Connect with us

3# Καλή Υγεία & Ευημερία

Βravo Schools: Ποιους Στόχους του ΟΗΕ προκρίνουν οι μαθητές

Δημοσιεύτηκε

on

Ποιοτική εκπαίδευση, καλή υγεία, ευημερία, δράση για το Κλίμα και υπεύθυνη κατανάλωση προτεραιοποιούν οι μαθητές σύμφωνα με την έρευνα που διεξήχθη στο πλαίσιο του εκπαιδευτικού προγράμματος “In Action for a better world – Δημιουργούμε έναν καλύτερο κόσμο”, που υλοποιεί το QualityNet Foundation παράλληλα με τον διαγωνισμό Bravo Schools, με την υποστήριξη οργανισμών όπως το Project Everyone του ΟΗΕ, Unesco και Unicef, την έγκριση του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής και την αιγίδα της Ιεράς Αρχιεπισκοπής Αθηνών, της Ένωσης Δήμων και Κοινοτήτων (ΚΕΔΕ) και των Περιφερειών Ελλάδος (ΕΝΠΕ).

Της Σοφίας Εμμανουήλ (semm@naftemporiki.gr)

Στο πλαίσιο του προγράμματος “In Action for a better world – Δημιουργούμε έναν καλύτερο κόσμο” σχολικές μονάδες της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης κλήθηκαν να κάνουν χρήση εκπαιδευτικού υλικού και να αναπτύξουν προσεγγίσεις αναφορικά με τους 17 Παγκόσμιους Στόχους για τη Βιώσιμη Ανάπτυξη του ΟΗΕ.

Στη συνέχεια κλήθηκαν να καταγράψουν και να παρουσιάσουν δράσεις αναφορικά με αυτούς τους Στόχους, στον Πανελλήνιο Σχολικό Διαγωνισμό Bravo Schools.

Τα αποτελέσματα της συμμετοχής στο Bravo Schools και τις 3 χρονιές υλοποίησης του αφορούν 1940 συμμετοχές από 732 σχολικές μονάδες, με παραπάνω από 100.000 μαθητές. Η κινητοποίηση αφορούσε 13 περιφέρειες της χώρας μαζί με τους 71.000 και πλέον ενεργούς πολίτες που έχουν συμμετάσχει μέχρι σήμερα στην ανοικτή ψηφοφορία κοινού, γεγονός που καθιστά την χώρα μας πρωτοπόρα ανάμεσα σε 130 χώρες του Διεθνούς Δικτύου του World’s Largest Lesson.

Όπως αναφέρει στο csrindex η Χρυσούλα Εξάρχου, αντιπρόεδρος του QualityNet Foundation και εκ των εμπνευστών της πρωτοβουλίας, “η φετινή δύσκολη σχολική χρονιά κλείνει με το χαρούμενο και ελπιδοφόρο μήνυμα των εκπαιδευτικών προσεγγίσεων και των προτάσεων μαθητών και των εκπαιδευτικών τους για τη δημιουργία ενός καλύτερου κόσμου, αποδεικνύοντας ότι το σχολείο είναι ένας ζωντανός πυρήνας της κοινωνίας μας”.

Τα απολογιστικά στοιχεία

Σύμφωνα με τα απολογιστικά στοιχεία του προγράμματος, για το σχολικό έτος 2019/2020, σε ένα σύνολο 657 συμμετοχών, οι μαθητικές δημιουργίες αποτελούνταν από 342 συμμετοχές σχολικών τμημάτων ή ομάδων μαθητών που διαπραγματεύθηκαν ένα συγκεκριμένο θέμα. Ακολούθησαν τα σχέδια μαθήματος με 158 συμμετοχές που αφορούσαν σύγχρονες εκπαιδευτικές προσεγγίσεις, ενώ οι καλές πρακτικές σχολείων, με 156 συμμετοχές, αφορούσαν την ενεργοποίηση σχολικών μονάδων σε δράσεις σύνδεσης του σχολείου με την τοπική του κοινωνία.

Οι Στόχοι που επιλέχθηκαν

Από την αποτύπωση των δράσεων των σχολικών μονάδων προέκυψε ότι οι Στόχοι με τη μεγαλύτερη συμμετοχή ήταν: 4-Ποιοτική Εκπαίδευση (20%), Στόχος 3-Καλή Υγεία & Ευημερία (18%), Στόχος 13 – Δράση για το Κλίμα (13%) και Στόχος 12 – Υπεύθυνη Κατανάλωση και Παραγωγή (10%), Στόχος 10 – Λιγότερες Ανισότητες (9%) και Στόχος 11 – Βιώσιμες Πόλεις και Κοινότητες (7%). 

Ακολούθησαν με μικρότερα ποσοστά συμμετοχών οι Στόχοι 15 – Ζωή στη Στεριά, 16 – Ειρήνη, Δικαιοσύνη και Ισχυροί Θεσμοί και 17 – Συνεργασία για τους Στόχους, με ποσοστό 4% έκαστος, καθώς και ο Στόχος 14 – Ζωή στο Νερό με ποσοτό 3%. Συμμετοχές της τάξης του 2% ξεχωριστά συγκέντρωσαν οι Στόχοι 1 – Μηδενική Φτώχεια, 5 – Ισότητα των Δυο Φύλων και 8 – Αξιοπρεπής Εργασία & Οικονομική Ανάπτυξη, ενώ στην τελευταία θέση με ποσοστό της τάξης του 1% ξεχωριστά έκαστος συγκέντρωσαν οι Στόχοι 2 – Μηδενική Πείνα, 6 – Καθαρό Νερό & Αποχέτευση, 7 – Φθηνή & Καθαρή Ενέργεια και 9 – Βιομηχανία, Καινοτομία & Υποδομές.

Τις τελευταίες τρεις σχολικές χρονιές οι Στόχοι με τη μεγαλύτερη συμμετοχή είναι ο 4 – Ποιοτική Εκπαίδευση, ο 10 – Λιγότερες Ανισότητες και ο 3 – Καλή Υγεία και Ευημερία. 

Κι ενώ ο Στόχος 13 – Δράση για το Κλίμα, ήταν ανάμεσα στις προτιμήσεις της σχολικής κοινότητας, το σχολικό έτος 2018-2019 δεν ήταν στην πρώτη γραμμή των συμμετοχών, σε αντίθεση με τον Στόχο 16 – Ειρήνη, Δικαιοσύνη και Ισχυροί Θεσμοί, ο οποίος εμφανίστηκε με μεγαλύτερες συμμετοχές μόνο σε αυτό το σχολικό έτος. Επιπλέον, ο Στόχος 11 – Βιώσιμες Πόλεις και Κοινότητες, βρισκόταν σε υψηλή θέση κατά τα σχολικά έτη 2017-2018 και 2018-2019, ενώ το έτος 2019-2020 δεν συγκέντρωσε ιδιαίτερα μεγάλα ποσοστά συμμετοχών. Τέλος, κατά τα σχολικά έτη 2018-2019 και 2019-2020, ο Στόχος 12 – Υπεύθυνη Κατανάλωση και Παραγωγή ήταν ανάμεσα σε αυτούς που αναδείχθηκαν περισσότερο.

Όπως σημειώνουν οι συντελεστές του προγράμματος, μέσω του Bravo Schools γίνεται μια συστηματική καταγραφή της ωριμότητας της εκπαιδευτικής κοινότητας για τους Παγκοσμιους Στόχους, η οποία υπό τη μορφή Ετήσιας Έκθεσης δίνεται στους θεσμικούς φορείς της χώρας για την υποστήριξη της εκπόνησης πολιτικών προώθηση της Βιώσιμης Ανάπτυξης στην χωρα μας.

Διαφημίσεις
Σχολιάστε

Σχολιάστε το άρθρο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

κουφωματα pvc

ΑΠΟΨΕΙΣ