Connect with us

12# Υπεύθυνη Κατανάλωση & Παραγωγή

Βιώσιμη Μόδα: Οι δεσμεύσεις των πολυεθνικών και οι τάσεις στην Ελλάδα

H Bιομηχανία Μόδας διεθνώς και στην Ευρώπη ειδικότερα, δεσμεύθηκε ενόψει της νέας δεκαετίας για ανάληψη πρωτοβουλιών ως προς την ιχνιλασιμότητα στην αλυσίδα εφοδιασμού, την καταπολέμηση της κλιματικής αλλαγής, την αποδοτική χρήση πόρων, καθώς και ένα πιο δίκαιο και ασφαλές εργασιακό περιβάλλον ενώ πρωτοβουλίες αναλαμβάνονται και σε τοπικό επίπεδο, με ενδεικτική την απήχυση του κινήματος βιώσιμης μόδας, που έχει ισχυρή παρουσία και στην Ελλάδα. 

Της Σοφίας Εμμανουήλ (semmanouil@gmail.com)

Το 2019, οι γίγαντες της βιομηχανίας ένδυσης υπέγραψαν αρκετές συμφωνίες και πλέον συντονίζουν τις δυνάμεις τους για να θέσουν ανάχωμα στις παρενέργειες της κλιματικής αλλαγής, να συμβάλλουν στην αποκατάσταση της βιοποικιλότητας και στην προστασία των ωκεανών. 

Οι ηγέτες του κλάδου πρωταγωνιστούν στον νέο οδικό χάρτη, που θα καθορίσει τη βιώσιμη στρατηγική του για τα επόμενα χρόνια. Τον Αύγουστο του 2019, υπό την καθοδήγηση του προέδρου της Γαλλίας Emmanuel Macron και του François-Henri Pinault, προέδρου και διευθύνοντος συμβούλου του γαλλικού πολυεθνικού ομίλου Kering, περίπου τριάντα επιχειρηματίες υπέγραψαν το σύμφωνο για τη μόδα (Fashion Pact), που παρουσιάστηκε στο πλαίσιο της συνόδου κορυφής της G7.

Υποστηριζόμενο από έναν από τους κύριους παίκτες της αγοράς, όπως είναι ο όμιλος Inditex, ο οποίος σημειωταίον κατέχει ηγετική θέση και στην ελληνική αγορά, το σύμφωνο υιοθετεί δεσμεύσεις σε 3 σημεία: να σταματήσει η κλιματική αλλαγή, να αποκατασταθεί η βιοποικιλότητα και να αναλυφθούν δράσεις για την βιωσιμότητα των ωκεανών, στο πλαίσιο της πρωτοβουλίας Science-Based Targets (SBT) με επιστημονικά μετρήσιμους στόχους. Τομείς εργασίας και κατευθυντήριες γραμμές καθορίζονται σε καθέναν από αυτούς τους άξονες: από το στόχο να επιτευχθούν μηδενικές εκπομπές αερίων θερμοκηπίου μέχρι το 2050 μέχρι την προστασία των οικοσυστημάτων ή την εξάλειψη των πλαστικών μιας χρήσης.

Τα μέτρα του Συμφώνου για τη μόδα εξειδικεύονται στον έλεγχο των προμηθευτών πρώτων υλών, στη χρήση ανανεώσιμων πηγών ενέργειας και στην κατάργηση από την αλυσίδα αξίας των πρώτων υλών οι οποίες είτε έχουν σχέση με τη χρήση τοξικών χημικών ουσιών είτε απαιτούν μεγάλη κατανάλωση ενέργειας και φυσικών πόρων.

Οι επικεφαλής των επιχειρήσεων μόδας που υπέγραψαν το σύμφωνο αναγνώρισαν ότι ο κλάδος είναι υπεύθυνος για τουλάχιστον 20% των αποβλήτων λυμάτων και για το 10% των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα (CO2) στην ατμόσφαιρα, σύμφωνα με τα στοιχεία της Οικονομικής Επιτροπής των Ηνωμένων Εθνών για την Ευρώπη. Με στόχο τη μείωση αυτού του αντίκτυπου, ο κλάδος πρότεινε και άλλα μέτρα, όπως η εξάλειψη των πλαστικών μιας χρήσης, η κατανάλωση 100% ανανεώσιμων πηγών ενέργειας έως το 2030 και η επίτευξη μηδενικών εκπομπών αερίων θερμοκηπίου στην ατμόσφαιρα έως το 2050.

Η πλειοψηφία των γιγάντων του τομέα ένδυσης έχουν υπογράψει αυτό το νέο σύμφωνο για τους εξής βασικούς λόγους: να αποτρέψουν άλλους κοινωνικούς παράγοντες να σύρουν τον κλάδο στη θέση του κατηγορούμενου για τις επιπτώσεις της δραστηριότητάς του στο περιβάλλον και να ηγηθούν των νέων κανόνων ώστε οι νόμοι που κυοφορούνται από την πλευρά των κυβερνήσεων να περιλαμβάνουν πιο ήπιους περιορισμούς σχετικά με τις παραδοσιακές βιομηχανικές και εμπορικές πρακτικές.

Κι άλλες πρωτοβουλίες

Εκτός από το σύμφωνο για τη μόδα, οι ηγέτες της βιομηχανίας έχουν υπογράψει δύο ακόμη συμφωνίες κατά τη διάρκεια του 2019, με σκοπό να συνεχίσουν να λαμβάνουν μέτρα όσον αφορά τη βιωσιμότητα και το περιβάλλον. Η πρώτη ήταν η New Plastics Economy, που προωθήθηκε από το Ίδρυμα Ellen MacArthur σε συνεργασία με μεγάλο αριθμό εταιρειών, Τοπική Αυτοδιοίκηση, πολιτικούς, ακαδημαϊκούς, φοιτητές και ΜΚΟ. Υπογράφηκε από εταιρείες όπως η Burberry, η L’Oréal, η Stella McCartney, η H&M και η Inditex. Στόχος είναι η προώθηση της χρήσης επαναχρησιμοποιούμενου ή ανακυκλώσιμου πλαστικού.

Η άλλη πρωτοβουλία για τη βιώσιμη ανάπτυξη που δρομολογήθηκε το 2019 είναι η δεύτερη έκδοση του CEO Agenda, η οποία προωθήθηκε από την πλατφόρμα Global Fashion Agenda. Το έγγραφο, που παρουσιάστηκε στο Νταβός κατά τη σύνοδο κορυφής του Παγκόσμιου Οικονομικού Φόρουμ, εγκρίθηκε από μεγάλους επιχειρηματικούς ομίλους όπως οι Asos, Bestseller, H&M ή Li & Fung.

Μεταξύ των προτεραιοτήτων άμεσης εφαρμογής που περιλαμβάνει το έγγραφο για τη βιομηχανία της μόδας είναι η ιχνιλασιμότητα στην αλυσίδα εφοδιασμού, η καταπολέμηση της αλλαγής του κλίματος, η αποτελεσματική χρήση του νερού, της ενέργειας και των χημικών ουσιών, καθώς και ένα περισσότερο δίκαιο και ασφαλές εργασιακό περιβάλλον.

Θα πρέπει να σημειωθεί ότι η βιομηχανία της μόδας ήταν παρούσα το 2019 και στην διάσκεψη του ΟΗΕ για το Κλίμα (COP25) που πραγματοποιήθηκε στη Μαδρίτη, η οποία έληξε χωρίς να ικανοποιήσει τις προσδοκίες για αποφασιστική δράση στη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου. Στελέχη της βιομηχανίας πάντως διενήργησαν επαφές στο περιθώριο της συνόδου στο πλαίσιο του οδικού χάρτη που έχει σχεδιαστεί με γνώμωνα τις δράσεις για το Κλίμα (Fashion Industry Charter for Climate Action – Ficca). Οι στόχοι της Ficca περιλαμβάνουν μηδενικές καθαρές εκπομπές άνθρακα μέχρι το 2050, με ενδιάμεσο στόχο τη μείωση των εκπομπών κατά 30% μέχρι το 2030. Η συμφωνία σφραγίστηκε σε συνέχεια της προηγούμενης Διάσκεψης Κορυφής για το Κλίμα που πραγματοποιήθηκε στο Katowice της Πολωνίας και συμμετέχουν εταιρείες όπως Inditex, Kering, Adidas, Burberry, H&M, Gap, Levi Strauss, Target, μεταξύ άλλων.

Οι τάσεις στην Ελλάδα

Πρωτοβουλίες για την στροφή στη βιώσιμη μόδα αναλαμβάνονται και στην Ελλάδα, με την εμφάνιση νέων brands προσανατολισμένων στην κυκλικότητα των προϊόντων αλλά και σειρά πρωτοβουλιών από εδραιωμένους παίκτες της αγοράς. Χαρακτηριστική είναι εξάλλου η επιρροή στην αγορά από το κίνημα fashion revolution. 

“Πολλοί νέοι επιχειρηματίες αναλαμβάνουν πρωτοβουλίες προκειμένου να καταστήσουν βιώσιμη τη δρασατηριότητά τους στο χώρο της μόδας ελέγχοντας την προέλευση των πρώτων υλών και μεριμνώντας για τον κύκλο ζωής των προϊόντων τους”, αναφέρει στο csrindex η Δρ Φιόρη Ζαφειροπούλου, συντονίστρια του Fashion Revolution (το οποίο αυτό το διάστημα παίρνει νομική μορφή ΜΚΟ) και ιδρύτρια του κοινωνικού εργοστασίου μόδας Soffa Fashion Factory.

Ενδεικτικά αναφέρεται στις επιδόσεις του κοινωνικού εργοστασίου, το οποίο έχοντας αναπτύξει δράση μέσω κινητών μονάδων σε καταυλισμούς και άλλα σημεία με ευπαθείς πληθυσμούς έχει εγκατασταθεί στο Βοτανικό. Εκεί, μέσω του Ankaa project – υποδομών που δημιούργησαν δύο Λουξεμβουργιανές εθελόντριες, που βρέθηκαν στις δομές της Λέσβου – πρόσφυγες και άτομα από ευάλωτες ομάδες μπορούν να εκπαιδευτούν σε μια σειρά από τομείς, από την εκμάθηση γλωσσών και υπολογιστών μέχρι την ειδίκευση σε τέχνες όπως, κομμωτική, μαγειρική, ξυλουργική αλλά και κοπτική-ραπτική.

Το κέντρο ραπτικής είναι μια βιοτεχνία που προσφέρει εκπαίδευση σε πρόσφυγες και βαριά ευάλωτες ομάδες. Οι υποψήφιοι μαθαίνουν να χρησιμοποιούν υφάσματα από ανακυκλώσιμες πηγές ή φυτικά υλικά. Οι προμήθειες είναι 100% ελληνικής προέλευσης ενώ ελέγχεται κάθε στάδιο της παραγωγής ως προς τις αρχές της βιωσιμότητας. Όπως τονίζει η κ. Ζαφειρόπουλου ελέγχεται το χαρμάνι ώστε να είναι 100% ελληνικό και να εξασφαλίζεται σχεδόν μηδενικό περιβαλλοντικό αποτύπωμα. 

Προσθέτει ότι σήμερα αναπτύσσεται στη Θράκη βιοτεχνία κλωστοϋφαντουργίας που κατασκευάζει σύμικτο ύφασμα από ανακυκλώσιμο πλαστικό και αποτελεί προμηθευτή του κοινωνικού εργοστασίου. Το ίδιο ισχύει για άλλες πρώτες ύλες που χρησιμοποιούνται στη μονάδα η οποία πλέον έχει πελάτες απ’ όλο τον κόσμο. 

Μάλιστα έχει προτάσεις από μεγάλες πολυεθνικές όπως οι Asos και Under Armour. Ωστόσο για να ανταποκριθεί στις συγκεκριμένες παραγγελίες θα πρέπει να επενδύσει σε νέες μηχανές, για τις οποίες αναζητούνται χρηματοδοτικά κεφάλαια.

Σκοπός αυτής της ιστοσελίδας είναι να αναδείξει τις δράσεις των εταιρειών που έχουν επενδύσει στην Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη. Να παρουσιάζει τις δράσεις τους, τις απόψεις τους αλλά και τις κυβερνητικές και Ευρωπαϊκές οδηγίες που κατά καιρούς προστίθενται. Η βιώσιμη ανάπτυξη τόσο της κοινωνίας όσο και του ιδιωτικού επιχειρείν είναι υπόθεση όλων μας. Από τα εκπαιδευτικά ιδρύματα μέχρι τις διοικήσεις των επιχειρήσεων και από τα αρμόδια υπουργεία μέχρι τα διοικητικά συμβούλια των τοπικών κοινοτήτων.

Περισσότερα
Διαφημίσεις
Σχολιάστε

Σχολιάστε το άρθρο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

12# Υπεύθυνη Κατανάλωση & Παραγωγή

Β. Αδαμίδου (Lidl): Το ολιστικό μοντέλο υπευθυνότητας

Η Lidl Hellas, η εταιρεία που πρώτη απέσυρε οριστικά τις πλαστικές σακούλες µιας χρήσης 4 λεπτών από το δίκτυό της, στοχεύει σε 100% ανακυκλώσιμες συσκευασίες στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας και υιοθετεί μοντέλο περιορισμού της σπατάλης τροφίμων από το στάδιο της παραγωγής, αντίθετα με τη φιλοσοφία του ανταγωνισμού, που ορίζει ως μέτρο καταπολέμησης της σπατάλης τη δωρεά των τροφίμων που περισσεύουν, όπως τονίζει στο csrindex η Βασιλική Αδαμίδου, Διευθύντρια Εταιρικής Επικοινωνίας και Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης Lidl Hellas.

Συνέντευξη στη Σοφία Εμμανουήλ (semmanouil@gmail.com)

Το ολιστικό μοντέλο υπευθυνότητας της Lidl Hellas, που ξεκινάει από τους παραγωγούς, περνάει μέσα από την εφοδιαστική αλυσίδα, τη μεταφορά και αποθήκευση για να καταλήξει στον τελικό καταναλωτή, περιγράφει στο csrindex η Βασιλική Αδαμίδου, Διευθύντρια Εταιρικής Επικοινωνίας και Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης Lidl Hellas, αναλύοντας τους στόχους που έχει θέσει η εταιρεία σε τομείς όπως τα προϊόντα, το περιβάλλον και η κοινωνία. 

ΕΡ: Τα τελευταία χρόνια η Lidl Ελλάς έχει εστιάσει περισσότερο στα θέματα βιώσιμης ανάπτυξης. Ποιοι είναι οι βασικοί πυλώνες της στρατηγικής του ομίλου με ορίζοντα τα επόμενα χρόνια;

ΑΠ: Στη Lidl Ελλάς στόχος μας είναι η αναβάθμιση του βιοτικού επιπέδου μέσω μιας υπεύθυνης χρήσης φυσικών πόρων και μιας σύγχρονης οικονομίας που συμβάλλει σε ένα βιώσιμο μέλλον για τον πλανήτη και την ευημερία των πολιτών. Εφαρμόζουμε ένα ολιστικό μοντέλο υπευθυνότητας που ξεκινάει από τους παραγωγικούς πόρους, τη γεωργία και την κτηνοτροφία, περνάει μέσα από την εφοδιαστική αλυσίδα και τη διαχείριση εμπορευμάτων, τη μεταφορά και αποθήκευση για να καταλήξει στον τελικό καταναλωτή και την κοινωνία. Εξάλλου, η βιώσιμη ανάπτυξη προϋποθέτει πάνω απ’ όλα τη βιώσιμη κοινωνία. Γι’ αυτό και ενσωματώνουμε πρακτικές υπεύθυνης επιχειρηματικότητας στην καθημερινή λειτουργία μας, μέσα από την αλληλεγγύη, τη στήριξη, και την ενδυνάμωση, κυρίως των λιγότερο προνομιούχων συμπολιτών μας, στοχεύοντας στη διαμόρφωση ενός καλύτερου αύριο για όλους. Με προσανατολισμό στους Στόχους Βιώσιμης Ανάπτυξης των Ηνωμένων Εθνών καθορίσαμε τα ουσιαστικά θέματα για τη διαμόρφωση της δικής μας Στρατηγικής Βιώσιμης Ανάπτυξης που ενσωματώνει συγκεκριμένες αξίες και πρακτικές υπεύθυνης επιχειρηματικότητας και αφορά στα 5 ακόλουθα πεδία: τα προϊόντα μας, το περιβάλλον, τους εργαζομένους μας, την κοινωνία και τους εξωτερικούς μας συνεργάτες. 

EΡ: Ποιοι είναι, πιο συγκεκριμένα, οι στόχοι που έχουν τεθεί;

ΑΠ: Ως μία από τις μεγαλύτερες αλυσίδες λιανικής πώλησης τροφίμων, έχουμε επίγνωση της ευθύνης που μας αναλογεί, η οποία ολοένα και μεγαλώνει λόγω του μεγέθους, αλλά και της παρουσίας μας σε πολλά σημεία της χώρας. 

Απόδειξη πως είμαστε όχι μόνο κοινωνοί του μηνύματος της βιώσιμης ανάπτυξης αλλά και πρωτεργάτες στην υιοθέτηση των τακτικών της, είναι οι πρωτοβουλίες που έχουμε πάρει. Συγκεκριμένα εδώ και 2 χρόνια περίπου η Lidl Ελλάς, πρώτη, απέσυρε οριστικά τις πλαστικές σακούλες µιας χρήσης 4 λεπτών από τα καταστήµατά της αντικαθιστώντας την µε µια νέα σακούλα πολλαπλών χρήσεων, ανθεκτικότερη, η οποία αποτελείται κατά 80% από ανακυκλωµένα υλικά, είναι 100% ανακυκλώσιµη και στην οποία µπορούν να τοποθετηθούν προϊόντα βάρους 10 κιλών. Αξίζει να σημειωθεί, ότι είμαστε η μόνη εταιρία στην Ελλάδα που από την πρώτη στιγμή χρέωνε την πλαστική σακούλα για αποφυγή σπατάλης πλαστικού. Εκτός από την κατάργηση της πλαστικής σακούλας µιας χρήσης, µειώσαµε το πάχος στα πλαστικά µπουκάλια αναψυκτικού και το πλαστικό περίβληµα του χαρτιού υγείας που είχε ως αποτέλεσμα τη συνολική μείωση πάνω από 1.300 τόνους πλαστικού. 

Είμαστε η πρώτη εταιρία λιανικού εμπορίου στην Ελλάδα, που καταργήσαμε στις 31.12.2019, 2 χρόνια νωρίτερα από την Ευρωπαϊκή οδηγία, οριστικά από τα καταστήματά μας τα πλαστικά μίας χρήσης, όπως καλαμάκια, ποτήρια, πιάτα, μαχαιροπίρουνα και μπατονέτες. Στόχος μας είναι να μειώσουμε τη χρήση πλαστικού κατά 20% στις συσκευασίες προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας και να γίνουν όλες (100%) οι συσκευασίες των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας ανακυκλώσιμες. 

Η προσπάθεια μας για ένα καλύτερο αύριο αποτυπώνεται και στη συμμετοχή της Lidl Ελλάς στην ξεχωριστή για τα ελληνικά δεδομένα πρωτοβουλία προστασίας του περιβάλλοντος της Σαντορίνης “Plastic Free Santorini”. Πρόκειται για μια κοινή πρωτοβουλία του Υπουργού Τουρισμού, κ. Χάρη Θεοχάρη, του Δημάρχου Σαντορίνης, κ. Αντώνη Σιγάλα και του Προέδρου της Διοίκησης της Lidl Ελλάς, κ. Ιακώβου Ανδρεανίδη, που έχει ως στόχο την ανακήρυξη της Σαντορίνης ως ενός νησιού με ιδιαίτερες περιβαλλοντικές ευαισθησίες, αλλά και διαχρονικό συμβολισμό. Με αυτήν, η Σαντορίνη γίνεται η καρδιά μιας σπείρας περιβαλλοντικής ευαισθητοποίησης για τη μείωση της αλόγιστης χρήσης πλαστικού σε όλη την Ελλάδα, με στόχο να απλωθεί σταδιακά σε όλες τις Κυκλάδες και τα νησιά του Αιγαίου. 

Για τον καθορισμό των κριτηρίων ποιότητας στα προϊόντα μας προσανατολιζόμαστε σταθερά στις τελευταίες εξελίξεις και τα νεότερα δεδομένα που αφορούν την υγεία, την επιστήμη και την τεχνολογία. Έτσι τοποθετούμε συνέχεια στο μικροσκόπιο την γκάμα των  προϊόντων της ιδιωτικής μας ετικέτας, δίχως να ξεχνάμε ποτέ τον λόγο για τον οποίο οι πελάτες μας εμπιστεύονται τα προϊόντα μας. 

Έχοντας σαν βάση τα επιστημονικά ευρήματα, έχουμε ως στόχο τη μείωση της περιεκτικότητας σε αλάτι και ζάχαρη και της ποσότητας των κορεσμένων λιπαρών οξέων, με στόχο 20% λιγότερη ζάχαρη και αλάτι μέχρι το 2025. Επιπλέον, στόχος μας είναι να μειώσουμε όσο το δυνατόν περισσότερο τη χρήση των συντηρητικών ή να τα αποφύγουμε εντελώς. Στην ουσία, βελτιστοποιούμε τη σύσταση των προϊόντων μας χωρίς να θυσιάσουμε τη γεύση τους. Μόνο στις περιπτώσεις που το επιδιωκόμενο γευστικό αποτέλεσμα δεν μπορεί να επιτευχθεί χωρίς αρώματα ή αν η χρήση των εκχυλισμάτων και των φυσικών αρωμάτων δεν είναι αρκετή, τότε μόνο εξετάζουμε τη χρήση τεχνητών αρωμάτων.

Επιθυμούμε να προσφέρουμε ολοένα και περισσότερα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας τα οποία χαρακτηρίζονται από περιβαλλοντική υπευθυνότητα. Μέσα από τη διαμόρφωση της γκάμας μας στηρίζουμε τις προσπάθειες αναγνωρισμένων προτύπων πιστοποίησης όπως το Fairtrade, το UTZ, το Bio ή Rainforest Alliance και προσφέρουμε αντίστοιχα πιστοποιημένα προϊόντα που φέρουν τα ανάλογα σήματα. Εδώ και χρόνια, η Lidl δεσμεύεται για την προώθηση της βιώσιμης καλλιέργειας του καφέ, του κακάο και του τσαγιού. Τα φρούτα και τα λαχανικά αλλά και τα άνθη και τα φυτά που εμπορευόμαστε διαθέτουν όλα την πιστοποίηση GLOBAL G.A.P., Fairtrade ή του ολλανδικού Milieu Project Sierteel. Μεριμνούμε ιδιαιτέρως και για τα προϊόντα ζωικής προέλευσης (κρέας, γαλακτοκομικά, αυγά, ψάρια) στηρίζοντας τα πρότυπα πιστοποίησης, όπως MSC, BIO και ASC.

ΕΡ: Με ποια εργαλεία προωθείτε τη βιώσιμη διαχείριση πόρων;

ΑΠ: Ενσωματώνουμε τις αρχές της κυκλικής οικονομίας σε ολόκληρη την αλυσίδα αξίας μας, θέτοντας προδιαγραφές οικολογικού σχεδιασμού στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, αναλαμβάνοντας μέτρα για να «κλείσει» ο κύκλος ζωής των προϊόντων φυτικής και ζωικής προέλευσης και αναπτύσσοντας προϊόντα και υπηρεσίες που συνεισφέρουν στην ορθολογική διαχείριση των φυσικών πόρων. Mε γνώμονα την ολιστική υπεύθυνη διαχείριση διασφαλίζουμε ότι οι πρώτες ύλες της παραγωγής που δεν θα καταναλωθούν, θα εξοικονομηθούν και ότι αυτά που ίσως περισσέψουν, δεν θα πεταχτούν αλλά θα αξιοποιηθούν, ενώ με σύμμαχο την τεχνολογία οι παραγγελίες μας εξασφαλίζουν το σωστό απόθεμα και τη λιγότερη σπατάλη τροφίμων. Δεν λειτουργούμε απλά με τη φιλοσοφία του ανταγωνισμού που ορίζει ως μέτρο καταπολέμησης της σπατάλης τη δωρεά των τροφίμων που περισσεύουν. Φυσικά, κι εμείς εδώ και χρόνια δωρίζουμε όσα τρόφιμα και μη τρόφιμα περισσεύουν σε ΜΚΟ κι άλλες ευπαθείς ομάδες. Όμως για να μπορούμε να μιλάμε πραγματικά για μείωση της σπατάλης τροφίμων, αυτή οφείλει να γίνεται στην πηγή. Για αυτό εμείς σχεδιάζουμε προσεκτικά από το πρώτο στάδιο του ολιστικού μοντέλου υπεύθυνης διαχείρισης που είναι οι πρώτες ύλες, να παράγουμε μόνο όσα χρειάζονται προς κατανάλωση οπότε δεν φτάνουμε καν στο τελικό στάδιο του να έχουμε να διαχειριστούμε μεγάλες ποσότητες τροφίμων για υπεύθυνη διαχείριση. Φροντίζουμε λοιπόν ώστε να μην «παράγουμε» αρχικά σπατάλη τροφίμων, και όχι απλά να την «μειώνουμε» στο τελικό στάδιο κάνοντας προϊοντικές δωρεές ή μετατρέποντάς την σε ζωοτροφές, βιοαέριο και λίπασμα.  

ΕΡ: Σε επίπεδο ομίλου, με ποιους από τους 17 Παγκόσμιους Στόχους Βιώσιμης Ανάπτυξης έχετε συνδέσει κατά βάση τη στρατηγική σας;

ΑΠ: Η στρατηγική βιώσιμης ανάπτυξης της εταιρίας μας βασίζεται στο Μοντέλο Υπευθυνότητας της Lidl, το οποίο αποτελείται από 4 επίπεδα: τους πόρους, την εφοδιαστική αλυσίδα, τη λειτουργία και τους πελάτες. Κάθε ένα από αυτά τα επίπεδα συνδέεται με διαφορετικούς παγκόσμιους στόχους, προκειμένου το σύνολο της επιχειρηματικής μας δραστηριότητας να χαρακτηρίζεται από υπευθυνότητα και να είναι προσανατολισμένο στη βιώσιμη ανάπτυξη. Οι δύο κύριοι στρατηγικοί πυλώνες που έχουν αναδειχθεί στο πλαίσιο υπευθυνότητας της εταιρίας μας είναι η κοινωνία και το περιβάλλον. Δράσεις οι οποίες υλοποιούνται στο πλαίσιο του πυλώνα κοινωνία, όπως προϊοντικές δωρεές, υποτροφίες, δράσεις για μείωση food waste, κ.λπ. συνδέονται με τον 2ο, 3ο, 4ο και 12ο στόχο βιώσιμης ανάπτυξης και οι δράσεις για το περιβάλλον, όπως μείωση πλαστικού, δράσεις ευασισθητοποίησης για μείωση του ατομικού περιβαλλοντικού αποτυπώματος, κ.λ.π. συνδέονται με τον 13ο, 14ο και 15ο στόχο βιώσιμης ανάπτυξης.

ΕΡ: Ο Στόχος 14 συνδέεται με το Project Stop. Θέλετε να μας μιλήσετε λίγο γι’ αυτό;

ΑΠ: Το Project Stop (Stop Ocean Plastics) είναι μια ηγετική πρωτοβουλία που έχει ως στόχο την πρόληψη της συσσώρευσης πλαστικών απορριμμάτων στους ωκεανούς και συνεργάζεται πρωτίστως με τοπικές κοινότητες στην Ινδονησία. Συνεργάζεται με πόλεις και τοπικές κοινότητες για τη δημιουργία αποτελεσματικού συστήματος διαχείρισης απορριμμάτων, προκειμένου να προλαμβάνεται η ρύπανση των ωκεανών με πλαστικά απορρίμματα, στα ανοιχτά των ακτών της νοτιοανατολικής Ασίας. Το Project Stop έχει τη στήριξη εταίρων από τον κλάδο της βιομηχανίας, αλλά και κρατικών φορέων. Ένας από αυτούς είναι ο όμιλος Schwarz, στον οποίο ανήκει και η Lidl. 

ΕΡ: Πόσο σημαντικές είναι οι συνεργασίες στην υλοποίηση προγραμμάτων τέτοιας έκτασης;

ΑΠ: Δεν είναι μόνο η ηθική μας υποχρέωση, αλλά κυρίως η ευθύνη μας απέναντι στις μελλοντικές γενιές να επιταχύνουμε εκείνες τις πρακτικές που είναι απαραίτητες για να εξασφαλίσουμε ένα καλύτερο αύριο ξεκινώντας από σήμερα. Μόνο με συνέργειες και ενωμένες δυνάμεις μας δίνεται η δυνατότητα να μετατρέψουμε την αλυσίδα αξίας σε αλυσίδα επιτυχίας ευθύνης.

Περισσότερα

10# Λιγότερες Ανισότητες

Φιλανθρωπικό Gala του Συνδέσμου Γουνοποιών Καστοριάς

Λαμπερές παρουσίες της κοσμικής Αθήνας έδωσαν το «παρών» στο Φιλανθρωπικό Gala που πραγματοποίησε ο Σύνδεσμος Γουνοποιών Καστοριάς με σκοπό τη στήριξη του Οργανισμού Make-A-Wish, Κάνε-Μια-Ευχή Ελλάδος.

Η εκδήλωση, που πραγματοποιήθηκε στο Πολεμικό Μουσείο Αθηνών, περιελάμβανε την παρουσίαση του βιβλίου του Νίκου Ρίζου με τίτλο: «Η Τέχνη της Γούνας από τη Μυκηναϊκή Περίοδο μέχρι σήμερα» και επίδειξη μόδας γουναρικών, καθώς πέρα από τον φιλανθρωπικό σκοπό, απώτερος στόχος ήταν η προβολή του προϊόντος της γούνας και η απενοχοποίησή του μέσα από τη σωστή πληροφόρηση του κοινού.

Αυτό, άλλωστε, ήταν και το μήνυμα του Προέδρου του Συνδέσμου Γουνοποιών Καστοριάς, Απόστολου Τσούκα,  ο οποίος στην ομιλία του τόνισε:  «Αυτό στο οποίο αποσκοπούμε είναι να γίνει γνωστή η αλήθεια σε ό,τι έχει να κάνει με τα προϊόντα γούνας, τα οποία έχουν αδίκως ενοχοποιηθεί τα τελευταία χρόνια από οργανωμένα συμπαιγνιακά συμφέροντα».

Από το Gala δεν θα μπορούσε να λείπει η Γενική Διευθύντρια του Make-A-Wish, Κάνε-Μια-Ευχή Ελλάδος, Σάντρα Ζαφειρακοπούλου, η οποία χαιρέτισε την πρωτοβουλία του Συνδέσμου Γουνοποιών Καστοριάς,  ευχαριστώντας τον κ. Τσούκα για τη διοργάνωση της  επιτυχημένης εκδήλωσης.

To gala τίμησαν με την παρουσία τους άνθρωποι της μόδας και του επιχειρηματικού κόσμου, καθώς και φορείς της Δυτικής Μακεδονίας, όπως οι βουλευτές της Ν.Δ. Ζήσης Τζηκαλάγιας, Γιώργος Αμανατίδης και Μιχάλης Παπαδόπουλος, και του ΣΥΡΙΖΑ, Ολυμπία Τελιγιορίδου, ο αντιπεριφερειάρχης Καστοριάς, Δημήτρης Σαββόπουλος και η διευθύντρια του Γραφείου του Πρωθυπουργού στη Θεσσαλονίκη, Μαρία Αντωνίου, αλλά και ο Συντονιστής της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδος Θεσσαλίας, Νικόλαος Ντίτορας.

Την παρουσίαση της εκδήλωσης έκανε η εκπαιδευτικός Σόφη Χαϊδεμένου.

Περισσότερα

12# Υπεύθυνη Κατανάλωση & Παραγωγή

LG: Ψυγειοκαταψύκτες για έξυπνη κατανάλωση τροφίμων

Η σπατάλη τροφίμων είναι ένα μεγάλο πρόβλημα με παγκόσμιες επιπτώσεις. Σύμφωνα με ορισμένες εκτιμήσεις, σχεδόν το μισά τρόφιμα που παράγονται ή καλλιεργούνται στον κόσμο καταλήγουν στα απορρίμματα αντί να καταναλώνονται. Όσο ο πληθυσμός συνεχίζει να αυξάνεται, έτσι και η σημασία της ελαχιστοποίησης της σπατάλης των τροφίμων σε όλες τις μορφές τους, γίνεται όλο και μεγαλύτερη.

Τα καλά νέα είναι ότι μπορούμε όλοι να συμβάλλουμε στη μείωση του προβλήματος. Για παράδειγμα, οι οικογένειες μπορούν να αγοράζουν πιο έξυπνα και να προγραμματίζουν προσεκτικά τα εβδομαδιαία γεύματά τους. Επιπλέον, η αποθήκευση των τροφίμων αποτελεί βασικό παράγοντα για την αποδοτικότερη χρήση των συστατικών και το βασικό στοιχείο γι’ αυτό είναι ένα καλό ψυγείο οικιακής χρήσης. Για το λόγο αυτό η LG Electronics (LG) σχεδιάζει ψυγεία με προηγμένη τεχνολογία που διατηρούν τα τρόφιμα φρέσκα για μεγάλο διάστημα, δημιουργώντας τους ψυγειοκαταψύκτες V+ με τον καλύτερο Γραμμικό Συμπιεστή Inverter, που συμβάλλει στη διατήρηση της εμφάνισης και της γεύσης των τροφίμων.

Οι V+NatureFRESH™ ψυγειοκαταψύκτες διαθέτουν την τεχνολογία LINEARCooling™ που ελέγχει την διακύμανση της θερμοκρασίας με ±0,5, προσφέροντας φρεσκάδα που διαρκεί περισσότερο σε σχέση με τα συμβατικά συστήματα ψύξης. Επιπλέον, το ενσωματωμένο DoorCooling σταθεροποιεί περισσότερο τη θερμοκρασία στο εσωτερικό και ψύχει 32% γρηγορότερα σε σχέση με τα συμβατικά συστήματα ψύξη 

Συγκεκριμένα, οι αεραγωγοί στο εμπρός άνω τμήμα του ψυγείου, κατευθύνουν κρύο αέρα στα τρόφιμα που βρίσκονται στις θήκες της άνω πόρτας και η ψύξη στις πόρτες αρχίζει 15 δευτερόλεπτα αφού κλείσουν. 

Ένα ακόμη χαρακτηριστικό που κάνει τους συγκεκριμένους ψυγειοκαταψύκτες να ξεχωρίζουν, είναι ο Γραμμικός Συμπιεστής Inverter της LG, που επιτυγχάνει βέλτιστη απόδοση, μειώνοντας τις διακυμάνσεις θερμοκρασίας. Ακόμη, τα φρούτα και τα λαχανικά διατηρούνται πιο φρέσκα χάρη στη μοναδική λειτουργία FRESHBalancer™ της LG, που βελτιστοποιεί τα επίπεδα της υγρασίας, απομονώνοντας το συρτάρι των λαχανικών.

Τέλος, οι V+ ψυγειοκαταψύκτες εναρμονίζονται απόλυτα με την εκάστοτε κουζίνα, καθώς διακρίνονται για τον κομψό σχεδιασμό τους. Η LG δίνει ιδιαίτερη έμφαση στην καινοτομία και στον τομέα της σχεδίασης και το NatureFRESH™ είναι σίγουρο ότι θα αλλάξει τον τρόπο ζωής σας. 

Περισσότερα
Test

Ετικέτες

Εγγραφή στο Newsletter

ΑΠΟΨΕΙΣ