασίες προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας και στοχεύει στο μέγιστο ανακυκλώσιμες συσκευασίες στο 100% των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας της. 

Περισσότερα

12# Υπεύθυνη Κατανάλωση & Παραγωγή

Mέχρι 18 Σεπτεμβρίου η διαβούλευση για τα πλαστικά

Από τις 21 Αυγούστου 2020 και μέχρι τις 18 Σεπτεμβρίου στις 17.00 θα διαρκέσει η δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση (http://www.opengov.gr/minenv/?p=11148) για το σχέδιο νόμου για τα πλαστικά του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας.

Το σχέδιο νόμου έχει τίτλο: «Ενσωμάτωση της Οδηγίας 2019/904/ΕΕ σχετικά με τη μείωση των επιπτώσεων ορισμένων πλαστικών προϊόντων στο περιβάλλον». 

Σύμφωνα με ευρωπαϊκές και εθνικές μελέτες, 80-85% των θαλάσσιων απορριμμάτων που συναντώνται στις παραλίες αποτελούν πλαστικά, το 

50%, δε, του συνόλου των πλαστικών αντιστοιχεί σε πλαστικά αντικείμενα μίας χρήσης, ενώ το 27% σε είδη αλιείας. Τα είδη αυτά ενέχουν σοβαρό κίνδυνο για τα θαλάσσια οικοσυστήματα, τη βιοποικιλότητα και την ανθρώπινη υγεία και βλάπτουν δραστηριότητες, όπως ο τουρισμός, η αλιεία και η ναυτιλία. Η κατάλληλη διαχείριση των αποβλήτων εξακολουθεί να έχει καίρια σημασία για την πρόληψη όλων των απορριμμάτων που συναντώνται διάσπαρτα στο περιβάλλον, περιλαμβανομένων των θαλάσσιων απορριμμάτων. 

Σύμφωνα με την αιτιολογική έκθεση, το υφιστάμενο θεσμικό πλαίσιο δηλαδή οι ν. 4042/2012 (Α’ 24), 3983/2011 (Α’ 144), 3199/2003 (Α ́ 280) και η Οδηγία (ΕΕ) 2019/883 (L 151) παρέχουν ορισμένες ρυθμίσεις για την αντιμετώπιση των θαλάσσιων απορριμμάτων, οι οποίες ωστόσο δεν κρίνονται επαρκείς. Για την επίλυση του προβλήματος εξεδόθη η Οδηγία 2019/904/ΕΕ (L 155), στην ενσωμάτωση της οποίας στην εθνική έννομη τάξη αποσκοπεί το παρόν νομοσχέδιο. Στόχος της εν λόγω Οδηγίας και κατ’ επέκταση του προτεινόμενου νομοσχεδίου είναι η πρόληψη και η μείωση του αντικτύπου ορισμένων πλαστικών προϊόντων στο περιβάλλον, ιδίως στο υδάτινο, και στην ανθρώπινη υγεία, καθώς και η προώθηση της μετάβασης στην κυκλική οικονομία με καινοτόμα και βιώσιμα επιχειρηματικά μοντέλα, προϊόντα και υλικά. Για να επικεντρωθούν οι προσπάθειες εκεί όπου είναι περισσότερο αναγκαίες, η Οδηγία, και ως εκ τούτου το παρόν νομοσχέδιο, καλύπτουν μόνον εκείνα τα πλαστικά προϊόντα μίας χρήσης που εμφανίζονται συχνότερα σε παραλίες στην Ευρωπαϊκή Ένωση (Ε.Ε.), καθώς επίσης τα αλιευτικά εργαλεία που περιέχουν πλαστική ύλη και προϊόντα από οξοδιασπώμενη πλαστική ύλη. Για ορισμένα πλαστικά προϊόντα μίας χρήσης υπάρχουν διαθέσιμες κατάλληλες και πιο βιώσιμες εναλλακτικές λύσεις. Προκειμένου να περιοριστούν οι δυσμενείς συνέπειες αυτών στο περιβάλλον, λαμβάνονται μέτρα για την απαγόρευση της διάθεσής τους στην αγορά. Με τον τρόπο αυτό προωθείται η χρήση διαθέσιμων και πιο βιώσιμων εναλλακτικών λύσεων, καθώς και καινοτόμων λύσεων για πιο βιώσιμα επιχειρηματικά μοντέλα. Για ορισμένες κατηγορίες πλαστικών προϊόντων μίας χρήσης, δεν υπάρχουν ακόμη κατάλληλες και πιο βιώσιμες εναλλακτικές λύσεις, ενώ η κατανάλωση αυτών αναμένεται να αυξηθεί. Για να αναστραφεί η τάση αυτή και να προωθηθούν προσπάθειες για πιο βιώσιμες λύσεις λαμβάνονται όσο το δυνατόν πιο φιλόδοξα μέτρα, με σκοπό να υπάρξει σημαντική αντιστροφή των τάσεων κατανάλωσης και μετρήσιμη ποσοτική μείωση. Επίσης, λαμβάνονται μέτρα οικολογικού σχεδιασμού και σήμανσης. Σύμφωνα με την αρχή «ο ρυπαίνων πληρώνει», θεσπίζονται προγράμματα διευρυμένης ευθύνης του παραγωγού για την κάλυψη του κόστους διαχείρισης αποβλήτων και περισυλλογής απορριμμάτων, καθώς και του αναγκαίου κόστος των μέτρων ευαισθητοποίησης για την πρόληψη και τη μείωση τέτοιου είδους απορριμμάτων. Η αποτελεσματικότητα των προτεινόμενων μέτρων θα παρακολουθείται και θα αξιολογείται από το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας, βάσει της ποιότητας των θαλάσσιων υδάτων. Ως εκ τούτου η συνολική μείωση των θαλάσσιων απορριμμάτων αποτελεί τον βασικό δείκτη αξιολόγησης της αποτελεσματικότητας του προτεινόμενου νομοσχεδίου.

Περισσότερα
κουφώματα pvc τεχνοπαν

Ετικέτες

Εγγραφή στο Newsletter

ΑΠΟΨΕΙΣ